Skocz do zawartości
IGNORED

Lampowy Fan-Klub Amplifona ;-)


krzych
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Parsec,

wiesz, w tych dziwnych, śmiesznych czasach... boje sie prokuratora i już. mam nadzieję, że po 16 lat mają, co?! ;-D

no i dziękuję za gratulacje... a moja radość z lamp tym większa, że dziś z pomocą conri (dziękuję!) uruchomiłem swój gramofon ;-) więc mam "winyl na lampach" - w tej chwili "Kronika IX Konkursu Chopinowskiego 1975 - Krystian Zimerman" (Polskie Nagrania SX 1310 ;-)

x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli można to też chętnie przyłączę sie do grona szacownych Amplifonomaniaków, ponieważ od tygodnia jestem posiadaczem Amplifona WL 25, z którego jestem bardzo a nawet bardzo mocno zadowolony. Kupiłełem go na Allegro bezpośrednio od producenta. Na razie wygrzewam fabryczny zestaw lamp. Jestem po 2 letnim okresie fascynacji gainclonowo -symasynowym ale myślę, że do tamtego okresu nie będzie już powrotu. Dzisiaj padł mi chyba nieodwracalnie laser w moim sony 227 i jestem z tego powodu trochę załamany, nowy to niezły wydatek.

 

xanax -> gdzie można kupić cywilne wersje 6p3s, o polskich nie wspomnę bo musiała być to jakaś okazja

 

Pozdrawiam wszystkich fanów produktów Amplifona d@rek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>jeśli ktoś wie, gdzie mogę w W-wie lampy pomierzyć;)

 

Spróbuj zmierzyć zwykłym woltomierzem napięcia katodowe (jeśli potrafisz) pod każdą lampą osobno (jeśli katody nie są połączone, a bywają). Jeśli są połaczone, to spróbuj zmierzyć dobrym miernikiem napięcie ujemne (jeśli jest takie z oddzielnego uzwojenia itd) na siatce sterującej każdej lampy. Różnica powinna mieścić się w granicach 10%, np. przy 5V = 4,5V - 5,5V.

 

To taka metoda przybliżona, zgrubna. Lepiej jest oczywiście sparować zawczasu na mierniku lamp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

d@rek,

witam kolejnego posiadacza wl25 w fan-klubie Amplifona! zmień czym prędzej swoje "o mnie"! ;-D

a „cywilnych” lamp 6p3s szukaj na Allegro, bywają dość często; trzeba tylko uważnie kupować, żeby szmelcu nie dać sobie wcisnąć; dobrze, jesli sprzedawca mierzy lampy i dobiera je w pary ;-) możesz poszukać też innych niż 6p3s lamp do amplifona wl25 - EL34, 6L6, czy 5881; często też zdarzają się różne okazje - ja swoje Dolamy ustrzeliłem właśnie na aukcji na Allegro ;-) sprawdzonym źródłem lamp jest sam producent - pogadaj z Andrzejem Piwowarczykiem i zapytaj, co ma do sprzedania i może Ci polecić do wl25, zamiast 6p3s-e ;-)

ja w każdym razie uważam, że ten wzmacniacz najlepiej gra na cywilnych "złotych" 6p3s (Dolamy dopiero się wygrzewają i są niedobrane, więc nie będę ich tutaj oceniał, po cichu powiem tylko, że są świetne ;-)

xanax

p.s. powiedz mi, jakie lampy sterujące (to te mniejsze z przodu ;-) masz w swoim wl-25? czy są to 6n1p-ew, czy 6n2p-ew? pytam, bo ja miałem w swoim amplifonie 6n1p-ew, a we wszystkich dostępnych źródłach jest napisane, że powinny być... 6n2p-ew ;-)

 

toptwenty,

dzięki za poradę i objaśnienia, ale nie pomierzę sam tych lamp; nie mam czym i chyba jednak z moją wiedzą nt. elektroniki i techniki lampowej nie uda się ten eksperyment ;-D wolę poczekać, aż znajdę kogoś z aparaturą do mierzenia lamp; tak będzie w każdym razie bezpieczniej - dla mnie i dla lamp ;-)

x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się jeszcze :)

Tak szczerze to nie za bardzo wiem w jakim kierunku pójść. Dalej lampa czy może radykalnie tranzystor.A może hybryda.

Póki co słuchałem Pathos Logos i powiem że dźwięk jest z dużą klasą.Jak macie jakieś pomysły do walcie śmiało.

