Skocz do zawartości
IGNORED

KLUB LINEAR AUDIO RESEARCH


Rekomendowane odpowiedzi

W zestawie z IA-30Tmk II od 3 lat używam Sevenrods ROD 3 - interkonekt i głośnikowy. Podobnie jak shakin potwierdzam, że warto kontaktować się z ich producentem. Swoją drogą też chciałbym ROD 4...

U mnie MOGAMI jako komplet czyli głośnikowe + interkonekt poprawiły szczegółowość i rozdzielczość nie powodując natarczywości na górze. dodatkowo bas stał się szybszy i bardziej kontrolowany. Całość barwy stała się bardziej przyjemna (melodyjna, muzyczna). Najdobitniej słychać to na gramofonie ale również w źródłach cyfrowych poprawa jest olbrzymia. W moim przypadku zmiany nie były mikroskopijne. Słuchałem i nie mogłem uwierzyć, że zmiana kabli może aż tak zmienić barwę, a raczej oddać to co było zamaskowane i rozmazane.

Nie lubię opisywać wpływu kabli na dzwięk bo wpływ ten zależy od wielu czynników. Kolumny, źródło wzmacniacz no i akustyka pomieszczenia, dlatego konieczny jest odsłuch we własnym systemie. Dodatkowo każdy z nas ma inne oczekiwania co do efektu końcowego.

Podsumowując kable te wprowadzają duże zmiany w dźwięku, dlatego należy je wypróbować zwłaszcza że producent może nam je wypożyczyć.

Do swojego systemu potrzebuję jeszcze jeden interkonekt, dlatego zamierzam wypożyczyć do testu model niższy w celu porównania jak się mają do topowego kabelka który już u mnie gra.

u mnie zadziało to tak samo. Wcześniej miałem melodiki purple rain. Firmę Mogami polecił mi Pan Czyżewski więc lepszej rekomendacji chyba mieć nie można :) to bardzo dobrze wykonane przewody, świetnie ekranowane. Generalnie sprzęt studyjny nie audiofilski więc ceny też nie audiofilskie a jakość na 5+. Nie są ładne i kolegom się nie pochwalisz pięknymi oplotami ale grają jak ta lala a to się jednak liczy najbardziej.

u mnie zadziało to tak samo. Wcześniej miałem melodiki purple rain. Firmę Mogami polecił mi Pan Czyżewski więc lepszej rekomendacji chyba mieć nie można :) to bardzo dobrze wykonane przewody, świetnie ekranowane. Generalnie sprzęt studyjny nie audiofilski więc ceny też nie audiofilskie a jakość na 5+. Nie są ładne i kolegom się nie pochwalisz pięknymi oplotami ale grają jak ta lala a to się jednak liczy najbardziej.

Więc muszę to jeszcze przemyśleć. Mogami czy Albedo? W moim przypadku będzie to połaczenie LAR'a z kolumnami AP Tempo 25

Piękne nie są to fakt! Urody do Albedo im brakuje,ale są bardzo cienkie ,a to też ma swoje dobre strony.

Więc muszę to jeszcze przemyśleć. Mogami czy Albedo? W moim przypadku będzie to połaczenie LAR'a z kolumnami AP Tempo 25

Czy słuchałeś już tego połączenia? Ja nie słuchałem tych kolumn ale z opisu wynika że góra jest delikatna ale cała reszta super i być może będziesz potrzebował podkreślenia góry. Moim zdaniem powinieneś przesłuchać najbardziej neutralne (chyba Mogami) i słuchać czy pasuje i ewentualnie dobierać inne.

Czy słuchałeś już tego połączenia? Ja nie słuchałem tych kolumn ale z opisu wynika że góra jest delikatna ale cała reszta super i być może będziesz potrzebował podkreślenia góry. Moim zdaniem powinieneś przesłuchać najbardziej neutralne (chyba Mogami) i słuchać czy pasuje i ewentualnie dobierać inne.

