Skocz do zawartości
IGNORED

Behringer SRC2496 Ultramatch Pro - proste wyjście na RCA


pod_innym_nickiem
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, jak zrobić proste wyjście RCA w Behringerze SRC 2496 Ultramatch Pro?
Wiem, że mogę wyjśc z XLR na RCA za pomocą przejściówki ale mam wrażenie, że dźwięk jest jakis nie taki - i nie mówię tu o poziomie, który jest wiekszy niz w przypadku urządzeń z RCA na wyjściu. Próbowałem też wyjśc z XLR na RCA pozostawiając pin 3 wolny, ale wówczas mam jeden kanał głośniejszy. Przy przejściówce XLR do Rca nie ma problemu z głośniejszym kanałem. Poza tym w instrukcji napisane jest, że XLR jest zrealizowany na układzie servo-balanced i z tego co wiem w takim przypadku obowiązkowo trzeba łaczyć pin 3 z pin 1.

Pomyślałem, że może można po prostu podpiąć się pod wyprowadzenia prowadzące do wzmacniacza słuchawkowego - na schemacie to oznaczone na czerwono. Czy wystarczy wpiąc się prosto w to wyprowadzenie kablem RCA? 5/x13 - lewy RCA, 6/x13 prawy RCA i oczywiście masa.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mam taki głupawy nick, bo osiemnaście lat temu zapomniałem loginu i hasła pod jakim się pierwotnie zarejestrowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trochę słaby pomysł na moje oko. Bez wdawania się w głębsze analizy - wpinasz się z niezbyt dobrze określonym obciążeniem pojemnościowym na wyjście filtra aktywnego co nie jest dobrym pomysłem.

Próbowałeś zrobić taki manewr - połączyć piny 3 i 2 jakimś rezystorem, np. 1k i sygnał brać z pinu 3?

Przy czym ten rezystor na gniazdku, a nie na końcu kabla.

No może lepiej zacznij od 2k.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Jaro_747

Jestem Europejczykiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Panowie, jak zrobić proste wyjście RCA w Behringerze SRC 2496 Ultramatch Pro?
Wiem, że mogę wyjśc z XLR na RCA za pomocą przejściówki ale mam wrażenie, że dźwięk jest jakis nie taki - i nie mówię tu o poziomie, który jest wiekszy niz w przypadku urządzeń z RCA na wyjściu. Próbowałem też wyjśc z XLR na RCA pozostawiając pin 3 wolny, ale wówczas mam jeden kanał głośniejszy.


Czy myslisz, ze jak zrobisz taka „przejsciowke“, to poziom na niesymetrycznym wyjsciu bedzie taki sam jak symetryczny? Dlaczego skad to podbicie „polowkowego“ sygnalu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjście jest servo, ale nie ma obowiązku zwierania nieużywanego końca do masy. Wystarczy, że wyjdziesz z pinu 2 zostawiając 3 w powietrzu i będzie 6dB mniej. Po zwarciu 3 do masy odzyskasz te 6dB. Kanały muszą być równe, coś nie tak podłączyłeś. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, przemak napisał:

Wyjście jest servo, ale nie ma obowiązku zwierania nieużywanego końca do masy. Wystarczy, że wyjdziesz z pinu 2 zostawiając 3 w powietrzu i będzie 6dB mniej. Po zwarciu 3 do masy odzyskasz te 6dB. Kanały muszą być równe, coś nie tak podłączyłeś. 

Również nie widzę powodu dla którego wzmocnienie w dwóch kanałach miałby się różnić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jestem Europejczykiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Ape napisał:

patrząc na schemat to sygnał należy pobrać za kondensatorami C93 oraz C94, 

OK, dzięki. Czy mogę do oznaczonych na czerwono punktów przylutować kondensator o parametrach jak na punktach C93 i C94 czy też bezwarunkowo trzeba wychodzić z punktów C93, C94.
Pytam, bo wygodniej jest przylutować kondensator do zaznaczonych na czerwono punktów bo są one łatwo dostepne - to wyjście na taśmie komputerowej do nastepnego modułu, którym jest wbudowany wzmacniacz słuchawkowy

1 godzinę temu, przemak napisał:

Wystarczy, że wyjdziesz z pinu 2 zostawiając 3 w powietrzu i będzie 6dB mniej. Po zwarciu 3 do masy odzyskasz te 6dB. Kanały muszą być równe, coś nie tak podłączyłeś. 

