Skocz do zawartości
IGNORED

opony całoroczne


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 27.01.2019 o 21:33, jarrro napisał:

Vredestein to bardzo dobre opony.
Jak można pisać, że są słabe, jeśli się ich nie posiada? Asymetryczny bieżnik powoduje, że są najcichsze ze wszystkich wielosezonowych. Właśnie je wymieniłem na goodyeary i tęsknię za vredestein, bo były dużo cichsze


Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

 

To ile tych decybeli ? U mnie 70 ale się za to mało zużywają mimo że  lubię ostrzej z 4 opon ruszyć; reszta co do trakcji jest ok latem jak i zimą

W dniu 27.01.2019 o 19:55, asterix1 napisał:

Abstrahując co do opon  uważajcie na drodze...dziś pozbyliśmy sie (z zona jechałem) zderzaka przod w naszej Pandzie

 

dobrze ze się na tym skończyło ...

Najgorsze o dziwo są parkingi przed supermarketami; no horror

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

9 minut temu, ASURA napisał:

To ile tych decybeli ? U mnie 70 ale się za to mało zużywają mimo że  lubię ostrzej z 4 opon ruszyć; reszta co do trakcji jest ok latem jak i zimą

We Vredesteinach chodzi przede wszystkim o to, że mają mieć bardziej bajerancki wzór bieżnika niż konkurencja, a reszta ma być przyzwoicie, bo to w końcu klasa premium, i to się zwykle udaje 🙂

Głośność opon jest mierzona na zewnątrz, różnice w kabinie pomiędzy poszczególnymi modelami są raczej niewielkie, wszystkie zimówki przy większej prędkości będą charakterystycznie strzelać lamelkami.


Głośność opon jest mierzona na zewnątrz, różnice w kabinie pomiędzy poszczególnymi modelami są raczej niewielkie, wszystkie zimówki przy większej prędkości będą charakterystycznie strzelać lamelkami.

Wszystkie zimowki, ktore uzywalem przez ostatnie lata, byly cichsze od letnich. Wytlumaczenie jest proste
- letnie to twardsza mieszanka gumy
- letnie sa przewaznie niskoprzekrojowe

wszystkie zimówki które uzywałem przez ostanie lata sa głośniejsze od letnich

najwyrazniej słychac to na ciężkich autach

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Godzinę temu, cir napisał:

wszystkie zimówki które uzywałem przez ostanie lata sa głośniejsze od letnich

najwyrazniej słychac to na ciężkich autach

Ja mam teraz lekkie i też tak samo.

Co zresztą logiczne. Większa powierzchnia tarcia. 

Edytowane przez jar1
20 minut temu, jar1 napisał:

Ja mam teraz lekkie i też tak samo.

Co zresztą logiczne. Większa powierzchnia tarcia. 

Jakiego tarcia? W trakcie toczenia?

Czy twoje zimowki sa szersze niz letnie

15 godzin temu, xajas napisał:


Wszystkie zimowki, ktore uzywalem przez ostatnie lata, byly cichsze od letnich. Wytlumaczenie jest proste
- letnie to twardsza mieszanka gumy
- letnie sa przewaznie niskoprzekrojowe

To nie tak do końca, wraz z spadkiem temperatury zaczynają być głośniejsze. Co zyskujemy latem tracimy zimą. U mnie tak miesiąc temu zaczął mnie ten szum irytować a tak fajnie od wiosny do jesieni było

piszę o cało sezonowych

Miałem defekt koła trzeba było nową oponę założyć, ja pierdziu jakie kolejki są w serwisach opon!!!


Usługę mi zrobiono poza kolejką ale na oponę 5 dni czekałem jeżdżąc na zapasie

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Ojciec używa w swoim Dusterze 4x4 wielosezonowych Michelinów CrossClimate+.

Nie dość że bieżnik wygląda kozacko to (przy jego spokojnym stylu jazdy) od 2018 o kapciach mówi tylko w samych superlatywach. Od mrozu i śniegu do 30C latem robią swoje bez zająknięcia i są bardzo ciche. Bonusem jest unikanie kolejek do wymiany opon.

Na pewno w mocniejszym aucie przy agresywnym stylu jazdy lepiej mieć 2 osobne komplety. Ale w 4x4 dla emeryta wielosezonówki spokojnie daja radę.

Michelin-CrossClimate-Plus-Header.jpg

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

17 minut temu, il Dottore napisał:

Ojciec używa w swoim Dusterze 4x4 wielosezonowych Michelinów CrossClimate+.

4x4 to i na letnich inna jazda ale 4x4 sobie nie równe i znów może być ciekawa dyskusja. Taki filmik na yt był jak sobie radzą różne przodujące marki 4x4 z podjazdem pod oblodzone wzgórze. Po kolei odpadały Mercedes BMW, Audi i wyjechała Acura z swoim systemem mechanicznym napędem kół

Przed zimą u siebie wymieniłem olej w DPS-e warto mieć spokojną głowę jak sypnie śniegiem czy zmrozi lodem

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Już jest nowa wielosezonówka Michelina - CrossClimate 2. Podobno jeszcze lepsza. Mieszanka gumowa ponoć dostosowuje się do temperatury. 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

MICHELIN-CrossClimate-2_3-1068x676.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

26 minut temu, Zbig napisał:

To jest pewnie to samo co w Legendzie - SH-AWD?

