Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  376 członków

Atoll Klub
IGNORED

Klub ATOLL


Patryk-1980
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość aqs

(Konto usunięte)

Atoll dość szybko się wygrzewa, słyszę znaczną poprawę po paru dniach grania, jest mocniejszy bas nadal super kontrolowany, lepsza przestrzeń choć Rotel 980 ma ciut lepszą, poprawa środka.Jak w takim tempie są znaczne poprawy to za pół roku będzie hicior nie do pokonania w cenie do 4tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Biorę pod uwagę 3 opcje (jestem w trakcie odsłuchów):

Sonus Faber Venere 3.0, AP Tempo VI, Dynaudio Excite X 38

 

Czołem Pantaleon

Czy wybrałeś już coś? Może słuchałeś czegoś ciekawego?

Edytowane przez szpieg donpedro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

czy ktoś może powiedzieć czym różni się CD100 mkIII od SE ? NIE: SE 2!

mam na myśli budowę -> napęd , przetwornik , ewentualnie zasilanie - wielkość trafa - choć to mniej istotne

powiem wprost : zależy mi na napędzie CD Philips VAM (nie DVD) i na dac'u Wolfsona (nie BB)

 

..a! .. i czy ten mały, szary, kwadratowy transformatorek (obok toroidu) jest zawsze czy tylko w SE ?

 

proszę oświećcie mnie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem Pantaleon

Czy wybrałeś już coś? Może słuchałeś czegoś ciekawego?

 

Czołem,

przełożyłem to na dłuższe jesienne wieczory... jak wrócę we wrześniu to się wezmę.

Tak prawdę mówiąc, po zakupie sieciówek, trochę spadła mi motywacja - zmiana jakościowa jest taka, że pierwotne powody, dla których chciałem kupić nowe kolumny, nieco się rozmyły.

Lubię sobie pogrywać ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Powoli zaczynam rozglądać się za odtwarzaczem cd do In100se. Długo chodził za mną cd100, ale może jest jakaś alternatywa dobrego cd dla atolla. Miałem nadzieję, że nie przekroczę poziomu 3k. Docelowo grać to będzie prawdopodobnie z którymś modelem dynaudio excite, chociaż chciałbym odsłuchać nowego pylona diamond. Chyba, że macie drodzy forumowicze jakieś inne pomysły na wypełnienie dźwiękiem moich 20m2.

Zastanawiają mnie cd Arcama, np. CDS27. Czy ktoś coś więcej może powiedzieć na ten temat? Jak to się ma do integry atolla?

I proszę o jakieś sugestie odnośnie sznurków głośnikowych (max 1000) i interkonektu (załóżmy, że drugi 1000). Dużo słyszy się o Tq blue/black, ale czy faktycznie warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Cześć,

 

Dołączam do klubu z Atoll'em IN100SE i ST100 (wiem, że "niepobożemu" i lepsza byłaby końcówka AM, ale tak się sprawy potoczyły).

 

Co do pytania kolegi Hirgor:

Dużo słyszy się o Tq blue/black, ale czy faktycznie warto?

to akurat ja posiadam kable głośnikowe TQ Ultra Blue i mi się podoba. Kolumny u mnie to JBL Ti1000. Miałem okazję słuchać mojego zestawu z najprostszymi kablami Eurocable i Melodiką Purple Rain. Raczej nie ma ich co porównywać, ale po podłączeniu TQ UltraBlue zaczęło grać pełniej, dynamiczniej, muzykalniej, z pełnym (jak na podstawkowce) basem i do tego poprawnie kontrolowanym. Niestety nie miałem okazji posłuchać wersji Blue i Black, bo od razu nastawiłem się na Ultra Blue, a po wypożyczeniu do domu i odsłuchach nie szukałem już niczego innego. Mam też zworki głośnikowe z tej serii i jestem z tego zestawu bardzo zadowolony. W zakładanym budżecie (do 1000PLN) to raczej celowałbym w Blue/Ultra Blue, Black może już przekroczyć kwotę (cena zależy też od długości). Najlepiej wypożyczyć i się samemu przekonać, który pasuje najlepiej.

