Skocz do zawartości
IGNORED

Jak mocny powinien być wzmacniacz? -ile wat potrzebujesz?


Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Lech36 napisał:

Współczesne wzmacniacze generują zniekształcenia na tak niskich poziomach że nie ważne jest czy to są parzyste czy nieparzyste harmoniczne. Ja bym nie używał wzmacniaczy generujących zniekształcenia które wpływają na ich brzmienie, ale jak ktoś lubi to może słuchać drugiej lub każdej innej harmonicznej 😉. SE chyba takie nie są stąd dyskusje.

Kolejna dyletancka twoja wypowiedż.Gdzieś coś usłyszałeś......i wszystko pokręciłeś.

24 minuty temu, J.Jerry napisał:

Ze wszystkim się zgadzam, ale co z tego...

Każdemu wg potrzeb, jeżeli ktoś jest święcie przekonany, że potrzebuje 1000W to nic na to nie poradzisz  ... nikogo na siłę chyba nie chcesz przekonywać ... ? 

10 godzin temu, MariuszZ. napisał:

Heresy III 99dB/1W/1m dla 2m odsłuch to potrzebuję 10mW mocy ze wzmaka.

Kiedyś były już pewne Heresy na tym forum podawane, że mają kosmos sprawność, ale okazało się, że producent skłamał o solidne kilka decybeli (znalazły się niezależne pomiary).

5 godzin temu, Lech36 napisał:

Ja kupowałem 2x400W/4, dual mono po 1600zł za sztukę w bardzo solidnym wykonaniu na modułach firmy Hypex, ale to było dawno, teraz już jest gorzej.

Waluty tak są drukowane, że nie ma co podawać ceny w danej walucie, jeśli zakup był dawniej robiony. 😉

7 godzin temu, ASURA napisał:

Cały wic w audio to to żeby zejść w każdym z urządzeń po drodze w torze sygnału poniżej 0,03%THD w całym paśmie 0-100kHz

W jakim celu chcesz schodzić z THD do 0,03% dla częstotliwości w rejonach powiedzmy 100Hz? (oczywiście nie zaszkodzi, ale pytam z ciekawości czemu akurat 0,03% THD jest tym celem i to jeszcze w całym szerokim paśmie, wliczając w to infra dźwięki, czyli poniżej 16Hz i ultradźwięki czyli powyżej 20 kHz)

19 godzin temu, ASURA napisał:

He he niższy wykres to Octave, teraz wiem już dlaczego Nady mi nie grają, tak w ogóle to po co komu w domu wzmacniacz z niskimi zniekształceniami w paśmie głośności przy którym nikt prawie wcale nie słucha...

 W Octave jest to dla ludzi

Przypomnę że normalnie w domu słuchamy przeważnie na 1-1,5Wata mocy a w peaku tak do ok 10 góra 15Wat przypmnę że orkiestra w forte ma ok 45Wat mocy akustycznej a w domu mamy już nagrania z kompresowaną w reżyserce dynamiką

45Wat mocy akustycznej...

ile to w kw mocy z kolumn..20-40 kw...

52 minuty temu, Kyle napisał:

Kiedyś były już pewne Heresy na tym forum podawane, że mają kosmos sprawność, ale okazało się, że producent skłamał o solidne kilka decybeli (znalazły się niezależne pomiary).

Już o tym rozmawialiśmy. Zależy jak sie tą efektywność pomierzy. Nie zawsze producenci sie tym chwalą, a normy co jakiś czas się zmieniają więc o standaryzacji trudno mówić i zapewne stąd są te rozbieżności. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) do rozmowy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez MariuszZ.
2 minuty temu, MariuszZ. napisał:

Już o tym rozmawialiśmy. Zależy jak sie tą efektywność pomierzy. Nie zawsze producenci sie tym chwalą, a normy co jakiś czas się zmieniają więc o standaryzacji trudno mówić i zapewne stąd są te rozbieżności. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) do rozmowy.

99dB ...to nie jest jakaś duża skutecznosc....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
3 minuty temu, tomek7776 napisał:

99dB ...to nie jest jakaś duża skutecznosc....