Tak powinno być, ale nie jest. Lewy kanał jest o 1dB (dokładnie zawsze o 0,7dB) głośniejszy kiedy pin 3 wisi w powietrzu. Niby to nic, ale jednak powinno być równo. Po zwarciu pinu 3 do masy oba kanały są idealnie równe. Oczywiście jest głośniej o te 6dB.
Równość kanałów oczywiście badana sygnałem MONO.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mam taki głupawy nick, bo osiemnaście lat temu zapomniałem loginu i hasła pod jakim się pierwotnie zarejestrowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, pod_innym_nickiem napisał:

OK, dzięki. Czy mogę do oznaczonych na czerwono punktów przylutować kondensator o parametrach jak na punktach C93 i C94 czy też bezwarunkowo trzeba wychodzić z punktów C93, C94.
Pytam, bo wygodniej jest przylutować kondensator do zaznaczonych na czerwono punktów bo są one łatwo dostepne - to wyjście na taśmie komputerowej do nastepnego modułu, którym jest wbudowany wzmacniacz słuchawkowy

Jak nie chcesz wyjść z wyjścia, to możesz tak, zwykle z tego punktu jest wyjście niesymetryczne, a driver dodaje 6/12dB. Oprócz kondensatora jeszcze standardowo 100 omów jakieś szeregowo na wszelki wypadek. 

6 minut temu, pod_innym_nickiem napisał:

Tak powinno być, ale nie jest. Lewy kanał jest o 1dB (dokładnie zawsze o 0,7dB) głośniejszy kiedy pin 3 wisi w powietrzu. Niby to nic, ale jednak powinno być równo. Po zwarciu pinu 3 do masy oba kanały są idealnie równe. Oczywiście jest głośniej o te 6dB.
Równość kanałów oczywiście badana sygnałem MONO

Cóż, behringer 😉 Zresztą driver linii robiony na piechotę jak tu zasadniczo nie ma prawa działać dobrze, to raczej musi być scalak i bardzo precyzyjne oporniki w nim. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, przemak napisał:

Cóż, behringer

Moje Behringery nie miały rozrzutów napięć wyjściowych większych od 0,2 dB, w oryginale przed przeróbką zrobioną w DCX. Po przeróbce DCX-a jest jeszcze lepsza zbieżność, ale wiadomo zwrotnice do domu muszą działać dokładnie bo inaczej audiofilska dusza będzie się okrutnie męczyć 😉.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, przemak napisał:

Jak nie chcesz wyjść z wyjścia, to możesz tak, zwykle z tego punktu jest wyjście niesymetryczne, a driver dodaje 6/12dB. Oprócz kondensatora jeszcze standardowo 100 omów jakieś szeregowo na wszelki wypadek. 

Czyli w szeregu do punktów na czerwono idzie wpierw kondensator a potem opornik 100 om (ile watów? o ile ma to znaczenie) i dopiero wyjście RCA.
Ten kondensator jest bezwzględnie wymagany? Pytam ponieważ na dalszej części schematu opisującej co dzieje się z wyjściami 5/6 x13 żadnego kondensatora nie widzę. Te punkty zaznaczone na czerwono to wyjścia do wbudowanego wzmacniacza słuchawkowego. Schemat poniżej.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mam taki głupawy nick, bo osiemnaście lat temu zapomniałem loginu i hasła pod jakim się pierwotnie zarejestrowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, pod_innym_nickiem napisał:

Czyli w szeregu do punktów na czerwono idzie wpierw kondensator a potem opornik 100 om (ile watów? o ile ma to znaczenie) i dopiero wyjście RCA.
Ten kondensator jest bezwzględnie wymagany? Pytam ponieważ na dalszej części schematu opisującej co dzieje się z wyjściami 5/6 x13 żadnego kondensatora nie widzę. Te punkty zaznaczone na czerwono to wyjścia do wbudowanego wzmacniacza słuchawkowego. Schemat poniżej.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Behringer stosuje 120 omów na wyjściach niesymetrycznych, może być mniej. Moc żadna. Kondensator niby nie jest potrzebny, ale i nie szkodzi. 

