Skocz do zawartości
IGNORED

Klub miłośników chińskich lampowców


McGyver
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

>A w moim MA przy biasie 48 po kilku godzinach grania, na trafach zasilających nie utrzymam ręki

>dłużnej jak 5 sekund. Czyżby chinole zaczęli oszczędzać na trafach?

>

>mmz jak to jest u Ciebie?

 

Trafa po kilku godzinach są dość gorące, ale można na nich trzymać rękę bez poparzenia się. Inna sprawa, że ów trafa zasilające zaczęły podnosić się w moim MA. Pomiędzy nimi a obudową jest już szpara ok. 0,5 cm i cały czas "idą" w górę :/

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że bias wynosi 50 mA (pary katod 10 Ohm przylutowane po obu stronach płytki, pomiar multimetrem dał 5,4 Ohma, czyli napięcie ustawione na 250 mV).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj się puchy nagrzały od pracy do góry nogami i kilka godzin pracy przy biasie 48mA ich nie ochłodziło. Dzisiaj grają już 4h i są ledwo ciepłe, czyli wszystko jak powinno być :-)

Dziękuję za pomoc.

 

mmz a to dziwne u mnie nic się nie podnosi, a mamy takie same wersje. Może śrubki Ci się poluzowały?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pozdrawiam Mirosław Andrejuk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby trzymają. Trafo zresztą siedzi na miejscu, natomiast puszka obudowy jakby się z niego ześlizgiwała. Z zewnątrz widać już wchodzące do trafa kable i metalowe śruby zaczepów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bias mierzy się w woltach (ujemnych) a nie w amperach. Te 50 mA to wartość prądu katodowego, który jest skutkiem (m.in.) ujemnej polaryzacji siatki sterującej względem katody, czyli właśnie "biasu".

 

Jeśli wzmacniacz ma regulację biasu, to polega ona na podawaniu określonego napięcia ujemnego na S1.

 

Jakie jest napięcie stałe na tych rezystorach, mierzone od strony lampy? Jeśli 250 mV, to przy rezystorze 5R4 prąd katodowy wynosi niecałe 50 mA. Czy rezystory 5R4 są tutaj wspólne dla każdej pary lamp. Jeśli tak, to prąd katodowy poszczególnej lampy wynosi 1/2, czyli niecałe 25 mA.

 

Z różnych względów radziłbym jednak połączyć katody każdej lampy do masy osobnym rezystorem, najlepiej o wartości 10R/1W. Wówczas można zmierzyć prąd katodowy każdej lampy osobno.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

toptwenty, 29 Sty 2009, 14:38

 

>Bias mierzy się w woltach (ujemnych) a nie w amperach. Te 50 mA to wartość prądu katodowego, który

>jest skutkiem (m.in.) ujemnej polaryzacji siatki sterującej względem katody, czyli właśnie "biasu".

>

>

>Jeśli wzmacniacz ma regulację biasu, to polega ona na podawaniu określonego napięcia ujemnego na

>S1.

>

>Jakie jest napięcie stałe na tych rezystorach, mierzone od strony lampy? Jeśli 250 mV, to przy

>rezystorze 5R4 prąd katodowy wynosi niecałe 50 mA. Czy rezystory 5R4 są tutaj wspólne dla każdej

>pary lamp. Jeśli tak, to prąd katodowy poszczególnej lampy wynosi 1/2, czyli niecałe 25 mA.

 

Każda KT88 ma swój niezależny rezystor. Podejrzewam że tam jest jednak 5 ohm (dwa 10ohm połączone równolegle), a to co pokazał miernik to błąd pomiaru (np. na rezystancji przewodów czy też gniazdek w mierniku). Zapewne po zwarciu końcówek miernik pokaże 0,4ohm.

 

>Z różnych względów radziłbym jednak połączyć katody każdej lampy do masy osobnym rezystorem,

>najlepiej o wartości 10R/1W. Wówczas można zmierzyć prąd katodowy każdej lampy osobno.

