Skocz do zawartości
IGNORED

Magnetofony - porady serwisowe.


Gość G.Mark
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nabyłem ostatnio ładną Yamahę K-850. Założyłem nowe paski i niestety okazało się, że mechanizm jest uszkodzony. Po wyjęciu napędu i oględzinach stwierdziłem, że mechanizm był już rozkręcany a tak w ogóle jest mi nieznany ( liczyłem na to, że w 850 jest mechanizm taki jak w K-560). Czy ktoś z Kolegów zna mechanikę K-850?

Proszę o wyjaśnienie zasady działania i ocenę kompletności elementów mechanicznych. W załączeniu kilka fotek rozkręconego napędu. Podejrzewam, że poprzedni właściciel nie do końca prawidłowo złożył całość lub coś zgubił. Na domiar złego przy demontażu wypadło mi kilka stalowych kulek (takie jak w łożyskach) których przeznaczenia nie znam.

Fotka nr 1

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

mały pasek napędza z koła zamachowego tą ośkę u góry, która z kolei kółko cierne po drugiej stronie. Ale nie jest to chyba idler, bo talerzyki napędzane są bezpośredni kólkami ciernymi od wewnątrz.

 

Fotka nr2 po wyjeciu selenoidów.

 

post-40515-0-33421000-1431017296_thumb.jpg

tutaj widać system napędzających kółek ciernych

Fotka nr 3

post-40515-0-07563700-1431017188_thumb.jpg

Widok kółka oraz odkręcanej końcówki ośki. Jest ona gładka, więc jak dociska i napędza tą oponkę?

Fotka nr 4

post-40515-0-02979600-1431017455_thumb.jpg

widok talerzyków z przypuszczalnym położeniem systemu kółek ciernych.

 

Na chwilę obecną wymieniłem rozciągnięte sprężynki oraz "zregenerowałem" wszystkie oponki kółek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Mizyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nabyłem ostatnio ładną Yamahę K-850. Założyłem nowe paski i niestety okazało się, że mechanizm jest uszkodzony. Po wyjęciu napędu i oględzinach stwierdziłem, że mechanizm był już rozkręcany a tak w ogóle jest mi nieznany ( liczyłem na to, że w 850 jest mechanizm taki jak w K-560). Czy ktoś z Kolegów zna mechanikę K-850?

Proszę o wyjaśnienie zasady działania i ocenę kompletności elementów mechanicznych. W załączeniu kilka fotek rozkręconego napędu. Podejrzewam, że poprzedni właściciel nie do końca prawidłowo złożył całość lub coś zgubił. Na domiar złego przy demontażu wypadło mi kilka stalowych kulek (takie jak w łożyskach) których przeznaczenia nie znam.

Fotka nr 1

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

mały pasek napędza z koła zamachowego tą ośkę u góry, która z kolei kółko cierne po drugiej stronie. Ale nie jest to chyba idler, bo talerzyki napędzane są bezpośredni kólkami ciernymi od wewnątrz.

 

Fotka nr2 po wyjeciu selenoidów.

 

post-40515-0-33421000-1431017296_thumb.jpg

tutaj widać system napędzających kółek ciernych

Fotka nr 3

post-40515-0-07563700-1431017188_thumb.jpg

Widok kółka oraz odkręcanej końcówki ośki. Jest ona gładka, więc jak dociska i napędza tą oponkę?

Fotka nr 4

post-40515-0-02979600-1431017455_thumb.jpg

widok talerzyków z przypuszczalnym położeniem systemu kółek ciernych.

 

Na chwilę obecną wymieniłem rozciągnięte sprężynki oraz "zregenerowałem" wszystkie oponki kółek.

 

Ja już nie bawiłbym się w składanie tego mechanizmu, tylko upolowałbym dawcę organów.

Gdzieś w piwnicy mam K-1000,ale też pewno niekompletny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...

Akai x-201d

 

Witam i jesli mozliwe bardzo poprosze o pomoc w usunieciu usterki.

 

-EQ wzmacniacza zapisu znacznie slabiej podbija niskie i wysokie tony

w porownaniu do drugiego kanalu.

(Na wejscie magnetofonu podlaczylem generator akustyczny a do gniazda z wyjsciem na glowice dwukanalowy oscyloskop.)

 

Wymienilem wszystkie tranzystory i kondensatory elektrolityczne na plytce audio na nowe, niestety bez zmian.

 

Przy zmianie EQ na rozne predkosci oba kanaly reaguja podobnie (podbijaja niskie i wyskie tony w podobnym zakresie) ciagle jednak z ta sama roznica miedzy kanalami.

