Skocz do zawartości
zjj_wwa

Jak, czym zaprojektować płytkę do produkcji krótkie serie ?

Rekomendowane odpowiedzi

Zjj_wwa; obiekt ;) wyślę Ci wieczorem.

 

Co do podkładu obrazka do skopiowania, to zajrzę czy jeszcze mam to co robili znajomi przy mojej pomocy. Jak nie to sam szybko zeskanuję (zrobię fotkę) jakąś płytkę i pociągnę kilka ścieżek, tudzież zrobię obrys… Nie wiem czy dam radę zrobić to dziś wieczorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... a może złą koncepcję dobrałem - zamiast się pieścić z modyfikowaniem kolorem obrazka - to może zostawic go dokładnie takim, jakim jest, a tymczasowo KOLOR warstwy TOP / BOTTOM pozmieniać - na jakikolwiek inny, na czas samego kopiowania - byle by tylko dobry kontrast ścieżek pomimo obrazu w tle uzyskać ?

 

Muszę tak "odwrotnie" spróbować.

Z góry dziękuję za transmisję obiektu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do pytania o kontrast obrazka w tle.

Obrabiam to zawsze w czymś zewnętrznym. Tu masz rację.

DT chyba nie ma jakiejś regulowanej „przeźroczystości”.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przykładzik zrobiony na "szybko". Konwersja kolorów w programie IrfanView., reszta DP.

post-25336-0-72836300-1365523306_thumb.jpg

post-25336-0-95605100-1365523318_thumb.jpg

post-25336-0-53567600-1365523334_thumb.jpg

post-25336-0-85347300-1365523361_thumb.jpg

post-25336-0-28789000-1365523408_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przykładzik super .... Rzeczywiście - zamiast kopać się z koniem - o wiele prościej w irfan'ie po prostu jednym ruchem myszy na odcienie szarości przekonwertować i już.... Rezultat jest dokładnie to o co chodziło.

 

... trawiłeś kiedyś cewki indukcyjne za pomocą takiego pakietu ? ... albo lepiej - całe obwody rezonansowe LC ?

Osiągane częstotliwości to raczej nie znajdą zastosowania w kontekście Audio i tych DAC'ów na gęste formaty ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poniżej krótka instrukcja kopiowania płytek.

 

1. Skanujemy lub fotografujemy płytkę (Foto1).

2. Przycinamy obraz w jakimś edytorze. Ja stosuję Corel PHOTO-PAINT v. 7. Widać na obrazie (Foto2), że płytka jest nieco przekrzywiona. Musimy ją wyprostować. Do tego służą narzędzia obracania. Wspomniany Corel umożliwia obrót o dokładnością o ułamek stopnia.

3. Foto3 to obrócony obiekt w obrazie. Jest prawie dobrze ;). Tu trzeba się przyłożyć!

4. Foto4. Przycinamy obraz do wymiarów płytki!

Jednocześnie warto zaznaczyć punkty lutownicze. Ponieważ obraz jest ciemny, pędzel stawia białą farbę. Elementy do montażu przewlekanego oznaczyłem okrągłymi znacznikiem, elementy do montażu powierzchniowego znacznikiem kwadratowym. Nie należy się przejmować dokładnością. Wstawiając w programie CAD elementy, one określą właściwe odstępy.

 

Uruchamiamy CAD`a, tu DipTrace v. 1.4 (2007r.).

Mierzymy boki płytki. U mnie dłuższy wynoszą 60x55 mm.

Stawiamy na pulpicie ramkę o takich samych wymiarach. Menu <Połączenia> i <Dodawanie Obrysu Płytki>.

 

Z pomocą menu <Obiekty> <Wstaw Obraz> wstawiamy nasz obrobiony w edytorze obrazów obraz. W przykładzie jest to Foto4.jpg.

Obraz wstawiamy dokładnie w obrys płytki (Foto5)! Dlatego w pkt. 4 należało przyciąć obraz.

 

Rysujemy punkty lutownicze i ścieżki (Foto6).

 

Należy oczywiście upewnić się po jakiej stronie płytki (jakiej warstwie) osadzamy i rysujemy.

Pamiętajmy o stosowaniu menu kontekstowego (prawy klik).

 

Tak czy owak, można nadać takie kształty i dowolnie wypełnić miedzią, niemal ;).

post-21293-0-17389600-1365534958_thumb.jpg

post-21293-0-32943800-1365534969_thumb.jpg

post-21293-0-34410900-1365534979_thumb.jpg

post-21293-0-67204300-1365534989_thumb.jpg

post-21293-0-38076900-1365534999_thumb.jpg

post-21293-0-33604600-1365535009_thumb.jpg

  • Lubię to 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz7, wielkie dzięki.

