Skocz do zawartości
IGNORED

Podbarwiony bas


Chicago
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, pmcomp napisał:

To powinien zmienić zawód ? .

 

A jak Glenn Miller Orkiestra grali w latach 30ych na salach tanecznych?

Trochę inne te kontrabasy były, inna technika gry, tak między innymi. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, przemak napisał:

Trochę inne te kontrabasy były, inna technika gry, tak między innymi. 

aaaaa ... a to na tym się nie znam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Ja mówię głównie o muzyce akustycznej lub z 'lekkim prądem' co też, szczególnie w jazzie, jest uznawane za formułę akustyczną, bo ani jazzowa gitara, ani jazzowy kontrabas bez wzmacniaczy nie istnieją. Nie myl piorasz pojęć - wzmacniacz do gitary elektrycznej lub akustyczno-elektrycznej i do kontrabasu lub gitary basowej, to także 'instrument' i dopiero to brzmienie ustawione na wzmacniaczu przez muzyka oferuje pełną paletę koloru i brzmienia i jako całość stanowi o konkrecie i definiowane jest jako brzmienie akustyczne.


Ok.
W takim razie jak brzmi naturalnie kontrabas skoro używa się zapewne różnych wzmacniaczy i pewnie jeszcze każdy można "dostroić" do swoich potrzeb?
Co do wzmacniaczy gitarowych i różnych przystawek sprawa dla mnie jest bardzo klarowna, gdyż miałem z tym trochę styczności.

Żebym był jasno odebrany nadal "czepiam" się Twojego stwierdzenia o naturalnym brzmieniu live, na którym to się podpierasz w tym i innych wątkach.
Perkusja też na koncertach współpracuje z elektroniką i też można z basem przesadzić.
Nie napisałeś, że źle brzmią, napisałeś to, co zacytowałem - "koncerty z jakąkolwiek elektroniką nie są dla mnie wzorem jak ma brzmieć instrument". Dlatego podtrzymuję, bo nie ma koncertów jazzowych i rozrywkowych bez jakiejkolwiek elektroniki. Brzmienie współczesnych instrumentów bez elektroniki nie istnieje. Czyli dla ciebie wzorem jest coś, czego nie ma. 
Już przedwojenne organy Hammonda bez elektroniki nie grają
Nie nie :)
Dalej nie zrozumiałeś :)
Ja twierdzę właśnie, że brzmenie tych instrumentów jako naturalnie brzmiące (na żywo) nie są wzorcem jak mają brzmieć. O tym piszę od paru postów :)
Będą tak brzmiały jak elektronika na to pozwoli. W przypadku tylko akustycznych instrumentów bez jakiejkolwiek elektroniki dużo będzie zależeć od pomieszczenia. Dlatego wg mnie trudno mówić o jakiś wzorcach lecz bardziej o czymś raczej umownym do wzorca.
Oczywiście nie jestem ekspertem i proszę mnie nie linczować, gdyż jak pisałem moje myślenie może być błędne :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, pmcomp napisał:

dlaczego wtedy muzykę pisano na 5 saksofonów, cztery puzony i cztery trąbki? Żeby było głośniej !!!

Taaa... A o harmonii coś słyszałeś? ? Co do głośności, to w tamtych czasach gdyby basista nie musiał jedną ręką przyciskać to by struny szarpał oburącz ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, piorasz napisał:

W takim razie jak brzmi naturalnie kontrabas skoro używa się zapewne różnych wzmacniaczy i pewnie jeszcze każdy można "dostroić" do swoich potrzeb?
Co do wzmacniaczy gitarowych i różnych przystawek sprawa dla mnie jest bardzo klarowna, gdyż miałem z tym trochę styczności.

Żebym był jasno odebrany nadal "czepiam" się Twojego stwierdzenia o naturalnym brzmieniu live, na którym to się podpierasz w tym i innych wątkach.
Perkusja też na koncertach współpracuje z elektroniką i też można z basem przesadzić.

