Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  809 członków

Dynaudio Klub
IGNORED

Klub miłośników Dynaudio


Rekomendowane odpowiedzi

Nie pierwszy raz może się okazać, że niższa seria, bez audiofilskiej napinki gra lepiej niż level wyżej...

 

Tak jak nie pierwszy raz okazuje się, że w audio często lepiej- znaczy gorzej! :)

 

Z kolei jak przesiadam sie z excite na audience to tam ta dolna średnica może nie tyle dominuj co tej wyższej nie wiele słychać, po prostu nie słychać wielu zdarzeń na wyzszej średnicy w stosunku do audience, ktoś gumką wytarł :) Efekt taki że na scenie jest ubogo jakoś pusto w zdarzenia dźwiękowe względem excite z tym że to co jest, jest bardziej konkretne masą dolnej średnicy.

 

... a mniej- znaczy więcej! :)

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Panowie, mam zagwozdkę. Chciałbym zakupić te oto kolumienki.

 

http://allegro.pl/dynaudio-contour-s5-4-top-model-i6726414704.html

 

Widzę, że już od dość dawna są wystawiane i jakoś nie znalazły nowego właściciela.

Żeby się nie wbić na minę i nie przepłacić, ile według Was można dać za te 5.4?

Może któryś z Was miał do czynienia z tym gościem i chciałby podzielić się wrażeniami. Będę dźwięczny. :)

 

Napisz do użytkownika Rambo. On coś chyba wie w tym temacie. Cena... to masz archiwum i zakończone aukcje :) w niewiele większej kasie możesz nabyć C2... hifi.pl, ale pewnie nie będą miały takiego zejścia jak te 5,4. Dwie osoby z którymi rozmawiałem w temacie C2 przesiadały się na C4. Okazyjnie są do kupienia 380 w niskiej cenie na allegroszu jeśli potrzebujesz dużej kolumny.

Edytowane przez ROXI

Czy ktoś posiada, lub posiadał z was Dynaudio Excite X14?

Jak jest z ich dynamiką? Czy potrzebują mocniejszych wzmacniaczy niż większe, ale 4 omowe X16 lub X18?

Gdzieś w testach ktoś wyliczył, że przy 8 Omach mają efektywność tylko 80dB !!!!!!

Jak to gra?

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Osbiście nie mierzyłem, ale...:

 

 

 

http://www.stereophile.com/content/dynaudio-excite-x14-loudspeaker-measurements#IBxgMJhYz1pKgSFw.97

" Dynaudio specifies the X14 as having a voltage sensitivity of 85dB/2.83V/m; my estimate was 83dB(B)/2.83V/m, which is both lower than the specified figure and 1dB lower than my estimate of the earlier Excite X12's sensitivity. Despite this low sensitivity, the X14 is very easy to drive, its impedance remaining above 8 ohms at almost all frequencies (fig.1, solid trace), and about 2 ohms higher than the X12's impedance. The minimum magnitude is a mild 6.4 ohms at 210Hz, and the small electrical phase angle (dashed trace) is relatively benign."

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Gość

(Konto usunięte)

To trochę bez sensu. Kupować kolumny nierzadko podchodzące do 10.000 zł za parę i aby cieszyć się dobrym dźwiękiem trzeba wymieniać w nich bebechy.

 

Bez sensu?

Jacku...to już paranoja jakaś ;-)

Użytkownik sittek dnia 23.02.2017 - 14:17 napisał

To trochę bez sensu. Kupować kolumny nierzadko podchodzące do 10.000 zł za parę i aby cieszyć się dobrym dźwiękiem trzeba wymieniać w nich bebechy.

 

Bez sensu?

Jacku...to już paranoja jakaś ;-)

 

Nie siej defetyzmu. Kolumny grają bardzo dobrze, tylko trzeba umieć je zestawić :)

Jak ktoś ma smykałkę do majsterkowania, to za wszystko się zabierze aby coś tam wydłubać i przelutować, a często efekt gorszy od fabryki:)

