Skocz do zawartości
IGNORED

Akustyk EXL3 Ellipticor


Wojtek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, LUKAS 84 napisał:

O jakich aspektach mówisz?

Dotyczących tytułowej kolumny A Kisiela?

Tak, dotyczących kolumn.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Za namową Wojtka taką próbę zrobiłem.    Efekt jest słyszalny ,spadła efektywność, tweter gra jakby ciszej ale bardziej przestrzennie ,szersze jest też pole odsłuchu. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez LUKAS 84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, LUKAS 84 napisał:

tweter gra jakby ciszej ale bardziej przestrzennie ,szersze jest też pole odsłuchu. 

Technicznie jest to niemożliwe, ponieważ w tej konfiguracji tweeter ma węższe promieniowanie. Jest to widoczne na pomiarach producenta.

Takie ustawienie w poziomie nie musi być błędem, ale z pewnością nie pozwala na szerokie promieniowanie. W pewnych sytuacjach może być korzystne, bo zawęża promieniowanie, zmniejsza ilość dźwięków odbitych od ścian.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Holerg Barske w komentarzu dlaczego w monitorach Ella ustawił tweeter  poziomo napisał ,że zapewnia wyraźnie lepszą charakterystykę dookólną i lepiej integruje się z 21WE. Jak miałem  działające jego monitory to po jakimś czasie tytułem eksperymentu ustawiłem d34 pionowo  i miałem wrażenie ,że jest gorzej, tzn. jakby kolumny straciły trochę na spójności  , wróciłem więc do ustawienia oryginalnego ( czyli do poziomego :)). 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Wojtek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, meloV8 napisał:

W pewnych sytuacjach może być korzystne, bo zawęża promieniowanie, zmniejsza ilość dźwięków odbitych od ścian.

może właśnie o to chodzi  - u mnie kolumny są stosunkowo blisko ścian bocznych

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Wojtek napisał:

może właśnie o to chodzi  - u mnie kolumny są stosunkowo blisko ścian bocznych

Absolutnie nie jest to wykluczone. Po prostu słyszysz więcej dźwięku bezpośredniego niż odbitego, bo tweeter go zawęża. Trochę tak jak robi to waveguide.

Tylko nie należy błędnie oceniać tego, co się fizycznie dzieje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Wojtek napisał:

Holerg Barske w komentarzu dlaczego w monitorach Ella ustawił tweeter  poziomo napisał ,że zapewnia wyraźnie lepszą charakterystykę dookólną i lepiej integruje się z 21WE. Jak miałem  działające jego monitory to po jakimś czasie tytułem eksperymentu ustawiłem d34 pionowo  i miałem wrażenie ,że jest gorzej, tzn. jakby kolumny straciły trochę na spójności  , wróciłem więc do ustawienia oryginalnego ( czyli do poziomego :)). 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pomiary kierunkowości we wszystkich projektach K+T traktowane są dość powierzchownie. Czy ich projekty można traktować jako poprawne inżyniersko?

ssss.PNG

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, jurek napisał:

Pomiary kierunkowości we wszystkich projektach K+T traktowane są dość powierzchownie. Czy ich projekty można traktować jako poprawne inżyniersko?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Do każdych pomiarów można się przyczepić  - to po pierwsze , po drugie te monitory grają naprawdę rewelacyjnie. Złożyłem i odsłuchałem  więc mogę tylko potwierdzić, że ich  projekt Ella działa bardzo dobrze -łącznie z pomysłem "kopnięcia" gwizdka o 90 stopni. Innych projektów K&T nie słyszałem.

Jak na moje potrzeby projekt ten był dobrze opisany - moim zdaniem nie gorzej niż na innych podobnych stronach DIY. 

1 godzinę temu, meloV8 napisał:

Absolutnie nie jest to wykluczone. Po prostu słyszysz więcej dźwięku bezpośredniego niż odbitego, bo tweeter go zawęża. Trochę tak jak robi to waveguide.

Tylko nie należy błędnie oceniać tego, co się fizycznie dzieje.

No ale co ja oceniam błędnie?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Wojtek napisał:

No ale co ja oceniam błędnie?