 

Co do IC to sam jestem poszukujący. Póki co "klocki" mam spięte zwykłymi interkonektami Schulz ADKC-1 (ST->IN oraz pre gramofonowe->ST) i kablem coaxial bez fajerwerków (DVD Yamaha robiące za transport, w przyszłości do wymiany, pewnie na któryś DR -> ST).

I tu prośba o pomoc do bardziej doświadczonych Kolegów. Brakuje mi trochę głębi i szerokości sceny (po zmianie pewnie i aspekty brzmieniowe ulegną poprawie), a śledząc temat wyłoniły się takie typy co do IC RCA: TQ Blue/Black, WireWorld Silver Eclipse 7, Tara Labs RSC Prime M2 może jeszcze Albedo Flat-One (budżet w okolicach +/- 1500PLN). Czy według Was to jest dobry kierunek, i który ewentualnie najlepiej wpasowałby się w mój zestaw? Jeżeli chodzi o kable coaxial to tu w ogóle nie mam pojęcia, co by mogło się sprawdzić. Może macie jakieś typy?

 

Sieciówki na razie bez szału (Tomanek z DC-blockerem do IN i stokowiec do ST + listwa Enerr 6S na Redzie), ale tu zmiany zostawiam na później. No chyba, że warto je wymienić szybciej?

 

Pozdrawiam,

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam do klubu z Atoll'em IN100SE i ST100 (wiem, że "niepobożemu" i lepsza byłaby końcówka AM, ale tak się sprawy potoczyły).

 

Gratuluję zakupów i życzę pełnych wrażeń odsłuchów.

Skoro już taka konfiguracja, to może (po wygrzaniu sprzętu) napisz kilak zdań jak się sprawuje system gdy ST100 jest tylko źródłem (wykorzystywany jest przedwzmacniacz w integrze) vs. ST100 w roli źródła i przedwzmacniacza, podłączony do końcówki w integrze.

Myślę, że wiele osób będzie zainteresowanych takim porównaniem (ze mną włącznie).

 

wyłoniły się takie typy co do IC RCA: TQ Blue/Black, WireWorld Silver Eclipse 7, Tara Labs RSC Prime M2 może jeszcze Albedo Flat-One (budżet w okolicach +/- 1500PLN).

 

Wszystkie wymienione przez Ciebie sznurki są godne uwagi (choć z Albego F-O mam nikłe doświadczenia). Dołożyłbym do tego zestawienia Harmonixa ci230mk2.

 

WW E7 to energiczny "rockowy" jędrny kabel z mocnym basem i dobrą górą. Jedyna uwaga - w parze z integrą może okazać się trochę zbyt "zdecydowany" ("ofensywny"). Ja słuchając IN100SE podświadomie chciałem ją trochę "wysubtelnić" (ale wszystko kwestia gustu). Nie jestem też pewien, czy ten kabel wychodzi naprzeciw twoim oczekiwaniom względem sceny dźwiękowej. Jest całkiem OK ale nie to jest jego główną zaletą.

 

Ze stajni TQ wybrałbym interkonek Black. Masz już głośnikowy U-Blue, który moim zdaniem świetnie zgrywa się z IN100SE (podobnie jak czysta wersja Blue) jednak dołożenie łączówki Blue będzie (chyba jednak trochę nadmiernie) temperować wysokie tony. Black poprawi scenę, nieźle skontroluje bas i nie zmieni charakteru góry. Fajny, muzykalny kabel. Black, podobnie jak Blue ma lekką tendencję do hiperprzestrzenności, więc może pomoże Ci poprawić ten aspekt brzmienia.

 

TL M2 - mimo, że jestem fanem marki (sam mam M1), to akurat w twoim zestawieniu bym uważał na M2. Może być nieco zbyt chłodny, miejscami "oschły". Scena, góra bardziej niż OK. Dół jest słabszy, więc siłą rzeczy równowaga tonalna idzie w górę. Zdecydowanie dołożyłbym do M1 (dla mnie osobiście różnica między M1 i M2 jest większa niż sugerują to recenzje). M2 to kabel do masywnych, powolnych, słabo kontrolowanych systemów. Niemniej bardzo dobry.

 

Harmonix 230 - najbliżej mu do TQ. Muzykalny, kolorowy / barwny. Spokój, kontrola, średnica, wypełnienie, kultura. Jedyna wada - może być za spokojnie, ale akurat przy IN100SE zupełnie bym się tym nie martwił. Przestrzeń bez zastrzeżeń.

