Skocz do zawartości
IGNORED

Klub miłośników Audio Academy


goliatpl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

tyle mądrości w głowie, nie myślałeś samemu wykonać projekt i zrealizować, a nóż się uda

Nie, nie myślałem. Szkoda mi na to czasu podczas gdy bez problemu można kupić polskie kolumny, w których nie trzeba nic modyfikować, żadnych zmian tweeterów spośród kilkunastu opcjonalnych, zwrotnic, kombinować z BR i innych upgreadów by w końcu a nóż u klienta zagrały. Są takie, które stawiasz w domu, ustawiasz meble i je w miarę poprawnie i grają. Oczywiście nie będę ukrywał, że z łatwością można takie znaleźć w ofercie Audio Academy i Harpia Acoustics.

Sorry ale po co to plucie jadem każdy słucha i kupuje co mu pasuje

Potwierdza to tylko moje spostrzeżenia że grają tak jak zamieszczony powyżej wykres.

Kolumny Harpia grają w taki sam sposób.

Ironicznie wyszło, bo mniej więcej taki właśnie wykres jak tego przetwornika powstaje na drodze analizy charakterystyki Minasów czyli smutna mina DJ-a ;(

Innych kolumn S16Hz nie słuchałem więc jadem nie pluję. Słyszałem, że monitorki Canto Grand grają potężniej i równiej od Minasów więc może warto. Jak będzie okazja to z przyjemnością to zweryfikuję. Seria Ultimo z pierwszych opinii zaawansowanych userów raczej nie przedstawia się zachęcająco. Ale Canto Grand - kto wie, może kupię sobie do garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Michale (Audio Academy) gdzie Pański wpis/odpis zniknął.... sam Pan widzi że taki Pit80 właśnie niszczy To by wspólne dobro Nasze miało sens.

Celowo i za każdym razem tu i w innych wątkach podkreśla że Minasy są złe, nie zagrały u Niego ok - nie wszystkim musi podobać się granie takich czy innych kolumn. Ale to już jest żałosne. No chyba że zależy Panu na takim podejściu i celowym pisaniem?

Przecież forumowicze nie są głupi czytając takie wpisy i widzą jak to działa.....

Uważam że taka sytuacja z perspektywy zainteresowanych Pańskim produktem to nie jest dobre.

Z poważaniem

Patryk

Edytowane przez Patryk-1980

"Lampa nie umiera nigdy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Michale (Audio Academy) gdzie Pański wpis/odpis zniknął.... sam Pan widzi że taki Pit80 właśnie niszczy To by wspólne dobro Nasze miało sens.

Celowo i za każdym razem tu i w innych wątkach podkreśla że Minasy są złe, nie zagrały u Niego ok - nie wszystkim musi podobać się granie takich czy innych kolumn. Ale to już jest żałosne. No chyba że zależy Panu na takim podejściu i celowym pisaniem?

Przecież forumowicze nie są głupi czytając takie wpisy i widzą jak to działa.....

Uważam że taka sytuacja z perspektywy zainteresowanych Pańskim produktem to nie jest dobre.

Z poważaniem

Patryk

 

Pit80 wielokrotnie udowodnił, że ma jakąś obsesję na punkcie tych Minasów.

Pragnę tu zauważyć, że nikt w Klubie 16 Hz nie zachowuje się w podobny sposób i nie pisze negatywnie na temat wyrobów AA (a przynajmniej od dłuższego czasu).

Proszę Moderację o zrobienie z tym porządku, gdyż sytuacja jest łagodnie mówiąc niesmaczna.

Edytowane przez Piotr_57210
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celowo i za każdym razem tu i w innych wątkach podkreśla że Minasy są złe, nie zagrały u Niego ok - nie wszystkim musi podobać się granie takich czy innych kolumn. Ale to już jest żałosne.

Patryk,

zadam Tobie pytanie:

jaki jest cel istnienia forum dyskusyjnego?

Zgodzisz się że m.in. taki. aby użytkownicy mogli swobodnie wymieniać się doświadczeniami?

 

...Czy ja nie mogę dzielić się z innymi własnym doświadczeniem nt Minasów? Zabraniasz mi?

Wymieniam się własnymi doświadczeniami, które zresztą podziela wielu innych użytkowników dla przeciwwagi bujnym wpisom fanów tych kolumn.

