Skocz do zawartości
IGNORED

Hi-Endowa aula; ostatnia szansa dla Radia na super transmisje live?


ASURA

Rekomendowane odpowiedzi

Różnie to wychodzi przez neta np. KEXP tak

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A na żywo mają z naziemnego nadajniku takie audycje:

 

 

To bardzo dziwne, że "syfek" Polskiego Radia w systemie DAB Plus z satelity Ci się nie podoba natomiast ten sam "syfek" przkonwertowany na sygnał analogowy i nadawany z lokalnego nadajnika już jest OK.

 

 

 

Rochu jak i ja słuchamy z Katowic bo mimo ze mieszkamy w Krakowie syfek z nadajnika dla Krakowa jest spory (krew z uszu) a miało być tak po cyfrze idealnie :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

słuchamy z Katowic bo mimo ze mieszkamy w Krakowie syfek z nadajnika dla Krakowa jest spory (krew z uszu)

To proste , w Katowicach jest większe zapylenie i zanieczyszczenie powietrza niż w Krakowie i dlatego dźwięk jest bardziej wytłumiony a sybilanty kajś pizdli na pole ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość rochu

(Konto usunięte)

To bardzo dziwne, że "syfek" Polskiego Radia w systemie DAB Plus z satelity Ci się nie podoba natomiast ten sam "syfek" przkonwertowany na sygnał analogowy i nadawany z lokalnego nadajnika już jest OK.

 

Z Astry II Program PR ma bitrate 192kbps.

To niezbyt dużo, gdy się popatrzy jakie bitrate mają na satelicie niektóre kanały BBC.

 

To proste , w Katowicach jest większe zapylenie i zanieczyszczenie powietrza niż w Krakowie i dlatego dźwięk jest bardziej wytłumiony a sybilanty kajś pizdli na pole ;)

 

Chyba z tym zapyleniem jest zupełnie na odwrót.

Kraków ma chyba najbardziej zapaskudzone powietrze w Polsce.

Oczywiście poza Zakopanem ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja generalnie wierze ze z radia moze zagrac lepiej niz z CD, powod jest nastepujacy bardzo stroma analogowa filtracja odbywajaca sie juz na 15kHz po stronie nadajnika analogowego jak i odbiornika. To tak samo jak media cyfrowe graja lepiej jak posiadaja bardzo strome filtry analogowe na wyjsciu.

tia..i dlatego przesuwa się widmo w wyższe częstotliwości, żeby właśnie móc stosować łagodne filtry?

 

Różnie to wychodzi przez neta np. KEXP tak

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A na żywo mają z naziemnego nadajniku takie audycje:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

Rochu jak i ja słuchamy z Katowic bo mimo ze mieszkamy w Krakowie syfek z nadajnika dla Krakowa jest spory (krew z uszu) a miało być tak po cyfrze idealnie :)

Panowie, a czy zadaliście sobie pytanie/może nawet macie odpowiedź, czy przyczyną jest w istocie sama cyfra czy może jej perfidna implementacja lub wyjątkowo niska jakość odbiorników/DACków w tychże ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

--

Jeśli chcesz poznać cywilizację...posłuchaj jej muzyki - Konfucjusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[email protected], zapewniam Cię, że zanim sygnał z mikrofonu w NOSPR trafi do Twojego zacnego radia, jest przetwarzany AD/DA co najmniej 3 razy, a format cyfrowy zmienia mniej więcej 5 razy.

Natomiast mikrofony do skrzypiec, maja zacne. Z resztą jak i wiele innych które tam są.

Urządzenia Urban, nazywają się Orban, warto doczytać, jak się pusze nazwę producenta.

Stół emisyjny również maja tam cyfrowy. Od analogów w emisji odeszło się już kilka naście lat temu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest przetwarzany AD/DA co najmniej 3 razy

A po co 3 razy na analog? Przeciez to nie ma zadnego sensu. Owszem mozna przeformatowywac cyfre, ale zmiana z cyfry na analog 3 razy? ;) Nie sadze!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stasiop, miksowane to jest na cyfrze, a peryferia których się często używa są analogowe, wiec insertuje się analogowo sygnał. Co za tym idzie, dochodzi za każdym razem konwersja AD/DA.

