Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  357 członków

Pylon Klub kolumn
IGNORED

Klub kolumn Pylon


Rekomendowane odpowiedzi

Nie interesują mnie D25 - są za małe. W cenie do 6000 spokojnie wyciągnę D28 i tej kubatury kolumny mnie interesują. Słyszałem też AA Hyperion- nic szczególnego, a wyglądają dużo gorzej niż Diamondy. Druga sprawa: 6000 to pułap górny, bo dopłacać to można w nieskończoność.

Jak masz odpowiednio duże pomieszczenie (rzędu 30+m2) i dobry wzmacniacz to warto posłuchać tych kolumn i ewentualnie zakupić.

 

 

Dodam jeszcze że droga w górę w coraz droższe zakresy niekoniecznie jest drogą najlepszą. Równie dobrze w danym większym pomieszczeniu może się sprawdzić tańsza trójdrożna kolumna np STX Electrino 250 albo Tonsil Maestro III.

Edytowane przez sls

Pylon to kupa. Miałem okazję testowania Diamond, bas bez kontroli, średnie za kocem, wysokie z podbarwieniem w okolicach 10-12 kHz. Tak ogólnie to Diamond są takie w rodzaju gender tzn. bas bez jaj a góra jak u ministr... ta czyli niby sopran ale niby robi różnicę. W mojej ocenie wynika to z małego doświadczenia i tyle w temacie. Może za kilkanaście lat będzie lepiej. Przestrzegam wszystkich przed serią Topaz z oczywistych powodów.

Dzień dobry

przed Pana odsłuchem długo były wygrzewane ? czy wyjęte prosto z pudła? bo takie "objawy" miałem przy słuchaniu nowych , nie wygrzanych, 2-3 tygodnie grania zmieniły je zupełnie a dobre kable dopełniły reszty - dla mnie są super ps. i nie jest to "oszołomstwo" po przy nich odpadły stojące Proac 148, a to już jest wysoka "liga" raczej

A tymczasem świeży test Pylon Topaz 20 w Audio:

 

http://audio.com.pl/testy/stereo/zespoly-glosnikowe/2780-topaz-20

Stereo i Kolorowo - Underground

Mój blog i recenzje różnych urządzeń audio-stereo: stereoikolorowo.blogspot.com

Jest tam masa błędów popełnionych przy projektowaniu zwrotnicy

 

Jakie konkretnie błędy?

 

gwizdek ma przy 15 000 hz ogromny problem ze zniekszatłceniami i liniowością

 

Zobacz co się dzieje na wykresie pod kątem 30 stopni (żółta linia). Może wystarczy odpowiednio dogiąć kolumnę (jakieś 20-25 stopni)?

Triangl po co tyle piany. To kolumny za tysiac cos zlotych, a ty o jakis hiendach wypisujesz. Wez sobie lyknij naparu z melisy. Moze ty mi zaproponujesz co zamiast Diamonda 28 do 6tys, bo drugi naczelny pieniacz nie chce mnie oswiecic.

Jak kiedyś spytałem mailowo, czy inny typ głośnika z papierową membraną razem z inną wysokotonówką może dobrze zagrać, to krótko zaprzeczył. Tutaj najwyraźniej pochwalił konstruktora i konstrukcję (kiedyś podobnie zdarzyło się w przypadku Grajpudła innego producenta - też stosującego oryginalne rozwiązania). Mimo wielkiego stażu w branży A. Kisiel z trudnością dopuszcza niektóre rozwiązania. Dokąd nie natnie się na takie istniejące - wtedy nie bardzo wie co zrobić. A ponieważ to prawidłowo grające kolumny, to snuje opowieść, że choć dziwne, to całkiem niezłe. Już sam brak materiału tłumiącego jest dla A. Kisiela rozczarowujący, czemu nie raz dał wyraz - wówczas tym chętniej doszukuje się jakichś nierównomierności. Nie każdy ma odwagę oddać kolumny do "Audio". Nad niejednymi odbył się sąd, a tutaj gładko przeszły test. Mimo, że recenzent zafiksowany na klasyczne rozwiązania i markowe przetworniki.