Brzmi chyba fair, hm?

Też kiedyś w te entuzjastyczne wpisy uwierzyłem, dlatego kupiłem te kolumny. Rozczarowały mnie nie tyle same kolumny co wpisy właśnie owych entuzjastów.

U Ciebie też chyba za długo nie pograły? Docelowo zastąpiłeś je monitorami do złudzenia przypominającymi Akustyki ILRM. Gdy zachwalałeś ich bas, jego kontrolę itp. zapytany o porównanie do systemu z Minasami to zamiast wzmocnić swoją reputację i napisać prawdę to nabrałeś wody w usta - takie jest właśnie Twoje uczestnictwo w forum i dzielenie się doświadczeniami, od razu widać że tendencyjne i nieszczere. Ja przynajmniej nie mam oporów z pisaniem prawdy.

Jeśli Canto zagrają dobrze to z satysfakcją je uroczyście pochwalę.

Ma ktoś dobrze wygrzane do sprzedania?

Edytowane przez pit80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeśli Canto zagrają dobrze to z satysfakcją je uroczyście pochwalę.

 

Każdy uczestnik forum śledzący Twoje wywody na temat produktów 16 Hz już od dawna wie jakie masz intencje więc nie bądź hipokrytą. Od Grzegorza dostałeś szansę. Proponował Ci bezinteresownie tunning Minasów pod Twoje preferencje. W zamian za to propozycję odrzuciłeś abyś potem mógł wygłaszać Swoje herezje.

Daruj sobie więc Canto gdyż to produkt nie dla Ciebie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patryk,

zadam Tobie pytanie:

jaki jest cel istnienia forum dyskusyjnego?

Zgodzisz się że m.in. taki. aby użytkownicy mogli swobodnie wymieniać się doświadczeniami?

 

...Czy ja nie mogę dzielić się z innymi własnym doświadczeniem nt Minasów? Zabraniasz mi?

Wymieniam się własnymi doświadczeniami, które zresztą podziela wielu innych użytkowników dla przeciwwagi bujnym wpisom fanów tych kolumn.

Brzmi chyba fair, hm?

Też kiedyś w te entuzjastyczne wpisy uwierzyłem, dlatego kupiłem te kolumny. Rozczarowały mnie nie tyle same kolumny co wpisy właśnie owych entuzjastów.

U Ciebie też chyba za długo nie pograły? Docelowo zastąpiłeś je monitorami do złudzenia przypominającymi Akustyki ILRM. Gdy zachwalałeś ich bas, jego kontrolę itp. zapytany o porównanie do systemu z Minasami to zamiast wzmocnić swoją reputację i napisać prawdę to nabrałeś wody w usta - takie jest właśnie Twoje uczestnictwo w forum i dzielenie się doświadczeniami, od razu widać że tendencyjne i nieszczere. Ja przynajmniej nie mam oporów z pisaniem prawdy.

Jeśli Canto zagrają dobrze to z satysfakcją je uroczyście pochwalę.

Ma ktoś dobrze wygrzane do sprzedania?

Pisałem że każdy ma prawo napisać że gra u Niego lub nie. Ale jaki ma sens 100 razy i wszędzie o tym samym pisać...

Nie odpisałem Tobie bo wtedy już wiedziałem jakie masz intencje...

 

Co do kolumn/sprzętu - jesteś na tym forum ile lat? To normalne że sprzęt się zmienia (jedni częściej drudzy rzadziej) raz taki raz inny - ja w tym nic nadzwyczajnego nie widzę.

Teraz też coś zmieniłem po mimo że mi się podobało - okablowanie, następnie np. lampy w pre/mocy i kolejne nowe doświadczenie/brzmienie.

 

Za chwile zmienie lokum na zupełnie inne, metraż, układ itd.

Może zmienie kolumny na inne - to też źle?

Każdenu na tym forum będziesz to wytykał bo zachodzą zmienne w systemie...

 

Co do monitorów to był od początku mój własny pomysł/projekt na indywidualne zamówienie.

 

Są to mini monitorki, jest b.dużo zmiennych - obudowa, średnica głośnika itd.

