Skocz do zawartości
IGNORED

Monachium HIGH END: 15. - 18.05.2014


Stasiop

Rekomendowane odpowiedzi

Różnica miedzy opiniami kolegów Elb, Saruman , Sly a moja bierze sie stad, ze ja w przeciwieństwie do nich nie szukam dziur w serze, czyli jak grają poszczególne zakresy i czy są czy nie ma : koloracje i zniekształcenia, tylko czy calosciowy przekaz muzyczny do mnie przemawia barwa, ciśnieniem akustyczny i przekazywanymi emocjami.

Jak sie wejdzie kolejno do kilku pokoi z tubami a potem posłucha nawet najlepszych głośników pasywnych z tranzystorem to człowiek sie zastanawia, dlaczego konstruktor jest ciagle w szkole średniej i odrabia zadanie domowe z najmniejszych zniekształceń.

On ma mieć studia skończone i przekazywać muzykę i jej emocje, a nie skupiać sie na środkach, a nie na celach.

Przy głośnikami wsyokoskutecznych , głownie tubach, takie Q5/ Soulution, są jak zadanie domowe dla uczących sie pisać. A ja chce przeczytać książkę.

Oczywiście przerysowuje, ale w ten sposób łatwiej pokazać, dlaczego lubię tuby, coraz bardziej. Moze dlatego ,ze słuch mi sie pogarsza:)

Był tez pokój z takimi wielkimi odgrodami obok TAD, nie wiem co to za konstrukcje , byli jacyś skosnoocy. Byłem zmęczony i nie chciało mi sie gadać. Moze koledzy pomogą?

 

P.S raidho tez mi sie podobały, te duże.

P.s. 2 zgadzam sie z Sarumanem , wielkość pokoju z U3 była największym błędem prezentacji, ale cóż brałem na to poprawkę, dlatego uważam, ze to liga galaktyczna. Wyobrażam sobie , co one zrobią w ponad 100 m z wysokim sufitem.

Nie zgadzam sie ze Sly, ze elektronika nelsona Passa była średnia. Ona była do tych zadań idealna, liczyła sie bowiem jakość pierwszych watow. Z tego co wiem, to były to First Watt.

Konto w trakcie usuwania

@Milimetr, zaginął gdzieś mój post, więc powtarzam. Marsio dobrze radzi z Kawero Chiara - wybitny głośnik i świetna

konstrukcja. Absolutne Ferrari Hi Endu. Migawka z wystawy z Monachium.

 

Akurat ja też słucham całościowego przekazu, a nie szukam dziury w całym, nie robię sekcji zwłok z odsłuchu. I mnie tuby dość szybko męczą. Te o których piszesz marslo to Silbatone z Korei. Pisałem o nich na początku, że karykatura dźwięku. W tubach słychać, że przetworniki nie są idealnie zgrane. Oczywiście można na tubach zbudować dobry system. Trzeba się przyłożyć i moźna. Ale nie można zapominać o ważnej rzeczy. Tak jak normalnych kolumn można słuchać nawet z odległości 2m, a z 3m jest już dobrze, to do tub minimum to 5m, a najlepiej żeby było więcej np 7-10m. I ty masz takie możliwosci ale większość nie ma tak pięknego, wielkiego pokoju.

 

 

Audioquest WILD

 

Sly,

TAD CR-1 , grały w czwartek i piątek; jak dla mnie bardzo fajnie;

A w sobotę Andrew Jones podłączył R-1 i było pozamiatane :-)

Uwielbiam jego prezentacje, puszcza muzę znakomitą; Lyle Lovett, potem Oscar Peterson, a jak zagrali Beatlesi(remaster I love her), za którymi nie przepadam, to chyba kupię wreszcie.

 

Z ta prezentacja w sobotę TAD to mam taka anegdotkę. Andrew prezentuje , puszcza muzykę wreszcie dochodzi do kawałków z piano i cello w wykonaniu jakichś Chińczyków. Delikatnie sie popisujac, podaje ich nazwiska. Rzuca pytanie na sale, czy jest blisko prawidłowej wymowy" am I close?" pyta. Far from close , pada odpowiedz skosnookiego audiofila. Ubaw na sali , muza rzeczywiście świetna.

No i pytam Andrwe, z czego grają, bo kompa widziałem. No to on mi mowi, ze to Mac z zainstalowanym windowsem:)

Nie pytałem , czy nie słyszał o Aurenderze, jakoś głupio mi było, a powinienem :)

Konto w trakcie usuwania

Prezentują się zachęcająco.

Od pewnego czasu chodzi mi po głowie drugi system "gabinetowy", taki do 15 metrów.