Na tyle duża żeby napędzić jednym watem i na tyle mała by nie słuchać sieci energetycznej 😎

nie ma ŻADNYCH SZANS napedzić jednym watem..mialm kolumny 98dB i nie ŁYKAM takich bajeczek kolego.

kolumny 117dB potrzebują 3W aby zagrać.

22 minuty temu, tomek7776 napisał:

99dB ...to nie jest jakaś duża skutecznosc....

Biorąc pod uwagę, że typowe kolumny mają w rejonach 85 dB/W, to 95dB/W (bo tyle mają Heresy IV wg. pomiarów) to bardzo dużo. No ale nic dziwnego, skoro mają potężny głośnik, który do subbasów niespecjalnie zagląda, a gwizdki są kompresyjne i w tubach. Niestety zniekształcenia mają na dzień dobry (88dB SPL z 1 metra) całkiem spore, szczególnie jak na takie wielkie kloce (ponad 1% przy 800-900Hz), ale dalej podkręcając głośność rosną dosyć powoli, więc imprezy można robić. Ewidentnie konstrukcja estradowa.

Edytowane przez Kyle
17 minut temu, tomek7776 napisał:

99dB ...to nie jest jakaś duża skutecznosc....

W domowym audio duża. Wskaż, które ZG do domowego hifi mają realnie wyższą skuteczność w dB/W/1m. Podkreślam...realnie wyższą. 

5 minut temu, StachMuszel napisał:

W domowym audio duża. Wskaż, które ZG do domowego hifi mają realnie wyższą skuteczność w dB/W/1m. Podkreślam...realnie wyższą. 

Mialem 2 pary WLM o skuteczności 98dB...nic szczególnego.

 

Klipsh...Altec..Bastianis.....i wiele wiele innych 

Edytowane przez tomek7776
2 minuty temu, tomek7776 napisał:

mialm kolumny 98dB i nie ŁYKAM takich bajeczek kolego.

Było już. Zależy z jaką głośnością sluchamy. 3W lampą napedzam 84dB/1W/1m Bifrosty.

Nic nie łykam, słucham i zatykam uszy tak napierdala 😂

5 minut temu, StachMuszel napisał:

W domowym audio duża.

Również jestem zdania, że 95dB/W to duża skuteczność, ale trzeba pamiętać, że one grają tak wysoko skutecznie do 80Hz, a poniżej to przydałby się odpowiedni SUB (a to w zakresie poniżej 80Hz potrzeba wiele mocy)

1 minutę temu, MariuszZ. napisał:

3W lampą napedzam 84dB/1W/1m Bifrosty.

No będzie to grać ... ale przy tych transjentach, to zniekształcenia po kilka % ("ocieplone brzmienie").

Edytowane przez Kyle
2 godziny temu, J.Jerry napisał:

IMO wystarczy Amp bez globalnego nfb z odpowiednio małymi/dużymi zniekształceniami dla ucha. Moje bardzo skromne doświadczenia tak mówią. Już dwa ampy zepsulem globalnym nfb jeden PP, drugi se. Nawet myślałem o przełączniku, ale po co odcinać turbo.  Zniekształcenia w se regulowalem zmiana prądu bias słuchając i oglądając FFT i ciężko coś stwierdzić uchem. Aby pozbyć się thd wystarczy do skutku zwiększać bias albo zmniejszać moc. Charakter brzmienia PP i se bez nfb jest podobny w warunkach nadmiaru bias. Jak gdzieś pisałem bias 1a oznacza dobre warunki dla I out= 0.5a. Prąd jest kluczem. 

W AB tranzystor jest porządnie otwarty na końcu mocy, gdzie się rzadko słucha, a klasa a ma najbardziej otwarty tranzystor od zera głośności, a najgorzej jest na końcu zakresu i tam jest coś innego.

Dlaczego nfb psuje dźwięk, to jedyna przyczyna musi być działanie nfb zmierzające do wyrównania napięć na wejściach i niemożliwość wykonania tego przy dużych prądach i szybkich zmianach. Zobacz, jaką mają odpowiedź impulsową stabilizatory.

