Skocz do zawartości
IGNORED

bi-amping


arkady1321

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano dziś, 08:50

Z odsłuchów wynika, że biamping daje znaczącą poprawę i to również dla wysokiej klasy wzmacniaczy, które nie cierpią na brak mocy.

Jak dobrze rozumiem dwa Rotele to około 10 000zł

Za 10 000zł mozna kupić końcówki Usher 1.5 , Krella , Passa czy Xindaka A600P .

Miałem dość długo tego ostatniego i nie znam kolumn których by z łatwością nie pociągnął .

Słyszałem co robił z ogromnymi Harpiami Monk , Harpiami Amstaff i Kef R900

Nie sądzę też że za tą kasę znajdzie się lepsza kombinacja dwóch wzmacniaczy .

Bo jak to ma grać muszą być drugie wcale nie tanie kable głośnikowe i interkonekty a za dobry interkonekt nawet używany trzeba wydać grubo powyżej tysiaka .

Sam mam teraz Krella S300i i mimo że na papierze ma 150W/8om a A600P miał tylko 80W/8om to przy bardzo dużych głośnościach słychać było że Xindak lepiej sobie radzi .

 

witam panowie,,,,czy warto podłączyć system w bi-amping?? posiadam zestaw ROTEL 1570 i myślałem o zakupie końcówki mocy, by stworzyć bi-amping, tylko nie wiem czy warto wydawać kasę na końcówę ROTEL RB-1582 :)) /5tys/ ktoś ma do czynienia z takim rodzajem podłączenia?? jest różnica w odsłuchu???

Jak brakuje Ci szybkiego , zwartego dołu to spróbuj gdzieś pożyczyć Krella 400XI .

Przekonasz się jak gra porządna integra a mocy Ci nie braknie . Wydasz mniej a resztej zainwestuj w lepsze źródło czy kable bo warto

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/110438-bi-amping/page/2/#findComment-3110456
Udostępnij na innych stronach

Czemu się go pozbyłeś, jeśli można wiedzieć?

Z kilku powodów .

Najpierw potrzebowałem pilnie i na już gotówki . Jestem też fanem magnetofonów i nie miałem je jak i pod co podłączyć a preampy które miałem zawsze coś psuły .

Jestem zdania że im mniej klamotów w torze tym lepiej a więc najlepiej DAC z preampem .

Znowu nie znam takiego DACa w przyzwoitej cenie z minimum 3ma wejściami analogowymi .

A600P to fenomenalna końcówka pod każdym względem . Na żywo swoją wielkością , budowa i jakością jak i brzmieniem powala .

Trafił mi się nowy Krell S300i za śmieszną kasę . Miało być coś na przeczekanie . Zgrał mi się z resztą i teraz gra mi to tak że raczej na długo z tym zostanę .

Nie gra tak jak A600P ale za to nie przebiera w płytach . Większość moich płyt jest lipnie nagrana a da się teraz tego wszystkiego z przyjemnością słuchać :)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/110438-bi-amping/page/2/#findComment-3110502
Udostępnij na innych stronach

biamping jest ok, ale nie zawsze ma sens. Zasadniczo się nie opłaca, bo lepiej kupić jeden lepszy wzmacniacz. Ale warto spróbować z końcówką estradową, bo są względnie tanie.

 

No i jeśli już ktoś ma wzmacniacz, to inaczej się porównuje te ceny. Część wzmacniaczy pięknie gra, ale są słabsze: klasa A, lampy.

 

Biamping ma duży sens dla lampy, która z założenia ma mała moc i konstrukcyjnie do basów się nie za bardzo nadaje. To jest de facto to co robią właściciele lampy i Avantgardów: w Avantgardach głośnik basowy jest napędzany własną końcówką, tylko dla tego są w stanie osiągnąć tak wysoką skuteczność.

 

Dodatkowo tylko dla 3 lub 2,5 drożnych konstrukcji można sobie pozwolić na 2 różne końcówki.

To jest ostatnie wolne miejsce na forum na Twoją reklamę...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/110438-bi-amping/page/2/#findComment-3110614
Udostępnij na innych stronach

:))) czyli za dużo kombinowania i szukania-jaki portfel to wytrzyma:PP

Bi amping to wyższa szkoła jazdy i trzeba masę cierpliwości , czasu i kasy żeby to zgrać .

 

Część wzmacniaczy pięknie gra, ale są słabsze: klasa A, lampy.

To jest jeden z fenomenów Xindaka A600P . Niby tylko 80W w klasie A a może więcej od 150W Krella który słabeuszem przecież nie jest .

Piękną A klasą jest Pass Zen jakby ktoś chciał bawić się w tani a rewelacyjny biamping do średnicy czy góry . Ale 8W to tylko do wysokoskutecznych kolumn .