 

Słyszałem Topaz 20 i Topaz Monitor. Zdecydowanie grają ponad swoje ceny.

Jak kiedyś spytałem mailowo, czy inny typ głośnika z papierową membraną razem z inną wysokotonówką może dobrze zagrać, to krótko zaprzeczył. Tutaj najwyraźniej pochwalił konstruktora i konstrukcję (kiedyś podobnie zdarzyło się w przypadku Grajpudła innego producenta - też stosującego oryginalne rozwiązania). Mimo wielkiego stażu w branży A. Kisiel z trudnością dopuszcza niektóre rozwiązania. Dokąd nie natnie się na takie istniejące - wtedy nie bardzo wie co zrobić. A ponieważ to prawidłowo grające kolumny, to snuje opowieść, że choć dziwne, to całkiem niezłe. Już sam brak materiału tłumiącego jest dla A. Kisiela rozczarowujący, czemu nie raz dał wyraz - wówczas tym chętniej doszukuje się jakichś nierównomierności. Nie każdy ma odwagę oddać kolumny do "Audio". Nad niejednymi odbył się sąd, a tutaj gładko przeszły test. Mimo, że recenzent zafiksowany na klasyczne rozwiązania i markowe przetworniki.

 

Słyszałem Topaz 20 i Topaz Monitor. Zdecydowanie grają ponad swoje ceny.

 

Gdyby nie to podbicie na basie to rzeczywiście nie byłoby się właściwie do czego przyczepić.

 

Szkoda że nie zastosowano głośnika dekodowanego do pracy w obudowie z otworem.

 

Np. Projekt http://www.avtest.pl/archiwum/technics/item/538-russell-k-red-150-pomiary?showall=1

 

pokazuje że da się na niedrogich głośnikach zrobić dobrze brzmiące kolumny uzyskujące przy tym całkiem przyzwoite rezultaty w pomiarach.

Podałeś przykład 4 x droższej konstrukcji i pewnie 4 x mniejszej.

 

1 800 zł vs. 8 000 zł.

 

Mały, niewiele znaczący szczegół.

 

Jak to mówią diabeł tkwi w szczegółach, marka bodaj z UK ale głośniki z wydaje się że z Polski i w Polsce składane kolumny.

Pylon to taniość i bylejakość dźwiękowa czego ten test w moim odczuciu dowodzi.

 

Zacytuj choć jeden fragment recenzji, który by bronił takiej tezy.

 

Kolumna w żadnej mierze nie ustępuje innym z testowej grupy. Wybory konstrukcyjne i wykonanie bez krytycznych uwag. A w pomiarach, to każdym kolumnom coś dolega.

 

>> @sls

 

Jeśli szczegółem jest dołożenie 6200 zł do kolumny, to podziwiam światopogląd. Zaproponuj konstruktorowi zwiększenie budżetu o taką kwotę i umów się z nim na ponowny test. Myślę, że moce diabelne będą potrzebne tej firmie (podobno) z UK, żeby z porównania wyjść z twarzą. Zakładam, że nie porównywałeś obu kolumn w obecnym układzie, dlatego trzymasz się błędnych przewidywań. Posłuchaj, dołącz zdjęcie i jak pojawi się klubowy problem, to się zastanowimy. Na razie - w odniesieniu do czterokrotnie droższych monitorów - wyczytałem, że może im pomóc wzmacniacz z odpowiednimi parametrami. To jest dopiero dowód, że same w sobie mają jakieś ułomności lub niedostatki.

Świadczy głównie o niskim strojeniu. Doczytałeś do ilu Hz schodzi kolumna?

 

Druga sprawa, że nie każdy producent okłamuje kupującego, co nawet A. Kisiel zauważył na plus.

 

I chyba nie zauważyłeś konkluzji A. Kisiela, że ta kolumna jest bardzo łagodnym obciążeniem dla wzmacniaczy.

