Skocz do zawartości
IGNORED

studio16


terror twins
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

42 minuty temu, tb82 napisał:

U mnie podbity nie był, pewnie kwestia pozostałego sprzętu i akustyki, był delikatnie pogrubiony w niskich rejestrach, tylko tyle. Motoryka bardzo dobra jak na podstawkę. Równego basu w kategoriach absolutnych to jeszcze z żadnego monitora nie słyszałem....

 

Porównywałem bezpośrednio z magnatami w tym samym pomieszczeniu i na tym samym sprzęcie.
Znajomy porównywał z Dynaudio w podobnej kasie i bas był nieco wolniejszy i zdecydowanie bardziej napompowany. Takie strojenie.

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko mówić o liniowosći basu w przypadku monitora i normalnych warunków odsłuchowych w domu bez adaptacji akustycznej. CG mają trochę więcej basu ilościowo od CGs. Te są troszkę inaczej pod tym względem zestrojoje. Basu jest mniej i jest troszkę szybszy. Wersja zwykła potrafi zagrać dość obszernym basisikiem. Czy jest podbity?  Pewnie zależy jak zawsze od sprzętu towarzyszącego,  pomieszczenia i preferencji słuchacza. Żeby to ocenić trzeba by mieć jakiś wzorzec potwierdzony pomiarami.  Indywidualna ocena czy czegoś jest za mało czy za dużo jest zawsze subiektywna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Sonic990 napisał:

CG mają bardzo podbity wyższy bas (podobnie jak 2 drożny aries na 18cm iluminatorze). Stopa perksuji jest przepotężna ale przez to wolna. Porównywałem bezpośrednio z moimi magnatami i była spora różnica. Co ciekawe ostatnio słuchałem sveda audio i tam dopiero bas był na prawdę równy. Na początku brzmiało to dziwnie ale po jakimś czasie może się spodobać, nawet bardzo. Myślę, że, trzeba posłuchać czegoś równego jak stół i dopiero potem stwierdzić czy taka prezentacja dźwięku się podoba.

Jeżeli testowałeś na Atoll-u IN100 /IN200 to masz opinię o szybkości dzwieku tego wzmacniacza ,podobnie jest z NAD-em 356/ 375 .

 

Godzinę temu, tb82 napisał:

U mnie podbity nie był, pewnie kwestia pozostałego sprzętu i akustyki, był delikatnie pogrubiony w niskich rejestrach, tylko tyle. Motoryka bardzo dobra jak na podstawkę. Równego basu w kategoriach absolutnych to jeszcze z żadnego monitora nie słyszałem....

Tomek Ty mialeś /masz ultra szybkie urządzenia Naima w postaci końcówki mocy ,a to torpeda dynamiczna więc kolumny Canto Grand były w pełnie wysterowane i trzymane za "pysk" stąd nie było mowy o spowolnieniu .

Nawet jak wpiąłeś do Canto Grand Amplifona SET42 to jego możliwości dynamiczne obaj wiemy są ogromne a całokształt w tym barwa lepsza od Naima dzielonego .

No i jaki Ty masz DAC ? jeden z najszybszych na rynku ,szybsze i bardziej rozdzielcze są z tej samej firmy tylko wyższe modele ,obaj słuchaliśmy :-)

 

31 minut temu, Sonic990 napisał:

Porównywałem bezpośrednio z magnatami w tym samym pomieszczeniu i na tym samym sprzęcie.
Znajomy porównywał z Dynaudio w podobnej kasie i bas był nieco wolniejszy i zdecydowanie bardziej napompowany. Takie strojenie.

Najpierw trzeba posiadać szybki wzmacniacz i szybkie źródło aby w pełni ocenić możliwości pełnozakresowych kolumn. Wolny wzmacniacz Atoll IN 100 połączony z kolumnami pozbawionymi częsci basu może dawać radośc ,ale trzeba być świadomym lączenie skrzywionego wzmacniacz i skrzywionych kolumn .To samo tyczy kolumn takich jak Minas Anor ,one pod Atollem IN 100 /Nadem 375 grają dobrze ,działa to na zasadzie uzupełnienia brakującyh w tych urządzeniach cechach.

Żeby złożyć poprawny system trzeba posiadać równy system a nie skrzywiony bo wówczas opinia jest niekompletna .

Kiedyś posiadałem Xindaka A600 E i A600P +preamp 53kg wagi potwor i grał bardzo dobrze ale z suchymi kolumnami nadając im pełnię brzmienia ,a z "normalnymi" pełnozakresowymi był zbyt tłusty zbyt gęsty w średnicy ,kleisty i wolny i czy to był równy wzmacniacz ? nie był ,dalo się go zestawic z odpowiednio "skrzywionymi kolumnami " ,tłusty wzmak+szczupłą kolumna i tylko wtedy zapewniał ten system przyzwoitą szybkość .

