Skocz do zawartości
IGNORED

Open baffle na aktualnie dostępnych głosnikach


Rekomendowane odpowiedzi

9 minutes ago, Seyv said:

Ale powiazując BL i Mms dostaniemy coś co można było by właśnie nazwać "kontrolą membrany". 

Nie - bo taki np. BL zmienia się po przekonfigurowaniu głośnika DVC z połączenia szeregowego na równoległe, który to manewr nie zmienia Qts co ciekawe (podobnie Qms czy Qes i efektywności mocowej). Kształt charakterystyki impedancji też jest ten sam, tylko dzielony przez 4.

Więc wypadałoby jeszcze dołożyć Re. A jak jeszcze uwzględnimy Sd, to mamy wzór na efektywność mocową. "Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu". Zwłaszcza że parametr ładny, bo bezwymiarowy. I oznacza stopień chęci poruszania się (a więc i poruszania powietrza przez głośnik) w miarę dostarczonej mocy elektrycznej w zakresie płaskiej charakterystyki powyżej rezonansu.

Edytowane przez misiomor
2 minutes ago, slawek.xm said:

w warunkach domowych aby uzyskac rozciągnięcie basu z odgrody trzeba podbijac bas nawet o 30db

zastanow się jaki x-max musi miec glosnik i ile mocy przyjac zeby temu podolac w pojedynkę

chcesz dyskutowac to prosze merytorczne wpisy , a jesli chcesz uprawaic megalomanię to poszukaj innego miejsca

Ja sie nie musze nad niczym zastanawiac bo to wiem. Ja zawsze pisze merytorycznie, ale tak naprawde zamiast pisac wszystko co zostalo napisane w ksiazkach podalem do nich link (wiem bardzo nieuprzejme).

 

Kolejny raz - Xmax*Sd zawsze bedzie to samo dla kazdego przetwornika jezeli chcemy wygenerowanac dana czestotliwosc@dany Spl (w tym samym typie obudowy). Jezeli musisz korygowac bas o 30dB to znaczy ze glosnik jest silnie tlumiony w niskich czestotliwosciach przez zawieszenie i obudowe (o OB tutaj nie napisze bo to inny przypadek).

Gość

(Konto usunięte)
7 minut temu, piter z napisał:

o OB tutaj nie napisze bo to inny przypadek)

a powinieneś bo nasze rozwazania może rozlegle ale zawsze wracaja do tego o czym ten watek ma byc tak jak w tytule

 

a jeśli uwazasz ,że znajomośc konstrukcji kolumn opanowales do perfekcji

to zrob mi symulację SBaudience 18sw450 w obudowie SLOB 1:3 długości 1,4mbęde bardzo wdzięczny i bedziesz miał duzy wklad w ten watek

28 minut temu, misiomor napisał:

Nie - bo taki np. BL zmienia się po przekonfigurowaniu głośnika DVC z połączenia szeregowego na równoległe, który to manewr nie zmienia Qts co ciekawe (podobnie Qms czy Qes i efektywności mocowej). Kształt charakterystyki impedancji też jest ten sam, tylko dzielony przez 4.

Więc wypadałoby jeszcze dołożyć Re. A jak jeszcze uwzględnimy Sd, to mamy wzór na efektywność mocową. "Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu". Zwłaszcza że parametr ładny, bo bezwymiarowy. I oznacza stopień chęci poruszania się (a więc i poruszania powietrza przez głośnik) w miarę dostarczonej mocy elektrycznej w zakresie płaskiej charakterystyki powyżej rezonansu.

 Audio Technology podaje parametr Acceleration factor (stosunek mms do BL)do swoich glosników

uwazasz ,że nie nalezy brac go pod uwagę?

np http://www.audiotechnology.dk/iz.asp?id=4|a|128|||

31 minutes ago, slawek.xm said:

a powinieneś bo nasze rozwazania może rozlegle ale zawsze wracaja do tego o czym ten watek ma byc tak jak w tytule

 

a jeśli uwazasz ,że znajomośc konstrukcji kolumn opanowales do perfekcji

to zrob mi symulację SBaudience 18sw450 w obudowie SLOB 1:3 długości 1,4mbęde bardzo wdzięczny i bedziesz miał duzy wklad w ten watek

Robienie SLOB jest conajmniej dziwne i nawet sie tym nie interesowalem. Rozumiem zalozenia OB i czesciowo sie z nimi zgadzam, dlatego zrobie sobie w niedalekiej przyszlosci IB.