Koledzy. Wczoraj mialem gości i zaprezentowałem im mój system. Ludzie wyskoczyli z kapci. Kolega zapytał się ile to razem kosztowało i poprosił żebym mu zamówił identyczny. Na sugestie ze może cos innego, taniej itd. Odpowiedzieli ze nie ma być to . :)

Do rzeczy. U nich jest mniejszy wypoczynkowy salon 23-25 m który na jednej ścianie ma 4 merowe przejście do właściwego salonu z aneksem kuchennym. To przejście jest na dluzszej bocznej ścianie na przeciw miejsca gdzie będą ustawione kolumny. Czyli tam gdzie one maja stać będzie pomieszczenie zamknięte a na przy miejscu odsłuchowym po prawej stronie jest to szerokie przejście. Kolumny ze względu na ustawienie mebli będą stały niestety blisko tylnej ściany, powiedzmy 0,5 m. Pokój jest nieźle umeblowany, sporo różnych szafek, nieregularnych przedmiotów, duża szeroka kanapa narożną. Zasugerowalem im położenie na ścianie za kolumnami pianki lub maty akustycznej bezbarwnej. Jeszcze jedna istotna sprawa. Maja tam wszystko w bieli i napalili sie na białe w wariancie politura fortepianowa. Takze tylko cos takiego ich interesuje. Pytanie podstawowe jak w takich warunki zagraj 25 a jak 28? Dodam że ilość basu nie dla nich priorytetem

 M1  >Weavelight  >Vanguard /  Xti 2000 > Audiosynergia Pira > Amazonia Miusik

Zacytuj choć jeden fragment recenzji, który by bronił takiej tezy.

 

Kolumna w żadnej mierze nie ustępuje innym z testowej grupy. Wybory konstrukcyjne i wykonanie bez krytycznych uwag. A w pomiarach, to każdym kolumnom coś dolega.

 

>> @sls

 

Jeśli szczegółem jest dołożenie 6200 zł do kolumny, to podziwiam światopogląd. Zaproponuj konstruktorowi zwiększenie budżetu o taką kwotę i umów się z nim na ponowny test. Myślę, że moce diabelne będą potrzebne tej firmie (podobno) z UK, żeby z porównania wyjść z twarzą. Zakładam, że nie porównywałeś obu kolumn w obecnym układzie, dlatego trzymasz się błędnych przewidywań. Posłuchaj, dołącz zdjęcie i jak pojawi się klubowy problem, to się zastanowimy. Na razie - w odniesieniu do czterokrotnie droższych monitorów - wyczytałem, że może im pomóc wzmacniacz z odpowiednimi parametrami. To jest dopiero dowód, że same w sobie mają jakieś ułomności lub niedostatki.

 

No jak grochem o ścianę, nikomu nie każę dokładać 6200 PLN, po prostu te kolumny mają brytyjską cenę. Na tych samych głośnikach co Pylon

kolumny składał WLM i np. Edwards Audio ceny ze 4 razy wyższe przy podobnym wkładzie materiałowym. (No oczywiście projekt kosztuje itp itd). Czy grają one 4 razy lepiej sam sobie odpowiedz.

 

Jeśli szczegółem jest dołożenie 6200 zł do kolumny, to podziwiam światopogląd. Zaproponuj konstruktorowi zwiększenie budżetu o taką kwotę i umów się z nim na ponowny test.

 

Myślę że wielce spektakularnych efektów by to nie przyniosło. Tak się składa że po Topazach zakupiłem Diamondy 25. Jedno co na pewno o nich można powiedzieć to to że fajnie grają. Pewne nazwijmy to drobne niedociągnięcia mają natomiast wspólne z Topazami których się pozbyłem.

Edytowane przez sls

Na tych samych głośnikach co Pylon kolumny składał WLM

 

Żadne odkrycie (nie wprost jest o tym nawet w recenzji "Audio". Dla przykładu test jest tutaj:

 

http://www.6moons.com/audioreviews/wlm5/lascala_2.html

 

W teście można przeczytać:

 

Entrance into WLM's La Scala world occurs by way of dynamics. The immediacy whereby attacks are dished out is simply fabulous. The La Scala is an unusually lively and compelling loudspeaker which simply grips and involves the audience. The WLM La Scala offers tremendous bass which goes very low and is simultaneously flexible, damped and defined. The midrange is believable and realistic. Highs are open and detailed. The WLM La Scala is lively, rhythmic and dynamically imperturbable particularly in the macro domain. Lovers of drums, percussion and slap bass will respond with shit-eating grins.