Zupełnie nie rozumiesz istoty rzeczy. Tu nie chodzi o przestery i efekty, tylko ustawienie swojego dżwięku gitarowego lub basu - gitary akustyczne, a właściwie el-akustyczne, też mają mikrofon w środku pudła i są naturalnymi instrumentami akusycznymi i nawet gra ze wzmacniaczem dotyczy bardziej dżwięku akustycznego niż elektrycznego i nie będzie to w żadnym wypadku podbarwienie...??? Zastanów się - jeden muzyk gra dżwiękiem ciemniejszym, inny jaśniejszym, a jeszcze inny całkiem ciemnym, albo całkiem jasnym, albo w jednym projekcie ten sam muzyk będzie operował dżwiękiem jasnym, a w kolejnym zupełnie innym i co, to tęż będą podbarwienia? Nie, to nie będą podbarwienia, tylko konkretna barwa - barwa ustalona i ustawiona zupełnie świadomie przez świadomego muzyka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, przemak napisał:

Taaa... A o harmonii coś słyszałeś? ? Co do głośności, to w tamtych czasach gdyby basista nie musiał jedną ręką przyciskać to by struny szarpał oburącz ?

Powiedz to trio jazzowemu ? .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, przemak napisał:

Możesz sobie wyobrażać. Basista sobie nie wyobraża

Gitarzysta też raczej sobie nie wyobraża. Zresztą przy big bandach w kilkusetmetrowych salach, to fortepian bez nagłośnienia też nie będzie słyszalny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Zupełnie nie rozumiesz istoty rzeczy. Tu nie chodzi o przestery i efekty, tylko ustawienie swojego dżwięku gitarowego lub basu - gitary akustyczne, a właściwie el-akustyczne, też mają mikrofon w środku pudła i są naturalnymi instrumentami akusycznymi i nawet gra ze wzmacniaczem dotyczy bardziej dżwięku akustycznego niż elektrycznego i nie będzie to w żadnym wypadku podbarwienie...??? Zastanów się - jeden muzyk gra dżwiękiem ciemniejszym, inny jaśniejszym, a jeszcze inny całkiem ciemnym, albo całkiem jasnym, albo w jednym projekcie ten sam muzyk będzie operował dżwiękiem jasnym, a w kolejnym zupełnie innym i co, to tęż będą podbarwienia? Nie, to nie będą podbarwienia, tylko konkretna barwa - barwa ustalona i ustawiona zupełnie świadomie przez świadomego muzyka.


Ja doskonale rozumiem co to są przestery i inne efekty. Trochę zamydlasz mi oczy :)
W dalszej części tego cytatu sam odpowiedziałeś sobie na Twoje prowokacyjne pytanie z wątku :)
Czyli wg Ciebie podbarwienie basu w audio domowym to samo zło - coś co nie było zamierzone w realizacji nagrania. Dobrze Cię zrozumiałem? Tylko skąd Ty wiesz kiedy jest podbarwione? Bo na żywo grało inaczej?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, piorasz napisał:

koncerty z jakąkolwiek elektroniką nie są dla mnie wzorem jak ma brzmieć instrument

 

26 minut temu, piorasz napisał:

twierdzę właśnie, że brzmenie tych instrumentów jako naturalnie brzmiące (na żywo) nie są wzorcem jak mają brzmieć.

Czyli który kontrabas nie jest wzorcem, z piecem czy bez pieca, bo się zgubiłem ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piorasz

Nie chłopie drogi, nie chodzi mi o to. Glównie chodzi mi o to, skąd audiofeele w swoich opisach wrażeń z odsłuchów wiedzą, że bas jest podbarwiony? W odniesieniu do czego? Tylko chcę usłyszeć skąd mają taką wiedzę i przekonania? Bo to, że bas może brzmieć słabo, kartonowo, cicho, za głośno, itd. to ja bardzo dobrze wiem, ale skąd wiesz, że to są podbarwienia? Szczególnie jak żaden z Was w większości nie gra na żadnym instrumencie i generalnie o technicznych aspektach muzycznych ma dość ubogie pojęcie? Tylko o to mi chodzi? Skąd wiesz, że akurat bas w danym nagraniu jest podbarwiony? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Chicago

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz Chicago, tak sobie myślę, że audiofile, recenzenci branży audio (czy to czasem nie oni ukuli ten koszmarek o "podbarwieniach"...a "uczniowie" podchwycili?), na tej samej zasadzie jak brak podbarwień basu, żądają od sprzętu aby

nie grał "kartonowym" basem. HajEnd przecież nigdy tak nie zagra...