Jeśli tak Ciebie to boli to zadzwoń do Akustyka (bardzo sympatyczne osoby, rozmawiałem nie raz) i przekaż że akurat moje kolumny to kopia.

 

Fanów AA przepraszam za off top czy jakoś tak

Edytowane przez Patryk-1980

"Lampa nie umiera nigdy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostałem zbanowany za merytoryczny wpis.

Szanowny Pan mcgyver starym sposobem, praktykowanym tu od lat, próbuje wmówić niewiedzę innym, by zamaskować własną. Elementarną wiedzą z zakresu wykonywania pomiarów metodą impulsu bramkowanego jest to, że eliminacja odbić (zwłaszcza "pierwszych") jest jego podstawowym zadaniem. Elementarną wiedzą jest też to, że podczas takich pomiarów kolumn nie stawia się na podłodze.

Pan mcgyver i właściciel studia16hertz stawiają na swój słuch.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem że każdy ma prawo napisać że gra u Niego lub nie. Ale jaki ma sens 100 razy i wszędzie o tym samym pisać...

Cieszę się, że to napisałeś, gdyż uderzyłeś w sedno sprawy. Gdyby opis pochwalny (w tym także i np. Twój) i koloryzujący model kolumn, który uważam za słaby pojawił się tylko raz gdzieś tam w jakimś miejscu to automatycznie moje zdanie na jego temat także pojawiło by się raz. Ponadto nie każdy pytający (zwłaszcza nowy forumowicz) odnajdzie wszystkie potrzebne mu wpisy w tym gąszczu, dlatego także i zwolennicy po 100 razy piszą te same, naciągane pochwały, a ja tylko przeciwwagę. Nadal brzmi fair czy tu już musi wejść w życie prawo Kalego?

Nie odpisałem Tobie bo wtedy już wiedziałem jakie masz intencje...

To chyba oczywiste, jakie były moje intencje - chciałem byś napisał prawdę jak brzmienie na basie Twoich nowych kolumn, które chwaliłeś za bas się odnosiło do Twoich poprzednich. Chciałem byś się podzielił z forumowiczami swoim doświadczeniem dodając realny, znany punkt odniesienia do recenzji mini Ariesów. Więc nie odpisałeś bo nie chciałeś przyznać racji moim uwagom bo przecież moje intencje same w sobie nie były jakieś złe. Dzielenie się doświadczeniami i precyzowanie punktem odniesienia jest jak najbardziej mile widziane na tym forum, czyż nie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki z klubu 16Hz, powiem tak - to bardzo nie po dżentelmeńsku pobanować wszystkich u siebie w klubie, a potem przychodzić i pisać u tych pobanowanych.

Miejcie odrobinę honoru i nie przychodźcie tutaj.

 

Kto Was zabanował tego nie wiem. Mnie osobiście jest z tego powodu przykro.

Jednocześnie informuję abyś nie liczył na to, że będziemy się spokojnie przyglądać jak ktoś w Waszym Klubie bezkarnie opluwa wyroby 16 Hz.

Proponuję więc - zróbcie porządek z Waszym klubowym kolegą gdyż psuje Wam wizerunek.

 

Do Pit80.

Gdy uda Ci się kupić kolumny Canto to nie zapomnij im zapewnić odpowiednich podstawek.

Pamiętam jak całkiem niedawno testowałeś pewne monitorki stawiając je na taboretach.

Z takim podejściem do testów zastanów się czy posiadasz odpowiednie kwalifikacje do udzielana ludziom rad jak to miało ostatnio miejsce w temacie podkładek pod granit.

Edytowane przez Piotr_57210
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje przejrzeć jeszcze raz wpisy i wyodrębnić to niby opluwanie kolumn 16Hz.

Jeśli ktoś coś znajdzie, to proszę takie zdanie tu wstawić.

Przydała by się też definicja opluwania rzeczy materialnych.

 

Proszę też spojrzeć jeszcze raz na wpisy i zastanowić się, kto wywołał tą bezsensowną awanturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że to napisałeś, gdyż uderzyłeś w sedno sprawy. Gdyby opis pochwalny (w tym także i np. Twój) i koloryzujący model kolumn, który uważam za słaby pojawił się tylko raz gdzieś tam w jakimś miejscu to automatycznie moje zdanie na jego temat także pojawiło by się raz. Ponadto nie każdy pytający (zwłaszcza nowy forumowicz) odnajdzie wszystkie potrzebne mu wpisy w tym gąszczu, dlatego także i zwolennicy po 100 razy piszą te same, naciągane pochwały, a ja tylko przeciwwagę. Nadal brzmi fair czy tu już musi wejść w życie prawo Kalego?

