Skocz do zawartości
IGNORED

Audio mity


Rekomendowane odpowiedzi

Gość

(Konto usunięte)

coś dla kolegów którzy mają aktywne kolumny z dsp i lubią strome filtrowanie

"Play "Fear of a Blank Planet" by Porcupine tree, whose bass drum has a lot of high-end slap but also delivers a very low fundamental around 20-30 Hz. Set a 20Hz high pass (infrasonic) filter and then try changing the slope from 6 to 12 to 18 to 24 to 36dB.

You will easily hear that with steep filters (=longer phase shift) you hear the slap first and the "boom" of the low bass comes LATER. As in, the two sounds arrive at different dates. Try it with a set of headphones if all your speakers have steep low end rolloffs."

Perry Marshall

2 godziny temu, slawek.xm napisał:

You will easily hear that with steep filters (=longer phase shift) you hear the slap first and the "boom" of the low bass comes LATER. As in, the two sounds arrive at different dates. Try it with a set of headphones if all your speakers have steep low end rolloffs."

Perry Marshall

Edytowane przez JBN
5 godzin temu, slawek.xm napisał:

coś dla kolegów którzy mają aktywne kolumny z dsp i lubią strome filtrowanie

Czyli dla mnie.

Nie bardzo rozumiem, co autor miał na myśli. W przytoczonym utworze najniższe jest 32 Hz (słaaabo) . Jeżeli składową tego dźwięku jest 48 Hz (a jest) i jest dominujące (a tak pewnie jest), to właśnie składowe harmoniczne określą punkt wyznaczający akcent. Zmieniając stromość filtrów w okolicach pierwszej oktawy, tak naprawdę decydujemy o przesunięciu akcentu, kształcie obwiedni. 

Ile jest osób na forum mających możliwość odtworzenia i usłyszenia 20 Hz 😉 a co za tym idzie realnych zmian w doświadczeniu?

Podam inny, łatwiejszy przykład, ale trudniejszy dla kolumn (20 Hz). Kolegom mającym trzy drogi lub subwoofer, proponuję odtworzyć ten utwór tylko wooferem. Mimo, że w tym utworze wszystko jest w idealnym timingu, odtwarzany wooferem budzi zastrzeżenia 🙂  

 A jak do tego pobawimy się filtrami, możemy otrzymać rytmiczną  kakofonię.

 

6 godzin temu, slawek.xm napisał:

coś dla kolegów którzy mają aktywne kolumny z dsp i lubią strome filtrowanie...

Ale problemy fazowe dotyczą też filtrów analogowych i wcale nie w mniejszym stopniu. Poza tym nie widzę jakiegoś zastosowania w domu dla stromego filtru subsonicznego.

12 godzin temu, xajas napisał:

Nie pozostalo mi nic innego, jak wygrzebac inne „retro“

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Drewno użyte na obudowy monitorów to żołądź włoski? 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Oby plusy przeważyły mad minusami. Ale 

6 godzin temu, slawek.xm napisał:

20Hz high pass (infrasonic) filter

i jeszcze

6 godzin temu, slawek.xm napisał:

changing the slope from 6 to 12 to 18 to 24 to 36dB.

to się w zwykłym hifi nie przytafi. Przykład równie prawdziwy i równie kuriozalny jak wsadzić palec w wentylator aby wykazać, że przy 40° lepiej bez klimy. W obu przypadkach w praktyce zalety są kolosalne a wady nieodczuwalne.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Drewno użyte na obudowy monitorów to żołądź włoski?

Yep, typowy Sonus Faber

to się w zwykłym hifi nie przytafi.

W tym przypadku nie mowimy o zwyklym hifi
Mowa o aktywnych, wyszukanych systemach
Czyli dla mnie.
Nie bardzo rozumiem, co autor miał na myśli. W przytoczonym utworze najniższe jest 32 Hz (słaaabo) . Jeżeli składową tego dźwięku jest 48 Hz (a jest) i jest dominujące (a tak pewnie jest), to właśnie składowe harmoniczne określą punkt wyznaczający akcent. Zmieniając stromość filtrów w okolicach pierwszej oktawy, tak naprawdę decydujemy o przesunięciu akcentu, kształcie obwiedni. 
Ile jest osób na forum mających możliwość odtworzenia i usłyszenia 20 Hz  a co za tym idzie realnych zmian w doświadczeniu?…


Maysle ze nie calkiem pojales o co chodzi w cytacie przytoczonym przez Slawka.