To ostatnie zdanie nie jest skierowane bezpośrednio do Ciebie, raczej miałem na myśli wpis Łukasza.

Nie można mówić o szerszym promieniowaniu jeśli fizycznie jest dokładnie na odwrót. Po zmianie ułożenia tweetera pole promieniowania nie będzie szersze tylko węższe. Jest to kierunek w stronę bardziej monitorowanego grania. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, meloV8 napisał:

To ostatnie zdanie nie jest skierowane bezpośrednio do Ciebie, raczej miałem na myśli wpis Łukasza

Ok.

Godzinę temu, meloV8 napisał:

Nie można mówić o szerszym promieniowaniu jeśli fizycznie jest dokładnie na odwrót. Po zmianie ułożenia tweetera pole promieniowania nie będzie szersze tylko węższe. Jest to kierunek w stronę bardziej monitorowanego grania. 

No tak ale patrząc na pomiary D34 dla położenia "pionowego" i "poziomego" to do 12-13khz powiedziałbym ,że obie osie idą "łeb w łeb" a nawet z lekka przewagą poziomej dla np. 15stopniowego odejścia od "0". Może właśnie taka  kombinacja z 21WE ustawionym "pionowo" daje w miejscu odsłuchowym lepszy efekt . Lepsze "zgranie" całego układu D34 i 21WE ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

image.thumb.png.579e1f8a5ea133292ec149bb3de0079d.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Wojtek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka razy obracałem dzisiaj tweter ,bardziej odpowiada mi ustawienie poziome .Dzwięk jest bardziej spójny ,czytelniejszy ,lepiej obrazowany ,nie są to jednak duże różnice i serio odbieram to jakby sam tweter grał ciszej ,przez to lepiej bo mój nowy dac  rozjaśnił brzmienie względem hegla.

Dzięki Wojtek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  

9 godzin temu, Wojtek napisał:

No tak ale patrząc na pomiary D34 dla położenia "pionowego" i "poziomego" to do 12-13khz powiedziałbym ,że obie osie idą "łeb w łeb" a nawet z lekka przewagą poziomej dla np. 15stopniowego odejścia od "0".

Otoz nie. Aby porownac szerokosc promieniowania musisz patrzec na charakterystyki znormalizowane i na nich doskonale widac roznice zawezania promieniowania na dlugiej osi tweetera.  Na tych wykresach widac, ze juz od 5 khz na dlugiej osi zaczyna sie zawezanie promieniowania. Nadmienie tylko, ze wykres znormalizowany pokazuje odchylenie od osi 0, czyli im bardziej wykres opada, tym glosnik slabiej promieniuje poza osia.

10 godzin temu, Wojtek napisał:

Może właśnie taka  kombinacja z 21WE ustawionym "pionowo" daje w miejscu odsłuchowym lepszy efekt . Lepsze "zgranie" całego układu D34 i 21WE ?

Nie, poniewaz w tym projekcie punkt podzialu zwrotnicy lezy bardzo nisko, okolo 1500 hz, przy zastosowaniu dosc stromego filtrowania. To oznacza, ze dla zgrania glosnikow nie ma zadnego znaczenia polozenie tweetera, poniewaz punkt podzialu jest bardzo nisko. Wlasciwie oba glosniki promieniuja przy tej czestotliwosci bardzo szeroko.

Mysle, ze tutaj bardzo duze znaczenie bedzie mial aspekt wizualny. Dla naszego oka i mozgu obiekt, ktory wyglada jakby promieniowal szeroko, moze w znaczny sposob wplywac na autosugestie postrzegania dzwieku. Skoro widzimy, ze glosnik jest szeroki, to pewnie szeroko gra, bo tak nam podpowiada nasze postrzeganie.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

krotka.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od  5kHz nie widzę żadnego istotnego zawężania , coś zaczyna się dziać dopiero powyżej 10KHz ale do 12-13Khz a nawet do 15khz ( a do tych wartość najwięcej dzieje się w muzyce)  - dużych różnic nie ma. Podziałka na tych wykresach to 1db , widzę maksymalnie 1,5 działki ( 1,5db) różnicy dla 15 stopni  między oboma osiami i 3 działki  (3db) różnicy ale paradoksalnie  na korzyść  położenia horyzontalnego dla 30 stopni od osi 0. Ogólnie "po całości" położenie pionowe prawdopodobnie będzie dawać mniejsze spadki i to jest zapewne to co usłyszał Łukasz, czyli ,że jak ustawił kopułkę poziomo to grała trochę ciszej.

