Skocz do zawartości
IGNORED

Historii.., ciąg dalszy


Rekomendowane odpowiedzi

48 minut temu, noaudiofil napisał:

Altec jest świetny zawsze to podkreślam, nie idalny ale daje radoche  

może wiosna ukończę duzy pokój 100m2 i w końcu posłucham  w odpowiednich warunkach Altec A4 które czekają  , to zabójcza dynamika do 140db, poczuje jak The Beatles  gra live bo to  na nich koncertowali w USA 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Im systemy głośnikowe bardziej pod lampę, tym gorsze.

Z A4 możesz przełożyć 2 woofery do mniejszej obudowy, i 1 driver do mniejszego horna - i będziesz miał do mniejszego metrażu i mniej efektywne.

Tu masz wyczynowe/topowe konfiguracje. Ale bez przetworników Altec, bo za słabe. TAD za słaby, choć czasami się błąkały, ale wylatywały. Altec i TAD odpadł.

Wchodzi tam głównie JBL i coś na bazie RCA.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

od lat jesteś albo szczęśliwy grajac na jbl soveringe które kupiłeś  ode mnie  albo nieszczęśliwy , trudno ,

miałem tranzystory , chyba osobiście słuchałeś u mnie Westlake hr-1vf ( jbl ) wiele lat temu zasilane z trzech wzmacniaczy FM Acoustics ,przez lata miałem duzo róznych wzmacniaczy jednak wybrałem lampe 

twój ideł dźwięku jest inny 

to o czym piszesz mam na zawołanie a raczej ide do drugiego pokoju i mam czad tzw granie na efekt Wow  ,

taka różnica miedzy nami 

gdybam chciał jbl to by u mnie grały 

posłuchaj kiedyś monitory Meyer Sound ( przykro mi ale na YT filmu nie znajdziesz ) i wróć to pogadamy bo o tym mówię, masz koncert live z tranzystora ale czy to jest az tak super , na krótko ok ,zwala z nóg  osiągnąłem 123db !!! bez degradacji dźwięku , ale dłużej siedzę na 7 watach z 300b

mam wybór a jednak wybrałem lampę  

marzenia nic nie kosztują..... 

a YT nadaje w dobrej jakości 

 

Edytowane przez noaudiofil
1 godzinę temu, noaudiofil napisał:

mam wybór a jednak wybrałem lampę  

i słusznie. Mamy wybór. Na lampie też można, tyle, że celując w wysoki level, wyzwaniem jest zespół głośnikowy, szczególnie dla amp małych/ średnich mocy. 

Po treści, wnioskuje, ze Kolega sobie poradził. Gratuluję!👍

 

W dniu 20.12.2022 o 10:37, noaudiofil napisał:

to stara prawda 🙂  mam kolumny narożne  i nic takiego nie zaobserwowałem by było cokolwiek  zle , oj życzę takiego 3D każdemu 

W dniu 20.12.2022 o 10:47, sly30 napisał:

Nie wątpię, ale jestem pewien, że gdyby te kolumny odstawić choć po 1m od ścian, to zagrają wyraźnie lepiej. 

W dniu 20.12.2022 o 11:02, noaudiofil napisał:

było wiele konstrukcji już tak zaprojektowanych by grać w rogach pokoju np Vitavox, słuchałem u przyjaciela na zachodzie - fantastyczne , ale wole moje 🙂  

Oo, Wilson Audio Alexx (słuchałem ich trzykrotnie z różną amplifikacją Dan'a) - słabe kolumny, niewarte więcej niż 30-45kzł. Żałosny blogerek szymoncio takie ma od dystrybucji, a lata temu pisał, że słabe kolumny (Alexandria XLF) na tanich i bardzo słabych przetwornikach.

Stare angielskie Vitavoxy, to pod średnicowe granie z 3'' alu. Za takie paczki obecnie, max 20-30 kzł. 

Toż w Living Voice Vox (których słuchałem) ta sama sekcja, ten sam driver (robi jako MF) ale z hornem w wersji drewnianej. I to 4 way + subwoofery.

Pełno wzmacniaczy Kondo, i specyficznych kabelków kondo, a góra taka, że choćby @babatular (który lubi Sonusy i Xaviany) wysokich tam nie mógł zastać w Vitavox S2, TAD TD2002 i TAD ET703 z elektroniką lampową i kabelkami Kondo. Już od średnicy detal stępiony. Widocznie tak lubi Kevin Scott z Living Voice. Nawet struny gitar rozlazłe.

Kolumny Vitavox z metalowym hornem w średnio-wysokim zakresie mogą mieć bardziej podkreślony/wyrazisty detal, niż z drewnianym.

35 minut temu, noaudiofil napisał:

twój ideał dźwięku jest inny 

Zdecydowanie i za każdym razem to były różne drogie systemy głośnikowe z drogą tranzystorową amplifikacją.