Ja mysle ze tu nie chodzi o obwiednie, tylko o efekt roznego opoznienia roznych zakresow czestotliwosci, ktore sa generowane przej jeden i ten sam instrument (np. drum). Np. te wyzsze sa odtwarzane przez midwoofer, a te najnizsze przez subwoofer. Teraz ze wzgledu na (potencjalne) rozne filtry (sub np. uzywa dodatkowo stromy subsonic), dochodzi do roznych opoznien okreslonych zakresow(sub jest zwolniony). Czyli „obrazowo“ slyszysz tok-bummm. Ale sa rozne tricki, by to ominac.
Niektorzy swiadomie „przyspieszaja“ subwoofer o jeden cykl w porownaniu do midloofera, wtedy dostajesz bumm-tok

To kwestja eksperymentowania i preferencji (i indywidualnej konstrukcj/uzytych przetwornikow), znalezc co lepiej brzmi.

Chyba w youtube mozna znalezc ciekawe wypowiedzi na temat takich strategii (Peter Lyngdorf i podobni)
49 minut temu, xajas napisał:


Yep, typowy Sonus Faber
W tym przypadku nie mowimy o zwyklym hifi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Mowa o aktywnych, wyszukanych systemach

Ja to wiem. Nie po raz pierwszy Slawek niby ma rację, ale pisze a sprawach (powiedzmy) hi-endowych. A w hi-fi zamiast dążenia do ideału liczy sie satysfakcjonujący kompromis. Polepszenie sceny poprzez wyrównanie kanalów DSP kontra zamieszanie stromym filtrem na 20Hz? Pierwsze słyszę wyraźnie - drugiego nie mam. Koniec.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

21 godzin temu, Kostucha napisał:

Ten test w Spotify jest, ale nie korzystam 🙂

Ale on się przydaje - do różnych pomieszczeń, ustawień mebli, kolumn, swojego miejsca odsłuchu, itd.

W ogóle ten nośnik CD warto mieć czasami przy sobie przy testach.

Godzinę temu, colcolcol napisał:

Podam inny, łatwiejszy przykład, ale trudniejszy dla kolumn (20 Hz). Kolegom mającym trzy drogi lub subwoofer, proponuję odtworzyć ten utwór tylko wooferem. Mimo, że w tym utworze wszystko jest w idealnym timingu, odtwarzany wooferem budzi zastrzeżenia 🙂  

 A jak do tego pobawimy się filtrami, możemy otrzymać rytmiczną  kakofonię.

Generalnie to lekceważyłem Madonnę (pod względem nagrań).

Nie lubię jej barwy.

Akurat "Ray Of Light" to znakomity miks (wśród pop produkcji). Przez ostatnie 25 lat czasem wracam do tego CD. Nie tylko do "Frozen".

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Poza tym nie widzę jakiegoś zastosowania w domu dla stromego filtru subsonicznego.

No to bys sie bardzo zdziwil

Brzmi to troche „dziwnie“, ale…

Poprzez swiadome uzycie filtra subsonic mozesz modelowac/korygowac impulse response calego zestawu!

Tak to wyglada w moim systemie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

IMG_9117.thumb.jpg.329eaf16768ca157e67b7f268a5e78f3.jpg

Czyli chodzi nie tylko o obciecie najnizszych czestotliwosci. Niektore uzyte optymalne wartosci sa absurdalnie niskie (ponizej 15Hz)

Przelecialem cala serie roznych kombinacji FDW+Subsonic i efekty sa bardzo rozne i ciekawe

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
6 minut temu, xetras napisał:

Ale on się przydaje - do różnych pomieszczeń, ustawień mebli, kolumn, swojego miejsca odsłuchu, itd.

W ogóle ten nośnik CD warto mieć czasami przy sobie przy testach.

Chodziło mi o to, że nie korzystam ze Spotify. Oczywiście, że się przydają takie sample i chętnie taki test u siebie wykonam. 

