Skocz do zawartości
IGNORED

Yaqin MS-30L


cygaret
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, MariuszElektronik napisał:

Na forach jakichkolwiek wszyscy piszą sobie na "Ty". Taka jest zasada forum. Nie wiem, ale mam wrażenie, że dalej mnie atakujesz..

Jak pisałem pomogę 🙂 Zawsze najpierw piszę o sprawach ważniejszych niż modyfikacja - Twoje bezpieczeństwo i życie. Czytając, że chcesz mierzyć wzmacniacz po wymianie kondensatorów przed i po doszedłem do wniosku, że nie wiesz nawet co piszesz. Dlatego zaproponowałem Ci moją usługę 🙂

 

Proszę zrób zdjęcie środka z góry. Opisze dla Ciebie jakie trzeba nanieść zmiany.

 

 

Superior Z-Cap - jeśli masz tzw ciemny system to możesz je zamontować. Uważaj, aby wyprowadzenia kondensatorów nie zewrzeć do obudowy kondensatora!! Dostaniesz je do rąk to będziesz wiedział o co chodzi. Superior Z-Cap ma obudowę z aluminium.

Jeśli chcesz mieć bdb w niskiej cenie to zrób to na kondensatorach Mundorf Mcap EVO Oil.

Pojemność wystarczy 0,22uF.

Zawsze dostaję po głowie jak ostrzegam przed utratą życia 😞 to nie zabawa takie napięcie. Każdy odbiera to opacznie i sądzi, że tylko o kasę chodzi... Hobbystom jak i amatorom zawsze pomagam. 😉

Jak kolega Ghost2021 zrobi sam modyfikację z moją pomocą będę się bardzo cieszył. 🙂 🙂 🙂 To sama frajda pomagać.

 

 

Mariuszu, nigdy nie miałem zamiaru Ciebie atakować i podważać Twojej wiedzy. Bardzo szanuję to co robisz i z rumieńcem na twarzy śledzę Twoje pracę na profilu Sinus Audio. Napisałem to w moim pierwszym wpisie do Ciebie. Po prostu te żarty o "odbieraniu chleba" i "niewiadomo o co chodzi" zostały niewłaściwie odebrane, pewnie również niewłaściwie ja je wplotlem w cały wątek. Po prostu zależy mi na zwykłej merytorycznej dyskusji. I zwykłych poradach właśnie takich jakie napisałeś w ostatnim poście.

Czyli lampowców raczej nie da się w miarę precyzyjnie pomierzyć? Zapytałem o to bo w ostatnim odcinku RS z Twoim udziałem na temat wzmacniacza marzeń, ReduktorSzumu mówił, że ten klon AU70 ma fenomenalne wyniki jeżeli chodzi o pasmo przenoszenia. Pomyślałem, że fajnie byłoby porównać jakie parametry mają różne modele lampowe. Chińczycy niestety są bardzo "oszczędni" w dostarczonej instrukcji.

Sorry za te niedomówienia.

33 minuty temu, MariuszElektronik napisał:

Proszę zrób zdjęcie środka z góry. Opisze dla Ciebie jakie trzeba nanieść zmiany.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zdjęcie niestety z sieci. jeszcze nie rozkręcałem mojego. Myślę, że konstrucja raczej się nie zmieniła. Ja kupiłem w 2021 roku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto opis podstawowej modyfikacji:

Pierwszy etap najważniejszy

- Czerwone prostokąty - największa zmiana w dźwięku ~85% według mnie. Polecam kondensatory Miflex Cu 0,22uF. Jeśli ktoś chce zrobić taniej to Mundorf Mcap EVO Oil.

- Zielone prostokąty - koniecznie wymiana rezystorów w torze audio - 6 sztuk - polecam gorąco DALE 1k.

Dostajemy dzięki temu (wszystko oparte na opiniach klientów):

- Więcej mikrodetali

- Przestrzeń

- Lepsza rozdzielczość

Drugi etap

Biały prostokąt - bocznikowanie kondensatorów elektrolitycznych kondensatorami foliowymi. ~ 20% według mnie.

Wystarczą tutaj kondensatory 0,1...0,47uF 400V. Jantzen Audio Cross-Cap. Usuwamy niebieskie kondensatory przy diodach prostowniczych zasilacza anodowego. Zdjęcie numer II czerwony prostokąt.

Dostajemy dzięki temu (wszystko oparte na opiniach klientów):

- Łagodniejsza góra

Trzeci etap:

Niebieskie prostokąty - wymiana kondensatorów w zasilaniu anodowym. ~30% według mnie. Wymieniamy na Rubycon lub Nichicon. 220uF...470uF dla głównego zasilania. Największe kondensatory na zdjęciu.