O takie informacje mi chodziło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... trawiłeś kiedyś cewki indukcyjne za pomocą takiego pakietu ? ... albo lepiej - całe obwody rezonansowe LC ?

Robiłem, trawiłem.

Nie w DT, ale to nie ma znaczenia.

 

Wzory do obliczania cewek powierzchniowych są w Internecie.

Ma to sens jedynie w zakresach powyżej wielu MHz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... trawiłeś kiedyś cewki indukcyjne za pomocą takiego pakietu ? ... albo lepiej - całe obwody rezonansowe LC ?

Osiągane częstotliwości to raczej nie znajdą zastosowania w kontekście Audio i tych DAC'ów na gęste formaty ?

:) też odpowiem .

Niestety nie robiłem tego . Jedynie kiedyś w latach 90tych jak był "bum' na zakładanie alarmów do samochodów zaprojektowałem nadajnik na 400MHz i tam zastosowałem obwód rezonansowy będący jednocześnie anteną nadawczą , nawet nieżle to działało , nadawałoby sie świetnie jako pilot do sprzętu audio .

Edytowane przez atmeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co zrobić jeśli program zgłasza iż wykorzystaliśmy limit 300 padów na projektowanej PCB ?

Jest to jedna z możliwości . Należy zastąpić któryś z elementów z biblioteki , najlepiej taki o większej ilości padów ręcznie położonymi padami wykorzystując funkcje -

Place Static Via .

post-25336-0-79536100-1365947338_thumb.jpg

post-25336-0-11643900-1365947367_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PS jakby kogoś zainteresowało , co to jest , te dwa rzędy krótkich ścieżek na pierwszej "fotce" to informuje .... są to łączniki wykonane z PCB do wtyków "męskich".

Dokładniej pisząc to w projektowanych przez siebie układach stosuje najczęściej typowe złocone PINY (takie jak np. do podłączenia twardych dysków w komputerach) .Cześć "żeńską" złącza lutuje w płytke , część " męską" wykorzystuje jako wtyczke . Ale te piny w wtyczce są bardzo słabo połączone mechanicznie ze sobą , aby je wzmocnić przylutowuje do nich taki pasek PCB i do niego lutuje kabelki , sprawdza sie to w praktyce .

 

Super pomysł. Dzięki za podpowiedź.

Nie ma sprawy :) .

post-25336-0-28729500-1365952484_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wykonanie PCB metodami "domowymi".Myśle że autor tematu nie będzie miał mi za złe że nieco rozszerzam tematyke .

 

PCB1 oraz PCB2 fotki wcześniej przytaczanego już projektu sterownika (wycinki płytki w powiększeniu) przedstawiające laminat z naniesionymi ścieżkami . Metoda popularnie zwana "żelazkową" w Moim wydaniu .

Projekt płytki został wydrukowany drukarką laserową na foli do pieczenia mięsa .

Jako element grzejny w procesie przeniesienia nadruku wykorzystałem kuchenke elektryczną z dobrze działającym regulatorem temperatury .

Na kuchenke położona płaska płyta aluminiowa o grubości 10mm , na to laminat warstwą miedzi ku górze , na to wydruk ścieżek na wspomnianej foli do pieczenia (

Hmm widać dobrze upiecze mięska i PCB ) , na folie położyłem prostokąt z dzianiny bawełnianej ( to dla równomiernego rozkładu docisku ) , na to kawałek laminatu a na niego docisk w postaci dość grubego krążka stalowego o wadzie około 4 kg . Całość była wygrzewana około 5 min ( kuchenka wcześniej nagrzana do właściwej temperatury).Po tym czasie ostrożnie aby nie poruszyć foli względem laminatu należy przenieść nasze PCB do naczynia z wodą . Po 20 sekundach moczenia można ostrożnie płynnym ruchem zerwać folie przyklejoną do laminatu .

Fotka PCB3 to końcowy efekt po trawieniu .

Przykładowy układ już polutowałem , żadnych zwarć czy przerw na ścieżkach .

...................

Praktycznie , tanio , i szybko .

post-25336-0-80524400-1366128397_thumb.jpg

post-25336-0-75010700-1366128442_thumb.jpg

post-25336-0-49334000-1366128465_thumb.jpg

Edytowane przez atmeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po tym czasie ostrożnie aby nie poruszyć foli względem laminatu należy przenieść nasze PCB do naczynia z wodą . Po 20 sekundach

tutaj pytania za 100 punktów: czy ten ciężarek wcześniej zdejmujesz, tak ? górną płytkę laminatu przenosisz razem z dolnym i wszystko do wody w jednej całości bez ciężarka, tak ? Ta blacha od spodu aluminiowa to za tackę robi ? Jakaś super hiper gładka musi być, czy "jakakolwiek" docięta na wymiar ?