 

Tak też jest zrobione, tyle że rezystory są po 5 ohm. Dla prostoty liczenia faktycznie można je powymieniać na 10ohm, ale nie "beleco" o rozrzucie +/-20% (od 8 do 12 ohm) tylko albo 1% albo pomierzone i dobrane (ale nie tym miernikiem co to pokazuje 5,4ohm przy pomiarze rezystora 5 omowego!)

 

pawcio, 29 Sty 2009, 14:43

 

>A ja polecam wpiąć w szereg amperomierz i będzie wszystko jasne bez zastanawiania się jakie tam są

>rezystory.

 

A po co sobie życie komplikować? Zrobić jak Toptwenty pisze i po sprawie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Tak też jest zrobione, tyle że rezystory są po 5 ohm. Dla prostoty liczenia faktycznie można je >powymieniać na 10ohm, ale nie "beleco" o rozrzucie +/-20% (od 8 do 12 ohm) tylko albo 1% albo >pomierzone i dobrane (ale nie tym miernikiem co to pokazuje 5,4ohm przy pomiarze rezystora 5 >omowego!)

 

i przy tym zmierzenie prądu miernikiem jest komplikowaniem sobie życia? :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawcio, 29 Sty 2009, 15:13

 

>>Tak też jest zrobione, tyle że rezystory są po 5 ohm. Dla prostoty liczenia faktycznie można je

>>powymieniać na 10ohm, ale nie "beleco" o rozrzucie +/-20% (od 8 do 12 ohm) tylko albo 1% albo

>>pomierzone i dobrane (ale nie tym miernikiem co to pokazuje 5,4ohm przy pomiarze rezystora 5

>>omowego!)

>

>i przy tym zmierzenie prądu miernikiem jest komplikowaniem sobie życia? :)

 

Tak, bo rezystory wymienisz JEDEN RAZ, a potem już tylko mierzysz przez przyłożenie wyprowadzeń miernika do końcówek rezystora. A Twoim sposobem to trzebaby przeciąć ścieżki, zamontować punkty pomiarowe, i potem za każdym razem jak Ci przyjdzie do głowy biasy posprawdzać, to rozpinać to (ale nie pod napięciem, więc i z rozładowanymi kondami). I procedurę powtarzać cztery razy, bo to push-pull. No, chyba że wmontujesz cztery mierniczki. Tylko gdzie je dać, bo w obudowie nie ma ich gdzie wmontować?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zapytam z innej nieco beczki, wracajac do wczesniejszych wypowiedzi. Czy ktos z Bydgoszczy lub okolic (Torun, Poznan) chcialby sie podjac wykonania drobnych modyfikacji w mc-100b, takich jak dolozenie opoznionego wlaczania pradu anodowego, czy choc dolozenia standby? Lutowac umiem, ale elektronik ze mnie zaden, nawet nie wiedzialbym na ktorym kablu robic ten wlacznik. Przy okazji moznaby przejrzec, czy jakies elementy nie sa tak smiesznej jakosci, ze az prosza sie o wymiane.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koc, 30 Sty 2009, 00:09

 

>A ja zapytam z innej nieco beczki, wracajac do wczesniejszych wypowiedzi. Czy ktos z Bydgoszczy lub

>okolic (Torun, Poznan) chcialby sie podjac wykonania drobnych modyfikacji w mc-100b, takich jak

>dolozenie opoznionego wlaczania pradu anodowego, czy choc dolozenia standby? Lutowac umiem, ale

>elektronik ze mnie zaden, nawet nie wiedzialbym na ktorym kablu robic ten wlacznik. Przy okazji

>moznaby przejrzec, czy jakies elementy nie sa tak smiesznej jakosci, ze az prosza sie o wymiane.

