Skocz do zawartości
IGNORED

Dlaczego winyl NIE BRZMI lepiej od CD?


Rekomendowane odpowiedzi

slyszalne wady to pewnie szumy?

'Purple', już wymieniałem, nie każ mi powtarzać.

natomiast uderzająca jest Twoja ignorancja, powtarzam jeszcze raz dźwięk docierający do uszu człowieka nie zawiera informacji o kierunku z którego dociera, natomiast mózg analizuje różnice czasów w jakich dany impuls dociera do prawego i lewego ucha, a także odbić tego impulsu od ścian i przedmiotów znajdujących sie w otoczeniu żródła (rys), różnice dróg, które ma do pokonana fala impulsu akustycznego są przyczyną różnych czasów dotarcia do uszu słuchacza co jest porównywane przez ośrodek słuchu w mózgu

Natomiast dla mnie jest uderzająca Twoja ignorancja dotycząca zjawisk zakłócających dotyczących odsłuchu stereo w naszych warunkach akustycznych, które są znacznie silniejsze od tej Twojej teorii, z którą się zgadzam, dotyczącej stromych zboczy impulsu jako panaceum na bardzo wysoką jakość dźwięku z systemu stereo.

P.S. Udowodnij że słyszysz zmianę nachylenia zbocza impulsu ! 10/10.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

zapewniam Cię że Ty także rozrózniasz różne nachylenia zbocza impulsu wystarczy że porównasz dźwięk na żywo w filharmonii z jego zapisem na przykład na cd audio

Nie mam dostępu do nagrania koncertu w filharmonii, na którym byłem obecny. Nikt chyba nie ma takiego dostępu bo musiałby uczestniczyć w rejestracji na żywo. Zwróć uwagę że nawet jak byś miał taką możliwość to odtwarzanie w domu jest zakłócone w domu wieloma elementami, które uniemożliwiają odtworzenia przestrzeni fazowej o której piszesz. Poczytaj o filtracji grzebieniowej w akustyce i spróbuj to skojarzyć z Twoimi teoriami.

pozdrawiam

Również pozdrawiam :-).

Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

jest zakłócone w domu wieloma elementami, które uniemożliwiają odtworzenia przestrzeni fazowej

Lechu znowu piszesz głupoty, o wpływie akustyki pomieszczenia na nagranie możesz mówić w Taj Mahal, a nie u Ciebie w pokoju, gdzie masz meblościankę, dywan, zasłony i boazerię, a efekty fazowe uzależnione są praktycznie tylko od jakości nagrania studyjnego, czyli czy po prostu takie efekty zostały zarejestrowane w studio bo komercyjne nagrania zawierają przede wszystkim stereofoniczne efekty amplitudowe i fazowe najwyżej do ok. 0,1ms

gdzie masz meblościankę

Nie mam meblościanki.

dywan,

Mam.

zasłony

Mam

boazerię

Nie mam.

a efekty fazowe uzależnione są praktycznie tylko od jakości nagrania studyjnego

Widziałeś jak wygląda pomiar kolumn w miejscu odsłuchu bez uśredniania wykresu i z uwzględnieniem odbić ? Kiedyś takie pomiary robiły niemieckie pisma audiofilskie (niestety znów było to dawno temu)

czyli czy po prostu takie efekty zostały zarejestrowane w studio bo komercyjne nagrania zawierają przede wszystkim stereofoniczne efekty amplitudowe i fazowe najwyżej do ok. 0,1ms

Niestety do innych nie mamy dostępu. Przynajmniej ja nie mam. Już była na ten temat rozmowa. Jesteśmy w punkcie wyjścia i słuchamy tego co nam dostarczą realizatorzy studyjni w ramach swoich umiejętności i możliwości. Niektóre z tych realizacji brzmią nawet z CD zadziwiająco dobrze.

Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

jak wygląda pomiar kolumn w miejscu odsłuchu

słuchasz Twojego zestawu na pełnej mocy? ciekawe jak długo byś wytrzymał? na optymalnym poziomie mocy możesz dać sobie spokój z odbiciami mając tylko dywan i zasłony

Niestety do innych nie mamy dostępu

przynajmniej weź na to poprawkę i trochę więcej wyobraźni?

słuchasz Twojego zestawu na pełnej mocy?

