Skocz do zawartości
IGNORED

Nowe suby Klipscha RP przetestowane i pomierzone !


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie i na wstępie wybaczcie skasowanie pierwszego postu, ale pomyślałem ze nieco bez sensu jest żebym dzielił się pierwszymi odczuciami, skoro za chwile będę będę wiedział dokładnie jak nowe Klipsche się sprawują i trzęsą ścianami 🙂 Acz i tak okazało się ze moje pierwsze wrażenia i ekscytacja nimi były bardzo trafne i po ponad tygodnia jeżdżenia, mierzenia i słuchania, mogę już z doświadczenia potwierdzić ze Klipsch zrobił na prawdę potężne suby 🙂

Ci którzy śledzą moje posty zapewne pamiętają moje kombinacje i pogoń za na prawdę dobrym basem w kinie, na budżecie 🙂 Udało mi się osiągnąć ten cel i mam obecnie rewelacyjny bas, oparty na układzie Weltiego używając 2 x PB2000PRO od SVS oraz bardzo budżetowych 2 x Onkyo SKW-940 biorących na siebie zadanie niwelowania wpływu pomieszczenia 🙂 W efekcie osiągnąłem zejście do 16Hz i dołki nie większe niż -4dB na całym pasmie, aż do odcięcia przy 90Hz, bez użycia DSP czy korekt 🙂 Suby przy 120dB natężenia dźwięku pobierają z sieci około polowy mocy maksymalnej, tak więc zniekształcenia nie są wysokie i jakość dźwięku nawet przy takich głośnościach jest bardzo dobra 🙂

Czemu więc znów kombinuje, skoro jestem zadowolony ? Dwa powody – pierwszy to to ze zatęskniłem bardzo za systemem stereo, ale nie mam gdzie go wstawić więc muszę połączyć kino ze stereo w tym samym pomieszczeniu 🙂 Problem polega na tym ze duże suby w przednich rogach zajmują za dużo miejsca i nie jestem w stanie wstawić tam podłogówek do stereo 🙂 Rozwiązaniem na to jest układ Weltiego z dwoma subami na środku bocznych ścian, ale aby utrzymać ten sam potężny bas który mam teraz, potrzebuje sporo mocniejsze suby 🙂 Oczywistym wyborem byłaby zmiana na dwa PB4000 lub tym bardziej PB16 Ultra, ale na to niestety już budżet nie pozwala 🙂 Stad więc cicha nadzieja ze 2x RP1400SW lub w ostateczności 2 x RP1600SW się u mnie sprawdza 🙂

Po drugie, jako rasowy maniak basu uważam ze bas to 3/4 sukcesu dobrego kina domowego, a im niższe zejście i większy zapas mocy tym lepsze odczucia podczas seansu, bo nic nie zastąpi dobrego wytrzęsienia wnętrzności ! 🙂 Tak więc jak zobaczyłem ze nowa seria subow od Klipscha ma głośniki o wiele większym skoku, sporo mocniejsze wzmacniacze i większe obudowy, czyli wszystko co w subie najważniejsze, to mając do nich dostęp maniak basu we mnie nie mógł się oprzeć aby nie spróbować 😄

Większość słyszała o Klipscha znanym i lubianym R115SW / SPL150, który za całkiem ludzkie pieniążki oferował na prawdę niezłe rezultaty, głownie dzięki po prostu większemu głośnikowi niż u konkurencji, jako ze za te pieniążki 15” to jest ogromna rzadkość 🙂 Miałem okazje go testować u siebie i porównać go z SVSowym PB2000PRO. Finalnie został u mnie SVS który zagrał lepiej - bardziej dynamicznie i ze sporo niższym zejściem, właśnie z racji na większy skok głośnika i mocniejszy wzmacniacz, mimo ze miał tylko 12” głośnik 🙂 Teraz Klipsch poszedł właśnie w stronę rozwiązań subow z wyższej polki, więc daje nie tylko duże rozmiary głośników jak 14 czy 16 cali, ale także i większe skok, moc i obudowę, więc jak można było nie posłuchać ? 🙂

Widziałem opinie ze Klipsch podniósł ceny w nowej serii i ze to jest bez sensu, zapewne dla tego ze większości piszących myślała ze to są nadal te same suby a tylko nazwy modeli się zmieniły, jak to miało miejsce z R115SW i jego następca SPL150 🙂 Nowa seria RP to zupełnie inne suby niż seria SPL, zbudowana na o wiele potężniejszych głośnikach i mocniejszych wzmacniaczach, co z reszta widać od razu na poniższych wykresach 🙂 Po pierwszych pomiarach i odsłuchach opadła mi szczeka, dosłownie 🙂 Po w sumie ponad tygodniu już słuchania i obejrzeniu paru filmów i dużej ilości testowych kawałków zdążyłem już szczękę z podłogi podnieść, ale zachwyt nie mija 🙂

