Skocz do zawartości
IGNORED

Niszczę nowe Audio Physic Classic 5 - modyfikacja


Rekomendowane odpowiedzi

14 minut temu, ASURA napisał:

Przy za małej budzie

Albo przy niewłaściwych miejscach zamontowania materiału tłumiącego, (np gdy będzie w węzłach, zamiast strzałek fal odbitych w obudowie).

50 minut temu, lete napisał:

Pod względem ceny (poniżej 200 zł za sztukę i pojemność 3,3-4,7uF) na pewno. Ale jak jakościowo "stoi" w bezpośrednim porównaniu z ClarityCAP MR? Coś tracimy lub coś zyskujemy wybierając Clarity, zamiast Alumen? A może Clarity MR jest generalnie w każdym aspekcie lepszy od Alumena? Wolałbym się nie bawić w bocznikowanie, choć z Alumenem mam fajne doświadczenie z łączeniem go z ClarityCAP CSA... Ale co jeden kondzioł, to jeden... Skoro mam robić zwrotkę od nowa, to nie chcę już jednak "sztukować" i produkować "kanapek" kondensatorowych - pojedyncze elementy premium. Maksimum, co da się sensownie wykorzystać, jeżeli chodzi o dopasowanie do podstawowych driverów AP.

Za Alumenem bardziej przemawiaja barwy, a za MR przestrzen, powietrze, szybkosc.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
12 minut temu, porlick napisał:

Albo przy niewłaściwych miejscach zamontowania materiału tłumiącego, (np gdy będzie w węzłach, zamiast strzałek fal odbitych w obudowie).

Zobacz ile miejsca na węzły i strzałki jest przy rozpiętości pasma od200 do 800Hz :))))

Najnowsze B&W dobrze to w budach wykombinowały

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

48 minut temu, rafa napisał:

Za Alumenem bardziej przemawiaja barwy, a za MR przestrzen, powietrze, szybkosc.

Czyli zakładając, że gram na lampie, lepszą opcją będzie jednak MR. Zwłaszcza, że lampa z natury nie jest rozjaśniona (gra "akurat"), to ciemniejszy Alumen może tu nieco ją "zgasić", czego bym nie chciał...

Zastanawia mnie jedynie kwestia, jak rozumieć wspomnianą "koherentność" dźwięku z Alumena. I czy ta spójność na MR jest "inna/gorsza".

10 minut temu, lete napisał:

Czyli zakładając, że gram na lampie, lepszą opcją będzie jednak MR.

Teoretycznie tak. Praktycznie zweryfikuje ucho 😉 Ale w tym wypadku sprobowalbym MR wlasnie. Wazne tez z jakimi rezystorami bedzie wspolpracowal bo tu tez jest spore pole mozliwosci manipulowania efektem koncowym.

Ja bym w obu przypadkach polaczyl z Mundorf MOX.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
1 godzinę temu, rafa napisał:

Teoretycznie tak. Praktycznie zweryfikuje ucho 😉 Ale w tym wypadku sprobowalbym MR wlasnie. Wazne tez z jakimi rezystorami bedzie wspolpracowal bo tu tez jest spore pole mozliwosci manipulowania efektem koncowym.

Ja bym w obu przypadkach polaczyl z Mundorf MOX.

Mundorf to Mresist, a Ohmite MOX?

Edytowane przez lete
Gość

(Konto usunięte)
3 godziny temu, ASURA napisał:

Przy za małej budzie

nie

rezonanse tunelu nie zaleza od wielkosci budy tylko od średnicy i dlugosci tunelu br

choc faktem jest ,że im mniejsza objętość obudowy tym pole manewru jest mniejsze i zazwyczaj daje się za dlugi i zbyt malej średnicy tunel

ale czasem dla estetyki mozna tez spierniczyć i dużą obudowę np dajac zamiast jednego tunelu dwa o dużej stosunkowo długości

poza tym w 3-way jest to duzo prostsze niz w 2-way bo wcześniej zaczynasz filtrować woofer

 

3 godziny temu, ASURA napisał:

Zobacz ile miejsca na węzły i strzałki jest przy rozpiętości pasma od200 do 800Hz :))))

Najnowsze B&W dobrze to w budach wykombinowały

Autor wątku dłubie przy B&W, czy AP?

 

Godzinę temu, lete napisał:

Mundorf to Mresist, a Ohmite MOX?

Nie, bardziej polecam Mundorf MOX 

Ma duzo wiecej detalu i przestrzeni od Ohmite.