Nie, ale zdarza się że słucham z głośnością zbliżonej do koncertowej. Oczywiście dopasowaną do typu muzyki. Dla rocka to czasem zdarza się że jest bardzo głośno.

ciekawe jak długo byś wytrzymał?

Na koncercie rockowym wytrzymuje 2 godziny, ale staram się nie nadużywać takich głośności bo to demoluje słuch i później nie słychać tej przestrzeni fazowej i oczywiście paru innych rzeczy ;-).

mając tylko dywan i zasłony

Są jeszcze "ustroje akustyczne" w postaci miękkich mebli, firan i roślinek różnego rodzaju.

przynajmniej weź na to poprawkę i trochę więcej wyobraźni?

Próbuję pobudzić swoją wyobraźnię, ale nie chcesz dostarczyć/polecić odpowiedniego nagrania lub chociaż zaproponować jakiegoś testu sygnałowego pokazującego słyszalność opisywanych przez Ciebie zjawisk.

 

Podziwiam Twoją cierpliowść.

:-) Dzięki.

Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Jeszcze na temat odpowiedzi impulsowej gramofonów można znaleźć w tekście "Multidimensional audio" by Henning Moller, Bruel&Kjaer tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

rys. 8 strona 8, oraz rys 13 strona 13.

 

A także w publikacji "Audible effects of mechanical resonances in turntables" by Paul Ladegard,Bruel&Kjaer , tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

rys 25, strona 10.

 

 

Lechu znowu piszesz głupoty, o wpływie akustyki pomieszczenia na nagranie możesz mówić w Taj Mahal

Purple może byś tak przeniósł się do jakiegoś wątku o zestawach głośnikowych. Wiesz oni mają wiele do poprawy w zakresie odpowiedzi impulsowej. Zwłaszcza polecam Ci sprawę odpowiedzi impulsowej użytkownika "Papier w oleju"

 

Wracając do tematu jak się porówna dwa obrazki

1) Złożenie sygnału prostokątnego z sinusów

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

z 2) Z odpowiedzią na sygnał prostokątny 1kHz wkładki Lodon Jubilee:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To wyraźnie widać że ta wkładka gramofonowa coś od siebie dodaje w zakresie "dzwonienia". Co zresztą potwierdzają obrazki z powyżej cytowanych publikacji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Dzius

Użytkownik chrysophylax dnia 19.02.2016 - 15:07 napisał

Podziwiam Twoją cierpliowść.

:-) Dzięki.

Lechu, uważaj, żebyś nie został męczennikiem?

 

Złożenie sygnału prostokątnego z sinusów

to złożenie jest graficzną interpretacją widma prostokąta, tzn dowodzi, że prostokąt mozna przedstawić za pomocą nieskończonego szeregu fouriera, czyli widmo prostokata jest nieskończone, czyli aby prawidłowo przenieść sygnał prostokątny potrzebne jest nieskończone pasmo przenoszenia, ale jako, że widmo to w nieskończoności wygasa, czyli wystarczy przenieść główną część widma, aby prostokąt był maxymalnie wierny, czyli pasmo przenoszenia powinno być jak najszersze,
wkładka gramofonowa coś od siebie dodaje w zakresie "dzwonienia"

rzeczywiście wkładka dzwoni, ale ma bardzo strome pionowe boki prostokąta i to bardziej niż na oscylogramie cd audio

wątku o zestawach głośnikowych

w dobie przetworników wstęgowych odpowiedź impulsowa kolumny zależy od projektu zwrotnicy, charakterystyka czestotliwościowa osiąga nawet 100khz, jest tylko kwestia płaskiej charakterystyki fazowej, bo transjenty które ma przenosić kolumna głośnikowa to nie tylko widmo częstotliwości ale także widmo fazowe, jeśli zwrotnica przesunie fazę którejś harmonicznej to doda się ona do widma inaczej niż w wejściowym oryginale i zniekształci impuls

Rysunek impulsów wg Purple z prawidłowymi relacjami rozmiarów oraz specjalnie dla niego malarstwo w stylu Picasso. :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-31634-0-82553700-1455913526_thumb.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Dzius

Lechu, uważaj, żebyś nie został męczennikiem?