Zanim przejdę do pomiarów, napisze parę slow o tym co mi moje uszy podpowiadają, bo pomiary pomiarami ale to odbiorca ma przecież być zadowolony, a nie mikrofon 🙂 Przez wiele lat słuchałem tylko i wyłącznie zamkniętych subow, także w kinie, bo drażniły mnie dźwięki dochodzące z portów, czasem dość mocno dudniące i przeszkadzające w odbiorze 🙂 Oczywiście istniały dobre otwarte suby markowych firm, ale niestety większe otwarte modele były poza moim budżetem 🙂 Brakowało mi zejścia otwartych subow, ale nie mogłem przeboleć głośnych portów i grałem tylko na zamkniętych 🙂 SVS to były pierwsze otwarte suby za ludzkie pieniądze które miały praktycznie bezgłośne porty, jakie słyszałem 🙂 Szybko przypadły mi do gustu PB2000PRO, które moim zdaniem są subami idealnymi do małych i średnich pomieszczeń 🙂 Wymieniłem wiec moje dwa Jamo D600SUB na dwa PB2000PRO, a bardzo budżetowe Onkyo SKW940 dalej służyły jako suby niwelujące wpływ pomieszczenia 🙂 Wspominam o PB2000PRO dla tego ze włączyłem go do tego testu Klipschy jako można powiedzieć mój referencyjny sub, jako ze w tych pieniążkach lepiej się nie da 🙂 Jak więc wypadł Klipsch na ucho ? Spieszę poinformować ze oczywiście nie byłem w stanie zrobić sam sobie ślepego testu, ale w ciemnym pomieszczeniu i zamkniętymi oczami nie jestem w stanie odróżnić czy gra PB2000PRO czy RP1200SW, czy także i RP1400SW 🙂 Nie mowie teraz o mocy czy zejściu, bardziej o jakości basu i przede wszystkim o tym czy słychać porty 🙂 Klipsch zrobił bardzo dobre obudowy ponieważ jedyne co czuć to mocny powiew powietrza, wentylator definitywnie zbędny 🙂 Wszystkie te suby grały bez żadnego problemu na bardzo wysokich głośnościach (110-120dB) i nie byłem w stanie usłyszeć nic co by wskazywało czy na zadyszkę czy na spadki jakości dźwięku 🙂 To jest ogromny komplement dla Klipschy, ze nie mogłem ich odróżnić od SVS PB2000PRO, nie chce mówić ze zaszczyt, ale definitywnie jestem pod dużym wrażeniem jakości basu z nich 🙂 SVS PB2000PRO nadal sprawdzi się moim zdaniem lepiej jako pojedynczy sub czy używany do muzyki i kina razem, z racji na wbudowane DSP które pozwoli lepiej zaadoptować go do pomieszczenia czy używać tryb „sealed” do muzyki 🙂 Ale jeśli chodzi o używanie w 100% do kina czy tym bardziej w konfiguracji 2 czy 4 subow, Nowe Klipsche RP to potęga i za te pieniążki będą nie do pobicia 🙂

OK, CZAS NA MNIEJ SUBIEKTYWNE ODCZUCIA, czyli POMIARY 🙂

Wspomnę na początku ze chciałem zrobić konfiguracje które jak w największym stopniu zniwelują wpływ pomieszczenia. Większość porównań czy recenzji które widziałem porównuje czy opisuje pojedyncze czy podwójne suby, ale w takich konfiguracjach i ustawieniach ze głownie widać to jak ogromny jest wpływ pomieszczenia na bas, a nie jak same suby graja 🙂 W sensie ciężko jest ocenić jak sub gra, skoro polowa pasma nie dociera nawet do słuchającego 🙂 Coś jakby testować sportowe auto tylko na trzech biegach 🙂 Użyłem więc konfiguracji Weltiego wpierw z dwoma subami po środku ścian, a potem z 4 rozstawionymi po rogach 🙂 Wedle Weltiego wszystkie suby powinny być takie same, ale oznaczało by to 16 sztuk do testów a na tyle nawet ja nie jestem szalony 😄 Używałem więc moich Onkyo jako „niwelatorów” fal stojących które w moim pomieszczeniu bardzo dobrze sobie w tej roli radzą. Acz miały problem nieco nadążyć za RP1400SW, więc aby być fair dla porównania, nie grałem głośniej niż 110dB w tej opcji, choć widziałem ze było można 🙂

W subach głownie płaci się więcej i więcej za ZEJSCIE, bo to najwięcej kosztuje (większy głośnik lub z większym skokiem, mocniejszy wzmacniacz, lepsza obudowa) 🙂 Na tym się więc skupiłem w moich pomiarach, aby pokazać głownie różnice w tym co się działo poniżej 20Hz 🙂

Wszystkie suby były ustawione na maksymalna moc i LFE (bez odcięcia) 🙂 Sterowane były amplitunerem Arcam AVR 850 z WYLACZONA kalibracja DIRAC i odcięciem ustawionym na 120Hz.