 

Lampy też są mocne . Choćby tani Yaqin MC-100B niejednej dużej integrze pokazał kto ma więcej pary :)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/110438-bi-amping/page/2/#findComment-3110662
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Odnośnie bi-ampingu chciałbym dorzucić jedną moim zdaniem dość istotną uwagę. To, że producent w instrukcji pisze, że w danych kolumnach taki układ jest możliwy, kolumny mają podwójne zaciski i schemat ideowy pokazuje, że głośnik niskotonowy oddzielony jest od pozostałej części to jedno, a życie to drugie. Cały misterny plan bierze w łeb gdy zwrotnica jest na jednej płytce drukowanej. Podłączenie wtedy różnych wzmacniaczy na dół i na górę powoduje (przynajmniej tak było w moim przypadku), że dźwięku z kolumn nie da się słuchać. Wobec powyższego najlepiej najpierw albo rozkręcić kolumnę i zobaczyć jak jest zrobiona zwrotnica albo pożyczyć jakikolwiek dodatkowy wzmacniacz, podłączyć i sprawdzić czy rzeczywiście bi-amping jest możliwy z technicznego punku widzenia.

Sony CDP-557ESD -> Inakustik Monitor Lemnos ->; Sony HAP-Z1ES -> Inakustik Excellence -> Sony TA-E80ES -> Inakustik Excellence -> Sony TA-N55ES/N80ES (bi-amp) -> Kimber Kable 8TC -> Jbl TL260.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/110438-bi-amping/page/2/#findComment-3123819
Udostępnij na innych stronach

U mnie bi-amping działa rewelacyjnie i nie ma już powrotu do pojedynczej pary końcówek mocy. Ale u mnie preamp daje dowolne opcje sterowania oboma parami monobloków i mogę regulować oddzielnie głośnością obu albo "spiąć" je razem ustawiając balans głośności między jedną a drugą parą.

Jest mi więc obojętne jak duże różnice są między mocą lampy a tranzystorów. Oczywiście zawsze lepiej gdy te moce będą zbliżone. Wtedy mniej jest ustawiania. Nie wiem co Wuelem rozumie przez stwierdzenie, że nie mam kolumn do bi-ampingiu i że na dłużej tak pewnie nie zostanie? Jest w błędzie. Już na zawsze zostanie bi-amping z mocną lampą SE na główną sekcję ponad 80hz i z mocnymi, szybkimi tranzystorami na sekcję niskiego basu poniżej 80hz. Wada jest tylko jedna tzn koszty.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/110438-bi-amping/page/2/#findComment-3125011
Udostępnij na innych stronach

Na razie jako końcówka stereo będzie Amplifon GM 70 w takiej bardzo Limited Edition. Odbieram za miesiąc. Tam jest klasa A i 2x 43W co wg mnie odpowiada tak na ucho ok 200-300W mocy tranzystora. I to jest chyba najlepsza lampa do 100 tys. Ale ponoć mają być też później super monobloki na lampie 833A o mocy 150W w klasie A czyli tak ok 600-900W mocy tranzystora. Poza tym będę teź testował kilka innych dobrych lamp SE. Finalnie skończy się na jakichś monoblokach SE.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/110438-bi-amping/page/2/#findComment-3125034
Udostępnij na innych stronach

Poza tym będę teź testował kilka innych dobrych lamp SE.

 

Bardzo zachęcam do zrobienia osobnego wątku, bo to bardzo ciekawy temat i nie do końca typowy: lampa do bi-ampingu to całkiem co innego niż lampa solo.

To jest ostatnie wolne miejsce na forum na Twoją reklamę...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/110438-bi-amping/page/2/#findComment-3125056
Udostępnij na innych stronach
  • 3 lata później...

Był czas ,gdy za wszelką cenę chciałem coś poprawić w systemie, i jak już w tym wątku była mowa eksperymentowałem z bi-ampingiem podpinając różne końcówki w układzie góra - dół. Zawsze występował problem z balansem tonalnym , korygowałem to potencjometrem wlutowanym w IC, drabinkami itd. Nigdy nie byłem pewien czy jest właściwie i ta świadomość mnie dobijała. Jestem zdania , że do tego typu połączeń to monoblocki. Lub rezygnacja i jeden mocny ( w zależności od zapotrzebowania prądowego kolumn) wzmacniacz. Obecna MX-1000 ( 330W przy 4 Ohm ) całkowicie wystarcza.

Stereo: WBA Blazebird + Ironbird; Pioneer N-70A CDX-1060 ; K-1020; ; JVC QL A7; YAMAHA Yp-701, RME Adi2 PRO FS R Black Edition ; Sony STR-V5 , ;kolumny: Altec Lansing Valencia, ProAc Response One SC. Kino: Yamaha RX-A3030;BC Acoustique EX-502; kolumny: Dali Grand Vocal, B&W 685 S2, Mivoc SW 1500; Raspberry Pi3 B+;DDRC-24 ; DDRC-22D

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/110438-bi-amping/page/2/#findComment-4317880
Udostępnij na innych stronach

do tego typu połączeń to monoblocki.