 

To tylko póki co przemyślenia-choć ostatnio robię ruchy w sprzęcie i póki co idą one w dobrym kierunku.

A właśnie w omnie są jeszcze strare kolumny. Kupiłem wyśmiewane na forum Minas Anor na Vifie i Morelu.

 

Jak dla mnie rewelacja zważywszy na ich cenę. A jakość wykonania wg.mnie to klasa z przedziału nawet pow. 10 Kzł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parsec,

a gdzie tam zawi lepszego dźwięku szuka! w jakichś Pathosach i Syphilisach? Parzy go kasa w kieszeni po prostu, wydałby chłopak trochę grosza, żeby sobie polepszyć samopoczucie i tyle ;-D jak nie miewasz takich stanów, to nie wiesz, co tracisz ;-D

zawi,

zastanów się dwa razy, nim sprzedasz WT30II... a jeśli będziesz sprzedawał - napisz do mnie na PW ;-) aczkolwiek ja sam niechętnie bym się chciał rozstać ze swoim WL25, nawet z perspektywą przesiadki na WT30II; coś się za bardzo sentymentalny na starość zrobiłem ;-D

x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parsec-głównie to że czasami mam wrażenie że muzycy stoją w jednym rzędzie głównie jest to odczuwalne w klasyce. Na pewno nie jest to wina odtwarzacza którego słuchałem również z DAC CEC DX71. Mam nadzieję że nie jest to również wina kabli. Może to pomieszczenie? Mam stosunkowo słabo wytłumione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawi moze lampy mocy sa temu winne. Mialem szerzej npisac o lampach 6as7 / 6080 , ale sie wstrzymuje gdyz czekam na lampy radzieckie 6N13S i 6N5S by porownac je z innymi jakie mam. Powinienem miec je w sobote. Oczywiscie porownywac bede uzywajac mojego wzmacniacza sluchwkowego a nie Amplifona, lecz mysle, ze i tak wykarze to ogolny charakter roznych lamp. Juz obecnie moge powiedziec, ze jest znaczna roznica miedzy nimi i to tez jesli chodzi o przestrzennosc.

W moich planach na przyszlosc jest zakup Amplifona WT30II wlasnie ze wzgledu na lampy mocy jakich uzywa. Uwazam je za najbardziej niedoceniane lampy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawi, mam nadzieję, ze się nie gniewasz - to żart był oczywiście ;-)

ale jak będziesz sprzedawał 30kę, daj znać, ok? chociaż nie wiem, czy chcę się przesiąść z wl25 z zapasem lamp jaki do niego teraz mam (m.in. 6p3s z dolamu + radzieckie cywilne i wojskowe, EL34 rft oraz sterujące haltrony ECC88... ) na WT30II i od nowa szukać do niego innych lamp do "podmiany" w celu zmian brzmienia ;-D

x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawi,

trzeba przyznać, że amplifony nie słyną sceną budowaną wybitnie w głąb i tego nie da się chyba naprawić lampami ;-( może spróbuj z innym źródłem (może firmowe TACD01? ;-), które będzie budowało scenę mocniej w głąb i dobrze lokowało poszczególne plany; ja tak połączyłem przestrzeń, głębię, oraz zróżnicowany, rytmiczny bas yamahy cdx-993 z plastycznymi barwami, klarowną średnicą i dźwięcznie brzmiącą górą oraz lekką "mgiełką" amplifona wl25 (mówię tu o konfiguracji z cywilnymi lampami 6p3s ze "złotymi" napisami ;-D

pytanie drugie - czy na kreowaną głębię sceny stereo nie ma wpływu pokój odsłuchowy? jego aranżacja, wytłumienie, sposób ustawienia sprzętu i kolumn itd? może tu powinieneś nieco popracować? i takie to snuję po nocy domysły ;-)