NA PIERWSZYM ZDJECIU są przedstawione pomiary po dwa suby w konfiguracji Weltiego (bez ZADNYCH korekcji), grające skierowane do siebie. Zacząłem od 2x RP1400SW i natężeniu dźwięku około 105dB w dolnym pasmie i ustawieniu reszty jak najbliżej siebie od około 30Hz w gore 🙂 Jak widać do około 20Hz wszystkie graja bardzo równo, do 18Hz RP1000SW bardzo dzielnie podażą za PB2000PRO i poniżej tej częstotliwości zaczyna spadać, jak z reszta producent napisał w parametrach 🙂 Co mnie zaskoczyło to to jak równo graja w 20m2 RP1200SW i RP1400SW przy takim natężeniu dźwięku, oraz jak sporo są mocniejsze od PB2000PRO. Przy 17Hz jest to prawie 4dB, co może się wydawać niewielkim numerem więc wspomnę ze 3dB to jest podwojenie natężenia dźwięku, jeśli nie weźmiemy pod uwagę wpływu pomieszczenia 🙂 Innymi słowy aby podnieść natężenie dźwięku o 3dB (bez oczywiście regulacji głośności) potrzeba dostawić drugiego takiego samego suba, albo podwoić moc wzmacniacza idąca na głośnik 🙂 Tak więc 4dB to jest świetny wynik, tym bardziej porównując z tak świetnym subem jak PB2000PRO 🙂

W następnym kroku ustawiłem 2x RP1400SW najgłośniej jak się dało, bez większych zmian w pasmie przenoszenia. 115dB przy 17Hz to najwięcej co udało się z nich wycisnąć w tej konfiguracji, przy dalszym podgłasnianiu wzrastało natężenie dźwięku powyżej 50Hz, ale poniżej nic się już nie zmieniało. Tak więc to był wyznacznik tego co maksymalnie 2x RW1400SW były w stanie wyprodukować, resztę subow starałem się wyrównać tak aby natężenie dźwięku powyżej 30Hz było jak najbardziej podobne 🙂 Tu różnice już były o wiele bardziej widoczne - 2x RP1000SW oczywiście jako najmniejszy sub w zestawie odpadł jako pierwszy z około -7dB do najmocniejszego 🙂 PB2000PRO zagrał tez praktycznie tak samo, czyli nadal około -4dB przy 17Hz za najmocniejszym 🙂 Przy tych natężeniach dźwięku pokazała się tez różnica pomiędzy RP1400SW a RP1200SW, gdzie 12” nie był już w stanie dogonić 14”, co w sumie mnie nie zdziwiło 🙂

NA DRUGIM ZDJECIU są pomiary konfiguracji WELTIEGO, ale tym razem z 4 subami (bez ZADNYCH korekcji poza dostosowaniem poziomu głośności pomiędzy Onkyo i reszta, aby wyrównać pasmo) 🙂 Jako ze używałem wspomnianych powyżej Onkyo SKW940 ustawionych z tylu w celu niwelowania wpływu pomieszczenia, nie mogłem zagrać powyżej 110dB jako ze nie nadążały już za Klipschami, szczególnie za RP1400SW, i po zwiększeniu głośności wzrastało natężenia dźwięku tylko poniżej 40Hz 🙂 Tak więc aby porównanie było w miarę fair, to było najgłośniej jak zagrały w tej konfiguracji, choć jak pokaże na zdjęciu nr 3 stać je było na o wiele więcej 🙂 ALE jako ze w tej konfiguracji wpływ pomieszczenia był na prawdę minimalny, to jest to co używałem do późniejszych odsłuchów 🙂 W sumie niewiele się zmieniło w porównaniu do poprzedniej konfiguracji – nadal niespodzianka było ze RP1000SW ładnie podążało za PB2000PRO, a RP1200SW i RP1400SW były wyraźnie mocniejsze 🙂 Zapewne RP1400SW oddaliło by się jeszcze bardziej jak by zwiększyć natężenie dźwięku o dodatkowe 10dB, ale tego nie miałem już jak sprawdzić 🙂 Bardzo bardo zacnie Panie Klipsch ! 🙂

ZDJECIE NUMER TRZY, CZYLI WISIENKA NA TORCIE ! 🙂

oczywiście mając te wszystkie suby w pomieszczeniu, nie mogłem się powstrzymać przed ustawieniem 2x RP1400SW z przodu i 2x RP1200SW z tylu 🙂 Ojojojojoj, to dopiero zrobiło na mnie wrażenie 😄 Tak jak byłem wcześniej bardzo zadowolony z mojego basu z SVSami + Onkyo, tak teraz zrobiło się prawdziwe WOW ! 😄 W sensie jak widać na załączonym obrazku, bez żadnego problemu taki zestaw uzyskuje 120dB przy 17Hz, bez żadnej zadyszki !!! 😄 Zapewne dało by rade wycisnąć i więcej, ale nie mam już jak tego zmierzyć 🙂 Pasmo nie jest idealnie równe, jako ze suby są inne i zgranie ich nie jest takie proste, tym bardziej bez DSP którego nie posiadam 🙂 Acz przy zabawie opóźnieniami myślę ze można by uzyskać idealne pasmo przenoszenia 🙂 Skalibrowałem więc całość DIRAC aby to wyrównać i po kalibracji ze standardowa krzywa Harmana wynik to +/- 3,5dB, więc w sumie rewelacja 🙂 Przy drugiej kalibracji podbiłem o parę dB wszystko poniżej 30dB i tak właśnie od paru dni oglądam filmy 😄