MResist z kolei wyciaga troche wiecej na samej gorze ale jednoczesnie podbija przelom wysokich i srednicy. Zalezy od podzialu zwrotnicy. Jak tweeter jest wysoko ciety to moze tych wad nie zauwazysz. Ja wole MOX.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
Godzinę temu, rafa napisał:

Nie, bardziej polecam Mundorf MOX 

Ma duzo wiecej detalu i przestrzeni od Ohmite.

MResist z kolei wyciaga troche wiecej na samej gorze ale jednoczesnie podbija przelom wysokich i srednicy. Zalezy od podzialu zwrotnicy. Jak tweeter jest wysoko ciety to moze tych wad nie zauwazysz. Ja wole MOX.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W sumie oba są określane, jako MOX - różnią się jedynie mocą 5W i 10W:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A co powiesz na PathAudio? Chyba cenowo nie ma to sensu? A jak jakość brzmienia?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PathAudio to dla mnie plastikowe barwy. Weglowy rezystor z wszystkimi jego wadami. Jak potrzeba dopalic barwy to moim zdaniem Duelundy Standard robia to duzo lepiej (Cast nie probowalem).

A z nie weglowych ale z mocna barwa sa swietne Powertron.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
9 godzin temu, porlick napisał:

Autor wątku dłubie przy B&W, czy AP?

W kopalni bitcoiny 😉

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

18 godzin temu, rafa napisał:

Nie, bardziej polecam Mundorf MOX 

Ma duzo wiecej detalu i przestrzeni od Ohmite.

MResist z kolei wyciaga troche wiecej na samej gorze ale jednoczesnie podbija przelom wysokich i srednicy. Zalezy od podzialu zwrotnicy. Jak tweeter jest wysoko ciety to moze tych wad nie zauwazysz. Ja wole MOX.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A co sądzisz o pomyśle, aby w kwestii kondensatorów pójść jednak w stronę Alumen'a, ale... zbocznikować go bypass Duelund'em 0,01uF? Cenowo wyjdzie nieco drożej, aniżeli skorzystanie wyłącznie z ClarityCAP MR... A wpływ Duelund'a na Alumena może być "zbawienny" w kwestii rozjaśnienia brzmienia i utrzymania koherentności. Zgadza się?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
14 minut temu, lete napisał:

A co sądzisz o pomyśle, aby w kwestii kondensatorów pójść jednak w stronę Alumen'a, ale... zbocznikować go bypass Duelund'em 0,01uF? Cenowo wyjdzie nieco drożej, aniżeli skorzystanie wyłącznie z ClarityCAP MR... A wpływ Duelund'a na Alumena może być "zbawienny" w kwestii rozjaśnienia brzmienia i utrzymania koherentności. Zgadza się?

To ja znam o wiele lepsze rozwiazanie bez zadnych wad. Nazywa sie Jupiter VT. Tez aluminiowy.

Sam mam w jednej ze zwrotnic do moich kolumn i to jest w ogole najlepszy kondensator jaki kiedykolwiek slyszalem.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
12 minut temu, rafa napisał:

To ja znam o wiele lepsze rozwiazanie bez zadnych wad. Nazywa sie Jupiter VT. Tez aluminiowy.

Sam mam w jednej ze zwrotnic do moich kolumn i to jest w ogole najlepszy kondensator jaki kiedykolwiek slyszalem.

Kusisz 🙂 Na HiFiCollective do kupienia parka z dostawą w cenie poniżej 800 zł...

Zastanawiam się jeszcze, na ile "bezpieczne" dla strojenia kolumny byłoby wyłożenie bocznych ścian AP5 matami butylowymi - takimi, które stosuje się w car-audio, do wygłuszania drzwi auta. Mam to zrobione w samochodzie i powiem szczerze - świetnie usztywnia i dobrze wpływa na rezonanse, kontrolę basu.

To są dosyć ciężkie maty, ale objętościowo też trochę "zabierają". Myślę jednak, aby wyłożyć tylko boczne ścianki, bo one są najbardziej tu rezonujące (przód i tył jest "głuchy" w kontekście opukiwania obudowy). Zakładam jednak, że jakieś 2kg do wagi na kolumnę by doszło + zmiana pojemności może o 0,5 litra... 

20 godzin temu, rafa napisał:

Nie, bardziej polecam Mundorf MOX 

Ma duzo wiecej detalu i przestrzeni od Ohmite.

