Skocz do zawartości
IGNORED

Lenco L 75


Rekomendowane odpowiedzi

Jak zawsze kopalnią widzy jest strona

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Polecam zakup tamtejszych v-blocków ( pod " noze " ramienia ), lepsze jakosciowo od oryginalnych.

 

W tym wątku , dowiesz sie wszystkiego.Rosjanin o nicku AlexP68 wykonuje te v-blocki. Polecam gościa

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

robiz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez robiz
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/58/#findComment-3405994
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Panowie za pomoc. :)

Czyli z Grado muszę zrezygnować. :(

ADC 220 występuje w wersji X (igła sferyczna) i XE (eliptyczna), którą wybrać?

Moje ramię w tej tylnej części zwisa znacznie, kąt odchylenia od osi przedniej cześci to na oko min. 15 stopni. Osoba, która mi sprzedała gramofon, niestety nie zdjęła ciężarków do transportu... :(

Na lencoheaven.net już byłem, czytam regularnie. :)

Mechanizm idlerowy jest w bdb. Stanie. Sprawdzałem, guma na kole jest ok, koło jest proste, podczas obrotu się nie kołysze na boki.

Oś talerza ma lekki luz (0,5mm-1mm), pewnie wymienię łożyska-tuleje (już kupiłem).

Silnik niestety podczas pracy nie jest cichy. Nie preprowadzałem jeszcze czynności konserwacyjnych, zobaczymy już niedługo, jak przesmaruję od nowa cały mechanizm.

Jakieś jeszcze porady dla początkującego lencowicza? Z góry dziękuję za pomoc. :)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/58/#findComment-3406267
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Panowie za pomoc. :)

Czyli z Grado muszę zrezygnować. :(

ADC 220 występuje w wersji X (igła sferyczna) i XE (eliptyczna), którą wybrać?

Moje ramię w tej tylnej części zwisa znacznie, kąt odchylenia od osi przedniej cześci to na oko min. 15 stopni. Osoba, która mi sprzedała gramofon, niestety nie zdjęła ciężarków do transportu... :(

Na lencoheaven.net już byłem, czytam regularnie. :)

Mechanizm idlerowy jest w bdb. Stanie. Sprawdzałem, guma na kole jest ok, koło jest proste, podczas obrotu się nie kołysze na boki.

Oś talerza ma lekki luz (0,5mm-1mm), pewnie wymienię łożyska-tuleje (już kupiłem).

Silnik niestety podczas pracy nie jest cichy. Nie preprowadzałem jeszcze czynności konserwacyjnych, zobaczymy już niedługo, jak przesmaruję od nowa cały mechanizm.

Jakieś jeszcze porady dla początkującego lencowicza? Z góry dziękuję za pomoc. :)

Luzy na łożysku talerza to ogromny problem, musisz wymienić całość bez wątpienia. O serwisowaniu silnika jest pełno informacji. Mój po dłuższych pracach jest cichy jak zakonnica.

ADC nie powinno pasować do tego ramienia, ma bardzo dużą podatność, no ale montowali i już. Sugeruj.ę jednak na początek shure sc35 lub AT95, obie grają nieźle i są tanie a dobre. Nieźle też grało m44-7 shure. Jeśli ADC, a to szlachetna wkładka, to oczywiście eliptyczna i na innym ramieniu.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/58/#findComment-3406458
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

SC 35C wyraźnie lepsza od AT95, ten Shure świetny przetwornik bardzo niedoceniany w "audiofilskim światku.

Tylko żeby to zagrało, to ciężkie ramię i 5 gramów nacisku.

Miałem okazje testować w stareńkim Lenco B51 (przysłanym przez znajomego na leczenie) i brzmiało wybornie.

Coś niecoś skrobnąłem o tym na bardziej kameralnym forum.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/58/#findComment-3418102
Udostępnij na innych stronach
  • 5 tygodni później...

Hej. Przebrnąłem przez CAŁY wasz wątek - kopalnia wiedzy i pomysłów. L75 chodził mi po głowie od dawna jako długofalowy projekt DIY. Trafił się w końcu w rozsądnych pieniądzach jutro jadę na oględziny.