Jak opisać wrażenia ? NIE WIEM ! Coś takiego trzeba po prostu doświadczyć, bo po obejrzeniu kilkanaście razy moich kawałków testowych i paru filmów, uśmiech nie schodzi mi z buźki 😄 W Ready Player One jak ścigają się po mieście, czuć jak by się mój własny budynek walił, kiedy King Kong biegnie i skacze po budynkach 🙂 Definitywnie najlepszy bas jaki w życiu słyszałem, a nieco słyszałem 🙂 Oczywiście wiem ze to przesada nieco w 20m2, tym bardziej ze pomieszczenie nie zabiera zbytnio wiele tego co suby produkują, więc potęga dźwięku jest na prawdę niesamowita 🙂 Ten zestaw nie zostanie u mnie, ale ile frajdy z tego będę miał to MOJE ! 😄

Jakie więc są moje końcowe wnioski i przemyślenia, jak ktoś tu doczytał ? 😄

Co mnie pierwsze zaskoczyło to to ze najmniejszy RP1000SW niewiele ustępuje potężnemu SVS PB2000PRO ! Ma słabsze zejście i gra nieco ciszej na całym pasmie, no ale PB2000PRO to jest potężny sub, więc jest to na prawdę rewelacyjny wynik dla 10” suba 🙂 Natomiast RP1200SW okazał się już basowym potworkiem – schodzi do obiecanych 16,5Hz i oferuje natężenie dźwięku o min. 3dB wyższe niż PB2000PRO, co jest na prawdę kapitalnym wynikiem i widząc to przecierałem już nieco oczy ze zdziwienia ! 🙂 Nawet zmierzyłem raz jeszcze aby się upewnić czy to nie był czasem RP1400SW ale nie 🙂 Kapitalna wydajność i zejście jak na 12” głośnik 🙂 RP1400SW schodzi ciutkę niżej bo do obiecanych 16Hz (-3dB) i jest nieco bardziej wydajny, ale tego już można było oczekiwać 🙂

Biorąc pod uwagę ze SPL150 wypadał słabiej niż PB2000PRO u mnie, to używając takiego odniesienia sprawdziły się moje przepowiednie ze malutki RP1000SW gra podobnie jak o wiele większy SPL150. Jest to kapitalna wiadomość bo niestety SPL150 był sporych rozmiarów i nie każdy miał gdzie go wstawić tym bardziej jak zona zobaczyła wymiary, a RP1000W jest małym i zgrabnym subem i zagra praktycznie jak SPL150 🙂

Dla mnie osobiście największym szokiem w tym zestawieniu był RP1200SW który jest na prawdę bardzo mocnym i wydajny subem 🙂 Przegonić PB2000PRO to nie jest małe osiągniecie, jako ze SVS jest rewelacyjny i jest w sumie wzorcowym subem w tym budżecie i rozmiarze i na prawdę kapitalną konstrukcją 🙂

Tak więc Klipsch wypuścił basowe potworki za rozsądne pieniądze i moim subiektywnym odczuciem w tych budżetach zamordują one myślę każde inne w ich przedziałach cenowych 🙂 Jeśli się mylę i jakieś modele umknęły mojej basowej uwadze, proszę mojego wewnętrznego bas maniaka doinformować 🙂

A najzabawniejsze na koniec – porównania i granie były na prawdę przednia zabawa dla mnie, na prawdę to lubię 🙂 Ale dla mnie osobiście z nich nic nie wynikło niestety, bo moim zawodem było to ze konfiguracja Weltiego z dwoma subami po środku ścian nie może się zupełnie równać z konfiguracja na 4 suby po rogach 🙂 Rogi pomieszczenia tak ładnie podbijają niskie częstotliwości, ze nawet w miarę małe 4 suby dadzą potężniejszy bas niż dwa duże na środku ścian 🙂 Jednym słowem nawet dwa RP1600SW rozstawione na środku ścian nie mogą się równać basem z tym co mam obecnie, więc cala moja nadzieja na dwa suby legła w gruzach niestety, bo szkoda mi odpuścić ta potęgę dźwięku jaka dają 4 suby rozstawione po rogach 🙂 A jako ze Klipsche są duże, jak to otwarte suby, nie jestem w stanie ich pogodzić w rogach z systemem stereo 🙂 Tak więc nadal jestem w kropce, fajnie ze chociaż miałem masę frajdy ze słuchaniem ich, i zanim nie znikną nadal będę miał ! 😄

Szacun dla wszystkich którzy dotarli do końca, i cieple pozdrowienia ! 🙂
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

01.jpg

02.jpg

03.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Wygląda jakbyś miał mega podbity zakres 17-18 Hz, co sugeruje duży wpływ pomieszczenia na ten zakres. Zobacz jak wyglądają pomiary subów w komorze bezechowej. W tym zakresie wykres powinien ostro pikować w dół, a ty masz tam "górkę". Poza tym test całkiem ciekawy.