AP Tempo 25 od dawna stoją na poddaszu samotne więc czekać je będzie ponowne wygrzewanie. Gram na innym zestawie. W końcu nadszedł czas , aby i one dostały kompanów. Więc stoi już także na poddaszu LAR-model lampowy. Odtwarzacz stoi,ale w salonie, jutro jadę odebrać. Dobrze kolega kombinuje, góra w tych kolumnach jest leciutko przygaszona ze względu na zastosowany nowy głosnik wysokotonowy przeniesiony z najdroższych modeli AP,ponoć szlachetniejszy. . Przez jakiś czas jak były zupełnie nowe grały najpierw z Denonem, a z początku tego roku na krótko z Heglem. AP Tempo 25 grają tak gęsto, że strach jest wejść między kolumny w trakcie grania i jeszcze ten bas. Dlatego góra wydaje się trochę taka jakby za mgiełką , ale to tylko trochę ,bo wysokie są piękne. Dlatego właśnie mój trop poszedł w kierunku srebrnych Albedo, aby nieco ten zakres wyostrzyć( nie wiem czy to właściwe słowo) Z kolei inne kolumny ,które posiadam Divine Acoustics Proxima V3 grają zupełnie inaczej, tak lekko, zwiewnie w porównaniu do AP oczywiście. Podają bardzo dużo informacji na górze ,Dzwięki wręcz wyskakują z głośników i wszystko odbywa się daleko przed linią głośników ,czyli blisko słuchacza. Bardzo dobrze słucha się na nich filmy z tunera polsatu, co było i jest dalej dla mnie sporym zaskoczeniem, bo takiego wciągającego,ekscytujacego grania nawet ze zwykłych seriali nie miałem z kina za 20000 pln dawno,dawno temu. Kolumny AP grają z kolei z głębią daleko za linią kolumn. Podkreślam, że to było z wzmacniaczami najpierw Denona, a potem Hegla. Jak to będzie wyglądało z Lar'em tego jeszcze nie wiem :)
  • 3 tygodnie później...

Cześć nawystawiam na sprzedaż mojego LAR-a IA 30 MKII . Zbudowany w sierpniu 2014 , czyli jeszcze na gwarancji . W zestawie lampy 6CA7 EH . Posiadam całyą kwadrę 6CA7 PS VANE + 12ax7 ps vane ( kupione 1-mc temu ) .

Cena i szczegóły na priv . Jutro zdjęcia i aukcja na allegro.

Edytowane przez PIOTR - PIOTR

Zmieniasz na coś innego?

 

Tak . mam dwa zestawy audio . Jeden lampowy na monoblokach 300 B ,a drugi na LAR . Troszkę mi szkoda lampy na obsługę Apple tv . tidala i tv . Poszukam tranzystora - oczywiście w tych pieniążkach klasy Lara to nieosiągalne .

Bardzo dziękuję za wszystkie maile z zapytaniami . Odpowiem na wszystkie jutro indywidualnie ( dzisiaj zajmuję się wnukiem i mam pełne ręce roboty .:)

 

Wzmacniacz jest w stanie fabrycznym, jest to najnowsza wersja ,grał w 28m , napędzał kolumny audiosolutions phapsody 80 ale dawał też radę wymagającym rhapsody 130 . używałem okablowania acoustic zen ( od wow do silver ref . jako interconecty i hologram II ). Używałem 2 kompletów lamp ( po konsultacji z Panem Czyżewskim ) EH i PS Vane .( różnica jest tak duża że jest wrażenie posiadania dwóch różnych wzmacniaczy )

 

Przepraszam jutro zdjecia i mailowe odpowiedzi .

 

PS .Tak cena jest ostateczna i zawiera dostawę . Na allegro muszę podnieść o koszty wystawienia i ew.prowizję .

 

Lampy ( komplet 4 szt + 2 szt 12ax7 ) ps vane sprzedam dopiero po sprzedaży wzmacniacza cena ok. 800 za 4 szt i 120 za 12ax7, lub razem do dogadaniu ceny

Edytowane przez PIOTR - PIOTR

Bardzo dziękuję za wszystkie maile z zapytaniami . Odpowiem na wszystkie jutro indywidualnie ( dzisiaj zajmuję się wnukiem i mam pełne ręce roboty .:)

 

Wzmacniacz jest w stanie fabrycznym, jest to najnowsza wersja ,grał w 28m , napędzał kolumny audiosolutions phapsody 80 ale dawał też radę wymagającym rhapsody 130 . używałem okablowania acoustic zen ( od wow do silver ref . jako interconecty i hologram II ). Używałem 2 kompletów lamp ( po konsultacji z Panem Czyżewskim ) EH i PS Vane .( różnica jest tak duża że jest wrażenie posiadania dwóch różnych wzmacniaczy )

 

Przepraszam jutro zdjecia i mailowe odpowiedzi .

 

PS .Tak cena jest ostateczna i zawiera dostawę . Na allegro muszę podnieść o koszty wystawienia i ew.prowizję .