 

4 monobloki albo 2 identyczne końcówki stereo. Ważne, aby były takie same mocowo, bo to zwrotnica ma zarządzać mocą, a nie wzmacniacze same w sobie. Sens techniczny jak simple-/bi-wiring a temperaturowy jak 2xmono/1x stereo amp. Temat sprzed 3 lat, szkoda rozwijać.

 

Jak kogoś mocno wierci do zmiany, to zamiast bi-amping może (bezdyskusyjnie korzystny) bi-speakering?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

:-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/110438-bi-amping/page/2/#findComment-4317893
Udostępnij na innych stronach

U mnie wzorowy przykład nie bi lecz tri -amping . kolumny ze zwrotnicą aktywną bądż pasywną zewnętrzną . Najlepiej jak są napędzane 6 końcówkami mocy , ale przymierzę się do zastosowania dwóch końcówek wielokanałowych. Linn Isobarik PMS

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/110438-bi-amping/page/2/#findComment-4318231
Udostępnij na innych stronach

Multiamping- nieważne bi, tri czy czteri, ma sens tylko i wyłącznie, gdy podział jest PRZED końcówkami mocy, a zwrotnica kolumny jest ominięta. W przeciwnym wypadku zwrotnica nadal po swojemu kręci fazą i psuje połączenia konc. mocy- głośnik, zmniejszając wał. tłumienia. W przypadku zwrotnicy aktywnej jest nieporównywalnie lepsza kontrola głośnika przez końcówkę mocy i dużo niższe zniekształcenia. Podłączanie w np bi-ampingu typowej kolumny jest pozbawione sensu, co wielokrotnie przedstawiali inżynierowie z Dynaudio i leży to w ich (i nie tylko ich) firmowej filozofii.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/110438-bi-amping/page/2/#findComment-4318491
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz można wywnioskować, że wystarczy przejść na aktywność i dzięki oczywistym przewagom można zacząć pomijać jakość wzmacniacza.

Jest akurat odwrotnie - dopiero wtedy powinno się to robić bardzo świadomie (odchodzi zalecenie: wszystkie identyczne).

 

"Inżynierowie z Dynaudio", przeczący oczywistej wiedzy, najnormalniej się wygłupiają. Ale podaj miejsce w sieci lub w jakimś załączniku przedstaw w oficjalnej formie ich pogląd, by można było go sprostować. W zwrotnicy zachodzi rozdział na "pętlę" z wysokimi i pozostałymi częstotliwościami (dla zespołu 2-drożnego) i nie jest bez znaczenia, że akurat jakiś wzmacniacz (lub przewód głośnikowy) radzi sobie z danym pasmem częstotliwości lepiej. Suma korzyści jest mała (szczególnie w porównaniu do zaktywowanej kolumny), lecz nie oznacza to, że dane rozwiązanie nie ma ŻADNEGO (elektronicznego) sensu. Większość firm montuje podwójne gniazda - chociażby ta statystyka powinna podpowiadać, czy czasem to nie argument za konkretnie funkcjonującą wiedzą. Dynaudio niech się zwróci do innych firm i przestanie być na wstydliwym marginesie. Chyba, że ich układ zwrotnicy wygląda inaczej, niż się zwykło wykonywać. Dlatego właśnie potrzebny jest cytat z ich stanowiska (może dotyczyć bi-wiringu, jeśli łatwiej znaleźć).

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/110438-bi-amping/page/2/#findComment-4318517
Udostępnij na innych stronach

Nie pisalem o omijaniu jakości wzmacniaczy, lecz o tym, że zerotnica w kolumnie dokłada swoje problemy w miejscu, gdzie może ich nie być. Zawsze lepszy jest uklad, w którym wzmacniacz jest podłączony bezpośrednio do glosnika, jak taki, gdzie sygnał idzie przez zwrotnicę pasywną.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/110438-bi-amping/page/2/#findComment-4318694
Udostępnij na innych stronach

Zawsze lepszy jest...

 

 

Nie ma czegoś takiego jak "zawsze".

 

A jeśli już przyjmować cokolwiek tak niekonkretnie, to zawsze bi-amping jest lepszy od single-amping.

 

Tak stawiając sprawę rozumiem, że jako pierwszy dajesz przykład i opisujesz taki układ u siebie... Chyba, że twierdzisz inaczej i obronisz odmienne zdanie.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/110438-bi-amping/page/2/#findComment-4319100
Udostępnij na innych stronach

Nie stać mnie na prawidłowy bi-amping, więc nawet nie próbuję.

Korzystam z aktywnego subwoofera, który częściowo wpisuje się w tę koncepcję, bo podział jest przed, a za wzmacniaczem jest bezpośrednio podpięty głośnik.

Oczywiscie, jako "kolejna droga" również rozszerza pasmo głośników.

 

Bi-amping na pasywnej zwrotnicy ma zalety, ale możliwość zmiany głośności poszczególnych dróg i wieksza moc nie są warte o wiele większych nakładów na kolejne wzmacniacze.

 

 

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/110438-bi-amping/page/2/#findComment-4319170
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.