 

Z powyższych bliżej przyjrzałbym się zwłaszcza TQ Black i Harmonixowi.

 

Pzdr, M

 

Długo chodził za mną cd100, ale może jest jakaś alternatywa dobrego cd dla atolla

 

Ja bym już w CD nie wchodził. Dobry streamer prócz znaaaaacznie większej funkcjonalności zapewni Ci też porównywalny lub nawet lepszy dźwięk (zwłaszcza z plików hi-res). O perspektywach rozwoju rynku CD nawet nie wspomnę... Niestety do 3kPLN szału nie ma. Może Pioneer N-50A (?) - nie słuchałem. Nieco wyżej CA StreamMagic 6 v2 (4000) - będzie dobrym wyborem (znam). Kolejna poprzeczka jest niestety już znacznie wyżej - CA 851N (7000), Atoll ST200 (8500).

 

Głośnikowe TQ Blue lub Ultra Blue będą w sam raz (zwłaszcza jeśli wybierzesz np SM6v2). Zacząłbym jednak od tańszej wersji (Blue) - może to być strzał z "sedno tarczy" (jak mawiał S. Tym). O interkonektach piszę powyżej.

 

Powodzenia, M

Lubię sobie pogrywać ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pantaleon bardzo dziękuję za celne uwagi i dodatkowy typ od Harmonixa. Faktycznie przegapiłem, bo wspominałeś go, w którymś z poprzednich postów.

 

Skoro już taka konfiguracja, to może (po wygrzaniu sprzętu) napisz kilak zdań jak się sprawuje system

 

Na początku zestaw grał u mnie w konfiguracji z ST100 jako źródło i... grał dobrze. Dynamika, muzykalność, barwa na bardzo dobrym dla mnie poziomie zarówno z DVD (jako transport) jak i pliki, internetowe stacje radiowe oraz gramofon. Taki zestaw funkcjonował ok. 3-4 tygodni i pewnego pięknego, sobotniego dnia stwierdziłem, że spróbuję puścić sygnał po by-passie, czyli ST jako przedwzmacniacz a IN100 jako końcówka. Biorąc pod uwagę, że przedwzmacniacz w ST100 nie był jeszcze "wygrzany" to to jak zagrał... może opiszę w ten sposób, żona (obawiam się, że znacznie lepsze ucho niż moje ;) ) powiedziała, że jest lepiej. I faktycznie, przekaz stał się przede wszystkim czystszy, z większą ilością szczegółów (ale bez przesady, tak w sam raz), lepiej kontrolowany bas, niewielka, subtelna, ale jednak poprawa dynamiki. Dodatkowo, sprzęt się jeszcze wygrzewa, ale po kilku kolejnych tygodniach dość intensywnego słuchania nastąpiło wyrównanie zakresów, oprócz dobrego basu i czyściutkich wysokich, słychać też lepszą średnicę. Jeszcze lepiej rozróżnia poszczególne instrumenty (kontrabas to kontrabas ;) ). Powiem krótko, moim zdaniem i w moim zestawie IN100 jako końcówka, a ST100 jako przedwzmacniacz/źródło to rozwiązanie lepsze.

 

Ja bym już w CD nie wchodził. Dobry streamer prócz znaaaaacznie większej funkcjonalności zapewni Ci też porównywalny lub nawet lepszy dźwięk (zwłaszcza z plików hi-res). O perspektywach rozwoju rynku CD nawet nie wspomnę... Niestety do 3kPLN szału nie ma. Może Pioneer N-50A (?) - nie słuchałem. Nieco wyżej CA StreamMagic 6 v2 (4000) - będzie dobrym wyborem (znam). Kolejna poprzeczka jest niestety już znacznie wyżej - CA 851N (7000), Atoll ST200 (8500).

 

Popieram w całej rozciągłości. Lepszym rozwiązaniem będzie streamer plus ewentualnie jakiś transport cd. Jeśli mogę coś dodać to jest jeszcze Atoll ST100. Niestety przekroczy 3k, ale można dostać "wersję demo" w atrakcyjnej cenie. Moja "wersja demo" okazała się praktycznie nowym, jeszcze nie wygrzanym streamerem. Polecam.