To chyba oczywiste, jakie były moje intencje - chciałem byś napisał prawdę jak brzmienie na basie Twoich nowych kolumn, które chwaliłeś za bas się odnosiło do Twoich poprzednich. Chciałem byś się podzielił z forumowiczami swoim doświadczeniem dodając realny, znany punkt odniesienia do recenzji mini Ariesów. Więc nie odpisałeś bo nie chciałeś przyznać racji moim uwagom bo przecież moje intencje same w sobie nie były jakieś złe. Dzielenie się doświadczeniami i precyzowanie punktem odniesienia jest jak najbardziej mile widziane na tym forum, czyż nie?

Zapomniałeś? Napisałem Tobie że gdy miałem Minas Anor to był inny system! A projekt obecny powstał pod kolejny system. Zupełnie inny.

 

"Lampa nie umiera nigdy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>>McGyver

 

Tak jest! A wy zamiast odpowiedzieć na jego proste pytanie, zbanowaliście go i wysypały się insynuacje, że mateuszakustyk to ja.

Wystarczyło odpowiedzieć: Tak, pomiary są robione, lub nie, pomiary nie są robione. Ale widocznie dla niektórych, taka rozmowa jest zbyt trudna.

Edytowane przez Audio Academy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikomu nieznany mateuszakustyk wywołał.

Powtarzam Panu nie mam nic wspólnego z żadna marką. Gdyby w klubie kolumn audio academy właściciel napisał podobne bzdury jak w klubieb studia16 hertz tak samo bym zareagował.

Edytowane przez mateuszakustyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje przejrzeć jeszcze raz wpisy i wyodrębnić to niby opluwanie kolumn 16Hz.

Jeśli ktoś coś znajdzie, to proszę takie zdanie tu wstawić.

Przydała by się też definicja opluwania rzeczy materialnych.

 

 

Nie bądź dzieckiem. Każdy kto w temacie się rozeznaje wie o co chodzi.

I żeby nie było. Pisze o tym wciąż ta sama osoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałeś? Napisałem Tobie że gdy miałem Minas Anor to był inny system! A projekt obecny powstał pod kolejny system. Zupełnie inny.

Dlatego prosiłem Ciebie również o porównanie całych systemów. Najważniejsze było to, że oba znałeś dobrze i oba grały w tych samych warunkach akustycznych.

Odseparować wpływ elektroniki od charakterystyki kolumn dla zaawansowanych użytkowników nie jest problemem, nawet i dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to po o wy się w ogóle wypowiadacie ?

Przecież Mateuszakustk zadał pytanie Grzegorzowi Rogali nie wam. Czy któryś z was nazywa się Grzegorz Rogala ? Jeżeli nie to po co się żołądkujecie ? Właścieiceł 16Hz będzie chciał to odpowie, nie to nie.

 

Omen wyluzuj trochę. Jesteś człowiekiem inteligentnym. Czy ja opluwam Hyperiony których byłem właścicielem ? Zastanów się proszę....

W klubie 16Hz zostali zabanowani prawie wszyscy klubowicze AA, nie ważne co pisali i jakie mieli poglądy. Jeśli komuś zamyka się usta w swoim klubie to honor czy podstawy kultury nakazują również nie pisać u niego.

 

Zaczęliście wojnę z chłopakiem u siebie w klubie, następnie zabanowaliście go i na koniec przyleźliście za nim tutaj robić śmietnik. Czyli klub 16Hz jest cacy, taki ładny, kulturalny i wymuskany, a brudy swoje załatwiacie tutaj.

 

Latacie i ujadacie po wątkach ja sfora wygłodniałych wilków, załatwiając brudną robotę za właściciela w czyimś wątku, a ten zaciera ręce i cieszy się, że ma takich bezmyślnych żołnierzyków.