 

Lampy ( komplet 4 szt + 2 szt 12ax7 ) ps vane sprzedam dopiero po sprzedaży wzmacniacza cena ok. 800 za 4 szt i 120 za 12ax7, lub razem do dogadaniu ceny

Cześć. Mam takie pytanie jako krótkotrwały posiadacz i użytkownik takiego LARa w tym roku. W jaki sposób p. Czyżewski doradził możliwość zamiennego używania dwóch kompletów lamp w sytuacji gdy instrukcja itd. zaleca regulacje bias u producenta? Muszę przyznać, że ten element (ani tu autobiasu ani możliwości właściciela sprzętu do ustawienia tego samemu) mnie od LARa odrzucił - poza tym lubię luty point-to-point - jakoś mi barziej "pasują" do lampy, płytki trochę mnie drażnią ;)

Cześć. Mam takie pytanie jako krótkotrwały posiadacz i użytkownik takiego LARa w tym roku. W jaki sposób p. Czyżewski doradził możliwość zamiennego używania dwóch kompletów lamp w sytuacji gdy instrukcja itd. zaleca regulacje bias u producenta? Muszę przyznać, że ten element (ani tu autobiasu ani możliwości właściciela sprzętu do ustawienia tego samemu) mnie od LARa odrzucił - poza tym lubię luty point-to-point - jakoś mi barziej "pasują" do lampy, płytki trochę mnie drażnią ;)

 

mnie nie odrzucił , kontakt z producentem natychmiastowy i bezproblemowy . Własnie rozważam zakup hybrydy IA120 H jako zamiennik tranzystorowy . Z tego co pamiętam to miałeś lampy el34 i chciałeś zamienić na 6ca7 . Tam jest wymagana zmiana parametrów ( chociaż często piszą ze to zamiennik ) . ja mam Lar-a na lampach 6ca7 i na takie same zmieniłem tylko innego producenta.

mnie nie odrzucił , kontakt z producentem natychmiastowy i bezproblemowy . Własnie rozważam zakup hybrydy IA120 H jako zamiennik tranzystorowy . Z tego co pamiętam to miałeś lampy el34 i chciałeś zamienić na 6ca7 . Tam jest wymagana zmiana parametrów ( chociaż często piszą ze to zamiennik ) . ja mam Lar-a na lampach 6ca7 i na takie same zmieniłem tylko innego producenta.

Nie. Ja w miejsce JJ wstawiłem lampy mocy Psvane, repliki EL34 Philips co już chyba było "niefajne". Ale pamiętam (i to nawet z rozmowy z p. Czyżewskim), że na moje pytanie o możliwość własnej regulacji biasu tudzież tube rolling pierwsze pytanie było "a po co" itd. Nie otrzymalem info jak mozna w domu ustawić bias - chyba nie można. Pomijam fakt, że dystrybutor tych wzmacniaczy gdy zapytałem o możliwość zwrotu zasugerował, ze odkręcenie pokrywy i wstawienie innych lamp to już w sumie utrata gwarancji (sic!) - trochę mnie to zaszokowało przyznaję. Chciałem pobawić się nie tylko wumiana lamp mocy ale również lampami sterującymi i jednymi i drugimi itd. - zwłaszcza że konstruktor w rozmowie wskazywał, że odpowiednie zmiany dają możliwość regulacji gain wzmacniacza. Nie przeczę - być może rzeczywiście twórca wybierając lampy z bieżącej powszechnej produkcji o średniej i sprawdzalnej jakości (JJ) zoptymalizował jednocześnie brzmienie i ustawienia tak aby uzytkownik w razie czego mógł analogiczne lampy wymienić na nowe - ale z drugiej strony bias ustawia się również co jakiś czas przy uzywanych lampach (tak?), wszystko się zużywa. Osoby, które bawiły się zmianami lamp również wiedzą że ma to wplyw na brzmienie co rozszerze paletę barw wzmacniacza ;). Dla mnie taka wizja że nie mogę dotykać, jak cos zmienię to sam nie wyreguluję aby było optymalnie albo że wraz z zuzyciem lamp paramatery "siadają" powoli - była "męcząca", więc dałem sobie spokój.

Inna sprawa że mi (akurat mi - kwestia gustu) barwa wzmaka nie podeszła. WPacuła zalecał mi go do Harbethów - ale dziwnie to grało, jakby obcięty dół i góra. Myslałem, że te herbatniki tak mają - ale nie, z Lebenem300 czy Dynaco SCA35 było i więcej basu i sybilanty więcej. Kwestia gustu.