 

Robienie SLOB to jest poprostu dziwne bo OB robi sie ogolnie po to aby uniknac kompresji pracy glosnika i zwiekszyc liniowosc. SLOB tlumi niejako prace napedu wprowadzajac opor, czyli w zasadzie robi to samo co zlozenie glosnika na slabszym napedzie (to tak po 5min studiowania konceptu).

Edytowane przez piter z
Gość

(Konto usunięte)
11 minut temu, piter z napisał:

Robienie SLOB jest conajmniej dziwne i nawet sie tym nie interesowalem. Rozumiem zalozenia OB i czesciowo sie z nimi zgadzam, dlatego zrobie sobie w niedalekiej przyszlosci IB.

 

Robienie SLOB to jest poprostu dziwne bo OB robi sie ogolnie po to aby uniknac kompresji pracy glosnika i zwiekszyc liniowosc. SLOB tlumi niejako prace napedu wprowadzajac opor, czyli w zasadzie robi to samo co zlozenie glosnika na slabszym napedzie (to tak po 5min studiowania konceptu).

wiem jak dziala slob i jak zmienia parametry glosnika i co moze dac

pytalem o symulację 🙂

poza tym gdybys czytał watek mialbys wiedze o slob bez studiowania pozostalego netu

kazdy z nas ma jakies swoje doswiadczenia , przemyslenia i wiedze czasem mala a czasem wiekszą , trudno jest znaleźć nawet bliski przypadek ukałdu nad jakim pracuje

dlatego każde spojrzenie jest dobre , ale tłumaczenie mi parametru Vb doprowadza mnie do  reakcji ktorych sam u siebie nie pochwalam 🙂

46 minutes ago, slawek.xm said:

 Audio Technology podaje parametr Acceleration factor (stosunek mms do BL)do swoich glosników

uwazasz ,że nie nalezy brac go pod uwagę?

np

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Raczej BL/Mms, tylko że Mms jest w kilogramach żeby ładne liczby wychodziły.

Jak dla mnie parametr zupełnie z powietrza wzięty i bez sensu, bo rośnie 2x przy przekonfigurowaniu głośnika DVC z połączenia równoległego na szeregowe, która to operacja w niczym nie zmienia własności impulsowych czy kształtu SPL. W ten sposób można by zresztą wziąć kompletnego "muła", tylko że nawinąć mu bardzo dużo zwojów cienkim drucikiem (co mu w żaden sposób nie pomoże na "mułowatość") i będzie miał Acceleration Factor jak złoto.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość

(Konto usunięte)
30 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Audio Technology, to przetworniki z którymi mógłbym żyć 🙂
 

masz stronę możesz sobie jeden kupić do poduszki 🙂

4 minuty temu, misiomor napisał:

Raczej BL/Mms, tylko że Mms jest w kilogramach żeby ładne liczby wychodziły.

Jak dla mnie parametr zupełnie z powietrza wzięty i bez sensu, bo rośnie 2x przy przekonfigurowaniu głośnika DVC z połączenia równoległego na szeregowe, która to operacja w niczym nie zmienia własności impulsowych czy kształtu SPL. W ten sposób można by zresztą wziąć kompletnego "muła", tylko że nawinąć mu bardzo dużo zwojów cienkim drucikiem (co mu w żaden sposób nie pomoże na "mułowatość") i będzie miał Acceleration Factor jak złoto.

Dzieki , to jest wazna informacja dla mnie osobiście

 

30 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Audio Technology, to przetworniki z którymi mógłbym żyć 🙂
 

Sylwestra zdanie juz znasz pogadaj jeszcze z @ASURA

i.... poluj 🙂

albo zrób sobie sam

http://www.troelsgravesen.dk/ATS4-HE.htm

Edytowane przez slawek.xm
3 minuty temu, slawek.xm napisał:

masz stronę możesz sobie jeden kupić do poduszki 🙂

A gdzie tam, w ramę i na ścianę 😉

Szczerze, ta firma robi dobrą robotę, przetworniki mają barwę jak lubię

Gość

(Konto usunięte)
2 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

A gdzie tam, w ramę i na ścianę 😉

Szczerze, ta firma robi dobrą robotę, przetworniki mają barwę jak lubię

no widzisz Sylwek chcial mi przyslać na probe

może jeszcze nie sprzedal wszystkich to weź od niego

po malutku jakis projekt da sie ukręcic bez "milionowej " kasy

ale to tak jest ,ze nie posluchasz przed wydaniem kasy i to jest ta niepewność


albo zrób sobie sam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To nie dla niego, bas z estradowek, wzmacnicz Class D i sterowany przez DSP, gorzej sie nie da