...nawet wtedy, gdy perkusista dla jaj zacznie kopać w pusty karton walający się w studiu i zostanie to zarejestrowane i wydane na płycie...HajEnd musi nawet wtedy odtworzyć sprężysty, mięsisty, muskularny bas...

Wzór basu HajEnd jest jeden - co z tego , że każda płyta nagrana inaczej, gdzie indziej, przez kogoś innego, zagrana jeszcze przez kogo innego, na różnych instrumentach itd. itd. itd.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez iro III
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, piorasz napisał:

Ja doskonale rozumiem co to są przestery i inne efekty. Trochę zamydlasz mi oczy ?
W dalszej części tego cytatu sam odpowiedziałeś sobie na Twoje prowokacyjne pytanie z wątku ?
Czyli wg Ciebie podbarwienie basu w audio domowym to samo zło - coś co nie było zamierzone w realizacji nagrania. Dobrze Cię zrozumiałem? Tylko skąd Ty wiesz kiedy jest podbarwione? Bo na żywo grało inaczej?

Właśnie ja tego nie wiem skąd co poniektórzy słyszą podbarwienia basu w nagraniu i próbuję się dowiedzieć od początku wątku? Zadajesz mi pytanie, które ja cały czas zadaję?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Właśnie ja tego nie wiem skąd co poniektórzy słyszą podbarwienia basu w nagraniu i próbuję się dowiedzieć od początku wątku? Zadajesz mi pytanie, które ja cały czas zadaję?
Hehe :)
Pisałem wyżej o systemie (innym) jako punkcie odniesienia. Myślę, że na tym się opierają te tezy. Sam mógłbym się pod tym podpisać.
Czyli który kontrabas nie jest wzorcem, z piecem czy bez pieca, bo się zgubiłem
Każdy może być wzorem. Kontrabas Rona Cartera dla kogoś a kontrabas Charlesa Mingusa jeszcze dla kogoś innego. Obaj grali z piecem a jednak inne brzmienie.
Wzorcem będą nie przedmioty martwe a żywi ludzie :)
Rozumiesz aluzję?
Niech każdy sam oceni co dla niego jest najlepsze. Dlatego w muzyce mamy tyle brzmień - wg upodobania samych artystów, realizatorów dźwięku i wreszcie samych słuchaczy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja doskonale rozumiem audiofeelską mowę i nomenklaturę oraz różnego rodzaju zapożyczenia w audiofilozofii ze świata pro z różnych dziedzin, ale jednak niektórych sformułowań po prostu nie mogę pojąć i takimi są te słynne 'podbarwienia' w odsłuchach domowych sprzętu audio czy też słuchania muzyki, chociaż świadome słuchanie muzyki naturalną silą rzeczy powinno wykluczyć takie dylematy, ponieważ w muzyce mechanicznej, odtwarzanej, wszystko jest 'podbarwieniem' - w 100%. Tak samo, jak do dzisiaj nie mogę zrozumieć 'słynnego parametru PRaT we wzmacmiaczach stereofonicznych? Co to w ogóle jest i na jakiej podstawie ten 'parametr' jest słyszalny i oceniany? Co mam rozumieć przez tzw. dobry PRaT wzmacniacza, czyli Pace, Rhythm and Timing? Wiem co to pace, o to jest rhythm i co to jest timing, ale jakoś nie mogę tych zależności odnależć w martwym urządzeniu, którym jest przecież wzmacniacz audio.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, Chicago napisał:

Właśnie ja tego nie wiem skąd co poniektórzy słyszą podbarwienia basu w nagraniu i próbuję się dowiedzieć od początku wątku? Zadajesz mi pytanie, które ja cały czas zadaję?