Wyżej wymienione kolumny z lampową elektroniką, to zdecydowanie nie było to, co inne drogie kolumny typu horn, jak i konwencjonalne z drogą amplifikacja tranzystorową.

43 minuty temu, noaudiofil napisał:

posłuchaj kiedyś monitory Meyer Sound ( przykro mi ale na YT filmu nie znajdziesz ) i wróć to pogadamy bo o tym mówię, masz koncert live z tranzystora ale czy to jest az tak super , na krótko ok ,zwala z nóg  osiągnąłem 123db !!! bez degradacji dźwięku , ale dłużej siedzę na 7 watach z 300b

mam wybór a jednak wybrałem lampę  

Z jakim driverem (JBL 2450 z modyfikowaną membraną) czy innym. Tam na LF chyba dwie 18'', to ogólnie może mieć przyłożenie.

52 minuty temu, noaudiofil napisał:

gdybam chciał jbl to by u mnie grały 

I wtedy by te wszystkie Twoje vintage ścianę podpierały tak jak te Westlake Audio HR-1VF:

JBL-EVEREST-DD67000-British-Racing-Green

...przy EVERESTach DD67000 [British Racing Green Metallic] grających w Bi-Amp mode z ML No 53 Reference i Boulder Power Amp, choć w miejsce Bouldera jeszcze lepiej z Mark Levinson ML-50 Limited Edition (MF-HF i UHF), a ML No 53 Reference (LF1, LF2).

Godzinę temu, noaudiofil napisał:

marzenia nic nie kosztują..... 

Możesz kupić sobie w marzeniach. 

Cena w USA dla ML-50 Limited Edition: $50,000.00 | W EU ponad 50k Eur. Ilość ograniczona do 100 par na cały świat.

ML 53 Reference w USA nowe (w latach produkcji): $50,000.00

Stare ML-e jak np. No 33 & No 33H przy tych nowych mogą robić co najwyżej jako podstawy/standy pod kwiatki - to bardziej jak Jeff.

EVEREST DD67000 w USA nowe: $90,000.00 i to od dawna, a teraz może i więcej.

W UK już kilka lat temu kosztowały 90,000.00 funtów. W Skandynawii, Holandii, Hiszpanii, Portugalii itd. - od dawna po 100,000.00 Eurasów.

I masz pozamiatane.

Mógłbym posłuchać jeszcze z Gryphon'ami Audio Apex, Moon'ami Audio 888 i Naim'em Audio Statement.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
2 godziny temu, Rafał.M napisał:

No fantasta niezły ,niezły z Ciebie. Nie chwal się zasobami internetowymi, tylko tym, co  osiągnąłeś w audio. Tłuczesz te frazesy od kilkunastu lat.

Wszystkich pouczasz co powinni robić ; (to znaczy wiadomo co) JBL & MARK LEVINSON .

Co słuchałeś?, gdzie? , u dystrybutora?, na wystawach audio?. Naprawdę, aby uchodzić za znawcę tematu należałoby z tym sprzętem obcować a nie czytać o nim w internecie. Ja w takiej sytuacji mówię sprawdzam. Zaproś nas biednych błądzących ,pokaż kierunek do audio-nirwany. 

Ps.

Widać że większość czasu spędzasz na YouTube, w pogoni za marzeniami, ale nie rozumiem w jakim celu nas tym męczysz ?.

Pozdrawiam, życząc wszystkim forumowiczom ;

Radosnych Świąt Bożego Narodzenia.

Jak dla mnie, możesz sobie słuchać na budżetowych Sabrinkach, czy wcześniejszych S16Hz. 

Fantasto, zapomniałeś jak lata temu Szymcio pisał nt. kolumn i przetworników w Alexandria XLF. A teraz na Wilsonach (Alexx V) gra haha ha.

Taki to typ zmienny - jak mu padnie, albo jak mu w kielnie wpadnie. Brak rzetelności i nieczyste zagrywki Szymcia. O jednej z takich zagrywek, ktoś w rozmowie przez tel. opowiadał. Ktoś kto u niego słuchał S16Hz Ethos Ultimo Signature. Ten ktoś odmówił udziału w nie fair zagrywce. Jeszcze coś mówił, żebyś widział jaką minę zrobił, gdy odmówił jemu nawet przy ofercie z pokryciem kosztów i ew. zarobkiem za ew. fatygę. A chciał by ktoś wypożyczył i jemu przekazał do testu, a on by te kolumny (polskie kolumny - innej polskiej firmy) zbadał od środka, posłuchał, a następnie zgnoił na tle S16Hz. Podpowiem tyle, że to miały być polskie kolumny, najbardziej konkurencyjnej (dla S16Hz) firmy na rynku PL. Mają w nazwie ''Y''.