23 godziny temu, xajas napisał:

Jak przerobisz te testy, to sie dowiesz

Wykonałem wczoraj test LEDR. Dość ciekawy. Szu, szu, konik polny 🙂 zachowywał się jak w opisie. Żeby nie sugerować się opisem, jak powinien przemieszczać się ten dźwięk, próbowałem wmawiać sobie odwrotność. To sugerowanie sobie, żeby usłyszeć dźwięk przemieszczający się w dół miast do góry zadziałało, ale nie aż w takim stopniu, żebym nie słyszał, że unosi się jednak nad kolumnę. Przemieszczał się u mnie nie tylko do góry, ale i w kierunku środka pod koniec. Jeśli chodzi o ten łuk z lewej na prawo i z powrotem, trudno mi ocenić, ale przy nim najbardziej zaskoczyła mnie szerokość sceny. Prawa kolumna stoi niecały metr od ściany tylnej i bocznej. Lewa kolumna stoi przy wyjściu do przedpokoju. Ok. 1,5m od dziwi. Przy otwartych dźwięk uciekł do połowy przedpokoju. 
Było tam coś napisane o małżowinie usznej. Test nie wypadł w 100% jak w opisie. Powinienem kupić nowy zestaw, popracować nad akustyką, dokonać korekcji DSP, czy plastycznej korekcji małżowiny usznej 🙂

Edytowane przez Kostucha
Gość

(Konto usunięte)
2 godziny temu, szymon1977 napisał:

Ja to wiem. Nie po raz pierwszy Slawek niby ma rację, ale pisze a sprawach (powiedzmy) hi-endowych. A w hi-fi zamiast dążenia do ideału liczy sie satysfakcjonujący kompromis. Polepszenie sceny poprzez wyrównanie kanalów DSP kontra zamieszanie stromym filtrem na 20Hz? Pierwsze słyszę wyraźnie - drugiego nie mam. Koniec.

chodzi o to , że zmieniając nachylenie filtra subsonicznego dokonujemy drastycznych zmian fazowych do tego stopnia , że przy filtrze 6 db/okt słyszymy jeden dźwięk przy 24 db/okt już słyszymy dwa

i o to chodzi w tym eksperymencie by zauważyć jak stromość filtra wpływa na fazę a w rezultacie na dźwięk

np wiele monitorów z rynku pro ma ten subsonik bo inaczej wyplułoby membrany

kolumny z bas refleks poniżej strojenia mają bardzo małą wytrzymałość mocową czasem wystarczy kilka wat by głośnik przekroczył x-max dlatego stosuje się filtr subsoniczny by zabezpieczyć głośniki przed zniszczeniem sygnałem którego nie mogą odtworzyć

Na pierwszy uproszczony rzut okiem moze to wygladac tak jak powyzej opisane. Ale de facto jest to troche bardziej kompleksowe. Filtr nie jest rowny filtr

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dodaj do tego jeszcze filtry typu IR/WAV z innym zachowaniem fazowym i zamieszanie jest totalne

Ale kto ma mozliwosc wyprobowania tych roznych typow filtrow (oczywiscie poza mna )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
3 godziny temu, xajas napisał:

efekt roznego opoznienia roznych zakresow czestotliwosci,

Jeżeli używa się filtrów IIR, to wszystko jest możliwe i korekcja czasów staje się niezbędna. W DSP mam FIR, który (przynajmniej w teorii) tych wad nie ma. IIR w equlizerze zamiata fazą w cały świat. 

Przez wiele osób dźwięk jest traktowany jak jeden zbity sygnał, złożony z harmonicznych, z których każda rozpoczyna podróż z tego samego punktu w czasie a tak nie jest. Odfiltrowanie części składowych (obojętne jakim zboczem filtra) daje efekt przesunięcia w czasie.

Jest jeszcze jedna rzecz, zabawa z najniższą oktawą i zakładanie tam jakiejś liniowości" jest utopią. 

10 godzin temu, slawek.xm napisał:

coś dla kolegów którzy mają aktywne kolumny z dsp i lubią strome filtrowanie

„Odtwórz „Fear of a Blank Planet” zespołu Porcupine tree, którego bęben basowy ma dużo high-endowego uderzenia, ale zapewnia również bardzo niski poziom podstawowy w okolicach 20-30 Hz. Ustaw filtr górnoprzepustowy (infradźwiękowy) 20 Hz, a następnie spróbuj zmienić nachylenie od 6 do 12 do 18 do 24 do 36dB.