 

[email protected], no i to, że nie ma rozgłośni radiowych z analogowym torem audio.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

[email protected], no i to, że nie ma rozgłośni radiowych z analogowym torem audio.

 

To napisz mi proszę po co to niżej i jaka w tym logika puszczać po cyfrze muzykę z vinyla?

 

p.s. Abdullaha Ibrahima polecam posłuchać!

 

O audycji

Audycja dla miłośników nagrań z czarnych płyt analogowych.

Przemysław Psikuta o wybitnych wykonawcach, wytwórniach, zwariowanych kolekcjonerach – na żywo i wyłącznie z płyt analogowych.

 

 

 

14:00 Duża czarna

Informacje o audycji:

prowadzi Przemysław Psikuta

80 urodziny Abdullaha Ibrahima - gość Cezary Gumiński

Strona audycji

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logika marketingu w tym przypadku radiowego, jest popyt na winyle to trzeba się dostosować by mieć słuchaczy tylko tyle lub też aż tyle.

Słuchasz w ogóle teraz czy tak sobie piszesz?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchasz ale nie usłyszałeś jak przyhamowano niechcąco płytę :)

 

U mnie dźwiek jest bardzo lekki ale wiem ze z winyla potrafi być ciekawiej i z większym wypełnieniem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To napisz mi proszę po co to niżej i jaka w tym logika puszczać po cyfrze muzykę z vinyla?

Ta sama logika wg. której tłoczy się vinyle z cyfrowych masterów - MARKETING

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta sama logika wg. której tłoczy się vinyle z cyfrowych masterów - MARKETING

Jaki marketing jak płyty bywają nie wznawiane od lat 80" ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To napisz mi proszę po co to niżej i jaka w tym logika puszczać po cyfrze muzykę z vinyla?

 

Przykładowy tor audio w radiu to:

Odtwarzacz analogowy(szpula, magnetofon, winyl), lub mikrofon -> przedwzmacniacz: liniowy, RIAA czy mikrofonowy, najczęściej symetryczny -> przetwornik AD stołu emisyjnego (w przypadku źródeł cyfrowych CD, DAT itp wchodzi się w stół emisyjny cyfrowo, po to są min. stoły cyfrowe, aby eliminować do minimum przetwarzanie AD/DA, oraz mieć dobre EQ, dobre nietrzeszczące fadery duży odstęp sygnału od szumu, duże możliwości routingu i automatyki), -> spora ilosć układów przetwarzania cyfrowego, czyli EQ, ekspander, kompresor. Czasem układ redukcji szumów -> przetwornik DA, lub wyjście cyfrowe AES/EBU -> układ pomiaru sygnału i kondycjonowania, najczęściej kompresor Orban Optimod, w biedniejszych rozgłośniach RVR, AEV itp., -> przetwornik AD -> przetwarzanie cyfrowe i następnie radiolinia, stream internetem, satelitą itp. Oczywiście każde medium ma swojego optimoda na wejściu.

Nazmienie, po odebraniu sygnału radiolinią mamy przetwornik DA potem koder stereo najczęściej zawierajacy dodatkowo przetwornik AD/DA, lub dostaje bezpośrednio cyfrę AES/EBU i RDS, potem wzbudnicę, tu wchodzimy analogowo, dale końcówka mocy tak tu zdarzają się upragnione lampy :) i system antenowy.

 

Od analogowych stołów emisyjnych odesło sie juz dawno temu, ze względu na wieksze szumy, zużywanie się, awaryjność, no to że teraz głownie gra się z cyfry procesory emisyjne łykają cyfrę, radiolinie są cyfrowe. Do tego stopnia, zę sygnał z CD, może być cyfrowy aż do samej wzbudnicy przy nadajniku. Dzięi czemu, nie pogarsza sie jego dynamika i szumy. Nie ma strat, błędów w transmisji.