Na Atollu IN 100 nie mozsz ocenić brzmienia w sposób pełny  bo to wzmacniacz ciekawy ale nadający się wylącznie do szczuplejszych od średniej rynkowej kolumn. O źródle już nie wspominam.

Kiedyś posiadałem tu na stanie takie kolumny jak Zoller Imagination MK I  PS 5,1 JM LAB ,one grały dobrze wylącznie z przesadnie gęstymi wzmacniaczami -tu Xindak A600E byłby pewnie wyśmienity ,oraz CD i DACiem lampowym .

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Studio16Hertz napisał:

Jeżeli testowałeś na Atoll-u IN100 /IN200 to masz opinię o szybkości dzwieku tego wzmacniacza ,podobnie jest z NAD-em 356/ 375 .

 

Tomek Ty mialeś /masz ultra szybkie urządzenia Naima w postaci końcówki mocy ,a to torpeda dynamiczna więc kolumny Canto Grand były w pełnie wysterowane i trzymane za "pysk" stąd nie było mowy o spowolnieniu .

Nawet jak wpiąłeś do Canto Grand Amplifona SET42 to jego możliwości dynamiczne obaj wiemy są ogromne a całokształt w tym barwa lepsza od Naima dzielonego .

No i jaki Ty masz DAC ? jeden z najszybszych na rynku ,szybsze i bardziej rozdzielcze są z tej samej firmy tylko wyższe modele ,obaj słuchaliśmy :-)

 

Najpierw trzeba posiadać szybki wzmacniacz i szybkie źródło aby w pełni ocenić możliwości pełnozakresowych kolumn. Wolny wzmacniacz Atoll IN 100 połączony z kolumnami pozbawionymi częsci basu może dawać radośc ,ale trzeba być świadomym lączenie skrzywionego wzmacniacz i skrzywionych kolumn .To samo tyczy kolumn takich jak Minas Anor ,one pod Atollem IN 100 /Nadem 375 grają dobrze ,dzialą to na zasadzie uzupełnienia brakującyh w tych urządzeniach .

Żeby złożyć poprawny system trzeba posiadać równy system a nie skrzywiony bo wówczas opinia jest niekompletna .

Kiedyś posiadałęm Xindaka A600 E i A600P +preamp 53kg wagi potwor i grał bardzo dobrze ale z suchymi kolumnami nadając im pełnię brzmienia ,a z "normalnymi" pełnozakresowymi był zbyt tłusty zbyt gęsty w średnicy ,kleisty i wolny i czy to był równy wzmacniacz ? nie był ,dalo się go zestawic z odpowiednio "skrzywionymi kolumnami " ,tłusty wzmak+szczupłą kolumna i tylko wtedy zapewniał ten system przyzwoitą szybkość .

Na Atollu IN 100 nie mozsz ocenić brzmienia w sposób naturalny bo to wzmacniacz ciekawy ale nadający się wylącznie do szczuplejszych od średniej rynkowej kolumn. O źródle już nie wspominam.

Musiałby ktoś zdać relację z połączenia CG z exposure albo baltlabem lub czymś w ten deseń. Wszystkie kolumny na scan speak jakie sluchalem które nie miały podpiętej BARDZO wydajnej elektorniki były zdecydowanie wolne, wliczając ariesy i vincenta.

Bardzo fajnie grały węglówki + jedwab w OZ z aktywną elektorniką 380W. 


 

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Studio16Hertz napisał:

Tomek Ty mialeś /masz ultra szybkie urządzenia Naima w postaci końcówki mocy ,a to torpeda dynamiczna więc kolumny Canto Grand były w pełnie wysterowane i trzymane za "pysk" stąd nie było mowy o spowolnieniu .

Nawet jak wpiąłeś do Canto Grand Amplifona SET42 to jego możliwości dynamiczne obaj wiemy są ogromne a całokształt w tym barwa lepsza od Naima dzielonego .

No i jaki Ty masz DAC ? jeden z najszybszych na rynku ,szybsze i bardziej rozdzielcze są z tej samej firmy tylko wyższe modele ,obaj słuchaliśmy :-)

Dokładnie tak Jak piszesz Grzegorz, u mnie zgrywało się to świetnie dzięki czynnikom, o których wspomniałeś ;) dla mnie najważniejszym spostrzeżeniem było to, że Canto Sig. nie były ograniczeniem w systemie, nawet zestawiane z elektroniką wielokrotnie droższą niż one same pokazywały jeszcze więcej, nie było mowy o "wąskim gardle" w zestawieniu.

52 minuty temu, Sonic990 napisał:

Musiałby ktoś zdać relację z połączenia CG z exposure albo baltlabem lub czymś w ten deseń. Wszystkie kolumny na scan speak jakie sluchalem które nie miały podpiętej BARDZO wydajnej elektorniki były zdecydowanie wolne, wliczając ariesy i vincenta.

