Skocz do zawartości
IGNORED

KLUB zwolenników systemów AKTYWNYCH


Rekomendowane odpowiedzi

Tak się zastanawiam czy te wszystkie pozytywy mogą dotyczyć zastosowanych w zwrotnicach NS1000 kondensatorów.

W końcu same głośniki nie grają a sygnał przechodzi przez zwrotnicę.

 

Z jednej strony Beryl a z drugiej elektrolity.

Zwrotnice zawsze mają duży wpływ na finalny dżwięk kolumn, nie będzie inaczej ani w przypadku NS-1000. Tak na marginesie wygłądają nieżle. Pewnie się japończycy przy nich mocno napracowały :)

 

...tutaj jeszcze małe zdjęcie zwrotnicy z NS2000.

2000+g.jpg

Edytowane przez elektroboy

Katalogowa deklarowane jest przetwarzanie 16 Hz, co by oznaczało konieczność zmieszczenia w środku tunelu o długości ok. 20 metrów. Jeśli kolumna tylko nieco ponad metr wysokości, to musi się on zawijać jakieś 10 razy. Każde zagięcie, to problemy z rezonansami, prędkością itp

Linie transmisyjne ( ogolnie mowiac, bo ich wariantow jest sporo ) oblicza sie w oparciu o rezonans cwiercfalowy, zatem w tunelu nie musi sie ukladac cala fala, ale jej cwiartka. Stad nawet jesli ktos bylby tak szalony, aby stroic tunel na 16hz, nalezaloby zrobic tunel o dlugosci okolo 5 metrow, a nie 20. Po drugie praktycznie nie stosuje sie TL bez tlumienia, zatem przy zastosowaniu odpowiedniego materialu tlumiacego i jego odpowiedniego ulozenia mozna obnizyc rezonans znacznie ponizej tego, co wychodzi z obliczen na cwiartke fali. Suma sumarum mozna zrobic TL o dlugosci 2 metrow, ktora bedzie dostrojona do 20hz. Klucz do tego to wiedza praktyczna, ktora bez watpienia posiadali konstruktorzy z firmy TDL.

Linie transmisyjne ( ogolnie mowiac, bo ich wariantow jest sporo ) oblicza sie w oparciu o rezonans cwiercfalowy, zatem w tunelu nie musi sie ukladac cala fala, ale jej cwiartka. Stad nawet jesli ktos bylby tak szalony, aby stroic tunel na 16hz, nalezaloby zrobic tunel o dlugosci okolo 5 metrow, a nie 20. Po drugie praktycznie nie stosuje sie TL bez tlumienia, zatem przy zastosowaniu odpowiedniego materialu tlumiacego i jego odpowiedniego ulozenia mozna obnizyc rezonans znacznie ponizej tego, co wychodzi z obliczen na cwiartke fali. Suma sumarum mozna zrobic TL o dlugosci 2 metrow, ktora bedzie dostrojona do 20hz. Klucz do tego to wiedza praktyczna, ktora bez watpienia posiadali konstruktorzy z firmy TDL.

Dzięki za dokładne techniczne wytłumaczenie TL, w pełni się z nim zgadzam. Z pełnym poziomem 20Hz nie mają najmniejszego problemu.

TDL RS TL mi już grają w domu kolejne tygodnie i ja się z dnia na dzień coraz bardziej zakochuję w doskonały dżwięk wyjątkowych kolumn :)

Edytowane przez elektroboy

TDL RS TL mi już grają w domu kolejne tygodnie i ja się z dnia na dzień coraz bardziej zakochuję w doskonały dżwięk wyjątkowych kolumn :)

Jestem fanem i konstruktorem kolumn TL, ale tych niestety nie mialem okazji sluchac. Czasami nachodzi mnie mysl o zrobieniu "klona" https://tdldiy.wordpress.com/ ale w oparciu o lepsze, nowoczesniejsze przetworniki. Wtedy nawet i aktywacja nie bylaby problemem :)

Swoja droga, posiadasz moze pomiar z wyjsc tunelow tych kolumn?