Spokojnie usłyszysz, że przy stromym filtrze (=dłuższe przesunięcie fazowe) najpierw usłyszysz uderzenie, a „bum” niskiego basu następuje PÓŹNIEJ. Tak jak w przypadku dwóch dźwięków przybyć w różnych terminach. Wypróbuj z zestawem słuchawek, jeśli wszystkie głośniki mają strome podbicie niskich tonów”.

Perry'ego Marshalla

Ja lubię, lubił Linkwitz, lubią konstruktorzy z firmy Accuphase i wielu innych. Ci z firmy Accuphase lubią nawet nachylenia 96dB/okt a ci z firmy DEQX mają nawet filtry z nachyleniami 300dB/okt typu FIR. To dopiero musi być kaszana 😉. Po co oni się tak męczą i projektują takie układy?

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

44 minuty temu, Lech36 napisał:

Po co oni się tak męczą i projektują takie układy?

Zapewne są to filtry FIR, co przy obecnej wydajności obliczeniowej procesorów i dostępności pamięci nie jest problematyczne jak jeszcze ileś lat temu.

46 minut temu, Lech36 napisał:

typu FIR

No właśnie.

System gra dobrze, albo nie....

11 minut temu, barmanekm napisał:

Zapewne są to filtry FIR, co przy obecnej wydajności obliczeniowej procesorów i dostępności pamięci nie jest problematyczne jak jeszcze ileś lat temu.

Zgadza się i należy z takiego postępu korzystać, ale oczywiście nie rezygnować z wielu ciekawych rozwiązań z dawnych czasów, które poprawiają technikę sprzętu a nie wnoszą do niej jakieś dodatkowe artefakty mające sprawić słuchaczowi przyjemność, wątpliwą przyjemność. 

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

4 godziny temu, slawek.xm napisał:

chodzi o to , że zmieniając nachylenie filtra subsonicznego dokonujemy drastycznych zmian fazowych do tego stopnia , że przy filtrze 6 db/okt słyszymy jeden dźwięk przy 24 db/okt już słyszymy dwa

Wiem o co chodzi.

4 godziny temu, slawek.xm napisał:

i o to chodzi w tym eksperymencie by zauważyć jak stromość filtra wpływa na fazę a w rezultacie na dźwięk

np wiele monitorów z rynku pro ma ten subsonik bo inaczej wyplułoby membrany

kolumny z bas refleks poniżej strojenia mają bardzo małą wytrzymałość mocową czasem wystarczy kilka wat by głośnik przekroczył x-max dlatego stosuje się filtr subsoniczny by zabezpieczyć głośniki przed zniszczeniem sygnałem którego nie mogą odtworzyć

Nie przeczę.

Ale ten tekst wkleiłeś jako argument przeciwko DSP. Wszystko rozumiem poza jednym: kto i po co w swoim systemie miałby za pomocą DSP zrobić stromy filtr na 20Hz?

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

14 godzin temu, slawek.xm napisał:

coś dla kolegów którzy mają aktywne kolumny z dsp i lubią strome filtrowanie

"Play "Fear of a Blank Planet" by Porcupine tree, whose bass drum has a lot of high-end slap but also delivers a very low fundamental around 20-30 Hz. Set a 20Hz high pass (infrasonic) filter and then try changing the slope from 6 to 12 to 18 to 24 to 36dB.

You will easily hear that with steep filters (=longer phase shift) you hear the slap first and the "boom" of the low bass comes LATER. As in, the two sounds arrive at different dates. Try it with a set of headphones if all your speakers have steep low end rolloffs."