Cabaret audio na blogu Szymcia i mnóstwo nierzetelności z rzeczywistym brzmieniem.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
19 godzin temu, Sovereign napisał:

I masz pozamiatane.

sprzątaczka nie dotarła i nie będę miał pozamiatane 🙂

to jest takie nudne ciągle ten jbl i levinson ,powinni jakis medal zafundować za ciągłe reklamowanie tych marek ,może dopisz branża :)) 

myślałem ze  głębiej siedzisz w temacie horny i wzmacniaczy i zabłyśniesz np pisząc abym kupił   JMF, Gt-sound, Maxonic ,Goto,AlE,Kinoshita nawet stare Sony SUP itd  a tu stara piosenka jakbym Foga słuchał 

ty kupisz i pozamiatasz 

nic nie zrozumiesz pewnie ale w skrócie -w lampie odnalazłem to co chciałem usłyszeć ,inni powiedzą ze szum i zniekształcenia i ok 

i dlatego słucham głośników które do nich pasują ot cała filozofia, dlatego "prostacki" Altec z dobra lampa daje mi więcej radości niz wyczesany high-end który brzmi doskonale, perfekcyjnie po audiofilsku ale który dźwięk jest bliżej prawdy  to każdy sam musi sobie odpowiedzieć 

mam wiele wzmacniaczy lampowych  i nie chce Levinsona ,Krella czy Accuphase bo nie są partnerami dla tych głośników, czy ty kiedykolwiek słuchałeś dobre  2a3,300b lub 45 w domowych warunkach ? zapewne nie 

To może niech to będzie życzenie w ten wigilijny wieczór  🙂

proponuje 91 bo to najlepsze 300b jakie słyszałem lub  Brook, 2a3 tak sie składa ze mam oba ( wybacz ale to nie jest zaproszenie), lubisz moc ,to pamiętasz pewnie lampa 500w carver silver seven który tak ciebie zachwycił gdy zagrał z twoim jbl ,później wydzwaniałeś ze nie możesz uzyskać takiego brzmienia na tranzystorze nawet w bi czy tri ampingu i czujesz sie oszukany 🙂

to tranzystor ciebie oszukał nie ja :)) 

kup w końcu tego Levinsona może on ciebie zadowoli a może Mikołaj dziś kominem  dostarczy 🙂

szczerze życzę

 

Wesołych Świąt

i niech kolędy odtwarzane na jbl wprowadza magiczny nastrój radości Bożonarodzeniowej

19 godzin temu, piano napisał:

Po treści, wnioskuje, ze Kolega sobie poradził. Gratuluję!👍

Dzięki, jest b.dobrze ,tego chciałem , trioda dla delektowania sie muzyka , uniwersalne to do końca  nie jest i dlatego inny zestaw np do rock , ale wierny lampa i horn 🙂

wesołych świąt życzę  

W dniu 20.12.2022 o 10:47, sly30 napisał:

Nie wątpię, ale jestem pewien, że gdyby te kolumny odstawić choć po 1m od ścian, to zagrają wyraźnie lepiej. 

Jesli byly projektowane do wstawienia w narozniki to nie zagraja lepiej. To jest, akustyka, to jest matematyka, wszystko mozna wyliczyć, nawet na kalkulatorach w latach 60/70.

W dniu 20.12.2022 o 11:29, sly30 napisał:

Masz racje….było….w czasach, gdy na pewne aspekty nie zwracano uwagi. Teraz gdy producenci kolumn wiedzą więcej o akustyce, to projekty kolumn narożnych w high endzie jakoś nie powstają.


A jakie to przełomowe odkrycia nastapily w ostatnich latach w porownaniu do 60 lat wstecz i co dzisiaj producenci kolumn wiedza więcej o akustyce?

Muszę przewietrzyć mój system…

4 godziny temu, noaudiofil napisał:

lubisz moc ,to pamiętasz pewnie lampa 500w carver silver seven który tak ciebie zachwycił gdy zagrał z twoim jbl ,później wydzwaniałeś ze nie możesz uzyskać takiego brzmienia na tranzystorze nawet w bi czy tri ampingu i czujesz sie oszukany 🙂

to tranzystor ciebie oszukał nie ja :)) 

Carver Silver Seven na GE 6550 dobry był na basie. 

Tranzystory nie oszukały (poza twoim zamulonym źródłem na elektrolitach Sprague, nad którym prawiłeś ochy i achy). Po tuningu był dużo lepszy. Poza tym był tak marnie zapakowany (wrzucony byle jak w karton byle jak), że doznał defektu, który powinieneś na swój koszt naprawiać.

Z wieloma wzmacniaczami mocy, mnóstwem kabli i prądowymi crossoverami, JBLe całościowo pogoniły tamte twoje Westerny Electric z lampeczkami w Wavacu i Marantzu 7c, i Westlake pogonione od średnich po samą górę.