 

Jaka jest temperatura tego blatu kuchennego ? W skali od zera do dziewięć - co ustawiasz / co Ci działa ?

Czy czekanie aż to ostygnie na tej fajerce do stanu zimnego to jest zły pomysł ? Dlaczego to trzeba na "gorąco" do wody przenosić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tutaj pytania za 100 punktów: czy ten ciężarek wcześniej zdejmujesz, tak ? górną płytkę laminatu przenosisz razem z dolnym i wszystko do wody w jednej całości bez ciężarka, tak ?

Opis tej "technologii" jest jak najbardziej prawdziwy, nie jest jak widzisz szczegółowy , oczywiście nic nie przeszkadza aby doprecyzować opis czynności .

,,,,,,,,,,

Oczywiście delikatnie zdejmuje w kolejności "docisk" , następnie płytke laminatu (ten kawałek płytki służy jedynie jako wyrównanie powierzchni docisku)oraz kawałek dzianiny bawełnianej , następnie zsuwam z płyty grzejnej nasze "pcb" z przyklejoną do niego folią . Ważne aby zrobić to w taki sposób by nie przesunąć folii . Toner z drukarki laserowej jest w tym momencie roztopiony , ma konsystencje dość rzadkiej farby i stąd ta ostrożność . Do wody wkładamy oczywiście sam laminat z przyklejoną do niego folią .

 

Ta blacha od spodu aluminiowa to za tackę robi ? Jakaś super hiper gładka musi być, czy "jakakolwiek" docięta na wymiar ?

ta płyta aluminiowa daje równe podgrzewanie w każdym miejscu (blat "mojej" kuchenki nie jest idealnie równy oraz ma zagłębienie w centrum) . Powinna być gruba na 5-10mm no i o równej powierzchni , nie idealnie znaczy nie jakaś szlifowana ale równa , nie pokrzywiona . Powiedzmy na 10cm nie powinna mieć odchyłki płaszczyzny większej niż 0,1mm. Oczywiście jeśli jeśli ktoś ma równy blat może popróbować bez takiej aluminiowej płyty .

 

Jaka jest temperatura tego blatu kuchennego ? W skali od zera do dziewięć - co ustawiasz / co Ci działa ?

Dokładnej temperatury nie znam , Jest to około 200 stopni . Ale można wstępnie określić jak ustawić grzejnik . Jak to zrobić ? Otóż ustawiamy w przybliżeniu temperature i po odczekaniu kilku minut aż ustabilizuje sie , przykładamy do blatu wydruk z drukarki laserowej może być na papierze ,tonerem do blatu . Dociskamy lekko przez kawałek szmatki bawełnianej i patrzymy czy toner roztapia sie . Toner powinien szybko 0,5sek roztopić sie ale sam papier nie powinien szybko z żółknąć od zbyt wysokiej temperatury . W ten sposób zgrubnie ustalamy , dokładniej należy przeprowadzić kilka testowych prób wykonania PCB szukając optymalnej .

Dla różnych tonerów wypadnie inna temperatura . jednak jest ona w granicach 200stopni +/- 30%.

Czy czekanie aż to ostygnie na tej fajerce do stanu zimnego to jest zły pomysł ? Dlaczego to trzeba na "gorąco" do wody przenosić ?

Nie czekamy aż ostygnie , szkoda czasu a do wody wkładam ponieważ

- szybko stygnie

- folia odzyskuje giętkość co przy usuwaniu jej zapobiega odrywaniu kawałków tonera od powierzchni miedzi . Próbowałem odrywać po ochłodzeniu w powietrzu i toner był miejscami odrywany od miedzi a po ochłodzeniu w wodzie płynnie oddziela sie od foli pozostając na miedzi .zachodzi tu jakieś zjawisko którego nie znam ale zachodzi . Płytke z przyklejoną folią należy na 20 - 30 sekund ochłodzić w letniej wodzie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozne rozszerzalnosci cieplne aluminium i miedzi ;) dochodzi do mikroprzesuniec alu wzgledem tonera przez co sie latwiej odkleja.