 

Ogólnie realizacja orkistry która zajmuje średnio 80-120 kanałów, na analogowym stole na żywo, to strzał w kolano. Cyfra poza tym daje nam możliwość pełnego omikrofonowania orkiestry, bo stoły emisyjne jak i lajwowe, nierzadko maja możliwość procesorowania gurbo ponad 128 kanałów. Co przy analogu zajmowało jakieś 6-7metrów bieżących stołu i pół tony dynamiki i FXów. Do sprawia, że albo nagrywamy w studiu które stół posiada, albo robimy na dwa mikrofony na żywo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykładowy tor audio w radiu to:

Odtwarzacz analogowy(szpula, magnetofon, winyl), lub mikrofon -> przedwzmacniacz: liniowy, RIAA czy mikrofonowy, najczęściej symetryczny -> przetwornik AD stołu emisyjnego (w przypadku źródeł cyfrowych CD, DAT itp wchodzi się w stół emisyjny cyfrowo, po to są min. stoły cyfrowe, aby eliminować do minimum przetwarzanie AD/DA, oraz mieć dobre EQ, dobre nietrzeszczące fadery duży odstęp sygnału od szumu, duże możliwości routingu i automatyki), -> spora ilosć układów przetwarzania cyfrowego, czyli EQ, ekspander, kompresor. Czasem układ redukcji szumów -> przetwornik DA, lub wyjście cyfrowe AES/EBU -> układ pomiaru sygnału i kondycjonowania, najczęściej kompresor Orban Optimod, w biedniejszych rozgłośniach RVR, AEV itp., -> przetwornik AD -> przetwarzanie cyfrowe i następnie radiolinia, stream internetem, satelitą itp. Oczywiście każde medium ma swojego optimoda na wejściu.

Nazmienie, po odebraniu sygnału radiolinią mamy przetwornik DA potem koder stereo najczęściej zawierajacy dodatkowo przetwornik AD/DA, lub dostaje bezpośrednio cyfrę AES/EBU i RDS, potem wzbudnicę, tu wchodzimy analogowo, dale końcówka mocy tak tu zdarzają się upragnione lampy :) i system antenowy.

 

Od analogowych stołów emisyjnych odesło sie juz dawno temu, ze względu na wieksze szumy, zużywanie się, awaryjność, no to że teraz głownie gra się z cyfry procesory emisyjne łykają cyfrę, radiolinie są cyfrowe. Do tego stopnia, zę sygnał z CD, może być cyfrowy aż do samej wzbudnicy przy nadajniku. Dzięi czemu, nie pogarsza sie jego dynamika i szumy. Nie ma strat, błędów w transmisji.

 

Ogólnie realizacja orkistry która zajmuje średnio 80-120 kanałów, na analogowym stole na żywo, to strzał w kolano. Cyfra poza tym daje nam możliwość pełnego omikrofonowania orkiestry, bo stoły emisyjne jak i lajwowe, nierzadko maja możliwość procesorowania gurbo ponad 128 kanałów. Co przy analogu zajmowało jakieś 6-7metrów bieżących stołu i pół tony dynamiki i FXów. Do sprawia, że albo nagrywamy w studiu które stół posiada, albo robimy na dwa mikrofony na żywo.

 

 

Dalej pytam , po co puszczać z radia po cyfrze muzykę z vinyla?

 

Kolejne pytanie skoro jest tak genialnie od początku do końca po cyfrze wręcz bit perfect :) w radio to dla czego tak wychodzi kiepsko na końcu nawet audycja live z nowo otwartej sali w Katowicach?