Jedynie z Westlake lepszy bas i rozmach w dole z dwoma 2235H. A z Western Electric z 12'' Jensen P-12 dobry krótki szybki bas, ale brak niższego, bo tylko ten wyższy mają.

Przy Westlake-ach wyżej były FM-y, a BGW GTA na basie, którego zabrałem po tym jak go usłyszałem na LF. W mostku może i tego Carvera by pogonił na basie.

Jak to mówiłeś, nawet w konfiguracji S7R lepsze od 4343B, na dynamice, wysokich i basie. Że góra bardziej dynamiczna, żywa i otwarta niż z Westlake - i tak było. S7R to bardziej jak L300 Summit które są z mniejszą sekcją LF, a S8R to jak Paragon i Hartsfield.

Dorzucając na MF sekcję typu horn z Hartsfield, masz do tego także świetną średnicę w konfiguracji SM-1 Series i ogromny wzrost informacji i rozdzielczości w całym zakresie MF-HF-UHF.

Tu nie ma drewniaków jak w Westlake. Z grubymi aluminiowymi hornami metal przyłoży jak metal, struny błyszczą.

Do większej sekcji typu horn z Hartsfield, wymagane są dwa 15'' woofery E145-16. Bardzo podobne 150-4H są w EVERESTach DD55000 grających lifelike bez koloryzacji z dokładna górą, sceną i szybkim basem.

Bardzo fajne są 2216Nd-1 (jak w 4367) -  z chęcią takie współczesne woofery wstawiłbym na bas do vintage, jak mogą grać w OZ lub BR.

page10.jpgpage11.jpgattachment.php?attachmentid=37641&stc=1&

4 godziny temu, noaudiofil napisał:

myślałem ze  głębiej siedzisz w temacie horny i wzmacniaczy i zabłyśniesz np pisząc abym kupił   JMF, Gt-sound, Maxonic ,Goto,AlE,Kinoshita nawet stare Sony SUP

Za słabe. Nie chcę sekcji typu horn jak w Kinoshita i JMF. Goto słabe zmanierowane podkolorowane, tez odpada. Sony SUP jak G.T. Sound. Maxonic pogrywały, to dla coaxialowców.

W temacie horny - miałem więcej niż ty, różne małe i duże horny vintage JBL. Jeszcze przy okazji wezmę 2350.

W dniu 20.12.2022 o 11:29, sly30 napisał:

A przecież potrzeba jest, bo większość z nas ma zbyt małe pokoje. To powinno dać do myślenia. 

''Prawie jak słuchawki'' w jakimś stopniu mogą grać maleńkie monitorki full-range. Przy dużych podłogówkach musiałbyś słuchać z watą w uszach, żeby było jak ze słuchawek.

W dniu 22.12.2022 o 14:37, noaudiofil napisał:

akurat moje kolumny corner  sa spore 1,8x 1,8 wiec sugestia co do małego pokoju odpada, ale i w takim zagrają w miarę przyzwoicie ,prawie jak słuchawki  🙂

Z którego rocznika. Jaki model, na jakich komponentach głośnikowych.

Jak wypadają przy nowych cornerach Klipschorn AK6, grających mniej więcej w pułapie 4367 Studio Monitor. Które także znam i wiem czym się różnią.

Jak słuchałeś, to powiedz jakie różnice i jak twoje przy nich wypadają.

Lepsze to, niż TAD 2402.

Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
4 godziny temu, noaudiofil napisał:

w lampie odnalazłem to co chciałem usłyszeć ,inni powiedzą ze szum i zniekształcenia i ok 

A w starych kolumnach Western Electric, odnalazłeś zniekształcenia i podbarwienia, które gramiak trochę maskuje i brzmienie tym kolumnom ratuje. One mogą śrubować (nie pasmo, neutralność, uniwersalność, moc i ilość dźwięku); a największe zniekształcenia i podbarwienia.

Najgorzej grające kolumny typu horn, jakich słuchałem, to Zingali Client Evo 3.15 z lampową elektroniką Amare Musica.

W dźwięku nie było żadnych emocji muzycznych, transjentów, narastania i wybrzmiewania poszczególnych dźwięków, wszystko było martwe, bez drive'u, dynamiki, pazura, otwartości.

Jak i tego nie słuchałeś na żywo, to pozostaje ci nagranie 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Cytat

Powinni sobie kupić kolumny i całą elektronikę od innych producentów, a może tylko samą elektronikę, tylko coby wtedy wystawiali, może ten streamer. Sam nie wiem po c.uj się w to bawią, jak z ich lampową elektroniką ciągle to samo się powtarza.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Godzinę temu, pmcomp napisał:

A jakie to przełomowe odkrycia nastapily w ostatnich latach w porownaniu do 60 lat wstecz i co dzisiaj producenci kolumn wiedza więcej o akustyce?