Perry Marshall

Problem jest znany i poruszany nawet w tym wątku, dotyczy nie tylko filtra subsonicznego ale też (przede wszystkim) współczesnych aktywnych zestawów BR z elektronicznie rozciąganym dołem. Jednak czytałem, że jak ktoś pisze, że słyszy specyficzne brzmienie zestawów BR w odróżnieniu od OZ to jest głuchy i się nie zna. Filtr jest filtrem i przesuwa fazę, wszystko jedno w jaki sposób to zrobimy, to tak będzie. Dotyczy to też korygowania charakterystyki częstotliwościowej za pomocą zmian w pasywnej zwrotnicy - działa to tak samo jak korekcja DSP, bo jak inaczej. Filtry FIR nie są żadnym panaceum, bo usuwając jedną wadę produkują kolejną - w tym konkretnym przypadku buczenie zaczynać się będzie przed klikiem, więc jak się nie obrócisz, d4 zawsze z tyłu. W dodatku globalnie wprowadzają opóźnienie, co przekreśla je do pracy z dźwiękiem w czasie rzeczywistym, aczkolwiek do domu czemu nie. Mój soft room eq umożliwia przełączanie się między rodzajami filtrów i szczerze mówiąc różnic za bardzo nie słychać, aczkolwiek mam małe korekcje.

nagrywamy.com

14 minut temu, przemak napisał:

W dodatku globalnie wprowadzają opóźnienie

No to jest oczywiste, bo sama podstawa działania filtra FIR jest taka. I im większy rząd, tym więcej tych próbek trzeba "zebrać" przed sumowaniem. Real time odpada. Nie znam się na pracy pro, i to mnie zaciekawiło. W praktycznej pracy, jaki jest dopuszczalne opóźnienie? Zakładam, że w zależności od tego co robimy, ale byłbym wdzięczny za przybliżenie tematu.

19 minut temu, przemak napisał:

w tym konkretnym przypadku buczenie zaczynać się będzie przed klikiem

Ale tego nie rozumiem, dlaczego by tak miało być przy filtrze liniowo fazowym?

System gra dobrze, albo nie....

33 minuty temu, przemak napisał:

Mój soft room eq umożliwia przełączanie się między rodzajami filtrów i szczerze mówiąc różnic za bardzo nie słychać, aczkolwiek mam małe korekcje.

Co masz na mysli piszac "umożliwia przełączanie się między rodzajami filtrów"?

Bylem ciekawy czy mozna uslyszec roznice miedzy EQ Graficznymi, EQ parametrycznymi i ImpulseResponse/WAV (convolver). Poniewaz eksperymentowalem z APO, ktory oferuje/wspomaga wszystkie trzy typy, zaprogramowalem "identyczne" przebiegi korekcji w te trzy rozne sposoby, i subjektywnie stwierdzilem, naj mniej mi sie podobal graficzny, potem parametryczny a najlepiej IR/WAV.

Ale moze jest to tez zwiazane z tym, jak okreslony program interpretuje/realizuje dane EQs.

Na forach/stronach dla muzykow mozna znalezc dziesiatki wtyczek (VST, VST3,...) z parametrycznymi EQ, a niby kazda ma brzmiec inaczej 

Edytowane przez xajas
3 godziny temu, xajas napisał:

Co masz na mysli piszac "umożliwia przełączanie się między rodzajami filtrów"?

Sonarworks którego używam może tak:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

czerwona kreska to faza, jak widać może być pokręcona albo równiutka. Latencja w dolnym lewym rogu jest, jak widać od zera do 50ms. Na ucho nic, żadnych różnic, może jakby się wsłuchiwać, ale ślepych testów bym nie przeszedł 😉

3 godziny temu, barmanekm napisał:

Real time odpada. Nie znam się na pracy pro, i to mnie zaciekawiło. W praktycznej pracy, jaki jest dopuszczalne opóźnienie? Zakładam, że w zależności od tego co robimy, ale byłbym wdzięczny za przybliżenie tematu.

Realtime czyli jak gramy czy śpiewamy. Wtedy żadna latencja nie jest OK, powiedzmy że do 2-3ms jeszcze jest OK, zresztą mniej się nie da, bo tyle opóźniają przetworniki. Powyżej 5ms można usłyszeć, okolice 10ms każdy już słyszy. Może sobie nie każdy zdaje sprawę co to jest, ale dyskomfort czuje. Do zgrania czy masteringu - tylko wkurza, zależy jak kto szybko pracuje. Ja z komputerem od 1993 roku, więc szybki dość jestem 😉

Miałem kiedyś w firmie monitory LCD samsunga, które miały latencję rzędu 100ms. Plastycy się pytali, o co chodzi, wszystko ok, a ja się czułem, jakby mysz była od spodu miodem wysmarowana 😉

3 godziny temu, barmanekm napisał:

dlaczego by tak miało być przy filtrze liniowo fazowym?