Między stopniowe 22uF...47uF 450V !! Nichicon 🙂

 

Dostajemy dzięki temu (wszystko oparte na opiniach klientów):

- Większa dynamika

- Bardziej kontrolowane niskie tony

 

To tak na szybciutko dla Was. Będą pytania to będę odpowiadał 🙂

 

 

 

 

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przechwytywanie5.JPG.a8752702e854fbdd92fbe14d5bd6fd6c.JPG

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez MariuszElektronik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, MariuszElektronik napisał:

Jak pisałem pomogę 🙂 Zawsze najpierw piszę o sprawach ważniejszych niż modyfikacja - Twoje bezpieczeństwo i życie. Czytając, że chcesz mierzyć wzmacniacz przed i po wymianie kondensatorów to doszedłem do wniosku, że nie wiesz nawet co piszesz. Dlatego zaproponowałem Ci moją usługę 🙂

Nie chodziło mi o to, że ja chcę mierzyć wzmacniacz przed i po modyfikacji (bo nie mam dio tego nawet przętu) - zapytałem czy ktoś posiada wyniki pomiarów tego wzmacniacza i może je zamieścić na forum.

6 minut temu, MariuszElektronik napisał:

Oto opis podstawowej modyfikacji:

Pierwszy etap najważniejszy

- Czerwone prostokąty - największa zmiana w dźwięku ~85% według mnie. Polecam kondensatory Miflex Cu 0,22uF. Jeśli ktoś chce zrobić taniej to Mundorf Mcap EVO Oil.

- Zielone prostokąty - koniecznie wymiana rezystorów w torze audio - 6 sztuk - polecam gorąco DALE 1k.

Dostajemy dzięki temu (wszystko oparte na opiniach klientów):

- Więcej mikrodetali

- Przestrzeń

- Lepsza rozdzielczość

Drugi etap

Biały prostokąt - bocznikowanie kondensatorów elektrolitycznych kondensatorami foliowymi. ~ 20% według mnie.

Wystarczą tutaj kondensatory 0,1...0,47uF 400V. Jantzen Audio Cross-Cap. Usuwamy niebieskie kondensatory przy diodach prostowniczych zasilacza anodowego.

Dostajemy dzięki temu (wszystko oparte na opiniach klientów):

- Łagodniejsza góra

Trzeci etap:

Niebieskie prostokąty - wymiana kondensatorów w zasilaniu anodowym. ~30% według mnie. Wymieniamy na Rubycon lub Nichicon. 220uF...470uF dla głównego zasilania. Największe kondensatory na zdjęciu.

Między stopniowe 22uF...47uF 450V !! Nichicon 🙂

 

Dostajemy dzięki temu (wszystko oparte na opiniach klientów):

- Większa dynamika

- Bardziej kontrolowane niskie tony

 

To tak na szybciutko dla Was. Będą pytania to będę odpowiadał 🙂

 

 

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mega!!! Dzięki wielkie Mariusz. Myślę, że to rozwiewa jakiekolwiek wątpliwości.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niczego nie sugeruję, ale zacząłbym od wymiany lamp mocy...
U mnie akurat 5654 nie podeszły za bardzo. Warto wiedzieć, że nie musimy wymieniać całego oktetu. Można eksperymentować wymieniając na różne lampki ( różnych producentów ), zachowując regułę by w danym stopniu były takie same dla obu kanałów. Czyli wejściowe takie same, odwracacz fazy takie same i drivery lamp mocy takie same.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Kalasanty Ciaputko napisał:

Niczego nie sugeruję, ale zacząłbym od wymiany lamp mocy...
U mnie akurat 5654 nie podeszły za bardzo. Warto wiedzieć, że nie musimy wymieniać całego oktetu. Można eksperymentować wymieniając na różne lampki ( różnych producentów ), zachowując regułę by w danym stopniu były takie same dla obu kanałów. Czyli wejściowe takie same, odwracacz fazy takie same i drivery lamp mocy takie same.

Każda zmiana lamp jest słyszalna 🙂 Polecam gorąco zabawę z lampami.

Jednak najwęższym gardłem we wzmacniaczu są kondensatory w  torze audio. Są to niebieskie kondensatory PILKOR. Lepiej zacząć wymianę ich a potem zabawę z lampami. Uzyskamy bardziej wiarygodną barwę poszczególnych lamp 🙂  

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, MariuszElektronik napisał:

Każda zmiana lamp jest słyszalna 🙂 Polecam gorąco zabawę z lampami.

