Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  347 członków

Pylon Klub kolumn
IGNORED

Klub kolumn Pylon


Wysokotonowy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wuelem - witamy ponownie :)

 

Nie obrazaj sie prosze i nie wycofuj z watku - ja osobiscie chce czytac Twoje wartosciowe komentarze

 

Kolega Wysokotonowy moze zapomnial a moze niedoczytal ile razy broniles na tym forum m in Topazow - coz pochopnie sie zachowal i nie fajnie.

 

Jesli On nie poczuje sie do przeprosin to przyjmij je choc ode mnie i potraktuj prosze cala sytuacje jako faux pais :)

 

pozdrowienia dla wszystkich :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Nie powinienem blokowac Wuelema. Na szczescie Moderacja dzis to zrobila, je tez chcialem to zrobic. Juz nie bede :)

 

Otrzymalem w tej sprawie kilka listow. Okazuje sie, ze Wuelem to rzeczywisty milosnik firmy WLM, a nie jej przedsatwiciel lub diler. Mam nadzieje, ze to zakonczy sprawe.

 

Przy okazji wszytkim Klubowiczom wszystkiego najlepszego w 2014!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni klubowicze...

 

Jestem zupełnie nowy na tym forum, także za wszelkie niestosowności z góry przepraszam.

 

W ciągu ostatnich kilku m-cy miałem przyjemność słuchać u siebie wszystkich modeli z serii Topaz zatem postanowiłem napisać coć o moich przemyśleniach licząc, że to komuś pomoże.

Zacznę od tego, że przygodę z audio zacząłem stosunkowo niedawno, wczeniej słchałem na zestawie aktywnych monitorów Mackie Hr624 podłączonych do źródła. Studyjny charakter brzmienia, idealna stereofonia, zero głębi sceny, czarowania itp. Od 1,5 roku mam wielki komfort posiadania pomieszczenia zaadoptowanego akustycznie zatem mogę mówić o w miarę wiarygodnym odsłuchu.

We wrześniu nabyłem Topazy 20 za ułamek ich sklepowej ceny, sam nie wiem dlaczego poprzednia właścicielka sprzedawała je za takie pieniądze. Myślałem o nich w kontekście salonu 27 m2 ale okazało się, że są za małe. Pomieszczenie odsłuchowe natomiast (13m2) ukazało zbyt dużą ilość basu mimo iż charakter dżwięku był bardzo szlachetny. Przestrzenność, detaliczność i klarowność na bardzo wysokim poziomie. Klasyka brzmiała rewelacyjnie, małe jazzowe składy różnie - w zależności od konkretnej płyty, a mocniejsze podmioty takie jak Dave Methews Band czy Alanis Morisette niestety były już "przewalone" basem. Decyzja zatem była szybka, że trzeba je sprzedać i kupić Topazy 15. Tym razem już nowe, prosto z Jarocina. Skoro "dwudziestki" były super tyle, że za duże, to mniejsze będą idealne - niestety nie! To nie działa tak prosto... Większość tych wspaniałości, które usłyszałem w Topaz 20 zniknęły w Topaz 15. Zawód dotyczył głównie basu. "dwudziestki" miały ten bas mięsisty, namacalny a "piętnastki" grały basem dudniącym, lewitującym, bardzo niekonkretnym :-( Zatem nastąpiła kolejna zmiana. Dzięki uprzejmości firmy Pylon, przysłali mi Topazy Monitor na testy abym mógł podjąć ostateczną decyzję, który model sobie zostawić. Okazało się, że wraz z włączeniem Monitorów wszelkie bolączki odeszły w niepamięć. Wszystkie płyty, które grały dudniącym, niszczącym resztę pasma basem zaczęły grać jak trzeba.

W tym miejscu pragnę zwrócić uwagę czytelników, że nie oceniam kolumn samych w sobie, tylko w kontekście moich upodobań brzmieniowych, moich płyt i szczególnie pomieszczenia. Napędzam je Cambridgem Audio A500 (także szału nie ma) z odtwarzaczem C300SE i jest bardzo fajnie. Jako, że bardzo lubię precyzję w brzmieniu myślę o zmianie elektroniki na jeszcze bardziej szczegółową, może seria Azur 640...