 

Idźcie do siebie, chcecie rozmawiać o kolumnach 16Hz to odbanujcie człowieka i gadajcie sobie w swoim klubie, a nie tu robicie śmietnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast odpowiedzieć na jego proste pytanie,

Gdyby rzeczywiście zadał proste pytanie, to by otrzymał odpowiedź. Ale on tego nie zrobił, zamiast tego wyjechał z mety z niemerytorycznym czepialstwem, a poziom pseudowiedzy jaki zaprezentował jest pożałowania godny. A gdy mu na to zwrócono uwagę zaczął "wymachiwać" swoim rzekomym dyplomem.

Przypominam że dopiero od Ciebie dowiedział się mimochodem, że również przy pomiarach bramkowanych należy redukować wpływ odbić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego prosiłem Ciebie również o porównanie całych systemów. Najważniejsze było to, że oba znałeś dobrze i oba grały w tych samych warunkach akustycznych.

Odseparować wpływ elektroniki od charakterystyki kolumn dla zaawansowanych użytkowników nie jest problemem, nawet i dla mnie.

 

Czyli że nie odpisałem to według Ciebie jestem niezaawansowanym użytkownikiem?

"Lampa nie umiera nigdy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to po o wy się w ogóle wypowiadacie ?

Przecież Mateuszakustk zadał pytanie Grzegorzowi Rogali nie wam. Czy któryś z was nazywa się Grzegorz Rogala ? Jeżeli nie to po co się żołądkujecie ? Właścieiceł 16Hz będzie chciał to odpowie, nie to nie.

 

 

 

Masz rację. Odpowiedz mi więc na pytanie dlaczego Pit80 odpowiedział za Grzegorza ?

Nikt go przecież o to nie prosił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli że nie odpisałem to według Ciebie jestem niezaawansowanym użytkownikiem?

Nie Patryku, dlaczego nie odpisałeś to już sobie wyjaśniliśmy. Chodziło mi jedynie, że prosiłem o porównanie także całych systemów jeśli nie chciałeś się rozdrabniać na separowanie kolumn z opinii.

Ponadto dlatego poprosiłem Ciebie o opinię porównawczą, gdyż myślę, iż jesteś bardzo zaawansowanym użytkownikiem i byłbyś w stanie bez problemu napisać ciekawe i merytorycznie głębokie porównanie - gdybyś tylko chciał, ale nie chciałeś. To wszystko i nie doszukuj się proszę jakiś głębszych podtekstów.

Edytowane przez pit80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. Odpowiedz mi więc na pytanie dlaczego Pit80 odpowiedział za Grzegorza ?

 

Pewnie dlatego, że u siebie go zabanowaliście.

 

Czy Ty, Patryk, McGyver i paru innych macie właściciela 16Hz za jakiegoś niedorozwiniętego czy upośledzonego, że musicie robić za adwokatów i odpowiadać za niego ? Będzie chciał sam odpowie jednemu czy drugiemu forumowiczowi na pytanie, które jest kierowane bezpośrednio do niego, na pytanie, na które żaden z was na dodatek nie zna odpowiedzi.

Nie dość, że go u siebie zabanowaliście to jeszcze latacie jak z petardą w tyłku za nim po innych wątkach.

 

Przychodzicie do wątków gdzie nikt was nie chce, a potem piszecie, że ktoś bez was żyć nie może.

 

Idźcie do siebie dalej kulturalnie porozmawiać sobie o kawie.

 

Rany jakie to jest słabe, w swoim klubie udajecie wysoki poziom kultury, a w drugi przychodzicie i robicie żenadę, jeszcze zabieracie gościa w hełmie co czytać nie umie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Ty, Patryk, McGyver i paru innych macie właściciela 16Hz za jakiegoś niedorozwiniętego czy upośledzonego, że musicie robić za adwokatów i odpowiadać za niego ?

Uprasza się o czytanie ze zrozumieniem. Wcale nie odpowiadałem "za Grzegorza". Ja jedynie zwróciłem uwagę na to że zarzuty formułowane przez nikomu nieznanego użytkownika "mateuszakustyk" są chybione gdyż zawierają podstawowe błędy merytoryczne świadczące o całkowitym braku doświadczenia. Poziom "wiedzy" w zakresie kilkunastominutowego odpytywania gugla zaprezentowany przez wyżej wymienionego nikomu nieznanego użytkownika każe powątpiewać w to że jest on dyplomowanym akustykiem i każe sądzić że jest on jakimś "desantowcem" który "zupełnie przypadkiem" wylądował od razu w wątku Studio16Hertz.