g'nite

x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z cywilnymi lampami 6P3S to trochę uważajcie. Lampy mocy we wzmacniaczu WL25 pracują w dość eksteremalnych warunkach zarówno jeżeli chodzi o moc admisyjną jak również napięcie zasilania. We wzmacniaczu orginalnie stosuję radziecką wojskową wersję 6P3S-E która świetnie znosi te warunki pracy. Natomiast wersje cywilne zarówno polskie jak i rdzieckie są niestety znacznie słabsze i nie jestem pewien czy poprostu to wytrzymają. Śmiało można natomiast stosować EL34 i lampy 6L6GC (wzmacniana wersja)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafna uwaga. Audiofile często uprawiają radosną żonglerkę lampami w poszukiwaniu lepszego.... nie, swojego brzmienia a wzmacniacze to naprawdę nie puzzle z Kubusiem Puchatkiem. Szczególnie można być niemile zaskoczonym w układach ekstremalnych jak np. gitarowce. Widziałem lampy EL84 płonące żywym ogniem, dzięki radosnemu ich wstawieniu w układ zaprojektowany dla rosyjskich 6P14P (a niby to są zamienniki...). Tam było wysokie napięcia anodowe, ponad 400V i nietypowy punkt pracy, bo konstruktor wiedział że pancerne Rosjanki to zdzierżą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amplifon,

witamy, niezmiernie miło, że sam Konstruktor odezwał się w fan-klubowym wątku ;-D

szkoda tylko, że od razu z z ostrzeżeniem ;-) dot. stosowania cywilnych 6P3S, na których wl25 brzmi świetnie, podobnie jak na krajowych dolamach 6P3S; na EL34 RFT jest też fajnie, bardziej "rockowo", z wykopem, słychać te kilka watów więcej ;-) natomiast wl 25 na 6L6GC (jakieś chińskie wynalazki po ok.45 pln/sztuka ;-) czy standardowych 6P3S-E - moim zdaniem - brzmi gorzej, niż na w/w lampach "cywilnych"; gra chłodniej, może z większym powietrzem i bardziej punktowym basem, ale z rozjaśnionymi barwami, to takie granie bardziej w stronę "tranzystorową" ;-)

Mam kilka pytań do Konstruktora:

- czy stosowanie cywilnych 6p3s w amplifonie wl25 jest niebezpieczne dla lamp, czy też dla wzmacniacza? na czym polega niebezpieczeństwo, czyli co nam grozi w przypadku awarii ;-)

- mam też pytanie o lampy sterujące - czy w wl25 są to 6n1p-ew, czy 6n2p-ew? pytam, bo w moim wzmacniaczu (nr seryjny 058) od nowości były 6n1p-ew, a wszystkie dostępne źródła mówią, że powinny być 6n2p-e. jaka jest różnica między "jedynkami" i "dwójkami", czy istnieje dowolność w stosowaniu ich w stopniu sterującym wzmacniacza, czy też obecność 6np1-ew było wynikiem na przykład omyłki ;-)

- chciałbym też zapytać w ogóle o zamienniki lamp do amplifona wl 25 - czy i co warto zmieniać oraz na co ;-)

xanax

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro sam konstruktor nas odwiedził to skorzystam i zadam pytanie.

 

Czy widzi Pan sens a przede wszystkim możliwości modyfikacji Pana produktów np.WT30II. Interesuje mnie np. poprawa w zakresie kreowania głębi która jest trochę spłycana.Chciałbym jednak aby obyło się to bez zmiany charakterystyki brzmienia wszystkich zakresów.

 

Z góry dziękuje za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

d@rek,

myślę, ze nie ma co panikować; poczekajmy na dalsze wyjaśnienia Konstruktora ;-) ja używam cywilnych radzieckich NOSów 6P3S od pół roku i nic mi się ze wzmacniaczem i lampami złego nie stało; teraz przesiadłem się na polskie 6p3S i nadal wszystko jest OK. może dalej będezie wszystko działało?

A z lamp EL34 polecam Ci poszukać starszych RFT "made in DDR"; używam takich i nie narzekam - porządne NOSy ;-D

Dzięki za info o lampach sterujących w WL25; ja chyba nie wiem, o co chodzi, bo na stronie internetowej: http://www.amplifonaudio.com/wl25.htm jest napisane: "(...) Stopień sterujący oparty jest na podwójnej triodzie 6H2P-EB pełniącej rolę wzmacniacza wstępnego(..)". tak jest także na ulotkach reklamowych amplifona wl25 ;-)

x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, Panie Andrzeju.

 

Kiedy powstanie TACD02?

Powinien.

A dołączając się do pytania Kolegi Studernote, może jakiś TACD01mkII?

Pozdrawiam,

Grzegorz.

nie zakładaj nic z góry; bądź nieskazitelny w słowach; nie bierz nic do siebie; rób wszystko najlepiej jak potrafisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.