Skocz do zawartości
IGNORED

ProAc Response D18 vs. Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand


Mart2M

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy poziom wymienionych przeze mnie konstrukcji predestynuje je do zakładki "Hi-End", jednakże postanowiłem zadać pytanie na tym właśnie forum, bowiem tutaj jest największa szansa uzyskania merytorycznej odpowiedzi.

 

No właśnie: która z tych konstrukcji jest lepsza? Pod względem wyglądu i jakości wykonania zewnętrznego - to oczywiste, że VA, ale jak jest z dźwiękiem? Czyżby audiofilska neutralność i ortodoksja kontra dźwięk "melomański" - przyjemny, ale odbiegający od wzorca?

 

Czy ktoś miał okazję porównywać bezpośrednio te dwie konstrukcje i zechce się podzielić swoimi wrażeniami? Są sprzedawane u tego samego dystrybutora, pewnie więc wkrótce przekonam się sam "nausznie", jednakże być może ktoś z Kolegów ma już odsłuchy tych skrzynek za sobą i coś napisze...

 

Z góry dzięki i pozdrawiam.

Kup sobie

 

Dynaudio Confidence 5 Floorstanding Speakers

 

Podłącz do szybkiego wzmacniacza, XLO Signature, i będziesz miał Hi End.

 

Morven .No to wszystko już wiesz...

Rada 747 jest w sumie bardzo dobra, niestety Dynaudio Confidence przekracza mój budżet. Poważnie rozważam natomiast zakup Contour S 3.4 z drugiej ręki. Na wielu forach można przeczytać, że ludzie łączą Accu z Dynaudio i jest to dobre połączenie. Ciekaw jestem Waszych opinii na temat Contour S 3.4 oraz ich porównania do kontrukcji wymienionych w temacie. Biorąc pod uwagę poziom cenowy, to powinien być pogrom, ale znając życie, to różnie to bywa...

Z tego co ja wiem to właśnie łączenie Accu z Dynkami nie jest najlepszym pomysłem chyba że masz do tego ultra rozdzielcze kable np wysokie

Acrolinki ale te nie trzyma finansowego sensu.

Sylwester dobrze radzi (jak zawsze). Accu to klucha Dynki też ciepłe. Razem jest ultra buła. To samo Dynki z Ayonem (ten sam dystrybutor :)). Do Dynek to rozdzielczy tranzystor. Nawet jakiś wyższy Rotelek by się nadał

Ja nawet nic nie radzę bo z dobrymi radami to wszyscy wiedzą jak jest.

Dzielę się tylko tym co wiem. Akurat teraz mam jeszcze u siebie ostanie 3 dni Dynaudio Evidence Temptation i grają wyśmienicie ale z szybkimi tranzystorami Jeff Rowland. Accuphase to zupełnie inne granie niż Jeff. Nie twierdzę, że złe ale jednak zupełnie inne.

Mnie tylko ciekawi jak jest w Dynaudio Evidence Temptation z najniższym basem reszta podobno to nie problem?

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Trudno mi odpowiedzieć na to pytanie bo u mnie te kolumny stoją w pomieszczeniu o dość trudnej akustyce. To 55m2 otwarte na kolejne 115m2.

Akustycznie to 170m2 i efekt jest taki, że pomieszczenie osłabia bas każdych kolumn w miejscu odsłuchu a "skradziony" bas wyrzuca daleko poza pokojem odsłuchu.

Tak się dzieje z każdą parą kolumn. To samo jest z Dynaudio, z TAD czy z Avalonami.

I gdy pytasz jaki jest niski bas to zgodnie z prawdą muszę powiedzieć, że jest go za mało. Owszem niskie zejście jest ale brakuje masy, dociążenia.

Tyle, że ten sam problem jest zawsze ze wszystkimi kolumnami.

Średnica i góra jest super a bas szybki, rozdzielczy ale brakuje mu masy i niskiego ataku.

Pytanie jakby było w zamkniętym pokoju 30-60m2.

Na pewno dużo lepiej ale na ile to nie wiem.

 

Mam jednak na wsparcie Wilson Benesch Torus i chodząc na 20% mocy pięknie dopełnia i dociąża dźwięk. Uzupełnia to co "kradnie" pomieszczenie.