 

Co do stołów mikserskich nawet cyfrowych to polecam się uważnie wczytać w specyfikacje; przy większej ilości kanałów dynamika spada z 96dB na 76dB i mniej zależnie od ilości podpiętych urządzeń.Dochodzi problem przesłuchów pomiędzy mikrofonami i dupa!!! O niefizjologicznie zmiksowanym dźwięku nie wspominając (temat rzeka). Dalej upieram się przy transmisji orkiestry na paru mikrofonach w systemie Decca tree recording ! To najlepiej później brzmi u końcowego odbiorcy w domu. W Katowicach co do omikrofonowania w tym systemie problem jest banalny trzeba ruszyć dupę i znaleźć dobre miejsce nad lub przed orkiestrą Dobra zwyzka instalator i po robocie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej pytam , po co puszczać z radia po cyfrze muzykę z vinyla?

Mam wrażenie, że Twoim problemem w tej dyskusji jest brak umiejętności spojrzenia na sprawę z punktu widzenia nie-audiofila. A to właśnie do takich osób - zwykłych konsumentów muzyki porwanych falą mody na vinyl tego typu audycje są skierowane. Im wystarcza do szczęścia, ze od czasu do czasu usłyszą w głośniku trzask płyty (tzw. skwarka) i już im sie wydaje że słuchaja "analogu". A że jest to analog po co najmniej dwóch konwersjach A/D D/A to już nikogo nie interesuje. Ważne , że strzela, znaczy się "klimat" analogowy jest ;)

I dokładnie ten sam mechanizm psychologiczny napędza sprzedaż współczesnych wydań vinyli, o których pisałem w poprzednim poście. Ludziska kupują cyfrowe "analogi" i cieszą się, że mogą sobie pokręcić czarną płytą, na plastikowym "gramofonie" podpiętym przez USB do laptopa.... Zapewniam Cię, że nie-audiofilom nic więcej do szczęścia nie jest potrzebne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celnie to kolega ujął. I to w zasadzie wyjaśnia dlaczego jest moda na analog. I w pełni się zgadzam, że tak właśnie jest. Tylko czy w poważnej zabawie w audio ma to sens? Dla wielu pewnie tak. Dla mnie nie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierdoły gadacie, jak zwykle.

 

Sly - podobno masz dobry słuch, więc to co piszesz temu przeczy.

Otóż kiedyś w radiowej Trójce Piotr Stelmach zapuścił nagranie Ultravox z płyty Quartet: Rip the Wild Wind.

Słuchałem tego w pracy na takiej małej wieży Denona za 500 zł, kupionej na Allegro i słyszałem, że to nagranie brzmi jakoś inaczej (lepiej)

niż z CD. Później Stelmach potwierdził, że to był winyl i sam stwierdził, że akurat winyle Ultravox są lepiej nagrane niż CD, chociaż to nie jest reguła.

Więc można usłyszeć różnicę nawet na tego typu sprzęcie audio i przez radio, no chyba że ktoś nie ma dobrego słuchu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ oczywiście, że różnica w barwie dźwięku jest - nikt temu nie przeczy - przecież był odtwarzany z dwóch różnych urządzeń. Tyle że w omawianym przypadku jeden i drugi dźwięk przeszedł przez konwersję z cyfry więc nie może być mowy o żadnej transmisji analogowej.

 

 

No tak, tylko jak to wytłumaczyć komuś kto ma na dysku pliki rippowane z vinyli, puszcza je przez DACa i twierdzi, ze to analog....

Przy okazji, fajnie że się kol. soundchaser odezwał w tym wątku, bo dzięki temu mamy w dyskusji punkt widzenia/słyszenia przedstawiciela tej właśnie grupy słuchaczy, o których pisałem w poprzednim poście. Musze się nawet przyznać że, w chwili kiedy pisałem tamtego posta był kolega pierwszą osobą o jakiej sobie pomyślałem...

 

Rafaellu , teraz już chyba wiesz po co, a właściwie dla kogo puszcza się vinyle w cyfrowym radiu?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie na naim'ie internetowe radia brzmią bardzo przyjemnie. wystarczy widocznie mieć pojęcie/talent/wizję w implementacji modułu iRadia. Oczywiście dobrze brzmią dopiero streamy 320, ale na szczęście jest tego trochę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej pytam , po co puszczać z radia po cyfrze muzykę z vinyla?