Nie szedłbym  za bardzo w stronę  jakiś sugesti psycho-akustycznych  bo zaraz pojawią się  osoby, dla których np. różnice w pomiędzy kablami zasilającymi  to czysta teoria spiskowa....

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, Wojtek napisał:

Od  5kHz nie widzę żadnego istotnego zawężania , coś zaczyna się dziać dopiero powyżej 10KHz ale do 12-13Khz a nawet do 15khz ( a do tych wartość najwięcej dzieje się w muzyce)  - dużych różnic nie ma. Podziałka na tych wykresach to 1db , widzę maksymalnie 1,5 działki ( 1,5db) różnicy dla 15 stopni  między oboma osiami i 3 działki  (3db) różnicy ale paradoksalnie  na korzyść  położenia horyzontalnego dla 30 stopni od osi 0. Ogólnie "po całości" położenie pionowe prawdopodobnie będzie dawać mniejsze spadki i to jest zapewne to co usłyszał Łukasz, czyli ,że jak ustawił kopułkę poziomo to grała trochę ciszej.

Nie szedłbym  za bardzo w stronę  jakiś sugesti psycho-akustycznych  bo zaraz pojawią się  osoby, dla których np. różnice w pomiędzy kablami zasilającymi  to czysta teoria spiskowa....

 

 

Najwyrazniej patrzymy na zupelnie inne rzeczy.

Jesli zmiana pozycji tweetera istotnie wplywa na brzmienie, to wlasnie przez roznice w promieniowaniu, ktore w krytycznym dla naszego sluchu zakresie wynosi -5 dB roznicy.

Fizyki nie przeskoczysz.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

krotka -6db.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kolumny z reguły odgięte są maks.15 stopni  od osi zero  więc raczej  czerwone wykresy - i wtedy różnica pomiędzy jednym a drugim położeniem tweetera  to nie będzie 5db tylko dużo mniejsza - do 15-16khz prawie żadna, dopiero dla 20Khz robi się 3,5db. AL to już tylko raczej nietoperze słyszą:).

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Wojtek napisał:

U mnie kolumny z reguły odgięte są maks.15 stopni  od osi zero  więc raczej  czerwone wykresy - i wtedy różnica pomiędzy jednym a drugim położeniem tweetera  to nie będzie 5db tylko dużo mniejsza - do 15-16khz prawie żadna, dopiero dla 20Khz robi się 3,5db. AL to już tylko raczej nietoperze słyszą:).

 

Różnica będzie jeszcze większą, bo w ten sposób słuchasz znacznie zawężone pasmo i tak wąsko promieniującego tweetera.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, meloV8 napisał:

Różnica będzie jeszcze większą, bo w ten sposób słuchasz znacznie zawężone pasmo i tak wąsko promieniującego tweetera.

W skrócie wytłumacz mi proszę jakim cudem z powyższych wykresów wyczytujesz kto jak odbiera muzykę ?
Fala dźwięku
przesunięcia fazowe
transjenty
czas
odbicia
opóźnienia
charakterystyka otoczenia
to wszystko wpływa i jest korekcją dla tonu pierwotnego, odbioru w miejscu odsłuchu, w dodatku totalnie inne dla mikrofonu niż ludzkiego sumującego wszystko ludzkiego słuchu 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podam taki prosty przyklad:
Robiąc pomiar w miejscu odsłuchu przysuwając Tweerey o pare cm, mikrofon zarejestruje i na wykresie charakterystyka będzie podbita, ale dla ludzkiego ucha zmieni kat padania i charakterystyka otoczenia może wyciszyć, złagodzić zamiast wyostrzyć dziewek.