Rada 747 jest w sumie bardzo dobra, niestety Dynaudio Confidence przekracza mój budżet. Poważnie rozważam natomiast zakup Contour S 3.4 z drugiej ręki. Na wielu forach można przeczytać, że ludzie łączą Accu z Dynaudio i jest to dobre połączenie. Ciekaw jestem Waszych opinii na temat Contour S 3.4 oraz ich porównania do kontrukcji wymienionych w temacie. Biorąc pod uwagę poziom cenowy, to powinien być pogrom, ale znając życie, to różnie to bywa...

 

No, nie jest dobra. Dynaudio Confidence 5 ma 83 dB skuteczności. Katalogowo. W rzeczywistości może mieć jeszcze mniej. Z twoim wzmacniaczem to by było plumkanie ,a nie granie. Do tej kolumny wzmacniacz musi być nie tylko szybki ,ale i wyjatkowo mocny.

A ja polecam sprawdzic kolumny polskiej manufaktury Studio 16 Hertz. Minas Anor z Accu ( wprawdzie starszym E 303X ) zgrały się znakomicie . Czarowały niczym z lampą . W odwodzie są jeszcze bardzo chwalone Ariesy na iluminatorach ( tych nie słuchałem )

A ja polecam sprawdzic kolumny polskiej manufaktury Studio 16 Hertz. Minas Anor z Accu ( wprawdzie starszym E 303X ) zgrały się znakomicie . Czarowały niczym z lampą . W odwodzie są jeszcze bardzo chwalone Ariesy na iluminatorach ( tych nie słuchałem )

 

Skoro padła już propozycja kolumn na iluminatorach to moim zdaniem warto sprawdzić esy z poniższej aukcji:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jeśli ich stan jest bdb to jest to imho duża okazja.

 

W temacie ProAc'ów - w domu słuchałem tylko Studio 130 - i dźwięk nie przypadł mi do gustu - szukałem wówczas następcy dla Vienna Acoustic Mozart Grand i na ProAc'i ich nie zamieniłem.

Nie wiem jak Tobie ale mi w Viennach podobało się wszystko z wyjątkiem pogrubionego basu, co było skutkiem forsowania niskiego zejścia przy małych i miękkich membranach.

 

Jeśli masz podobne odczucia to sprawdź jeszcze trochę mniej oczywiste propozycje:

AkustyK AR3 - monitory na 30cm głośniku ATC, kopułce ATC i pierścieniowym Scan-speak'u.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Equilibrium Euphoria - kolumna na głośnikach Eton - słuchałem ich co prawda tylko na wystawach (kilku modeli) ale dźwięk był równy dynamiczny i szybki wiec może warto je sprawdzić.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Osobiscie uwazam, ze proca z accu to nie jest dobre polaczenie, ale duzo teZ zalezy od zrodla i kabli.

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

ProAc Response D18 jest na przestarzałym tweeterze Scan Speaka z lat 80 tych. Nie znam midwoofera ale ten tweeter nawet w najlepszej aplikacji zagra tylko na pewnym poziomie. Za niskim jak na cenę kolumn i dzisiejszą konkurencję.

Vienny miałem ale Beethoven. Podobna koncepcja co Grandy . Z tym ze moje miały też stary tweeter 9300 a te mają ciut lepszy 9500 - obydwa też Scan Speaka.

Co do Vienn to wymagają cholernie dużo prądu i dlatego często są łączone z Krellami . Jednak też obydwa tweetery ( 9300 i 9500 ) to też stareńkie i przeciętne konstrukcje które ulegają dzisiejszym i znacznie tańszym głośnikom.

Vienny urzekają polipropylenową średnicą - na długie relaksujące godziny słuchania

 

Posłuchaj sobie Kefów R700 czy R900 . To są kolumny - pokaz możliwości dzisiejszych technologii . Są max przejrzyste bez ostrości a stereofonia , dynamika , przestrzeń , stereo i lokalizacja powala .

Z ciepłym Accu powinno być OK ;) Mają dość wysoką sprawność więc Accu powinien je pociągnąć.

muda44 <- wielkie dzięki za merytoryczny wpis! Na takie wpisy właśnie czekałem!