 

Kolejne pytanie skoro jest tak genialnie od początku do końca po cyfrze wręcz bit perfect :) w radio to dla czego tak wychodzi kiepsko na końcu nawet audycja live z nowo otwartej sali w Katowicach?

 

Nowe radioodbiorniki często wykorzystują bezpośrednie próbkowanie, czy DSP, wiec no nawet u Ciebie w domu, może okazać się, że masz cyfrowe radio UKF FM.

 

Dlaczego było kiepsko słychać? Bo widocznie był kiepski realizator.

Dlaczego nie omikrofonowuje się takich transmisji na trzy mikrofony? Bo taki koncert się rejestruje i nikt poważny nie będzie robił miksu na płytę z trzech mikrofonów. Trzeba oddzielić poważną produkcję audio, od audiofilizmu. Zapewniam Cię, że praktycznie każda audiofilska płyta rejestrowana jest co najmniej jednym mikrofonem na instrument.

 

Dynamika stołu mikserskiego spada po podpięciu 96 kanałow? Gdzie? Którego? Chyba Dynacorda z zakładowego domu kultury... Poza tym, szumy analogowe pierwszoligowego stołu to średnio -75-80dB, -128dB osiągają bardzo drogie cyfry. W zasadzie to jedna cyfra. Reszta sięga przy dobrych wiatrach -100dB

 

Przesłuchy pomiędzy mikrofonami przy poszczególnych instrumentach? Zdziwiłbyś się, jak są małe przesłuchy przy śladach instrumentów, a ile dodaje się mikrofonów ambientowych.

 

Przepraszam za post pod postem.

Słuchałem tego w pracy na takiej małej wieży Denona za 500 zł, kupionej na Allegro i słyszałem, że to nagranie brzmi jakoś inaczej (lepiej)

niż z CD

Nie może brzmieć nawet i z CD tak samo, bo radio przed nadajnikiem ma kompresor wielopasmowy, który mimo wszystko zmienia brzmienie nagrań, co doskonale słychać w RMF i ZET.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewniam Cię, że praktycznie każda audiofilska płyta rejestrowana jest co najmniej jednym mikrofonem na instrument.

 

1. Thelma Houston & Pressure Cooker "I've got the music in me", Sheffield Lab Inc., CD-2 This Sheffield Lab Compact Disc is manufactured from our live two-track analog master tape which was recorded simultaneously with the original direct disc performance. [...] Because this Compact Disc is manufactured from an original, live, two-track master tape, many generations of signal degradation from multi-track recorders und dub-downs are completely eliminated.

 

2. Jim Brock “Tropic Affair", Reference Recordings RR-31CD, Recorded Live to Two-Track, May 8-10, 1989

 

3. Lori Liebermann “Home of Whispers", Pope Music This album was recorded with one pair of stereo microphones through Cello electronics into a Nagra digital 2-track recorder. All of the music was recorded simultaneously with no overdubbing. The acoustic that you hear include the natural ambience of the recording studio. Each song was recorded complete in one three-hour session.

 

4. The Arc Choir “Walk with me", Mapleshade Gospel Technical Notes: Mastered live to two-track analog tape at 15 ips, 18-42,000 hz (±db). Digitized on the Mapleshade custom A/D converter at 2,823 K samples per second. Minimum miking and minimum-length cabling. Omega Mikro interconnects; microphone cables by Audioquest and Mapleshade. No Mixing board, filtering, compression, equalization, noise reduction, multitracking or overdubbing.

 

Źródło:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Copyright © Audiostereo.pl

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Less,

1. two track master tape, a gdzie ten master tape był podłączony, do sumy miksera? Ostatnimi czasy bardzo modne jest napisać "maste tape" najlepiej j Sutder, Ampex itp.

2. Live to Two-Track - Two Track to takie wyjście z miksera lajwowego, czyli na wejściu mogło być i 56 kanałów.

3. tu napisano, że użyto mikrofonu stereo, OK. Ale no nagrać to na cyfrze? Toż to nie audiofilsko.