<p>Sittek Kolego u mnie od ponad roku plumkaja dynie x14, graly z przeroznymi wzmakami, od heed-ow po dwie rozne regi, wloskie i francuskie piecyki itd. Z kazdym inaczej, bardzo inaczej plumkaly. Postawilem na barwe i napowietrzenie oraz dynamike kosztem innych elementow, stad jest i bedzie parka od atoll-a. Wlasnie slucham bardzo fajnych kawalkow od Groove Da Praia - Todas As Coisas oraz bardzo ladna przerobke Walking on the Moon, a wczesniej plytka Samanthy James, ktorej muzyke uwielbiam i polecam. Jak widzisz nawet takie gatunki muzyczne bardzo uroczo graja te maluszki. Z moich obserwacji jednak z "wiekszymi/ciezszymi itd. heh" piecykami te monitorki brzmia lepiej, skala dzwieku jest wieksza, lepsze dociazenie. Wyjatkowo wredne monitorki, gdy akustyka pomieszczenia lezy, a z wad no to juz to co wiele razy bylo pisane czyli gora pasma odstaje od reszty, cos tu dynaudio przekombinowalo troszku, brakuje separacji, mi brakuje, Tobie oczywiscie nie musi. Ps. Oczywiscie dalej wokaliza na pierwszym miejscu i najmocniejsza z calego brzmienia ale z rownie wielka przyjemnoscia slucham na nich M. Oldfielda - the songs of distant earth. U mnie jest slyszalnie "oslodzony" wokal i chlodek na gorze, basik szybki, kopiacy ale kontur mocno zaokraglony (tu swoje robi in 100 se, ktory konturowoscia basu nie grzeszy). Duuuuuzo powietrza, tylko YBA heritage a100 dawala pod tym wzgledem tez tak ladne napowietrzenie z x14 jak robi to in 100se, ale jej znowu brakowalo barwy srednicy jaka ma atoll. Oczywiscie to moje subiektywne oceny. Mimo ich "wrednosci" co do warunkow akustycznych bardzo je polubilem, tzw. uzaleznienie do dynaudio i mnie dopadlo. Oczywiscie te slabsze strony tylko czasem doskwieraja i moze wiecej w tym winy jak sam material muzyczny zostal zarejestrowany, bo czasem jest zjawiskowo a czasem chcialoby sie lepiej hehehe.

Edytowane przez Adam 38

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

To trochę bez sensu. Kupować kolumny nierzadko podchodzące do 10.000 zł za parę i aby cieszyć się dobrym dźwiękiem trzeba wymieniać w nich bebechy.

 

Różne są oczekiwania, być może taki dźwięk przed mod. w moim setupie komuś byłby do zaakceptowania a w innym setupie byłoby lepiej, trudno powiedzieć co jakie jest bo dla każdego jest to inne.

Najbardziej nie pasowała mi góra, mimo że słychać było wiele nowych informacji w stosunku do wcześniejszych 42ek to były one tak wygładzone i umuzykalnione że wydawało się że te drugie 42ki grają bardziej rozdzielczo, ale jak się wkłada krążek i na kązdej płycie słychać wiecej dzwięku przy x16 to nie ma złudzeń że informacji jest więcej tylko wygładzony sposób prezentacji daje odczucie przez małą separację ich subiektywnie mniejszą ilość. Po wymianie konda wygładzenie się bardzo zmniejszyło i wszystko stało się bardziej na górze odseparowane, selektywne, nie wspominając o przestrzeni i powietrzu.

Za swoje dałem 1560 w dobrym stanie przetworników i złym stanie obudowy, części do zwrotnicy to ok.400-500 zł. więc cena łączna około 2000zł no i + nowe ofornirowanie by się przydało, uważam że to był dobry zakup, względem wcześniejszych skrzynek znaczny postęp.

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

Czy ktoś posiada, lub posiadał z was Dynaudio Excite X14?

Jak jest z ich dynamiką? Czy potrzebują mocniejszych wzmacniaczy niż większe, ale 4 omowe X16 lub X18?

Gdzieś w testach ktoś wyliczył, że przy 8 Omach mają efektywność tylko 80dB !!!!!!

Jak to gra?

 

Posiadam w systemie sypialnianym i tutaj sprawdzają się bardzo dobrze. Mają zaskakująco dużo basu, choć może to być kwestia ustawienia blisko ściany (ok. 25 cm). Na pewno nie są to typowe Dynki, grają dźwiękiem świeżym, nawet i trochę lekkim, szczegółowym, co mi odpowiada. Dynamika umiarkowana. Muszę je przenieść kiedyś i podpiąć pod monosy i lampy, to zobaczę jak się zmienią. Chwilowo grałem z nimi przez Creeka Evolution 50A, ale brakowało mi bezproblemowej aplikacji - do snu gram głównie z plików. Wg mnie X14 polubią więcej prądu i tu pokażą swoje możliwości. Generalnie to bardzo udane małe monitory, do tego ładne, dobre przetworniki. Są u mnie od dłuższego czasu i prędko ich nie zmienię - ewentualnie Canto Grand, a przerzuciłem sporo monitorów.

