Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

29 minut temu, il Dottore napisał:

Daćka ma normalne klamki z przodu a kasetowe z tyłu. Ale to nie klamka stanowi o przewadze Dustera czy Bigstera nad Teslą. Przewag jest kilka: czas tankowania (parę minut vs parę godzin)

Nie parę godzin, tylko:

"Model S, z większą baterią 100 kWh, potrzebuje 20-25 minut, aby osiągnąć 80% na Supercharger i około 50-60 minut na pełne naładowanie."

35 minut temu, il Dottore napisał:

cena, prestiż (na dzielni masz szacun

Dla tych zalet o rzeczywiście warto 🙂 
Zapisze sobie to do ulubionych, naprawdę mnie rozbawiłeś, dawno się tak mnie uśmiałem 🙂 🙂 
To ci sie udalo 👍

 

Cytat

 

Porsche opracowało „akumulator prądu przemiennego” do pojazdów elektrycznych, który łączy wiele komponentów w jednej części. Koncepcja ta ma oferować liczne korzyści techniczne, w tym bezpieczną obsługę i ulepszone możliwości szybkiego ładowania.

Do tej pory układy napędowe pojazdów elektrycznych składały się z oddzielnych komponentów: akumulatora wysokonapięciowego z systemem zarządzania akumulatorem, elektroniki mocy do sterowania silnikiem elektrycznym i ładowarki pokładowej do ładowania prądem przemiennym. Akumulator trakcyjny działa z prądem stałym, który jest przekształcany przez falownik impulsowy w sinusoidalne trójfazowe napięcie przemienne wykorzystywane przez silnik trakcyjny.

 

 

3 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

 

I co to zmienia ,bełkot marketingowy. Już wiem będzie nienaprawialny.😁

Edytowane przez mariusz05
30 minut temu, .:Gerard:. napisał:

 

Ukryty potencjał zaczyna się uwalniać, przedtem nikt w tym kierunku nie prowadził poważnego R&D, bo nie było zapotrzebowania, to i tak wciąż wczesny etap...

Czytalem o tym. Ogolnie to ten potencjal moze tez pomoc w rozwoju wlasnej produkcji energii bo zmniejszy to straty na falownikach i moze jeszcze bardziej usprawnic kombinacje FV+falownik+magazyn energii dla domowych mikroinstalacji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
10 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

patrzcie na osiągnięcia

Sory, ale chwilowe sukcesy biznesowe Muska mnie nie interesują. A technicznie, to tysięce patentów Tesli zaowocowało produktem, który w drażliwych kwestiach (zasięg, czas ładowania, masa, rozmiary i cena) stoi na tym samym poziomie, co wyśmiewana konkurencja.

Czas płynie, a zapowiadana rewolucja nadal jest w fazie zapowiadana. ID3 przestaje mierzyć się z legendą Golfa III, bo konsument po prostu zauważył, że pewnych rzeczy nie da się zrobić. Tymczasem wraz z popularnością i tańszymi modelami, Tesla bezpowrotnie utraciła wizerunek pioniera pseudo-ekologicznej technologii, i modnego gadżetu dla zamożnych. I choć kilka miesięcy temu wróżyłeś, że wszyscy zdechną a Tesla opanuje rynek to okazało się, że w konfrontacji z chińską konkurencją, Tesla zalicza ten sam kryzys co wszyscy. 

10 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

Tesla jak widać po wprowadzaniu nowych modeli, czy częstych aktualizacjach, wie ze klienta i użytkownika trzeba słuchać.

...konkuruje między starymi graczami na rynku, w dodatku już ich przebiła tym, że w niższej cenie ma więcej w standardzie, i oprogramowanie nie do przebicia.

Świat ulotek reklamowych.

9 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

Nie parę godzin, tylko:

"Model S, z większą baterią 100 kWh, potrzebuje 20-25 minut, aby osiągnąć 80% na Supercharger i około 50-60 minut na pełne naładowanie."

Kontra:

"Wybór padł na odmianę Long Range z akumulatorem trakcyjnym 82 kWh (zasięg teoretyczny: 514 km). Tesla ładowana jest głównie w warunkach domowych przy wykorzystaniu dedykowanej ładowarki jednofazowej, dostarczonej przez producenta oraz z Wallboxa 11 kW.

