Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, il Dottore napisał:

Nooo... na dongla Sabre styka

Tylko, że ja pytałem w kontekście tego, co mam u siebie.

To nie jest dongl typu iFi.

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

22 godziny temu, Gargan napisał:

Mam wszystkie DAC ESS Sabre, ale nie uważam ich za najlepsze. Po prostu inne nie lubię bardziej

Staram się nie mieć emocjonalnego podejścia do techniki. Oczywiście nie zawsze się to udaje.

22 godziny temu, marcinmarcin napisał:

Wystarczy cokolwiek słyszeć.

Wiem, ale trzeba wyłączyć audio wyobraźnię i nauczyć się wykonywać testy porównawcze zgodnie z zasadami które obowiązują przy ich wykonywaniu.

22 godziny temu, il Dottore napisał:

Uznaję tylko lampy starsze niż 60 lat i chipy dekodujące ze złotych lat 80-tych.

Brawo Ty. Rzeczywiście jesteś zacofany, to wiele wyjaśnia 😉.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

22 godziny temu, MariuszZ. napisał:

Ci, którzy mają T60 ogarnięte na poziomie 200-250ms wolą Sabre, ale nie jest to regułą żadną.

Mam kilka urządzeń z Sabre i wszystkie grają wyjątkowo przyjaźnie dla ucha, choć fakt że najczęściej korzystam z przetworników z na AK..... zamontowanych w DCX ze względów na chęć utrzymania jak najdłużej sygnału w domenie cyfrowej, ale czasem zdarza mi się sprawdzać ścieżki biegnące przez przetworniki z Sabre na pokładzie. Nic szczególnego o czym snują tu na forum opowieści audiofile nie wystąpiło.   

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

31 minut temu, Lech36 napisał:

Rzeczywiście jesteś zacofany

Przyznaję się bez bicia! 😄 

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

30 minut temu, Lech36 napisał:

Wiem, ale trzeba wyłączyć audio wyobraźnię i nauczyć się wykonywać testy porównawcze zgodnie z zasadami które obowiązują przy ich wykonywaniu

Uważam że przeprowadzam je dużo bardziej poprawnie od Ciebie. Nie sugeruje się absolutnie niczym. Ciebie uspokaja i dobrze nastraja poprawny wynik pomiarów na ASR czy innej stronie, co zakłóca czujność i wiarygodny odbiór.

Każdy klocek odsłuchuje w różnych warunkach, z kilkoma źródłami, zasilaczami,  często u znajomych na ich systemach.

A co najważniejsze z różnymi poziomami głośności,  a nie idiotycznym , mitycznym, jednym, jedynym słusznym 😃

W prawie połowie przypadków tańszy klocek wypada na poziomie lub nawet lepiej niż droższy, więc argument o cenie zaburzajacej percepcje też odpada.

No i nie spieszę się. Qutesta z 3 miesiące trzymałem zastanawiając się czy aby na pewno chce się go pozbyć...

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

22 minuty temu, przemek696 napisał:

Dobry wieczór. Widzieliście gdzieś panowie DMP-A6 w niższej cenie, mam na myśli nowy, nieużywany?

Wchodzi nowy A6 v2, to pewnie pierwsza wersja może stanieć poniżej tych 3300zl.

A tak na marginesie dzwoń  lub pisz do salonów i negocjuje cenę, z reguły zawsze coś opuszczają, trzeba tylko wykazać trochę inicjatywy. 

Qudral Aurum A9, Eversolo DMP A 8 ,Canton Reference 8K, Taga PC 7000, Neotech NES 3004mk2

Godzinę temu, marcinmarcin napisał:

A co najważniejsze z różnymi poziomami głośności,  a nie idiotycznym , mitycznym, jednym, jedynym słusznym 😃

A wyrownujesz poziom?

Godzinę temu, marcinmarcin napisał:

Nie sugeruje się absolutnie niczym.

Ślepe testy?

Pliki nieświeze grac dobrze nie beda, i tyle.

1 godzinę temu, ProjectPi napisał:

A wyrownujesz poziom?

testuje na wielu różnych, nie ma jednego poprawnego poziomu głośności na którym trzeba słuchać

1 godzinę temu, ProjectPi napisał:

Ślepe testy?

jak tylko jest taka możliwość...

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

45 minut temu, marcinmarcin napisał:

testuje na wielu różnych, nie ma jednego poprawnego poziomu głośności na którym trzeba słuchać

Nie pytam ile poziomów testujesz, pytam, czy wyrownujesz poziom podczas testów.

