Skocz do zawartości
IGNORED

Nowy pokój odsłuchowy - wybór kolumn


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć po kilkunastoletniej przerwie. Na pierwszym roku studiów zobaczyłem tutaj, że ludzie mają pokoje odsłuchowe i wówczas pomyślałem “wow, ja też chcę”. Wykańczam dom i mam w nim przewidziane osobne pomieszczenie o wiadomym przeznaczeniu. Będzie robiona pełna adaptacja przez akustyka. Po poprawkach proporcji pomieszczenia zostanie do nagłośnienia 36m2.

Elektronika, którą mam, zostaje i szukam tylko głośników. Będzie to grało z Roona przez Arcam ST25 + RME ADI-2 DAC + Teac AP701. Jestem otwarty na propozycje systemu 2.0 oraz 2.2. Szukam brzmienia jasnego, detalicznego z wyeksponowanymi wokalami, instrumentami oraz dużą ilością cykających wysokich tonów. Chcę też mieć niskie zejście z mruczącym sub basem, ale bez łupania wyższymi rejestrami niskich tonów. Słucham wszystkiego poza Metalem i Rapem. Chciałbym dać szansę konstrukcjom w różnym przedziale cenowym, ale maksymalny budżet to 100k za parę kolumn. Raczej nie rozważam używek, chyba że trafiłoby się coś wybitnego w sklepowym stanie.

Szukam porady, czego (i gdzie) warto posłuchać. Poniżej moje odczucia z dotychczasowych wizyt w salonach audio. Zacznę jeszcze krórko od słuchawek, bo z tymi od dawana mam nieco obycia. Lubię brzmienie jajowatych modeli HiFiMANa. Pierwsza wersja Arya i Arya Organic są dla mnie bardzo ok. Wyrazista góra, wokale bez zamuły, basu nie ma dużo, ale fajnie uzupełnia całość z drugiego planu wtedy, kiedy trzeba. Arya Stealth brzmi dla mnie zbyt sucho. HEK Stealth spoko pod kątem barwy i przekazu całości, ale jednak za mało basu, za chudo to brzmi. HEK SE są dla mnie już za ostre na górze. Focal Utopia 2022 brzmią za to dla mnie bardzo dobrze. Meze Empyrean 2 też w miarę ok, ale nie pamiętam już wiele. Czegoś mi tam też brakowało. Final Audio D8000 w wersji zwykłej, jak i Pro oraz DCA Expase uważam za zamulacze. Audeze LCD-2 i LCD-3 też nie moja bajka.

I teraz kolumny. Focal Vestia absolutnie nie. Pudełkowy, stukający bas. Focal Aria dla mnie zamulają, za mało iskrzącej góry. Focal Kanta bardzo mi się podobała w wersji podstawkowej. Fajne, równe granie ze szczegółem i bez kompromisów w dolnych rejestrach. Niestety większe podłogówki to już dla mnie za ciężkie granie. Sopry też mi nie podeszły. Za dużo basu, za bardzo efekciarsko. Słuchałem również Audio Physic Virgo III. Znowu dla mnie za dużo dołu, ale całość jako taka mi się podobała. Monitor Audio 500 to dla mnie samo buczenie i dudnienie. W miarę mi podeszły Dynaudio Cofidenece 60, ale wciąż ciut za mało góry i za nieco za gęsto. Ciekawie mi zabrzmiały Triangle Magellan Cello 40th, ale miały jakąś taką dziwną manierę w wysokich. Coś było mocno podbite i powodowało taki metaliczny przydźwięk. Gdyby nie to, byłyby wysoko na mojej liście.