Mam świadomość konieczności wymiany v blocków, generalnego przeglądu smarów itd.

Na co zwrócić szczególną uwagę?? Czy są jakieś objawy/usterki tak drogie w naprawie, że eliminują gramofon z dalszej eksploatacji??

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/58/#findComment-3448223
Udostępnij na innych stronach

Nie, jedyne zmartwienie w zasadzie to stan kółka idlera. Jeśli ma jakiekolwiek nierówności, wypukłości, odchylenia gumy, trzeba je zmienić a ostatnio nie są tanie (oryginały). Luzy w głównym łożysku, jeśli są, muszą być zlikwidowane.

Ramię się nie nadaje wg. mnie do niczego.

Silniki zwykle są ok.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/58/#findComment-3451898
Udostępnij na innych stronach

Hej. Stan mechaniczny jest bombowy. Ramię jest faktycznie strasznie giętkie i gibie się we wszystkie strony ale na razie zostaje. Nawet z tym ramieniem i sure m44mb i oryginalną igłą [która jest w stanie niewiadomym] sprawił, że mój pro-ject debut carbon z ortofonem 2m red wylądował w pudle pierwszego dnia.

 

A teraz problem.

1.Problem jest z tarciem.

Wszystko chodziło cicho i sprawnie, aż wpadłem na genialny pomysł, że wypoleruje rant talerza. Pomysł sam w sobie nie zły bo wygląda teraz bardzo ładnie...ale.

Po polerce wyczyściłem wszystko nawilżanymi chusteczkami - i dupa - talerz nawet nie rusza :/ Dłuższą chwilę zajęło mi dojście do tego, że chusteczki pewnie z jakimś tłustym świństwem były i nie ma tarcia - kółko się ślizga.

Złapałem więc za butelkę izopropanolu i dawaj czyścić spód talerza i kółko. Wyczyściłem! Działa. TYLKO, teraz jest tyle tarcia, że [tylko] przy starcie całość trzęsie się jak uruchamiany diesel przy - 20C.

Ułoży się??

2. Obroty, mam wrażenie, że przy każdym uruchomieniu są trochę inne. Może być to związane z problemem 1? I Czy ustawianie obrotów 'na youtuba' wogóle ma sens??

3. Szykuje się powoli do dużego przeglądu napędu. Napiszcie proszę jakich smarów czy/i olejów używacie do poszczególnych łożysk [ramię na razie odpuszczam]? I czy [poza ebajem] są dostępne w mililitrowych ilościach?

z góry dzięki

Mateusz

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/58/#findComment-3452584
Udostępnij na innych stronach

Hej. Stan mechaniczny jest bombowy. Ramię jest faktycznie strasznie giętkie i gibie się we wszystkie strony ale na razie zostaje. Nawet z tym ramieniem i sure m44mb i oryginalną igłą [która jest w stanie niewiadomym] sprawił, że mój pro-ject debut carbon z ortofonem 2m red wylądował w pudle pierwszego dnia.

 

A teraz problem.

1.Problem jest z tarciem.

Wszystko chodziło cicho i sprawnie, aż wpadłem na genialny pomysł, że wypoleruje rant talerza. Pomysł sam w sobie nie zły bo wygląda teraz bardzo ładnie...ale.

Po polerce wyczyściłem wszystko nawilżanymi chusteczkami - i dupa - talerz nawet nie rusza :/ Dłuższą chwilę zajęło mi dojście do tego, że chusteczki pewnie z jakimś tłustym świństwem były i nie ma tarcia - kółko się ślizga.

Złapałem więc za butelkę izopropanolu i dawaj czyścić spód talerza i kółko. Wyczyściłem! Działa. TYLKO, teraz jest tyle tarcia, że [tylko] przy starcie całość trzęsie się jak uruchamiany diesel przy - 20C.

Ułoży się??

2. Obroty, mam wrażenie, że przy każdym uruchomieniu są trochę inne. Może być to związane z problemem 1? I Czy ustawianie obrotów 'na youtuba' wogóle ma sens??