Wracając do opisywanych kolumn należy przypomnieć, że z głośnika 13cm basu nie będzie ale pytanie kto czego szuka. W kontekście muzyki jaką słucham jest ok. Mi więcej nie trzeba. Co najwyżej zmieniłbym jego charakter na bardziej namacalny. Nie wiem czy da się to zrobić nie zwiększając jego ilości. Bardzo poważnie myślę o spróbowaniu STX'ów MX-140... Pytanie tylko czy głośnik 18cm nie rozwali mi tego balansu, który udało mi się na razie wypracować.

Recenzja, która się pokazało ostatnio na HDOpinie w dużym stopniu pokrywa się z tym co sam usłyszałem w tych kolumnach. Rzeczywiście lepiej brzmią kiedy słucha się ich blisko. Obecnie mam je ustawione w trójkącie równobocznym o dł. boku ok 2,5m. Jest bardzo dobrze. Ustawienie wpływa głównie na efekty przestrzenne ale również trochę na pasmo.

Posumowując moje wnioski po osłuchu tych trzech modeli, w moim pokoju Monitory działają najlepiej. Najmniej podobały mi się Topazy 15 a Topazy 20 polecam do pomieszczeń ok 18-20m2... Pamiętajcie również o BR, Monitory mają go na tylnej ścianie więc jest łatwiej z ich ustawieniem. Oczywiście należy pilnować odległości od ścian ale później jest łatwiej.

 

PJpost-52874-0-94135600-1388240007_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że jestem posiadaczem Topaz 20 w pokoiku 13m2 pozwolę się wtrącić.Uważam że ten metraż w żaden sposób nie eliminuje tych kolumn.Pewnie odrobina większej powierzchni pozwoli na jeszcze więcej przyjemności.Jestem już bliski zakończenia pracy nad akustyką mojego pomieszczenia, i muszę powiedzieć że to ma naprawdę sens.Słychać wyraznie poprawę w brzmieniu.Jeśli chodzi o nadmiar basu to owszem wystąpi, jeśli będziemy chcieli rozwalić swoje bębenki słuchowe robiąc dyskotekę w 13m.Muszę powiedzieć że jestem oczarowany brzmieniem tych kolumn. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>> Violet

 

Znowu i kolejna kompromitacja...

 

Co onacza stwierdzenie?

 

"Mniejsza objętość pudła rezonansowego skutkuje głównie obcięciem niskich tonów – gdzieś tak od 1/3 od dołu."

 

Czy ty nie widzisz, że w jednym zdaniu sobie zaprzeczasz?

 

"Cudów nie ma, wiec z niewielkiej skrzynki o prostej konstrukcji trudno oczekiwać basów jak z dużych i wysokich kolumn podłogowych. Zasad akustyki nie da się oszukać (choć niektórym, taka sztuka udaje się)."

 

A tym akapitem zapowiedziałeś coś...

 

"Przy okazji, dla dobra i rzetelności testu, trzeba również napisać, że konstruktorzy Pylon Audio budując Topaz Monitor inspirowali się i wzorowali na doskonałych austriackich kolumnach WLM Stella Monitor. Można tu odnaleźć bardzo duże podobieństwo – nie tylko zewnętrzne, ale i wewnętrzne, o czym napiszę w dalszej części tekstu."

 

...czego nie spełniłeś (pogrubiona i podkreślona część wypowiedzi).

 

Napisałeś wyłącznie o driverach. Wystarczy, abyś porównał wielkość i proporcje skrzynek i być może powstrzymałbyś się przed porównywaniem wprost Pylon Audio z WLM. Wyręczę cię i podam na patelni kilka zasadniczych różnic konstrukcyjnych. Dowodzą one przerażająco amatorskiego poziomu bloga i dobitnie pokazują bezsens czytania twoich recenzji.

Oto wyróżniki oryginalnych (i droższych - dla jasności) WLM:

 

Cabinets

Fine-quality Austrian craftsmanship

Choice of natural maple, cherry or black-stained maple veneers

 

Crossover

Carefully-selected premium parts, point-to-point wiring

 

WLM Tweeter Control

Tweeter Control, located on rear-panel, allows you to fine-tune the tweeter’s volume level to suit your room acoustics, electronic components and listening preferences

 

Speaker Posts

Heavy-duty, gold-plated posts that support single or bi-wiring

 

SPL (1W / 1-meter)

88dB

 

Recommended Amplification

starting from 20 Watts per channel

 

Type of connection

single or bi-wiring.