 

Tak też myślałem, że ten tweater zapplikowany w ProAcach będzie przeciętny. Pamiętam wychwalane i nagradzane podłogówki z serii Studio - bodajże model 120 i na wysokich tonach to była po porstu masakra, nawet jak na tą, dość niską półkę cenową. Vienki, które posiadam, po tych ProAcach na wysokich tonach zagrały wręcz jak szczyt hi-endu... Ogólnie lubię brzmienie Vienny, jednakże moje Bachy to jednak dość tanie konstrukcje i mają swoje ograniczenia. Z drugiej strony ten konkretny model Vienek brzmi bardzo żywo i z niezłym PRAT. Słuchałem BBG i, pomimo że ogólnie niewątpliwie o wiele lepsze, zagrały mniej żywo i energicznie, z gorszym PRAT niż młodsi bracia. Para była jednak niewygrzana, a wzmacniacz mógł być niesynergiczny. Accu E-308 ma wystarczająco mocy, by w pełni je napędzić BBG. Pewnie nie obędzie się bez wypożyczenia ich do odłsuchu...

 

A czy porównywał ktoś te Vienki (BBG) do Contour S 3.4? Te drugie są prawie dwukrotnie droższe, więc można się spodziewać znacznie lepszego dźwięku, ale jestem ciekaw jak wypadłoby takie porównywanie "łeb w łeb". Wydaje mi się, że to jedne z najtańszych, ale grających już jednak bardzo dobrze, małych kolumn podłogowych wpisujących się w koncepcję "muzykalnego", "melodyjnego" brzmienia.

 

 

 

 

W temacie ProAc'ów - w domu słuchałem tylko Studio 130 - i dźwięk nie przypadł mi do gustu - szukałem wówczas następcy dla Vienna Acoustic Mozart Grand i na ProAc'i ich nie zamieniłem.

Nie wiem jak Tobie ale mi w Viennach podobało się wszystko z wyjątkiem pogrubionego basu, co było skutkiem forsowania niskiego zejścia przy małych i miękkich membranach.

 

 

Mnie się w Mozartach Grand nie podobała zbyt ciepła, zaokrąglona góra i dość mocne złagodzenie ataku. Dlatego wybrałem Bachy Grand, które nie miały tych przypadłości, ale za to są gorsze w innych aspektach (np. lekko wycofana średnica). W Vienkach dobre brzmienie zaczyna się tak naprawdę chyba dopiero od modelu BBG, a i tak trzeba odpowiednio dobrać wzmacniacz, jeśli mają zagrać bajecznie. Jestem wielkim fanem Vienek, ale intuicja mi mówi, że Dynaudio Contour S 3.4 byłby jednak pewnie lepsze. Tylko czy aż o tyle lepsze, ile wynosi różnica w cenie?

Beethoven Baby Grand to jednak inna klasa niż Twoje . Można by je kupić i z czasem wymienić w zwrotnicy tweetera polipropyleny Audyna na czerwonego Jantzena. Tak miałem zrobić w swoich .

Posłuchaj tych Kefów. To całkiem inna szkoła , ale odkąd wszedłem w tą szkołę to nie widzę powrotu do miękkich membran .

Odmiana i inny punkt " widzenia " przyda się .

 

O Beethoven Baby Grand pytaj Violetta i Discomaniac71

Dobra, posłucham KEFów! :-)

 

muda, a co sądzisz na temat KEF REFERENCE 203/2? Trochę zniechęca mnie tytanowa kopułka. Po traumatycznych doświadczeniach z Focalem, zaliczam siebie do grona słuchaczy jednoznacznie jedwabnolubnych... ;-)

Beethoveny w czarowaniu średnicą są trudne do pobicia . W końcu to polipropylen a ten ma tą swoją charakterystyczną barwę .

Ale ta rozdzielczość , precyzja , hektary przestrzeni , szybkość i dynamika Kefa przelały szalę wyboru ;)

Są jak dobre słuchawki . W końcu słychać ot tak bez wysiłku to co jest w tle a co ginie na większości kolumn .

 

Dynaudio idą bardziej w stronę Vienn .

 

Miałem takie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Piękny kawał mebla , chociaż R seria jest jeszcze lepiej wykonana :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Do jak dużego pomieszczenia poszukujesz głośników?

 

Słuchałem wszystkich tych, o których piszesz (D18, VA BBG, S 3.4) ale w różnych pomieszczeniach i różnych zestawieniach, więc trudno o wiążącą opinię. Garść refleksji:

D18 - na pewno postęp względem D15, który po prostu słabował w basie. Z D18 jest pod tym względem lepiej (zejście, masa), ale jednocześnie trzeba pokombinować z ustawieniem żeby uniknąć wzbudzania basu. Poza tym, jest bardzo dobrze, podobają się zwłaszcza wysokie tony z blaskiem, powietrzem. Głośnik odbieram jako zdecydowanie bardziej przejrzysty względem VA BBG oraz nieco bardziej przejrzysty od Contoura 3.4.