MResist z kolei wyciaga troche wiecej na samej gorze ale jednoczesnie podbija przelom wysokich i srednicy. Zalezy od podzialu zwrotnicy. Jak tweeter jest wysoko ciety to moze tych wad nie zauwazysz. Ja wole MOX.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I to by się zgadzalo ,u mnie mresist  ,,darł mordę,,.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Moderatorzy
3 godziny temu, rafa napisał:

To ja znam o wiele lepsze rozwiazanie bez zadnych wad. Nazywa sie Jupiter VT.

Ej . Miała być poprawa kolumn z budżetem 1200 pln.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

1 godzinę temu, stench napisał:

Ej . Miała być poprawa kolumn z budżetem 1200 pln.

Pierwotnie myślałem, aby "musnąć" jedynie zwrotkę, tj. kond wysokotonowy + rezystorek. Ale im więcej o tym myślę, tym bardziej dochodzę do wniosku, że w oryginale zostaną jedynie budy i drivery...

  • Moderatorzy

Szkoda bo byłby fajny temat jak za rozsądną kasę fajnie poprawić sprzęt. A tu wątek total custom.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

2 godziny temu, stench napisał:

Ej . Miała być poprawa kolumn z budżetem 1200 pln.

Jak właścicielowi kolumn apetyt rośnie w miarę jedzenia to co ja poradzę 🙂 

Poza tym przy odsprzedaży kolumn Jupitera można wylutować i dać coś tańszego albo oryginalnego. Taki kondensator szkoda oddawać bo można wykorzystać w innym projekcie na lepszych driverach w przyszłości.

A po trzecie poleciłbym najchętniej WEET które wcześniej wspominałem ale już nie sprzedają przez ebay i trzeba pisać do nich bezpośrednio do producenta w HK. A tu cena byłaby ok 50$ za pare i granie powyżej Alumena 😉

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
5 godzin temu, lete napisał:

wyłożenie bocznych ścian AP5 matami butylowymi

powinno być lepiej ,klej pośrodku pustych przestrzeni ,tam działają najlepiej

47 minut temu, slawek.xm napisał:

glośnik za 200 zł i kond za 400zł

w sumie można i tak 🙂

Panie, to się we łbie nie mieści!!!

Gość

(Konto usunięte)
Teraz, romjo napisał:

Panie, to się we łbie nie mieści!!!

jeden z kolegów zasunal do sredniotonowego kondy szeregowe o potrojnej wartosci glosnika

więc miesci się

ale do tych prztworników to wg mnie przerost formy nad treścią

Twoje porady sa bardzo dobre i pozyteczne

tylko nie ten level kolumn

53 minuty temu, slawek.xm napisał:

 po modyfikacji paczki wyladują na portalu aukcyjnym 🙂

Kto bogatemu zabroni 😉 

Szczerze mówiąc, najchętniej posłuchałbym tych zestawów w różnych opcjach i konfiguracjach oraz wybrałbym na koniec taką, która za optymalną kasę daje najlepszy progres. Ale niestety, tak się nie da...

Co do driverów AP za 200 zł... Gdzie można kupić te głośniki? Chętnie się dowiem 😉 

No i przy okazji, trochę już w życiu paczek słuchałem (nie aż tak dużo, ale coś już tak) i wiem, że cena głośnika nie zawsze (albo wręcz rzadko) pokrywa się z efektem końcowym w kontekście aplikacji. Tak więc nie skazywałbym tych AP5 od razu na "klęskę" w związku z faktem, że to linia "entry" tego producenta... Gadam z Herbertem z AP, który "spowiada" mi się, że w zasadzie w linii Reference elementy bazowe nie różnią się aż tak znacząco (w sensie ceny za drivery, etc.), ale istotnie - zwrotnice, kable mają już oczko wyżej. Przykładowo w linii Entry kable to nawet nie jest miedź OFC... W Reference to Audioquest FLX/SLiP 16/2 oraz ich własny solid-core na tweeterze. To samo w kwestii kondensatorów - Entry = Jantzen Cross-Cap, Reference = Clarity CAP CSA, itd.

Jednym słowem, misiaczki... Każdy producent ładuje w każdy kolejny wyższy model nieco lepsze kondki, kable, nieco (i wcale nie drastycznie) lepsze drivery, itd. A cena idzie szybko do góry... Kluczowe potem stają się same paczki, litraż, wykończenie.