 

 

Jako miłośnik firmy musiałem o tym napisać i mam nadzieję, że każdy czytający zrozumie, że to nie jest żadna obrona tego, co sam lubię. Zastanów się nad przesłaniem tego cytatu:

 

"Ignorowanie faktów nie sprawia tego, że przestają one istnieć."

 

 

 

Nie widzę sensu na powoływaie się na WLM przy recenzjowaniu Topazów i nie wiem po co ktoś to robi, zauważ niemniej że pomijając regulację wysokotonowego która może się przydać reszta przytoczonych powyżej różnic patrząc chłodnym okiem to dane techniczne i marketingowy bełkot nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację - W recenzji "Hi-Fi i Muzyka" i "HD Opinie" jest po prostu o Pylon Audio.

 

Przy okazji, bo minęło kilka dni, można powiedzieć, że Violet wolał pokazać się jako manipulant bez honoru, niż wyjaśnić swoją ingerencję - tamtego dnia - w treść recenzji na blogu. Do wpisu mógłbym podać znacznie więcej różnic, ale nie każdemu producentowi zależy na ułatwianiu innym powtórzenia firmowego dźwięku i nie o tym jest temat. I to wystarczyło, żeby...

 

Pan Violet wymazał wpis-przytyk odnoszący się wprost do WLM - cytuję:

 

"drżyj i zgrzytaj zębami konkurencjo",

 

a zamiast niego dopisał (ok. 5 godzin po moim cytowanym poście) to dyplomatyczne, lecz niewiele mówiące stwierdzenie:

 

"które mają jednak nieco inne wymiary i parametry techniczne".

 

Gdy ja pisałem swoją wypowiedź tego nie było, a ewidentnie zmienia i zafałszowuje obraz. Został nawet wytłuszczony jako riposta dla mnie. O tym wszystkim Violet dowiedział się ode mnie i nie zabrał tutaj głosu. A na marginesie, to ja wiem, jak uciąć bełkot i marketing... trzeba włączyć muzykę. Dlatego na dokładkę...

 

***

 

Dla Pylon Audio ma znaczenie:

 

- sposób wygłuszenia otoczenia za kolumną i za słuchaczem

- bliskość bocznej ściany

- wielkość pierwszej powierzchni odbijającej

- szerokość rozstawienia

- kąt dogięcia w stronę słuchacza

- przewód dla wysokotonowca (poziom energetyczności części wokalu).

 

Poza samym typem elektroniki. W każdym aspekcie: sprzętu i ustawienia wymagania są odwrotnie inne, niż typowo zalecane. Dopiero dobra kombinacja wszystkiego pozwala osiągnąć swobodę, spójność i bezpośredniość, która po części wydobyta została na AS. Zachęcam do wielu, wielu prób, również z podłogówkami w małych matrażach.

Edytowane przez Wuelem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękując za pojawiające się przy moich wpisach głosy poparcia (przywracacie wiarę w sens walki o prawdę), chcę tym anonimowym osobom zadedykować zdjęcie moich kolumn, które powstały kiedyś wyłącznie w celu rozgryzienia zagadki brzmienia wysokotonowego drivera. Nie grzeszyły urodą, więc wklejam tylko wycinek tej testowej podłogówki:

 

 

 

Sprawdzenie potencjału i poznanie reguł odpowiadających za wydobycie wszystkich możliwości jakościowych było możliwe dzięki zastosowaniu zewnętrznej zwrotnicy Behringera dającej dostęp do niemal nieskończonej liczby regulacji z osobna dla każdego głośnika w kolumnie. Producenci zazwyczaj niechętnie zdradzają tajniki swojej "kuchni" konstruktorskiej, więc nie pozostało nic innego, jak zaryzykować pot, ból i łzy plus konkretne środki finansowe, aby dojść do dźwięku, który dane mi było wcześniej usłyszeć, a który w warunkach domowych nie chciał wystąpić. Testy robiłem przez rok z małym okładem i dopiero po dojściu do konkretnych wniosków rozebrałem moje metrowej wysokości cudne szkaradztwa.