Pora na to, co mi się do tej pory spodobało.
Chario Academy Sovran - Fajne, angażujące, bez kompromisu w dolnych rejestrach, ale również bez ich nadmiernego eksponowania. Bardzo dużo góry, tym razem nawet ciut za dużo.
Spendor D7.2 - Coś pięknego. Spójne, równe granie z plastycznym basem i krystaliczną górą. Wspaniałe brzmienie. Dałbym szansę większej konstrukcji D9.2, ale pewien nie tak dawno temu otwarty salon audio z północno-zachodniej części Wrocka o poznańskich korzeniach olał moje trzykrotne prośby o możliwość odsłuchu. Gdyby ktoś mial namiar na sklep, który je ma, poproszę.
B&W 803D4 - Mój numer jeden. Mógłbym słuchać, słuchać i jeszcze raz słuchać. Żal było wychodzić z salonu. Brzmiało to dla mnie super, a i design piękny. W sumie też efekciarskie brzmienie, które zarzuciłem Soprom, ale tutaj to się trzymało kupy i nie nawalało tak wyższym basem.

Słuchałem też sprzętu ponad mój budżet, więc tylko jak punkt odniesienia. Focal Scala Utopia. Strasznie bym chciał jakieś Focale, bo są piękne, ale coś z uszami nie mogą się dogadać. Jak brzmiały? Nie wiem, bo dano mi je posłuchać tylko w pomieszczeniu bez adaptacji akustycznej i z brakującą ścianą. W takich warunkach niczym nie zachwyciły, ale też niczym nie zniechęciły. Sonus Faber Stradivari z kolei warunki dostały bardzo dobre. Brzmiało to ok, ale też nie porwało.

I tutaj wracamy do oryginalnego pytania - czego jeszcze posłuchać i - przede wszystkim - gdzie? Możliwości Wrocławia wyczerpałem i pora ruszyć w Polskę. Bardzo bym chciał poznać coś jeszcze ze stajni Triangle. Może ich seria Signature? Nigdy też nie słuchałem elekstrostatów od Martin Logan. Chętnie bym się poznał z serią Renaissance ESL. Podobnie nie mam żadnego obycia z produktami Paradigm. Mam jeszcze sporo czasu, więc chętnie poznam Wasze opinie, dokąd warto się wybrać w połowie roku na odsłuchy.


 

Przez wiele lat bylem zwollennikiem B&W (i posiadam takowe) ale w ostatnim czasie duze wrazenie wywarly na mnie zestawy Piega i nowe modele Audio Physic.

Obydwie firmy maja szeroka game produktow w kazdej klasie cenowej.

U nas najchetniej kupowane sa AP.
B&W wybral bym, gdybym mial mozliwosc korygowania ich troche agresywnego brzmienia. Wtedy wygrywaja z powyzszymi.
A ty masz do tego wlasciwe narzedzia: Roon i RME ADI.

Roon ma znakomity Convolver do tego celu. Musisz tylko znalezc kogos, kto ci zmajstruje odpowiednie filtry WAV. Chyba ze jestes w stanie je samemu stworzyc.
Mozna je stworzyc np. przy pomocy REW.


Mozesz tez uzyc twoj RME ADI. Ma 7 parametrycznych EQ na kanal.

Ja koryguje swoje B&W804 wlasnie przez RME ADI, a Sonusy przez Roon

9 godzin temu, Karister napisał:

wracamy do oryginalnego pytania - czego jeszcze posłuchać i - przede wszystkim - gdzie?

Jeszcze raz B&W803D4, ale już we własnym i gotowym pomieszczeniu.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

17 godzin temu, Karister napisał:

Elektronika, którą mam, zostaje i szukam tylko głośników. Będzie to grało z Roona przez Arcam ST25 + RME ADI-2 DAC + Teac AP701.

Zdajesz sobie sprawe ze ten mezalians przecietnej elektroniki nigdy nie pozwoli zagrac takim kolumnom na ich poziomie?

Moim zdaniem dziwny (jesli nie dziwaczny) rozklad budzetu na sprzet..

 

Co do samych kolumn, wiekszosc Focali ma pudelkowaty/kartonowy bas. Nawet wyzsze modele. Im slabsza elektronika (szczegolnie wzmacniacz) tym bedzie jeszcze gorzej.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 

Na czym polega ta słabość elektroniki? RME to jest top, a 125W na kanał przy 8Ohm z Teaca to przyzwoity wynik. Nie potrzebuję 1kW na kanał do słuchania przy 120dB.

