Skocz do zawartości
IGNORED

Lampowy Fan-Klub Amplifona ;-)


Rekomendowane odpowiedzi

Parsec,

wiesz, w tych dziwnych, śmiesznych czasach... boje sie prokuratora i już. mam nadzieję, że po 16 lat mają, co?! ;-D

no i dziękuję za gratulacje... a moja radość z lamp tym większa, że dziś z pomocą conri (dziękuję!) uruchomiłem swój gramofon ;-) więc mam "winyl na lampach" - w tej chwili "Kronika IX Konkursu Chopinowskiego 1975 - Krystian Zimerman" (Polskie Nagrania SX 1310 ;-)

x.

Jeżeli można to też chętnie przyłączę sie do grona szacownych Amplifonomaniaków, ponieważ od tygodnia jestem posiadaczem Amplifona WL 25, z którego jestem bardzo a nawet bardzo mocno zadowolony. Kupiłełem go na Allegro bezpośrednio od producenta. Na razie wygrzewam fabryczny zestaw lamp. Jestem po 2 letnim okresie fascynacji gainclonowo -symasynowym ale myślę, że do tamtego okresu nie będzie już powrotu. Dzisiaj padł mi chyba nieodwracalnie laser w moim sony 227 i jestem z tego powodu trochę załamany, nowy to niezły wydatek.

 

xanax -> gdzie można kupić cywilne wersje 6p3s, o polskich nie wspomnę bo musiała być to jakaś okazja

 

Pozdrawiam wszystkich fanów produktów Amplifona d@rek

>jeśli ktoś wie, gdzie mogę w W-wie lampy pomierzyć;)

 

Spróbuj zmierzyć zwykłym woltomierzem napięcia katodowe (jeśli potrafisz) pod każdą lampą osobno (jeśli katody nie są połączone, a bywają). Jeśli są połaczone, to spróbuj zmierzyć dobrym miernikiem napięcie ujemne (jeśli jest takie z oddzielnego uzwojenia itd) na siatce sterującej każdej lampy. Różnica powinna mieścić się w granicach 10%, np. przy 5V = 4,5V - 5,5V.

 

To taka metoda przybliżona, zgrubna. Lepiej jest oczywiście sparować zawczasu na mierniku lamp.

d@rek,

witam kolejnego posiadacza wl25 w fan-klubie Amplifona! zmień czym prędzej swoje "o mnie"! ;-D

a „cywilnych” lamp 6p3s szukaj na Allegro, bywają dość często; trzeba tylko uważnie kupować, żeby szmelcu nie dać sobie wcisnąć; dobrze, jesli sprzedawca mierzy lampy i dobiera je w pary ;-) możesz poszukać też innych niż 6p3s lamp do amplifona wl25 - EL34, 6L6, czy 5881; często też zdarzają się różne okazje - ja swoje Dolamy ustrzeliłem właśnie na aukcji na Allegro ;-) sprawdzonym źródłem lamp jest sam producent - pogadaj z Andrzejem Piwowarczykiem i zapytaj, co ma do sprzedania i może Ci polecić do wl25, zamiast 6p3s-e ;-)

ja w każdym razie uważam, że ten wzmacniacz najlepiej gra na cywilnych "złotych" 6p3s (Dolamy dopiero się wygrzewają i są niedobrane, więc nie będę ich tutaj oceniał, po cichu powiem tylko, że są świetne ;-)

xanax

p.s. powiedz mi, jakie lampy sterujące (to te mniejsze z przodu ;-) masz w swoim wl-25? czy są to 6n1p-ew, czy 6n2p-ew? pytam, bo ja miałem w swoim amplifonie 6n1p-ew, a we wszystkich dostępnych źródłach jest napisane, że powinny być... 6n2p-ew ;-)

 

toptwenty,

dzięki za poradę i objaśnienia, ale nie pomierzę sam tych lamp; nie mam czym i chyba jednak z moją wiedzą nt. elektroniki i techniki lampowej nie uda się ten eksperyment ;-D wolę poczekać, aż znajdę kogoś z aparaturą do mierzenia lamp; tak będzie w każdym razie bezpieczniej - dla mnie i dla lamp ;-)

x.

zastanawiam się jeszcze :)

Tak szczerze to nie za bardzo wiem w jakim kierunku pójść. Dalej lampa czy może radykalnie tranzystor.A może hybryda.

Póki co słuchałem Pathos Logos i powiem że dźwięk jest z dużą klasą.Jak macie jakieś pomysły do walcie śmiało.

 

To tylko póki co przemyślenia-choć ostatnio robię ruchy w sprzęcie i póki co idą one w dobrym kierunku.

A właśnie w omnie są jeszcze strare kolumny. Kupiłem wyśmiewane na forum Minas Anor na Vifie i Morelu.

 

Jak dla mnie rewelacja zważywszy na ich cenę. A jakość wykonania wg.mnie to klasa z przedziału nawet pow. 10 Kzł.