Na początek do Canto Sig. jeżeli o tranzystor chodzi proponuje zestaw Naim Nap200/Nac202 koniecznie z zasilaczem Hi-Cap, jest to zestaw, który z drugiej ręki można mieć poniżej 10kzł i zgrywa się on dobrze Canto Signature. Polecam przetestować.

Jeszcze jedno... Ty piszesz o CG zwykłych czy Signature? Bo to "trochę" inna para kaloszy też jest.

Edytowane przez tb82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, tb82 napisał:

Dokładnie tak Jak piszesz Grzegorz, u mnie zgrywało się to świetnie dzięki czynnikom, o których wspomniałeś ;) dla mnie najważniejszym spostrzeżeniem było to, że Canto Sig. nie były ograniczeniem w systemie, nawet zestawiane z elektroniką wielokrotnie droższą niż one same pokazywały jeszcze więcej, nie było mowy o "wąskim gardle" w zestawieniu.

Na początek do Canto Sig. jeżeli o tranzystor chodzi proponuje zestaw Naim Nap200/Nac202 koniecznie z zasilaczem Hi-Cap, jest to zestaw, który z drugiej ręki można mieć poniżej 10kzł i zgrywa się on dobrze Canto Signature. Polecam przetestować.

Jeszcze jedno... Ty piszesz o CG zwykłych czy Signature? Bo to "trochę" inna para kaloszy też jest.

 

Ja słuchałem tylko zwykłych.

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Sonic990 napisał:

Musiałby ktoś zdać relację z połączenia CG z exposure albo baltlabem lub czymś w ten deseń. Wszystkie kolumny na scan speak jakie sluchalem które nie miały podpiętej BARDZO wydajnej elektorniki były zdecydowanie wolne, wliczając ariesy i vincenta.

 Bardzo fajnie grały węglówki + jedwab w OZ z aktywną elektorniką 380W

 

Po pierwsze należy odróżnić Canto Grand od Canto Grand Signature brzmieniem.

Po drugie my tu nie opiniujemy na temat samych głośników ,wszak mają pewne cechy wyznaczne co do brzmienia ale reszta brzmienia to ich aplikacja 

Po trzecie pisząc "wszystkie" scanspeaki a są w ofercie przeróżne głośniki o ZUPEŁNIE innej technologii a tym samym brzmieniu jest wprowadzaniem w błąd użytkowników . 
Dla przykładu napisze wszystkie Krelle są takim samym lub podobnym brzmieniem względem siebie -bzdura kompletna ,jakby zestawić KSA100 i FPB 700cx obie to duże końcówki mocy grające zupełnie inaczej .

Po czwarte Ariesy + Vincent  (w domyśle 227 ,227mk2 ,237 SV 800 .To tylko ktoś kto nie ma doświadczenia albo jest po po prostu zbyt młody aby przećwiczyć normalnie brzmiące urządzenia My staramy się tu takich nie polecać ,bo po prostu buła goni bułę .
Ariesy same w sobie nie są najszybsze a potrzebują zadziornego wzmacniacza jak Naim dzielony lub przynajmniej KAV 300 i Krella. Zresztą one są wycofane z katalogowej oferty właśnie za sprawą wolniejszego brzmienia basu 

Tylko z Minas Anorami gra Vincent hybrydowy ( każdy model )- z oferty 16Hz .Inne kolumny to także te nie epatujące nadmiernie dołem pasma.


 

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, Studio16Hertz napisał:

Po pierwsze należy odróżnić Canto Grand od Canto Grand Signature brzmieniem.

Po drugie my tu nie opiniujemy na temat samych głośników ,wszak mają pewne cechy wyznaczne co do brzmienia ale reszta brzmienia to ich aplikacja 

Po trzecie pisząc "wszystkie" scanspeaki a są w ofercie przeróżne głośniki o ZUPEŁNIE innej technologii a tym samym brzmieniu jest wprowadzaniem w błąd użytkowników . 
Dla przykładu napisze wszystkie Krelle są takim samym lub podobnym brzmieniem względem siebie -bzdura kompletna ,jakby zestawić KSA100 i FPB 700cx obie to duże końcówki mocy grające zupełnie inaczej .

Po czwarte Ariesy + Vincent  (w domyśle 227 ,227mk2 ,237 SV 800 .To tylko ktoś kto nie ma doświadczenia albo jest po po prostu zbyt młody aby przećwiczyć normalnie brzmiące urządzenia My staramy się tu takich nie polecać ,bo po prostu buła goni bułę .
Ariesy same w sobie nie są najszybsze a potrzebują zadziornego wzmacniacza jak Naim dzielony lub przynajmniej KAV 300 i Krella. Zresztą one są wycofane z katalogowej oferty właśnie za sprawą wolniejszego brzmienia basu 

Tylko z Minas Anorami gra Vincent hybrydowy ( każdy model )- z oferty 16Hz .Inne kolumny to także te nie epatujące nadmiernie dołem pasma.