Spokojnie, zawsze zostaje mi słuchanie muzyki :-). To mnie nie męczy, więc męczennikiem nie zostanę.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Jeszcze obrazki dla Purple. Tak się wymądrzał na temat rekonstrukcji sygnału z próbek, to niech ma coś dla oczu.

( amplitudy próbek dobrane tak na oko, ale i tak efekt końcowy dobrze wyszedł)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-31634-0-85028200-1455919316_thumb.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-31634-0-88736600-1455919458_thumb.png

post-31634-0-00323600-1455919688_thumb.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Dzius

impulsów wg Purple z prawidłowymi relacjami rozmiarów

Dzius to Twoje pomiary na laptopie? u Ciebie też cd audio wygląda najbiedniej?

 

to niech ma coś dla oczu

uderzająca wierność

Dzius Twoich rysunków mógłby Ci pozazdrościć sam Picasso, ja nie muszę nic mierzyć a Tobie radzę spreparować impuls np 5 cykli 15khz, żebyś wiedział gdzie impuls się zaczyna, bo u mnie świetnie widać gdzie paczka 10 cykli się zaczyna i kończy, a Twój rysunek powinien wyglądć inaczej, bo przetwornik jest układem logicznym a nie picassem z ołówkiem w ręku, i pierwszy stopień tego układu, generuje schodki lączące wartości próbek a w dalszym ciągu filtr cyfrowy je wygładza

 

uderzająca wierność

Człowieku w tej sprawie, tak jak w przypadku ty 5 sinusów 15kHz, złapany zostałeś na braku zrozumienia zagadnienia.

Znaczna część Twoich wywodów też jest tym skażona. Można to oczywiście wszystko udowodnić krok po kroku, ale nikt tu nie siły i ochoty wkładać dużo pracy w to by udowodnić coś ....... co nie jest warte udowodnienia, czyli jakoś Twojej wiedzy i rozumowania. Wracając do odtworzenia kształtu sygnału analogowego z próbek cyfrowych zarzucałeś mi coś w rodzaju fantazji malarskiej, myląc przy tym tzw. pamiętanie rzędu zerowego z odtworzeniem analogowego sygnału. Wystarczy znaleźć odpowiednią literaturę, by bez pomiarów oscyloskopem potwierdzić że rozumiesz tę sprawę opacznie.

Patrz tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To klasyczna pozycja książkowa "The Scientist and Engineer's Guide to Digital Signal Processing"

By Steven W. Smith, Ph.D

Abyś nie gubił się w rysunkach pozwoliłem sobie skopiować odpowiednią sekwencję ilustrującą Twój błąd. Znaczy mylisz ze sobą dwa ostanie rysunki , co można znaleźć w Twoich bazgrołach Poniżej.

Dzius Twoich rysunków mógłby Ci pozazdrościć sam Picasso, ja nie muszę nic mierzyć a Tobie radzę spreparować impuls np 5 cykli 15khz, żebyś wiedział gdzie impuls się zaczyna, bo u mnie świetnie widać gdzie paczka 10 cykli się zaczyna i kończy, a Twój rysunek powinien wyglądć inaczej, bo przetwornik jest układem logicznym a nie picassem z ołówkiem w ręku, i pierwszy stopień tego układu, generuje schodki lączące wartości próbek a w dalszym ciągu filtr cyfrowy je wygładza