Po pokonaniu 10 tysięcy kilometrów, Marek stwierdza, że jego średnie zużycie energii przy mieszanym stylu jazdy wynosi 19 kWh/100 km. Ostrożnie posługując się pedałem przyspieszania możliwe jest obniżenie zużycia nawet do 16 kWh/100 km. Zasięg w warunkach autostradowych wynosi około 300 km (max do 130 km/h). "

Może nie pare godzin, ale stać godzinę na autostradzie czekając aż Wskaźnik naładowania dojdzie do 100%, to przy swobodzie użytkowania ait spalinowych po prostu kuriozum. A nalezy zaznaczyć, że mówimy o produkcie ,który mam opinię najlepszego i to topowej jego wersji, na którą zwykły konsument co najwyżej popatrzy stojącą na ładowarce.

 

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

15 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

Tesla jak widać po wprowadzaniu nowych modeli, czy częstych aktualizacjach, wie ze klienta i użytkownika trzeba słuchać.

Tylko że S wygląda obecnie tak samo jak w 2013 roku, drobne zmiany kosmetyczne nie zmieniają faktu, że ten model prezentuje się "staro", a ekran na środku przedniej konsoli od samego początku trącił obciachem i brakiem zmysłu estetycznego (dotyczy każdego modelu)

Jakość montażu nadal pozostawia wiele do życzenia, za te pieniądze to skandal wypuszczać samochód z takimi wielkimi, na dodatek nierównymi szparami między elementami nadwozia (dotyczy wszystkich modeli), nie wspominając już o odpadających elementach (Cybetruck).

Jeśli o mnie chodzi, to zbieram na RAV4 z silnikiem hybrydowym, maksymalnie 5-letnie, samochody elektryczne kompletnie nie odpowiadają potrzebom moim i mojej rodziny.

 

11 minut temu, Gabaryton napisał:

a ekran na środku przedniej konsoli od samego początku trącił obciachem i brakiem zmysłu estetycznego (dotyczy każdego modelu)

Z tym sie calkowicie nie zgadzam, ale z cala reszta juz tak.

Co do tego co warto obecnie kupic to odpowiedz jest jak czesto - to zalezy. Jak ktos chce uniwersalny samochod to nie dziwne jak elektryka wogole nie rozwazy.

59 minut temu, piter z napisał:

Jak ktos chce uniwersalny samochod to nie dziwne jak elektryka wogole nie rozwazy.

Na co komu młotek, którym nie da się wbić gwoździa? Nie wiem. Ale już auto, którym w weekend nie dojadę nad jezioro (tzn dojechał bym, ale bym nie wrócił, więc bym nie pojechał), niektórzy wiedzą na co mi potrzebne, ale wiedzę trzymają w tajemnicy.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Godzinę temu, szymon1977 napisał:

Ale już auto, którym w weekend nie dojadę nad jezioro (tzn dojechał bym, ale bym nie wrócił, więc bym nie pojechał), niektórzy wiedzą na co mi potrzebne, ale wiedzę trzymają w tajemnicy.

Oj tam, oj tam.

Elektryka zostawiasz na stacji przy ładowarce, a nad jezioro i potem z powrotem do naładowanego samochodu zasuwasz per pedes.

"Ochrona planety" level master, 1000 puntków do "ekologiczności", Greta Thunberg lubi to.

I piękny Rafał też. Planeta mu nie spłonie. 

Głupota – niedostatek rozumu przejawiający się brakiem bystrości, nieumiejętnością rozpoznawania istoty rzeczy, związków przyczynowo-skutkowych, przewidywania i kojarzenia. Charakteryzuje się pychą, śmiałością, podejrzliwością, niskim lub nieistniejącym samokrytycyzmem, niezdolnością do zdziwienia, dążnością do ekspansji.

18 godzin temu, il Dottore napisał:

Dacia z LPG na dwóch pełnych zbiornikach przejedzie 1400km bez tankowania

Fabrycznych? chyba sobie żartujesz... z taką wersją

Ciekawi mnie wypad do Afryki, gdzie tankować LPG do Daci w drodze do Kapsztadu?