 

Natomiast co do strojenia też jest uwaga i najwyraźniej danie firmowe WLM (z niskim podziałem) nie zostało powtórzone w polskim wydaniu:

 

The turn-over frequency is a low 1.200Hz at a shallow 6dB/octave with a minimalist filter to avoid losing efficiency.

 

Nie mówiąc o dodaniu możliwości regulacji skrajów pasma (basu i wysokich), bo przecież interakcja z pomieszczeniem jest kluczowa dla ostatecznego efektu.

 

Jeśli ktoś nie nadużywa stwierdzenia, że gra identycznie, to mi nie przeszkadza, że ktoś przygotowuje odważne propozycje. Alternatywne do obowiązujących wzorców dźwięku i do tego jeszcze w bardzo atrakcyjnej cenie. Ale chętne do grania kolumny potrzebują obszernie grającego źródła oraz nie tłumiącego dynamiki wzmacniacza. A to również dawna szkoła urządzeń i nie jest łatwo znaleźć takich partnerów w niskich przedziałach cenowych. Odtwarzacz cd ze stopniem lampowym i jakaś topowa integra Musical Fidelity jest wymagana. Albo naprawdę mocna lampa ze swoim nasyceniem i dynamiczną separacją. Jak ktoś szuka czegoś w stylu analogowej łagodności, to jest dobry trop, a dla poszukiwaczy rozdzielczości są inne konstrukcje. Poza serią Topaz nie słyszałem niczego innego od Pylona. Może ta kolumna promowana przez W. Pacułę gra inaczej, chociaż jego punktowi odniesienia (Harbeth) też daleko do szkoły przedkładającej neutralność ponad wszystko.

Wśród polskich producentów już sama powtarzalność produkcji jest atutem. A brzmienia są różne i to dobrze.

Pylon wprowadza do sprzedaży całkiem nieźle wyglądające i solidnie wykonane stoliki audio:

http://www.pylonsklep.pl/pl/c/Stoliki-Audio/2240997

Ciekawym rozwiązaniem jest konstrukcja modułowa, która- jak dobrze rozumiem- daje możliwość zestawiania różnej ilości blatów (półek) w zależności od potrzeb. Może to być dobra alternatywa dla, niestety dużo droższych, typowo "audiofilskich" mebli.

Ciekawe jak wyglądają na żywo. Pomysł na wprowadzenie takich stolików jest dobry. Cena nie jest niska moim zdaniem. Stoliki Rogoz-a wyjdą chyba taniej.

Edytowane przez Silver_85

Ciekawe jak wyglądają na żywo. Pomysł na wprowadzenie takich stolików jest dobry. Cena nie jest niska moim zdaniem.

Nabrałem apetytu na taki stolik, gdy parę miesięcy temu pojawiły się pierwsze zdjęcia. Ceny podali kilka dni temu i okazało się, że niestety dla mnie trochę za drogo.Trzeba by sprawdzić na żywo czy jakość wykonania uzasadnia taką cenę. Nie zmienia to faktu, że sam pomysł jest bardzo dobry.

Heh, jak szybko naganiacz czołowy/prezes podmienił niewygodny temat testu na swoje nowe stoliki :-)

 

A. Kisiel podał konkretne błędy, dał Pylonowi w tym przpadku tylko ocenę dostateczną za tech. czyli ocena z reguły dawana na wyrost w stosunku do jakości. Pewnie gdyby nie poprawność "polityczna" dałby pałę i słusznie. Pylon Topaz 20 to bardzo ekonomiczne kolumny na najgorszych komponentach, ba nawet czasami ich brak : maskownica. wytłumienie i to w wielu modelach tej firmy.

Ten , który w Pylonie mnoży te gnioty dźwiękopodobne powinien jak najszybciej zmienić stanowisko, na przykład na kartoniarza, Pylon ma doświadczenie w produkcji tekturowych pudełek więc jak znalazł. Jeszcze dużo wody w Warcie upłynie zanim przestaną karmić naiwny lud kolumnami, które nie mają żadnej ciekawej zawartości pod względem technicznym, za nim nie zrozumieją, że wciskanie kitu typu brak wyłumienie jest happy, za nim nie zrozumieją, że przyklejanie głośników jest wbrew ich naturze (głośnik powinien być przykręcony na śruby) i ludzie wcześniej czy póżniej zauważą te wtopy, czego dowodem jest wspomniany test.