W nagraniu nie wiemy, a raczej realizator nagrywał w kontrolą i nie powinno byc podbarwień czy przesterów

System:
Wez u siebie w korekcji bas na max podbij a później napisz proszę czy kontrabas jest podbarwiony czy nie,
bo to sie słyszy czy dźwięk jest tłumiony albo podbarwiony
dodatkowo źródło dźwięku może byc różnej wielkości ale powinno byc proporcjonalne do innych źródeł,
może sie zdarzyć ze źródło kontrabasu będzie realnej wielkości a gitara akustyczna zabrzmi jak Ukulele i wtedy proporcji brak

3 minuty temu, Chicago napisał:

Ja doskonale rozumiem audiofeelską mowę i nomenklaturę oraz różnego rodzaju zapożyczenia w audiofilozofii ze świata pro z różnych dziedzin, ale jednak niektórych sformułowań po prostu nie mogę pojąć i takimi są te słynne 'podbarwienia' w odsłuchach domowych sprzętu audio czy też słuchania muzyki, chociaż świadome słuchanie muzyki naturalną silą rzeczy powinno wykluczyć takie dylematy, ponieważ w muzyce mechanicznej, odtwarzanej, wszystko jest 'podbarwieniem' - w 100%. Tak samo, jak do dzisiaj nie mogę zrozumieć 'słynnego parametru PRaT we wzmacmiaczach stereofonicznych? Co to w ogóle jest i na jakiej podstawie ten 'parametr' jest słyszalny i oceniany? Co mam rozumieć przez tzw. dobry PRaT wzmacniacza, czyli Pace, Rhythm and Timing? Wiem co to pace, o to jest rhythm i co to jest timing, ale jakoś nie mogę tych zależności odnależć w martwym urządzeniu, którym jest przecież wzmacniacz audio.

 Chicago,
obcujesz z muzykami więcej niz ja czy normalny śmiertelnik, ale nie jedyny słyszałeś na własne uszy kontrabas

Ja "Audiofil" słyszałem nawet rząd kontrabasistów z nagłośnieniem estradowym dużego koncertu

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, piorasz napisał:

Każdy może być wzorem.

Tak, ale nie o to pytałem. Napisałeś, że nie może być wzorem ani akustyczne brzmienie ani z jakąkolwiek elektroniką. Pytam zatem, jakie, bo po prostu innych nie ma, proza albo wiersz, s0ory. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, .:Gerard:. napisał:

bo to sie słyszy czy dźwięk jest tłumiony albo podbarwiony

Czyli co słyszysz? Na przykład na najnowszym wydaniu CD płyty Monka 'Palo Alto' bas jest ciut za głośny i za bardzo dominujący, ale skąd mam pewność, że tego 'podbarwienia' według ciebie i innych audiofilów nie ma  podczas koncertu w 1968 roku? To jest dokładnie to co mówiłem wcześniej o Kelly Sill - znakomity chicagowski basista raz operujący dżwiękiem niesamowitym, pięknym i pełnym, a raz taką kaszaną, że się nie chce tego słuchać? W tych samych warunkach i praktycznie w tym samym miejscu i z tymi samymi muzykami?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Chicago

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, Chicago napisał:

Czyli co słyszysz? Na przykład na najnowszym wydaniu CD płyty Monka 'Palo Alto' bas jest ciut za głośny i za bardzo dominujący, ale skąd mam pewność, że tego 'podbarwienia' według ciebie i innych audiofilów nie ma  podczas koncertu w 1968 roku? To jest dokładnie to co mówiłem wcześniej o Kelly Sill - znakomity chicagowski basista raz operujący dżwiękiem niesamowitym, pięknym i pełnym, a raz taką kaszaną, że się nie chce tego słuchać? W tych samych warunkach i praktycznie w tym samym miejscu i z tymi samymu muzykami?