Na razie jeszcze niczego nie kupiłem. Co do budżetu 1200 pln, to nadal skłaniam się, aby przy nim pozostać.
Wydaje mi się, że faktycznie te drivery nie wykorzystają potencjału kondów typu Jupiter VT, a i nie wiem, czy z Clarity CAP MR nie byłoby przesady... Coś mi w kościach mówi, że należałoby zostosować Jantzen Alumena za te 160 zł + dołożyć Duelunda 0,01uF za 120 zł na bypass... Przy tej konstrukcji mogłoby to się sprawdzić. Dodatkowo solidne kabelki - na górę na pewno Neotech LECT-24, a na dół... kto wie, może Kimber 4VS. Rezystorki Mundorf MOX i gniazda WBT. Zmieścimy się w budżecie pewnie.

Edytowane przez lete
4 minuty temu, lete napisał:

A że sobie chcę troszkę "wygładzić" i dopieścić brzmienie...

ja bym zaczął od wytłumienia i usztywnienia obudowy,czasami też strojenie basu jest w komercyjnych kolumnach kiepskie tzw. one nute bass🙂 rura od basrefleksu może być za krótka do możliwości zejścia,przedłużenie portu bas refleks może obniżyć efektywność basu ,ale znacząco poprawić brzmienie,wtedy oczywiście musimy zrobić korektę równowagi tonalnej na reszcie pasma,ale rezystory nie kosztują majątku...

potem wymiana elementów w zwrotnicy i kabli- moim zdaniem,ponieważ najwięcej oszczędności producenci robią na tym ,czego nie widać...

3 godziny temu, lete napisał:

Kto bogatemu zabroni 😉 

Szczerze mówiąc, najchętniej posłuchałbym tych zestawów w różnych opcjach i konfiguracjach oraz wybrałbym na koniec taką, która za optymalną kasę daje najlepszy progres. Ale niestety, tak się nie da...

Co do driverów AP za 200 zł... Gdzie można kupić te głośniki? Chętnie się dowiem 😉 

No i przy okazji, trochę już w życiu paczek słuchałem (nie aż tak dużo, ale coś już tak) i wiem, że cena głośnika nie zawsze (albo wręcz rzadko) pokrywa się z efektem końcowym w kontekście aplikacji. Tak więc nie skazywałbym tych AP5 od razu na "klęskę" w związku z faktem, że to linia "entry" tego producenta... Gadam z Herbertem z AP, który "spowiada" mi się, że w zasadzie w linii Reference elementy bazowe nie różnią się aż tak znacząco (w sensie ceny za drivery, etc.), ale istotnie - zwrotnice, kable mają już oczko wyżej. Przykładowo w linii Entry kable to nawet nie jest miedź OFC... W Reference to Audioquest FLX/SLiP 16/2 oraz ich własny solid-core na tweeterze. To samo w kwestii kondensatorów - Entry = Jantzen Cross-Cap, Reference = Clarity CAP CSA, itd.

Jednym słowem, misiaczki... Każdy producent ładuje w każdy kolejny wyższy model nieco lepsze kondki, kable, nieco (i wcale nie drastycznie) lepsze drivery, itd. A cena idzie szybko do góry... Kluczowe potem stają się same paczki, litraż, wykończenie.

Na razie jeszcze niczego nie kupiłem. Co do budżetu 1200 pln, to nadal skłaniam się, aby przy nim pozostać.
Wydaje mi się, że faktycznie te drivery nie wykorzystają potencjału kondów typu Jupiter VT, a i nie wiem, czy z Clarity CAP MR nie byłoby przesady... Coś mi w kościach mówi, że należałoby zostosować Jantzen Alumena za te 160 zł + dołożyć Duelunda 0,01uF za 120 zł na bypass... Przy tej konstrukcji mogłoby to się sprawdzić. Dodatkowo solidne kabelki - na górę na pewno Neotech LECT-24, a na dół... kto wie, może Kimber 4VS. Rezystorki Mundorf MOX i gniazda WBT. Zmieścimy się w budżecie pewnie.

Ja bym lect 24 dal na basss,na górę najcieńsze miedziaki ×2 ,to chyba sost28.

4 godziny temu, lete napisał:

o do driverów AP za 200 zł... Gdzie można kupić te głośniki? Chętnie się dowiem 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Uzywki kupisz za 200zl za pare.

Midwoofery to tania seria WF168WA06, tyle ze z modem w postaci stozka.

Nie sa to glosniki wysokiej klasy, raczej taka mocno srednia polka. Nie jest to oczywiscie dziwne, bo firma musi jakos zarabiac i nie zaoferuje tyle cukru w cukrze, co mala manufaktura, ktora chcac byc konkurencyjna, uzyje w tej samej cenie znacznie lepszych przetwornikow.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.