 

Pantaleon czy te typy kabli odnoszą się też do coaxial z CD/DVD do ST czy tu nie ma znaczenia co dam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym już w CD nie wchodził. Dobry streamer prócz znaaaaacznie większej funkcjonalności zapewni Ci też porównywalny lub nawet lepszy dźwięk (zwłaszcza z plików hi-res).

tak dla ciekawosci chcialbym w tym momencie zacytowac Pana Wojtka Pacule, ktorego kiedys zapytalem o pomoc w wyborze odtwarzacza CD, poniewaz wiem ze jest on zwolennikiem plyt: "płyty CD mają w sobie tyle wiedzy i umiejętności, że pliki jeszcze długo do tego nie doszlusuja - wyższa rozdzielczość nic nie pomaga, a często wręcz przeszkadza, bo pokazuje błędy, których z CD nie słychać"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pantaleon czy te typy kabli odnoszą się też do coaxial z CD/DVD do ST czy tu nie ma znaczenia co dam?

 

CD/DVD wypadało by połączyć z ST typową cyfrówką - zazwyczaj są odpowiedniki analogowych interkonektów w wersjach cyfrowych - coax (chodzi mi o nazwy modeli) ale są to już jednak nieco inne konstrukcje.

Osobiście nigdy nie porównywałem cyfrówek między sobą. DVD z ST200 mam spięty Tarą za ... 180PLN. Ostatni raz uruchomiłem DVD jakoś... w lutym (chyba) :-)

 

"płyty CD mają w sobie tyle wiedzy i umiejętności, że pliki jeszcze długo do tego nie doszlusuja - wyższa rozdzielczość nic nie pomaga, a często wręcz przeszkadza, bo pokazuje błędy, których z CD nie słychać"

 

... no i nie wiem, co mam napisać...

proponuję aby Pan W.P. przerzucił się na wysokostratne mp3-ki... one maskuję jeszcze więcej niż CD więc powinny mu przypaść do gustu jeszcze bardziej... zapewne XIX-wieczna katarynka zbliżyłaby go jeszcze bardziej do "ideału"

 

a co do "ładunku wiedzy"... CD/Pliki... w 1945 roku powstał pierwszy komputer ENIAC - pracowano nad nim 2 lata (18tys lamp, 50tys oporników, 0,5miliona lutowań, 72m2 powierzchni) i złożyła się na niego cała wiedza i umiejętności ludzkości.

Idąc za sugestią W.P. uważam, że powinniśmy powypieprzać te nasza MacBooki i laptopy na śmietnik... nowe modele powstają w 3 miesiące i a w ich powstanie nie angażujemy nawet promila dostępnej dziś wiedzy...

 

(co to w ogóle są za argumenty??!!.... ktoś tu jest niespełna rozumu - chwilowo przyjmę, że ja ... ale jeszcze przemyślę tę kwestię)

Lubię sobie pogrywać ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam Panowie

poprosiłbym i ja o poradę.

Ostatnio nabyłem nowe głośniczki (KEF R700). I owszem słuchałem ich w sklepach kilka razy na swoim sprzęcie i wszystko mi się bardzo podobało. Podobało oczywiście do czasu jak ... stanęły u mnie w domu :)

W czym rzecz. Kable głośnikowe. Na odsłuchy zabierałem swój streamer z końcówką mocy i IC ale zasilanie i głośnikowce pozostawały "sklepowe".

Używam kabli Equilibrium MusicLink i one z wcześniejszymi jasnymi dość Audio Academy Hyperionami grały bardzo ładnie pomimo ograniczeń tych kolumn. Powszechnie wiadomo jednak, że KEF ma bardzo szlachetną ale nieco wycofaną górę. Po spięciu w takiej konfiguracji zagrało to wszystko trochę bez blasku. Próbowałem różnych rzeczy i w końcu zmieniłem na kable na swoje stareńkie Real Cable za 10zł/m i ... blask wrócił. Reszta oczywiście się trochę posypała, przestrzeń, bas, selektywność instrumentów. I teraz pytanie - czy po moim opisie jesteście w stanie mi doradzić jakieś jasno grające, szybkie, z dobrą kontrolą basu i wyrazistą średnicą głośnikowce?