 

Przecież wiadomo, że nie chodzi o wszystkie istniejące scany, nic takiego nie napisalem. Napisałem, że wszystkie kolumny na scanach które slyszalem.  Może miałem pecha i słuchałem tylko trudnych przetworników o wysokiej masie membrany i relatywnie niskiej skuteczności.


Żeby być chociaż trochę bardziej konkretny (nie pamiętam nazw wszystkich kolumn): CG słuchałem z 3 razy w różnych warunkach bo bardzo chciałem je kupić kiedyś, ariesy,  z 2 modele xavianów,  YB audio (na 22cm scanach revelatorach),  RLS triton i zawsze podobała mi się barwa i wybrzmienia ale brakowało szybkości.

 

Pomijam pokój Rafała z oczywistych powodów ;)

Ostatnio bardzo spodobały mi się sveda audio blipo na węglówkach w OZ z odpowiednio mocnym wzmacniaczem A/B

Jak widzisz przez jakieś 2 lata nie odpuszczałem scan speaków bo wiedziałem, że w końcu coś z tego będzie ;)

Edytowane przez Sonic990

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Sonic990 napisał:

Musiałby ktoś zdać relację z połączenia CG z exposure albo baltlabem lub czymś w ten deseń.

Wiesz ostatnio ktoś pisał w klubie Dynaudio , że CG z połączeniu z Cambridge CXA60 zagrały analitycznie i płytko, szybko na basie. Więc widać , że kolumny znacznie reagująca elektronikę  i gusta słuchających :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, tb82 napisał:

Dokładnie tak Jak piszesz Grzegorz, u mnie zgrywało się to świetnie dzięki czynnikom, o których wspomniałeś ;) dla mnie najważniejszym spostrzeżeniem było to, że Canto Sig. nie były ograniczeniem w systemie, nawet zestawiane z elektroniką wielokrotnie droższą niż one same pokazywały jeszcze więcej, nie było mowy o "wąskim gardle" w zestawieniu.

Niezmiernie cieszy mnie ta informacja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.02.2019 o 15:42, Sonic990 napisał:

Przecież wiadomo, że nie chodzi o wszystkie istniejące scany, nic takiego nie napisalem. Napisałem, że wszystkie kolumny na scanach które slyszalem.  Może miałem pecha i słuchałem tylko trudnych przetworników o wysokiej masie membrany i relatywnie niskiej skuteczności.

Odniosę się jeszcze do Twoich spostrzezeń na temat brzmienia bo przyznam że po pierwsze słyszysz a to mi się podoba, wnioski wyciągasz bardzo dobre ,natomiast pewne rzeczy źle interpretujesz lub nieprecyzynie .

Gra kolumna to jasne ,oczywiście same głośniki mają największy wpływ na brzmienie .Są głośniki dedykowane do OZ i te do bass -reflexu ,oczywiscie zamknąć można każdy woofer, zwłaszcza gdy takowy pracuje jako średniotonowy z wyciętym pasywnie czy aktywnie pasmem o różnym nachyleniu zbocza filtru (to jest istotne przy tym co projektujemy i co chcemy osiągnąć z gotowej kolumny).

Pisząć większość scanspeaków słusznie należałoby przywołać scanspeaki ze starej serii w tym i iluminatory .One posiadają zwykle cewki drgające 38mm (Revelator 15W i 18W) 42mm (wszystkie classici kewlary,weglowe ,polipropylenowe ,papier na piance 8542 ) wyjątkiem jest 8535 (8535-01 ) i owszem to głośniki trudne o cięższych membranach ,ale o większych powierzchniach drgających (150-155 cm2 )niż konkurencja SEAS,VIFA (128-130cm2) 

Do kolumn na tych glośnikach potrzebny jest zdecydowanie wydajniejszy wzmacniacz ,zwłaszcza do 8545, 8545K 8543 (polipropylen przezroczysty znany z ProAcResponse2 ).Wszystko w bass-reflexach gdzie bas pod kątem szybkości w naturalny sposób ustępuje OZ, w zamian otrzymujesz bardzo dobre rozciągnięcie którego nie uzyskasz z OZ i głośnikow 6,5-7 cali ,zwłaszcza w kolumnie pasywnej .To oczywiście kompromis jaki otrzymujesz .