3 godziny temu, piter z napisał:

Jak ktos chce uniwersalny samochod to nie dziwne jak elektryka wogole nie rozwazy.

Wężykiem, wężykiem

Oglądałem ostatnio niedaleko mnie na przemysłowej drodze Teslę jak zwolniła prawie do zera kilometrów bo by jej na nierówności paluszkowe baterie powypadały.... a ja sobie na trójeczce heja do przodu

 

Te najnowsze paluszki Tesli mają być o 40% cięższe za tym może te 3km/ h będzie ...

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Uniwersalny samochod to w moim zamysle taki co ma w miare duzo miejsca, naped na 4 kola, radzi sobie na nie do konca latwym terenie i da rade ewentualnie pociagnac przyczepke z jakimis gratami do domku w gorach. Takie cos to akurat i tak wiekszosci ludziom jest do niczego niepotrzebne, co zreszta widac po tym czym ludzie jezdza obecnie.

55 minut temu, ASURA napisał:

Ciekawi mnie wypad do Afryki, gdzie tankować LPG do Daci w drodze do Kapsztadu?

Wystarczy do IRL pojechać i już właściwie nigdzie nie dostaniesz LPG. Nie trzeba do Afryki.

Ale w PL to akurat żaden problem i możliwość fabrycznej instalacji LPG jak to oferuje Dacia czy KGM jest mile u nas widziana.

13 minut temu, piter z napisał:

Uniwersalny samochod to w moim zamysle taki co ma w miare duzo miejsca, naped na 4 kola, radzi sobie na nie do konca latwym terenie i da rade ewentualnie pociagnac przyczepke z jakimis gratami do domku w gorach. Takie cos to akurat i tak wiekszosci ludziom jest do niczego niepotrzebne, co zreszta widac po tym czym ludzie jezdza obecnie.

Czyli Duster albo Bigster. 🙂

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Godzinę temu, piter z napisał:

Uniwersalny samochod to w moim zamysle taki co ma w miare duzo miejsca, naped na 4 kola, radzi sobie na nie do konca latwym terenie i da rade ewentualnie pociagnac przyczepke z jakimis gratami do domku w gorach. Takie cos to akurat i tak wiekszosci ludziom jest do niczego niepotrzebne, co zreszta widac po tym czym ludzie jezdza obecnie.

Ludzie jeżdżą tym na co ich stać; nie dorabiaj do tego żadnej filozofii...

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

2 godziny temu, ASURA napisał:

Ciekawi mnie wypad do Afryki, gdzie tankować LPG do Daci w drodze do Kapsztadu?

Za to benzynę/ropę prawie wszędzie po drodze zatankuje, prawda?

A elektryka już nie bardzo, chyba że trasa będzie dopasowoana pod lokalizacje ładowarek.

Tylko wtedy elektrykiem przejedziesz 3 razy więcej kilometrów w 5 razy dłużej.

 

29 minut temu, ASURA napisał:

Ludzie jeżdżą tym na co ich stać; nie dorabiaj do tego żadnej filozofii...

Bez przesady - mam 1/ swoje potrzeby 2/ jakiś budżet.

I w tym budżecie dopasowuję auto do swoich potrzeb.

10 minut temu, Gabaryton napisał:

A elektryka już nie bardzo

A co kogo elektryk obchodzi?

To jest wątek o SAMOCHODACH!!!

Milion razy już to podkreślałem. I nie pomaga. 😞

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Zakładacie sandały idąc na bal Sylwestrowy ?
Ktoś, kto się decyduje na Elektryka, jest świadomy wad i zalet, wasza troska mało kogo obchodzi.

Ludzie robią długie trasy elektrykami i jakoś nie ma problemu, kierowcy Tirow mogą tylko 8-9 godzin na dobę jechać i tez trasy robią.

4 godziny temu, piter z napisał:

Uniwersalny samochod to w moim zamysle taki co ma w miare duzo miejsca, naped na 4 kola, radzi sobie na nie do konca latwym terenie i da rade ewentualnie pociagnac przyczepke z jakimis gratami do domku w gorach.

Dacia Duster Mk1

3 godziny temu, Gabaryton napisał:

Za to benzynę/ropę prawie wszędzie po drodze zatankuje, prawda?