Jak już się tak rozpisałem to dodam jeszcze jedną rzecz

od dawna się bawię w modelowanie głębi sceny, na wysokości Tweeterow miedzy ZG mam szklane rozpraszacze, na wykresach z pomiarów nie ma różnicy ale przy przesuwaniu miedzy kolumnami można wpływać na rozmiar i przesunięcia centrum źródeł pozornych

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

W skrócie wytłumacz mi proszę jakim cudem z powyższych wykresów wyczytujesz kto jak odbiera muzykę ?
Fala dźwięku
przesunięcia fazowe
transjenty
czas
odbicia
opóźnienia
charakterystyka otoczenia
to wszystko wpływa i jest korekcją dla tonu pierwotnego, odbioru w miejscu odsłuchu, w dodatku totalnie inne dla mikrofonu niż ludzkiego sumującego wszystko ludzkiego słuchu 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Tutaj znajdziesz odpowiedzi na twoje pytania.

W skrócie kolumny omnipolarne grają zupełnie inaczej niż tuby, bo wynika to z fizyki, charakterystyki ich promieniowania, a to widać w dobrze wykonanych pomiarach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię abym w literaturze znalazł odpowiedz na moje pytanie

Godzinę temu, meloV8 napisał:

W skrócie kolumny omnipolarne grają zupełnie inaczej niż tuby, bo wynika to z fizyki, charakterystyki ich promieniowania, a to widać w dobrze wykonanych pomiarach.

to wiadome, wynika z konstrukcji, ale akurat znam pewien model ZG tubowych i słuchałem w różnych warunkach , domowych, słabo, dobrze i bardzo dobrze zaadoptowanym pomieszczeniu. i byś sie zdziwił .....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

ale akurat znam pewien model ZG tubowych i słuchałem w różnych warunkach , domowych, słabo, dobrze i bardzo dobrze zaadoptowanym pomieszczeniu. i byś sie zdziwił .....

Zupełnie mnie nie dziwi, że dany system głośnikowy gra inaczej w różnych pomieszczeniach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Wątpię abym w literaturze znalazł odpowiedz na moje pytanie



Zacznij od sensownie, zrozumiale sformulowanych pytan.

Co to jest w tym kontekscie „fala dźwięku“ ?

„przesunięcia fazowe“ miedzy czym? Miedzy przetwornikami/torami czy miedzy lewym i prawym kanalem czy miedzy fala bezposrednia i odbita? Wszystkie mozna mierzyc, ale maja rozny efekt. O szerokosci i precyzji sceny decyduja te dwa ostanie.

„transjenty“ - nie widze zwiazku
„czas“ -> jaki czas? To juz jest zawarte w przesunieciach fazowych

„odbicia“ -> o co chodzi? W ktorym zakresie?, poziom glosnosci? czasy poglosu?, kierunek z ktorego docieraja? Kazdy tych parametrow mozna rozpatrywac osobno, i to wlasnie te parametry w duzym stopniu decyduja o odbieranej „wielkosci i precyzji sceny

„opóźnienia“ -> patrz powyzej, juz bylo -> przesuniecia fazowe

„charakterystyka otoczenia“ -> co to jest?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od tej cytowanej przez meloV8 ksiazki, ale…

Jesli cie to naprawde interesuje i jestes gotow zainwestowac troche czasu w ciekawe elsperymenty pozwalajace zglebic ten temat i w „empiryczny“ sposob to proponuje nastepujacy setup wymagajacy troche dodatkowego sprzetu (jakosc nie odgrywa roli, moze byc max-prosty)
- dwa dodatkowe w miare szerokopasmowe wysokotonowe przetworniki (obudowa nie odgrywa roli, moze byc nawet male kartonowe pudelko)
- byle jaki dodatkowy wzmacniacz
- prosty DSP umozliwiajacy zmiane czestotliwosci odciecia i czasu opoznienia