Jednak najwęższym gardłem we wzmacniaczu są kondensatory w  torze audio. Są to niebieskie kondensatory PILKOR. Lepiej zacząć wymianę ich a potem zabawę z lampami. Uzyskamy bardziej wiarygodną barwę poszczególnych lamp 🙂  

 

Tak, największą zmianę odnotowałem zmieniając owe kondensatory.
Warto zwrócić uwagę na dość małe otwory dla tych kondensatorów, niektóre nóżki mogą mieć problem ze zmieszczeniem się w nie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, możecie polecić jakiś dobry sklep, gdzie można się zaopatrzyć w kondensatory? Na Allegro niestety Miflexów nie ma. Ciekawostaka, zobaczcie po ile są wystawione na Aliekspress 🙂 :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Znalazłem na TME i Audiomiflex ~85zł - czy to dobra cena?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Ghost2021 napisał:

Panowie, możecie polecić jakiś dobry sklep, gdzie można się zaopatrzyć w kondensatory? Na Allegro niestety Miflexów nie ma. Ciekawostaka, zobaczcie po ile są wystawione na Aliekspress 🙂 :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Znalazłem na TME i Audiomiflex ~85zł - czy to dobra cena?

Możesz spróbować od zdecydowanie tańszych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ale oczywiście wybór należy do Ciebie 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Panowie, możecie polecić jakiś dobry sklep, gdzie można się zaopatrzyć w kondensatory? Na Allegro niestety Miflexów nie ma. Ciekawostaka, zobaczcie po ile są wystawione na Aliekspress  :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Znalazłem na TME i Audiomiflex ~85zł - czy to dobra cena?
Zerknij sobie na stronę audiomiflex.pl

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Kalasanty Ciaputko napisał:

Możesz spróbować od zdecydowanie tańszych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ale oczywiście wybór należy do Ciebie 😉

Właśnie się zastanawiam 🙂 Co ma dla mnie większe znaczenie: "robocizna" czy amortyzacja drogich kondensatorów 😉 (mianowicie, kilkukrotne rozbieranie wzmaka i zabawa w wymianę kilku typów tańszych kondensatorów, a pewnie i tak mnie będzie korciło, żeby finalnie dojść do tych Miflexów Cu, czy zrobić to raz a dobrze... Żeby te Miflexy były chociaż po 50 zł to bym je wziąl bez zastanowienia, ale 85 zł x 8 to już trochę boli, jeżeli się nie wstrzelę z barwą).

Dzięki za linka 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Ghost2021 napisał:

 ... Żeby te Miflexy były chociaż po 50 zł to bym je wziąl bez zastanowienia, ale 85 zł x 8 to już trochę boli, jeżeli się nie wstrzelę z barwą).

 

...  na początek to bym nakupywał  Mifleksów z czasów komuny- typ dielektryka- MKP /polipropylen /  lub jeszcze lepiej, KSF /polistyren /. Obejdzie się w zasadzie bez kosztów😊. Efekt soniczny porównywalny. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
50 minut temu, Lisor napisał:

...  na początek to bym nakupywał  Mifleksów z czasów komuny- typ dielektryka- MKP /polipropylen /  lub jeszcze lepiej, KSF /polistyren /. Obejdzie się w zasadzie bez kosztów😊. Efekt soniczny porównywalny. 

Mam dokładnie takie samo zdanie. Przyrost "soniczny" niekoniecznie jest proporcjonalny do wydanych $.

 

Godzinę temu, Ghost2021 napisał:

Właśnie się zastanawiam 🙂 Co ma dla mnie większe znaczenie: "robocizna" czy amortyzacja drogich kondensatorów 😉 (mianowicie, kilkukrotne rozbieranie wzmaka i zabawa w wymianę kilku typów tańszych kondensatorów, a pewnie i tak mnie będzie korciło, żeby finalnie dojść do tych Miflexów Cu, czy zrobić to raz a dobrze... Żeby te Miflexy były chociaż po 50 zł to bym je wziąl bez zastanowienia, ale 85 zł x 8 to już trochę boli, jeżeli się nie wstrzelę z barwą).

Dzięki za linka 🙂

Jakby tak wyprowadzić kabelki z otworów by do nich bez problemu można było przylutować inne kondensatory rozbierając tylko dolną pokrywę🤔. Można by się nawet pokusić o jakieś złączki  🤔 może nawet wago by się nadało...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie wymiany kondensatorów sprzęgających.