Grzegorz zapewne po przeczytaniu tego wszystkiego zaśmiewał się w kułak, bo takie akcje wbrew zamierzeniom przynoszą szkodę nie jemu, lecz osobnikom którzy te akcje inspirują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Czy Ty, Patryk, McGyver i paru innych macie właściciela 16Hz za jakiegoś niedorozwiniętego czy upośledzonego, że musicie robić za adwokatów i odpowiadać za niego ?

 

Coś źle przeczytałeś. Nigdzie się nie wypowiedziałem w sprawie, o którą pytał mateuszakustyk. Jak sam raczyłeś zauważyć nie znam się na pomiarach kolumn. Jak na czymś się nie znam to z reguły nie zabieram głosu.

 

A na przyszłość proszę pamiętać, że z zabanowaniem Was nie mam nic wspólnego.

W trakcie gdy to się stało nie byłem nawet członkiem Klubu 16 Hz.

Proszę więc nie klasyfikować Wszystkich do jednego worka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Po to jest pomiar bramkowany, żeby wyeleminowac odbicia. Redukowanie? Albo są odbicia, albo ich nie ma - pomiar w komorze bezechowej albo bramkowanie. Niedawno pisałeś o "zafałszowaniach pomiaru". Metoda bramkowaniego impulsu eliminuje zafałszowania, a ty proponujesz pozostawienie zafałszowań przez pozostawienie w impulsie pomiarowym odbić (bo komory bezechowej nie masz). A interpretacja wyników pomiaru bramkowanym impulsem - to już inna para kaloszy. Gdybyś wiedział, jak się to robi, nie

pisałbyś o "redukowaniu" i odbiciach od podłogi.

 

Pisałeś też, że "wybramkowanie" odbić bywa "niemożliwe". Może dla ciebie. To jest kwestia znajomości geometrii. Powtórzę jeszcze raz: kolumn przy pomiarach nie stawia się na podłodze w pokoiku w bloku. I nie używa się Speaker Workshopa, na litość Boską.

 

Zaprezentowanie charakterystyk SPLu kolumny w fazie i przeciwfazie to absolutne minimum dla wiarygodnego konstruktora. Nie masz wyników pomiarów - znaczy, że ich nie zrobiłeś. Nie zrobiłeś pomiarów - nie wiesz, czy masz zgranie fazowe. Nie masz zgrania faz - masz bałagan na scenie, nieprawidłową barwę instrumentów, itp. To przecież podstawy akustyki, nikt nie pytał o pomiar zawartości harmonicznych, CSD, ETC czy charakterystyki kierunkowości. Tylko podstawy, żeby wiedzieć, czy konstruktor ma

jakieś pojęcie o tym, co robi. Konkluzja jest oczywista.

 

Cieszę się, że posiadam "pseudowiedzę", nabywaną od Josepha d'Appolito, F. Altona Everesta czy Vance'a Dickasona. Taka "pseudowiedza" jest zdecydowanie bardziej przydatna od "wiedzy" McGyvera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to jest pomiar bramkowany, żeby wyeleminowac odbicia. Redukowanie? Albo są odbicia, albo ich nie ma - pomiar w komorze bezechowej albo bramkowanie. Niedawno pisałeś o "zafałszowaniach pomiaru". Metoda bramkowaniego impulsu eliminuje zafałszowania,

To są rzeczy na poziomie pięciominutowego i nieudolnego odpytywania gugla. Goła teoria, w dodatku uproszczona. Pisanie na poważnie takich rzeczy świadczy o całkowitym braku jakiejkolwiek praktyki.

a ty proponujesz pozostawienie zafałszowań przez pozostawienie w impulsie pomiarowym odbić (bo komory bezechowej nie masz).

Nic takiego nie proponuję. Najpierw naucz się czytać ze zrozumieniem (co może być bardzo czasochłonne gdyż wiedzą konieczną do tego by rozumieć takie wpisy najwyraźniej nie dysponujesz) a potem dopiero się ustosunkuj do tego co faktycznie napisałem, a nie do tego co ci się wydaje.
A interpretacja wyników pomiaru bramkowanym impulsem - to już inna para kaloszy. Gdybyś wiedział, jak się to robi, nie

pisałbyś o "redukowaniu" i odbiciach od podłogi.