Najwyraźniej wspólną cechą wszystkich naczelnych krytykantów Pylona jest brak umiejętności czytania ze zrozumieniem... . Tak przy okazji. Mógłbyś Kolego wykazać się większą pomysłowością, bo powtarzane od miesięcy teksty o braku doświadczenia, kartonach i wklejonym głośniku chyba nie robią już tutaj na nikim wrażenia.

 

Najwyraźniej wspólną cechą wszystkich naczelnych krytykantów Pylona jest brak umiejętności czytania ze zrozumieniem... . Tak przy okazji. Mógłbyś Kolego wykazać się większą pomysłowością, bo powtarzane od miesięcy teksty o braku doświadczenia, kartonach i wklejonym głośniku chyba nie robią już tutaj na nikim wrażenia.

Rafał mel, Adam mal...może to tez jakiś klon. W sumie ci trolle/hejterzy bębnią cały czas to samo do znudzenia. Czyżby brak pomysłu na dosr.... zbyt prężnej konkurencji?

Natomiast co do strojenia też jest uwaga i najwyraźniej danie firmowe WLM (z niskim podziałem) nie zostało powtórzone w polskim wydaniu:

 

The turn-over frequency is a low 1.200Hz at a shallow 6dB/octave with a minimalist filter to avoid losing efficiency.

 

To sugeruje de facto że inny jest klient docelowy. WLM efektywność wydaje się zawyża tak czy siak jest to kolumna

bardziej pod lampę klasy A 2x10-20W a nie tranzystor 2x100W. Ze zwiększaniem objętości obudowy obciążalność pod względem mocy też spada a WLM zastosował całkiem sporą obudowę ok 50l. W przypadku Topazów mamy objętość rzędu dwudziestu kilku litrów a mogło być 30 i więcej.

Edytowane przez sls

W teście 6moons konstrukcja jest porównywana do Spendora S 8e - kolumn kosztujących ponad 10 000 zł. Cóż poradzić, że padają takie słowa:

 

"This Austrian squarely offers still more in quality. Music is built upon a proper foundation of scale, sound pressure and loads o' fun. Its bass performance is simply superlative."

 

Zawsze twierdziłem, że chodzi o wydobycie lub uwolnienie energii nagrań (droga dojścia nieważna, istotny jest cel). Co z tego, że czasem jest niby jakość, jak muzyka jest zwiędnięta jak niepodlewany kwiat. Jak widać Pylon zastosował swoje (ukryte w obudowie) sztuczki. Producent z Austrii z kolei zastosował własne. Każdy sam ocenia klasę cenową brzmienia. Natomiast czepianie się kleju czy pobocznej produkcji kartonów to przejaw frustracji. Ronaldo można postawić zarzut, że strzelił brzydkie gole, ale co z tego, jak wygrał Ligę Mistrzów. Na razie firma ma dynamiczny rozwój, wystawiła się w Monachium i w relacji jakość/cena ma wiele do powiedzenia. Na własnego flagowca jeszcze przyjdzie pora, bo chyba mają ambicje. Wystarczy teoretyzowania, niech wypowiedzą się użytkownicy poszczególnych modeli.

 

A stoliki bardzo ładne. Szkoda, że poziom początkowy (pierwsza półka) nie kosztuje tyle co dokładki.

Wuelem a ty nie jesteś przypadkiem konstruktorem w pylonie?

 

Jak widać Pylon zastosował swoje (ukryte w obudowie) sztuczki.

 

zaiste, nie umieścił tłumienia w obudowie, taka to przemyślna sztuczka. Jak czytam naganiaczy pylona to mi się żyg..ć chce.

Wuelem a ty nie jesteś przypadkiem konstruktorem w pylonie?

 

 

 

zaiste, nie umieścił tłumienia w obudowie, taka to przemyślna sztuczka. Jak czytam naganiaczy pylona to mi się żyg..ć chce.