Mam kilka typów, ale to temat na osobny wątek.

 

Posłuchaj sobie Raidho X-1.

 

No i pytam Andrwe, z czego grają, bo kompa widziałem. No to on mi mowi, ze to Mac z zainstalowanym windowsem:)

Nie pytałem , czy nie słyszał o Aurenderze, jakoś głupio mi było, a powinienem :)

 

Jeszcze w kilku pokojach widziałem Maki z Windowsem. Aurenderów było prawdziwe zatrzęsienie.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Raidho D-1, C-1 słuchałem w zeszłym roku i podobały mi się; Do małych pokojów idealne!

W tym roku duże D-4.1 - fajny srodek i góra; bas buczał.

 

Podobały mi się tez bardzo Rockporty Altair z Absolare- fantastycznie grają i są piękne. Mniam

 

Marslo,

Rozumiem Pański zachwyt hornami, tez mi się kiedyś podoobało takie granie- pace & timing mają nie do pobicia.

Ale większość hornów ryczy i powiększa. Przepraszam za kolokwializm.

 

Ja szukam dziur w serze- po pierwsze primo - to one dają posmak sera, po drugie primo - takie mam skrzywienie trochę naukawe, po trzecie primo - analiza jest bliska memu sercu i rozumowi ;-)

 

 

Odniesieniem zawsze będzie przekaz muzy prawdziwej- i do tego porównujemy. Dlatego taka wiwisekcja.

Marslo - ty po prostu mieszkasz w złym kraju. Dobrze byś się z japończykami dogadał :) Wg nich, najważniejsze są właśnie mikro i makro dynamika, realistyczne oddanie narastania szybkości sygnału. Cenią to znacznie bardziej niż niskie zniekształcenia i brak koloracji. Te ostatnie, stały się standardem w Europie od czasów pierwszych konstrukcji BBC (BBC 1, BBC 3/5 itd).

 

Doskonale cię rozumiem, i mogę nawet przyznać ci rację, że tuby lepiej oddają 'istotę' muzyki, działają bardziej na serce niż rozum. Tyle że ja nie potrafię zapomnieć o ich ograniczeniach :(

 

Raidho D-1, C-1 słuchałem w zeszłym roku i podobały mi się; Do małych pokojów idealne!

W tym roku duże D-4.1 - fajny srodek i góra; bas buczał.

 

To były Raidho D-5. Nowy model @ 171k euro. Przy okazji taka sytuacja: gdy akurat byłem w pokoju Raidho, przyszedł dość znany amerykański recenzent. Słucha, słucha, a po odsłuchu zaczyna chwalić 'fenomenalny dźwięk', w tym 'fantastyczny bas'. Tyle że bas w tym pokoju był fatalny, absolutnie nie do przyjęcia - burczący i dudniący tak, jak może dudnić tylko bass reflex w słabym pomieszczeniu. Powinien sobie raz Magico posłuchać (nie muszą być nawet U3) aby zrozumieć jak powinien brzmieć dobry bas (z obudowy zamkniętej).

 

Mi znacznie bardziej podobały się najnowsze, kompaktowe X-1 oraz D-1. Mają ten sam tweeter wstęgowy co D-5. Strasznie mi się on podoba. Na razie nie wiem jeszcze jakie ma wady (a na pewno ma, tylko trzeba dłużej posłuchać), ale urzeka mnie za każdym razem gdy go słucham swoim wyrafinowaniem, i 'lekkością'. Pod tym wzgledem jest jeszcze dużo lepszy niż berylowy Scan Speaka który mam w Magico (i który jest też m.in. w Rockportach).

 

Musze pożyczyć te D-1, bo nie dają mi spokoju. Przy okazji, nie wiem czy macaliście podstawki do D-1. Kolumny gibają się na nich jak na gumie. Podobno to celowe, i sztywne standy 'would kill the sound'. Dziwne.

 

Kondo + Vox Olimpian.

 

xheda.jpg

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

P.s. 2 zgadzam sie z Sarumanem , wielkość pokoju z U3 była największym błędem prezentacji, ale cóż brałem na to poprawkę, dlatego uważam, ze to liga galaktyczna. Wyobrażam sobie , co one zrobią w ponad 100 m z wysokim sufitem.

Nie zgadzam sie ze Sly, ze elektronika nelsona Passa była średnia. Ona była do tych zadań idealna, liczyła sie bowiem jakość pierwszych watow. Z tego co wiem, to były to First Watt

 

Zgadzam się z Marslo !

Problemem nie były wzmacniacze, a zestrojenie Ultimate- czyli konstrukcja.