Nie. Ja w miejsce JJ wstawiłem lampy mocy Psvane, repliki EL34 Philips co już chyba było "niefajne". Ale pamiętam (i to nawet z rozmowy z p. Czyżewskim), że na moje pytanie o możliwość własnej regulacji biasu tudzież tube rolling pierwsze pytanie było "a po co" itd. Nie otrzymalem info jak mozna w domu ustawić bias - chyba nie można. Pomijam fakt, że dystrybutor tych wzmacniaczy gdy zapytałem o możliwość zwrotu zasugerował, ze odkręcenie pokrywy i wstawienie innych lamp to już w sumie utrata gwarancji (sic!) - trochę mnie to zaszokowało przyznaję. Chciałem pobawić się nie tylko wumiana lamp mocy ale również lampami sterującymi i jednymi i drugimi itd. - zwłaszcza że konstruktor w rozmowie wskazywał, że odpowiednie zmiany dają możliwość regulacji gain wzmacniacza. Nie przeczę - być może rzeczywiście twórca wybierając lampy z bieżącej powszechnej produkcji o średniej i sprawdzalnej jakości (JJ) zoptymalizował jednocześnie brzmienie i ustawienia tak aby uzytkownik w razie czego mógł analogiczne lampy wymienić na nowe - ale z drugiej strony bias ustawia się również co jakiś czas przy uzywanych lampach (tak?), wszystko się zużywa. Osoby, które bawiły się zmianami lamp również wiedzą że ma to wplyw na brzmienie co rozszerze paletę barw wzmacniacza ;). Dla mnie taka wizja że nie mogę dotykać, jak cos zmienię to sam nie wyreguluję aby było optymalnie albo że wraz z zuzyciem lamp paramatery "siadają" powoli - była "męcząca", więc dałem sobie spokój.

Inna sprawa że mi (akurat mi - kwestia gustu) barwa wzmaka nie podeszła. WPacuła zalecał mi go do Harbethów - ale dziwnie to grało, jakby obcięty dół i góra. Myslałem, że te herbatniki tak mają - ale nie, z Lebenem300 czy Dynaco SCA35 było i więcej basu i sybilanty więcej. Kwestia gustu.

 

Nie miałem takich problemów . Może szukam pozytywów a może ..kwestia gustu

Nie miałem takich problemów . Może szukam pozytywów a może ..kwestia gustu

Dokładnie. Aczkolwiek dalej w sumie nie wiem jak ten LAR się dostosowuje do zmieniających się w czasie paramatrów (zużycia) lamp - skoro nie autobias to jak....

Dokładnie. Aczkolwiek dalej w sumie nie wiem jak ten LAR się dostosowuje do zmieniających się w czasie paramatrów (zużycia) lamp - skoro nie autobias to jak....

 

W sumie nie mam pojęcia . W moim drugim zestawie Audion silver 300 B monobloki też nie mają regulacji , preamp Audiona też nie i jakoś sobie radzą od 30 lat ;) a już kilka zestawów lamp przyjęły :)

W sumie nie mam pojęcia . W moim drugim zestawie Audion silver 300 B monobloki też nie mają regulacji , preamp Audiona też nie i jakoś sobie radzą od 30 lat ;) a już kilka zestawów lamp przyjęły :)

może maja auto-bias?

PS . Inna sprawa że mi (akurat mi - kwestia gustu) barwa wzmaka nie podeszła ...........................przyznam rację na EL34 to zupełnie inny wzmak . Wybór 6CA7 był idealnym trafieniem ale chce jeszcze IA120 H sprawdzić w domowym zaciszu .

PS . Inna sprawa że mi (akurat mi - kwestia gustu) barwa wzmaka nie podeszła ...........................przyznam rację na EL34 to zupełnie inny wzmak . Wybór 6CA7 był idealnym trafieniem ale chce jeszcze IA120 H sprawdzić w domowym zaciszu .

a możesz określić co się zmieniło na ps vane ewentualnie co cię zawiodło?

bo ja wstawiłem kt77 gold lion i na początku ich się nie dało słuchać(zresztą parę podchodów robiłem od chyba kwietnia) ale gdzieś +/- tygodniu zaczęły grać i one grają przede wszystkim lepszą barwą i o ogólnie są lepsze od 6CA7 EH jedynie może ciszej grają.

Na razie kt77 nie grają muszę się skontaktować z konstruktorem czy coś trzeba zmieniać w ustawieniach.

a możesz określić co się zmieniło na ps vane ewentualnie co cię zawiodło?

bo ja wstawiłem kt77 gold lion i na początku ich się nie dało słuchać(zresztą parę podchodów robiłem od chyba kwietnia) ale gdzieś +/- tygodniu zaczęły grać i one grają przede wszystkim lepszą barwą i o ogólnie są lepsze od 6CA7 EH jedynie może ciszej grają.

Na razie kt77 nie grają muszę się skontaktować z konstruktorem czy coś trzeba zmieniać w ustawieniach.

 

JA po prostu lubię ps vane ( są dla mnie bardzo muzykalne i wspaniale przy nich wypoczywam ) . Mam je we wzmaku słuchawkowym Cayin ( 12au7 ) , mam w monoblokach 300 B , teraz kupiłem do LAR 6CA7 i 12ax7 .

Nie traktuję ich w kategoriach lepsze-gorsze . Na ostateczną barwę ma wpływ wiele rzeczy jak pewnie wiesz . Czasami lubię wymienić cały zestaw lamp i na klika dni zmienić charakter mojego zestawu .

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.