Pliki nieświeze grac dobrze nie beda, i tyle.

3 godziny temu, marcinmarcin napisał:

Uważam że przeprowadzam je dużo bardziej poprawnie od Ciebie.

Zapewne. Rezultaty widać. Wiara w kable i grające transporty kwitnie 😄

3 godziny temu, marcinmarcin napisał:

Nie sugeruje się absolutnie niczym.

Nie sądzę. J.w.

3 godziny temu, marcinmarcin napisał:

A co najważniejsze z różnymi poziomami głośności,  a nie idiotycznym , mitycznym, jednym, jedynym słusznym

To zdanie wskazuje jak głęboko rozumiesz o co w tym wszystkim chodzi.

Dodaj jeszcze, że porównujesz urządzenia, za każdym razem na innym utoworze.

3 godziny temu, marcinmarcin napisał:

No i nie spieszę się.

Jak rasowy audiofil. Pygar pisał kiedyś, że elektrony drążą w kablu kanały, a to niestety musi potrwać. Najgorsze, że jak odłączysz kabel, to cały proces musi być powtórzony, bo kanały zanikają.

A to musi potrwać.

4 godziny temu, Lech36 napisał:

ze względów na chęć utrzymania jak najdłużej sygnału w domenie cyfrowej, ale czasem zdarza mi się sprawdzać ścieżki biegnące przez przetworniki z Sabre

Nie rozumiem. To ścieżka biegnącą przez Sabre nie jest w domenie cyfrowej? Jaka różnica czy biegnie przez AKM czy ESS? Oczywiście poza faktem, że nowe ESS mają problem z algorytmami kompensacji IMD i THD+N co widać jako "hump" na odpowiednich wykresach. 

Może unikasz właśnie przez tą przypadłość ESS? Jaki masz średni pogłos T60 u siebie? Statystycznie jestem zainteresowany 😉

 

3 godziny temu, marcinmarcin napisał:
4 godziny temu, ProjectPi napisał:

A wyrownujesz poziom?

testuje na wielu różnych, nie ma jednego poprawnego poziomu głośności na którym trzeba słuchać

A zrozumiałeś pytanie?

A może zamiast testować "na wielu różnych" muzyki czasem posłuchaj.

Edytowane przez sk-victor

Lubię kiedy gra muzyka...

17 godzin temu, marcinmarcin napisał:

A co najważniejsze z różnymi poziomami głośności,  a nie idiotycznym , mitycznym, jednym, jedynym słusznym

No to już zostało ustalone że różnicę poziomu głośności wyczuwasz a w dyskusjach na forum rozmowa dotyczy jakości a nie głośności, tak mi się wydaje. Wyrównanie to nie jest w/w "idiotyczny, mityczny, jedynie słuszny poziom". Możesz a nawet powinieneś badać dla różnych poziomów, ale dla dwóch porównywanych urządzeń te różne poziomy muszą być dla jednego porównania takie same. Tak się zastanawiam skąd tyle takiego złośliwego oporu jest w niektórych audiofilach żeby podważać konieczność wyrównywania poziomu wyjściowego porównywanych urządzeń. Ponieważ z Twojej powyższej kwestii wynika Twoje niezbyt wysokie doświadczenie w wykonywaniu testów porównawczych to uzupełnię jeszcze że poziom głośności musi się mieścić z pewną rezerwą pod górnym dopuszczalnym poziomem dla obu porównywanych urządzeń, wybieramy zawsze to z mniejszym zapasem od przesterowania jako punkt odniesienia.  
P.S. A może powinno się zmienić nazwę potencjometru/regulatora głośności w urządzeniach audio na "regulator jakości sygnału" 😉

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

13 godzin temu, MariuszZ. napisał:

Nie rozumiem. To ścieżka biegnącą przez Sabre nie jest w domenie cyfrowej?

U mnie ścieżka biegnąca w domenie cyfrowej (system ze zwrotnicą DSP) akurat nie musi biec przez Sabre bo zwrotnica DSP która działa w tym systemie wykorzystuje przetworniki AK, ale ponieważ ta zwrotnica może obsługiwać tylko sampling do 96kHz to czasem dla wyższych formatów plików muszę skorzystać z dodatkowej konwersji i wtedy pierwsza konwersja DA jest np. na Sabre 9018, potem wejście na konwersje A/D w DCX i dalej już tak samo jak w przypadku formatu opartego o sampling do 96kHz. Strat tej dodatkowej konwersji A/D nie odnotowałem a "szukałem" bardzo intensywnie, ale zgodnie z zasadami techniki, oczywiście po audiofilsku czyli "na ucho" 😉. Drugi system opiera się o klasyczną analogową zwrotnicę z filtrami LR4 (24db/okt.) i tam w odtwarzaczu plików i płyt pracuje Sabre 9018. Też wszystko gra bez  zastrzeżeń.   