Także mniej mocy, więcej prądu.

 

Pewnie, że wielkiego kłócą łatwiej sprzedać....sam o takie coś chciałem mieć. 

Ze wszystkim się zgadzam, ale co z tego...

Wlaśnie o takie spojrzenie mi chodziło. Prąd, brak NFB, prosty tor i dobre zasilanie robią robotę tam, gdzie faktycznie się słucha. Przy odpowiednio dobranym biasie faktycznie różnice między SE a PP bez NFB mocno się zacierają, szczególnie jeśli tor nie wymusza ekstremów mocy. Ale to właśnie wtedy ujawnia się, jak bardzo liczy się jakość tej pierwszej sekundy dźwięku. Co do samego NFB, też tak myślę. Teoretycznie piękne, w praktyce często wprowadza więcej zamieszania, niż korzyści, szczególnie przy dynamicznych przebiegach i wzmacniaczach z dużym prądem wyjściowym. Moim zdaniem właśnie przez to wzmacniacze z minimalnym lub brakiem globalnego sprzężenia zwrotnego tak często "grają bardziej ludzko".

A odnosnie tego - jakiego rodzaju FFT używałeś do oceny (klasyczne THD czy coś bardziej złożonego)? I czy miałeś wrażenie, że przy wyższych prądach biasu faktycznie znikało coś z charakteru (np. faktura, lekki 'oddech' lampy), czy raczej poprawiało się wszystko liniowo?

Sam jestem ciekaw, jak bardzo to 'turbo' z NFB dałoby się kiedyś zaimplementować w sposób selektywny np. w bardzo wąskim zakresie pasma albo tylko przy określonym poziomie sygnału. Ale pewnie to już inne podejście konstrukcyjne.

Edytowane przez miksti
50 minut temu, MariuszZ. napisał:
54 minuty temu, tomek7776 napisał:

99dB ...to nie jest jakaś duża skutecznosc....

Na tyle duża żeby napędzić jednym watem i na tyle mała by nie słuchać sieci energetycznej 😎

Fajnie ale charka kolumn to góry i doliny.... 

34 minuty temu, tomek7776 napisał:

Mialem 2 pary WLM

Co to są WLM, estradówki jakieś? 

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

11 minut temu, ASURA napisał:

Fajnie ale charka kolumn to góry i doliny.... 

W czwartek jakoś jeszcze nie zauważyłeś tego.

Pisałem se tak:

 

 

 

W dniu 8.05.2025 o 22:29, xetras napisał:

Mi też grało źle ale na jego wzmacniaczu z kultowym (?) wysoko efektywnym Klipsch Heresy.

No to było o moim wadliwym uchu zamiast o głośniczkach.

Nie wiem po co tak często ich używają.

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

7 godzin temu, Lech36 napisał:

Ja kupowałem 2x400W/4, dual mono po 1600zł za sztukę w bardzo solidnym wykonaniu na modułach firmy Hypex, ale to było dawno, teraz już jest gorzej.

To jak to w końcu jest? Ponoć kiedyś kl. D była dużo gorzej oceniana niż obecnie, jako ta bez właściwej przestrzeni, wychudzona, wypruta z ciepłych emocji właściwych A/AB, nieco "plastikowa" w brzmieniu itp. Jakie końcówki konkretnie kupowałeś i kiedy?

5 minut temu, xetras napisał:

W czwartek jakoś jeszcze nie zauważyłeś tego.

Pisałem se tak:

 

 

 

No to było o moim wadliwym uchu zamiast o głośniczkach.

Nie wiem po co tak często ich używają.

Ktoś pisał że Klipsch to górna półka? 