  • 1 miesiąc później...

Pojawiły się aktywne kolumny wolnostojące Nubert NuPro A-500 i A-700, podobnie jak monitory A-300 zbierają pozytywne recenzje:

 

http://www.nubert.de/nupro-a-700/p2350/?category=218

http://www.nubert.de/nupro-a-500/p2349/?category=218

 

a-500-a-700.jpg

Quadral Signum 90, Denon DRA-800H

Pojawiły się aktywne kolumny wolnostojące Nubert NuPro A-500 i A-700, podobnie jak monitory A-300 zbierają pozytywne recenzje:

 

http://www.nubert.de/nupro-a-700/p2350/?category=218

http://www.nubert.de/nupro-a-500/p2349/?category=218

 

a-500-a-700.jpg

...jeżeli ktoś lubi słuchać mega cyfrowe brzmienie ze sztucznie oraz mocno podbitym DSP basem. bo jak inaczej wyciągnąc 32Hz,-3dB z 5" głośniczka i miniaturowej smukłej kolumienki z której gabarytów można naturalnie dostać maksymalnie 50-60Hz? zgadzam się, najlepiej było by najpierw samemu posłuchać by oceniać. i chętnie zkorzystam jeżeli taką możliwość będę miał (Audio Show???). ale z parametrów oraz konstrukcji można się sporo dowiedzieć. no i z nich niestety wynikają pewne genetyczne predyspozycje kolumny, które niczego zbyt dobrego nie wróżą :(

Model A500 to rzeczywiście taki chudy “słupek”, ale już w A700 są dwa niskotonowe 180mm + jeden 180mm średniotonowy.

 

Na Audioshow raczej tej marki nie będzie, można posłuchać w Niemczech w dosłownie kilku firmowych salonach Nubert, wystawiają się też na niemieckich targach audio.

 

Tu na forum monitory A300 z 7” dołem zakupił użytkownik KYLE, w wątku “Głośniki komputerowe” można poczytać jego opinie:

 

http://www.audiostereo.pl/glosniki-komputerowe_31658.html/page__st__1830

Quadral Signum 90, Denon DRA-800H

  • 1 rok później...

W przypadku zestawów aktywnych jest pewna pułapka, mianowicie elektronika. Mało kto dojdzie co napędza przetworniki. W przypadku niektórych producentów kolumn studyjnych jeśli rozwiązanie w jakiś znaczący sposób odbiegają od reszty konkurencji, zwyczajnie chwalą się tym co jest w środku (np tak jest w przypadku Event Opal).

Ostatnio zacząłem grzebać w elektrycznej części moich kolumn, a są to Yamahy msp7. Potencjał jest duży chociaż marzy mi się zrobienie takiej kolumny z aktywną zwrotnicą, osobnymi wzmacniaczami dla każdego przetwornika ale w wariancie bezkompromisowym.

"Wolę błędy entuzjazty od obojętności mędrca" - Anatol France

marzy mi się zrobienie takiej kolumny z aktywną zwrotnicą, osobnymi wzmacniaczami dla każdego przetwornika ale w wariancie bezkompromisowym.

 

Najbardziej wymownym przedstawicielem takiej koncepcji jest model "Nautilus" firmy B&W. Czyli słynny ślimak. To jest 4-drożna konstrukcja z zewnętrzną aktywną zwrotnicą, która ma współpracować z 4 (identycznymi) końcówkami stereo lub 8 monoblokami. W zwrotnicy chyba przy okazji zainstalowano jakiś układ wspomagający kontrolę i zejście basu - spadek -6 dB jest na 20 Hz.

Fajnie, że tak duży producent zainteresował się tematem i wyprodukował taką kolumną, ale jednocześnie szkoda, że nie starczyło przekonania, by szerzej wypromować tę koncepcję. Chyba tego "ślimaka" można do dzisiaj zamówić. Zamiast więc robić można sobie coś gotowego kupić...

  • 2 lata później...

Coś cicho tutaj w temacie. Podbijam.