14 godzin temu, MariuszZ. napisał:

Jaki masz średni pogłos T60 u siebie?

Nie mierzyłem.

14 godzin temu, MariuszZ. napisał:

Oczywiście poza faktem, że nowe ESS mają problem z algorytmami kompensacji IMD i THD+N co widać jako "hump" na odpowiednich wykresach. 

Na jakim poziomie te nowe ESS mają ten problem o którym piszesz?

P.S. Możesz dołączyć jakiś przykładowy wykres z tym "hump"-em?

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Godzinę temu, Lech36 napisał:

czasem dla wyższych formatów plików muszę skorzystać z dodatkowej konwersji i wtedy pierwsza konwersja DA jest np. na Sabre 9018, potem wejście na konwersje A/D w DCX i dalej już tak samo jak w przypadku formatu opartego o sampling do 96kHz. Strat tej dodatkowej konwersji A/D nie odnotowałem a "szukałem" bardzo intensywnie, ale zgodnie z zasadami techniki, oczywiście po audiofilsku czyli "na ucho" 😉.

może i nawet trochę zazdroszczę 🙂 

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

27 minut temu, marcinmarcin napisał:

może i nawet trochę zazdroszczę 🙂 

Słucham muzyki, Ty też tak możesz, nie ma czego zazdrościć 😉.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Chyba większość osób słucha sprzętu,tego dotyczy to całe forum,raczej to nie forum muzyczne  🙂 nie to żebym się czegoś czepiał 🙂 dwie strony wcześniej forumowicz Idottore czy jakoś tak chyba, napisał o przyjemnym miśkowatym lampowym brzmieniu, słodyczy 🙂 niech wszelcy Bogowie chronią mnie przed tym pięknie opisanym brzmieniem 😵‍💫

52 minuty temu, rafał50 napisał:

Chyba większość osób słucha sprzętu,tego dotyczy to całe forum,raczej to nie forum muzyczne  🙂 nie to żebym się czegoś czepiał 🙂 dwie strony wcześniej forumowicz Idottore czy jakoś tak chyba, napisał o przyjemnym miśkowatym lampowym brzmieniu, słodyczy 🙂 niech wszelcy Bogowie chronią mnie przed tym pięknie opisanym brzmieniem 😵‍💫

Ale w np. w teatrze muzycznym na koncercie akustycznym w sali wypełnionej w 100% ludźmi z 7-15 rzędu bardzo często jest takie "miśkowate" brzmienie. Też byłem zaskoczony po dłuższej przerwie od realnego brzmienia akustycznego. Nawet wtedy powiedziałem że strasznie muli ta orkiestra która tam właśnie grała 😉.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

17 minut temu, Gargan napisał:

@Lech36 bo powinni byli włączyć Dirac w tak kiepskiej akustyce 🤪

Coraz więcej jest sal z aktywną akustyką (u nas powoli też), także ten. 

nagrywamy.com

11 minut temu, przemak napisał:

Coraz więcej jest sal z aktywną akustyką (u nas powoli też), także ten. 

Na tym forum raczej dominują poglądy głęboko konserwatywne, o audio oczywiście chodzi, chociaż nie tylko 😉.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

W starożytnej Grecji wystarczyło sprytnie zaprojektować amfiteatr. W XXI wieku bez elektroniki nie da się słuchać. Architektura leży i kwiczy 🙂

11 minut temu, Gargan napisał:

W starożytnej Grecji wystarczyło sprytnie zaprojektować amfiteatr.

Wtedy możliwości były "nieco" uboższe niż obecnie 😉

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

6 minut temu, Lech36 napisał:

Wtedy możliwości były "nieco" uboższe niż obecnie 😉

A efekty były lepsze niż teraz z tymi wszystkimi możliwościami 🙂

2 minuty temu, przemak napisał:

Potrzeby też.

Tego nie byłbym pewny ze względu na ograniczoną ilość rozrywek a nie każdemu odpowiadało oglądanie jakichś krwawych jatek na arenie. Potrzeby muzyczne wydaje mi się że były tylko ograniczona była podaż takich rozrywek. 

3 minuty temu, Gargan napisał:

A efekty były lepsze niż teraz z tymi wszystkimi możliwościami 🙂

Skąd wiesz? 😉 

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.