11 minut temu, Lech36 napisał:

Moje Behringery nie miały rozrzutów napięć wyjściowych większych od 0,2 dB, w oryginale przed przeróbką zrobioną w DCX. Po przeróbce DCX-a jest jeszcze lepsza zbieżność, ale wiadomo zwrotnice do domu muszą działać dokładnie bo inaczej audiofilska dusza będzie się okrutnie męczyć 😉.

Ale czy w tych Twoich jest wyjście servo? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, przemak napisał:

Behringer stosuje 120 omów na wyjściach niesymetrycznych, może być mniej. Moc żadna.

Dzięki.
To jeszcze ostatnie pytanie - czy po zastosowaniu tego kondensatora + rezystor przymocowanych do wyjść zaznaczonych na czerwono trzeba fizycznie odcinać na punktach C93/C94 dalszą część urządzenia czy też wszystko można pozostawić w fabrycznym stanie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mam taki głupawy nick, bo osiemnaście lat temu zapomniałem loginu i hasła pod jakim się pierwotnie zarejestrowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, pod_innym_nickiem napisał:

Dzięki.
To jeszcze ostatnie pytanie - czy po zastosowaniu tego kondensatora + rezystor przymocowanych do wyjść zaznaczonych na czerwono trzeba fizycznie odcinać na punktach C93/C94 dalszą część urządzenia czy też wszystko można pozostawić w fabrycznym stanie?

Ja bym zostawił podłączone. Jak odciąć, to zewrzeć do masy. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, przemak napisał:

bo inaczej audiofilska dusza będzie się okrutnie męczyć 😉.

Dusza jak dusza, ale uszy to dopiero będą się męczyć. Słuchasz sobie przyśpiewki i nie wiesz czy realizator był 'wczorajszy' czy tez zastosowano bardzo wyrafinowany zabieg przesuwając wokalistę na lewo/prawo.
Musi być równo na kanałach bo chcę wyjść tym behringerem na wzmacniacz słuchawkowy. Na kolumnach bym się nie przejmował jednym kanałem głośniejszym o niecały decybel ale na słuchawkach to inna sprawa.

27 minut temu, Lech36 napisał:

bo inaczej audiofilska dusza będzie się okrutnie męczyć 😉.

nie wiem czemu cytat powyższy został przypisany przemakowi w poprzednim wpisie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mam taki głupawy nick, bo osiemnaście lat temu zapomniałem loginu i hasła pod jakim się pierwotnie zarejestrowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, pod_innym_nickiem napisał:

Dusza jak dusza, ale uszy to dopiero będą się męczyć. Słuchasz sobie przyśpiewki i nie wiesz czy realizator był 'wczorajszy' czy tez zastosowano bardzo wyrafinowany zabieg przesuwając wokalistę na lewo/prawo.
Musi być równo na kanałach bo chcę wyjść tym behringerem na wzmacniacz słuchawkowy. Na kolumnach bym się nie przejmował jednym kanałem głośniejszym o niecały decybel ale na słuchawkach to inna sprawa.

Zgoda, ale to nie ja napisałem 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chochlik cytatowy zamieszał 🙂 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mam taki głupawy nick, bo osiemnaście lat temu zapomniałem loginu i hasła pod jakim się pierwotnie zarejestrowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, przemak napisał:

Ale czy w tych Twoich jest wyjście servo? 

