Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  802 członków

Dynaudio Klub
IGNORED

Klub miłośników Dynaudio


wube
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Do DM 2/6 pasuje zwrotka od X12 - ta z DM jest źle zaprojektowana i zrobiona po taniości.... a głośniki są praktycznie te same.

 

Najrozsądniej było by wysłać je na przebudowę kompletną zwrotnicy.

 

Najciekawsze jest to, że po za 1 ewidentnym defektem, granie tych DMów mi się cholernie podoba :).

1 problem to zachodzący przeciągnięty bas... Po odsłuchu Emita m30 to ten problem w DMach jest minimalny - M30 to mają x4 to przeciągnięcie.

2 problem mniejszy i trudniejszy do wychwycenia to jakby ucięta góra - jakby był zbyt wysoko odcięty.

 

Ciekawe czy zmiana zwrotnicy zniwelowała by ten 1 problem - z tego co pamiętam to X14 nie miały tego defektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko Tobie Andrzej granie dm-ów się podoba, mi te dyniowate wysokie z DM 2/6 też baaardzo się podobały, bardzo ale to bardzo. Były tak bardzo dźwięczne, gładkie, soczyste, słodziutkie i potrafiły tak pięknie wybrzmiewać/wibrować po Dyniowemu, wiadomo o jaki efekt chodzi.

 

Pamiętam jak dziś, gdy je pierwszy raz podłączyłem i na szybko w dzień rzuciłem uchem - pomyślałem sobie - ale padaka...

 

Potem jednak przyszedł wieczór, na spokojnie posłuchałem muzy do późnych godzin nocnych i już nie było padaki...To o czym napisałem w pierwszym akapicie wryło mi się w łepetynę do dzisiaj. Z zamkniętymi oczami zawsze i wszędzie poznałbym te dzwoneczki z dm 2/6, jedyne w swoim rodzaju!, niepowtarzalne. I wiem, że to brzmienie obiektywnie jest "podkolorowane" ale co z tego skoro mógłbym takiej góry słuchać do końca moich dni i byłbym szczęśliwy. Pisząc to, zadaje sobie w myślach pytanie - jak bardzo podobałaby mi się góra ze Special 25? Może lepiej dla mnie, że nigdy jej nie słyszałem...

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko Tobie Andrzej granie dm-ów się podoba, mi te dyniowate wysokie z DM 2/6 też baaardzo się podobały, bardzo ale to bardzo. Były tak bardzo dźwięczne, gładkie, soczyste, słodziutkie i potrafiły tak pięknie wybrzmiewać/wibrować po Dyniowemu, wiadomo o jaki efekt chodzi.

 

Pamiętam jak dziś, gdy je pierwszy raz podłączyłem i na szybko w dzień rzuciłem uchem - pomyślałem sobie - ale padaka...

 

Potem jednak przyszedł wieczór, na spokojnie posłuchałem muzy do późnych godzin nocnych i już nie było padaki...To o czym napisałem w pierwszym akapicie wryło mi się w łepetynę do dzisiaj. Z zamkniętymi oczami zawsze i wszędzie poznałbym te dzwoneczki z dm 2/6, jedyne w swoim rodzaju!, niepowtarzalne. I wiem, że to brzmienie obiektywnie jest "podkolorowane" ale co z tego skoro mógłbym takiej góry słuchać do końca moich dni i byłbym szczęśliwy. Pisząc to, zadaje sobie w myślach pytanie - jak bardzo podobałaby mi się góra ze Special 25? Może lepiej dla mnie, że nigdy jej nie słyszałem...

 

Bajeczna, wieloplanowa, 3d scena, barwa, wybrzmienia i słodkość. Słychać o wiele więcej, dźwięk jest też dużo bardziej prawdziwy i realny. Pamiętam taki jeden dźwięk na mojej ulubionej płycie który normalnie jest mniejszym lub większym szumem a tak był takim brzmieniem elektryczności, taki dźwięk prądu - cięzko to opisać ale esotar pokazał co muzycy mieli na myśli :)

ale... dla mnie osobiście to podbiłbym to pasmo o 3db, za mało góry :)

 

 

Reszta średnio, bas na pewno nie ten, średnica za gorąca, mało separacji, ale tak po prostu ma być :)

Edytowane przez Sonic990

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie górę można zmienić, bo kondensator bennic wygładza ją tak że zamazuje szczegół w stosunku np jantzen superior, trochę żałuję bo do mojego systemu jest trochę za ostry zwłaszcza że cd arcama ma sporo ostrości, wczoraj podpiąłem starego marantza to problemu z tym nie ma.

U mnie po eksperymentach z przekładaniem miejscami d280/2 z d260 wyszło że proporcjonalnie na dzwięk wpływ głośnika był nieco mniejszy od topologi zwrotnicy. Przekładając d260 do audience 42 nie otrzymałem jakości góry z x16, było nieco dokładniej niżeli z d28/2, mniej plastycznie, zimniej. Nie powiem że z d260 było lepiej, na moje ucho i system pasował tam d28 dając więcej przyjemności. Zmieniając elementy na pewno można sporo poprawić jak i zmienić, ale topologia zwrotnicy i filtrowania narzuca ograniczenia.