 

mam pytanie dotyczace projektowania plytek. zapuscilem autorouting i wyskoczyli mi te czerwone okregi. co powinienem zrobic zeby program sam przestawil sciezki a nie przesunal elementow (lub w niewielkim stopniu)

post-10216-0-86545400-1366729170_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te czerwone okregi

Orzeł to ja nie jestem, ale jest coś takiego jak "Net Classes" ... tam jest sekcja "Clearances" gdzie się ustawia odstępy między poszczególnymi klasami ścieżek .... ale niestety to dla mnie też nieco mętna materia jest, bo oprócz tego są jeszcze inne miejsca, w których są definiowane średnice drill-hole czyli tych otworów na elementy przewlekane.

 

Co więcej: Jeśli korzystasz z jakiejś biblioteki w której są podefiniowane elementy, to przecież już w samej definicji tych elementów są określone odstępy między padami poustalane / podefiniowane. Może się np. okazać, że odstępy tych zdefiniowanych w ramach elementu padów mają się nijak do obranych przez Ciebie grubości ścieżek w określonej Net-Klasie dla autorouting'u.

 

Reasumując: mówiąc krótko - nie mam bladego pojęcia - ale przejrzał bym bardzo dokładnie to co masz ustawione w Net Classes, w Route Setup, w odstępach (clearances) w ramach każdej z używanych Net Classes, oraz zweryfikowałbym czy nie ma knota jakiegoś w definicji tego elementu, który pobrałeś z biblioteki.

 

Albo jeszcze inaczej: wyjdź z założenia, że Ci, co definiowali te biblioteki - dokładnie WIEDZIELI co robią. Wejdź w definicje elementu, podpatrz jakie tam odstępy są, jakie odległości, i staraj się zachować ten sam standard przy prowadzeniu swoich ścieżek ....

 

O! ... a teraz spokojnie czekamy aż Atmeg się wypowie :) ....

 

... aha ... wziąłem pod lupę ten Twój rysunek z tymi scalakami ustawionymi 45 stopni. Wydaje mi się, że to też może być kwestia ustawionego rastra siatki. Poza tym, wejdź jeszcze raz i dokładniej przejrzyj, jakie masz poustawiane opcje w Auto Routingu.

 

Są takie miejsca, gdzie definiuje się nawet preferowany sposób / kształt prowadzonych ścieżek - szczególnie to może być istotne przy podejściu / odejściu od takich padów ustawionych pod kątem.

 

Tam wyraźnie widzę, że Ci autorouter na siłę "kotwiczy" się na rastrze siatki a nie na padzie - ścieżka przykleja się nie do "pada" lecz do "punktu" rastrowego najbliżej pada .... przez to te odległości między ścieżkami stają się zbyt małe. To "kotwiczenie" do rastra przy dochodzeniu do pinów/padów by trzeba jakoś wyłączyć chyba.

 

A jakby to zrobiła małpa ? (czyli np. ja ?) - Ja bym odwróciłbym scalak z powrotem do kąta 0 stopni lub 90 stopni - unikałbym tych skosów ... zapewne wtedy te problemy z kotwiczeniem w dziwnych miejscach automatycznie znikną. ... byle byś tylko scalak dokładnie na rastrze ustawił.

 

Np. te czerwone kółka na krawędzi płytki oznaczają po prostu, że ścieżkę poprowadziłeś (lub została automatycznie poprowadzona) bez zachowania wymaganej minimalnej odległości od brzegowej krawędzi PCB.

Edytowane przez zjj_wwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak wiekszosc z tego racja. plytka skopiowana z boomboxa jvc (jesli jeszcze ktos sie nie zorientowal)

plytka ma byc kopia czesci filtrow a wiec i obrot scalakow jest obowiazkowy. przy scalakach to da rade na piechote wyrownac . tylko pytanie czy wszystko musze robic na piechote czy program moze sam wprowadzic poprawki><?

kolejna rzecz to jak chce przeprowadzic sciezka pod kondkiem 0805 (i to na piechote zrobilem) to jak przekonac do tego autorouter>?

program zainstalowalem w sumie tydzien temu i robie to pierwszy raz w zyciu. program ekstra. tylko go jeszcze rozkminic (lenistwo z tlumaczeniem okienek-angielskojezyczna wersja programu)

 

brzezne kolka biora sie z odleglosci od brzegu plytki (ale te sa jedyne ktorych znam znaczenie).

 

dobre dobre. na piechote ale zrobione :)

efekt w zalaczeniu :)

pady zmniejszone i lekko przemieszczone. szerokosci sciezek nie rusane :D

 

wielkie dzieki za pomoc i wsparcie.

pewnie z czasem sie zorientuje co program potrafi :)

post-10216-0-22004200-1366745068_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, czyżbym niechcący napisał coś inteligentnego ?