Parsec,

a gdzie tam zawi lepszego dźwięku szuka! w jakichś Pathosach i Syphilisach? Parzy go kasa w kieszeni po prostu, wydałby chłopak trochę grosza, żeby sobie polepszyć samopoczucie i tyle ;-D jak nie miewasz takich stanów, to nie wiesz, co tracisz ;-D

zawi,

zastanów się dwa razy, nim sprzedasz WT30II... a jeśli będziesz sprzedawał - napisz do mnie na PW ;-) aczkolwiek ja sam niechętnie bym się chciał rozstać ze swoim WL25, nawet z perspektywą przesiadki na WT30II; coś się za bardzo sentymentalny na starość zrobiłem ;-D

x.

Parsec-głównie to że czasami mam wrażenie że muzycy stoją w jednym rzędzie głównie jest to odczuwalne w klasyce. Na pewno nie jest to wina odtwarzacza którego słuchałem również z DAC CEC DX71. Mam nadzieję że nie jest to również wina kabli. Może to pomieszczenie? Mam stosunkowo słabo wytłumione.

zawi moze lampy mocy sa temu winne. Mialem szerzej npisac o lampach 6as7 / 6080 , ale sie wstrzymuje gdyz czekam na lampy radzieckie 6N13S i 6N5S by porownac je z innymi jakie mam. Powinienem miec je w sobote. Oczywiscie porownywac bede uzywajac mojego wzmacniacza sluchwkowego a nie Amplifona, lecz mysle, ze i tak wykarze to ogolny charakter roznych lamp. Juz obecnie moge powiedziec, ze jest znaczna roznica miedzy nimi i to tez jesli chodzi o przestrzennosc.

W moich planach na przyszlosc jest zakup Amplifona WT30II wlasnie ze wzgledu na lampy mocy jakich uzywa. Uwazam je za najbardziej niedoceniane lampy.

zawi, mam nadzieję, ze się nie gniewasz - to żart był oczywiście ;-)

ale jak będziesz sprzedawał 30kę, daj znać, ok? chociaż nie wiem, czy chcę się przesiąść z wl25 z zapasem lamp jaki do niego teraz mam (m.in. 6p3s z dolamu + radzieckie cywilne i wojskowe, EL34 rft oraz sterujące haltrony ECC88... ) na WT30II i od nowa szukać do niego innych lamp do "podmiany" w celu zmian brzmienia ;-D

x.

Nic się nie martw w razie potrzeby mam: 2 pary lamp Jan, JJ, EH gold i RFT tak więc możliwości sporo.

 

Spróbuję jeszcze z Tung-solami a może i Mullardami. Jeśli to mi nie będzie odpowiadać to bardzo poważnie rozważę sprzedaż Amplifona.

zawi,

trzeba przyznać, że amplifony nie słyną sceną budowaną wybitnie w głąb i tego nie da się chyba naprawić lampami ;-( może spróbuj z innym źródłem (może firmowe TACD01? ;-), które będzie budowało scenę mocniej w głąb i dobrze lokowało poszczególne plany; ja tak połączyłem przestrzeń, głębię, oraz zróżnicowany, rytmiczny bas yamahy cdx-993 z plastycznymi barwami, klarowną średnicą i dźwięcznie brzmiącą górą oraz lekką "mgiełką" amplifona wl25 (mówię tu o konfiguracji z cywilnymi lampami 6p3s ze "złotymi" napisami ;-D

pytanie drugie - czy na kreowaną głębię sceny stereo nie ma wpływu pokój odsłuchowy? jego aranżacja, wytłumienie, sposób ustawienia sprzętu i kolumn itd? może tu powinieneś nieco popracować? i takie to snuję po nocy domysły ;-)

g'nite

x.

Z cywilnymi lampami 6P3S to trochę uważajcie. Lampy mocy we wzmacniaczu WL25 pracują w dość eksteremalnych warunkach zarówno jeżeli chodzi o moc admisyjną jak również napięcie zasilania. We wzmacniaczu orginalnie stosuję radziecką wojskową wersję 6P3S-E która świetnie znosi te warunki pracy. Natomiast wersje cywilne zarówno polskie jak i rdzieckie są niestety znacznie słabsze i nie jestem pewien czy poprostu to wytrzymają. Śmiało można natomiast stosować EL34 i lampy 6L6GC (wzmacniana wersja)

Trafna uwaga. Audiofile często uprawiają radosną żonglerkę lampami w poszukiwaniu lepszego.... nie, swojego brzmienia a wzmacniacze to naprawdę nie puzzle z Kubusiem Puchatkiem. Szczególnie można być niemile zaskoczonym w układach ekstremalnych jak np. gitarowce. Widziałem lampy EL84 płonące żywym ogniem, dzięki radosnemu ich wstawieniu w układ zaprojektowany dla rosyjskich 6P14P (a niby to są zamienniki...). Tam było wysokie napięcia anodowe, ponad 400V i nietypowy punkt pracy, bo konstruktor wiedział że pancerne Rosjanki to zdzierżą.