3. Szykuje się powoli do dużego przeglądu napędu. Napiszcie proszę jakich smarów czy/i olejów używacie do poszczególnych łożysk [ramię na razie odpuszczam]? I czy [poza ebajem] są dostępne w mililitrowych ilościach?

z góry dzięki

Mateusz

 

Ciekawe, nie wydaje mi się, żeby to był problem, ale możliwe, że a) uszkodziłeś chemikaliami gumę kółka, b), że jakaś resztka tego czyścidła zalega na talerzu, albo tak to umyłeś, że jest czyste ponad wszelką miarę i działa należycie.

Spróbuję sam ostro to u siebie wyczyścić i sprawdzę, czy ten same efekt skaczącego startu się pojawi.

Lepiej jednak zrobić to tak, żeby kółko nie skakało po talerzu przy starcie - bezwzględnie.

 

Co do oleju to znajdziesz wszystko na lencoheaven.net. Ja używam przekładniowego do łożyska talerza. Idlera smaruję dość ciężkim ale płynnym silikonem. Zdaje się, że dałem odrobinę smaru lekkiego na kulkę łożyska.

 

Co do silnika: nie baw się nim ponad miarę, jeśli po pracy pod obciążeniem nie robi się nadmiernie! gorący, po - dajmy na to -kwadransie takiej pracy.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/58/#findComment-3452913
Udostępnij na innych stronach

A widzieliście Panowie coś takiego

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez wakutoma
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/58/#findComment-3454823
Udostępnij na innych stronach

A widzieliście Panowie coś takiego

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

niezła wariacja w temacie idlera, czego to ludziska nie wymyslą....

 

robiz

 

Szykuje się powoli do dużego przeglądu napędu. Napiszcie proszę jakich smarów czy/i olejów używacie do poszczególnych łożysk [ramię na razie odpuszczam]? I czy [poza ebajem] są dostępne w mililitrowych ilościach?

 

W temacie łożyska głownego talerza, to najlepiej aby to chodziło w " kąpieli olejowej ". Trzeba by zanabyć droga kupna " kit Joela " z ebay'a i juz.

Łożyska silnika, te które sa dostępne( przód i tył ), to jakiś dobry smar do łożysk. . Pamiętam że w starych czasach używałem " MOTORLIFE" - smar plastyczny do łożysk, czy jakoś tak. trzeba tez pamiętać o zostawieniu luzu na przednim łożysku i na tylnym o odwróceniu tej płytki z tworzywa , która zasłania łożysko. Trzeba ją przykręcić po wszystkim druga stroną, ta mniej zużytą ;)

 

robiz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/58/#findComment-3454962
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

To może ja tez załączę moją plintę pod PTP5.

 

Lenco na platformie PAB. TEGO JESZCZE NIE BYŁO.

 

Ramie 12" "Made by Piotr Skiba"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-27994-0-14527300-1430515982_thumb.jpg

post-27994-0-70567200-1430515996_thumb.jpg

post-27994-0-26079400-1430516377_thumb.jpg

post-27994-0-64929800-1430516397_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Christos
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/58/#findComment-3466422
Udostępnij na innych stronach

To może ja tez załączę moją plintę pod PTP5.

 

Lenco na platformie PAB. TEGO JESZCZE NIE BYŁO.

 

Ramie 12" "Made by Piotr Skiba"

Z jakiego materiału ta plinta pod PTP5 jest zrobiona? ile kosztuje a także jakie daje efekty w porównaniu z chassis i plintą fabryczną? To nam trochę nie wystarczy - ten widok przepiękny.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/58/#findComment-3466816
Udostępnij na innych stronach

 

Z jakiego materiału ta plinta pod PTP5 jest zrobiona? ile kosztuje a także jakie daje efekty w porównaniu z chassis i plintą fabryczną? To nam trochę nie wystarczy - ten widok przepiękny.

 

Ze plinte służy platforma PAB HAT (sklejka) plus stopki PAB.

 

Na efekty soniczne trzeba jeszcze poczekać, gdyż nie wszystko jeszcze złożone do "kupy".