Dlaczego LV Vox Olympian jak na horny grały pięknie?! Bo umiejętnie im Kevin zrobił voicing.

Głośniki takie jak Magico Ultimate od dawna w Japonii są robione. Gdzieś we Francji też są niesamowite konstrukcje oparte na driverach Goto i Ale. Także do tej innej galaktyki Wolf jeszcze musi skonstruować urządzenie, żeby tam odlecieć.

 

Elb, masz rację. To były D-5. Coś mi się pomyliło z oznaczeniami Raidho

Zwrotnica Kawero. Temu zdjęciu brak skali, ale ta zwrotnica jest większa niż skrzynka piwa:

 

id23s.jpg

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Zwrotnica Kawero. Temu zdjęciu brak skali, ale ta zwrotnica jest większa niż skrzynka piwa:

 

id23s.jpg

 

Elberoth, Kawero mają grać i grają dobrze a skrzynkę piwa to możemy kupić sobie do słuchania płyt [ jeśli mamy ]

Dzięki moreno, szkoda,że nie przygotowali na Monachium rosewood vener imo najpiękniejszy fornir dla wszystkich Harbs:)

 

To prawda w zaprezentowanym wykończeniu nowe 5 prezentują się mało intrygująco. Pamiętam że Harbeth miał wprowadzić wykończenia na wysoki połysk - gun grey, arctic white, jet black. Wiesz czy jest to już dostępne?

Polski akcent:

 

q1de.jpg

 

.

.

.

.

.

.

..

.

.

.

.

.

.

.

..

.

.

.

.

.

.

.

 

3gba3.jpg

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

jakoś nie bardzo widzę kolumn Harbetha w lakierze fortepianowym...one maja właśnie urok w takim wykonaniu

typowo klasyczny wygląd... może toporny, brzydki lub mało atrakcyjny ale właśnie tak mi się podobają

wie ktoś kiedy nowe 5 pojawią się w Polsce?

jakoś nie bardzo widzę kolumn Harbetha w lakierze fortepianowym...one maja właśnie urok w takim wykonaniu

typowo klasyczny wygląd... może toporny, brzydki lub mało atrakcyjny ale właśnie tak mi się podobają

wie ktoś kiedy nowe 5 pojawią się w Polsce?

 

Sami pracownicy Harbetha uważają, że lakier coś daje;-):

 

“Commercial installations will also benefit greatly from these high-gloss lacquer finishes which also bring improved sonics.”

Some say that a lacquered loudspeaker can improve HF dispersion, midrange resolution, and LF dynamics among quoted audio improvements.

 

Poza tym są zdaje się trzy kolory: biały, czarny i ciekawy szarynov12-P3HG-web.jpg

Some say that a lacquered loudspeaker can improve HF dispersion, midrange resolution, and LF dynamics among quoted audio improvements

 

Litości, ale nie wysoki połysk tylko właśnie porowaty o głębokiej strukturze.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Z ciekawostek nowość Sonus Fabera-

nie, ...... nie o Ex3ma chodzi

 

Sonus Faber Lilium

 

takie mniejsze Aidy, grały z nowymi wzmakami Audio Research . Mnie się ten nowy design AR podoba.

Zwycięzca konkursu na najładniejsze stoisko:

 

qtg0.jpg

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Z ciekawostek nowość Sonus Fabera-

nie, ...... nie o Ex3ma chodzi

 

Sonus Faber Lilium

 

takie mniejsze Aidy, grały z nowymi wzmakami Audio Research.

 

Było podane jaka jest ich cena?

 

Tu trochę więcej na ten temat i zdjęcia. Za bardzo nie rozumiem po co to zrobili skoro mają Aidę? Chyba że cena będzie niższa o połowę od Aidy? I nazwa jakaś koszmarna...Lilium? Jakiś totalny idiota to wymyślił. Nikt tego nie zapamięta. Kiedyś były porządne nazwy w SF a teraz to jakaś porażka...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Zwycięzca konkursu na najładniejsze stoisko:

 

qtg0.jpg

 

High-End Show;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość jamówię

(Konto usunięte)

To prawda w zaprezentowanym wykończeniu nowe 5 prezentują się mało intrygująco. Pamiętam że Harbeth miał wprowadzić wykończenia na wysoki połysk - gun grey, arctic white, jet black. Wiesz czy jest to już dostępne?

 

Mam wrażenie ,że niestety są dostępne:)) na HUG widziałem zdjęcie takich czarnych shl5, ja jestem tego samego zdania co Miroslav, Harbeth nie powinny być w High Gloss.