 

Duet głośników Pylona jest znany (mnie oraz recenzentom) z tego, że odstawia z powrotem do kartonów urządzenia nie dość dobre. A wymagów jakościowych dla tej pary nie spełnia jakieś 90% elektroniki.

 

Teraz powinienem napisać o gwarantujących sukces odsłuchowy odmiennościach w stosunku do powszechnie obowiązujących reguł, ale przecież mamy cały nowy rok przed sobą :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem w moich Topazach 20 kable z Chord Rumour 2 na Jantzen solid core bi wire 17/20 AWG 6N.

 

Kolega Wuelem juz dawno mi radzil kable solid core do tych glosnikow ale jako 'nieopierzony mlodziak' na tym forum zlekcewazylem rady starszego stazem Kolegi.

 

Tymczasem przypomnialem sobie, zmienilem i - niesamowita roznica in plus w sterofonii, lepsza przestrzen, mocniejszy punktowy bas z lepsza kontrola; takie pierwsze wrazenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam kable solid core Audioquest Rocket 44 i mam podobne odczucia ( Topaz 20), Może coś w tym jest. Jestem natomiast na etapie poszukiwania nowego - lepszego Interkonektu do Rotel RA 1520 i Rotel RCD 1520. obecnie jest to Van den Hull The Bay, oczekiwał bym większej otwartości, przejrzystości na górze. Może ktoś ma jekieś rady, pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymczasem przypomnialem sobie, zmienilem i - niesamowita roznica in plus w sterofonii, lepsza przestrzen, mocniejszy punktowy bas z lepsza kontrola; takie pierwsze wrazenia :)

Po co ulepszać coś co jest dobre? =) Koniecznie jeszcze terminale zmień i daj dobre podstawki...

www.audio.lutuje.se

Trójmiasto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,tak bardzo sie wkrecilem po waszych wypowiedziach na temat kolumn pylon topaz 20 ze na drugi dzien pojechalem kolegami do starogardu gdanskiego w ktorym jest salon odsluchowy je zakupic .Po okolo 20 min sluchania wlasciciel sklepu zaproponowal mi co prawda o tysiak drozsze glosniki DELI ZENSOR 7 ogromna roznica jakbum sie przesiad ze skody do audi poprostu petarda pod wzgledem wizualnym a jakosc dzwieku rewelacja!!!!!!!!!!!!! te pylony to jest jakas porazka !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałbyś Kristofek czy zabrałeś je do domku i jak się sprawują Zensory w Twoim systemie( jaka marka).Nie mogę się powstrzymać więc napiszę tylko tyle, topazy 20 grają wyśmienicie. Ja przed zakupem słuchałem kilku marek, znacznie droższych i żadne nie grały tak pięknie.:) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,tak bardzo sie wkrecilem po waszych wypowiedziach na temat kolumn pylon topaz 20 ze na drugi dzien pojechalem kolegami do starogardu gdanskiego w ktorym jest salon odsluchowy je zakupic .Po okolo 20 min sluchania wlasciciel sklepu zaproponowal mi co prawda o tysiak drozsze glosniki DELI ZENSOR 7 ogromna roznica jakbum sie przesiad ze skody do audi poprostu petarda pod wzgledem wizualnym a jakosc dzwieku rewelacja!!!!!!!!!!!!! te pylony to jest jakas porazka !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

no prosze, jak by podłączył jakis sub od kina to by dopiero była ,,petarda,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te Dali to jakis niesamowity wypas chyba ? Mowe mi odjelo - dlatego pisze :)

 

Zjadłbyś swoje zęby na kimś, kto podszedłby do topazów tak samo ironicznie jak Ty w tej chwili... Zrozum, że topazy na prawdę grają kiepsko jak posłucha się innych kolumn... Albo ciesz się, że masz ytopazy i nie wypisuj tyle ohów i ahów, bo to szpeci.

Edytowane przez dolphin123

www.audio.lutuje.se

Trójmiasto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj też wpisy ludzi, którzy słuchają więcej zestawów niż Ty i którzy opisują dokładnie topazy pod względem technicznym. Następnie nakręcaj dalej ten hi end, bo nic innego nie ma jak się zapatrzy w coś na co wydało się już kasę. :)

Pozdrawiam

www.audio.lutuje.se

Trójmiasto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.