 

VA BBG - pastelowy, przyjemny głośnik raczej do przyjemnego słuchania muzyki niż audiofilskiego dzielenia włosa na czworo. Bezpieczny wybór, pod warunkiem że pomieszczenie jest wystarczająco duże.

 

Contour S3.4 - wymagający i w ustawieniu i w amplifikacji (przy zbyt słabym prądzie dźwięk będzie płaski, bez ikry). Zrównoważony, spójny przekaz, bez nadmiernych fajerwerków i forsowania któregokolwiek z pasm, przy czym jak to w Dynaudio mocno podparty w basie. Głośnik podatny na wewnętrzną konkurencję - powierzchnię do dajmy na to do 25-26 m2 spokojnie "obrobi" bliźniaczy monitor S 1.4, a w cenie S 3.4 można też dorwać S25.

D18 w moim odczuciu grają całkiem gładko i rozdzielczo, podobnie jak D2, które mają chyba ten sam przetwornik wysokotonowy Scan Speaka. Naprawdę, w tej klasie góra jest świetna, choć oczywiście nie twierdzę, że nie można lepiej.

 

D2 mają wręcz trójwymiarową scenę. Zaskoczyło mnie różnicowanie wysokości sceny, gdzie wokal Hetfielda był wyżej umiejscowiony na nich, niż na innych kolumnach z podobnej grupy cenowej.

Witam,

od roku posiadam D18, kupiłem na podstawie odsłuchów w kilku sklepach jednego dnia - nie miałem za dużo czasu a coś potrzebne było do słuchania. Może i szybko to zrobiłem, ale wiedziałem czego się spodziewać i ten dźwięk przypadł mi do gustu. Lubię jak nie ma kocyka, jest przejrzyście, rozdzielczo a jednocześnie nie sucho, nie natarczywie, muzykalnie w tej klasie cenowej. Nie wnikałem jakie przetworniki w nich siedzą, ważne dla mnie jak gra, bo za to powinno się płacić. D18 lubią raczej 20m2 i więcej. Jak dla mnie bas powinien być mniej wspomagany basreflexem, w moim pomieszczeniu bywa go czasem za dużo (pomieszczenie mam kiepskie akustycznie a za dużo nie mogę zrobić).

Co do wspominanych Viena Acoustic Baby Beethoven nie mam doświadczenia, słuchałem tylko Grand Bach i tam średnica była faktycznie czarująca ale basu za dużo, za ciężko (jak dla mnie więcej niż ProAc D18) i dźwięk wycofany (D18 grają na linii głośników), bardziej do intymnego odsłuchu.

Wszystko oczywiście zależne od pomieszczeń i sprzętu - a jedno i drugie było niestety inne - także moje spostrzeżenia należy potraktować na 50%;)

muda, a co sądzisz na temat KEF REFERENCE 203/2?

Nie słuchałem ale trochę słyszałem. To Kefy na starych głośnikach .

Do niedawna Kef był bardzo przeciętny . Zmieniło się to po wykupieniu firmy przez BP i wpakowania w nią sporej kasy.

Tak powstały Blade , LS50 i seria " R " .

Dzisiaj nie musi to być Scan Speak czy inne , kiedyś poważane głośniki . Czas nie stoi w miejscu i taki Kef pokazuje co można zrobić w dzisiejszych czasach mając kasę.

 

Trochę zniechęca mnie tytanowa kopułka. Po traumatycznych doświadczeniach z Focalem, zaliczam siebie do grona słuchaczy jednoznacznie jedwabnolubnych... ;-)

Mając przeciętny sprzęt i metalowe Seasy 27TBFC/G , też nie byłem zadowolony . Zastąpiły je wielokrotnie droższe Scan Speaki D3004/6600 .

Mając sprzęt dużo lepszy miałem Harpie Amstaffy na bliźniaczym 27TBC/G . Po małej korekcie w zwrotnicy ten tani tweeter mnie rozwalił na łopatki . Zero ostrości , suchości czy metalowego nalotu . A rozdzielczość raczej niedostępna dla szmacianych tweeterów .