Takich kolumn w latach 90 tych na 8535 w OZ wytwarzaliśmy całkiem sporo .
A grałem przecież na Infinitach Kappa 9A,8, 7,Reference 60 i nie raz mialem na serwisie Renaisance 80 i 90 ,wszystkie w OZ ,głośniki  mająte typowe parametry T-S do OZ o membranie z polipropylenu wzmacnianej włóknem węglowym i tu przy także mocnych piecach Infinity pokazało ze OZ gra znakomicie ,ale wszędzie głośniki są relatywnie duże(20-30cm)  bo promieniowanie masz tylko przednią  stroną membrany .OZ jest bardzo dobra dla kolumn o większych powierzchniach membran ,zwłaszcza gdy głośnikow jest więcej niż jeden ,dwa ,trzy w jednej kolumnie mają duży sens. 

 

W dniu 4.02.2019 o 15:42, Sonic990 napisał:

Żeby być chociaż trochę bardziej konkretny (nie pamiętam nazw wszystkich kolumn): CG słuchałem z 3 razy w różnych warunkach bo bardzo chciałem je kupić kiedyś, ariesy,  z 2 modele xavianów,  YB audio (na 22cm scanach revelatorach),  RLS triton i zawsze podobała mi się barwa i wybrzmienia ale brakowało szybkości.

Wszystkie te kolumny to bass -reflexy , Ariesy to 18W Iluminator ,RLS Triton to 18 W8545 weglówka z duzym magnesem 122mm przeznaczona do bass -reflexów.Po pierwsze te głosniki są barwne i to się podoba wielu  ,po drugie same w sobie nie są najszybsze ,Iluminator to dwuwarstwowa membrana ,węglowy to papier + włókno węglowe ,duże 42mm cewki z duzym wychyleniem ,+/- 9mm i +/- 6,5mm .To zżera prąd wzmacniacza .Tu Ci przyznam rację te kolumny są nie najszybsze ,dostarczysz KAV500i będzie lepiej ,czy  400Ccx, masz dobre rozciągniecie i średnią szybkość .To taki KOMPROMIS ,ot po prostu .

Inaczej się ma sprawa z Canto Grandem czyli glośnikiem o lekkiej membranie bo to innymi słowy glośniki Vify z poprzedniego połączenia firm . ScanSpeak przejął większośc glosników Vify ,oznaczenie miały MG czyli włókno szklane w kolorze żołtym membrany ,teraz jest to zlecony czarny barwnik w Kurta Mullera ,ale to ten sam głośnik (prawie) bo istnieją dwie wersje  na cewce 25mm i 32mm 4i 8 ohm .ZÓŁTE były w Lipiński Sound I edycji  .MG Vifa to tylko 25mm. To skuteczne głośniki ,bardzo skuteczne ,kto miał okazję porównywać Canto Grand z innymi kolumnami podobnej wielkosci i impedancji 4 ohm te grają wyraźnie głośniej .Canto to kolumna w bass reflexie strojonym na efekt grania skalą więc na tym zawsze ciut traci szybkość .Oczywiście jak ktoś zerknie sobie na odpowiedzi impulsowe tego głośnika ,choćby Klang&Ton to widzi że przy dostarczerniu impulsu wierzchołki sa dwa (tak mają wszystkie plecionki kewlary ,wlókno szklane etc) ,tylko sztywny papier ma wierzchołek jeden ostro zaznaczony ,polipropylen nie ma wogóle jest górka. Więc raz pobudzona membrana z plecionki wykazuje energię ,to powoduje ze włókno szklane MG Vify i ScanSpeaka Discovery brzmi pełniej ,ale przy tym relatywnie łatwo wprowadzić w ruch membranę ,łatwo ją wysterować wzmacniaczem .
Z papierem nie jest tak łatwo ,tu zawsze potrzeba wydajniejszego wzmacniacza ,zobaczcie co się dzieje z subwooferami kiedyś Nomexowe Peerless-y stosowaliśmy ,dziś bliźniaczy ScanSpeak Discovery mam membranę aluminiową ,znany choć by z Magico S5 ,tu pracuje w OZ .Ostanimi czasy słuchaliśmy ich z Szymonem .

Powracając do Canto tym bardziej odradzam Atolla IN100 do nich bo brzmienie Ci spowolni ,wiem na Magnatach gra Ci dół dobrze ,ale to wynika z papierowej membrany okrojonego rozciągnięciem w dół głośnika .Środek i góra w tych kolumnach to już sam wiesz poziom ciut słabszy :-)

 

 

W dniu 4.02.2019 o 15:42, Sonic990 napisał:

Pomijam pokój Rafała z oczywistych powodów ;)

A tego to już nie rozumiem ,dlaczego pomijasz pokój Rafała? za dobry ,zły? Tam gra mocny wzmak to prawda ,tam gra szybkie źródło -to prawda i wiele innych ważnych rzeczy ale i szybka kolumna w bass refleksie który jak pisalem jest kompromisem rozciągnięcia pasma i szybkości basu .Opisz proszę brzmienie i napisz czy słyszałeś szybciej brzmiący system i szybciej brzmiace kolumny w bass -refleksie ? Twoje spostrzezenia cenię bo piszesz rzetelnie .Jak brzmi wyższy bas ,stopa etc.
Czy inne kolumny w bass refleksie zagraly szybciej -jakie ? Tam wstawialismy przecież sporo  kolumn w B-R  ,staly też inne 3x26cm w OZ .