 

Tu masz sporo informacji:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Na pewno kondensatory sprzęgające warto dać lepsze, na pewno jest konieczne sprawdzenie i właściwe ustawienie napięć żarzenia. Resztę doczytaj pod podanym linkiem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim MA są rezystory 10 ohm, ustawiłem na nich napięcie ok. 400mV czyli 40 mA prąd biasu. Wymagało to cierpliwości, bo najpierw trzeba było stwierdzić który potencjometr (a jeden się popsuł przestał regulować i musiałem go wymienić) do której lampy - żadnych oznaczeń u Chińczyka. Był bardzo różny zakres regulacji np na jednej lampie można było "rozkręcić" do 580 mV, a na innej 410 mV to max, dlaczego ? - pewnie taki chiński zasilacz - ale prócz tego trzeba czekać aż się prądy ustalą i wzmak musi się dobrze rozgrzać. Elektronik ze mnie żaden, znam podstawowe pojęcia, ale schematu nie rozumiem. Lampy EL34B, oryginalnie było ustawione na jakieś 135-180 mV, po prostu Chińczyk nie regulował tylko podłączył i jazda.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem prawie cały temat i jestem zdecydowany kupić chińczyka tylko do końca nie jestem pewien, który lepiej by zagrał z kolumnami na Daytonie DC28 i Scanie 18w3585 czy EL34 Yaqin MC10, czy któryś na KT88.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

 

Przy okazji modyfikacji mojego wzmaka - Cayin TA-35, wg receptury pana Fikusa, zauważyłem następujący błąd konstrukcyjny w moim modelu. Lampy sterujące 6Sn7 oraz wejściowe 6SL7 żarzone są niepoprawnym napięciem ok. 7.5 V DC, czyli 15V dzielone na 2 lampy w szeregu. Jak wiadomo powinno być nie mniej nie więcej, tylko 6.3V. Zauważyłem to przypadkiem, ponieważ padły mi prawie nowe 6SN7, dwie naraz(!). (Lampy mocy, w moim przypadku KT88, mają poprawne napięcie 6.3 AC)

 

Rozwiązaniem, jest dodanie za mostkiem prostowniczym (i kondensatorem) układu żarzenia 2-omowego rezystora 5W (na żyle "+") oraz za nim równolegle kondensatora 4700-10000 uF/16V, tak aby powstał filtr CRC (dziękuję Łukaszowi Fikusowi za wszystkie sugestie).

 

Dźwięk po korekcie przeskoczył o klasę. Az trudno w to uwierzyć...

Jestem przekonany, że również inni posiadacze TA-35 mogą mieć ten sam problem. Aby go wykryć wystarczy sprawdzić spadek napięcia na zaciskach 7-8 podstawek lamp podczas działania wzmacniacza.

W razie wątpliwości służę pomocą.

 

Pozdrawiam,

Arek D.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa... a oddając do tuningu okrada się państwo, bo osoba to robiąca nie wystawia F-VAT, ani paragonu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pozdrawiam Mirosław Andrejuk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja 7 dni, z czego 3 dni zajelo UPS'owi dotarcie z Warszawy do Poznania - sam odebralem w poznanskiej centrali, bo chcialem ograniczyc ryzyko rzucenia wzmacniaczem przez kuriera. Pierwszego i drugiego dnia przesylka byla w 3 miejscach w Honk Kongu, potem w ciagu jednego dnia przeleciala do Kolonii z miedzyladowaniem w Dubaju, 1 dzien z Kolonii do Warszawy, a potem w 3 dni 300 kilometrow do mnie :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja kupiłem z Polski :) To przede wszystkim kwestia ostrożności - chciałem wiedzieć, że kupuję grający sprzęt :)

 

Witam! Dopisuję sie do klubu. Prawo to nabyłem jakieś 4 godziny temu :))))

 

I od razu pytanie:

1)na co wymienić lampy (czy też pozostawić, bo są dobre). Mam następujące: 4 razy 6V6, 2 razy 12AU7 i dwa razy 12AT7.

2)jak długo przeważnie lampy świecą (o ile są dobrze poregulowane biasy) - chciałbym się zaopatrzyć w zapasowe.

3)Wzmacniaczem jest Yaqin MS-6V6. Oprócz tego, że gra ładnie kompletnie nic o nim nie wiem. Wyczytałem na jakiejś stronie, że jego moc 12,5W jest całkowicie oddawana w klasie A a wpięty na 4 ohmy, daje 26W w klasie AB.

4)Mam wrażenie, że jedna lampa świeci słabiej. sprzęt jest nófka sztuka. co może być? Słynny Bias?

5) rozumiem, że wzmacniacze lampowe także się wygrzewają? Fajnie że zagra jeszcze ładniej :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.