:)

 

.. jakieś tam priorytety / reguły postępowania dla tego autorouter'a to oczywiście można "cośtam cośtam" definiować, ale konia z rzędem temu, kto mi powie, jak zmusić autoroutera, żeby celował wprost między nogi kondensatorka 0805, który stoi w dość wąskim rozkroku ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

plytka jvc jak widac bardzo przypomina zasilacz ALWSR. na zdjeciu widac cala cyfre i wzmacniacze od lasera. czesc cyfrowa/zegarek oraz silniki jeszcze nie obstawiona. w ALWSR'e jest podobnie czesc pradowa jest po 2 stronie plytki w stosunku do sygnalowej (zupelnie jak w jvc) ktos tu musial troche poglowkowac zeby to tak ulozyc. cale zasilanie daleko od sygnalowki... oj dalej sie chyba juz nie da..

 

zij dzieki za pomoc.. pod 1206 mamy w kilku miejscach 2 sciezki ;) czyli calkiem niezly szpagacik chinczycy zrobili hehe..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, czyżbym niechcący napisał coś inteligentnego ?

:)

Niepotrzebnie sie martwisz , nic madrego nie napisałeś .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z ograniczeniem do 300 padów można sobie poradzić ;)

 

A jak ?? Ja napisałem do nich że jestem zainteresowany darmowym kodem do 500 PIn'ów i go otrzymałem. Program mam w 2 PC'tach.

 

Do Dip Trace wraca się po pół roku i wiadomo o co chodzi.

 

No fakt i z każdą nową wersją poszerza się biblioteka elementów.

 

Czy da się odrysować z fotki PCB w jakimś programie po to aby można było przy pomocy tegoż programu otrzymać schemat układu ??

To taka inżynieria wsteczna rzecz przydatna przy naprawach .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To taka inżynieria wsteczna rzecz przydatna przy naprawach .

Wcześniej w wątku pokazano, jak z fotki przenieść "ścieżki" do DIPTrace PCB Designer.

 

Taki pomysł do rozważenia podsunę: Mając z kolei już takie odwzorowanie ścieżek, wraz z odwzorowaniem / naniesieniem elementów ... masz do dyspozycji narzędzia "Verification" / "Compare to Schematic" ... Trochę to takie "lewą ręką za prawe ucho", ale lepszy rydz niż nic ?

 

W oparciu o PCB bym zaczął rysować schemat, od czasu do czasu puszczając porównywarkę jak wyżej.

 

W końcu za którymś razem zapewne uda się uzyskać status "zero błędów" czyli zgodność schematu z pcb ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i teraz szanowni Koledzy ja mam pytanie.

Czy ktoś zainstalował i uruchamia mu się DipTrace 1.4 na Windows 8. Jak tego dokonać?

 

W trybie ze zgodnością również nie daje się uruchomić.

Co ciekawe z całego pakietu PCB Layout, Schematic, Pattern Editor, Component Editor, dwa ostatnie uruchamiaj się bez problemu...

 

Czy tylko zostaje zabawa wirtualną maszyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzebię temat bo właśnie szukam w miarę prostego programu do projektowania PCB. Używałem KiCad'a a ale wersja trialowa którą mam ogranicza grubość ścieżki.

Dobrze gdyby program był w miarę przystępny, projektuję rzadko i nie chciałbym co pół roku uczyć się go na nowo.

Coś godnego polecenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niemożliwe, Kicad to program opensource, na licencji GPL, czyli żadnych triali, cudów, wianków, tylko normalna pełnosprawna wersja dostępna bez żadnych opłat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może coś w ustawieniach... poprzednia wersja chodziła mi ok.

tak czy inaczej może jest coś lepszego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może coś w ustawieniach... poprzednia wersja chodziła mi ok.

tak czy inaczej może jest coś lepszego?

 

KiCad jest chyba jednym z najlepszych darmowych środowisk - też miałem opory po zmianie z EAGLE, ale teraz nie narzekam.

Co do grubości ścieżek - wejdź w reguły projektowe -> reguły globalne i ustaw tam szerokość ścieżek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę. Spróbowałem DipTrace i już raczej nie wrócę do czegoś innego. Mega prosty i intuicyjny a na moje projekty spokojnie wersja trialowa wystarczy. Jak się robi coś raz na pół roku bardzo ważne by program był prosty bo wiele rzeczy się jednak zapomina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak podłączyć pady do ścieżek tworzonych za pomocą poligonów w Eagle'u. Na schemacie obwód ma taką samą nazwę. A na płytce po obrysowaniu poligonem i wyłączeniu opcji "Thermals" i tak pozostawia izolację wokół padów N$1, które mają być ze sobą połączone.

post-8167-0-86792300-1492447789_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.