Skocz do zawartości
IGNORED

Dwudrożne oversized ?


Arku

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy długo jedzie. Ale powiedz mi jak zamówić 30 głośników do parowania nie płacąc za nie?

 

Gdyby sprzedawali je sparowane z wykonanym pomiarem to może bym się zastanowił.

 

A w takiej sytuacji jak teraz chyba sensowniej i w sumie taniej może wyjść zakup 34mm Audaxa .

Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Ale powiedz mi jak zamówić 30 głośników do parowania nie płacąc za nie?

 

Nie powiem :-) Gdybym powiedział, wszyscy by tak zaczęli robić, a tak "mam to na wyłączność" :-)

 

zakup 34mm Audaxa

 

Nadal mnie ciekawi, czy jest tak zacny, jak piszą. Będzie trzeba kupić i posłuchać.

Wiem że taki produkt był i taka recenzja. Ale tam są przemyślenia starszych panów z towarzystwa skarpetkowego. Za wiele konkretów nie widać.

 

No i na pewno jest tam mowa o znacznie większym głośniku na tony średnie niż 8"

Beyme widać tam również w monitorach z szerokopasmowym Fostexem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dwie drogi, woofer 10" i cięcie przy 2,2 kHz? ... pokażcie proszę charakterystyki kierunkowe w poziomie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zakładam, że taki układ to recepta na porażkę. Ale od 2,5kHz z 8" midbasem powinna sobie radzić. Kwestia tylko dostatecznego wyrównania zwrotnicą podniesienia charakterystyki w miejscu działania tej krótkiej tubki.

Zakładam, że taki układ to recepta na porażkę.

No wg. mnie tak. Bo duży woofer (np. 10") przy wysokich częstotliwościach (jak dla woofera, czyli np. 2,5 kHz) promieniuje znacznie słabiej na boki. Czyli przy pomiarze SPL pod kątem, będzie zapaść głośności w tonach średnich. Oczywiście normalnie słuchamy kolumny na wprost, jednak pomieszczenie to nie jest komora bezechowa, więc będzie więcej energii z odbić w basie i sopranach wzgl. średnicy = "wciągnięta" średnica, pomimo odsłuchu na wprost.

Dlatego taki midwoofer łączy się z hornem i podobnej charce kierunkowej. A tamto powyżej to chyba rzadkość w audio,takie połączenie ale za to w takim układzie da się z tą beymą zrobić monitor o realnym 93 dB efektywności.

Dwie drogi, woofer 10" i cięcie przy 2,2 kHz? ... pokażcie proszę charakterystyki kierunkowe w poziomie.

Była kiedyś taka Yamaha NS500. 250mm nisko-średniotonowy i 30mm berylowa kopułka (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ). Podział 1,8 kHz. Grały te kolumienki naprawdę zacnie. Miałem przyjemność ich słuchać. Charakterystyki kierunkowe w poziomie są bardzo ważne przy słuchani przez więcej niż 1 osobę. Audiofile najczęściej słuchają jednoosobowo, dlatego kolumny elektrostatyczne, które mają słabe charakterystyki kierunkowe potrafią budować genialną scenę z doskonałą lokalizacją pozornych źródeł, ale tylko dla 1 góra 2 słuchaczy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Równa charakterystyka kierunkowa dla wszystkich częstotliwości jest ideałem, dlatego "dziura" w SPLu w jakimś zakresie częstotliwości (pod kątem od osi głównej) jest na pewno czymś obiektywnie złym.

Równa charakterystyka kierunkowa dla wszystkich częstotliwości jest ideałem, dlatego "dziura" w SPLu w jakimś zakresie częstotliwości (pod kątek od osi głównej) jest na pewno czymś obiektywnie złym.

Możliwe, ale bardzo mi się podobają takie np Martin Logan-y (Acoustat, Audiostatic). Dipole więc kierunkowo nieciekawie a grają naprawdę świetnie. Oczywiście to tylko indywidualna ocena prywatna.

P.S. Zawsze siedzę przy słuchaniu elektrostatów w centralnym punkcie. Elektrostaty nie moje.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

No ale właśnie dipole mają bardzo dobre charakterystyki kierunkowe

Na boki też ?

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Lech36 napisał:

 

Była kiedyś taka Yamaha NS500. 250mm nisko-średniotonowy i 30mm berylowa kopułka (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ). Podział 1,8 kHz. Grały te kolumienki naprawdę zacnie.

 

i wierzę, że naprawdę mu się mogło podobać.