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Topping dx9

34 minuty temu, qbakos napisał:

Wygląda jakbyś miał mega podbity zakres 17-18 Hz, co sugeruje duży wpływ pomieszczenia na ten zakres. Zobacz jak wyglądają pomiary subów w komorze bezechowej. W tym zakresie wykres powinien ostro pikować w dół, a ty masz tam "górkę". Poza tym test całkiem ciekawy.

O kurde, nie wiesz nawet jak bardzo sie ciesze ze Ci niemalze przypadl do gustu 🙂 I skoro juz piszmy, to wez mi wytlumacz co ma komora bezechowa do pomiaru subow ?  🙂 W sensie jak sie srednie i wysokie tony nie odbijaja od scian, to wtedy suby sa jakies grzeczniejsze czy cos ? 🙂 Czy w takich komorach razem z dzwiekiem znikaja takze prawa fizyki ? 🙂 Nie chce mi sie liczyc, ale zeby taka komora pochlaniala 15Hz, to kliny musialy by miec z 5 metrow dlugosci, jak nie wiecej 🙂 Acz moze i taki istnieje, kto wie, znajac zycie pewno masz do takiej dostep u znajomego ? 🙂

Edytowane przez T

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

17 minut temu, don111 napisał:

Tego testu na max SPL subów nie robiłeś ?

Znaczy masz na mysli pomiar znieksztalcen ? Nie mam przyzadow do pomiaru owych, znaczy poza uchami, ale one nie podadza wartosci liczbowej 🙂

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Już chyba poprzednio dyskutowaliśmy o tym. Nie pomiar zniekształceń tylko max SPL suba przed osiągnięciem zniekształceń, chyba widać/słychać że dany sub gra już blisko swojego max czy ma jeszcze zapas. 

9 minut temu, don111 napisał:

Już chyba poprzednio dyskutowaliśmy o tym. Nie pomiar zniekształceń tylko max SPL suba przed osiągnięciem zniekształceń, chyba widać/słychać że dany sub gra już blisko swojego max czy ma jeszcze zapas. 

Wszystko co zrobilem, dokladnie opisalem, nic nie zatajalem obiecuje 🙂 120dB osiaga moj zestaw u mnie na subach skreconych na polowe mocy, 0dB na amplitunerze i glosnosc na 65, tak wiec spokojnie na ponizej polowie mocy 🙂 Nic nie charczy 🙂

 

Edytowane przez T

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Spoko, zaniechać czegoś nie znaczy zataić. Czyli bez zmian, tak jak i poprzednio, w najniższym basie Klipsch 12" i większy przebija SVS PB 2000 Pro (zapewne bez equalizacji) przy jakiejś tam ustalonej głośności, ale czy to jest bliżej max SPL Klipscha czy SVS, tego już nie dowiemy się, a szkoda. No trudno, ale na pewno się jeszcze pojawią pomiary tych subów na zagranicznych stronkach, aby ocenić ich maksymalny potencjał. 

4 minuty temu, don111 napisał:

Spoko, zaniechać czegoś nie znaczy zataić. Czyli bez zmian, tak jak i poprzednio, w najniższym basie Klipsch 12" i większy przebija SVS PB 2000 Pro (zapewne bez equalizacji) przy jakiejś tam ustalonej głośności, ale czy to jest bliżej max SPL Klipscha czy SVS, tego już nie dowiemy się, a szkoda. No trudno, ale na pewno się jeszcze pojawią pomiary tych subów na zagranicznych stronkach, aby ocenić ich maksymalny potencjał. 

Ano szkoda, ze nie umialem ocenic ich pelnego potencjalu, dzieki bogu sa zagraniczne fora 🙂 Choc nie wiadomo, ten maxSPL to strasznie ulotna bestia jest, watpie aby bez udzialu polakow udalo sie ja okielznac, wiec chyba jednak te zagraniczne fora nie beda ratunkiem spragnionych maxSPL 🙂

Edytowane przez T

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

1 minutę temu, don111 napisał:

Może zmienisz zdanie jutro, jak wytrzeźwiejesz 😉

nie pilem, myslalem o maxSPL i az mi sie w glowie zakrecilo 🙂 bardzo mocny temat, ostroznosc wskazana 🙂

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

4 godziny temu, T napisał:

I skoro juz piszmy, to wez mi wytlumacz co ma komora bezechowa do pomiaru subow ?

To ma, że taki pomiar jest na 100% miarodajny, a inaczej to mierzysz suba+pomieszczenie, a nie samego suba. Porównaj pomiary wykonane profesjonalnie do Twoich wyników - te Klipsche musiały by mieć z 2 kW mocy i nie wiem jak duże membrany, żeby realnie wyciągnąć takie zejście. Zresztą sam producent podaje np. dla RP-1200SW pasmo 16,5 - 138 Hz, a u Ciebie na 15 Hz jest jeszcze górka, nie daje Ci to nic do myślenia?