Nie, ja tego tak nie oceniam, a powiem więcej, czym więcej "naturalnych pogłosów" w nagraniu tym realniej
w dodatku nie lubię niepełnych dźwięków
Ta sama grupa muzyków zabrzmi w sali koncertowej inaczej a w studio inaczej, w dodatku wiem jakie efekty robią realizatorzy

- Ocena muzyków, wykon to jedno
- Jakości nagrania (zobacz podejście po remasteringu, KHD itd.) to drugie
- Możliwości przedstawienia przez system to trzecie

A ze buczy, pogłosy na scenie, aura sceny, naturalne odgłosy to tylko dodaje smaku LIVE w nagraniu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Ja "Audiofil" słyszałem nawet rząd kontrabasistów z nagłośnieniem estradowym dużego koncertu

Co to ma do rzeczy? Wytłumacz po prostu skąd wiesz, że bas, którego słuchasz w nagraniu jest podbarwiony. Bo jeżeli twoim punktem odniesienia jest inny system audio, to nie mam pytań - tu się zgadzam i nie mam wątpliwości, że jeden sprzęt będzie odtwarzał ten bas lepiej, drugi gorzej, albo jeden ciemniej, drugi jaśniej... w jednym pomieszczeniu lepiej w drugim gorzej itd. Ale to będzie najzwyklejsze porównanie kokretnych systemów audio i ich brzmienia i ocena czy kontrabas jest podbarwiony czy też nie jest oceną bezpodstawną, no chyba, że porównujesz bas jednego systemu audio z basem innego systemu audio - wtedy jak najbardziej OK. Ale to nie ma nic wspólnego z jakimś wyimaginowanym 'podbarwieniem kontrabasu' w nagraniu.

Albo chociażby nawet kwestia masteringu, który poruszyłeś...??? Weżmy dla przykładu z dziesięć wersji Kind of Blue w przeróżnych wersjach remasteringowych - która wersja KoB nie podbarwia basu? Zresztą to się dotyczy każdego słynnego nagrania w dziesiątkach remasterów - który remaster jest tym niepodbarwiającym?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Chicago

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Tak, ale nie o to pytałem. Napisałeś, że nie może być wzorem ani akustyczne brzmienie ani z jakąkolwiek elektroniką. Pytam zatem, jakie, bo po prostu innych nie ma, proza albo wiersz, s0ory. 
Przekręcasz. Napisałem, że może być ale "umownie". "Umownie" w pomieszczeniu. Bardziej bym się jednak skłaniał do grania w plenerze jako wzorca - szczególnie instrumentów akustycznych. Może nie będzie tak pięknie jak w przygotowanej do tego celu sali koncertowej ale na pewno będzie ciągle tak samo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eksperyment porównawczy polegający na zagraniu kilku nut na realnym kontrabasie, nagraniu tego kontrabasu i póżniej odtworzeniu na sprzęcie audio mógłby coś powiedzieć o podbarwieniach i rozjaśnić audiofeelskie umysły co poniektórych - inaczej chyba się nie da. Takie jest moje zdanie w temacie, ale chętnie wysłucham kolejnych pomysłów w temacie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

12 minut temu, Chicago napisał:

 

Albo chociażby nawet kwestia masteringu, który poruszyłeś...??? Weżmy dla przykładu z dziesięć wersji Kind of Blue w przeróżnych wersjach remasteringowych - która wersja KoB nie podbarwia basu? Zresztą to się dotyczy każdego słynnego nagrania w dziesiątkach remasterów - który remaster jest tym niepodbarwiającym?

Jak pisałem, czy w nagraniu realizator zszył źródła z realnymi poziomami głośności (kompresja), czy nie wyeksponował któregoś z nich powiększając rozmiar, nie dodał efektów rozmieszczenia źródeł w przestrzeni itd. tego nie mogę wiedzieć

 

12 minut temu, Chicago napisał:

 tu się zgadzam i nie mam wątpliwości, że jeden sprzęt będzie odtwarzał ten bas lepiej, drugi gorzej, albo jeden ciemniej, drugi jaśniej... w jednym pomieszczeniu lepiej w drugim gorzej itd. Ale to będzie najzwyklejsze porównanie kokretnych systemów audio i ich brzmienia i ocena czy kontrabas jest podbarwiony czy też nie jest oceną bezpodstawną, no chyba, że porównujesz bas jednego systemu audio z basem innego systemu audio - wtedy jak najbardziej OK. Ale to nie ma nic wspólnego z jakimś wyimaginowanym 'podbarwieniem kontrabasu' w nagraniu.