Nie wiem, ciekawe jak by to obecnie wypadło w porównaniu z 4x4 ale elektrykami? Teoretycznie powinno być lepiej dla elektryków ale jak to w życiu bywa wszystko zależy jakiej wielkości silnik elektryczn, jakiej mocy i z jakim możliwym momentem obrotowym napędza każde koło z  osobna

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Całoroczny Kleeber Citylander który używam w 4x4 po przejechaniu prawie 30tysięcy kilometrów z rejonu podmiejskiego dużego miasta za tym drogi różne, na światłach jak jestem pierwszy to lubię lekki pisk za tym po kieszeni. Po obmiarach nowej opony jak i używanych wyszło mi że po 45tysiącach kilometrów dochodząc do znaczników ( od nich jeszcze jest do mandatu jakiś 20tysięcy km)

 

Cena wymiany całego kompletu 4 opon to 0,048zł/km po cenach dzisiejszych (plus bonus od znaczników)

Tak że każdy może sobie skalkulować czy mu spasują

Proszę zwrócić uwagę na oryginalny wzór bieżnika, zewnętrzna część-teren błoto śnieg; wewnętrzna lód-deszcz aquaplaning wchodzenie i wychodzenie z zakrętów

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez ASURA

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

19 minut temu, ASURA napisał:

Nie wiem, ciekawe jak by to obecnie wypadło w porównaniu z 4x4 ale elektrykami? Teoretycznie powinno być lepiej dla elektryków ale jak to w życiu bywa wszystko zależy jakiej wielkości silnik elektryczn, jakiej mocy i z jakim możliwym momentem obrotowym napędza każde koło z  osobna

SH-AWD ma podział momentu nie tylko pomiędzy osie ale i pojedyncze koła, pewnie dlatego dało radę.  W prawdziwym elektrycznym 4x4 to będą po prostu oddzielne silniki na każdym kole.

8 minut temu, ASURA napisał:

Po obmiarach nowej opony jak i używanych wyszło mi że po 45tysiącach kilometrów dochodząc do znaczników ( od nich jeszcze jest do mandatu jakiś 20tysięcy km)

Do jazdy w zimie raczej nie należy schodzić poniżej 4 mm czyli około 50% wysokości bieżnika

1 minutę temu, Zbig napisał:

SH-AWD ma podział momentu nie tylko pomiędzy osie ale i pojedyncze koła, pewnie dlatego dało radę.  W prawdziwym elektrycznym 4x4 to będą po prostu oddzielne silniki na każdym kole.

Tak muszą być cztery jak to ma faktycznie konkurować no ale wtedy taki wjazd pod górkę to mocowo nie to samo jak fajne lekkie kontrolowanie trakcji przy dużej prędkości w zakrętach

4 minuty temu, Zbig napisał:

SH-AWD ma podział momentu nie tylko pomiędzy osie ale i pojedyncze koła, pewnie dlatego dało radę.  W prawdziwym elektrycznym 4x4 to będą po prostu oddzielne silniki na każdym kole.

U mnie to tak wygląda że na lodowej szklance ruszając mocno auto zaczyna jechać lekko w bok po czym błyskawicznie się stabilizuje i jedzie prosto jak po szynach. Producent podaje czas reakcji 0,7 sekundy lub 3/4 obrotu koła. W młodszych rocznikach dali d i  zamiast regulacji wiskotycznością oleju dali elektryczną regulację która przed późniejszymi poprawkami nie działała tak że warto czytać opinie użytkowników co się kiedy dzisło 😅

Mnie się po prostu niechcący dobrze trafiło bo i jeszcze nie doładowany silnik wolnossący tak że auto na lata

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Ale zaawansowana ekspercka dyskusja.

20 godzin temu, xajas napisał:

Jakiego tarcia? W trakcie toczenia?

Tak. Opony utrzymują pojazd na drodze dzięki tarciu. Tarciu tocznym...

niezmiennie od 10 lat mamy ekspercka dyskusje 🙂

wkleje gotowca nim powstanie jakas nowa fizyka

<Opony letnie mają niższy opór toczenia niż opony zimowe; dzięki temu samochód zużywa mniej paliwa, wygodniej się prowadzi i jest mniej hałaśliwy. Bieżnik takich opon nie sprawdza się jednak na śniegu i lodzie.

W okresie zimowym opony letnie pogarszają przyspieszenie. Opony zimowe lub śniegowe zapewnią wyższe parametry jazdy na zaśnieżonych drogach. Opony letnie mają niski opór toczenia. Powoduje to, że droga hamowania na lodzie lub śniegu jest długa. Opona zimowa ma głęboki bieżnik, który zapewnia lepszą przyczepność na śniegu i lodzie – a więc także krótszy czas hamowania. Mieszanki gumowe stosowane w oponach zimowych są znacznie bardziej miękkie i odporne na niskie temperatury.