W niektórych modyfikacjach widzę że ludzie dają tanie propyleny do kwadry bliżej środka wzmacniacza które służą jak się orientuje do odwracania fazy. A lepsze na zewnątrz. Czy takie rozwiązanie ma sens poza oczywiście niższym kosztem? Z drugiej strony czy te tańsze odwracające fazę jeśli są dobrze dobrane pod względem tolerancji mają jakiś wpływ na dźwięk?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez termit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, termit napisał:

Mam pytanie odnośnie wymiany kondensatorów sprzęgających.

W niektórych modyfikacjach widzę że ludzie dają tanie propyleny do kwadry bliżej środka wzmacniacza które służą jak się orientuje do odwracania fazy. A lepsze na zewnątrz. Czy takie rozwiązanie ma sens poza oczywiście niższym kosztem? Z drugiej strony czy te tańsze odwracające fazę jeśli są dobrze dobrane pod względem tolerancji mają jakiś wpływ na dźwięk?

Kondensatory służą do "sprzęgania" stopni wzmacniacza i nie muszą być oktetem w tytułowym wzmacniaczu. Jak najbardziej mogą to być dwie kwadry, ważne by były takie same w takich samych miejscach poszczególnych kanałów. Z lampami "sterującymi" można mieć inne wejściowe(para), inne w odwracaczu fazy(para) i jeszcze inne drivery lamp mocy (tu kwadra). Gdzieś wcześniej wkleiłem foto z opisem funkcji lamp sterujących w tym yaqinie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź.

Dobrze to wiedzieć bo przy cenach niektórych kondensatorów żonglowanie ośmioma w poszukiwaniu dźwięku który nam pasuje może być dosyć kosztowne.

U siebie popełniłem ten błąd że zmieniłem niebieskie kondensatory na Jandseny Superiory i stało się to o czym ktoś pisał wyżej -za mocne rozjaśnienie dźwięku. Po miesiącu niby góra złagodniała i pojawiło się więcej basu ale wciąż dźwięk jest za płaski i balans za bardzo przesunięty w stronę wyższych częstotliwości.

Więc te czerwone Jandseny raczej zostaną ale tylko jako odwracacze fazy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, Kalasanty Ciaputko napisał:

@termit Jakie masz lampy ?

Na przedwzmacniaczu radzieckie militarne EŻ, na mocy zostawiłem chińskie, mam jeszcze tungsole EL34 ale przy tych jandsenach brzmią w moim systemie bardzo jasno.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, termit napisał:

Na przedwzmacniaczu radzieckie militarne EŻ, na mocy zostawiłem chińskie, mam jeszcze tungsole EL34 ale przy tych jandsenach brzmią w moim systemie bardzo jasno.

Próbowałeś sterujących chińskich + jantzeny ? Może one trochę poskromią górę 🤔.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Kalasanty Ciaputko napisał:

Próbowałeś sterujących chińskich + jantzeny ? Może one trochę poskromią górę 🤔.

 

Chińskie sterujące grały przyjemnie ciepło zanim się nie wygrzały. Dźwięk da się trochę przygasić podpinając tanie kable gdzie wyłażą jednocześnie ich wady więc chyba nie jest to dobry kierunek. Ten kondensator generuje jasny,bardzo szczegółowy dźwięk z szeroką ale jednocześnie dosyć płaską sceną. Na posrebrzanych kablach gwarantowane sybilanty. Niektóre kobiece wokale brzmią bardzo dobrze z przyjemną słodką barwą, męskie są zwykle lekko szorstkie. Kondy grają dopiero ok 50 godzin więc pewnie będzie trochę lepiej po stu i małych modyfikacjach na zasilaniu ale na dziś nie sądzę że jakiekolwiek EL34 poza chińskimi będą tu pasować.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, termit napisał:

... na dziś nie sądzę że jakiekolwiek EL34 poza chińskimi będą tu pasować.

Może EL34 RFT 🤔

Możesz pokombinować z mieszaniem lamp sterujących. Jako wejściowe dać np chińskie.
Jednak jeśli u Ciebie kondensatory faktycznie nadają charakter, to wszystko inne może wprowadzać tylko kosmetyczne zmiany.