Moim zdaniem z Haiku to bardzo przyjemny w odbiorze system a nie g. co można było z Twojej opinii wysnuć i stąd przypomniałemo Twoich górach i dolinach w audiogramie o których się sam chwaliłeś na forum

Konkluzja z tego że Twoje góry i doliny nałożyły się na góry i doliny Klipscha i wychodzi oksymoron w postaci Twojej zdecydowanej opini która wszystkich chcących taki zestaw wprowadza w błąd

Wiele razy pisałem przed kupnem zawsze przetestujcie sami sprzęt jak nie w domu to przynajmniej w salce odsłuchowej sprzedawcy

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

9 minut temu, Mark75X napisał:

kl. D była dużo gorzej oceniana niż obecnie, jako ta bez właściwej przestrzeni, wychudzona, wypruta z ciepłych emocji właściwych A/AB

No fakt, faktem, klasa D grzeje się znacznie mniej od klasy A, więc jak położysz na tym rękę, to nie będzie takich ciepłych emocji, co po położeniu ręki na wzmaku klasy A grającym przez 2 godziny 🥸

5 minut temu, ASURA napisał:

Ktoś pisał że Klipsch to górna półka? 

Klipsch ma w swojej ofercie kolumny pozycjonowane na różnych półkach i np. Klipsch Jubilee należą do tej wyższej.

@miksti

Używałem wtedy RTA z REW, to był Amp słuchawkowy se, prąd 6...30ma. Tylko thd się zmeniaja, a brzmienie jakby to samo. Najpierw sprawdziłem zmiany thd na sinusie, potem na muzyce kręciłem i słuchałem. 

Jak porównać dźwięk se 30 ma bias z pp 70 ma, ale z globalnym NFB, to od razu słychać wygładzenie faktury, spłaszczenie...se ma te uderzenie.  Turbo dotyczy przypadku lokalnego nfb. Jak nie ma do porównania obok se z lokalnym, to się wydaje, że temu pp z nfb glob. nic nie brakuje, ideał, jest dynamika, scena, byłem bardzo zadowolony przez jakiś czas. Tpa6120 był przy tym nudny, ale równie dobrze mógł nie wyjść.

Edytowane przez J.Jerry
50 minut temu, Kyle napisał:

No fakt, faktem, klasa D grzeje się znacznie mniej od klasy A, więc jak położysz na tym rękę, to nie będzie takich ciepłych emocji, co po położeniu ręki na wzmaku klasy A grającym przez 2 godziny 🥸

Klipsch ma w swojej ofercie kolumny pozycjonowane na różnych półkach i np. Klipsch Jubilee należą do tej wyższej.

Jeśli chodzi o High End to ich tam nie widzę... inna epoka inne technologie już dziś są

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

38 minut temu, J.Jerry napisał:

@miksti

Używałem wtedy RTA z REW, to był Amp słuchawkowy se, prąd 6...30ma. Tylko thd się zmeniaja, a brzmienie jakby to samo. Najpierw sprawdziłem zmiany thd na sinusie, potem na muzyce kręciłem i słuchałem. 

Jak porównać dźwięk se 30 ma bias z pp 70 ma, ale z globalnym NFB, to od razu słychać wygładzenie faktury, spłaszczenie...se ma te uderzenie.  Turbo dotyczy przypadku lokalnego nfb. Jak nie ma do porównania obok se z lokalnym, to się wydaje, że temu pp z nfb glob. nic nie brakuje, ideał, jest dynamika, scena, byłem bardzo zadowolony przez jakiś czas. Tpa6120 był przy tym nudny, ale równie dobrze mógł nie wyjść.

No wlasnie, to uderzenie i faktura ktore SE zostawia w spokoju a NFB potrafi zaokraglic az za bardzo. Ciekawostka z analizy impulsowej - wzmacniacze bez NFB maja gorszy pomiar impulsu (wieksze overshooty) ale czasami lepiej oddaja poczatek ataku instrumentu 🙂 Chodzi o to ze brak globalnego sprzezenia pozwala uniknac fazowego 'naprawiania' sygnalu w czasie rzeczywistym co moze zatrzec kontur impulsu. Czyli brak nfb = lepsze odtwarzanie mikrotransjentow. Brzmi jak paradoks ale wielu inzynierow zwraca na to uwage.