 

To jesteśmy zgodni

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Chicago napisał:

Eksperyment porównawczy polegający na zagraniu kilku nut na realnym kontrabasie, nagraniu tego kontrabasu i póżniej odtworzeniu na sprzęcie audio mógłby coś powiedzieć o podbarwieniach i rozjaśnić audiofeelskie umysły co poniektórych - inaczej chyba się nie da. Takie jest moje zdanie w temacie, ale chętnie wysłucham kolejnych pomysłów w temacie.

Kontrabas jest duży, jego nagranie tak żeby było słychać jak na żywo to jest równie duże jak nie większe niż on sam wyzwanie ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jeszcze same dżwięki kontrabasu, które są dużo wolniejsze niż przetworniki i które to działają podczas nagrania z prędkością śwatła czy prądu - i tu też jest potrzebne odpowiednie doświadczenie, żeby uchwycić ten realny czas i te różnice wynikające z oryginalnego grania, a odtworzeniem nagrania tego kontrabasu. Poza tym myślę, że dżwięki kontrabasu znajdują się wszędzie - na górze, na dole, z boku - to wszystko w nagraniu przydałoby się uchwycić, ale może się mylę - Ty wiesz na pewno dużo więcej na ten temat.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Chicago napisał:

No i jeszcze same dżwięki kontrabasu, które są dużo wolniejsze niż przetworniki i które to działają podczas nagrania z prędkością śwatła czy prądu - i tu też jest potrzebne odpowiednie doświadczenie, żeby uchwycić ten realny czas i te różnice wynikające z oryginalnego grania, a odtworzeniem nagrania tego kontrabasu. Poza tym myślę, że dżwięki kontrabasu znajdują się wszędzie - na górze, na dole, z boku - to wszystko w nagraniu przydałoby się uchwycić, ale może się mylę - Ty wiesz na pewno dużo więcej na ten temat.

Właśnie dlatego pisałem, że kontrabas jest duży i to jest duży problem, bo gra cały. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, pmcomp napisał:

A jak Glenn Miller Orchestra grali w latach 30ych na salach tanecznych?

Też się zastanawiam jak to wtedy było słychać, jednak jakby nie spojrzeć, to nawet jeszcze w latach 30-tych wielokrotnie bas robiły dęciaki, czyli tuba, jednak kontrabas na którym zaczęto grać w stylu szarpanym, czyli pizzicato, wyparł tubę ze względu na większe możliwości w domenie rytmu niż instrument dęty. Oprócz tzw. podstawy i fundamentu harmonicznego, kontrabas spełniający funkcję rytmiczną jest chyba jednym z najważnieszych instrumentów - oczywiście w muzyce, w której jest on obecny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Chicago napisał:

Glównie chodzi mi o to, skąd audiofeele w swoich opisach wrażeń z odsłuchów wiedzą, że bas jest podbarwiony?

Audiofele ? zanim usłyszą dźwięki, to już wiedzą jak mają być odtwarzane.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Chicago napisał:

Też się zastanawiam jak to wtedy było słychać, jednak jakby nie spojrzeć, to nawet jeszcze w latach 30-tych wielokrotnie bas robiły dęciaki, czyli tuba, jednak kontrabas na którym zaczęto grać w stylu szarpanym, czyli pizzicato, wyparł tubę ze względu na większe możliwości w domenie rytmu niż instrument dęty. Oprócz tzw. podstawy i fundamentu harmonicznego, kontrabas spełniający funkcję rytmiczną jest chyba jednym z najważnieszych instrumentów - oczywiście w muzyce, w której jest on obecny.

To posłuchaj tego

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

spacer.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, Chicago napisał:

Też się zastanawiam jak to wtedy było słychać

Co tu się zastanawiać, słabo. Klasyczny skład bigbandowy to taki, w którym blacha i drewno zagłusza wszystko, nawet bębny ? W nagraniach można jeszcze bas usłyszeć, ale na żywo słabo. Głównie rytm, razem ze stopą. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, .:Gerard:. napisał:

To posłuchaj tego

Ja o kontrabasie i jazzie ery Swingu, a ty o klasyce, wiolonczeli i Bachu - halo, czy leci z nami pilot?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.