4. Mastered live to two-track analog tape, co było masterowane? Suma stołu do którego zapięto stado mikrofonów?

 

Istotnie są nagranie na mikrofon stereo, nie wykluczam tego. Ale trzeba wziaść pod uwagę to ile jeszcze zabawek włączono, aby zrobi to stereo lepszym.

 

Pokaż zdjecia z tych nagrań, wtedy będziemy mogli porozmawiać, co i jak omikrofonowano i nagrano. Papier wszystko przyjmie.

 

Posłuchałem:

1. Tam jest wokal, któy musi być nagrany na innej ścieżce.

2. Słychać, że to nie jest nagranie na dwa ślady.

3. To nagranie również zrobiony z sumy miksera, a to nie jest nagranie na dwa ślady.

4. Przepraszam, ale takich panoram nie uzyskasz z nagrania na dwa mikrofony.

 

A tak wracając do radia. Słucham głownie trójki. Na bardzo wielu odbiornikach w ostatnim czasie, no i zauważyłem, że audycje z lektorem, szczególnie żeński głos, szeleszczą, tak powyżej 12kHz słychać coś jak lekki przester, czy u Was tez coś takiego jest? Np w audycji która teraz jest; godzina 12:17.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe radioodbiorniki często wykorzystują bezpośrednie próbkowanie, czy DSP, wiec no nawet u Ciebie w domu, może okazać się, że masz cyfrowe radio UKF FM.

Dziś nie potrafią takiego radia zrobić jakie mam, poszczególne sekcje są ekranowane osobno blachami miedzianymi a dynamika sygnału jest na poziomie prawie 100dB. Są takie dni że można złapać na UKF-e stacje z ponad 300km tak że nie wiem o czym piszesz :)

 

Dlaczego było kiepsko słychać? Bo widocznie był kiepski realizator.

Kiepski jest cały tor a realizator jeszcze się nie nauczył akustyki nowego pomieszczenia; w studiu A. Osieckiej do dziś nie ogarniają :)

 

Dlaczego nie omikrofonowuje się takich transmisji na trzy mikrofony? Bo taki koncert się rejestruje i nikt poważny nie będzie robił miksu na płytę z trzech mikrofonów.

Że co? koncert jest transmitowany na żywo, Jak nie wiesz co to jest ustawienie Decca tree to posłuchaj jej nieudolnej realizacji na ostatniej płycie Muńka Staszczyka. Dla czego nieudolnej? bo w latach 60" robili to już lepiej ale realizator dźwieku to wtedy nie był byle kiep.

 

Zapewniam Cię, że praktycznie każda audiofilska płyta rejestrowana jest co najmniej jednym mikrofonem na instrument.

Zostaw to dla innych albo na forum dzwiek.org tam nawet nie wiedzą że między kablami mikrofonowymi mogą być różnice.

 

Przesłuchy pomiędzy mikrofonami przy poszczególnych instrumentach? Zdziwiłbyś się, jak są małe przesłuchy przy śladach instrumentów, a ile dodaje się mikrofonów ambientowych.

 

Co się mam dziwić jak z uporem maniaka wszędzie do każdego instrumentu jest dawany silnie kierunkowy mikrofon. Zapominasz tylko jedno ze odchyłka instrumentu od takiego mikrofonu burzy cały dźwięk gdyż każde kiwnięcie muzyka podczas gry jest rejestrowane z innym spektrum pasma.

Kolejna sprawa po statywach i drewnianej podłodze bardzo mocno niesie dzwięk i to też daje w kość; w sumie temat rzeka!

 

Dynamika stołu mikserskiego spada po podpięciu 96 kanałow? Gdzie? Którego? Chyba Dynacorda z zakładowego domu kultury... Poza tym, szumy analogowe pierwszoligowego stołu to średnio -75-80dB, -128dB osiągają bardzo drogie cyfry. W zasadzie to jedna cyfra. Reszta sięga przy dobrych wiatrach -100dB

Kolego jak by każdy mikrofon miał osobny wysokiej klasy przetwornik A/D to na taki stół mało by kogo było stać. To też jest powód że dźwięk jest taki a nie inny.