Może zamiast kolejnych drogich zakupów spróbuj propozycji @Lisor :

W dniu 10.11.2022 o 20:02, Lisor napisał:

...  na początek to bym nakupywał  Mifleksów z czasów komuny- typ dielektryka- MKP /polipropylen /  lub jeszcze lepiej, KSF /polistyren /. Obejdzie się w zasadzie bez kosztów😊. Efekt soniczny porównywalny. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Kalasanty Ciaputko napisał:

Może EL34 RFT 🤔

Możesz pokombinować z mieszaniem lamp sterujących. Jako wejściowe dać np chińskie.
Jednak jeśli u Ciebie kondensatory faktycznie nadają charakter, to wszystko inne może wprowadzać tylko kosmetyczne zmiany.

Może zamiast kolejnych drogich zakupów spróbuj propozycji @Lisor :

 

Myślę że chodzi głównie o te kondensatory.

Kupiłem ten wzmacniacz trochę z sentymentu i chęci grzebania w nim.

Miałem kiedyś pierwszą wersje Yaqina MS-34D, pamiętam jak grał i to było coś w zupełnie innym stylu jak ten. Tamten na dzień dobry miał gęsty, soczysty środek pasma wypchnięty do przodu, solidny choć trochę rozlazły bas i przyjemnie dźwięczną nienatarczywą górę.

Moja pierwsza myśl po uruchomieniu MS-30L ( na start z radzieckimi lampami EŻ) który wizualnie wygląda jak ewolucja pierwszego 34D była taka że gra to trochę ....jak tranzystor?😕

Pobawię się trochę w modyfikacje do wiosny i może coś z tego wyjdzie 🤔

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, termit napisał:

Myślę że chodzi głównie o te kondensatory.

Kupiłem ten wzmacniacz trochę z sentymentu i chęci grzebania w nim.

Miałem kiedyś pierwszą wersje Yaqina MS-34D, pamiętam jak grał i to było coś w zupełnie innym stylu jak ten. Tamten na dzień dobry miał gęsty, soczysty środek pasma wypchnięty do przodu, solidny choć trochę rozlazły bas i przyjemnie dźwięczną nienatarczywą górę.

Moja pierwsza myśl po uruchomieniu MS-30L ( na start z radzieckimi lampami EŻ) który wizualnie wygląda jak ewolucja pierwszego 34D była taka że gra to trochę ....jak tranzystor?😕

Pobawię się trochę w modyfikacje do wiosny i może coś z tego wyjdzie 🤔

 

 

Też miałem wrażenie że to tranzystor. Jednak ja dałem mu pograć tydzień na fabrycznych lampach ( jak ma się zepsuć to niech chińskie uszkodzi 😉 ) i mocy wymieniłem na EL 34 RFT.
Później, jak doszły sterujące, ruskie EW - RTC 5654 ... teraz mam też ruskie z seri goldplatinium czy jakoś tak określane 🙂.
Kondensatory też wymieniłem na Jantzen Superior Z-Cap 0,47 uF 800VDC.
Ale u mnie z RFT i goldplatinium się zgrały.

Może ogarnięcie zasilacza pozytywne zmiany przyniesie...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.11.2022 o 09:54, cepiano napisał:

Wie ktoś dlaczego na prawym kanale lekko terkocze  membrana w prawej kolumnie na tym janku😢

 

Jednak dalej słychać szybkie pykanie w kolumnie nawet jak jest na minimum głośność ,może lampy zamienić miejscami?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez cepiano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, cepiano napisał:

Jednak dalej słychać szybkie pykanie w kolumnie nawet jak jest na minimum głośność ,może lampy zamienić miejscami?

Od tego zacznij ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, cepiano napisał:

Lampy mocy czy sterujące

I te i te...
Ale nie jednocześnie.
Np. pierw mocy jeśli efekt nie ustąpi to sterujące.
Nie ustąpi albo nie wystąpi w drugim kanale.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieniłem lampy mocy kanałami ,nie pomogło,potem sterujące ruskie na chińskie po 4 i potem 8 i dalej furkocze kolumna😚

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, cepiano napisał:

Zamieniłem lampy mocy kanałami ,nie pomogło,potem sterujące ruskie na chińskie po 4 i potem 8 i dalej furkocze kolumna😚

Masz go odpięty od wszystkiego?
Głośność na minimum?
Może jakieś słuchawki podłącz...

Możliwe, że gdzieś wchodzą jakieś zakłócenia...

I nie musisz buziaczków przesyłać 😂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To skrzywienie nie buziaczki,mam podpięte pod dac i tv lub telefon usb,jak odłącze kabel z prawej kolumny to cisza,wzmak tylko do ściany podłączony ,nie chce mi się na gwarę wysyłać kurcze pieczone

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.