W sumie to nie wiem: dziś na stacji spędziłem 4 minuty, następne 4 minuty za miesiąc. Rezerwa w moim klocu wystarcza na jakieś 100km, więc nad lokalizacją stacji benzynowych jakoś się nie zastanawiam.

 

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

40 minut temu, szymon1977 napisał:

W sumie to nie wiem: dziś na stacji spędziłem 4 minuty,

W sumie moja żona nie musi jeździć na stacje, wpina raz na tydzień po powrocie z pracy wtyczkę do auta i wypina rano, cala operacja trwa 30 sekund.

29 minut temu, .:Gerard:. napisał:

W sumie moja żona nie musi jeździć na stacje, wpina raz na tydzień po powrocie z pracy wtyczkę do auta i wypina rano, cala operacja trwa 30 sekund.

Ale musi mieć własną stację.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

W dniu 1.04.2025 o 14:38, il Dottore napisał:

Czyli Duster albo Bigster. 🙂

Za tą kasę można kupić MG ZS hybrid albo jeszcze lepiej MG HS, obydwa zamiatają Dacie w każdym aspekcie

MG ZS hybryda w automacie za stówkę

albo segment wyżej

MG HS ceny od 110 tyś

 

 

5 minut temu, caleb66 napisał:

obydwa zamiatają Dacie w każdym aspekcie

Ja bym na razie omijał Chińczyki. Nie dlatego, że coś do nich mam (nigdy nie jechałem, to skąd mam niby mieć jakąkolwiek opinię?). Z innego powodu mam z nimi problem. Części zamienne - ich dostępność i czas oczekiwania.

Weźmy przykład KGM (dawniej Ssangyong) - to nawet nie Chinol tylko mniejszy producent z Korei. Nowa generacja ich aut wygląda pięknie, jeździ przyzwoicie a z instalacją LPG koszt paliwa jest taki, jakby palił 6 litrów benzyny na 100km. Tylko że to jest spalanie gdziekolwiek: średnie. Natomiast hybryda spali jeszcze mniej w mieście ale na trasie już nie jest tak fajnie.

nowy-actyon.jpg

ssangyong-actyon-tyl.jpg

Ale ja tu o czymś innym (przepraszam za dygresję - to przywilej umysłów starczych 🙂 ): wejdź na forum KGM czy Ssangyonga i poczytaj sobie o dostępności części oraz czasie oczekiwania na zamówione części.

Chińczyki - tu jest jeszcze gorzej! Dlatego nieważne jak dobry jest Chinol i w jakiej cenie - na teraz nie brałbym go jeszcze pod uwagę.

Stąd Duster lub Bigster wydają się optymalnym wyborem.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

W Warszawie na Krasnobrodzkiej jest salon MG, poszedłem tam przy okazji przeglądu swojego Heńka, europejskie marki będą miały nie mały problem, chińczyki nie dość że wypasione po kokardy to prawie połowe tańsze a jakościowo lepsze nawet od japońców (blachy ocynkowane), w środku ładnie wykończone i prawie wszystkie w skórze eko ale dobrej jakości. Polecam pójść samemu zobaczyć takiego MG HS na żywo a na dacie już więcej nie spojrzy. Samochód wielkości Nissana xtraila za 110 tyś cennik nissana zaczyna się koło 200tyś.

W MG elektrycznym za to ludzie brali ich do sadu bo 4x4 bylo, ale nie na wstecznym xD.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
1 godzinę temu, piter z napisał:

W MG elektrycznym za to ludzie brali ich do sadu bo 4x4 bylo, ale nie na wstecznym xD.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Brak napędu na 4 koła to już nawet w terenach podgórskich poważna sprawa. Sam się o tym w napędzanym na przednie koła Tusconie przekonałem. Mały włos nie stoczyłem się z urwiska przy którym zawracałem- auto z przesuniętym pod maską o 30 cm w tył silnikiem miało za mało dociążoną przednią oś co by mieć poprawną przyczepność i się po prostu staczało do przodu zamiast trzymać podłoża. Przy 4x4 do którego byłem przyzwyczajony taka sytuacja była by mało prawdopodobna

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.