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość

(Konto usunięte)

@.:Gerard:. poza tym Sylwek ma przeciez obcykany projekt modułu na AT i berylu SB

zostala by Ci tylko ściana basu 🙂

2 minuty temu, xajas napisał:


To nie dla niego, bas z estradowek, wzmacnicz Class D i sterowany przez DSP, gorzej sie nie da emoji6.png

Gravesen nie filtruje tak jak Ty poza tym ja obecnie tez tesuje estradowki i nawet jestem zachwycony np Faitalem 🙂

Edytowane przez slawek.xm
31 minut temu, slawek.xm napisał:

@.:Gerard:. poza tym Sylwek ma przeciez obcykany projekt modułu na AT i berylu SB

zostala by Ci tylko ściana basu 🙂

Gravesen nie filtruje tak jak Ty poza tym ja obecnie tez tesuje estradowki i nawet jestem zachwycony np Faitalem 🙂

Jeszcze nie słyszałem Beryla który by mi przypadł do gustu
Ja sie nie znam na budowaniu kolumn, jeżeli chodzi o barwę to wypowiadam się na podstawie gotowych konstrukcji które słuchałem z przetwornikami tej firmy
Kawero czy mala Manufaktura w Monachium tez robi na Audio Technology i np z mniejszymi przetwornikami lepiej to zszyli i stworzyli spójność niż np VERITY AUDIO z 15 na basie które robi wrażenie, nawet ładna barwa ale nie ma połączenia miedzy modułem basowym i resztą 
Sławku, samo dobranie i zszycie przetworników to tylko 1 punkt sukcesu, trafne umiejscowienie na odpowiednich wysokościach + udana zwrotnica daje magię która wielu konstrukcjom brakuje, lubię swobodę bez nachalnej dynamiki

Jak juz poslucham konstrukcji Sylwka to będę wiedział czy jest to mój kierunek, sam widzisz jakie konstrukcje nieraz odsłuchuje 😉

Jesli nie wiesz, to skad wiesz ze inaczej niz ja?
BTW. To nie on filtruje. To Jantzen filtruje, Gravesen sprzedaje tylko memory Stick z gotowym setupem

42 minuty temu, xajas napisał:


To nie dla niego, bas z estradowek, wzmacnicz Class D i sterowany przez DSP, gorzej sie nie da

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Moge z takim żyć (to nie jest tylko dla estradowek) gdy jest tylko dla Sub-bassu, słyszałem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Gość

(Konto usunięte)
3 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

Jeszcze nie słyszałem Beryla który by mi przypadł do gustu
Ja sie nie znam na budowaniu kolumn, jeżeli chodzi o barwę to wypowiadam się na podstawie gotowych konstrukcji które słuchałem z przetwornikami tej firmy
Kawero czy mala Manufaktura w Monachium tez robi na Audio Technology i np z mniejszymi przetwornikami lepiej to zszyli i stworzyli spójność niż np VERITY AUDIO z 15 na basie które robi wrażenie, nawet ładna barwa ale nie ma połączenia miedzy modułem basowym i resztą 
Sławku, samo dobranie i zszycie przetworników to tylko 1 punkt sukcesu, trafne umiejscowienie na odpowiednich wysokościach + udana zwrotnica daje magię która wielu konstrukcjom brakuje, lubię swobodę bez nachalnej dynamiki

Jak juz poslucham konstrukcji Sylwka to będę wiedział czy jest to mój kierunek, sam widzisz jakie konstrukcje nieraz odsłuchuje 😉

dlatego nie mozesz sie nastawiać na jakis uklad tylko posuzkiwac gotowych konstrukcji

ale naprawdę mały przyrost jakości kosztuje potezne pieniądze i nie wiem czy nie warto zostac przy systemie ktory masz

z nowymi konstrukcjami bedziesz zaczynał praktycznie od  początku tylko ,ze pojdzie latwiej ze wzgledu na doswiadczenie