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/58/#findComment-3467184
Udostępnij na innych stronach

Nie podzielam dość powszechnej opinii o świetnych efektach sklejki. Próbowałem modeli z prawie wszystkiego również ze sklejki, dębu, mieszanych warstw, a także uwaga: z kociej podsypki dolomitowej zmiksowanej z żywicą epoksy (swego czasu silnie propagowane). Wszystko to działa na swój sposób. Nic jednak nie pobiło tak naprawdę dobrego ramienia, wkładki i sprężyn w oryginale wg. mojej opinii.

Oczywiście PTP5 jest świetnie pomyślana z możliwością odseparowania silnika od reszty, plus oczywiście wygląd.

Bardzo jestem ciekaw rezultatów. Nie zapomnij jednak porównać uczciwie tego samego ramienia i wkładki na oryginale a potem na nowej podstawie. Inaczej to tylko podróż estetyczna - przyznać trzeba że świetna ta robota.

Ramię dziwi także budową i polskim pochodzeniem.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/58/#findComment-3469615
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące później...

Witam. Po niemalże 25 latach ( w 1990 r. oddałem mojego Bernarda 434 i kolekcję winili zbieranych przez 10lat znajomemu, bo zapałałem miłością do kaseciaka) postanowiłem znowu posłuchać czarnej płyty.

W tym celu nabyłem Lenco L75 w niezłym wizualnie stanie - foto w załączeniu, ale z resztą już gorzej. Gramofon jest głośny i nie trzyma obrotów.

Oczywiście wiedziałem, że czeka mnie sporo pracy, zanim to zagra.

I tak, talerz obraca się z nierówną prędkością, także przesuwając dźwignię obrotów w lewe lub prawo i tak nie udaje się zobaczyć stojących pasków na tarczy talerza.

Zdemontowałem gniazdo osi talerza i tu moja pierwsza wątpliwość. Na załączonym rysunku widać kolejność elementów od góry; kulka, podkładka, 2 podkładka i pierścień seegera. A u mnie założone było od góry, w kolejności najpierw cienka podkładka - wygląda na jakieś tworzywo, potem kulka, 2 podkładka i seeger! Coś nie tak!

Jak powinno być prawidłowo?

Prawdopodobnie czeka mnie też wymiana idlera i konserwacja silnika, ale to w następnej kolejności.

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-40252-0-00921700-1437644443_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/58/#findComment-3534699
Udostępnij na innych stronach

Mam L- 75 w dobrym stanie,sprawny z nowymi pryzmatami w ramieniu.Brakuje oryginalnej pokrywy.Nie miałem dla niego czasu.Nie włączałem go od 3 lat Jeśli ktoś reflektuje i zabierze go sobie z Włocławka to bardzo proszę.Cena????Dogadamy się na prv .Oczekuję propozycji.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/58/#findComment-3534869
Udostępnij na innych stronach

Można dać do regeneracji tam gdzie naprawiają wałki poligraficzne, Nadlewają nową warstwę i precyzyjnie odbierają średnicę. Należy tylko uzgodnić twardość materiału. W zasadzie guma nawet przytarta może być skorygowana ustawieniem wajchy, Chyba że "skaleczona "jest bieżnia,

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/58/#findComment-3540903
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Póki co, kupiłem nowe kółko idlera wraz kpl. gumek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nowy idler z nowymi gumkami nic nie zmienił.

To niestety silnik. Bez napędu idlera chodzi cicho, pod obciążeniem chodzi głośno i oczywiście nie trzyma żadnych obrotów - pracuje bardzo nierówno.

Podobno ten napęd jest "niezniszczalny"?

No cóż, spróbuję go rozebrać i zobaczę co się z nim dzieje.

Zastanawia mnie czy ten układ napędowy może pracować prawidłowo pod naszym napięciem - 230V, wszak jest projektowany na 220V. jaki to może mieć wpływ na pracę silnika?

Zapewne z powodu upałów mało komu będzie się chciało coś podpowiedzieć, ale mam nadzieję na jakieś sugestie kogoś, kto już rozbierał ten silnik.

pozdrawiam "Lencowców"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/58/#findComment-3547769
Udostępnij na innych stronach

W moim idlerowym Dualu 1019 miałem podobny problem. Wszystkie mankamenty minęły po czyszczeniu i ponownym przesmarowaniu silnika.