Załączone miniatury

15kHz_z_komputera_probki_normal_cykl.png

post-31634-0-58514300-1455958838_thumb.png

post-31634-0-11690600-1455959192_thumb.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Dzius

w przypadku ty 5 sinusów 15kHz

Dzius nadal nie rozumiesz, że Twój laptop spóźnia się z odpowiedzią na paczę 5 cykli sin 15khz o ok 0,1ms co w elektroakustyce jest niedopuszczalne w obliczu rozdzielczości fazowej ucha ludzkiego wynoszącej 10 mikrosekund, i nie rozumiesz jak działa przetwornik cyfrowo-analogowy, licznik przetwarza słowa 16-bitowe na wartości próbek i to przedstawia mój rysunek a co to są te kreski łączące u Ciebie punkty szczytowe próbek, czegoś takiego nie ma, to jest wytwór Twojej chorej wyobraźni, nic mi nie udowodnisz bo nie rozumiesz podstawowych zasad elektroakustyki Edytowane przez purple2

nie rozumiesz jak działa przetwornik cyfrowo-analogowy, licznik przetwarza słowa 16-bitowe na wartości próbek i to przedstawia mój rysunek a co to są te kreski łączące u Ciebie punkty szczytowe próbek, czegoś takiego nie ma, to jest wytwór Twojej chorej wyobraźni, nic mi nie udowodnisz bo nie rozumiesz podstawowych zasad elektroakustyki

To całkiem interesujące co mówisz. Okazuje się bowiem, że odtwarzacz CD, czy karta dźwiękowa komputera, czy DVD-audio, mają jak to nazwałeś "chorą wyobraźnię". Co więcej tę chorą "chorą wyobraźnię" miał również Kotielnikow, o którym po raz pierwszy usłyszałem właśnie od Ciebie. A ja tak go zacząłem cenić. Na ludziach można się jednak zawieść. :-)

 

Ale to się da wytłumaczyć skąd ta chora wyobraźnia się bierze. Jeżeli weźmiemy ten sygnał co ostatnio.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I jeżeli go nadpróbkujemy wstawiając pomiędzy każdą parę próbek tak jak teraz są, po trzy próbki zerowe. A potem zechcemy przefiltrować taki sygnał filtrem dolnoprzepustowym 22kHz to co trzeba zrobić ? Trzeba tak przygotowany nadpróbkowany sygnał spleść (matematyczna operacja splotu) z cyfrowym filtrem. Jaki kształt ma taki filtr w domenie czasu ? Ten filtr ma kształt bardzo podobny do funkcji Sinc.O to nasza odpowiedź impulsowa. Czyli splot będzie produkował coś podobnego jak obrazku poniżej (oczywiście nie pokazuje on wszystkich próbek przepróbkowanego sygnału, te zerowe przemnożone przez współczynniki filtru dadzą zerowe wartości więc nie ma co ich pokazywać).

Operacja splotu jest sumomnożeniem, więc te przemnożenia z funkcją Sinc się sumują. I na koniec mamy wynik. Znowu to samo. To jednak chora wyobraźnia.

post-31634-0-66733400-1455971454_thumb.png

post-31634-0-16969400-1455971472_thumb.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Dzius

całkiem interesujące co mówisz

Dzius, nie mogę się nadziwić jak wpadłeś na to, żeby połączyć szczytowe punkty próbek prostymi odcinkami? jaki filtr nadpróbkujący realizuje taki przebieg? chyba śnię? po co cudujesz z zerowymi próbkami i splotami skoro w poprzednich postach pokazujesz porównanie przebiegu prostokąta z non-oversamplingiem i oversamplingiem i widać, że non-oversampling jest korzystniejszy? Edytowane przez purple2

jak wpadłeś na to, żeby połączyć szczytowe punkty próbek prostymi odcinkami

Ja tego nie robię. To tak to prezentuje graficznie program Audacity w którym tak "na oko" zrobiłem sygnał jak z przykładu podręcznikowego. Myślę że inni nie mają z tym problemu i wiedzą o co chodzi. Nikt się o to nie pyta. Gdybyś np. kiedykolwiek preparował sobie dzwonek do telefonu komórkowego z jakiegoś nagrania, to byś się nie dziwił. Audacity jest darmowy można go ściągnąć z sieci. Jak Ci to przeszkadza to wymaż sobie linie łącze próbki i będzie dobrze. Sensu to nie zmienia. Inaczej mówiąc to:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Powinno wyglądać jak to:

 

 

post-31634-0-02784900-1455919299_thumb.png

 

Przepraszam ale nie będę poprawiał za każdym razem Audacity.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Dzius

poważny elektronik

Ja ma wykształcenie anielskie jak na gołębia przystało. Już mówiłem.