Nie chodzi o to czy wiedzą więcej, ale jakie rozwiązania stosują, a których to wcześniej nie studiowano.

Po-1 dziś, dobre kolumny mają odpowiednią sztywność obudów, grubsze ścianki, różne matrixy i usztywnienia w środku. Stare kolumny, to najczęściej zwykle skrzynki, cienkie ścianki, brak matrixów w środku.

Po-2 dziś stosuje się lepsze materiały, sklejki, sandwiche, inne nowoczesne materiały. Kiedyś to był tylko zwykły „paździerz”.

Po-3 dziś dba się o walkę ze zniekształceniami, np dyfrakcyjnymi, ale też innymi. Kiedyś nikt o to nie dbał. Dziś obudowy mają wymyślne kształty, zaoblenia, załamania itd, co pomaga niwelować zawirowania wokół kolumny. Kiedyś o tym nie myślano i tłukli zwykle, kanciaste skrzynki. 

Po-4 dziś producenci starają się wyrównać centra akustyczne driverów, stąd różne rozwiązania np załamanie ścianki by tweeter był cofnięty względem średniaka, albo stosuje się lekki falowód. Kiedyś nikt o to nie dbał i drivery pchano po prostu na przednią ściankę, wszystkie równo na płasko. 

Po-5 jakość driverów dziś jest o kilka klas lepsza niż była w latach 60-tych czy 70-tych. 

Dlatego współczesne dobrze zaprojektowane kolumny są dużo lepsze niż te sprzed 50-70 lat. 

W dniu 23.12.2022 o 14:16, noaudiofil napisał:

 

posłuchaj kiedyś monitory Meyer Sound ( przykro mi ale na YT filmu nie znajdziesz ) i wróć to pogadamy bo o tym mówię, masz koncert live z tranzystora ale czy to jest az tak super , na krótko ok ,zwala z nóg  osiągnąłem 123db !!! bez degradacji dźwięku , ale dłużej siedzę na 7 watach z 300b

mam wybór a jednak wybrałem lampę  

marzenia nic nie kosztują..... 

a YT nadaje w dobrej jakości 

 

W zasadzie tez wole lampkę z wysokoskutecznymi driverami 

ale z tymi Meyerami to mnie zaciekawiłeś 

nie mów tylko ze masz X-10 albo Bluehorns ….

Będę Ci szczerze zazdrościć ( a ida święta )

Ilu ludzi tyle opinii

5 godzin temu, noaudiofil napisał:

i dlatego słucham głośników które do nich pasują ot cała filozofia, dlatego "prostacki" Altec z dobra lampa daje mi więcej radości niz wyczesany high-end który brzmi doskonale, perfekcyjnie po audiofilsku ale który dźwięk jest bliżej prawdy  to każdy sam musi sobie odpowiedzieć 

Z nie najdroższych ww. Klipschorn AK6 i 4367 Studio Monitor, też jest fun. 4367 bardziej zrównoważone/neutralne i trójwymiarowe z hornem HDI, niż te kolumny corner. Ale jedne i drugie spoko w swoich cenach.

JBL 4367 Studio Monitor (2way)

422JBLfig9.jpg422JBLfig5.jpg

 

Klipschorn AK6 (3way)

819Klipfig09.jpg819Klipfig06.jpg

AK6 nawet byś jakoś tam ruszył swoimi lampkami. I mógł porównać sobie z A4, które musisz dobrze bujnąć na 100m2.

Prawiłeś, że w starych 4343B rozlazła ciemna buła na basie. Tak twój kolega wysterował, jakimś starym Accu, czy czym tam. Z topowych domowych vintage z szybkimi wooferami, to inne granie niż ze starych studio monitorów.

Kiedyś przez tel. prawiłeś, że Tannoy Westminster Royal SE - to głęboki bas(!) i średnica.

Później ich posłuchałem i grały dynamicznym krótko trzymanym pasmem, z krótkim basem!

613ceaff8f872842f2b9ea95f67338c42c8899da

Dynamika jak ze starych pak typu horn - tych szybkich, domowych.

Naturalność Westminster Royal SE na poziomie K2 S9900, ale z K2 lepsza precyzja całego pasma, rozdzielczość, rozpiętość, lepszy bas, równowaga, neutralność i uniwersalność. A może jeszcze nawet lepsza dynamika, a co najmniej przynajmniej na poziomie najbardziej dynamicznych Tannoy-i Westminster Royal SE.

Z K2 S9900 możesz zasuwać na 124dB SPL, a z EVERESTami blisko 130dB SPL. Jak zajdzie taka potrzeba, bo można grać spokojnie, pośrednio, jak i wyczynowo. Bardzo niskie zniekształcenia, a na basie 0.02% przy 90dB, a nie jak z niektórych mocno starych zniekształcających wooferów z Alnico V.