1 minutę temu, Karister napisał:

Na czym polega ta słabość elektroniki? RME to jest top, a 125W na kanał przy 8Ohm z Teaca to przyzwoity wynik. Nie potrzebuję 1kW na kanał do słuchania przy 120dB.

Nie przejmuj się tym wpisem, po nim możesz dostać w odpowiedzi jeszcze więcej audio "dogmatów".

 

6 minut temu, Karister napisał:

Na czym polega ta słabość elektroniki? RME to jest top, a 125W na kanał przy 8Ohm z Teaca to przyzwoity wynik. Nie potrzebuję 1kW na kanał do słuchania przy 120dB.

Ilość generowanych Wat nie przekłada się na jakość brzmienia. Teac AP-70 to nie jest zbyt wyrafinowany wzmacniacz. Zwłaszcza dla kolumn powyżej 30K. 

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

Wciąż nie widzę jakiegoś merytorycznego argumentu na poparcie tej tezy, więc albo niech taki padnie, albo wróćmy do propozycji odsłuchowych. 😉

Zainspirowany aktualna dyskusja obejzalem sobie jeszcze raz twoj kompletny setup i poza Roon i RME ADI odkrylem nastepne "wspolnosci" -> Arya Organic 🙂 

W ostatnich miesiacach spedzilem wiele czasu na przesluchiwanie wielu modeli/firm sluchawek, az po Staxy za 10.000€ i okazalo sie ze moim ulubiencem niezaleznym od ceny byly wlasnie Hifimann Arya Organic napedzane przez RME ADI-2. Minimalnie dopasowane przez odpowiedni profil (dla mnie) nie do pobicia 🙂

Tym "wzmacniaczowym mezaliansem" bym sie nie przejmowal 🙂 Mam podobna sytuacje: Bardzo kompleksowy system, ale oparte o proste koncowki mocy i wszystko funkcjonuje, Byl bym szczesliwy, gdybym mial piec takich Teacow 🙂

Ale powroce jeszcze do Roon.

Czy jestes swiadom, znasz mozliwosci funkcji Convolution zabudowanej w Roon? 

I jeszcze nastepujace pytania

1. Co jest zrodelm?

2. Na czym leci Roon Core

3. Do czego jest podlaczony RME ADI

Edytowane przez xajas
2 godziny temu, Karister napisał:

Wciąż nie widzę jakiegoś merytorycznego argumentu na poparcie tej tezy, więc albo niech taki padnie, albo wróćmy do propozycji odsłuchowych. 😉

Zabawny jesteś 😉 Odrzucasz świetnie grające kolumny a uważasz, że przeciętny wzmacniacz (jak na pieniądze, które trzeba za niego zapłacić) jest wystarczający 😉 

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

Cześć 🙂 

Nie będę tu rzucał propozycjami, ale po prostu zaproszę do kontaktu 🙂 Proś o Michała, Szymka lub Rafała. Chłopaki mogą dodatkowo polecić opcje, których nie mamy na co dzień dostępnych ogólnie. 

Pomagamy, doradzamy, wypożyczamy, zapraszamy na indywidualne odsłuchy.

Najlepsze ceny dla forumowiczów magazynu Audiostereo - zapytaj o ofertę! Pełna oferta na stronie www.Q21.pl.

33 minuty temu, xajas napisał:

Czy jestes swiadom, znasz mozliwosci funkcji Convolution zabudowanej w Roon? 

Wiem, że jest, ale nie używałem. Mój plan jest taki, żeby akustyk ogarnął mi możliwie równe pasmo i odpowiednie czasy pogłosu w miejscu odsłuchu. Dostałem projekt, gdzie mam położyć na ściany wełnę i perforowane oraz utwardzane płyty GK. Potem przyjedzie mierzyć i zaproponować ustroje akustyczne. Później, zależnie od tego, jak mi to brzmienie podejdzie, zamierzam bawić się cyfrową korekcją. Mam jednak obawy, czy strojenie pod neutralne brzmienie do mnie trafi. Zapewne wybiorę kolumny grające mocno nieneutralnie i nie chcę ich "naprawiać" cyfrową korekcją. Raczej chciałbym, żeby pokój w miarę możliwości dodatkowo niczego nie dorzucał od siebie, a kolumny grały wedle mojego gustu. Jeśli widzisz tu jakieś błędy albo masz inne propozycje, chętnie poznam.