Panowie ale bądźcie trochę tolerancyjni. Co to znaczy że nie powinny być dostępne w jakimś wykończeniu? A dlaczego nie? Przecież za karę nikogo nie zmuszają do zamówienia kolumn w takim czy innym wykończeniu. Powinny być w wielu wykończeniach. Mnie się podoba wersja szara na połysk a taka retro drewniana już nie pasuje do nowoczesnego wnętrza. Tym samym wykluczacie z radości słuchania tych kolumn osoby, które mają modernistyczne wnętrza. A niby dlaczego? W Piano Black albo Piano White byłyby też fajne, oczywiście niejako zupełnie inne z wyglądu ale nadal dobre brzmieniowo.

Prezentują się zachęcająco.

Od pewnego czasu chodzi mi po głowie drugi system "gabinetowy", taki do 15 metrów.

Mam kilka typów, ale to temat na osobny wątek.

 

Masz przecież FS Accordo.

Marslo "Te co grały 65 k euro. Są jeszcze takie za 75 k euro, mam ulotkę , ale nie przy sobie, jakbyś chciał wiedzieć więcej.

Za to ręczna szwedzka robota, giete drewno wg życzenia specjalnie w Niemczech itp bajery.

Piękne są, czekam aż nasi zdolni konstruktorzy wzmakow lampowych - bo mamy takich- zatrudnia zdolnych młodych designerow, żeby im obudowy na takim poziomie zrobili. Wtedy będzie klasa światowa."

 

może warto było rzucić okiem na wzmacniacze w pokoju z polskimi tubami hORNS.pl (te pomarańczowe duże tuby - universum), firma nazywa się MySound a ponieważ znam dobrze tuby Łukasza a dźwięk spodobał mi się bardzo, to po targach umawiam u siebie odsłuch tych końcówek.

A propos wykończenia - SF w 'goldzie' - na specjalnie życzenie klientów z Azji :)

 

p345.jpg

 

cic5.jpg

 

x9fs.jpg

 

'Świat się kończy' ...

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Gość jamówię

(Konto usunięte)

O tym, że społeczność forumowa jest reprezentowana na wystawie wiadomo od kilku dni, o ile ktoś śledzi stronę Leo Yeha.

 

 

Swoją drogą na wystawach największą uwagę zwracają systemy najbardziej spektakularne, i to jest zrozumiałe.

 

Często jednak jest tak, że są systemy z małymi, niepozornymi kolumnami, które wypadają wybitnie jak na swoje gabaryty i cenę i grałoby zdecydowanie ponad przeciętność?

Czy coś takiego zwróciło waszą uwagę? Coś co można by wstawić do 15-25 metrów kwadratowych?

 

Czy można wiedzieć dlaczego ten wpis został wyedytowany??

Vitus pokazał gigantyczną stereofoniczną końcówkę mocy o wadze 125kg ale też nowe wydanie mniejszych monobloków SM-011, które zastąpią znane SM-010. Mają mieć większą moc, nowy inteligentny bias i jeszcze kilka nowinek. Będą grać w klasie A lub AB do wyboru. Znając rewelacyjne brzmienie integry SIA-025 czekam z niecierpliwością aż RCM dostanie pierwszą parę. Bardzo lubię nasycone, gęste ale też bardzo dynamiczne granie końcówek mocy Vitusa. Firma ciągle się rozwija, nie zasypuje gruszek w popiele i nie odcina kuponów od uznania za dawne produkty.

 

Ciekawią mnie też lampowe i hybrydowe monobloki firmy Thrax.

Gość jamówię

(Konto usunięte)

Panowie ale bądźcie trochę tolerancyjni. Co to znaczy że nie powinny być dostępne w jakimś wykończeniu? A dlaczego nie? Przecież za karę nikogo nie zmuszają do zamówienia kolumn w takim czy innym wykończeniu. Powinny być w wielu wykończeniach. Mnie się podoba wersja szara na połysk a taka retro drewniana już nie pasuje do nowoczesnego wnętrza. Tym samym wykluczacie z radości słuchania tych kolumn osoby, które mają modernistyczne wnętrza. A niby dlaczego? W Piano Black albo Piano White byłyby też fajne, oczywiście niejako zupełnie inne z wyglądu ale nadal dobre brzmieniowo.

 

Bo po prostu pewnych kanonów się nie rusza, Harbeth ze swoimi klasycznymi obudowami BBC nawet w krowiej skórze nie będzie wyglądał lifestylowo, tak samo pasuje do nowoczesnego wnętrza jak świni siodło.Chciałbyś zobaczyć Harleya w wersji ścigacza?ja nie! nawet gdyby był jakiś idiota, który płacił by za niego miliard dollarów.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.