 

Nie potrafie zidentyfikowac elementow ksztaltujacych EQ jak i w przyszlosci co podbija a co oslabia niskie i wysokie tony (ktore kondensatory i ktore oporniki itd).

 

W przypadku tego magnetofonu (jedna glowica do zapisu i odczytu)

prawie ta sama elektronika sluzy jako wzmacniacz zapisu a pozniej jako wzmacniacz odczytu co przekracza moje mozliwosci w rozszyfrowaniu EQ wg schematu ideowego.

 

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deck Nakamichi BX-300.

Po otworzeniu mniej więcej 1/3 kasety staje.

Jakieś pomysły? Dzieki za pomoc.

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Znany z problemów mechanizm Sankyo z lat 80-tych.

Najprawdopodobniej albo ślizga się cierna przekładnia napędu talerzyka nawijającego (bardzo prawdopodobne), albo z powodu zużycia szczotek zatrzymuje się silnik napędu talerzyków. W obu przypadkach działa auto-stop i wyłącza napęd.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja walcząc z tym mechanizmem w Onkyo TA2060 nauczyłem się, że często ślizganie się "oponki" wynika nie ze zużycia samego kółka (bo zdarzało się też na nowym), ale ze zbyt słabego jego docisku do talerzyków - a to było spowodowane zużyciem sprzęgiełka, które jest osadzone na wałku silnika. Trzeba zdemontować całe "ramię" idlera z silnika, i tam wygląda to tak, że - patrząc od strony silnika - mamy kolejno sprężynkę dociskową, ramię, filc i kółko napędowe. Filc przyklejony od spodu do kółka osadzonego na silniku, wraz ze sprężynką tworzy właśnie sprzęgiełko, które ma dociskać kółko cierne do odpowiedniego talerzyka zależnie od kierunku obrotów. Jak za słabo dociska, trzeba wyczyścić powierzchnie cierne, i wymienić filc. U mnie pomogło.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez adamstan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Witam,

Posiadam deck Sony tc-wr770 . Jakiś czas temu zaczęła szwankować jedna kieszeń.

Problem polega na tym ,że po naciśnięciu play jeden 'silniczek' nie ma siły by ruszyć z taśmą. Po chwili się wyłącza i w ten sposób taśma zostaje wyciągnięta.

Jest jakiś prosty sposób by naprawić taką usterkę?

z góry dzięki!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Posiadam deck Sony tc-wr770 . Jakiś czas temu zaczęła szwankować jedna kieszeń.

Problem polega na tym ,że po naciśnięciu play jeden 'silniczek' nie ma siły by ruszyć z taśmą. Po chwili się wyłącza i w ten sposób taśma zostaje wyciągnięta.

Jest jakiś prosty sposób by naprawić taką usterkę?

z góry dzięki!

 

Jest. Wymienić paski napędowe płaskie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Dla amatora to nie będzie problem? :)

 

Raczej nie, ale niestety nie zanotowałem jakie są wymiary tych pasków płaskich gdy wymieniałem je w Sony TC-WR690.Z tego co pamiętam sprzedawca z Allegro o nicku Elektronik DK oferuje nie drogo całe komplety pasków napędowych do dwu kieszeniowych decków Sony więc nawet wymiary nie będą potrzebne. Kup taki komplet pasków. Jak już będziesz go miał to wyjaśnię ci wszystko krok po kroku co należy zrobić.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisówka. Kliknij na "Get manual" gdy się pojawi po kilku sekundach.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów,

wczoraj postanowiłem wymienić paski w CT-979 oraz wyczyścić i przesmarować mechanizm. Podczas demontażu wypadła mi mała sprężynka. Jako, że po raz pierwszy rozbierałem dwuwałkowy napęd Pioneera nie mogę ustalić skąd ona pochodzi, również studiowanie rysunków z service manuala nie naprowadziło mnie na trop. Jedyna podobna, ale dłuższa i węższa jest w amortyzatorze silniczka paska napędowego. Proszę znających ten napęd o pomoc. W załączeniu fotki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) post-40515-0-15913600-1436701235_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magnetofon SABA CD 360. Działa tylko sterowanie i silniki pracują ale przez chwilę, bo system auto-stop wyłącza po chwili wszystkie funkcje (odtwarzanie, przewijanie). Brak jakiegokolwiek sygnału na wyjściach. Nie świeci się wyświetlacz-licznik taśmy oraz wskaźniki wysterowania. Nie świecą się diody LED/kontrolki "Dolby NR". Zauważyłem że spalony, dosłownie rozerwany jest IC 101 (C4557C). Napięcia na jego nóżkach w chwili obecnej:

1.)4,1V

2.)4,1V

3.)4.7V

4.)0,1V

5.)3,8V

6.)4,0V

7.)5,0V

8.)0,3V

Z instrukcji serwisowej wynika że na nóżkach od 2 do 7 powinno być 10,3V

Przypuszczam że w chwili przepalenia się IC 101 doszło również do spalenia się jakiegoś rezystora bezpiecznikowego stąd brak zasilania innych układów. Serwisówka jest dostępna na "HI-Fi Engine". Prosił bym o jakieś sugestie osoby potrafiące lepiej czytać schematy ideowe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Kasjel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas demontażu wypadła mi mała sprężynka

OK, sprawa nieaktualna, znalazłem już jej miejsce ( nr 128 w service manualu ).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasjel: podsyłam zdjęcia Sony TC Wr 770

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

DSCN3184.jpg

 

DSCN3185.jpg

 

DSCN3186.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że w tym decku wymiana pasków będzie łatwiejsza niż w TC-WR690 ale na 100% nie jestem pewny.

Musisz wypiąć wszystkie wtyczki od wiązek przewodów prowadzących od mechanizmów do płyty głównej. Nie ciągnij za kable tylko trzymaj za wtyk. Jeśli istnieje możliwość omyłkowej zamiany wtyków, to ponumeruj je wszystkie naklejając kawałeczki taśmy malarskiej. Być może każdy wtyk jest inny wówczas niczego podmienić się po prostu nie da bo nie będzie pasować.

Wykręć całe kompletne mechanizmy odkręcając je od panela przedniego. Na drugim zdjęciu od dołu widać wkręty które należy wykręcić. To te na czarnym tle górnej krawędzi panela przedniego. Od spodu też będą dwa wkręty to wykręcenia. Wówczas cały mechanizm powinien swobodnie wyjść. Odkręć moduł z silnikiem głównym uprzednio odkręcając płytkę PCB która do tego profilu blaszanego jest przykręcona. Gdy już będziesz mieć swobodny dostęp do pasków napędowych to oczywiście usuń stare paski. Ten mały pasek o przekroju kwadratowym wymień w pierwszej kolejności. Jak i gdzie go założyć nie muszę ci tłumaczyć, bo sam będziesz widział jak założony był stary pasek. Potem zakładasz pasek płaski odpowiednio na koła zamachowe i to plastikowe białe kółko na górze mechanizmu. Ponieważ moduł z silnikami masz w tej chwili odkręcony to pasek naciągasz i zakładasz nie na wałek silnika napędowego gł. tylko na dwie blaszki widoczne na rysunku w ins. serwisowej. Te blaszki znajdują się tuż przy wałku silnika gł. gdy mechanizm jest złożony jeszcze nie rozebrany. Tak więc masz pasek założony odpowiednio na koła zamachowe i naciągnięty na owe dwie blaszki. Dzięki temu już nie spadnie przy montażu modułu z silnikami. Po przykręceniu zsuwasz po prostu pasek płaski z tych dwóch blaszek tak aby spadł na wałek silnika gł.

Być może coś pominąłem bo jednak widzę że mechanizmy są nieco inne niż W TC-WR 690, ale na pewno wszystko w przypadku tego decka jest łatwiejsze. Widzę np. że moduł z silnikiem pomocniczym należy zdemontować osobno aby móc wymienić pasek o przekroju kwadratowym. Wymieniaj paski kolejno najpierw w jednym mechanizmie, a potem w drugim. Dzięki temu będziesz miał na czym się wzorować w przypadku problemów z montażem kolejnych elementów. Ale w serwisówce też są rysunki które nie trudno jest zrozumieć. W razie problemów pisz, to jeśli nie ja to ktoś inny pomoże.

 

PS,- Jeśli cały mechanizm nie będzie chciał wyjść pomimo wykręcenia czterech wkrętów mocujących, to po prostu otwórz kieszeń "Eject". W tym momencie powinien puścić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za pomoc. Już wymieniłem te paski i faktycznie nie było to takie trudne! Na taśmy faktycznie trzeba było uważać no i trochę pokombinować z tym małym paskiem bo dojście do niego słabe. Kombinowałem pęsetą by go zdjąć i założyć bo całość nie chciała się dalej rozebrać a nie było sensu na siłę demontować.