amplifon,

witamy, niezmiernie miło, że sam Konstruktor odezwał się w fan-klubowym wątku ;-D

szkoda tylko, że od razu z z ostrzeżeniem ;-) dot. stosowania cywilnych 6P3S, na których wl25 brzmi świetnie, podobnie jak na krajowych dolamach 6P3S; na EL34 RFT jest też fajnie, bardziej "rockowo", z wykopem, słychać te kilka watów więcej ;-) natomiast wl 25 na 6L6GC (jakieś chińskie wynalazki po ok.45 pln/sztuka ;-) czy standardowych 6P3S-E - moim zdaniem - brzmi gorzej, niż na w/w lampach "cywilnych"; gra chłodniej, może z większym powietrzem i bardziej punktowym basem, ale z rozjaśnionymi barwami, to takie granie bardziej w stronę "tranzystorową" ;-)

Mam kilka pytań do Konstruktora:

- czy stosowanie cywilnych 6p3s w amplifonie wl25 jest niebezpieczne dla lamp, czy też dla wzmacniacza? na czym polega niebezpieczeństwo, czyli co nam grozi w przypadku awarii ;-)

- mam też pytanie o lampy sterujące - czy w wl25 są to 6n1p-ew, czy 6n2p-ew? pytam, bo w moim wzmacniaczu (nr seryjny 058) od nowości były 6n1p-ew, a wszystkie dostępne źródła mówią, że powinny być 6n2p-e. jaka jest różnica między "jedynkami" i "dwójkami", czy istnieje dowolność w stosowaniu ich w stopniu sterującym wzmacniacza, czy też obecność 6np1-ew było wynikiem na przykład omyłki ;-)

- chciałbym też zapytać w ogóle o zamienniki lamp do amplifona wl 25 - czy i co warto zmieniać oraz na co ;-)

xanax

Skoro sam konstruktor nas odwiedził to skorzystam i zadam pytanie.

 

Czy widzi Pan sens a przede wszystkim możliwości modyfikacji Pana produktów np.WT30II. Interesuje mnie np. poprawa w zakresie kreowania głębi która jest trochę spłycana.Chciałbym jednak aby obyło się to bez zmiany charakterystyki brzmienia wszystkich zakresów.

 

Z góry dziękuje za odpowiedź.

Dzień Dobry,panie Andrzeju.

Bardzo zrobiło się miło iż dołączył się pan do tegoż wątku.Mam pytanie.Czy planuje Pan w niedalekiej przyszłości jakieś modyfikacje w TACD01.Jeżeli tak to chętnych na tym forum na pewno by nie brakowało.

Pozdrawiam.

Miałem ochotę wypróbować 6s3p w wersji radzieckiej cywilnej lub polskiej, ale po wpisie pana Andrzeja chyba zrezygnuję, mam ochotę wypróbować EL34 Svetlany

 

xanax -> ja również mam lampy 6n1p-ew, więc tak chyba ma być, wpis "o mnie" uzupełnię :)

d@rek

d@rek,

myślę, ze nie ma co panikować; poczekajmy na dalsze wyjaśnienia Konstruktora ;-) ja używam cywilnych radzieckich NOSów 6P3S od pół roku i nic mi się ze wzmacniaczem i lampami złego nie stało; teraz przesiadłem się na polskie 6p3S i nadal wszystko jest OK. może dalej będezie wszystko działało?

A z lamp EL34 polecam Ci poszukać starszych RFT "made in DDR"; używam takich i nie narzekam - porządne NOSy ;-D

Dzięki za info o lampach sterujących w WL25; ja chyba nie wiem, o co chodzi, bo na stronie internetowej: http://www.amplifonaudio.com/wl25.htm jest napisane: "(...) Stopień sterujący oparty jest na podwójnej triodzie 6H2P-EB pełniącej rolę wzmacniacza wstępnego(..)". tak jest także na ulotkach reklamowych amplifona wl25 ;-)

x.

> Witam, Panie Andrzeju.

 

Kiedy powstanie TACD02?

Powinien.

A dołączając się do pytania Kolegi Studernote, może jakiś TACD01mkII?

Pozdrawiam,

Grzegorz.

nie zakładaj nic z góry; bądź nieskazitelny w słowach; nie bierz nic do siebie; rób wszystko najlepiej jak potrafisz.

dołączam się do pytania grzechniksa i pozdrawiam ciebie.Jak myslisz może nasz kochany konstruktor się przełamie i zacznie chociaż myśleć o tym.

Czekamy na odpowiedź Panie Andrzeju!!!!

mam zamiar kupić Amplifon WL 60 i podłączyć go z PROAC STUDIO 140 co o tym sądzicie.

całe życie byłem zwolennikiem tranzystora.

jak mawia przesłaowe ... tylko krowa nie zmienia poglądów...

za wszelkie sugestie dzięki za góry

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.