33 minuty temu, xajas napisał:

I jeszcze nastepujace pytania

1. Co jest zrodelm?

2. Na czym leci Roon Core

3. Do czego jest podlaczony RME ADI

Roon Core działa na Intel Nuc i5 13. generacji z Ubuntu Server w pasywnej obudowie Akasa Turing. Zwykła instalacja Roona, bez ROCK. Na nim mam też zgrane płyty CD i streamuję do Aram ST25, a z niego po cyfrze leci do RME. Niestety Arcam wydał niegotowy produkt i obecnie nie jest Roon Ready, ale piszę o docelowym setupie. Rzekomo niebawem zrobią.

2 minuty temu, Piopio napisał:

Zabawny jesteś 😉 Odrzucasz świetnie grające kolumny a uważasz, że przeciętny wzmacniacz (jak na pieniądze, które trzeba za niego zapłacić) jest wystarczający 😉 

Nie znamy się na tyle, abyś był w stanie ocenić, czy jestem zabawny, czy nie. Dla mnie zabawne jest w kółko powtarzanie tego samego bez pofatygowania się o choć jeden argument. Ja już poznałem wielu ludzi, dla których wzmak nie może zagrać dobrze, bo nie kosztuje 50k, a potem w ślepym teście nie mogą odróżnić absolutnie niczego. Ja ten wzmacniacz mam, jeździłem z nim na odsłuchy, porównywałem z innymi i zostaje, bo jestem z niego w zadowolony. Miałem sposobność porównać go z Marantzami, Mcintoshami, Rotelami, Accuphase, Mark Levinson oraz kilkoma innymi i wiem, że chcę mieć właśnie ten. Nie odnotowałem przypadku, że kolumny, które mi się nie podobały, nagle dostały drugiego biegu po podmianie elektroniki. Z kolei jak coś mi grało dobrze, to tak grało z każdym wzmacniaczem. Wzmacniacz definiował niusnse i smaczki, a nie główną charakterystykę kolumn. Uważasz inaczej - spoko, dziękuję za wyrażenie opinii (raz wystarczy), przyjąłem do wiadomości i podjąłem decyzję w oparciu o własne doświadczenia, które jednak cenią sobie najbardziej. Możesz dobrać inny wzmacniacz do swojego zestawu. Ja mogę właśnie ten. Zatem - ponownie powtarzam - nie szukam tutaj porady w kwestii wzmacniacza.

3 minuty temu, Q21 napisał:

Cześć 🙂 

Nie będę tu rzucał propozycjami, ale po prostu zaproszę do kontaktu 🙂 Proś o Michała, Szymka lub Rafała. Chłopaki mogą dodatkowo polecić opcje, których nie mamy na co dzień dostępnych ogólnie. 

Cześć 🙂

Dziękuję za zaproszenie, będę dzwonił niebawem.

3 godziny temu, Karister napisał:

Wiem, że jest, ale nie używałem. Mój plan jest taki, żeby akustyk ogarnął mi możliwie równe pasmo i odpowiednie czasy pogłosu w miejscu odsłuchu. Dostałem projekt, gdzie mam położyć na ściany wełnę i perforowane oraz utwardzane płyty GK. Potem przyjedzie mierzyć i zaproponować ustroje akustyczne. Później, zależnie od tego, jak mi to brzmienie podejdzie, zamierzam bawić się cyfrową korekcją. Mam jednak obawy, czy strojenie pod neutralne brzmienie do mnie trafi. Zapewne wybiorę kolumny grające mocno nieneutralnie i nie chcę ich "naprawiać" cyfrową korekcją. Raczej chciałbym, żeby pokój w miarę możliwości dodatkowo niczego nie dorzucał od siebie, a kolumny grały wedle mojego gustu. Jeśli widzisz tu jakieś błędy albo masz inne propozycje, chętnie poznam.