Jeżeli chodzi o tą zmianę napięcia wyjściowego przy stosowaniu przejściówek (wyrównanie napięcia między XLR a RCA) lub kabli przejściowych to tak, jest. W przypadku wyjścia DCX przerobionego modem holenderskim to nie wiem, ale ilość oporników sugeruje że może to być rozwiązane tak jak w oryginale. Chyba że nie wiem co rozumiesz przez servo. Behringer chyba zawsze stosuje identyczny układ na wyjściach XLR, ale znam tylko te z DCX i DEQ więc nie mam pełnej wiedzy i ich rozwiązaniach. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, pod_innym_nickiem napisał:

Musi być równo na kanałach bo chcę wyjść tym behringerem na wzmacniacz słuchawkowy.

Zgadzam się musi być równo, dlatego zawsze mierzę czy tak jest, jak jest coś nie tak to bym wymieniał na inny egzemplarz, ale w przypadku tych urządzeń tej firmy których używam nie było takiej potrzeby w moim przypadku. Poza tym moje urządzenia zawsze mają możliwość wyrównania ewentualnie stwierdzonych niedokładności wewnętrznymi kalibracjami z dokładnością do 0,1 dB.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, Lech36 napisał:

Jeżeli chodzi o tą zmianę napięcia wyjściowego przy stosowaniu przejściówek (wyrównanie napięcia między XLR a RCA) lub kabli przejściowych to tak, jest. W przypadku wyjścia DCX przerobionego modem holenderskim to nie wiem, ale ilość oporników sugeruje że może to być rozwiązane tak jak w oryginale. Chyba że nie wiem co rozumiesz przez servo. Behringer chyba zawsze stosuje identyczny układ na wyjściach XLR, ale znam tylko te z DCX i DEQ więc nie mam pełnej wiedzy i ich rozwiązaniach. 

Jak widać, w tym konkretnym modelu jest bardzo rzadkie rozwiązanie - driver linii czyli servo zrobione na piechotę a nie jako dedykowany scalak drv/ssm. Większość behringerów ma jednak najprostsze wyjście symetryczne, takie z odwracaczem po prostu. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, przemak napisał:

Większość behringerów ma jednak najprostsze wyjście symetryczne, takie z odwracaczem po prostu. 

Możliwe, znam tylko DCX-a, DEQ bo mam a ten SRC nie jest mi znany, ale o ile wiem wyjście jest podobne albo identyczne jak DCX czy DEQ. Z innych produktów tej firmy to używam jeszcze B2031A, ale to chyba już wiesz.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Mam jeszcze, ale nie używam CX3400 i tam też wyjścia są identyczne jak DCX czy DEQ, to chyba jakaś kopia albo licencja/współprodukcja JBL-a bo widziałem kiedyś w sieci schemat i wypisz wymaluj CX3400. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Lech36 napisał:

P.S. Mam jeszcze, ale nie używam CX3400 i tam też wyjścia są identyczne jak DCX czy DEQ, to chyba jakaś kopia albo licencja/współprodukcja JBL-a bo widziałem kiedyś w sieci schemat i wypisz wymaluj CX3400. 

Rzeczywiście, uwzięli się 😉

W mikserach i prostszych urządzeniach jest normalnie po taniości 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, przemak napisał:

Rzeczywiście, uwzięli się 😉

W mikserach i prostszych urządzeniach jest normalnie po taniości 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Prawdopodobnie w holenderskim modzie DCX-a jest tak samo to rozwiązane, ale to chyba też jest prawidłowo 😉.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Lech36 napisał:

Prawdopodobnie w holenderskim modzie DCX-a jest tak samo to rozwiązane, ale to chyba też jest prawidłowo 😉.  

Generalnie wszystkie są ok, ale jednak układ servo na elementach dyskretnych to najmniej ok się wydaje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, przemak napisał:

Generalnie wszystkie są ok, ale jednak układ servo na elementach dyskretnych to najmniej ok się wydaje.