659a8d16ae0aaf2b8531946f2f162ae4a878d96225b19f024d832b28a10d0f2a.jpg

Konstruktor nie jest ukrywającą się osobą - łatwo dotrzeć do jego nazwiska i nawet zdjęć. To nie ja.

 

Nie ja też dostarczyłem 6moons "przegrane" kolumny Spendor do testu - odpowiadam awansem :-)

 

 

PS. Mogę wymienić kilka firm, które nie stosują wytłumienia obudowy. Jedna z nich to Morel - producent przetworników, nawet bardzo docenianych na naszym podwórku.

Powiadasz - kilkadziesiąt lat? Ciekawe...Zakładając, że na poważnie zaczynami interesować się muzyką i sprzętem w okolicy 30-tki...to chyba zbliżasz się do 100...a w PL wcześniej sprzętu...nie było, za wyjątkiem Diory, Unitry, Tonsila...sprzętów Brauna, czasami Duala...

Jak widzę kolego masz lekkie problemy z liczeniem. Spróbuj jeszcze raz, na pewno się uda. Zacznij od lat 80'ych ubiegłego wieku i sobie dodaj co trzeba :-)

 

Pylon to kupa. Miałem okazję testowania Diamond, bas bez kontroli, średnie za kocem,

Być może jeśli słucha się ich na gabinetowym wzmaku Hi-End za 150 zł max - to tak, będzie kupa. Nawet Grand Utopie przy takich "cackach" będą grały kupiasto.

 

Nawiasem mówiąc czytam co po niektórych opinie i stwierdzam, że swój biznes jakoś trzeba chronić. :-)

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Unitrapl. Może najpierw Ty wyjaśnisz brak wytłumienia w bardzo dobrze ocenianych monitorach Russel K Red 50. Czyżby też pojechali po taniości? A może nie doczytałeś, że czasami brak wytłumienia można zastąpić innymi rozwiązaniami wnętrza obudowy.

Pylon wprowadza nową jakość.

 

- brak maskownic (wiemy jak bardzo szkodzi takie użytkowanie kolumn w przypadku pojawienia się dzieci)

 

- brak śrubek (wiem, ze było sto razy ale naganiacze nadal brną w ten muł i usiłują powiedzieć że jest inaczej)

 

- brak płytek PCB (zwrotnice pylona wyglądają jak mojego pięcioletniego syna, też upaćkane klejem pajęczyny a można je zrobić np. profesjonalnie jak np:

https://loudspeaker.pl/zwrotnice-glosnikowe-cz-1-teoria/

 

- brak wytłumienia (jak pokazuje wskazana strona głośniki Morel potrzebują tłumienia i to w bardzo precyzyjnej ilości)

 

tak więc p. konstruktor niech przestanie uprawiać antoniosmoleńską "prawdę" bo tu raczej głupich nie ma. Jest wiele naukowych opracowań, z których wynika, że tłumienie ma pozytywny wpływ na jakość brzmienia (oczywiście odpowiednia ilość i jakość) ale jak widać po taniości jedzie się na każdym aspekcie czy tez elemencie i wychodzi z tego to co słyszałem na ostatnim Audioshow czyli bardzo kiepski dźwięk z monitorów Pylon Diamnd. Pytanie czy w tych kolumnach również nie ma wytłumienia?

Konstruktor może wyjaśni przyczyny takiego rozwiązania?

Kolejny sfrustrowany naganiacz tonsila....

- brak wytłumienia (jak pokazuje wskazana strona głośniki Morel potrzebują tłumienia i to w bardzo precyzyjnej ilości)

. Pytanie czy w tych kolumnach również nie ma wytłumienia?

Konstruktor może wyjaśni przyczyny takiego rozwiązania?

Kanadyjska firma Totem założona przez Vincenta Bruzzese stosowała w swych kolumnach firmowe srednitonowce D1 5W75 firmy Dynaudio. Nie stosowali wytłumienia watą. Dynaudio w swych kolumnach natomiast upychało jej mnóstwo. Co ciekawe kolumny i te i te grały rewelacyjnie.

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.