DD65000 są o 20% lepsze od starszych DD66000, i tylko o ok. 10% słabsze od DD67000. DD65000 (z wooferami 1501AL-1 FS=18.4573) mają najwięcej basu, więcej niż DD66000 z 1501AL, jak i DD67000 z 1501AL-2. Alnico 5DG.

Między DD67000 a DD66000, to z 30% na korzyść nowych DD67000.

Między DD65000 a DD66000, to z 20% na korzyść nowych DD65000.

W kolejności od najlepszych:

1. Everest DD67000

2. Everest DD65000

3. Everest DD66000

Następnie K2 i stare Everesty DD55000 jak i wszelkie różne topy vintage JBL.

EVEREST DD67000

JBL-Project-Everest-DD67000-graph02.jpg

2020-06-imap-jbl-project-everest-dd67000

Chronosonic XVX

Wilson-Audio-Chronosonic-XVX-measurement

Grande Utopia EM Evo

1218focal.lab2b.jpg

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
3 godziny temu, morawka napisał:

X-10

Jednak bez dwóch 18''ek :)

Meyer Sound X-10 Control Room Monitor 2-way z jedną 15'' i driverem na 4''

Niech rozkręci i zobaczy jaki driver :)

Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
4 godziny temu, sly30 napisał:

Nie chodzi o to czy wiedzą więcej, ale jakie rozwiązania stosują, a których to wcześniej nie studiowano.

Po-1 dziś, dobre kolumny mają odpowiednią sztywność obudów, grubsze ścianki, różne matrixy i usztywnienia w środku. Stare kolumny, to najczęściej zwykle skrzynki, cienkie ścianki, brak matrixów w środku.

Po-2 dziś stosuje się lepsze materiały, sklejki, sandwiche, inne nowoczesne materiały. Kiedyś to był tylko zwykły „paździerz”.

Po-3 dziś dba się o walkę ze zniekształceniami, np dyfrakcyjnymi, ale też innymi. Kiedyś nikt o to nie dbał. Dziś obudowy mają wymyślne kształty, zaoblenia, załamania itd, co pomaga niwelować zawirowania wokół kolumny. Kiedyś o tym nie myślano i tłukli zwykle, kanciaste skrzynki. 

Po-4 dziś producenci starają się wyrównać centra akustyczne driverów, stąd różne rozwiązania np załamanie ścianki by tweeter był cofnięty względem średniaka, albo stosuje się lekki falowód. Kiedyś nikt o to nie dbał i drivery pchano po prostu na przednią ściankę, wszystkie równo na płasko. 

Po-5 jakość driverów dziś jest o kilka klas lepsza niż była w latach 60-tych czy 70-tych. 

Dlatego współczesne dobrze zaprojektowane kolumny są dużo lepsze niż te sprzed 50-70 lat. 

Duzo lepsze? Raczysz wasc zartowac. Sa duuuuuuzo drozsze. Wmowiono nowym adeptom sluchania muzyki, ze tak trzeba. Biorac pod uwage zmiane wartosci pieniadza w czasie dzisiejsze kolumny kosztują fortunę. Kiedys na bardzo dobre hi-fi stać  było „wszystkich” dzis na dobry hi-end (tak to sie dzisiaj nazywa) „nie stać nikogo”.

To jest chore !!!

Przyklad? Posłuchaj Telefunken TL-800, Jensen Model 4 czy wyżej albo innych starych konstrukcji, a Altecach, JBL-ach czy WD juz nie wspomianm i …porownaj dzwiekowo i cenowo do dzisiejszych topowych konstrukcji. 3000 zł vs. 1.200.000 zł. za dobre konstrukcje z AVS 2022. Nie w wartosciach bezwzglednych tylko w stosunku jakosci do ceny.

Dzisiaj wszyscy robią nas w ch..a jak leci. Audio jest znakomitym przykładem.

 

BTW starych konstrukcji i ich praodukcji. Kiedys tez o tym bylo wiadomo bo … powtorze akustyka to matematyka na poziomie szkoły sredniej … wtedy tego nie robiono bo nikt za to by nie zaplacił. Dzisiaj …frajerów nie sieją. Nawet ty dojrzałes zeby nie kupować z pólki gotowca tylko „zrobić samemu”. A i tak firma ktora to zrobila „samemu” dla ciebie „trafiła jelenia”. I sa zarobieni po pachy.

🙂 

 

Nie studiowano? I owszem, to podstawy akustyki, ta wiedza byla taka sama wtedy jak dzisiaj … tylko nie bylo wtedy „audiofilow” (frajerow), ktorzy na tamte pieniadze byli w stanie za to zaplacić. Koka i panienki  byly wtedy tanie jak barszcz w porownaniu do odpowiednika dzisiejszego hi-endu audio. Woodstock jest tego najlepszym przykladem 🙂 .