Za to mieszanki stosowane w oponach letnich są przystosowane do wyższych temperatur. W niskich temperaturach guma twardnieje. Nawet jeśli nawierzchnia jest wolna od śniegu i lodu, przyczepność spada.

Opony całoroczne także charakteryzują się niższą przyczepnością na śniegu. Opony te stwarzają większe ryzyko poślizgu podczas skręcania, przyspieszania i hamowania. W regionach, w których występują obfite opady śniegu, zalecamy wymianę opon całorocznych na opony zimowe.>

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

19 godzin temu, Zbig napisał:

Do jazdy w zimie raczej nie należy schodzić poniżej 4 mm czyli około 50% wysokości bieżnika

Dlatego można te 20tysięcy dojeździć latem a pod koniec nawet trochę poćwiczyć drift 😉 

 

Teraz mam 7,5mm tak że na pewno nie w tą zimę muszę o tym myśleć

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

"jakas nowa fizyka" powstaje głównie w głowach nowego pokolenia dzięki  reklamom które zapewniają o "doskonałości" produktów  i "ekspertom, testerom" którzy wywiązują się wobec sponsora  ... kup auto z pierdylionem "systemów" i najdroższe opony a będziesz mógł ignorować prawa fizyki i zapierniczać "dynamicznie ale bezpiecznie"  ...

Edytowane przez Koolo

Drogie paliwo + drogie mandaty + natężenie ruchu dość skutecznie zabezpieczają przez "zapierniczaniem" .

Problem jest w tym, że jak nie przekroczysz prędkości albo nie zaparkujesz na zakazie, to możesz w zasadzie dowolnie łamać przepisy i latami żadnego mandatu nie dostaniesz, chyba że spowodujesz kolizję.

dobre :)

11 godzin temu, Koolo napisał:

auto z pierdylionem "systemów" i najdroższe opony

jak sie porówna efektywnosc aut tak 30 lat wstecz i obecnych zwłaszcza zima to jest przepasc ale fizyki oczywiscie sie nie zmieni

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

10 godzin temu, cir napisał:

jak sie porówna efektywnosc aut tak 30 lat wstecz i obecnych zwłaszcza zima to jest przepasc ale fizyki oczywiscie sie nie zmieni

Elektronika to jedno, ale firmy zupełnie bez sportowej tradycji nauczyły się w końcu projektować zawieszenia!

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Ja na problem opon całorocznych czy zimowych patrzę tak. Jak kupuję dwa komplety ( na zimę i lato ) to płacę podwójnie ale jednocześnie starczą mi one na dwa razy dłużej. Tak więc rzeczywiste koszty takiego wariantu to tylko koszty wymiany. Czyli niewielkie . Opony całoroczne to wynik kompromisu. W zimie zawsze będą gorsze od zimowych a w lecie od letnich. Dlatego wolę mieć dwa komplety.

  • Moderatorzy
32 minuty temu, wojciech iwaszczukiewicz napisał:

Opony całoroczne to wynik kompromisu. W zimie zawsze będą gorsze od zimowych a w lecie od letnich.

A ja się zastanawiam, czy jak mi padną zimówki to w ich miejsce nie kupić całorocznych. Na upalne lato letnie, a na sezon chłodny i mokry całoroczne, które wtedy lepiej się sprawują od letnich i od zimowych.

P.S na narty w góry nie jeżdżę.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

9 godzin temu, wojciech iwaszczukiewicz napisał:

Ja na problem opon całorocznych czy zimowych patrzę tak. Jak kupuję dwa komplety ( na zimę i lato ) to płacę podwójnie ale jednocześnie starczą mi one na dwa razy dłużej. Tak więc rzeczywiste koszty takiego wariantu to tylko koszty wymiany. Czyli niewielkie . Opony całoroczne to wynik kompromisu. W zimie zawsze będą gorsze od zimowych a w lecie od letnich. Dlatego wolę mieć dwa komplety.

Najgorsze są okresy przejściowe. Byłem w Kudowa-Zdrój koniec kwietnia. Deszcz że śniegiem około 0 stopni wszyscy na letnich już pod górę nie podjechali, czekali na piaskarkę. Na swoich goodyear season 4, bez problemu. Super opony, zachowują się jak dobre zimówki. 

22 minuty temu, kghm napisał:

Na swoich goodyear season 4, bez problemu. Super opony, zachowują się jak dobre zimówki. 

A u mnie fatalnie. Zimą muszę naprawdę bardzo uważać, bo nawet przy niewielkich prędkościach nie chcą skręcać. Problem z ruszaniem. Goodyear Vector 4Seasons G2 (jeszcze G2, bo jak kupowałem to G3 jeszcze nie było).

„... nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!”

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.