 

 

A tak wracając do radia. Słucham głownie trójki. Na bardzo wielu odbiornikach w ostatnim czasie, no i zauważyłem, że audycje z lektorem, szczególnie żeński głos, szeleszczą, tak powyżej 12kHz słychać coś jak lekki przester, czy u Was tez coś takiego jest?

Kolego tak słychać na Genelecach :) i dla tego ten syf puszcza się dalej w sumie już lata na antenę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś nie potrafią takiego radia zrobić jakie mam, poszczególne sekcje są ekranowane osobno blachami miedzianymi a dynamika sygnału jest na poziomie prawie 100dB. Są takie dni że można złapać na UKF-e stacje z ponad 300km tak że nie wiem o czym piszesz :)

 

Co to za radio, bo jestem ciekaw. Sam szukam dobrego tunera. Co rozumiesz poprzez dynamikę sygnału? Zmierzyłeś to, czy wymyśliłeś? Obecnie mam tuner Yamahy i bez problemów odbieram PR2 z Katowic. Więc to żadne sukces 300km przy dobrych warunkach.

 

Kolego jak by każdy mikrofon miał osobny wysokiej klasy przetwornik A/D to na taki stół mało by kogo było stać. To też jest powód że dźwięk jest taki a nie inny.

Tak się składa, że każdy mikrofon ma osobny preamp i przetwornik w stole cyfrowym.

 

Że co? koncert jest transmitowany na żywo, Jak nie wiesz co to jest ustawienie Decca tree to posłuchaj jej nieudolnej realizacji na ostatniej płycie Muńka Staszczyka. Dla czego nieudolnej? bo w latach 60" robili to już lepiej ale realizator dźwieku to wtedy nie był byle kiep.

 

Wiem co to za ustawienie, niemniej jednak nie stosuje się go jako jedyne źródło sygnału przy realizacji nagrania, czy transmisji lajw.

 

Co się mam dziwić jak z uporem maniaka wszędzie do każdego instrumentu jest dawany silnie kierunkowy mikrofon. Zapominasz tylko jedno ze odchyłka instrumentu od takiego mikrofonu burzy cały dźwięk gdyż każde kiwnięcie muzyka podczas gry jest rejestrowane z innym spektrum pasma.

Kolejna sprawa po statywach i drewnianej podłodze bardzo mocno niesie dzwięk i to też daje w kość; w sumie temat rzeka!

 

Słyszysz przesłuch po podłodze i statywie pomiędzy instrumentami?

 

Kolego tak słychać na Genelecach :) i dla tego ten syf puszcza się dalej w sumie już lata na antenę.

Nie wiem coś się tak czepił tych geneleków, to są bardzo dobre monitory i bardzo wiele realizatorów je stosuje. Znam ich brzmienie i jest OK. Choć w domu używam całkiem innych paczek.

 

 

Kiepski jest cały tor a realizator jeszcze się nie nauczył akustyki nowego pomieszczenia; w studiu A. Osieckiej do dziś nie ogarniają :)

 

Ok kiepski jet cały tor, więc proszę wskaż mi takie niekiepski tor, co ma zawierać?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie mam tuner Yamahy i bez problemów odbieram PR2 z Katowic. Więc to żadne sukces 300km przy dobrych warunkach.

 

Otóż nie i widzę pleciesz kolego głupoty; zasięg liczony na UKF-e jest to wynik wysokości anteny nadajnika do wysokości anteny odbiorczej uwzględniający krzywizne ziemi+15% (ugiecie fali) dalej to już sprawy typu pogodowego w troposferze.

 

Tak się składa, że każdy mikrofon ma osobny preamp i przetwornik w stole cyfrowym.