Tak powinno mniej więcej wyglądać poprawnie zmierzone pasmo przenoszenia (15 cali, 2000W mocy, więc nie jakaś popierdóła):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez qbakos

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Topping dx9

5 godzin temu, qbakos napisał:

To ma, że taki pomiar jest na 100% miarodajny, a inaczej to mierzysz suba+pomieszczenie, a nie samego suba. Porównaj pomiary wykonane profesjonalnie do Twoich wyników - te Klipsche musiały by mieć z 2 kW mocy i nie wiem jak duże membrany, żeby realnie wyciągnąć takie zejście. Zresztą sam producent podaje np. dla RP-1200SW pasmo 16,5 - 138 Hz, a u Ciebie na 15 Hz jest jeszcze górka, nie daje Ci to nic do myślenia?

Tak powinno mniej więcej wyglądać poprawnie zmierzone pasmo przenoszenia (15 cali, 2000W mocy, więc nie jakaś popierdóła):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Madrego to az milo posluchac 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Chociaż ktoś wie co to znaczy mieć rozstawione w rogach 4 suby 🙂

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

28 minut temu, kivlov napisał:

Chociaż ktoś wie co to znaczy mieć rozstawione w rogach 4 suby 🙂

A na co komu wiedza i doswiadczenie i marnowanie czasu na owe, jak chlopski rozum i teoria wyczytana na fortach pozwoli rozkminic kazde zagadnienie, do tego o wiele szybciej 🙂

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Panowie @don111, @qbakos niepotrzebnie zadajecie niewygodne pytania. Juz w poprzednim temacie @T udowodnił, ze w zakładanych przez siebie tematach oczekuje tylko i wyłącznie zachwytu ze strony innych uzytkowników. Zadasz jakies pytanie, to od razu dostaniesz ironiczną, przepełnioną sarkazmem odpowiedz ale nie licz na nic merytorycznego. Tak równiez jest tym razem.

@qbakos wspomniałes o podbitym dole, ...otrzymałes ironiczną odpowiedz

12 hours ago, T said:

O kurde, nie wiesz nawet jak bardzo sie ciesze ze Ci niemalze przypadl do gustu 🙂

Na pytanie dona111

12 hours ago, don111 said:

Tego testu na max SPL subów nie robiłeś ?

Znowu odpowiedz nie na temat, za to duzo smieszkowania. Fachowiec od basu, a nie odróznia  SPL od zniekształceń.

11 hours ago, T said:

Znaczy masz na mysli pomiar znieksztalcen ? Nie mam przyzadow do pomiaru owych, znaczy poza uchami, ale one nie podadza wartosci liczbowej 🙂

Chwilę pozniej znowu ironiczne teksty jak ten ponizej.

10 hours ago, T said:

Ano szkoda, ze nie umialem ocenic ich pelnego potencjalu, dzieki bogu sa zagraniczne fora 🙂 Choc nie wiadomo, ten maxSPL to strasznie ulotna bestia jest, watpie aby bez udzialu polakow udalo sie ja okielznac, wiec chyba jednak te zagraniczne fora nie beda ratunkiem spragnionych maxSPL 🙂

Nie wiem po co w ogole dyskutowac w takiej atmosferze. Facet ekscytuje się swoimi eksperymentami i ma do tego prawo ale kreowanie się na eksperta tylko dlatego, ze się miało kilka subwooferów w pomieszczeniu to lekkie kuriozum. Osmieszanie i dyskredytowanie rozmówców ktorzy mają inne zdanie jest po prostu chamskie. Tak mniej więcej wygląda kazdy temat załozony przez T. Najpierw esej na temat jakiegos zagadnienia, a pozniej lajkujcie albo was zmiesza z błotem.

Nie liczcie na merytoryczną dyskusję. Tu rację zawsze ma ekspert @T 😂😂

Edytowane przez brewka87

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

1 minutę temu, brewka87 napisał:

Panowie @don111, @qbakos niepotrzebnie zadajecie niewygodne pytania. Juz w poprzednim temacie @T udowodnił, ze w zakładanych przez siebie tematach oczekuje tylko i wyłącznie zachwytu ze strony innych uzutkowników. Zadasz jakies pytanie, to od razu dostaniesz ironiczną, przepełnioną sarkazmem odpowiedz ale nie licz na nic merytorycznego. Tak równiez jest tym razem.

@qbakos wspomniałes o podbitym dole, ...otrzymałes ironiczną odpowiedz

Na pytanie dona111

Znowu odpowiedz nie na temat, za to duzo smieszkowania. Fachowiec od basu, a nie odróznia  SPL od zniekształceń.

Chwilę pozniej znowu ironiczne teksty jak ten ponizej.

Nie wiem po co w ogole dyskutowac w takiej atmosferze. Facet ekscytuje się swoimi eksperymentami i ma do tego prawo ale kreowanie się na eksperta tylko dlatego, ze się miało w pomieszczeniu kilka subwooferów w pomieszczeniu to lekkie kuriozum. Osmieszanie i dyskredytowanie rozmówców ktorzy mają inne zdanie jest po prostu chamskie. Tak mniej więcej wygląda kazdy temat załozony przez T. Najpierw esej na temat jakiegos zagadnienia, a pozniej lajkujcie albo was zmiesza z błotem.