Cos w tym jest, ze maja "zaskakujaco duzo basu" bo zawsze pierwsze wrazenie gosci, ktorzy pierwszy raz ich u mnie sluchaja to - jak z takich maluszkow jest taki bas heh, a przeciez to dalej tylko monitorowy basik. A u mnie obecnie stoja ok. 120 cm od tylnej sciany w malym pokoiku i nie mam "dopalenia dolu" przez dostawienie do tylnej sciany. Pamietam tez, ze z rega elex -r mialy wyjatkowow twardy, zbity, konturowy bas.

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Małe monitory zwykle grają bass reflex-em czyli protezą tak aby grały dużo wiecej jak wyglądają i stąd taka opinia , wyjątkiem są konstrukcje OZ.

 

Podłogówki nie muszą tego robić jak np. Minas Anor ale one potrafią przyłoić kiedy taka jest potrzeba i realizacja tego wymaga i z oczywiście wydajną elektroniką.

Edytowane przez Luk77

bo zawsze pierwsze wrazenie gosci, ktorzy pierwszy raz ich u mnie sluchaja to - jak z takich maluszkow jest taki bas

 

hehe faktycznie w przypadku monitorów Dynaudio takie są zazwyczaj reakcje. Zaskakują swoimi możliwościami.

Chłopaki, dziękuję za informacje o X14.

 

Bez sensu?

Jacku...to już paranoja jakaś ;-)

Aj tam, paranoja, ja rozumiem, pogrzebać i wypruć bebechy w starych konstrukcjach, bo kusi, ale robić to w nowych? :-)

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Ciężko byłoby porzucić pierwsze pozytywne doświadczenie po zmianach po wymianie elementów zwrotnicy.Zauważcie że Dynaudio lutuje kable do głośników dopiero od contour LE ! a tak na styki, kilka minut dla pracownika... ciężko nie zauważyć podejścia producenta które mówi co nieco o podejściu do tych spraw wewnątrz. Lutowane kabelki, lepsze kondensatory po ok. 40 zł/szt. m-cap i powłoka na esotecu to zabieg w 1.4 LE kosztujący blisko 4 tys zł więcej! od zwykłej wersji 1.4, to zabiegi jak cena nowych x14tek adekwatnie ? Czemu więc samemu tego nie zrobić skoro tak małe nakłady przynoszą takie różnice.

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

Panowie :)

Używa ktoś może suba lub x 2 Dynaudio do stereo? Zastanawiam się czy nie kupić sobie SUB 600, zresztą taki miałem plan od początku... aby częściowo zmodelować rozwiązanie Chicago :)

Edytowane przez ROXI

Jak już to dwa suby i raczej pomyślałbym o SUB500 - jest ciekawszy niż jego młodszy brat i posiada więcej opcji. Podstawową wadą 600 jest brak zbalansowanych wejść i wyjść - jest to dla mnie nie do zaakceptowania. Poza tym 600 jest lżejszy od 500 o 10 kilogramów co też ma swoją wymowę. No i 600 jest mniejszy od 500 co też mnie napawa niepokojem.

Parker's Mood

Napisz do użytkownika Rambo. On coś chyba wie w tym temacie. Cena... to masz archiwum i zakończone aukcje :) w niewiele większej kasie możesz nabyć C2... hifi.pl, ale pewnie nie będą miały takiego zejścia jak te 5,4. Dwie osoby z którymi rozmawiałem w temacie C2 przesiadały się na C4. Okazyjnie są do kupienia 380 w niskiej cenie na allegroszu jeśli potrzebujesz dużej kolumny.

Dziękuję za info. Niestety, użytkownik Rambo ostatnio logował się na forum pod koniec listopada.

On coś kupował od tego gościa? Coś wiesz więcej?

 

Dziękuję za info. Niestety, użytkownik Rambo ostatnio logował się na forum pod koniec listopada.

On coś kupował od tego gościa? Coś wiesz więcej?

 

Chodzi oczywiście o rambo54 :) który loguje się codziennie :)

Jak klikniesz w mój profil... to mój jedyny "znajomy" na forum, który się do mnie przyznaje :)

Edytowane przez ROXI
Gość

(Konto usunięte)

 

 

Chodzi oczywiście o rambo54 :) który loguje się codziennie :)

Jak klikniesz w mój profil... to mój jedyny "znajomy" na forum, który się do mnie przyznaje :)

 

ROXI...ja Cię też lubię :-)

My Tu wszyscy sie lubimy chociaz czasem zaiskrzy heh

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

No i 600 jest mniejszy od 500 co też mnie napawa niepokojem.

