Skocz do zawartości
IGNORED

Audio mity


Rekomendowane odpowiedzi

Gość

(Konto usunięte)
2 minuty temu, Lech36 napisał:

Z drugiej strony jest tylko merytoryczna dyskusja.

Nie tylko "głuchy" jesteś ale i słępy? :)

2 minuty temu, Lech36 napisał:

ta granica to nauka

Nauka (w zakresie audio) chamstwem się nie zajmuje. Naukowiec może być chamem, ignorant - człowiekiem przyzwoitym.

iro III mocno przesadził z tą "analogią". Ewentualne podobne zachowanie "słyszącego" będzie tak samo chamskie.

10 minut temu, przemak napisał:

Pomijając wszystkie inne rozwiązania, tak też, stosuje się zarówno oversampling jak i pracę z większą głębią bitową, zresztą to drugie jest oczywiste, mikserów 16 bitowych to już nie ma.

Swego czasu na łamach forum Hi_Fi i muzyka, było nie było, wyczynowy audiofil Red. Stryjecki tłumaczył te "zawiłości". Sam przez jakiś czas parał się nagrywaniem i wydawaniem audiofilskich płyt. (ARMS m.in. Włodek Pawlik, Paweł Kaczmarczyk, Leszek Możdżer)

Edytowane przez iro III
1 minutę temu, soundchaser napisał:

Aha...no ale w tej fotograficznej analogii napisałeś coś zupełnie innego.

Tej z formatem RAW?

Po drugie- procesory akustyki w sprzecie audio też używają na wejściu podniesienia rozdzielczosci bitowej, a po obrobce sygnalu rozdzielczosc jest obniżana- to normalne, bo tak jest po prostu wygodniej. Bledy ZAWSZE powstają w najmniej istotnych bitach, więc po rekodowaniu automatycznie są usuwane.

Jak zwał tak zwał...reasumując pisanie, że hi-res = low-res to bzdura, czy jak kto woli - audio-mit - by lepiej pasowało do tematu wątku.

10 minut temu, soundchaser napisał:
13 minut temu, przemak napisał:

Pomijając wszystkie inne rozwiązania, tak też, stosuje się zarówno oversampling jak i pracę z większą głębią bitową, zresztą to drugie jest oczywiste, mikserów 16 bitowych to już nie ma.

Ale nie pisz mi o patologicznych rozwiązaniach, tylko napisz czy w porządnym studiu pracuje się na plikach 16/44 czy hi-res,
bo to co napisał Kolega porlick to kolejna herezja.

Ja tam wierzę "przemakowi" - a Ty? Czy w ogóle zauważyłeś w ferworze walki o Hajresy ...to co podkreśliłem a napisał uczynny kolega?

1 minutę temu, iro III napisał:

Czy w ogóle zauważyłeś w ferworze walki o Hajresy ...to co podkreśliłem a napisał uczynny kolega?

Który? Porlick? Przecież napisałem, że ta jego analogia to bzdura, nie czytałeś?

10 minut temu, porlick napisał:

Tej z formatem RAW?

Formatu RAW już powiększać nie trzeba. ;-)

16 minut temu, soundchaser napisał:

Ale nie pisz mi o patologicznych rozwiązaniach, tylko napisz czy w porządnym studiu pracuje się na plikach 16/44 czy hi-res,
bo to co napisał Kolega porlick to kolejna herezja.

To nie są żadne patologiczne rozwiązania. Napisałem wyraźnie - tak, analogia z obrazkiem jest dobra i twoje zdanie "Czyli do studia trafia plik 16/44, później go powiększają by wygodniej się masterowało i na końcu z powrotem do 16/44?" też jest prawdziwe, tak też się robi. Ja ostatnio zacząłem nagrywać ślady w mp3 ;)

nagrywamy.com

10 minut temu, soundchaser napisał:

Jak zwał tak zwał...reasumując

Bity różniące hi res od formatu znanego z cd są na poziomie max -100 dB, więc mówienie że są slyszalne, to bzdura.

Kolega Chicago dobrze pisał- realizacja i mastering, a format cd, czy hi res, to daaaleko z tyłu.

Edytowane przez porlick
2 minuty temu, przemak napisał:

analogia z obrazkiem jest dobra i twoje zdanie "Czyli do studia trafia plik 16/44, później go powiększają by wygodniej się masterowało i na końcu z powrotem do 16/44?" też jest prawdziwe, tak też się robi.

Ale to jest patologia, której już teraz się nie stosuje. Sam to napisałeś, że dziś pracuje się już tylko na plikach hi-res, bo nie ma mikserów 16 bitowych.
Wydaje mi się, że próbujesz bronić porlicka, gdy palnął wyraźnego babola. ;-)
Każdemu przecież może się zdarzyć.

7 minut temu, porlick napisał:

Bity różniące hi res od formatu znanego z cd są na poziomie max -100 dB, więc mówienie że są slyszalne, to bzdura.