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróciłem sie do oferującego zwrotnice do dynek.

W moim przypadku wymiana dotyczy DM 3/7

Oto co mi napisał.

Proszę odnieście się do jego słów. Co myślicie?

 

Mam trzy opcje ;

1.ekonomiczna 420zł para

2.standard JantzenAudio 500zł para

3.Premium z cewkami tasmowymi dla tweetera 630zł para. - Myślę o najlepszej opcji.

 

Koszt dodatkowy okablowania wynosi 150zł za parę kolumn.

 

Co zyskuje kupując Pana najlepsze zwrotnice?

 

Oryginalne zwrotnice są wykonane z bardzo tanich podzespołów.

W szczególności dotyczy to niskich częstotliwości, które mają cewkę na rdzeni ferromagnetycznym.

W mojej zwrotnicy w torze wooferow znajduje się cewka powietrzna z drutu dużej średnicy drutu 1,4mm2.

W torze tweetera instalowana jest cewka taśmowa najwyższej klasy , które dzięki minimalnej oporności bez strat sygnalu przekazuje sygnał od wzmacniacza do tweetera .

Uzupełnieniem elementów są znakomite kondensatory które gromadzą ogromne ładunki dzięki temu, ze mają napięcie pracy aż 400Voltów.

Ja jestem inżynierem akustykiem z 30 letnią praktyką a praca nad dźwiękiem to dla mnie także hobby.

 

Generalnie poprawie ulega całe spektrum pasma.

Niskie częstotliwości stają się mięsiste i następuje zrównanie fazowe i bas jest bardziej w punkcie powstania dźwięku i jest o kilka decybeli mocniejszy.

Poprawie ulega w stopniu największym szerokość sceny muzycznej w średnicy a największy zysk jest w torze tweetera , który wreszcie pozwala temu glosnikowi zaprezentować swoje wysokie możliwości i pokazać ogrom szczegółów , które w starej zwrotnicy wogóle nie są prezentowane.

Edytowane przez Stefan Olszak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W DM 2/6 jest podobna sytuacja - najlepiej zastosować zwrotkę z x12.

 

W tym wątku w wiadomości z 05.04.2013 - 20:29  strona 125 jest podany namiar na schemat.

 

Proszę powiedzcie co robi taki układ: szeregowo cewka - równolegle kondensator i opornik.... to jakaś korekta impedancji? Te wartości da się przeliczyc na częstotliwość odcięcia.14e78cc19d8bd11c2fca31f93c7d12ad.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej ta inwestycja jest nie opłacalna, przecież używane x12/14 można spotkać w okolicy 1400-1500zł w dodatku nie wiem jakie byłoby tego powodzenie raz że w dm2/6 jest tweeter d28 o jakiś -1db mnie skuteczny jak d260 w x12 a więc trzeba inny rezystor, dwa że jest inny podział między zwrotnicami 1800hz w dm2/6 a 2000hz w x14. Przeinwestowałbyś z niewiadomym skutkiem dzwiękowym i jeszcze miałbyś do tego słabszy tweeter. To aż dziw ze excite są w cenach uzywanych niemal takich jak seria niższa.

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu Stefan samemu bym wymienił najpierw cewki, posłuchał. 400 V to tylko możliwość pracy do granicy przebicia izolacji kondensatora nic to nie mówi o dźwięku a napięcia na zaciskach kolumn to raptem kilka Volt. To zdaje się nie najlepszy upgrade wymienić kondensator na standard jantzena za przysłowiowe 5 zł, superior jantzena to cena 10x standard a wnosi sporo ale jest też ostrawy a czas formowania to jakieś 400 godz. Nie wygląda to atrakcyjnie.

 

No ja w tej cenie nie widziałem jeszcze... bo bym miał je u siebie :).

X12 to 1800, x14 2400, x16 2800.

 

x12 nawet za 1200zł były https://archiwum.allegro.pl/oferta/dynaudio-excite-x12-i6653070369.html

 

ostatnio x14 pamiętam 1400zł

x16 spokojnie za 2300

https://archiwum.allegro.pl/oferta/dynaudio-excite-x16-rosewood-kolumny-podstawkowe-i6915923667.html

można wyrwać ale za często nie są, za swoje dałem w stanie obdrapanym 1550 :)

Edytowane przez Kamil Ełk

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że panowie ładnie się bawicie z tymi zwrotnicami, ja bym się tak bał grzebać w kolumnie bo zakładam że kiedyś będę je chciał odsprzedać...

 

zamiast tego myślę nad jakąś zmianą..

 

tylko w sumie to sam nie wiem na co, droższe dynki to już spory wydatek np special forty to musiałbym dopłacić z 9 k do moich emitów, sporo kasy!

 

myślę jeszcze żeby nada 326 zmienić na heeda obeliska a to już cenowo wydaje się być rozsądnie, ale nie wiem czy mocowo sobie poradzi- jak sądzicie?