Na szczęście daje się ich słuchać bez audiofilskiego obrzydzenia, ale nie na pewno 😉

Elementy dyskretne to tak jak w tej dyskusji między nami o Dolby A (dawno temu). Ja znałem ten układ na elementach dyskretnych i znałem praktyczne wady takiego rozwiązania, Ty pewnie już miałeś do czynienia z wykonaniem na specjalistycznych układach scalonych a to zupełnie inna bajka.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Lech36 napisał:

Na szczęście daje się ich słuchać bez audiofilskiego obrzydzenia, ale nie na pewno 😉

Elementy dyskretne to tak jak w tej dyskusji między nami o Dolby A (dawno temu). Ja znałem ten układ na elementach dyskretnych i znałem praktyczne wady takiego rozwiązania, Ty pewnie już miałeś do czynienia z wykonaniem na specjalistycznych układach scalonych a to zupełnie inna bajka.  

Dolby A zawsze było dyskretne tranzystorowe, tam dopiero były kfiatki z wyjściem symetrycznym z emitera i koletora tranzystora. Umasienie niewłaściwej nogi i wzmocnienie leci w kosmos. A do tego po angielsku, więc ta właściwa noga była niewłaściwą 😉

Ale powtórzę - driver servo nie może być w praktyce poprawnie zrealizowany na elementach dyskretnych, bo wymaga laserowo czy jaktam trymowanych oporników i dlatego te scalaki są trochę droższe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, przemak napisał:

Dolby A zawsze było dyskretne tranzystorowe,

Możliwe, po moim wycofaniu się z fascynacji analogowymi magnetofonami szpulowymi moje zainteresowanie systemami redukcji szumów do nich zanikło, ale myślę że te najbardziej nowoczesne układy, nawet w przypadku Dolby A były realizowane na specjalistycznych układach scalonych, tak jak w przypadku Dolby B, dyskretne działało słabo, ale dało się przy dużej staranności to opanować a na specjalistycznych IC działało bez zarzutu. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Lech36 napisał:

myślę że te najbardziej nowoczesne układy, nawet w przypadku Dolby A były realizowane na specjalistycznych układach scalonych

Dolby A to było jedno urządzenie ze wzmacniaczami i kasetami, w zależności od ilości śladów różnych rozmiarów oczywiście. Urządzenie niebieskie, kasety srebrne. Innych nie było. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, przemak napisał:

Ale powtórzę - driver servo nie może być w praktyce poprawnie zrealizowany na elementach dyskretnych, bo wymaga laserowo czy jaktam trymowanych oporników i dlatego te scalaki są trochę droższe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czyli krótko mówiąc w tym SRC2496 jest niezbyt dobrze rozwiązane wyjście po XLR.
A dlatego próbuję wyjść po RCA i pytałem o radę bo po XLR (wyjście XLR z behringera > wejście XLR w wzmacniaczu słuchawkowym) dźwiek jest coś nie tego. Im dłużej się słucha tym ma się wrażenie, że dzieje się coś niedobrego jakby z fazą. Gra równo (poziomy są OK) ale jakoś dyskomfort uszny się pojawia, jest ogromnie szeroko i mam wrażenie jakby niektóre części pasma nie były w fazie. Kiedy przepinam się we wzmacniaczu słuchawkowym na wejście RCA (czy to z innego przetwornika czy z behringera po przejściówce XLR>RCA) to nastepuje duża ulga, dźwięk staje się spójny. 

Pokombinuję na dniach z wyjsciem po czerwonych punktach zaznaczonych na schemacie i zobaczymy jak będzie w porównaniu do XLR>XLR czy do XLR>RCA

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mam taki głupawy nick, bo osiemnaście lat temu zapomniałem loginu i hasła pod jakim się pierwotnie zarejestrowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, przemak napisał:

Dolby A to było jedno urządzenie ze wzmacniaczami i kasetami, w zależności od ilości śladów różnych rozmiarów oczywiście. Urządzenie niebieskie, kasety srebrne. Innych nie było. 

Jeżeli zależy Tobie na rozwoju dyskusji w tym temacie to wolałby operować schematami elektrycznymi a nie ogólnikami, ale z mojej strony temat reduktorów szumów do sprzętu analogowego jest już dawno zamknięty, pomimo że w szufladzie leży jeszcze zestaw do pełnego (z monitoringiem) układu DBX i mam jeszcze komplet IC do DolbyC. Dla mnie to już historia, nie ma do niej powrotu, ale historia bardzo miła.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.