 

Przepróbkowałem z automatu w Audacity sygnał jw. z 44.1kHz na 192kHz i zobacz jakie dziwadło wyszło, ten też ma chorą wyobraźnię niestety !!!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Dzius

Przepróbkowałem z automatu w Audacity

co Ci daje zabawa z takim nieokresowym cudem? najlepiej wszystko widać na paczce cykli sinusów, a propos nie pochwalisz się jak wygląda u Ciebie 5 cykli sinusa 20khz?
co Ci daje zabawa z takim nieokresowym cudem?
Nic poza stwierdzeniem że niektórzy mają chorą wyobraźnie lub w ogóle jej nie mają. I ciągle bredzą o 5 sinusach niestety.

 

 

Zagadka !!!!

Jak zrobić pomiar odpowiedzi impulsowej naszego gramofonu ?

 

Można oczywiście starać się zrobić jakąś rysę w pustym rowku starej uszkodzonej płyty.

Ale nie jest to dobra metoda bo można uszkodzić cenną igłę. Poza tym ciężko jest precyzyjnie zrobić bardzo cieńką rysę. Czy jest jakiś inny sposób ? Okazuje się że jest bardzo prosty sposób choć nieoczywisty i nieintuicyjny.

ciągle bredzą o 5 sinusach niestety.

 

gratuluję laptopa, lubię bredzić o jego pasmie przenoszenia, genialny radioamatorze Edytowane przez purple2

Nic poza stwierdzeniem że niektórzy mają chorą wyobraźnie lub w ogóle jej nie mają. I ciągle bredzą o 5 sinusach niestety.

 

 

Zagadka !!!!

Jak zrobić pomiar odpowiedzi impulsowej naszego gramofonu ?

 

Można oczywiście starać się zrobić jakąś rysę w pustym rowku starej uszkodzonej płyty.

Ale nie jest to dobra metoda bo można uszkodzić cenną igłę. Poza tym ciężko jest precyzyjnie zrobić bardzo cieńką rysę. Czy jest jakiś inny sposób ? Okazuje się że jest bardzo prosty sposób choć nieoczywisty i nieintuicyjny.

Odpowiedź impulsowa gramofonu powinna pochodzić z zarejestrowanej w studiu płyty. Inaczej to nie ma sensu bo nie uwzględni strat zapisu.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odpowiedź impulsowa gramofonu powinna pochodzić z zarejestrowanej w studiu płyty. Inaczej to nie ma sensu bo nie uwzględni strat zapisu.

Wręcz przeciwnie straty nas bardzo interesują. Znaczy na ile gramofon zmienia sygnał.

Inaczej mówiąc gdy założymy zgodnie z prawdą że na płycie winylowej nie mamy sygnałów o częstotliwościach wyższych niż 20kHz, a zapis jest super, to idealna odpowiedź impulsowa powinna być w zasadzie taka sama jak z płyty CD. Patrząc na przykłady odpowiedzi na sygnał prostokątny 1kHz na pewna taka nie jest. Ale tacy naukowcy mogli mieć do badań każdą wkładkę gramofonową jaką im tylko dali do przebadania. Dla nich zapewne cena była adekwatna do kosztów wytworzenia. My zwykli śmiertelnicy musi oszczędzać nasz ukochany sprzęt i stosować sprytniejsze metody.

 

Podpowiedź brzmi: nie bierzmy pod uwagę widma fazowego, chcemy dostać impuls zerofazowy, a także przypomnijmy sobie jak bada się głośniki.

 

A tak przy okazji czy ktoś tu jest biegły w języku Matlab ?

  • Redaktorzy

Bylem kiedys biegly w Matlabie Simulink. 20 lat minelo, czlowiek nie uzywal i lipa.

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.