 

Umiejętność grania cicho ze sporą dynamiką zestawów aktywnych jest niesamowita ?

obiektywnie o audio

  • 1 rok później...

Ciekawi mnie czy ktoś z klubu ma aktywne quested v2108 które chodzą mi po głowie, miałem event opale ale sprzedałem, teraz znów mi się marzy powrót do aktywnych , co prawda mam tannoye i bardzo je

lubię ale jako drugi system bym chciał aktywne quested , tylko że nigdy ich nie słyszałem

pozdrawiam z nowym rokiem

rs

Wymyśliłem sobie kupić PASYWNE Quested (cena ok. 8 000 zł). Nie ma na stronie WWW dystrybutora, ale producent ma w ofercie. Napisałem dwa e-maile - bez odpowiedzi. Zadzwoniłem - też bez kontynuacji z ich strony. W związku z tym radzę sprawdzić serwis & obsługę, by nie zostać potem samemu.

Wszystko wskazuje na to, że monitory są znakomite. Mało kto robi pasywne, więc mój plan był bez słuchania, zakup w ciemno. Ale nie z mojej winy nie doszedł do skutku. Aktywnych nie rozważam. Najsensowniej by było spytać się o rekomendację, czyli studio, gdzie grają. Wprosić się na 10 minut, o ile na taką uprzejmość (informację) w ogóle można liczyć.

Aha, napisałem też e-maila do producenta w temacie dystrybucji w PL. Także bez odpowiedzi.

Czy można taką firmę polecić? Zdecydowanie NIE.

Gość

(Konto usunięte)
W dniu 20.12.2019 o 11:00, S0nic napisał:

Coś cicho tutaj w temacie. Podbijam.

 

Umiejętność grania cicho ze sporą dynamiką zestawów aktywnych jest niesamowita ?

Chyba tylko my dwaj będziemy sobie tu pisać.???

7 godzin temu, Wuelem napisał:

Wymyśliłem sobie kupić PASYWNE Quested (cena ok. 8 000 zł). Nie ma na stronie WWW dystrybutora, ale producent ma w ofercie. Napisałem dwa e-maile - bez odpowiedzi. Zadzwoniłem - też bez kontynuacji z ich strony. W związku z tym radzę sprawdzić serwis & obsługę, by nie zostać potem samemu.

Wszystko wskazuje na to, że monitory są znakomite. Mało kto robi pasywne, więc mój plan był bez słuchania, zakup w ciemno. Ale nie z mojej winy nie doszedł do skutku. Aktywnych nie rozważam. Najsensowniej by było spytać się o rekomendację, czyli studio, gdzie grają. Wprosić się na 10 minut, o ile na taką uprzejmość (informację) w ogóle można liczyć.

Aha, napisałem też e-maila do producenta w temacie dystrybucji w PL. Także bez odpowiedzi.

Czy można taką firmę polecić? Zdecydowanie NIE.

Odsłuch kolumn w studio nagraniowym z studyjną, specyficzna akustyką niewiele nam da ?

obiektywnie o audio

A to niby dlaczego?

W studiach też nie ma idealnych warunków. Jedyne co je różni to znają sposoby, by dźwięk był dokładnie taki jak trzeba w miejscu odsłuchu (czyli fotelu realizatora).

Co stoi na przeszkodzie, żeby właśnie tam usiąść?

Odpowiem sam: NIC.

1 godzinę temu, Wuelem napisał:

A to niby dlaczego?

W studiach też nie ma idealnych warunków. Jedyne co je różni to znają sposoby, by dźwięk był dokładnie taki jak trzeba w miejscu odsłuchu (czyli fotelu realizatora).

Co stoi na przeszkodzie, żeby właśnie tam usiąść?

Odpowiem sam: NIC.

Po co pytasz jak sam sobie odpowiadasz?

 

Konkretnie, porównując akustykę w studio nagraniowym do twojego salonu, pokoju jesteśmy na przeciwnych biegunach jeżeli chodzi o kwestie akustyki. Czas pogłosu, redukcja pierwszych odbić, spore ilości dyfuzorów itd itd.

Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że dodanie 4 dyfuzorów 60x60x20cm za kolumny zmieniło zaskakująco dużo. Skala zmian w studio vs twój salon, pokój będzie jeszcze większa a co za tym idzie zestawy głośnikowe zagrają zupełnie inaczej.

 

E: w kwestii dyfuzorów poruszamy się w paśmie 500Hz - 5000Hz, nie wspominam nawet co się dzieje poniżej tego ze zmianą kubatury, pułapek basowych, absorbcji itp.

Edytowane przez S0nic

obiektywnie o audio

Studio ma cel: mieć po prostu dobrą akustykę. Może być dobra i w studio i w prywatnym pomieszczeniu.

Każdym ustrojem akustycznym wpływasz na ilość dźwięku docierającego do uszu. I na sposób jego dochodzenia. W studiach dodatkowo chodzi o izolację akustyczną sąsiadujących ze sobą pomieszczeń. Tak samo jest np. w kinach - obok siebie jest kilka sal i mimo głośnego dźwięku on nie przenika. Jak ktoś zauważy sala kinowa też jest "głucha". Ale to wcale nie dlatego, że tak ma być.

Gdyby warunki w studiu były (co do zasady) idealne, to w monitorach aktywnych by nie było regulacji (głównie dla wysokich ale i dla niskich), co jest regułą w tych konstrukcjach.

Także w domu (i właściwie dopiero w domu...) słychać prawidłowo muzykę. To już inny temat, jak ocenia się monitory studyjne ze względu na "transferowalność" dźwięku na domowe systemy.

Godzinę temu, S0nic napisał:

Po co pytasz jak sam sobie odpowiadasz?

Bo tylko ja znam właściwą odpowiedź?

?

Zmieniając temat i trochę teoretyzując...

 

Idealnym rozwiązaniem byłby 3 drożne monitory + 2 suby w rogach do dopasowania do pokoju  < 80Hz.

W tych 3 drożnych monitorach widziałbym regulacją dla tweetera i woofera o max 6dB na potencjometrze co 1 dB.

Można sobie ustawić wg upodobań. Jak przyjdzie ochota na zmiany to zmieniamy nieco strojenie i mamy zupełnie inne brzmienie ?
Regulacja wyłącznie głośnością bez żadnych equalizacji cyfrowych.

 

Czy to popsułoby zszycie przetworników?
 

 

 

Edytowane przez S0nic

obiektywnie o audio

2 godziny temu, S0nic napisał:

Idealnym rozwiązaniem byłby 3 drożne monitory + 2 suby

Monitor 2-drożny będzie wykazywał wyższość nad 3-drożnym - mogąc pozwolić sobie na skonfigurowanie z subwooferem.

Tak więc idealnie to 2 drogi - z regulacją.

Subwoofer nigdy nie w rogu pokoju - chyba że kupiliśmy takie, że brakuje im mocy (potrzebnej nam). A już 2 w rogu, to piki częstotliwości wynikających z modów pomieszczenia (jego wymiarów) będą GIGAntyczne.

2 godziny temu, S0nic napisał:

< 80Hz.

 

2 godziny temu, S0nic napisał:

co 1 dB.

Rozważając teoretycznie, lepiej te regulacje zrobić we wzmacniaczu niż komplikować kolumnę. W osobnym wzmacniaczu - to kompletu. W konstrukcjach PRO to wszystko jest w kolumnie, bo nie praktykuje się niezależnych wzmacniaczy. W wersji domowej należy (według mnie) te sprawy odseparować. W ten sposób można zaproponować set tańszy i droższy - zależny od mocy końcówek (duża moc - do niedawna - kosztowała sporo).