 

 

W dniu 4.02.2019 o 15:42, Sonic990 napisał:

ostatnio bardzo spodobały mi się sveda audio blipo na węglówkach w OZ z odpowiednio mocnym wzmacniaczem A/B

Z mojej strony nic złego tu nie przeczytacie . Choć nie znam Arka ,a pochodzi z Przasnysza jak nasz forumowy Emil którego znam wyłącznie od najlepszej strony ,serdeczności i koleżeńskości ,pasji ,a tu już na wstępie duży punkt in plus.

Bardzo ciekawa propozycja dla klienta OZ i w większosci aktywne wzmocnienie ,koncepcja bardzo ciekawa ,nie nowa bo pasywne i aktywne kolumny mamy na rynku obok siebie od lat .
Zamknięcie dwóch 18W8535 (8535-01 ) ma bardzo duzy sens bo to głośnik barwny jak pisalem ,nie najszybszy -niestety ,posiadający bardzo dobrą barwę ,sam go użyłem w Credo 1 w roli średniotonwca odcinając mu bas ,a 8535 jest lepszy środkiem niż 8545 ,8545, 4545 K itd, to oczywiste lżejsza membrana ,mniejsza 38mm cewka .
Aktywne kolumny na dwóch takich głośnikach mają duzy sens,to lepsze niz pasywnie męczyć 8535 w OZ i szukac wzmacniacza .
Po stronie in minus nie doszukujcie się niskiego zejscia ,obszerność basu tak ,zejscia nie ,jest wystarczająco dobre ,inny in minus to brak stopy i energii,czyli wyższy bas ,duze tłumienie membrany ,tak ma .Choć środek barwny brak namacalnosci wokalu ,jest za to świetny relax ,analog . Zdązyłem przeczytać opinie forumowiczów z innego forum Accordo Serblina (15 Revelator) z Pana Arka kolumnami. Acordo szybkie i energetyczne ,te drugie zdecydowanie bardziej barwne.Żeby polączyć jedno i drugie to tylko wielodrożne kolumny w tym i aktywny bas. 
Na AVS 2 lata  wstecz wszedłem kika razy do pokoju a jak wiadomo wystawa nie jest do oceny i powiem bardzo dobry dźwięk systemu Pana Łukasza Fikusa który ma barwę i to słychać i Sveda Audio ,gdzie do monitorów na węglowych dwóch 18-tkach +zapewne 9700 lub 9500 grały suby na 23W Scanspeaka aktywnie zasilane .Był to najlepszy występ krajowego systemu .Przygotowany precyzyjnie jak slychać ,do pełni szczęścia brakuje mi tylko stopy bardziej konturowej i bliskości wokalisty ,ale to natura węglowego 8535 ,znam go przecież na wylot .Wydaje mi się że z Esotarem T330  35-tka najbardziej mi się ten  podoba .Takie aplikowałem wiele razy .
Ktema na małych seasikach i Aida 2 grały średnicą tak jak bym sam sobie życzyl,te drugie  widać że membrana kombinowana ,być może i bazą była inna celuloza ,może z elipticora.Kosz ,uklad magnetyczny inny ,ale widać ze głośnik powstał w scanspeakau .

 

W dniu 4.02.2019 o 15:42, Sonic990 napisał:

Jak widzisz przez jakieś 2 lata nie odpuszczałem scan speaków bo wiedziałem, że w końcu coś z tego będzie ;)

I bardzo dobrze że znalazłeś te świetne scanspeaki u krajowego producenta .Sam jestem manufakturą krajową i trzymam za każdą polską firmę aby była przeciwagą dla zagranicznych produktów. Popieram polskich producentów. 
A mam odsłuchane w różnych konfiguracjach znane światowe kolumny w przedziałach 100-350 tysięcy PLN-ów w komfortowych warunkach ,więc coś tam słyszałem.

Tyle ode mnie .


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Grzegorz za tak obszerną odpowiedź. Przeczytałem całość 2 razy :)

1) Na AS Sveda grały z lampizatorem i jest spora różnica w barwie w porównaniu do accuphase. Posłucham jeszcze na swoich płytach lampizatora ze Svedą i wtedy będę mógł coś więcej powiedzieć. Jak dla mnie centralka perkusji grałą z fajną energią tylko nie była wypchana do przodu. Bardzo równe granie. Tu jest kwestia pomieszczenia też, oba miały po 40 metrów i do tego bardzo wysokie, w 24 metrach u mnie w domu to też pewnie inaczej zagra.