Roon Core działa na Intel Nuc i5 13. generacji z Ubuntu Server w pasywnej obudowie Akasa Turing. Zwykła instalacja Roona, bez ROCK. Na nim mam też zgrane płyty CD i streamuję do Aram ST25, a z niego po cyfrze leci do RME. Niestety Arcam wydał niegotowy produkt i obecnie nie jest Roon Ready, ale piszę o docelowym setupie. Rzekomo niebawem zrobią.

Nie znamy się na tyle, abyś był w stanie ocenić, czy jestem zabawny, czy nie. Dla mnie zabawne jest w kółko powtarzanie tego samego bez pofatygowania się o choć jeden argument. Ja już poznałem wielu ludzi, dla których wzmak nie może zagrać dobrze, bo nie kosztuje 50k, a potem w ślepym teście nie mogą odróżnić absolutnie niczego. Ja ten wzmacniacz mam, jeździłem z nim na odsłuchy, porównywałem z innymi i zostaje, bo jestem z niego w zadowolony. Miałem sposobność porównać go z Marantzami, Mcintoshami, Rotelami, Accuphase, Mark Levinson oraz kilkoma innymi i wiem, że chcę mieć właśnie ten. Nie odnotowałem przypadku, że kolumny, które mi się nie podobały, nagle dostały drugiego biegu po podmianie elektroniki. Z kolei jak coś mi grało dobrze, to tak grało z każdym wzmacniaczem. Wzmacniacz definiował niusnse i smaczki, a nie główną charakterystykę kolumn. Uważasz inaczej - spoko, dziękuję za wyrażenie opinii (raz wystarczy), przyjąłem do wiadomości i podjąłem decyzję w oparciu o własne doświadczenia, które jednak cenią sobie najbardziej. Możesz dobrać inny wzmacniacz do swojego zestawu. Ja mogę właśnie ten. Zatem - ponownie powtarzam - nie szukam tutaj porady w kwestii wzmacniacza.

Cześć 🙂

Dziękuję za zaproszenie, będę dzwonił niebawem.

Kolumny i zasilajacy je wzmacniacz to podstawa.

Pomieszczenie oczywiscie tez .

Może niech ten akustyk pokieruje tym projektem do końca.Bedzie efekt jaki zaplanowałeś.

Pokieruje, pokieruje. Jest jeszcze nieco czasu, więc warto go spożytkować na dalsze odsłuchy. Wg mnie największe znaczenie mają kolumny i akustyka. Miałem okazję słuchać tych samych kolumn w kilku salonach odsłuchowych i różnice są duże.

tak kolumny i akustyka...ale kolumny aby zagrały tak jak powinny potrzebny jest stosowny wzmacniacz.

jeśli autentycznie przeznaczasz stówke na kolumny to Twoj wzmacniacz to mezalians i to ''gruby''.

Miałem zaproponować świetne kolumny...ale jak doczytałem że Teac zostaje definitywnie to zrezygnowałem.

 

6 godzin temu, Karister napisał:

Wiem, że jest, ale nie używałem. Mój plan jest taki, żeby akustyk ogarnął mi możliwie równe pasmo i odpowiednie czasy pogłosu w miejscu odsłuchu. Dostałem projekt, gdzie mam położyć na ściany wełnę i perforowane oraz utwardzane płyty GK. Potem przyjedzie mierzyć i zaproponować ustroje akustyczne. Później, zależnie od tego, jak mi to brzmienie podejdzie, zamierzam bawić się cyfrową korekcją. Mam jednak obawy, czy strojenie pod neutralne brzmienie do mnie trafi. Zapewne wybiorę kolumny grające mocno nieneutralnie i nie chcę ich "naprawiać" cyfrową korekcją. Raczej chciałbym, żeby pokój w miarę możliwości dodatkowo niczego nie dorzucał od siebie, a kolumny grały wedle mojego gustu. Jeśli widzisz tu jakieś błędy albo masz inne propozycje, chętnie poznam.