TPA6120 tez dobry przyklad, niby czysto ale bez zycia. Zreszta sporo takich ukladow gra poprawnie ale nie wciaga w muzyke.
Ciekawe ze mimo ze THD sie zmienialo przy biasie to brzmieniowo niekoniecznie - chociaz nie jest to duze zaskoczenie bo rozne osoby zauwazaly ze subiektywna zmiana charakteru pojawia sie dopiero w okolicach niedoboru pradu, niedomkniecia pracy kl A albo zbyt niskiego punktu pracy. A w zakresie gdzie uklad oddycha swobodnie roznice moga byc subtelne albo w ogole nieuchwytne mimo zmieniajacego sie FFT. Pokazuje ze FFT to tylko jeden z puzzli. W niektorych sprzetach (i lampy i tranzystory) zmiana bias'u jest traktowana wrecz jako 'regulator brzmienia' i wplywa oprocz THD na barwe i strukture dzwieku nawet jezeli nie powoduje jeszcze wyjscia poza klase A. Pamietam testy Aleph 3 i First Watt F5 ktore brzmialy wyraznie inaczej przy zmianie pradu biasu mimo niemal identycznych THD. Ucho lapie cos czego FFT juz nie pokazuje.

@miksti

Ten wzmacniacz se - przy min bias nadal miał dwukrotny zapas wg. moim zdaniem mylnej zasady bias=prąd max, jeśli chodzi o thd. Wtedy thd były mocno widoczne, więc mając wcześniejsze doświadczenia z takim poziomem thd w PP założyłem słyszalna różnice w stylu nie da się tego słuchać. I tak kręciłem potenc. , a tu nic...nic, czego bym się spodziewał, więc co będę dalej słuchał.

Teraz uważam, że najpierw układ pracy PPvsSE się liczy a potem thd w PP i bias. Może niektórzy z PP i nfb wyciskają to samo co z se bez nfb, ale ja straciłem nadzieję.

Dziś z samego rana postanowiłem z mojego PP z bossem 70ma i nfb zrobić se, a gra on lepiej od tła. Jedyny sposób jaki mogłem wykorzystać to odpięcie nfb globalnego i odizolowanie imp. 50 om słuchawek rezystorami. Najpierw było 5 om, daje wiecej i zaczyna dudnić, ale o dziwo przy układzie 200 szeregowo i 56 równolegle do słuchawek przestaje. Pojawia się oczywiście faktura, otoczka ciepłego powietrza i ja w końcu szczęśliwy, że mam dźwięk se. No to trzeba sprawdzić, więc do mosfeta se mono podłączam te samo źródło, te same słuchawki... Tam jest inny zestaw rezystorów 470 i 390 rown. z imp. słuchawek 25om, ale...mała różnica. No i sekundy zajęło odkrycie, że ten PP ma ciągle daleko...przykład z wokalistką...na PP niby ok, barwa , chrypka, a na se to samo x 2 pod lupą plus emocje i życie. Nie wiem czemu ludzie tego nie budują.

Co do działania nfb, to jest podobne do działania serwa DC. Najpierw różnica i od razu korekta i tak ciągle, ale korekta wymaga podania większego prądu, więc to powoduje potrzebę kolejnej korekty, a tu wajcha w drugą stronę i sygnał chce opadać, a korekta jest w fazie zwiększania prądu, bo układy korekcyjne nie mają swojej szybszej korekcji. To nie wytłumaczenie, ale podanie kierunku. To co, napisałeś o nfb też bym przyjął jako dobre tłumaczenie. Można jeszcze przemyśleć temat skąd się biorą thd i dlaczego w ampach tranz. przed st.mocy pracują kl a se.

 

Edytowane przez J.Jerry
16 godzin temu, szpakowski napisał:

Każdemu wg potrzeb, jeżeli ktoś jest święcie przekonany, że potrzebuje 1000W to nic na to nie poradzisz  ... nikogo na siłę chyba nie chcesz przekonywać ... ? 

Próbowałeś już wypełnić dźwiękiem swoje pomieszczenie podłączając do swoich kolumn tranzystor 1W?

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

36 minut temu, J.Jerry napisał:

Jedyny sposób jaki mogłem wykorzystać to odpięcie nfb globalnego i odizolowanie imp. 50 om słuchawek rezystorami

Mogłeś autotransformatora firmy na L użyć, bardzo to dobrze gra wiem bo mam w monoblokach

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

20 godzin temu, MariuszZ. napisał:

Masz wg mnie błędne wyobrażenie o szumie.