Kefy " R " nie mają najwyższej góry jakiejś wybitnej , chociaż może za mało grały . Ale to góra lepsza o lata świetlne od starego 19mm Scana a średnica - lepszej w życiu nie słyszałem. Nie ma w tych kolumnach grama czegoś co by można było powiązać z alu czy alu + magnez . Na pewno warto by wstawić lepsze elementy w zwrotnicach bo w tej klasie sprzętu to bardzo ważne i znacznie poprawia brzmienie kolumn.

I jak zauważyłem , metalowe przetworniki są wrażliwe na te elementy .

 

Szukając kolumn warto jednak popatrzeć na przetworniki .

Najlepiej zrobione kolumny zagrają tylko tak dobrze , na ile pozwolą im przetworniki .

Dzisiaj wybór jest ogromny i trzeba uważać na produkty które jadą na renomie czy to przetworników czy nazwy firmy .

Nie słuchałem ale trochę słyszałem. To Kefy na starych głośnikach .

Do niedawna Kef był bardzo przeciętny . Zmieniło się to po wykupieniu firmy przez BP i wpakowania w nią sporej kasy.

Tak powstały Blade , LS50 i seria " R " .

Dzisiaj nie musi to być Scan Speak czy inne , kiedyś poważane głośniki . Czas nie stoi w miejscu i taki Kef pokazuje co można zrobić w dzisiejszych czasach mając kasę.

 

 

Mając przeciętny sprzęt i metalowe Seasy 27TBFC/G , też nie byłem zadowolony . Zastąpiły je wielokrotnie droższe Scan Speaki D3004/6600 .

Mając sprzęt dużo lepszy miałem Harpie Amstaffy na bliźniaczym 27TBC/G . Po małej korekcie w zwrotnicy ten tani tweeter mnie rozwalił na łopatki . Zero ostrości , suchości czy metalowego nalotu . A rozdzielczość raczej niedostępna dla szmacianych tweeterów .

Kefy " R " nie mają najwyższej góry jakiejś wybitnej , chociaż może za mało grały . Ale to góra lepsza o lata świetlne od starego 19mm Scana a średnica - lepszej w życiu nie słyszałem. Nie ma w tych kolumnach grama czegoś co by można było powiązać z alu czy alu + magnez . Na pewno warto by wstawić lepsze elementy w zwrotnicach bo w tej klasie sprzętu to bardzo ważne i znacznie poprawia brzmienie kolumn.

I jak zauważyłem , metalowe przetworniki są wrażliwe na te elementy .

 

Szukając kolumn warto jednak popatrzeć na przetworniki .

Najlepiej zrobione kolumny zagrają tylko tak dobrze , na ile pozwolą im przetworniki .

Dzisiaj wybór jest ogromny i trzeba uważać na produkty które jadą na renomie czy to przetworników czy nazwy firmy .

Muda

Który KEF "R" to niby taki dobry jest ? No chyba że po prostu niewiele w zyciu słyszałeś - to wówczas ok.

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Opublikowano · Ukryte przez cir, 31 Lipca 2013 - Brak powodu
Ukryte przez cir, 31 Lipca 2013 - Brak powodu

Dobra, posłucham KEFów! :-)

 

muda, a co sądzisz na temat KEF REFERENCE 203/2? Trochę zniechęca mnie tytanowa kopułka. Po traumatycznych doświadczeniach z Focalem, zaliczam siebie do grona słuchaczy jednoznacznie jedwabnolubnych... ;-)

 

Nie trać czasu, czas to pieniądz.

Słyszałem wystarczająco wiele , żeby mieć pojecie co dobre a co nie .

Po 26 latach wiem czego się spodziewać po głośnikach papierowych , węglowych , polipropylenie czy membranach metalowych.

Nie znam natomiast ceramiki.

To są głośniki na miarę dzisiejszych czasów . Szkoda tylko ze poskąpili na gniazdach , okablowaniu i elementach zwrotnic . Ale to nie problem .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 1 miesiąc później...

ProAc Response D18 jest na przestarzałym tweeterze Scan Speaka z lat 80 tych. Nie znam midwoofera ale ten tweeter nawet w najlepszej aplikacji zagra tylko na pewnym poziomie. Za niskim jak na cenę kolumn i dzisiejszą konkurencję.

Vienny miałem ale Beethoven. Podobna koncepcja co Grandy . Z tym ze moje miały też stary tweeter 9300 a te mają ciut lepszy 9500 - obydwa też Scan Speaka.