I stawiam, ze dzisiaj jest podobnie 😉 .

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

26 minut temu, pmcomp napisał:

wiedza byla taka sama wtedy jak dzisiaj

Nie bardzo. Parametry T/S to początek lat '70, zastosowanie trochę później. 

nagrywamy.com

15 minut temu, przemak napisał:

Nie bardzo. Parametry T/S to początek lat '70, zastosowanie trochę później. 

No to była czy nie była … mój ty fanboju. Napisalem wyraźnie …60/70.

Znowu sie czepiasz ???

Jakos nie mam zamiaru wiecej z toba dyskutować. Więcej niz jeden?

Jak posluchasz w swoim systemie Telefunken TL-800 to mozemy dalej pogadać.

Wiem, wiem, zaden wspolczesny audiofil nie powie, ze brzmi zajebiscie … po prostu w dzisiejszych czasach nie godzi sie 🙂 .

BTW nawet nie wiem na czym ty sluchasz i w jakim pomieszczeniu. Nawet @747 pokazał i powiedział … zapraszam. Wstydzisz się ???

Postulowalem kiedys aby kazdy w tej zakladce mial napisane na czym slucha i w jakim pomieszczeniu, udokumentowane zdjeciami … bylaby jasnosc w temacie … golasy by odrzucono.

I co? I goowno … klikalność rzadzi.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

3 minuty temu, pmcomp napisał:

Napisalem wyraźnie …60/90

 

6 godzin temu, pmcomp napisał:

wszystko mozna wyliczyć, nawet na kalkulatorach w latach 60/70

Mało wyraźnie. Ja mam słaby wzrok, ale widzę 60/70. W latach '70 dokonania T/S były praktycznie nieznane, wtedy była to akademicka dyskusja. Przecież do tej wiedzy musi dojść praktyka i przede wszystkim rzeczywiste produkty. Ale oczywiście możesz uważać, że żadnego postępu przez 60 lat nie było, spoko. Tylko to nie jest prawda. 

nagrywamy.com

9 minut temu, przemak napisał:

 

Mało wyraźnie. Ja mam słaby wzrok, ale widzę 60/70. W latach '70 dokonania T/S były praktycznie nieznane, wtedy była to akademicka dyskusja. Przecież do tej wiedzy musi dojść praktyka i przede wszystkim rzeczywiste produkty. Ale oczywiście możesz uważać, że żadnego postępu przez 60 lat nie było, spoko. Tylko to nie jest prawda. 

Brawo … ale poprawilem.

W produkcji przetwornikow były jedynie marketingowe skoki w bok. A akustyka = matematyka jest taka sama.

Nawet znafca guru  @sly30 przyznal, ze papier jest the best. Po ilu … po 15-latach lykania marketingu jak pelikan ??? Brawo @sly30 .

A co ty … moim zdaniem guru od nagrań i studio o taym sądzisz? W koncu masz jekies tam doswiadczenie … podziel sie wiedzą, a nie tylko z doopy komentarzami … .

 

 

7 minut temu, ASURA napisał:

No ale @pmcomp od czasu Woodstoku do dziś to trochę na tą kokę i panienki powinieneś wydać ale skoro tu piszesz a nie leżysz 7stóp pod ziemią to odłożyłeś całkiem niezłą sumkę przez ten czas tak więc dlaczego tak teraz skomlisz?

 

Nie rozumiem tego? co innego zwykli zjadacze chleba...

Daję radę. W czasach Woodstocku wchodzilem na stojaco pod tapczan niestety.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

7 minut temu, pmcomp napisał:

Brawo … ale poprawilem.

W produkcji przetwornikow były jedynie marketingowe skoki w bok. A akustyka = matematyka jest taka sama.

Woodstock to 69, to raz. Dwa, że nie jest tak jak twierdzisz, i akustyka się rozwija. Zestawy głośnikowe hifi do końca lat '70 to obudowy zamknięte albo bass reflex strojony na ucho i na doświadczenie. Żebyśmy się zrozumieli, ja wolę stare rozwiązania, ale moje upodobania nie mają związku z postępem. 

 

nagrywamy.com

4 minuty temu, przemak napisał:

Woodstock to 69, to raz. Dwa, że nie jest tak jak twierdzisz, i akustyka się rozwija. Zestawy głośnikowe hifi do końca lat '70 to obudowy zamknięte albo bass reflex strojony na ucho i na doświadczenie. Żebyśmy się zrozumieli, ja wolę stare rozwiązania, ale moje upodobania nie mają związku z postępem. 

 

Woodstock to muzyka … nie matematyka czy akustyka. Wtedy nikomu sie nie snilo nasladowanie w rzeczywistosci w domu, skoro mieli to na zywo.