Jasne...z Tobą to można dyskutować, ale Twoje zawsze musi być na wierzchu...nawet gdy nie masz racji.Na zasadzie - chcesz mieć rację, to masz rację. ;-)

4 minuty temu, soundchaser napisał:

.Na zasadzie - chcesz mieć rację, to masz rację. ;-)

Popatrz w lustro- wiem, że zaden techniczny argument do Ciebie nie trafi, ale pomimo wykazania, że gadasz bzdury, chcesz reasumować ze swoim na wierzchu?

Oj, rzeczywiscie nauka jest granicą- murem, jak napisano powyżej. Ale cóż, głową tego muru nie przebijesz.

3 minuty temu, soundchaser napisał:

Ale to jest patologia, której już teraz się nie stosuje. Sam to napisałeś, że dziś pracuje się już tylko na plikach hi-res, bo nie ma mikserów 16 bitowych.
Wydaje mi się, że próbujesz bronić porlicka, gdy palnął wyraźnego babola. ;-)
Każdemu przecież może się zdarzyć.

Nie. Brak mikserów 16 bitowych (czy programowych, czy hardware) oznacza, że obróbka w nich odbywa się z większą głębią bitową, w dodatku najczęściej zmiennoprzecinkowo, sygnał wyjściowy z nich ma standardowo również więcej niż 16 bitów, natomiast plik w "magnetofonie" spokojnie może mieć 16 bitów 44.1, jeżeli taki dostaliśmy. Również wtyczki pracujące z częstotliwością 44,1 czy inną mają coraz częściej oversampling i wewnętrznie pracują z dużo wyższą częstotliwością próbkowania, mimo, że na wejściu i wyjściu jest 44. Chodzi o to, że obróbka takiego pliku odbywać się może z dużo większą precyzją.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

27 minut temu, soundchaser napisał:

Który? Porlick? Przecież napisałem, że ta jego analogia to bzdura, nie czytałeś?

NIE! To Ty nie doczytałeś!

Próbuj jeszcze raz:

29 minut temu, iro III napisał:
13 minut temu, soundchaser napisał:
44 minuty temu, przemak napisał:

Pomijając wszystkie inne rozwiązania, tak też, stosuje się zarówno oversampling jak i pracę z większą głębią bitową, zresztą to drugie jest oczywiste, mikserów 16 bitowych to już nie ma.

???

Edytowane przez iro III
7 minut temu, porlick napisał:

Popatrz w lustro

Zanim napisałem poprzedni post to już wiedziałem jaki wydźwięk będzie miała Twoja odpowiedź...jeszcze przylecą inni koledzy - spoko. ;-)

3 minuty temu, iro III napisał:

NIE! To Ty nie doczytałeś!

Aaaa... to pisz, że chodzi o Przemaka. Zgadzam się z tym przecież.

4 minuty temu, soundchaser napisał:

Aaaa... to pisz, że chodzi o Przemaka.

Aaaaa to czytaj cytowaną wypowiedź, łącznie z tym kto jest autorem.

Najpierw robisz dym, później...sam musisz się go nałykać.

11 minut temu, przemak napisał:

Nie. Brak mikserów 16 bitowych (czy programowych, czy hardware) oznacza, że obróbka w nich odbywa się z większą głębią bitową, w dodatku najczęściej zmiennoprzecinkowo, sygnał wyjściowy z nich ma standardowo również więcej niż 16 bitów, natomiast plik w "magnetofonie" spokojnie może mieć 16 bitów 44.1, jeżeli taki dostaliśmy. Również wtyczki pracujące z częstotliwością 44,1 czy inną mają coraz częściej oversampling i wewnętrznie pracują z dużo wyższą częstotliwością próbkowania, mimo, że na wejściu i wyjściu jest 44. Chodzi o to, że obróbka takiego pliku odbywać się może z dużo większą precyzją.

OK, dzięki za wyjaśnienie. A jaka jest mniej więcej proporcja między materiałem hi-res / low-res, który dostajecie do obróbki?
 

9 minut temu, soundchaser napisał:

Zgadzam się z tym przecież.

 

17 minut temu, przemak napisał:

Nie. Brak mikserów 16 bitowych (czy programowych, czy hardware) oznacza, że obróbka w nich odbywa się z większą głębią bitową, w dodatku najczęściej zmiennoprzecinkowo, sygnał wyjściowy z nich ma standardowo również więcej niż 16 bitów, natomiast plik w "magnetofonie" spokojnie może mieć 16 bitów 44.1, jeżeli taki dostaliśmy. Również wtyczki pracujące z częstotliwością 44,1 czy inną mają coraz częściej oversampling i wewnętrznie pracują z dużo wyższą częstotliwością próbkowania, mimo, że na wejściu i wyjściu jest 44. Chodzi o to, że obróbka takiego pliku odbywać się może z dużo większą precyzją.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Z tym też?

Tylko uważnie przeczytaj ...i spróbuj zrozumieć. Wtedy też przeproś "porlicka"

9 minut temu, soundchaser napisał:

Zgadzam się z tym przecież.