12 minut temu, slawek.xm napisał:

dlatego nie mozesz sie nastawiać na jakis uklad tylko posuzkiwac gotowych konstrukcji

ale naprawdę mały przyrost jakości kosztuje potezne pieniądze i nie wiem czy nie warto zostac przy systemie ktory masz

z nowymi konstrukcjami bedziesz zaczynał praktycznie od  początku tylko ,ze pojdzie latwiej ze wzgledu na doswiadczenie

Nie mam priorytetów jak wielkość przetworników czy układ, dobre albo nie

Sa triki które polepszają 3D 😉 , doszedłem przypadkiem do takich efektów
 

Edytowane przez .:Gerard:.
3 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

Sa triki które polepszają 3D 😉 , doszedłem przypadkiem do takich efektów

3D nie powinno być efektem tylko powinno być naturalne i wynikać z nagrania oraz możliwości systemu. Jeśli 3D jest efektem to zwykle jest to sztuczne i często powstaje ze zniekształceń fazowych. 

23 minuty temu, sly30 napisał:

3D nie powinno być efektem tylko powinno być naturalne i wynikać z nagrania oraz możliwości systemu. Jeśli 3D jest efektem to zwykle jest to sztuczne i często powstaje ze zniekształceń fazowych. 

Nie ma szans, mało które nagrania są z takimi bajerami
W nagrywaniu zasady są prosta, dwa kanały i centrum + przód, tył
Stworzenie wirtualności (więcej kanałów i płaszczyzn) w panoramie to efekt odbić, modelowanie akustyką   

Od razu uprzedzę następna wypowiedz, ja nie chce mieć tego co jest w nagraniu, bo one najczęściej są kiepsko zrealizowane i nieoddające realizmu, gdybym chciał mieć wgląd w nagranie to bym kupił dobre słuchawki SONY albo duze monitory studyjne
Mi zależy na czym niespotykanym

Edytowane przez .:Gerard:.

tutaj facet ciekawie mówi o odgrodach, o filtrach cyfrowych, i w ogóle widać, że skonstruował dosyć ciekawy projekt. Na uwagę także, w/g mnie, zasługuje budowa mechaniczna, warto się przyjrzeć, bo eliminacja drgań, jest jak dla mnie bardzo ważna.

 

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

5 minut temu, Ape napisał:

tutaj facet ciekawie mówi o odgrodach, o filtrach cyfrowych, i w ogóle widać, że skonstruował dosyć ciekawy projekt. Na uwagę także, w/g mnie, zasługuje budowa mechaniczna, warto się przyjrzeć, bo eliminacja drgań, jest jak dla mnie bardzo ważna.

 

Czym on to nagrywa ze nie ma przesteru w dolnym pasmie ? Porusza sie po pomieszczeniu i rejestruje wibracje subsoniczne bez przesteru
Ja iPadem nagrywałem i katastrofa

Gość

(Konto usunięte)
1 minutę temu, .:Gerard:. napisał:

Czym on to nagrywa ze nie ma przesteru w dolnym pasmie ? Porusza sie po pomieszczeniu i rejestruje wibracje subsoniczne bez przesteru
Ja iPadem nagrywałem i katastrofa

dipol 🙂

2 minuty temu, slawek.xm napisał:

dipol 🙂

Niemożliwe 😉
U mnie nagranie nawet na wyższych zakresach iPhone albo iPad ma problemy, nawet w miejscach gdzie nie ma podbić głupieje

16 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Niemożliwe 😉
U mnie nagranie nawet na wyższych zakresach iPhone albo iPad ma problemy, nawet w miejscach gdzie nie ma podbić głupieje

No ale nie tylko gejfonem można dźwięk nagrywać. Można sobie choćby UMIKa do telefonu podpiąć i jest lepiej. 

nagrywamy.com

7 minut temu, przemak napisał:

No ale nie tylko gejfonem można dźwięk nagrywać. Można sobie choćby UMIKa do telefonu podpiąć i jest lepiej. 

Próbowałem, UMIK zbiera wszystko, nawet rezonansy które mam w rogach,
robiłem różne tunele w sensie okładałem mikrofon czy wprowadzałem w tunel dla kierunkowości, nic nie dało,
cos co wygłuszyłem w rogach i w miejscu odsłuchu nie słyszę on to zbiera, a tam w rogach jest katastrefa która jest rejestrowana 

Edytowane przez .:Gerard:.
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.