 

Tylko mógłbym do renty nie złożyć takiego zestawu, bo 500'tka już od dawna jest niedostępna w detalu.

Pozostaje raczej albo 600 albo może coś z REL'a. Widziałem na forum, że kilka osób gra na REL plus Dynaudio...

Roxi, jak Ty kupisz suba to ja też sobie sprawie, a co tam ;-)

 

Przydałby się pilot do suba, bo płyty są inaczej zrealizowane... ale to chyba tyko w Velodyne. Jest tak duża różnica pomiędzy starymi płytami z rockiem, a nowymi realizacjami, że bez opcji regulacji barwy złożenie systemu tak aby grał wszystko dobrze praktycznie jest niewykonalne...

Przydałby się pilot do suba, bo płyty są inaczej zrealizowane... ale to chyba tyko w Velodyne. Jest tak duża różnica pomiędzy starymi płytami z rockiem, a nowymi realizacjami, że bez opcji regulacji barwy złożenie systemu tak aby grał wszystko dobrze praktycznie jest niewykonalne...

Żaden system nie zagra wszystkiego na jednakowym poziomie,płyty są różnie realizowane.To główny powód choć nie jedyny.

złożenie systemu tak aby grał wszystko dobrze praktycznie jest niewykonalne...

System powinien grać i odtwarzać każde (!) nagrania wiernie, albo przynajmniej dość poprawnie.

Dobre i podobające się nam powinny być nagrania. Strojenie systemu i modyfikowanie go pod konkretne, często obiektywnie złe nagrania to zaułek.... ;)

Edytowane przez globtroter1

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Od tygodnia używam xblocka Verictum i zmiany są spektakularne :) Auralic nabiera jeszcze więcej gładkości i szlachetności. Praktycznie nie używam DAC i CD i gram tylko z plików i Tidala. Dynki również z każdym dniem grają coraz łagodniej. Wcale te białe Mundorfy w zwrotnicy tak nie sieją :) Bardzo dobre kolumny... w sumie idealne rozwiązanie z wielkością 3,4 bo nie istnieje nigdy problem nadmiaru basu. W większości nagrań jest tak jak lubię. Są starsze nagrania... i tam by się dodatkowy bas przydał :)

post-59356-0-83005700-1488059080_thumb.jpg

Edytowane przez ROXI

U mnie między białymi mundkami a czerwonymi jantzenami jest przepaść, te pierwszetak jak piszą zalatuje od nich nico szklistością, choć bardziej np u mnie w aplikacji podkoloryzują, wygładzają do utraty informacji podobnie jak standardowe bennic, może od nich z nieco lepszą rozdzielczością, takie muzykalne kondensatory dla melomana.

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

U mnie między białymi mundkami a czerwonymi jantzenami jest przepaść, te pierwszetak jak piszą zalatuje od nich nico szklistością, choć bardziej np u mnie w aplikacji podkoloryzują, wygładzają do utraty informacji podobnie jak standardowe bennic, może od nich z nieco lepszą rozdzielczością, takie muzykalne kondensatory dla melomana.

 

To ciekawe, co piszesz. Bo myślałem, że to właśnie one są odpowiedzialne za to "ochłodzenie" i nadmierną jaskrawość. Na szczęście kolumny już "złagodniały" i grają jak rasowe Dynaudio a nie Tonsile :)

To ciekawe, co piszesz. Bo myślałem, że to właśnie one są odpowiedzialne za to "ochłodzenie" i nadmierną jaskrawość. Na szczęście kolumny już "złagodniały" i grają jak rasowe Dynaudio a nie Tonsile :)

 

mcap`ów jest kilka rodzai (rozróżnienie dla pracy przy max napięciu, jeśli dobrze pamiętam to chodzi o możliwość przebicia izolacji)

na 250 volt, 400 v i 630v , mam te na 630 v. Widzę ze zdjęcia poniżej że w LE 3.4 są o oznaczeniu 250 V. Nie wiem jakie są różnice między nimi w brzmieniu, ale na stronie poniżej ktoś wydał swoją opinię:

http://www.humblehomemadehifi.com/Cap.html

 

zdjęcie zwrotki na stronie :

 

http://www.hi-fi.com.pl/images/thumbnails/images/numeryhfim/2016-03/3843032016/3843032016-008-fit-731x488.jpg

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.