Nie będę robił jakichś większych analogii, ale np. Totem Mite też się podobał, mimo użycia głośników,

dających dziury w pasmie, choćby Paradigm, LS - 30 czy parę B&W,

deklarujących niskie podziały, ale tak naprawdę grających skrajami;

szczerze mówiąc - TYLKO skrajami pasma.

Jestem raczej laikiem w technice głośnikowej, ale berylowa kopułka naprawdę pracująca od 1800 Hz

nawet dziś byłaby niezłym wyczynem ( pomijam koszty ) a pamiętajmy, że model, o którym kolega pisze

to konstrukcja sprzed 40 lat. Same kolumny są datowane na 1976 r - a gdzie prace projektowe ?

Sądzę, że takie konstrukcje to raczej pionierskie próby, podobnie, jak niektóre modele Tonsilu

z tamtych lat o których nikt nie wspomina, a zbudowane podobnie;

20 cm woofer plus żółta kopułka w tubce ;-) pamiętajmy i o nich...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Jestem raczej laikiem w technice głośnikowej, ale berylowa kopułka naprawdę pracująca od 1800 Hz

nawet dziś byłaby niezłym wyczynem ( pomijam koszty ) a pamiętajmy, że model, o którym kolega pisze

to konstrukcja sprzed 40 lat. Same kolumny są datowane na 1976 r - a gdzie prace projektowe ?

Niech kolega weźmie pod uwagę, że Yamaha produkowała wtedy doskonałe kopułki berylowe średniotonowe średnicy 85 mm, które mogły pracować od 500 Hz i tak pracowały w legendarnych monitorach NS1000M (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ) i w modelu FX-3.

Ta Yamaha NS500 była wtedy testowana w różnych periodykach i nie wykazywała dziur w charakterystyce.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Szczególnie na boki, bo na boki nie grają :-)

Może właśnie dlatego występuje w tych systemach taka dobra lokalizacja pozornych źródeł (dla słuchacza siedzącego na środku) bo jest mniejszy udział dźwięków odbitych od bocznych ścian (bardzo słaba propagacja na boki).

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Tym tłumaczono szeroki wklęsły front w Scan Speaku Revelator.

 

Ten głośnik miał być stworzony do łączenia z 8" wooferami.

Ja sobie wymyśliłem, że Beyma ma nieco podobna tubke choć mniejsza więc tez może zawężać promieniowanie do osi. Ale przyznam, że głebiej tego nie analizowałem i może wcale tak nie jest.

  • 4 miesiące później...

Zapomniałem o tym temacie...

 

Ostatecznie wstawiłem cewkę 1,2mHz z układem RLC na GDN 20/100/3-4om za radą misiomora, a na Beymie T2030 przebadałem kilka filtrów w tym filtr elektrycznie 4 rzędu, lecz z wypadkową charakterystyką dość łagodny. Podział pasma spadł wyraźnie w okolice ok. 2,5-2,7 kHz. Złożony filtra miał na celu nie tyle odciążenie kopułki wysokotonowej, bo ta Beyma w krótkiej tubie sobie poradzi bez problemu z taka częstotliwością podziału, ale chodziło o uzyskanie lepszego wyrównania pasma w newralgicznym zakresie do 15kHz.

 

Jeśli chodzi o wnioski ogólne. Zbliżyłem się do brzmienia bardziej typowego dla zestawów 2-dr na 6". Wyższą średnica pasma jest mniej wypchnięta, ale tony średnie nie mają takiej neutralności jak z mniejszych głośników. Są jakby nieco matowe. Przypuszczalnie to cecha odtwarzania okolic pasma 2kHz przez dużą membranę z celulozy drzewnej (taka ładna marketingowa nazwa wprowadzona przez ScanSpeaka na nazwanie tektury stosowanej dość powszechnie na membrany głośników).

Z drugiej strony metalowa kopułka Beymy ma wszelkie cechy charakterystyczne dla na przykład aluminiowych kopułek Seasa. Takie jakby odfiltrowanie z powietrza - niby jest dostatecznie czytelna, a jednak czegoś brakuje w tworzonym klimacie. To jednocześnie skłania do zdejmowania tłumika rezystancyjnego - dla uzyskania wrażenia większej obecności, z czym można bez problemu przesadzić i nawet nie zauważyć jak zakres odtwarzany przez tę kopułkę stanie się dokuczliwy.

 

W każdym razie to gra. Nie cyka i nie plumka. Zasadniczo podzielam w tym względzie spostrzeżenia jakie robił Arturp w swoim projekcie na Eminence Alpha 8 i Beymie T2030.

 

Na koniec porada dla zafascynowanych takimi konstrukcjami... Dołożyć tor średniotonowy, a wszystko stanie się znacznie lepsze niewiele większym kosztem.

 

.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.