Roon Core działa na Intel Nuc i5 13. generacji z Ubuntu Server w pasywnej obudowie Akasa Turing. Zwykła instalacja Roona, bez ROCK. Na nim mam też zgrane płyty CD i streamuję do Aram ST25, a z niego po cyfrze leci do RME. Niestety Arcam wydał niegotowy produkt i obecnie nie jest Roon Ready, ale piszę o docelowym setupie. Rzekomo niebawem zrobią.

 

Zarowno akustyka pomieszczenia jak i DRC, czyli konfiguracja systemow DSP w celu korekcji problemow wynikajacych z akustyki pomieszczenia to moja "specjalnosc" :-), wiec dodam od razu poprawki do powyzszej wypowiedzi.

1. Oczywiscie optymalnymi rozwiazaniami problemow akustycznych sa rozwiazania "pasywne" czyli absorbery, dyfuzory, pulapki itd. Ale nie wszystkie problemy mozna nimi rozwiazac (patrz zakres basu, wielkosc i skutecznosc wymaganych ustrojstw itd.) Wtedy siegasz do odpowiednich aktywnych rozwiazan typu DSP/DRC, intelegentne rozwiazania typu Multisub/DBA/Waveforming,..., aktywne pulapki,...

2. Uzycie korekcji DSP/DRC NIE OZNACZA "...strojenia pod neutralne brzmienie...". Utozsamianie uzycia DSP z przymusowym neutralnym brzmieniem to absolutne nieporozumienie,  szeroko rozpowszechnione na wszelkich forach Audio. Wynika to z braku podstawowego zrozumienia tego, jak takie systemy DSP/DRC dzialaja. Long speech short 🙂 Oprocz korekcji problemow akustycznych mozesz rownoczesnie zrealizowac swoje wlasne indywidualne upodobania brzmieniowe, albo zachowac charakter brzmieniowy twojego systemu (bo przeciez ze wzgledu na charakter tego systemu wybrales takie a nie inne elementy systemu, bo ich specyficzne brzmienie ci sie podobalo)

wiecej o tym napisalem w specjalnym temacie w dzialce o akustyce

3. Odnosze wrazenie, ze twoj Arcam jest zbedny. Czy nie mozesz podlaczyc RME bezposrednio do twojego Roon-Core? (czy stoi w innym pomieszczeniu?). Jesli stoi w tym samym pomieszczeniu to bym to tak polaczyl

RoonCore Intel Nuc -> USB -> RME ADI -> XLR -> Teac -> Glosniki

Edytowane przez xajas
2 minuty temu, xajas napisał:

2. Uzycie korekcji DSP/DRC NIE OZNACZA "...strojenia pod neutralne brzmienie...".

Okej, przyjęte do wiadomości.

3 minuty temu, xajas napisał:

3. Odnosze wrazenie, ze twoj Arcam jest zbedny.

Równie dobrze RME może być zbędny, bo Arcama da się podłączyć wprost do Teaca po RCA. Tyle, że ja nie chcę. Podoba mi się właśnie taki zestaw, co mam. Kompletowałem go przez lata i nie oddam. Patrzenie na ruchome wskazówki wzmacniacza i wyświetlacz RME w tej samej kolorystyce daje mi dużo frajdy, a do tego zawsze marzył mi się streamer z wyświetlaczem. Także właśnie taki zestaw ma dla mnie wysoką wartość emocjonalną  i chcę nim cieszyć zarówno uszy jak i oczy.

Poza tym Arcam jednak uprzyjemnia korzystanie z całego zestawu. Mogę pilotem przełączyć piosenkę zamiast rozblokowywać telefon, uruchamiać aplikację i po niej klikać. Ponadto daje złącze trigger, więc Teac też się odpala na pilota bez latania do fizycznej wajchy on/off. Dobrze to współgra pod kątem wygody.

W dniu 9.02.2025 o 17:00, Karister napisał:

Szukam brzmienia jasnego, detalicznego z wyeksponowanymi wokalami, instrumentami oraz dużą ilością cykających wysokich tonów.