Bo żeby czoło fali się pojawiło w niezmienionej formie, to dół musi przyjść szybciej. Generalnie "rozmywanie transjentów" czyli standardowa gadka przeciwko filtrom fir to właśnie to - dźwięk się zaczyna wcześniej. Tak wygląda stopa perkusji jakaś - pierwszy ślad oryginalny, drugi ślad filtr HPF 150Hz linear phase a trzeci taki sam filtr normalny nieliniowy. Widać, że podstawowa częstotliwość zaczyna się wcześniej.

lineq.thumb.PNG.2e76fddc29e11ace39693dee86ac3654.PNG

Godzinę temu, tomek4 napisał:

Tylko czy, po stronie końcowego odbiorcy, jest realnym problemem?

 

Ja słyszę, powtarzalnie. Inni wolą słuchać kabli zasilających do switcha. Oni lepiej słyszą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Gość

(Konto usunięte)
5 godzin temu, szymon1977 napisał:

Ale ten tekst wkleiłeś jako argument przeciwko DSP.

zaczynasz mnie irytować swoimi nadinterpretacjami 🙂

1. nie mam nic przeciwko DSP i uważam , że dla suba i niskociętego woofera jest to bardzo dobra i względnie tania metoda filtracji

2. używanie DSP do korekcji akustyki pokoju jest mniej udanym pomysłem niż aranżacja akustyczna pokoju

3. tekst z doświadczeniem filtra subsonicznego wkleiłem jako argument za jak najmniej stromymi filtrami

sam staram się robić jak najprostsze filtry na ile oczywiście głośnik pozwala

4. zakonoduj sobie , że hi-end to taki sam system audio jak każdy inny  i każdy ma żródło wzmacniacz i kolumny i wiele podobnych lub takich samych problemów dotyczy różnych systemów bez względu czy nazwiesz je low-endem budżetówką hi-endem czy pro

prosiłbym Cię byś był uprzejmy przyswoić sobie te wyszczególnione moje poglądy i byś więcej nie wypisywał głupot i własnych konfabulacji na temat moich wpisów

 

45 minut temu, przemak napisał:

 

[...]

Tak wygląda stopa perkusji jakaś - pierwszy ślad oryginalny, drugi ślad filtr HPF 150Hz linear phase a trzeci taki sam filtr normalny nieliniowy. Widać, że podstawowa częstotliwość zaczyna się wcześniej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ja słyszę, powtarzalnie. Inni wolą słuchać kabli zasilających do switcha. Oni lepiej słyszą.

tak w skrócie opis audiofilski😉

pierwszy ślad "Bum"

drugi ślad "wuBum" typowy pre ringing dla filtrów linear phase

trzeci ślad "Bummm".

 

To wstępne buczenie dla filtrów linear phase na pewno jest mocno wyraźnie słyszalne np. przy próbie obróbki zapisu perkusji w studio. Klasyczny filtr też słychać tyle, że jest bardziej fizjologiczny dla ucha bo niesie efekt na końcu, a nie z przodu.

Nie mniej moje np. doświadczenie ze słuchania muzyki w systemie jest takie, że jak na basie w systemie głośników jest kaszanka fazowa, to działanie filtrami FIR linear phase w dziedzienie fazy daje więcej sonicznych korzyści niż, skutków ubocznych. Działanie oczywiście "globalnie" zanim dane dotrą do DAC, co by opóźnienie też było globalne.

 

40 minut temu, slawek.xm napisał:

🙂[...]

2. użuwywanie DSP do korekcji akustyki pokoju jest mniej udanym pomysłem niż aranżacja akustyczna pokoju

[....]

Moim zdaniem dla niskich częstotliwości najbardziej udanym pomysłem jest właściwa kombinacja jednego i drugiego🙂

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Zwykły Drut

Sonarworks….

Super, wielkie dzieki. Takiej przelanczanej wersji jeszcze nie widzialem.
Podejrzewam, ze jest to wynik grupy docelowej Pro, ktora ma inne wymagania (use case), niz koncowy konsumencki uzytkownik
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.