Nikt tego nie robi, odrzucamy DIY - zostaje poteoretyzować. Albo zestawić coś na bazie wybebeszenia zwrotnic pasywnych z gotowych kolumn (znajdą się fajne - do np. 2000 zł za używane), kupić zwrotnicę PRO (są nawet za 300 zł - nowa) i do tego wzmacniacze w klasie D (dobre można kupić za ok. 400 zł/sztuka). I mamy kozacki system za względnie tanio. Nie uwzględniłem subwoofera/-ów w kalkulacji. Jak się postarać za 5 000 zł można złożyć coś, co będzie killerem. Do tego będzie czym kręcić, gdy takie ciągoty ktoś ma.

35 minut temu, soundchaser napisał:

Czemu? Przecież to są świetne głośniki.

tak potwierdzam, to są świetne głośniki, ale jak zwykle my szukamy tych najlepszych,więc  sprzedałem.

po za wieloma zaletami , jedna wada dla mnie to "mała muzykalność, albo inaczej trochę słabszy środek /średnie tony . oczywiście dało by się z tym żyć  - to na prawdę fajne monitorki.

pozdro

rs

 

10 godzin temu, Wuelem napisał:

Monitor 2-drożny będzie wykazywał wyższość nad 3-drożnym - mogąc pozwolić sobie na skonfigurowanie z subwooferem.

Tak więc idealnie to 2 drogi - z regulacją.

Subwoofer nigdy nie w rogu pokoju - chyba że kupiliśmy takie, że brakuje im mocy (potrzebnej nam). A już 2 w rogu, to piki częstotliwości wynikających z modów pomieszczenia (jego wymiarów) będą GIGAntyczne.

Ustawienie w rogach pomieszczenia to bardzo dobra i polecana opcja. Na wykresie podbicia i spadki sa w innych miejscach i wzajemnie się pokrywaja. Mówię o monitorach + sub. Chodzi o to żeby ustawić suba tak, żeby odległosci od ścian były inne od tych które ma monitor. 

obiektywnie o audio

3 godziny temu, S0nic napisał:

Ustawienie w rogach pomieszczenia to bardzo dobra i polecana opcja.

Zmień doradcę. Takie pomieszczenie w MAKSYMALNYM stopniu pobudza mody pomieszczenia związane z trzema wymiarami pomieszczenia.

To po prostu katastrofalny błąd - ustawienie w NAJGORSZYM akustycznie miejscu.

Tłumaczyć to może tylko niewydolność suba (już o tym napisałem) i "na ucho" chcemy ratować sytuację (ilości, nie jakości). Krótko: jeśli ktoś poleca takie ustawienie - się kompromituje.

2 minuty temu, Wuelem napisał:

Zmień doradcę. Takie pomieszczenie w MAKSYMALNYM stopniu pobudza mody pomieszczenia związane z trzema wymiarami pomieszczenia.

To po prostu katastrofalny błąd - ustawienie w NAJGORSZYM akustycznie miejscu.

Tłumaczyć to może tylko niewydolność suba (już o tym napisałem) i "na ucho" chcemy ratować sytuację (ilości, nie jakości). Krótko: jeśli ktoś poleca takie ustawienie - się kompromituje.

 ?

Ah te profesjonalne studia nagraniowe i ich kompromitacje ?

Edytowane przez S0nic

obiektywnie o audio

Ale dyskutuj z wiedzą i faktami. Takie podaję.

Masz przeciwne dane i są prawdziwe? Podaj źródło, argumentuj.

To co napisałem jest do udokumentowania. Nie prosisz, to się nie wysilam. Do tego to takie podstawy, że gdybym sam zaczął o tym "przypominać" ktoś by się mógł obrazić. Jest proste wyjście: namów daną osobę do udziału w temacie albo zacytuj jej wypowiedź.

Gwarantuję, że jeśli zacytujesz moją wypowiedź, to wycofa się z chęci wejścia w dyskusję. Bo nikt nie chce się kompromitować pod nazwiskiem.

A ode mnie masz już napisane. Skorzystaj albo nie, to już nie moja sprawa. Niemniej to rzetelna wiedza - powiedzmy książkowa. Więc możesz sam zweryfikować.

***

Kolumn też nie stawiasz w narożniku (choć to najprościej) - i teraz pytanie dlaczego?