Co do Vienn to wymagają cholernie dużo prądu i dlatego często są łączone z Krellami . Jednak też obydwa tweetery ( 9300 i 9500 ) to też stareńkie i przeciętne konstrukcje które ulegają dzisiejszym i znacznie tańszym głośnikom.

Vienny urzekają polipropylenową średnicą - na długie relaksujące godziny słuchania

 

Posłuchaj sobie Kefów R700 czy R900 . To są kolumny - pokaz możliwości dzisiejszych technologii . Są max przejrzyste bez ostrości a stereofonia , dynamika , przestrzeń , stereo i lokalizacja powala .

Z ciepłym Accu powinno być OK ;) Mają dość wysoką sprawność więc Accu powinien je pociągnąć.

Witam ,tak było ale w 15 gdzie był D2010 Scan Speaka.D18 mają głośnik wysokotonowy wyglądajacy bardzo podobnie, ale juz z bliska widać,że np.membrana jest juz inna.Jest to głośnik zrobiony na zamówienie najprawdopodobniej u seasa, na zamowienie ProAca.Nisko/średnio tonowy jest seasa z serii excel.

  • 2 miesiące później...

Do jak dużego pomieszczenia poszukujesz głośników?

 

Słuchałem wszystkich tych, o których piszesz (D18, VA BBG, S 3.4) ale w różnych pomieszczeniach i różnych zestawieniach, więc trudno o wiążącą opinię. Garść refleksji:

D18 - na pewno postęp względem D15, który po prostu słabował w basie. Z D18 jest pod tym względem lepiej (zejście, masa), ale jednocześnie trzeba pokombinować z ustawieniem żeby uniknąć wzbudzania basu. Poza tym, jest bardzo dobrze, podobają się zwłaszcza wysokie tony z blaskiem, powietrzem. Głośnik odbieram jako zdecydowanie bardziej przejrzysty względem VA BBG oraz nieco bardziej przejrzysty od Contoura 3.4.

 

VA BBG - pastelowy, przyjemny głośnik raczej do przyjemnego słuchania muzyki niż audiofilskiego dzielenia włosa na czworo. Bezpieczny wybór, pod warunkiem że pomieszczenie jest wystarczająco duże.

 

Contour S3.4 - wymagający i w ustawieniu i w amplifikacji (przy zbyt słabym prądzie dźwięk będzie płaski, bez ikry). Zrównoważony, spójny przekaz, bez nadmiernych fajerwerków i forsowania któregokolwiek z pasm, przy czym jak to w Dynaudio mocno podparty w basie. Głośnik podatny na wewnętrzną konkurencję - powierzchnię do dajmy na to do 25-26 m2 spokojnie "obrobi" bliźniaczy monitor S 1.4, a w cenie S 3.4 można też dorwać S25.

 

Dzięki za merytoryczny wpis. Słuchałem tych Contour S3.4 z Accuphase E-350 i raczej rozczarowały, zwłaszcza w kontekście ceny. Brzmienie poprawne, ale dość mało angażujące. Mały, słaby bas - zupełnie nie jak w Dynaudio. Podobno kolumny były niewygrzane, być może to była główna przyczyna przeciętnego brzmienia. Za to Dynaudio Confidence były super, dużo lepsze granie, dla mnie w zasadzie bez wad, jednakże są to kontrukcje poza moim budżetem.

 

A czy ktoś słuchał wyższych ProAców - D28? Ciekawi mnie też Harbeth SHL5 - podobno magiczne granie, ale problemy z basem i najogólniej mówiąc muzyka rockowa nie brzmi na nich zbyt ciekawie.

 

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie opinie.

A czy ktoś słuchał wyższych ProAców - D28? Ciekawi mnie też Harbeth SHL5 - podobno magiczne granie, ale problemy z basem i najogólniej mówiąc muzyka rockowa nie brzmi na nich zbyt ciekawie.

 

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie opinie.

Słuchałem ProAc D18 i D28. D28 to kolumny jakby z innego świata w porównaniu do D18. W spokojniejszym graniu czarowały brzmieniem ale na rock'u się wykładały jakby nie mogły nadążyć z dynamiką. Może to wina wzmaka MF M6i ale na przykład B&W 804 z tym wzmakiem zagrały bez zarzutu tak w spokojnym jak i bardzo dynamicznym repertuarze

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.