2) CG najlepiej grały u ciebie z cayinem A70, zresztą już pare razy tu gadaliśmy, że trza tam podłączyć coś dzikiego, żeby szarpidruty grały dobrze a ile osób słucha takiej muzyki. Ja już też słucham coraz więcej ballad rockowych :)

3) Mój ulubony temat, pokój w Łodzi :) Dlaczego pomijam? Bo ja nie porównuje sprzętu audio w skali bezwzględnej. Czy się to komuś podoba czy nie to hobby bazuje na kasie, to nie jest tak jak granie na gitarze, że można być kozakiem grając na parszywym instrumencie. Czy mi się podobało? Rafał widział uśmiech od ucha do ucha i kiwanie głową :) Czy grało szybko? Myślałem, że mi głowe urwie. Więcej pisałem w klubie u Rafała.

 

 

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy mógłby ktoś opisać różnice w brzmieniu poszczególnych wersji Canto Grand. Wątek jest bardzo długi. Ciężko znaleźć czy kiedyś już to było. A z tego co czytałem różnice nie wynikają tylko z innego wysokotonowca ale też jest inne strojenie. Czyli wpływ na bas też jest. Kto wie może z czasem będę chciał zrobić upgrade i taka wiedza by się przydała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, norbitek napisał:

A czy mógłby ktoś opisać różnice w brzmieniu poszczególnych wersji Canto Grand. Wątek jest bardzo długi. Ciężko znaleźć czy kiedyś już to było. A z tego co czytałem różnice nie wynikają tylko z innego wysokotonowca ale też jest inne strojenie. Czyli wpływ na bas też jest. Kto wie może z czasem będę chciał zrobić upgrade i taka wiedza by się przydała.

Było, było. 

Poszukaj kilkanaście stron do tyłu powinieneś znaleźć moje wpisy.  Miałem zwykle CG a teraz mam signature +

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak widziałem i czytałem już wcześniej. Mnie bardziej interesuje czy zawsze jest tak, że upgrade do wyższej wersji zawsze skutkuje poprawą dźwięku? Czy też może się okazać , że już niektórych płyt które fajnie grały na standardzie w wersji wyższej już tak fajnie nie brzmią. Dźwięk stanie się gładszy bardziej ugrzeczniony itp. Ja słucham głównie szeroko rozumianego rocka stąd moje pytanie.
Dla przykładu płyty Metalliki w moim zestawieniu brzmią super. Ale do takiej Luxtorpedy to tylko słuchawki z podbitym basem i górą się nadają. Zapewne Signature ich płyt nie poprawi. Za dużo środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do rocka to przede wszystkim przydała by się większa i szybsza kolumna niż CG. oferująca większą skalę dźwięku. 

CG signature jest kolumną lepszą,  dokładniejszą,  bardziej rozdzielczą,  tworzącą lepszą przestrzeń,  grającą większą ilością detali i trochę mniejszym i szybszym basem niż zwykła wersja.  Te cechy przy dobrym źródle i dobrej realizacji płyt spowodują dużo lepszy przekaz,  lepsze brzmienie. Przy kiepskim źródle i kiepskiej realizacji kolumny jeszcze bardziej to podkreślą.  Lepsza kolumna nie naprawi takich mankamentów. Wersja zwykła więcej wybacza i gra bardzo dobrze.  Przy decyzji o modyfikacji do wersji signature trzeba wziąść to pod uwagę. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szybkości i skali to nie mam zastrzeżeń. Miałem poprzednio Paradigm Studio 60 v5 i nie słyszałem aby CG rocka grały gorzej. Ja jestem zadowolony jak fajnie potrafią te kolumny zagrać przy wysokim poziomie głośności. Więcej mi nie potrzeba. Bas stał się czytelniejszy. Dynamika rewelacja. Myślę, że Arcam A39 bez problemu wysterowywuje te kolumny. Dla mnie wadą mojego zestawu jest to, że Arcam nie wybacza słabo nagranym płytom. Na razie nie planuję wymiany wzmacniacza ani CD. Muszę najpierw się osłuchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, MrSalieri napisał:

Do rocka to przede wszystkim przydała by się większa i szybsza kolumna niż CG. oferująca większą skalę dźwięku. 

CG signature jest kolumną lepszą,  dokładniejszą,  bardziej rozdzielczą,  tworzącą lepszą przestrzeń,  grającą większą ilością detali i trochę mniejszym i szybszym basem niż zwykła wersja.  Te cechy przy dobrym źródle i dobrej realizacji płyt spowodują dużo lepszy przekaz,  lepsze brzmienie. Przy kiepskim źródle i kiepskiej realizacji kolumny jeszcze bardziej to podkreślą.  Lepsza kolumna nie naprawi takich mankamentów. Wersja zwykła więcej wybacza i gra bardzo dobrze.  Przy decyzji o modyfikacji do wersji signature trzeba wziąść to pod uwagę. 