 

 

No własnie , pomyśl sobie masz w torze 96mikrofonów a kazdy idzie przez osobny BADA za ~5000$ tak że same DAC-i to 1,5miliona złotych. do tego dobre pre lampowe kolejne 3500$ daje 1milion złotych kolejne części toru adekwatne do pozostałych to koszmarna kwota nawet dla dużego studia a nie tak jak ty robisz home recordingu :)

 

Pomyśl Decca tree to tylko 5 mikrofonów np Neumanna i cała orkiestra symfoniczna z Katowic gra w domu bardzo realistycznie.

 

Wiem co to za ustawienie, niemniej jednak nie stosuje się go jako jedyne źródło sygnału przy realizacji nagrania, czy transmisji lajw.

 

 

Nie stosuje się bo te 5 mikrofonów Neumanna to też parę złotych jest dla bidnego studia home recordingu a i dla większych tez.

 

Nie wiem coś się tak czepił tych geneleków, to są bardzo dobre monitory i bardzo wiele realizatorów je stosuje. Znam ich brzmienie i jest OK. Choć w domu używam całkiem innych paczek.

To że stosuje to nie znaczy że dobrze później miks na nich kręcą. Ludzie po domach maja co innego często znacznie lepszego i w takim razie dla kogo kręcą na tych Genelecach? Do słuchania w samochodzie?

 

Słyszysz przesłuch po podłodze i statywie pomiędzy instrumentami?

Jak cholera, posłuchaj sobie np. płyty Eric Clapton Unplugged

 

Byłbym zapomniał masz 15" w pokoju :)

 

Ok kiepski jet cały tor, więc proszę wskaż mi takie niekiepski tor, co ma zawierać?

 

Poczytaj książki śp. Jerzego Urbańskiego on wyraźnie pisał co i jak powinno być w instalacjach PRO i te wytyczne były już wytyczane przed 1979 rokiem :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie , pomyśl sobie masz w torze 96mikrofonów a kazdy idzie przez osobny BADA za ~5000$ tak że same DAC-i to 1,5miliona złotych. do tego dobre pre lampowe kolejne 3500$ daje 1milion złotych kolejne części toru adekwatne do pozostałych to koszmarna kwota nawet dla dużego studia a nie tak jak ty robisz home recordingu :)

 

pre lampowe, ale po co? Chyba nie wiesz ile kosztuje mikser.

 

Otóż nie i widzę pleciesz kolego głupoty; zasięg liczony na UKF-e jest to wynik wysokości anteny nadajnika do wysokości anteny odbiorczej uwzględniający krzywizne ziemi+15% (ugiecie fali) dalej to już sprawy typu pogodowego w troposferze.

 

Ja paletę głupoty? A Twoje 100dB dynamiki? Otóż wiem jak propaguje UKF. Poza tym, jakie masz radio, pytam poważnie.

 

To że stosuje to nie znaczy że dobrze później miks na nich kręcą. Ludzie po domach maja co innego często znacznie lepszego i w takim razie dla kogo kręcą na tych Genelecach? Do słuchania w samochodzie?

 

W dalszym ciagu nie rozumiem czepienia się geneleków, to nie są jedyne monitory w radiu.

 

Jak cholera, posłuchaj sobie np. płyty Eric Clapton Unplugged

 

Byłbym zapomniał masz 15" w pokoju :)

Hmm, jutro posłucham, zdziwiłbyś się jakie 15" mam w pokoju. [edit], odnoszę wrażenie, że jako jedyny na świecie masz absolutnie najlepszy system audio i słyszysz w nim błędy wszystkich realizatorów. Tylko szkoda, że nie chcesz się przyznać, jaka Unitrą radia słuchasz.

 

Poczytaj książki śp. Jerzego Urbańskiego on wyraźnie pisał co i jak powinno być w instalacjach PRO i te wytyczne były już wytyczane przed 1979 rokiem :)

Znam te książki, pytam co Ty uważasz za dobry tor audio. Napisz, a nie bajki opowiadaj.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję jeszcze raz przeczytać:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.