Teraz kaseciak chodzi aż miło.

Jeszcze raz wielkie dzięki!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanko: czemu koła zamachowe z paskiem są cały czas w ruchu nawet wtedy gdy nie ma kasety w środku? Obie kieszenie tak chodzą. Czy to normalne?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanko: czemu koła zamachowe z paskiem są cały czas w ruchu nawet wtedy gdy nie ma kasety w środku? Obie kieszenie tak chodzą. Czy to normalne?

To normalne aczkolwiek różnie z tym bywa...

Po prostu producenci mieli różne pomysły dotyczące układów mechanicznych w magnetofonach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...

Zadzwoniłem ostatnio do sprzedającego aby dowiedzieć się o stan techniczny interesującego mnie magnetofonu który był produkowany przed 40 laty.

No i sprzedający stwierdził że magnetofon 100% sprawny po przeglądzie w serwisie tylko aby zadziałał to trzeba go włączyć ,odczekać około 30 a raczej 40 minut !!!! i już sam zaskakuje , działa i jest ok.

Dla mnie to on jest uszkodzony i wymaga serwisu , bo poprzedni serwis chyba raczej nie dał rady usterce lub z tym serwisem magnetofonu to pic.

Co mogło w nim paść-kondensatory , zimne luty?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Wydaje mi się, że gdzieś na forum były wskazówki, dotyczące wymiany pasków w CT-757, jednak nie mogę tego znaleźć. Mój egzemplarz po długim czasie nieużywania, odmówił współpracy - nie przewija, nie odtwarza, z trudem otwiera i zamyka kieszeń. Chcę się zabrać za wymianę pasków i czyszczenie idlera, ale nie jestem pewien, czy dam radę. Podpowie ktoś, na co zwrócić szczególną uwagę przy rozbiórce tego mechanizmu?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne doświadczenia, :-( po próbach walki odpuściłem, magnetofon stoi. Działa czasem, humorzasto.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość G.Mark

(Konto usunięte)

Wydaje mi się, że gdzieś na forum były wskazówki, dotyczące wymiany pasków w CT-757, jednak nie mogę tego znaleźć. Mój egzemplarz po długim czasie nieużywania, odmówił współpracy - nie przewija, nie odtwarza, z trudem otwiera i zamyka kieszeń. Chcę się zabrać za wymianę pasków i czyszczenie idlera, ale nie jestem pewien, czy dam radę. Podpowie ktoś, na co zwrócić szczególną uwagę przy rozbiórce tego mechanizmu?

 

Proszę uprzejmie:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=13376726#13376726

http://www.audiostereo.pl/magnetofon_25751.html/page__st__24750?do=findComment&comment=2074329

 

Proszę się nie zrażać tym, że mowa o innych magnetofonach. Mechanizmy są praktycznie takie same, sposób postępowania takoż.

 

To http://obrazki.elektroda.pl/5599685700_1394193645.jpg zdjęcie pokaże, jak dostać się do idlera,

 

GM

Edytowane przez G.Mark
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zwrócić uwagę na stan sprężyny dociskającej idler do wałka silniczka. Miałem przypadek, iż mimo dobrego stanu oponki, kółko nie dociskało do bieżni talerzyków właśnie z powodu słabo napiętej sprężyny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaglądałem dziś do Saby CD 360 i mam pewne podejrzenia. Otóż deck w ogóle nie odtwarza i nie nagrywa. Nie ma żadnego szumu nic cisza. Działa jednak sterowanie magnetofonu. Napięcie zasilające IC 501 na nóżce 16 jest prawidłowe i wynosi 5,2V. Zastanawia mnie dlaczego ciągle świeci się dioda "REC" ? Czy mogło by to wskazywać na uszkodzenie IC 502 "REC/Pb Selector " ? W serwisówce nie ma podanych napięć które powinny pojawiać się na nóżkach IC 502. Może ktoś pomóc ?

Serwisówka jest dostępna na "Elektrotanya" lub "Hi-Fi Engine".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam informacji o serwisie AKAI na Dolnej w Warszawie. Mam dwa decki GX-65 mk2 do konserwacji i regulacji: wymiana rolek i pasków, kalibracja, sprawdzenie i regulacja naciągu. Czy oni tam poprawnie wszystko to zrobią? Korzystał ktoś z ich usług? Jakieś opinie?

 

BTW: postanowiłem od początku przeczytać wątek "Magnetofon" i jest to wciągająca lektura:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pat_69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.