 

17 minut temu, przemak napisał:

Nie. Brak mikserów 16 bitowych (czy programowych, czy hardware) oznacza, że obróbka w nich odbywa się z większą głębią bitową, w dodatku najczęściej zmiennoprzecinkowo, sygnał wyjściowy z nich ma standardowo również więcej niż 16 bitów, natomiast plik w "magnetofonie" spokojnie może mieć 16 bitów 44.1, jeżeli taki dostaliśmy. Również wtyczki pracujące z częstotliwością 44,1 czy inną mają coraz częściej oversampling i wewnętrznie pracują z dużo wyższą częstotliwością próbkowania, mimo, że na wejściu i wyjściu jest 44. Chodzi o to, że obróbka takiego pliku odbywać się może z dużo większą precyzją.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Z tym też?

Tylko uważnie przeczytaj ...i spróbuj zrozumieć. Wtedy też przeproś "porlicka"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez iro III
33 minuty temu, przemak napisał:

Ja ostatnio zacząłem nagrywać ślady w mp3 ;)

320 mbps czy mniej ;-)?

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

29 minut temu, soundchaser napisał:

Wydaje mi się, że próbujesz bronić porlicka, gdy palnął wyraźnego babola

Sound wali babole w prawie każdym swoim wpisie na forum i się tym nie przejmuje.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Ciekawy jestem ilu 'słyszących" gęste cmokało by z zachwytu gdyby - na stół trafiło nagranie w mp3 (320) zostało zrobione na wyższej głębi, następnie podwyższono by to do gęstego haj resa i sprzedano.

3 minuty temu, soundchaser napisał:

OK, dzięki za wyjaśnienie. A jaka jest mniej więcej proporcja między materiałem hi-res / low-res, który dostajecie do obróbki?
 

Trzeba oddzielić częstotliwość próbkowania od rozdzielczości. Najczęściej przesyłane są pliki 44/24, to nie wiem, czy to hires? ;) Jeżeli ktoś chce pracować w 96k czy wyżej, to oczywiście można, ale z tym związane są spore problemy, a jeżeli materiał kończy na jutubie czy na cd, to finalny efekt w postaci hipotetycznie nieco lepszego brzmienia (hipotetycznie, bo takie porównanie bardzo trudno przeprowadzić) częstoprzegrywa z wygpdą i kompatybilnością.

nagrywamy.com

2 minuty temu, przemak napisał:

Mniej, 128, bo ślady są mono

Swiss Radio Jazz 128 kbps w wielu przypadkach nadaje audiofilskie rejestracje i są one naprawdę poruszające mimo że stereo ;-).

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

16 minut temu, iro III napisał:

Ciekawy jestem ilu 'słyszących" gęste cmokało by z zachwytu gdyby - na stół trafiło nagranie w mp3 (320) zostało zrobione na wyższej głębi, następnie podwyższono by to do gęstego haj resa i sprzedano.

Zdaje się, że w tym wątku były już propozycje testów z różnymi formatami, to był ten czas jak słyszący poznikali z SC na czele :)

1 godzinę temu, Chicago napisał:

spokojnie i z powodzeniem prędkość światła

uuu kolego

"prędkosć światła" to ty słyszysz i nawet cię to stawia na równe nogi

 

błyskawica porusza sie z prędkością światła , a "grzmot" to jej dzwiek  w atmosfwrze

” jak sobie wygracie wybory to będziecie mogli przegłosować sobie co chcecie, a teraz my mamy większość, cisza……”

10 minut temu, malikali napisał:

to był ten czas jak słyszący poznikali z SC na czele

Teraz Sound ma nowe wyzwania ;-).  

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

10 minut temu, iro III napisał:

Czyli wszyscy odporni na sugestie? 

Oczywiście i podejrzliwi, ale przecież z takim słuchem nawet pliki niezgodne z opisem nie powinny stanowić problemu :)

"A skąd wiadomo czy sobie ktoś jaj nie zrobił i powstawiał pliki niezgodne z opisem?

Nawet skłonny jestem podejrzewać, że to może ktoś ze sceptyków przygotował "pułapkę" dla słyszących. ;-)"

1 minutę temu, malikali napisał:

"A skąd wiadomo czy sobie ktoś jaj nie zrobił i powstawiał pliki niezgodne z opisem?

Nawet skłonny jestem podejrzewać, że to może ktoś ze sceptyków przygotował "pułapkę" dla słyszących. ;-)"

ha ha , noooo , to jest dobre

podobnie jak dylamaty  "jak rozpoznać podróbke , od oryginalnego kabla ?"

 

:d :D

Edytowane przez billy idol

” jak sobie wygracie wybory to będziecie mogli przegłosować sobie co chcecie, a teraz my mamy większość, cisza……”

4 minuty temu, billy idol napisał:

ha ha , noooo , to jest dobre

podobnie jak dylamaty  "jak rozpoznać podróbke , od oryginalnego kabla ?"

No tak! To nie jest śmieszne musisz podpisać pliki zgodnie z formatem żeby wiedział czego słucha. Inaczej wprowadzisz jego zmysły w błąd i test się nie liczy :)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.