A to nie jestem w stanie pomóc. 🙂 Przynajmniej jeśli chodzi o elektronikę.

Jeśli chcesz wyeksponować wokale to polecam DAC MHDT Orchid. 

MHDT eksponuje wokale. Wręcz powiększa je.  Nie brzmi jednak ani jasno ani nie cyka na górze, więc raczej się na Twoje potrzeby nie nada. 

Z kolumnami za to mogę pomóc. PMC seria Twenty.5 są trochę po jaśniejszej stronie i wysokich nie zabraknie. Jak i dobrego basu z linii transmisyjnej. Ale studyjna analityczność PMC powinna Cię zadowolić.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Masz 100 000 zł i sprawdzasz bardzo zmienne kolumny. W sensie z jednej strony Silver 500 swoją drogą to nie wiem jak mógłby by buczeć bo właśnie to są kolumny które są bardzo odporne na to. A z drugiej bowersy serii 800.

Spendor jest tańszy masz go odsłuchanego fajne paczki i seria D gra inaczej niż Classic na przykład. Z twoimi oczekiwaniami zdaje się że D bardziej się wpasują.

Natomiast zgadzam się w kwestii wzmacniacza. 

Owszem to jest fajna końcówka no ale może być lepiej. 

Może coś z cantona reference? To jest dokładne granie. Widziałes ostatnie ceny na dali epicony? Idzie urwać 50 procent. Świetne wykończenie i dźwięk. 

Podobnie wyższe focale sopra+ z tym że to na przykład osobiście nie moje brzmienie.

Audiovector R też mógłby się wpasować w twój gust. 

Jakby Ci Dali podpasowały przez przypadek to masz jeszcze duuuzy budżet na ewentualny upgrade wzmacniacza 😉 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
W dniu 10.02.2025 o 11:08, Karister napisał:

Mam to w planie, ale w międzyczasie chcę posłuchać czegoś jeszcze w terenie.

Słuchanie kolumn w terenie pod kątem ich zakupu nie jest dobrym pomysłem. Coś, co brzmi jakoś gdzieś indziej, nie znaczy, że będzie tak brzmiało w Twojej docelowej akustyce. Z dużym prawdopodobieństwem mogą wystąpić takie sytuacje, że na odsłuchu wyjazdowym coś skreślisz z powodu niesatysfakcjonującego brzmienia, a w Twoim pokoju de facto to może zabrzmieć dokładnie tak, jak oczekujesz. I odwrotnie, coś, co na wyjeździe podpasuje, to po zakupie okazać się może, że brzmienie w Twojej akustyce jest dramatycznie kiepskie, podczas gdy kasa już wydana.
Proponowałbym, skończ pokój odsłuchowy, odezwij się do jakiegoś większego, w miarę nieodległego sklepu, zadeklaruj, że masz pokój z profesjonalną adaptacją akustyczną i chcesz kupić kolumny do 100tys. zł. Poproś o prezentację 5-6 modeli w swoim pokoju odsłuchowym.
Wówczas masz zdecydowanie większe szanse na zadowolenie z wydanych pieniędzy. Gdyby z danym sklepem nie doszło do transakcji, możesz zawsze zaproponować pokrycie kosztów dojazdu i prezentacji. Myślę, że każdy porządny sklep bez problemu wyśle pracownika z busem ciekawych kolumn, rozumiejąc konieczność doboru kolumn do akustyki i walcząc o zadowolonego, powracającego klienta na lata.

 

 

Edytowane przez pit80
6 godzin temu, xajas napisał:

Ooooo, wlasnie. Dali/Canton, to cos konkretnego

Widzisz. Łepek pracuje 😉

A ceny na epicon. Bajeczka.

3 godziny temu, Karister napisał:

A gdzie Cantonów Reference można posłuchać? Dali znam tylko Opticony. Za ciemne granie dla mnie. 

Opticony za ciemne? O kurde. 

Lubisz jasno. 

No to faktycznie canton w salonach denon albo audiovector.

 

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.