Jeśli wiedza nie przemawia (nie masz chęci weryfikować), to przykład to samo jasno pokazuje. Masz kogoś z "profesjonalnego studia", kto zaleca ustawienie kolumn w rogach?

Odpowiem sam (bo to lubisz najbardziej): NIE

?

Bez uśmieszku nie ma postu, więc dodaję. U mnie przynajmniej nie przykrywa braku argumentów...

 

Napisałem co i jak, nie mam potrzeby na przekonywanie kogokolwiek, nie jestem też specem od akustyki żeby robić tutaj wykłady.

Zacytuję twoja wypowiedz... dobre... Arek ma kolumny w co drugim studio w całym kraju, wie co robi ?

 

obiektywnie o audio

Dodaje zdjęcie takiego ustawienia. Mogli te suby dać gdziekolwiek bo jest miejsce. Najwyraźniej nie jest to kompromitacja i najgorsze miejsce.

107683102_886194818550073_1734509735732138910_o.jpg

Edytowane przez S0nic

obiektywnie o audio

2 godziny temu, S0nic napisał:

Najwyraźniej nie jest to kompromitacja i najgorsze miejsce.

Krótko: JEST

Zasady fizyki są jedne.

I nie warto nazywać tej klitki studiem. Za to warto wniknąć nieco w teorię (jest masa książek i publikacji), by nie bronić przegranej sprawy.

Jedyne na obronę jest to, że w tym "kiosku" właściwie nie ma innego miejsca. Ale danie 2 subów to już idiotyzm - to tylko pogarsza sprawę. Dwa suby przydają się wtedy, gdy chcemy rozszerzyć obszar prawidłowego odsłuchu, a tu jak wół jedno siedzisko. Więc podwojony problem przy zerze korzyści.

Ponieważ Arek nie jest mi obcą osobą (hasło: Olsztyn) - możesz mu przekazać moje uwagi. ?

***

A potem opinie, że subwoofery są be, bo bas się ciągnie i nie ma spójności. A jak ma być???

Edytowane przez Wuelem
6 minut temu, Wuelem napisał:

Krótko: JEST

Zasady fizyki są jedne.

I nie warto nazywać tej klitki studiem. Za to warto wniknąć nieco w teorię (jest masa książek i publikacji), by nie bronić przegranej sprawy.

Jedyne na obronę jest to, że w tym "kiosku" właściwie nie ma innego miejsca. Ale danie 2 subów to już idiotyzm - to tylko pogarsza sprawę. Dwa suby przydają się wtedy, gdy chcemy rozszerzyć obszar prawidłowego odsłuchu, a tu jak wół jedno siedzisko. Więc podwojony problem przy zerze korzyści.

Ponieważ Arek nie jest mi obcą osobą (hasło: Olsztyn) - możesz mu przekazać moje uwagi. ?

***

A potem opinie, że subwoofery są be, bo bas się ciągnie i nie ma spójności. A jak ma być???

Bas jest bardzo dobry a słuchałem chyba z 20 zestawów w kwotach mieszkań. Z całym szacunkiem ale z tego co pamiętam to twój pokój jest mniejszy niż to studio a masz 2x18", dlatego nie rozumiem nabijania się. Uwag nie przekazuje bo nie jestem niczyim pośrednikiem. Szczerze, to nie widzę sensu kontynuacji tej rozmowy.

obiektywnie o audio

  • 1 miesiąc później...
W dniu 5.01.2021 o 23:05, Wuelem napisał:

W konstrukcjach PRO to wszystko jest w kolumnie, bo nie praktykuje się niezależnych wzmacniaczy.

Tu wzmacniacze są na zewnątrz:

https://www.infoaudio.pl/artykul/391,aktywne-zestawy-lipinski-sound-porownanie-koncepcji-wywiad?utm_content=&utm_campaign=Wiosenne%20rozmowy%20o%20audio%20-%20Lipi%C5%84ski%20%2F%20Skulimowski.%20&utm_term=info%40baltlab.pl&utm_source=Newsletter&utm_medium=email

A to model PRO. 

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.