Nie liczcie na merytoryczną dyskusję. Tu rację zawsze ma ekspert @T 😂😂

Połechtaj me ego proszę, o guru 🙂

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

4 minutes ago, T said:

Połechtaj me ego proszę, o guru 🙂

Jestes typem megalomana, pewnie narcyzm tez nie jest Ci obcy. Widac to po tym jak traktujesz swoich rozmówców. Na forum jest zapewne wielu uzytkowników przy których Twoje "doswiadczenie" w zakresie basu to jak zabawa 3-latka w piaskownicy ale oni nie mają w sobie tyle pychy, zeby wypisywac takie teksty pod Twoim adresem.

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

Teraz, brewka87 napisał:

Jestes typem megalomana, pewnie narcyzm tez nie jest Ci obcy. Widac to po tym jak traktujesz swoich rozmówców. Na forum jest zapewne wielu uzytkowników przy których Twoje "doswiadczenie" w zakresie basu to jak zabawa 3-latka w piaskownicy ale oni nie mają w sobie tyle pychy, zeby wypisywac takie teksty pod Twoim adresem.

Dziekuje za te doglebna i nader trafna analize 🙂 Poprosze o dane do przelewu 🙂

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

1 minute ago, T said:

Dziekuje za te doglebna i nader trafna analize 🙂 Poprosze o dane do przelewu 🙂

Na forum pomagam non profit z wrodzonej zyczliwosci 😊 "dziękuję" wystarczy..

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

1 minutę temu, brewka87 napisał:

Na forum pomagam non profit z wrodzonej zyczliwosci 😊 "dziękuję" wystarczy..

D Z I E N K U J E M !

Edytowane przez T

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

5 godzin temu, kivlov napisał:

Chociaż ktoś wie co to znaczy mieć rozstawione w rogach 4 suby

Zauważyłem jak ma rozstawione suby, tym razem przeczytałem ten cały "test". Tylko, zastanów się czy układ kilku subów spowoduje podbicie zakresu poniżej tego co te suby są w stanie fizycznie wygenerować? No szczerze wątpię. Tym bardziej, że niezależnie od ustawienia podbicia są bardzo podobne, co widać na wykresach.

Doceniam włożoną pracę w takie testy, bo mało komu chciało by się coś takiego robić i publikować na forum. Tylko, że tytuł raczej powinien brzmieć: jak nowe suby Klipscha grają w MOIM pomieszczeniu i ustawieniu. To by się trzymało prawdy i pewnie nikt by się wtedy nie czepiał, a tu niestety autor ciągle odnosi się do tego jak to grają nowe Klipsche. Ktoś to przeczyta i wyciągnie błędne wnioski, a to ma z tym jak te suby rzeczywiście grają niewiele wspólnego.
Dodatkowo najlepsze efekty osiąga z dwoma subami Onkyo, co jest najciekawszym wnioskiem z całego testu, bo daje sporo do myślenia, ale znów nie mówi nic o nowych subach Klipscha.

Jeśli test ma być miarodajny, to powinno się testować jednego suba "na raz" i wykonać go w komorze bezechowej lub w warunkach ją symulujących. Bez żadnych regulacji, kalibracji itd.

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Topping dx9

Wszystkie subwoofery testował w identycznych warunkach, więc jest OK i można mieć odniesienie jednego suba do drugiego ale tylko jeśli chodzi o pasmo przenoszenia. W komorze bezdechowej wyszłyby więc analogicznie podobne wyniki jeśli chodzi o poszczególne suby, z odpowiednio mniejszym podbiciem/ słabszym zejściem. Brakuje tylko ważnego testu na SPL, żeby było wiadomo jak się ma jeden sub do drugiego w tej kwestii oraz czy np equalizacja w SVS daje efekty poniżej 20hz na tle niby niżej schodzącego Klipsch. Bez tych rzeczy trudno określić jak się dokładnie ma SVS do Klipscha ani o ile głośniejsze są suby Klipscha względem siebie w poszczególnych modelach. To jedynie test jak grają te suby przy określonej głośności, którą przecież każdy może sobie dowolnie zmodyfikować, o ile subwoofer ma jakiś zapas. Więc nie rozumiem osobiście takiego podejścia, tj braku chęci do takiego testu. W sumie mi to lotto. Osobiście w obecnych cenach nie podniecam się już ani SVS ani Klipschem. U Klipscha byłaby sensacja rzeczywiście i hit, gdyby tylko te nowe wersje kosztowały podobnie lub lekko powyżej tego co stare wersje, ale nie prawie 2x drożej. 