Edytowane przez szpieg donpedro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, wsio jest ok. Chodzi mi tylko praktycznie o większą szczegółowość i dzwięczność góry bo Music Link tak jakby tą górę trochę gasił, temperował. O coś takiego jak uzyskałem po spięciu końcówki i streamera przy pomocy Tara Labs M1 po podpowiedzi Pantaleona.

Może jakieś albedo ze srebra albo coś takiego?

Edytowane przez szpieg donpedro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, wsio jest ok. Chodzi mi tylko praktycznie o większą szczegółowość i dzwięczność góry bo Music Link tak jakby tą górę trochę gasił, temperował. O coś takiego jak uzyskałem po spięciu końcówki i streamera przy pomocy Tara Labs M1 po podpowiedzi Pantaleona.

Może jakieś albedo ze srebra albo coś takiego?

 

Spróbuj głośnikowych Siltecha. Podkreślają górę, robi się jaśniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, wsio jest ok. Chodzi mi tylko praktycznie o większą szczegółowość i dzwięczność góry bo Music Link tak jakby tą górę trochę gasił, temperował. O coś takiego jak uzyskałem po spięciu końcówki i streamera przy pomocy Tara Labs M1 po podpowiedzi Pantaleona.

Może jakieś albedo ze srebra albo coś takiego?

Czołem,

skoro kierunek TL M1 był dobry, to może spróbuj TL M800 (odpowiednim M2 w kablach głośnikowych TL). Miałem je u siebie przez kilka dni zanim kupiłem Harmonixa - powinny być OK (cena ok. 1800 za komplet). Wspomniane Albedo też może się sprawdzić, ale prędzej Monolith niż Air. Warte rozważenia są w tym przypadku sznurki ze stajni Nordosta (np. Blue Heaven) z tym, że trochę drogie.

Pzdr, P

Lubię sobie pogrywać ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albedo Monolith dla podkreslenia gory? Raczej nie.

 

Nawet nie chodzi o "podkreślenie" ale o jej większą transparentność. Czasami większy "wgląd" i "perlistość" góry odbierany jest jako podkreślenie tego zakresu (przestaje doskwierać efekt "zawoalowania"). A to akurat Monolith jest w stanie wywołać.

Lubię sobie pogrywać ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie chodzi o "podkreślenie" ale o jej większą transparentność. Czasami większy "wgląd" i "perlistość" góry odbierany jest jako podkreślenie tego zakresu (przestaje doskwierać efekt "zawoalowania"). A to akurat Monolith jest w stanie wywołać.

 

Pantaleon jak zwykle czyta w moich myślach :-)

Tego szukam, KEF ma trochę przesuniętą równowagę tonalną "na lewo" co ma oczywiście czasami swoje zalety zwłaszcza w muzyce której słucham (rock), ale powoduje że góra przez to jest mniej jakby uprzywilejowana. Chodzi o właśnie taką transparentność, przejrzystość czy jakby to podobnie nazwać. Nie chodzi mi o efekt nadawany przez korektor czy foobara podczas słuchania z PC przez DAC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym już w CD nie wchodził. Dobry streamer prócz znaaaaacznie większej funkcjonalności zapewni Ci też porównywalny lub nawet lepszy dźwięk (zwłaszcza z plików hi-res). O perspektywach rozwoju rynku CD nawet nie wspomnę... Niestety do 3kPLN szału nie ma. Może Pioneer N-50A (?) - nie słuchałem. Nieco wyżej CA StreamMagic 6 v2 (4000) - będzie dobrym wyborem (znam). Kolejna poprzeczka jest niestety już znacznie wyżej - CA 851N (7000), Atoll ST200 (8500).

 

Dzięki, mimo wszystko ciężki wybór CD/Streamer (ilość posiadanych płyt etc.). Zobaczymy. Muszę spróbować.