 

ostatnia opcja to zmiana marki kolumn ale jak znam życie to ciężko mi będzie znaleźć coś co mnie zaspokoi, znowu znajdę jakieś wady i będę szukał wyższego modelu.... w tych dynkach srednio mi leży dół pasma, dmucha , i mało taki konkretny przy szybszych utworach robi się dziwnie... sporo się nasłuchałem swego czasu minas anor i może całościowo bywało lepiej ale tutaj znowu góra pasma jak dla mnie gorsza

 

testowałem sporo wzmacniaczy i jednak ten nad najbardziej mi pasuje, tj jego charakter.. przy innych wzmacniaczach albo góra się robiła ostrawa albo dół potrafił zabuczeć .. ehhh i bądź tu mądry ;)

Edytowane przez Svawo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<p>Ostatnio pytalem milego czlowieka, ktory zarazil mnie Dyniami jaki piecyk by mi polecal, wymienilem kilka a On od siebie dodal Heed-a Elixir. Z tym, ze pytalem o wzmacniacz do X14. Svawo a moze jeszcze sprawdz Cyrusa One.

Edytowane przez Adam 38

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<p>Ostatnio pytalem milego czlowieka, ktory zarazil mnie Dyniami jaki piecyk by mi polecal, wymienilem kilka a On od siebie dodal Heed-a Elixir. Z tym, ze pytalem o wzmacniacz do X14. Svawo a moze jeszcze sprawdz Cyrusa One.

 

sprawdzałem cyrus one i grał dla mnie szczupło, nie miał ciepła ani potęgi, mały z wyglądu i tak też zagrał, albo mam dziwny gust, albo takie pierwsze wrażenie?... może nie był rozgrzany czy coś?

 

... pamiętam że tego dnia najbardziej mi podszedł primare i22 nie było juz czasu więc słyszałem tylko dwa kawałki m.in georga michaela i pamiętam tylko że jak wychodziłem to słyszałem basik i miałem uśmiech na twarzy... moooże trzeba zrobić jeszcze jedno podejście tylko że ponoć barwę ma niezbyt ciekawą.. tego dnia kupiłem naima 5tke który był świetny ale buczał trafem ;/

 

wogóle to troche dziwne jak w tej samej salce słuchałem exposure 1010 to wypadł całkiem nienajgorzej, ale jak go zabrałem na testy do domu to kaszanka - bardzo konturowo i bez wypełnienia...a przy tym ostra góra, intuicja mi podpowiada że mocowo kulał, podobno chyba bylo z cayinem

 

podsumowując wzmacniacze grają dla mnie albo za szczupło/konturowo (cyrus, exposure, creek) albo robi się bulwa i burczy na basie (nad 375, troche audiolab), jedynie chyba roksan kandy wypadł całościowo dobrze z miłym basem ale on ma rasowane gitary typowo pod metal... no i naim który złamał mi serce tym trafo

 

a może to moje źródło arcam rplay tak się zgrywa z tymi wzmacniaczami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Svawo a mozesz zalaczyc fotke jak masz ustawione kolumny w stosunku do scian, jak to ogolnie akustycznie wyglada? Kurcze, "przecwiczyles" wiekszosc dobrych piecykow w jeszcze przystepnych cenach i nie udalo sie znalezc zadowalajacego brzmienia. Cos mi mowi, ze za duzo graja u Ciebie sciany, chociaz moze sie myle. Jak bys wrzucil szkic pokoju, miejsca odsluchowego, moze udaloby sie cos zmienic, zeby gralo lepiej.

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyślę na priva, tak dla prywatności....akustyka jest w miarę ok, ja nie mówię że to źle gra co obecnie mam, wręcz dobrze 7/10... naczytałem się tylko że (np z lepszym wzmakiem) może być jeszcze dużo lepiej takie 11/10, a tu na razie nie znajduję takiej konfiguracji (prócz naima)... może lepsze kolumny by się przydały niż te emity 20, jakieś podłogówki... bo widzę że porządne wzmaki jak electrocompaniet, czy caspian to już majątek, a może cały system trzeba upgradować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heed Obelisk poradził sobie lepiej niż dobrze z Dynaudio DM 3/7... po ostatniej wpadce z Exposurem zakładam że ma Heed 'ma tę moc'.

Grał u mnie jako serwisowy ponad miesiąc i było miło. No poza narzekaniem żony,która pytała kiedy zniknie to pudełko po butach:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały ale wariat... :)

 

W niedzielę jadę po DM 3/7.. chętnie bym je porównał do Rel+DM 2/6 bezpośrednio.. ale wszystkiego nie zabiorę do osoby prywatnej na odsłuch..

 

Mam nadzieję że się nie zawiodę jak na Emitach m30... jak zagrają słabo to znaczy że Heed jest najlepszym wzmakiem do tych kolumn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie podjąłem decyzję o "podrasowaniu" moich DM 3/7. Zobaczymy :)

Nowe zwrotnice już się produkują a tymczasem zapraszam jak ktoś ma ochotę zobaczyć jak wygląda DM3/7 od środka i jak wygląda zwrotnica.

Co myślicie? Ubogo jest? :)

https://drive.google.com/open?id=1--9yPLuvBptmH0fgndDb6qOh-fRKY3-7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.