Gdybyć choć raz wykonywał pomiary bramkowane, to byś wiedział że dążąc do wycięcia samą bramką pierwszych "bliskich" odbić będziesz musiał czas bramki ustawić tak krótki, że wytniesz również część sygnału bezpośredniego i zafałszujesz pomiar. Właśnie dlatego Audio Academy stawia mierzone kolumny na podwyższeniu - by wydłużyć drogę, a co za tym idzie również i czas "dolotu" sygnału odbitego do mikrofonu, umożliwiając tym samym ustawienie "rozsądnego" czasu bramki aby nie obciąć sobie części sygnału pochodzącego bezpośrednio z głośnika. Audio Academy pisał o tym, ale najwyraźniej nie pojąłeś znaczenia jego wpisu.

(...) kolumn przy pomiarach nie stawia się na podłodze w pokoiku w bloku.

To samo pisał Grzegorz. Ty to zanegowałeś twierdząc że się nie zna, bo przy pomiarach bramkowanych pomieszczenie jest bez znaczenia. Teraz sam zaprzeczasz swoim własnym słowom.
I nie używa się Speaker Workshopa, na litość Boską.
Powiedz to kolegom z działu DIY którzy od lat używają z powodzeniem. Używa się, tylko trzeba wiedzieć jak używać.

 

Zaprezentowanie charakterystyk SPLu kolumny w fazie i przeciwfazie to absolutne minimum dla wiarygodnego konstruktora. Nie masz wyników pomiarów - znaczy, że ich nie zrobiłeś. Nie zrobiłeś pomiarów - nie wiesz, czy masz zgranie fazowe. Nie masz zgrania faz - masz bałagan na scenie, nieprawidłową barwę instrumentów, itp. To przecież podstawy akustyki, nikt nie pytał o pomiar zawartości harmonicznych, CSD, ETC czy charakterystyki kierunkowości. Tylko podstawy, żeby wiedzieć, czy konstruktor ma

jakieś pojęcie o tym, co robi. Konkluzja jest oczywista.

Ja nie wykonuję kolumn, tylko je używam. Pomiarów zatem mieć nie potrzebuję. Skoro zatem kolumny które zakupiłem generują mi precyzyjną, ściśle uporządkowaną scenę, barwy instrumentów o niezrównanej naturalności i mocne, szybkie i ściśle kontrolowane basiszcze, a przy tym wszystkie podzakresy pasma pozostają ze sobą w równowadze i są spójnie ze sobą połączone, to nie muszę wykonywać ani nawet ich nikomu zlecać by wiedzieć, że konstruktor tych kolumn wykonał świetną robotę, wiedział co robić, jak robić i jakich metod użyć by to osiągnąć. Konkluzja jest oczywista. Dla mnie jako końcowego użytkownika gotowego produktu jest doskonale obojętne jakimi metodami producent osiągnął określony rezultat. Dla mnie jako końcowego użytkownika liczy się tylko to, czy ów rezultat mnie zadowala. Jeżeli tak, to świetnie, nie muszę nikomu zaglądać na warsztat. A jeżeli nie, to szukam innego produktu który zapewni mi oczekiwany rezultat, i też nie zaglądam nikomu na warsztat.

 

Cieszę się, że posiadam "pseudowiedzę", nabywaną od Josepha d'Appolito, F. Altona Everesta czy Vance'a Dickasona. Taka "pseudowiedza" jest zdecydowanie bardziej przydatna od "wiedzy" McGyvera.

Wiedza o istnieniu tych nazwisk i ich znaczeniu dla rozwoju techniki głośnikowej wciąż jest na poziomie kilkuminutowego odpytywania gugla, co najwyraźniej musisz robić co chwilę. McGyver natomiast w takich sprawach gugla odpytywać nie musi. Pierwszą swoją książkę o akustyce nabył jakieś 35 lat temu lub nawet jeszcze dawniej.

 

Proponuję nie zaśmiecać wątku Audio Academy offtopami. Może moderacja to wydzieli do jakiegoś osobnego wątku albo w jakiś inny sposób to uporządkuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.