MrSalieri dalej bardzo podobnie słyszymy i opisujemy brzmienie. Wyraźnie wyższa precyzja i wszystko co z tego wynika, brak podkolorowania na wysokich (ta jest otwarta, świeża, ani za długo ani za krótko nie wybrzmiewa), są wyraźnie równiejsze ( ale muśnięte ciepłem!), bardzo dobrze radzą sobie w dynamicznej muzyce elektronicznej - raczej nikt nie powinien narzekać na braki w szybkości, tak z pamięci słysze różnice do podstawowej wersji CG. Te monitory wyraźnie różnią się od siebie brzmieniem. Bardzo uniwersalne granie.  

A i żadnej nachalności w połączeniu z moim Cyrusem 8-2 DAC, w tym połączeniu chciałbym ciut bardziej namacalnych wokali i tu widziałbym zastosowanie dla dodatkowego zasilacza Cyrus PSX R2. Dla mnie to poprawione w każdym elemencie Dynaudio X14 z lepszym rozciągnięciem niskich tonów. Najszczęśliwsze moim zdaniem byłyby w 15- 20m2. 

Takie moje subiektywne odczucia :) Lubię CG S+. 

 

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Adam 38 napisał:

MrSalieri dalej bardzo podobnie słyszymy i opisujemy brzmienie. Wyraźnie wyższa precyzja i wszystko co z tego wynika, brak podkolorowania na wysokich (ta jest otwarta, świeża, ani za długo ani za krótko nie wybrzmiewa), są wyraźnie równiejsze ( ale muśnięte ciepłem!), bardzo dobrze radzą sobie w dynamicznej muzyce elektronicznej - raczej nikt nie powinien narzekać na braki w szybkości, tak z pamięci słysze różnice do podstawowej wersji CG. Te monitory wyraźnie różnią się od siebie brzmieniem. Bardzo uniwersalne granie.  

A i żadnej nachalności w połączeniu z moim Cyrusem 8-2 DAC, w tym połączeniu chciałbym ciut bardziej namacalnych wokali i tu widziałbym zastosowanie dla dodatkowego zasilacza Cyrus PSX R2. Dla mnie to poprawione w każdym elemencie Dynaudio X14 z lepszym rozciągnięciem niskich tonów. Najszczęśliwsze moim zdaniem byłyby w 15- 20m2. 

Takie moje subiektywne odczucia :) Lubię CG S+. 

 

Czyi jednak CG zostaną, wreszcie coś zagrało lepiej :)

 

To tylko potwierdza, że atoll to kicha z CG.

Edytowane przez Sonic990

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)
5 godzin temu, norbitek napisał:

Dla mnie wadą mojego zestawu jest to, że Arcam nie wybacza słabo nagranym płytom.

 

6 godzin temu, norbitek napisał:

Ja słucham głównie szeroko rozumianego rocka stąd moje pytanie.
Dla przykładu płyty Metalliki w moim zestawieniu brzmią super. Ale do takiej Luxtorpedy to tylko słuchawki z podbitym basem i górą się nadają.

A powinno być odwrotnie...???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Sonic

:) A zagrało oczywiście lepiej, nawet nie chodzi o charakter bo są bardzo podobne do moich X14 (te żeby nie były lekkimi krzykaczkami to już całkiem...).  To coś na zasadzie - masz wadę wzroku -  jeden na minusie (Dynie X14) i zakładasz okulary korygujące tę wadę (CG S+), nagle widzisz liście na drzewach a nie zlaną plamę.

W stopce masz napisane, jakie delicje jeszcze mnie czekają. Teraz jednak liczą się tylko CG S+.

Edytowane przez Adam 38

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, Adam 38 napisał:

Do Sonic

:) A zagrało oczywiście lepiej, nawet nie chodzi o charakter bo są bardzo podobne do moich X14 (te żeby nie były lekkimi krzykaczkami to już całkiem...).  To coś na zasadzie - masz wadę wzroku -  jeden na minusie (Dynie X14) i zakładasz okulary korygujące tę wadę (CG S+), nagle widzisz liście na drzewach a nie zlaną plamę.

W stopce masz napisane, jakie delicje jeszcze mnie czekają. Teraz jednak liczą się tylko CG S+.

Nieźle, mam takie przeczucie, że jednak CG wygrają porównanie ;)
 

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Adam 38 napisał:

Sooonic, rozmiar nie zawsze ma znaczenie! Ehhh, ta dzisiejsza młodzież, uczcie się szybciej bo wiecznie żył nie będę... ;)

Stawiam nasze śląskie raciborskie piwo miodowe z lokalnego browaru na AS 2019 jak coś z tej dwójki zagra lepiej ;)
 

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.