Za pomoca tych dodatkowych dupereli mozesz symulowac rozne zachowania dodatkowych odbic
- zmieniasz rozstawienie tych dodatkowych tweeterow
- zmieniasz ich kierunek (na sluchacza, na boczne sciany, do tylu,,…)
- zmienisz ich opoznienie
- zmieniasz ich glosnosc
- zmieniasz ich zakres czestoliwosci

Wtedy pokapujesz skad sie bierze szeroka scena, precyzyjna lokalizacja i wielkie pomieszczenie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ja mam osobny kanal i terminal do podlaczenia takiego „eksperymenalnego“ tweetera. Moge go ustawiac jak chce niezaleznie od glownych zestawow

IMG_7491.thumb.jpg.b163108a73620ebfead172e928b88ca9.jpg

Zabawa na calego!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, xajas napisał:

Zacznij od sensownie, zrozumiale sformulowanych pytan.

Dziękuje ze się natrudziłeś w opisie ale moje jest sformowane bardzo zrozumiale 

Tylko podpowiem ze odniosłeś się do moich sugestii a nie pytania,
dodam ze ja słyszę różnice i nie sugeruje się wykresem.
A moze ty spróbujesz mi wytłumaczyć jak z wykresu charakterystyki wyczytujesz kto jak odbiera muzykę, czy jest ostro, łagodnie i tak jak było wspomniane ?

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, xajas napisał:

 


Zacznij od sensownie, zrozumiale sformulowanych pytan.

Co to jest w tym kontekscie „fala dźwięku“ ?

„przesunięcia fazowe“ miedzy czym? Miedzy przetwornikami/torami czy miedzy lewym i prawym kanalem czy miedzy fala bezposrednia i odbita? Wszystkie mozna mierzyc, ale maja rozny efekt. O szerokosci i precyzji sceny decyduja te dwa ostanie.

„transjenty“ - nie widze zwiazku
„czas“ -> jaki czas? To juz jest zawarte w przesunieciach fazowych

„odbicia“ -> o co chodzi? W ktorym zakresie?, poziom glosnosci? czasy poglosu?, kierunek z ktorego docieraja? Kazdy tych parametrow mozna rozpatrywac osobno, i to wlasnie te parametry w duzym stopniu decyduja o odbieranej „wielkosci i precyzji sceny

„opóźnienia“ -> patrz powyzej, juz bylo -> przesuniecia fazowe

„charakterystyka otoczenia“ -> co to jest?

 

Na te wszystkie hasła masz odpowiedzi w internecie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Z całym szacunkiem, nie chce mi się dyskutować, żyjemy w innych przestrzeniach

28 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Dziękuje ze się natrudziłeś w opisie ale moje jest sformowane bardzo zrozumiale 

Dziękuje ze się natrudziłeś w opisie ale moje jest sformułowane bardzo zrozumiale 

Sorry KI chce był mądrzejsze i zamieniło słowo, edytować już nie mogę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

A moze ty spróbujesz mi wytłumaczyć jak z wykresu charakterystyki wyczytujesz kto jak odbiera muzykę, czy jest ostro, łagodnie i tak jak było wspomniane ?

Wykresy opisują jak działają urządzenia a nie jak kto słyszy, to dwa różne zagadnienia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.04.2024 o 18:05, Wojtek napisał:

Nie szedłbym  za bardzo w stronę  jakiś sugesti psycho-akustycznych  bo zaraz pojawią się  osoby, dla których np. różnice w pomiędzy kablami zasilającymi  to czysta teoria spiskowa....

Zasilanie to jeden z ważniejszych aspektów dobrego dźwięku. Jeżeli ktoś  nie dostrzega różnicy po wpięciu dobrego przewodu zasilającego ,co jestem w stanie zrozumieć, to oznacz tyle że ma system mało przejrzysty.Ale kabelek musi być dobry ,osobiście mam negatywne doświadczenia z melodika i lapp. Szczególnie ten drugi degradował brzmienie ,nawet względem zwykłego drutu. Tak się zastanawiam co by było gdyby podpiąć cały system pod magazyn energii ,taki z 10kw,jak by takie zasilanie wpłynęło na dzwiek?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ale nie odważył bym się tego trzymać w domu.Trzeba by ustawić na zewnątrz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.