 

A jak się ma sprawa kolumn/monitorów w ok 20m2 przy zdecydowanej przewadze ciężkiego rocka, metalu. Jest na rynku coś w przyzwoitej cenie, co podoła temu zadaniu współgrając z In 100 SE? Tak wiem są oczywiście Kef'y, Dynaudio i wiele innych "dobrych" zestawów, ale może jest coś innego, niebanalnego, na co warto zwrócić szczególną uwagę? Budżet jeszcze nie ustalony (zbierałem, zbieram i zbierać będę...). Wydaje mi się, że w monitorach za jakąś konkretniejszą kasę dostaje się trochę więcej (materiałowo to mniej niż połowa większego "mebla"). Tylko czy dadzą radę? Chyba, że do takiego grania wystarczą duże, dynamiczne paczki, które robią "rozpierduchę" w pokoju. Kurde za dużo tego wszystkiego na rynku i czasem człowiek je to wszystko oczami/oczyma. Wiadomo, że odsłuchy najważniejsze i każdy ma inne uszy, ale może są na forum koledzy, którzy doszukali się jakichś "rockowych potworów" za rozsądną gotówkę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, mimo wszystko ciężki wybór CD/Streamer (ilość posiadanych płyt etc.). Zobaczymy. Muszę spróbować.

 

Miałem podobne, jednak kiedy dokonałem porównań ścieżki CD z ripem zrobionym Exactem AC (bitperfect), to mi CD przeszło. Kopiowałem swoją bibliotekę na raty przez kilka tygodni ale teraz po CD nawet nie próbuję sięgać. Ale to tylko początek. Odkąd mam streamer nie kupuję już niższych ratów niż 24 a i te dość rzadko. Zabawa zaczyna się wyżej.

 

Wydaje mi się, że w monitorach za jakąś konkretniejszą kasę dostaje się trochę więcej (materiałowo to mniej niż połowa większego "mebla").

 

nie do końca - dobre standy pod monitory to wydatek rzędy 2-3kPLN.

 

A jak się ma sprawa kolumn/monitorów w ok 20m2 przy zdecydowanej przewadze ciężkiego rocka, metalu.

 

Jeśli rock, to koniecznie rzuć uchem na Elaci 247. Normalnie kosztowały ok. 9kPLN. Ostatnio jest w TopHiFi promocja - para ok. 5,1kPLN.

Z ciekawych opcji - AudioPhysic Sitara i Tempo. Sonus Faber Venere 2,5. W 20m2 Sitara sprawdzi się bardzo dobrze (u mnie gra w 22m2) - cena ok. 7,4kPLN. Venery będą równie dobre o ile nie lepsze - w sieci można je kupić za 8,5kPLN.

 

Wiadomo, że odsłuchy najważniejsze i każdy ma inne uszy, ale może są na forum koledzy, którzy doszukali się jakichś "rockowych potworów" za rozsądną gotówkę.

 

... typowe rockowe paczki to JBL'e - ostatnie ich wynalazki ponoć grają zadziwiająco dobrze (osobiście nie słuchałem) a i ceny w normie (jedna wada - odrażający wygląd)

Lubię sobie pogrywać ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne, jednak kiedy dokonałem porównań ścieżki CD z ripem zrobionym Exactem AC (bitperfect), to mi CD przeszło. Kopiowałem swoją bibliotekę na raty przez kilka tygodni ale teraz po CD nawet nie próbuję sięgać. Ale to tylko początek. Odkąd mam streamer nie kupuję już niższych ratów niż 24 a i te dość rzadko. Zabawa zaczyna się wyżej.

A jak się ma Atoll CD200 SE-2 do ST200 dzwiękowo tzn.jakis tam utwór puszczony z CD200 vs ten sam utwór zripowany Exactem i puszczony w ST200

Edytowane przez lulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się ma Atoll CD200 SE-2 do ST200 dzwiękowo tzn.jakis tam utwór puszczony z CD200 vs ten sam utwór zripowany Exactem i puszczony w ST200

 

Jak dla mnie na materiale CD "łeb w łeb" zwłaszcza, że sercem obu urządzeń jest ten sam BURR-BROWN PCM1792 (przy czym oczywiście CD nie wykorzystuje w pełni możliwości tego scalaka - 24/192). Po przejściu na hi-res po sieci z NAS (oczywiście mówię o dobrym materiale wyjściowym) streamer wygrywa wyraźnie. Ten sam materiał po pasywnym USB-B z JRivera na Mac i różnica jest jeszcze większa (CD200SE-2 ma również wejście USB-B). Dodatkowe plusy ST200 - świetny przedwzmacniacz analogowy (w odróżnieniu od Cambridge'y w których przedwzmacniacze pracują w domenie cyfrowej), z wejściami analogowymi (2) i cyfrowymi (coax/opt), co skłania do zakupu końcówek mocy zamiast integr (to co dokładamy do streamera zaoszczędzamy kupując końcówkę) + radio internetowe (jakieś drobne 20tys stacji).