Tak sobie myślę, że membrana głośnika nie jest w stanie jednocześnie poruszać się z dwiema różnymi częstotliwościami (w kablu dwa różne prądy też na raz też nie popłyną, igła w dwa różne rowki na raz też nie wlezie, itd itp), dlatego hi-fi nie wytworzy fali hi-hat-u obok fali szumu, a jedną falę będącą sumą tych fal (dla purystów interferencję). A do 80dB trzeba dodać 63,7dB by suma fala zabrzmiała slyszalnie inaczej od fali pierwszej:

21 godzin temu, szymon1977 napisał:

80dB+63,7dB=80,1dB

Ale mniejsza o szczegóły, uprośćmy. Piszesz:

21 godzin temu, MariuszZ. napisał:

Wyobraź sobie wybrzmienia hi-hata, których amplituda zanika w czasie. Te talerze mają widmo szumowe podobnie jak szum więc łatwiej zwizualizować sobie w głowie. 

W systemie gdzie poziom szumu jest o rząd wielkości większy te opadajace wybrzmienia znikną pod podłogą szumu szybciej niż w tym lepszym. Będą krótsze. To usłyszysz. Nie poziom, syk czy cokolwiek co tam sobie wyobrażasz.

Skoro szum jest tak cichy, że siedząc na fotelu go nie słyszę, to wybrzmienie zniknie za szumem też dopiero gdy będzie tak ciche, że go już nie słyszę.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

21 minut temu, szymon1977 napisał:
16 godzin temu, szpakowski napisał:

Każdemu wg potrzeb, jeżeli ktoś jest święcie przekonany, że potrzebuje 1000W to nic na to nie poradzisz  ... nikogo na siłę chyba nie chcesz przekonywać ... ? 

Próbowałeś już wypełnić dźwiękiem swoje pomieszczenie podłączając do swoich kolumn tranzystor 1W?

Ja 4way 96dB kolumny pędziłem 780mW na 40m2 i grało to zacnie poza niskim basem

p.s. wzmacniacz z tych co napędzi nisko ohmowe słuchawki typu Grado1000 z których jest muzyka i fun

 

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

19 godzin temu, J.Jerry napisał:

Zawsze jest słabo z rozumieniem...matmy, bo jest mało intuicyjna.

Właśnie! 100W kontra 10W to 10x więcej, wydaje się być ogromna różnica, a to tylko 89dB kontra 99dB "głośności". A bardziej realnie, gdy stoimy przed wyborem wzmacniacza, to np 70W wygląda o wiele bardziej atrakcyjnie niż 45W, a to tylko 97,5dB kontra 95,6dB, czyli de facto jedna liga "głośności".

18 godzin temu, miksti napisał:

A jakże 🙂

Kilka cytatów Nelsona Pass'a:

"Some distortion sounds better than none."

"Second harmonic distortion is your friend."

I chyba kluczowy: "We don’t sell watts, we sell magic."

Wszystko zależy od tego, czego się szuka w muzyce, pomiarowej czystości czy emocjonalnego wow.

Oczywiście mowa o zniekształceniach harmonicznych parzystych niskiego rzedu. Ucho odbiera je jako przyjemne i naturalne, dodające pełni i ciepła. Tym właśnie czarują lampy

Z całym szacunkiem dla Nelson Pass, ale wśród użytkowników audio są też miłośnicy klasy A czy D, a także zadowoleni użytkownicy kompromisowej klasy AB, więc nie róbmy dogmatu z czyjegoś kaprysu.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

8 minut temu, szymon1977 napisał:

Tak sobie myślę, że membrana głośnika nie jest w stanie jednocześnie poruszać się z dwiema różnymi częstotliwościami

Jest w stanie i przy muzyce się porusza. Kiedy membrana gra np. 50Hz i 500Hz, to wyobraź sobie wielki sinus 50Hz, dodatkowo drgający z częstotliwością 500Hz, coś jak:

95c9082f9af27.png

symulator:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.