Powtorze … akustyka to matematyka … nic więcej. Twierdzisz inaczej? Poziom szkoly sredniej.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

3 minuty temu, pmcomp napisał:

A @sly30 i @przemak wtedy na swiecie na szczescie jescze nie bylo.

Akurat na to mnie rodzice obudzili i oglądałem 😉

1 minutę temu, pmcomp napisał:

Woodstock to muzyka … nie matematyka czy akustyka. Wtedy nikomu sie nie snilo nasladowanie w rzeczywistosci w domu, skoro mieli to na zywo.

Ale przecież to nie ja o tym pisałem... 

3 minuty temu, pmcomp napisał:

Powtorze … akustyka to matematyka … nic więcej. Twierdzisz inaczej?

Oczywiście. Akustyka to dział fizyki a nie matematyki. 

nagrywamy.com

6 minut temu, przemak napisał:

Akurat na to mnie rodzice obudzili i oglądałem 😉

Ale przecież to nie ja o tym pisałem... 

Pass … nie bede z toba dyskutowal bo ciebie po prostu nie rozumiem, nie kumam, nie wiem o co chodzi.

Jesteś moim fanbojem, ktory kocha moje wpisy i tyle i kocha je komentować, tak to odbieram.

EOT.

 

PS. na przyszlosc prosze … nie komentuj moich postów … cel jest  i nieznany.

PS2. po Wigilii i wlasnie sobie slucham big bandów na Studer A807 MkII plus Telefunken TL-800 i jestem w aaudiofilskim niebie i … nikt m8 nie przeszkodzi. 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

2 minuty temu, ASURA napisał:

Powtórzę, kiedyś już to pisałem: przetworniki elektroakustyczne to najsłabsza część toru audio i przy obecnych technikach wytwarzania powinno to iść jakościowo wyraźnie do przodu ale widać jakiś hamulcowych, zmowę koncernów? no bo poco wydawać kasę na nowe opracowania jak od starych można latami kupony odcinać

Naklady sie nie zwroca bo nawet audiofil ma swoj limit (nie sky). Ile mozna byc ruchanym?

10 minut temu, przemak napisał:

Akurat na to mnie rodzice obudzili i oglądałem 😉

Ale przecież to nie ja o tym pisałem... 

Oczywiście. Akustyka to dział fizyki a nie matematyki. 

Nie … matematyki.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

20 minut temu, pmcomp napisał:

Nawet znafca guru  @sly30 przyznal, ze papier jest the best

Nie do końca. Jest the best w nowych driverach, ale nie w driverach sprzed 50 lat. Tego starego papieru nie mogę słuchać, więc nie fantazjuj. 

 

Godzinę temu, pmcomp napisał:

Duzo lepsze? Raczysz wasc zartowac. Sa duuuuuuzo drozsze.

Tak są dużo lepsze, a ceny to inna kwestis. O cenach nic nie pisałem. Nie trzeba kupować kolumn za milion. Można kupić równie dobre za 1/10 tej ceny. Trzeba wiedzieć czego się chce i gdzie szukać. 

 

Godzinę temu, pmcomp napisał:

A i tak firma ktora to zrobila „samemu” dla ciebie „trafiła jelenia”. I sa zarobieni po pachy.

Trzeba dać zarobić innym. Największy jeleń to taki, który nie da innym zarobić, a sam też nic nie stworzy. 

4 minuty temu, pmcomp napisał:

Nie … matematyki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Akustyka (stgr. ἀκουστός akustós „słyszalny” od ἀκούω akuo „słyszę”) – dział fizyki i techniki zajmujący się..." 

Ale spoko, skoro tak twierdzisz, to po nowym roku sprawdzę, na jakim wydziale pracuję, bo może być że w złe miejsce pojadę 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

1 minutę temu, pmcomp napisał:

Jest ruchany zawsze … potem prosi o kable, audio voodo i inne … he, he, he.

PS. kable graja tylko trzeba wiedziac dlaczego panie „salonik”.

Nie wiem dlaczego grają ale wiem że RLC je obowiązuje i masa innych zagadnień

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

10 minut temu, przemak napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Akustyka (stgr. ἀκουστός akustós „słyszalny” od ἀκούω akuo „słyszę”) – dział fizyki i techniki zajmujący się..." 

Ale spoko, skoro tak twierdzisz, to po nowym roku sprawdzę, na jakim wydziale pracuję, bo może być że w złe miejsce pojadę 😉

Sprawdź. Moze czas zmienić? Praktyka nie nadaza za teorią?

Moze czas przejsc do praktyki i hobby? Nie tktpwz  za powaznie, a na zycie zarabiac gdzie indziej?

TO JEST KOORWA TYLKO HOBBY 🙂 !!!

Tego ci zyczę.

Muzyka rules … reszta to koorwimania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.