Lubię sobie pogrywać ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pantaleon

A powiedz mi drogi przyjacielu porównywałeś może CD100 se-2 z CD200se-2 czy duża jest różnica w dzwieku miedzy tymi odtwarzaczami i czy warto dołożyć do CD200(streamer pomijam zupełnie)

Jaki dzwięk charakteryzuje CD200 i w czym jest lepszy od CD100

W ogóle jakbyś miał po krótce opisać charakterystykę każdego z tych dwóch CD to byłbym wdzięczny.

Generalnie słucham spokojnego rocka,popu,troche muzyki elektronicznej typu jean michel jarre,,dużo utworów na gitarę akustyczną,czasem jazzu ale mniej

 

Mam jeszcze jedno pytanie do ciebie-ty posiadasz końcówkę AM200 i Streamer ST200 i korzystasz z przedwzmacniacza w ST200,a powiedz mi jak ma się do twojego zestawu połączenie końcówki AM200 se-2(ewentualnie AM100) z przedwzmacniaczem PR300 se-2 i do tego CD200-który zestaw będzie charakteryzował się lepiej dzwiekowo,w którymś poście pisałeś że nowe końcówki i przedwzmacniacze(z symbolem SE-2) są już na kondensatorach mundorfa-czy zestawienie końcówka +przedwzmacniacz+CD są w stanie lepiej zagrać niż koncówka+streamer

Pozdr.

Edytowane przez lulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi drogi przyjacielu porównywałeś może CD100 se-2 z CD200se-2 czy duża jest różnica w dzwieku miedzy tymi odtwarzaczami i czy warto dołożyć do CD200(streamer pomijam zupełnie)

Jaki dzwięk charakteryzuje CD200 i w czym jest lepszy od CD100

W ogóle jakbyś miał po krótce opisać charakterystykę każdego z tych dwóch CD to byłbym wdzięczny.

Generalnie słucham spokojnego rocka,popu,troche muzyki elektronicznej typu jean michel jarre,,dużo utworów na gitarę akustyczną,czasem jazzu ale mniej

 

Przepraszam Cię Lulek ale nie podejmuję się porównania. Po pierwsze nie robiłem bezpośrednich porównań. Po drugie CD100 słuchałem w jednej z poprzednich wersji (SE). Nie wiem co wniosło SE-2. W chwili kiedy przestałem myśleć o zakupie CD100 (a zdecydowałem się kupić streamer) ST200 był wyraźnie lepszy od CD (oczywiście należy pamiętać o znaczącej różnicy cen). Już po zakupie, porównując CD200 z ST200 na materiale CD było podobnie, chociaż gdybym miał wybierać, wybrałbym chyba ... CDka (ale różnica była jak dla mnie ledwo słyszalna, dlatego pisałem wcześniej, że "łeb w łeb").

Lubię sobie pogrywać ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie do ciebie-ty posiadasz końcówkę AM200 i Streamer ST200 i korzystasz z przedwzmacniacza w ST200,a powiedz mi jak ma się do twojego zestawu połączenie końcówki AM200 se-2(ewentualnie AM100) z przedwzmacniaczem PR300 se-2 i do tego CD200-który zestaw będzie charakteryzował się lepiej dzwiekowo,w którymś poście pisałeś że nowe końcówki i przedwzmacniacze(z symbolem SE-2) są już na kondensatorach mundorfa-czy zestawienie końcówka +przedwzmacniacz+CD są w stanie lepiej zagrać niż koncówka+streamer

 

No więc tak; co do CD - to już nie moja bajka (szkoda by mi było pieniędzy - Cd200 jest ok ale wolałbym dołożyć 1,5kPLN i kupić ST200 z jego możliwościami).