„W co motłoch bez dowodów uwierzył, jakże byśmy to mogli dowodami obalić?” - Friedrich Nietzsche
Achievement unlocked!

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/58/#findComment-3547830
Udostępnij na innych stronach

Podstawowa regulacja silnik zimny powinien mieć ok 1-2mm luzu osiowego. Po nagrzaniu on się zmniejsza a i tak pole magnetyczne powoduje "wciągniecie osi" i jej stabilizację. Oczywiście powinno być wszystko wyczyszczone i zapodany nowy smar,Jedyna uwaga przy składaniu aby elementy pasowały w złożeniu jak fabryka wypuściła. Najlepiej zaznaczyć kreskami wzajemne położenie cewek -chassis, gniazd łożysk,.Nie moze żle pracować po takiej operacji. Warto przyjrzeć się szpindlowi na który kręci się kółko idlera,bywa że wpada w mechaniczny rezonans i się "telepie"

Napiecie 230V jest tolerowane ,bo słauza do tego zapadki w sterowaniu wajchą obrotów. Wystarczy

poluzować krzyżakowe wkręty i po ustawieniu "na stroboskop" dźwigni 16-33-45-78 i- zafiksować na stałe.

Edytowane przez ricon
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/58/#findComment-3547919
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi.

Silnik zdemontowałem i rozebrałem na "drobne". Wyczyściłem stare smary i dałem nowy silikonowy z teflonem (stosowany w łożyskach kserokopiarek i innych precyzyjnych napędach - wytrzymuje do +260 st. C).

Prosta sprawa, bez niespodzianek.

Dziękuję za info o luzach, bo sam bym go nie zostawił przy składaniu silnika.

Zanim go zamontuję, zastanawiam się się nad wymianą kondensatorów zwłaszcza elektrolitów, które mają pewno blisko 50 lat?

Ten czerwony, przy włączniku to chyba nie jest elektrolit - to duński Jensen 5000pF/250VAC jest napis "TEST 5000VDC".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/58/#findComment-3547980
Udostępnij na innych stronach

To są tzw kondensatory "gasikowe" .Zmniejszaja iskrzenie na stykach włacznika,Idea taka jak w "programatorach"elektromechanicznych w pralkach.

A jak się sprawuje ten przedwzmacniacz.?

W nim możesz zmienić elektrolity,

Edytowane przez ricon
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/58/#findComment-3547985
Udostępnij na innych stronach

Przedwzmacniacz, jeszcze nie wiem, bo u mnie jeszcze nie zagrał.

Poprzednia właścicielka (to była Pani) twierdziła, że grał, w co nie bardzo mi się chce wierzyć. Pomijając głośność i brak ustabilizowanych obrotów, to zupełnie nieustawione ramie i luźno latająca oryginalna wkładka w główce uniemożliwiała jakiekolwiek odtwarzanie płyt.

W pierwszej kolejności: napęd doprowadzam do stanu, potem się zabiorę się za ramię, wymianę v-bloców, okablowania i ustawienia ramienia.

Potem podejmę decyzję, czy pozostawić go w stanie prawie oryginalnym, czy wykorzystać tylko napęd.

 

A pro po, modyfikacji. Tu można zobaczyć co ludzie porobili z tym napędem:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/58/#findComment-3548109
Udostępnij na innych stronach

okablowania mimo wieku bym nieruszał. Te stare kable w szarej izolacji zewnętrznej mają stosunkowo niską pojemność.

 

A gdyby przyszło wymieniać w ramieniu- nie taka prosta sprawa.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/58/#findComment-3548131
Udostępnij na innych stronach

okablowania mimo wieku bym nieruszał. Te stare kable w szarej izolacji zewnętrznej mają stosunkowo niską pojemność.

 

A gdyby przyszło wymieniać w ramieniu- nie taka prosta sprawa.

O.K.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/58/#findComment-3548152
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.