Z tego co wiem od specjalistów, w przypadku pomiarów kolumn i subwooferów w pomieszczeniu najlepszym opcją zbadania niskich tonów jest pomiar "near field". Tutaj można o tym poczytać jak kogoś interesuje:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Prewwit
1 hour ago, don111 said:

Brakuje tylko ważnego testu na SPL, żeby było wiadomo jak się ma jeden sub do drugiego w tej kwestii

Gdy w poprzednim temacie zaproponowałem w miare prostą metodę okreslenia maksymalnego spl, przy którym sub się nie "dusi" to jakbym wlozył kij w mrowisko. Metoda stosowana przez wielu recenzentów na zagranicznych forach ale oczywiscie zostałem potraktowany jakbym był oszołomem, a chciałem pomóc.

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

5 godzin temu, don111 napisał:

Wszystkie subwoofery testował w identycznych warunkach, więc jest OK i można mieć odniesienie jednego suba do drugiego ale tylko jeśli chodzi o pasmo przenoszenia.

No właśnie pasmo przenoszenia jest zafałszowane, bo pomiar nie był robiony prawidłowo. Zresztą nie ma w tej ścianie tekstu w ogóle mowy jak był wykonany pomiar. Prawdopodobnie mikrofon umieszczony w miejscu odsłuchu, a jak powinno być wrzucił przed chwilą @Prewwit. Suby między sobą spokojnie można porównać, ale nie mówi nam to za dużo jak one rzeczywiście grają.

5 godzin temu, don111 napisał:

W komorze bezdechowej wyszłyby więc analogicznie podobne wyniki jeśli chodzi o poszczególne suby, z odpowiednio mniejszym podbiciem/ słabszym zejściem.

To poczekajmy jak ktoś kto się na tym zna pomierzy je zgodnie ze sztuką i wtedy się przekonamy. Jeśli rzeczywiście wyjdą jak na wykresach @T to publicznie tutaj przyznam się do błędu 😉 

Edytowane przez qbakos

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Topping dx9

5 godzin temu, Prewwit napisał:

Z tego co wiem od specjalistów, w przypadku pomiarów kolumn i subwooferów w pomieszczeniu najlepszym opcją zbadania niskich tonów jest pomiar "near field". Tutaj można o tym poczytać jak kogoś interesuje:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dokladnie, zgadza sie 🙂 Nie pamietam juz bo dawno to czytalem wiec moge sklamac, ale chyba tylko Microsoft (??) dysponuje komora bezechowa ktora jest w stanie pochlaniac czestotliwosci znacznie ponizej 20Hz 🙂 Wiec kolumny sie mierzy w komorach bezechowych owszem, ale nie suby bo 99% komor nie pochlania tak niskich czestotliwosci 🙂

37 minut temu, qbakos napisał:

No poczekajmy jak ktoś kto się na tym zna pomierzy je zgodnie ze sztuką i wtedy się przekonamy. Jeśli rzeczywiście wyjdą jak na wykresach @T to publicznie tutaj przyznam się do błędu 😉 

A czemu nie zrobisz tego po prostu Ty, i bedzie z glowy ? 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

1 hour ago, T said:

A czemu nie zrobisz tego po prostu Ty, i bedzie z glowy ? 🙂

Z Twoich wypowiedzi wynika, ze ktos, kto nie mial u siebie jednoczesnie conajmniej 5 par subwooferów do testów, to nawet nie ma co zabierac głosu w dyskusji 😂 

Zadales niby pytanie, w ktorym zawarłes juz odpowiedz na pytanie dlaczego - po prostu nie kazdy ma takie mozliwosci, a tak naprawdę chciales po raz kolejny podkreslic jaki jestes wspaniały, bo jednak TY pomierzyłes i wiesz najlepiej 😂

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

Tak po za wszystkim. Sam zrobiłem parę testów/odsłuchów sprzętów. Kolumn, wzmacniaczy, subów. I też coś tam opisałem na forum. Tym czy innym. I nawet tv. Oczywiście nie jakiś pomiarów. Nie. To niech robią inni. I chciałem tylko nadmienić, że to wcale nie jest takie proste. Trzeba troche siana wyłożyć. Często niepotrzebnie. Bo na siłę chcemy zrobić coś dla innych. Dlatego uważam, że warto i to docenić. Obojętnie jak wyszło to dla "specjalistów". Życzę Wam wszystkiego najlepszego. I powodzenia. We własnych testach. Jeśli takowe będą. Piszę to specjalnie, bo jestem tzw zwykłym p. Kowalskim. Ze średnią krajową. A nie boję się zaryzykować w niektórych przypadkach. I dlatego sprawdziłem to co sprawdziłem.

Ps. Z kolegą @T nie zgodziłem się w paru kwestiach wcześniej. Dla mnie akurat pb2000 pro wcale nie są takie wow. Ale to już było.

@STELVIO zdzadzam się z tym co napisałes i uwazam, ze takie testy pochłaniają masy czasu, srodków i energii. Chodzi tylko o to, ze załozyciel tematu swoimi wpisami prowokuje niejako dyskusje, w których kazdy kto odwazy się zasugerowac, ze cos jest nie tak jest traktowany jako intruz, który nie ma racji, bo sam takich testów nie zrobił. To jest forum i kazdy moze cos od siebie dodac. Ludzie o otwartych umysłach są gotowi przyjąc ktytykę. Niestety nie w tym przypadku.

Edytowane przez brewka87

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.