W kwestii pre; po pierwsze, mimo mojej "miłości" do produktów Atolla, jakoś przedwzmacniacze mi nie leżą (100tka i 200tka są atrakcyjne cenowo ale jak dla mnie odgraniczają możliwości końcówek ...szczególnie PR100tka jest jakby zupełnie z innej bajki). 300tka jest niezła ... ale - kosztuje 5,4kPLN, należy do niej dokupić sensowny interkonekt (bez 2kPLN się nie obejdzie) oraz przynajmniej podstawową sieciówkę (ok. 1,5kPLN). Z 5,4 robi się min. 9kPLN. Z biegiem czasu doszedłem do wniosku, że pre jest jednym z najbardziej wrażliwych elementów toru więc kasa byłaby do przełknięcia, jednak dokładając 9kPLN do "toru" oczekiwałbym czegoś więcej. W ślepym teście trudno byłoby mi wskazać jednoznacznego zwycięzcę (pre ST200 vs. PR300), grają inaczej - jak dla mnie przedwzmacniacz w streamerze jest bardziej "naturalny" i "neutralny". PR300 działa trochę jak "dopalacz" - dźwięk jest "atrakcyjniejszy", "dynamiczniejszy" ale jest to,chyba bardziej kwestia gustu niż rzeczywistej różnicy jakości.

Nie łączyłbym PR300 z AM100. Mimo, że 100tka jest wciąż dla mnie best-buy'em w swojej klasie cenowej to AM200 jest urządzeniem po prostu lepszym (niestety 2 razy droższym). Zdecydowanie lepiej dołożyć do końcówki niż kupować pre na wyrost do AM100.

Teraz inna opcja - miałem okazję testować. ST200 + 2xAM200 (cena taka sama jak w przypadku ST200 + PR300 + Am200). Gdybym miał wybierać, pozostałbym przy pre w ST200 i dokupił 2 końcówki. Dynamika (zwłaszcza mikro), "poczucie rezerwy" (zgodnie z deklaracjami inżynierów z Atolla, moc skacze z 140/200 do ok. 300/430 !!!, przy pojemności kondensatorów 124.000mF !!!), kontrola basu. Super.

Odnosząc się bezpośrednio do twojego pytania. Załóżmy przez moment, że na materiale CD(!!!) zestaw CD200+PR300+AM200 zagra minimalnie lepiej od ST200+AM200 (zapewniam, że różnica nie będzie duża o ile nie czysto "estetyczna"). Porównajmy koszty. Zestaw I: 6990+5490+5490+ 2x2000(inter)+ 3x1500(siecióki) = 26.470(!!!). Zestaw II: 8490+5490+2000+2x1500 = 18.980. 7.500 różnicy!!!. A teraz przesiądźmy się na pliki hi-res - CD wysiada. OK - możemy wykorzystać USB-B w CD i wyjdziemy na to samo. Ale dodajmy do tego funkcjonalność ST200 (dostęp do "z palca" do wszystkich bibliotek) i jego radio internetowe. Zwracam uwagę, że 7.500 to jest min. 120 płyt najlepszych wytwórni, wydanych w najgęstszych formatach, które rozniosą dźwięk z CD na strzępy.

Myślę, że goście z Atolla wiedzieli co robią kalkulując cenę ST200 na poziomie 8500. Tysiąc PLN niżej i byłby to klasyczny strzał w kolano eliminujący znaczną część oferty z obszaru źródeł dźwięku.

 

Jeszcze jedna uwaga. Wszytko wskazuje na to, że w nadchodzących latach sprzedaż CD spadnie do "0" ... podobnie jak ... sprzedaż plików (!!!). Stanie się to z chwilą kiedy serwisy streamingowe zaczną oferować muzykę w gęstych formatach - czyli nie później niż w ciągu 2 lat (może nawet wcześniej sądząc po rozwoju wypadków).

Wspomniane 7500 to będzie jakieś ... 20-31 lat (!!! - uwzględniając wartość pieniądza w czasie - 50lat) dostępu do globalnej biblioteki plików o jakości, o której odtwarzacze CD będą mogły tylko pomarzyć :-))

Ciekawe czy ST200 doczeka się up-gradu systemowego umożliwiającego dostęp do TIDAL'a lub SPOTIFY'ja (?) :-))

Lubię sobie pogrywać ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.