Skocz do zawartości
IGNORED

Audio mity


Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, Lech36 napisał:

Inne wzmocnienie potrzebne jest do zasilania wzmacniacza końcowego o mocy 20W a inne do takiego o mocy 400W.

Wcale nie. W koncu moc to funkcja np. napiecia i rezystancji.

8 minut temu, Piopio napisał:

Jak zwykle wykazujesz się ignorancją i chamstwem 😉 

A mimo to trafil w punkt. Wybiorczosc sluchu u "osluchanych" i mnie zdumiewa czasem.

Pliki nieświeze grac dobrze nie beda, i tyle.

1 minutę temu, ProjectPi napisał:

Wcale nie. W koncu moc to funkcja np. napiecia i rezystancji.

Zgadza się, ale rozważając potrzebne wzmocnienie przy którym nasz wzmacniacz osiągnie maksimum mocy dla danego obciążenia to dla takich o dużej i bardzo dużej mocy będzie potrzebne zdecydowanie większe wzmocnienie a co za tym idzie wzrośnie szum.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

4 minuty temu, Lech36 napisał:

Zgadza się, ale rozważając potrzebne wzmocnienie przy którym nasz wzmacniacz osiągnie maksimum mocy dla danego obciążenia to dla takich o dużej i bardzo dużej mocy będzie potrzebne zdecydowanie większe wzmocnienie a co za tym idzie wzrośnie szum.

Albo inne poziomy napiecia wejsciowego przy takim samym gainie wzmocnienia.

Pliki nieświeze grac dobrze nie beda, i tyle.

17 minut temu, Piopio napisał:

Jak zwykle wykazujesz się ignorancją i chamstwem 

Jeżeli poczuł się Kolega urażony moim wpisem to przepraszam, wynikał on tylko z troski o słuch audiofilski (mój też) i nie mogę pojąć takiej klasyfikacji jak powyższa, ale pewnie jeszcze niejednym będę na tym forum zaskoczony.

1 minutę temu, ProjectPi napisał:

Albo inne poziomy napiecia wejsciowego przy takim samym gainie wzmocnienia.

Zakładamy że napięcie wejściowe (czułość) jest zbliżone w produktach różnych firm. Nie jest to unormowane, ale z grubsza firmy trzymają się w jakichś rozsądnych, niewielkich widełkach choć oczywiście zdarzają się wyjątki.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

19 godzin temu, szpakowski napisał:

A czy głośniki surrond nie są zasadniczo gorszej jakości niż fronty? Tzn są mniejsze, na mniejszych przetwornikach ponieważ za zadanie mają odtworzyć tylko dźwięki "efektowe"? 

Nie to nie tak. Glosniki takie sa jakie wstawisz a graja takie pasmo jakie ustawisz (lub automatycznie ustawi kalibracja). Mozesz miec piec albo siedem (albo wiecej) pelnowymiarowych identycznych kolumn ustawionych dookola i wszystkie beda mogly poprawnie odtwarzac pelne pasmo. Jego nie brakuje w sciezce dzwiekowej.

Tylko ze wzgledu na koszt czy warunki lokalowe stawia sie male kolumienki a system tak ustawiony przesyla czesc pasma do np subwoofera.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
8 minut temu, Lech36 napisał:

Zakładamy że napięcie wejściowe (czułość) jest zbliżone w produktach różnych firm. Nie jest to unormowane, ale z grubsza firmy trzymają się w jakichś rozsądnych, niewielkich widełkach choć oczywiście zdarzają się wyjątki.

Jakos takos od ponizej 1Vrms do ponad 10Vrms te widelki we wzmacniaczach mocy, wedle mego doswiadczenia.

Pliki nieświeze grac dobrze nie beda, i tyle.

@ProjectPi

P.S. Oczywiście porównując wzmacniacz 20W z 400W powinienem dodać że to jest w obu przypadkach np. na 8 omach.

1 minutę temu, ProjectPi napisał:

Jakos takos od ponizej 1Vrms do ponad 10Vrms te widelki we wzmacniaczach mocy, wedle mego doswiadczenia.

Ja się obracam w widełkach dla końcówek mocy 1Vrms do 1,8Vrms, ale pewnie takie jak w/w też mogą być używane, będą stawiać inne wymagania przedwzmacniaczom.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

10 minut temu, Lech36 napisał:

Ja się obracam w widełkach dla końcówek mocy 1Vrms do 1,8Vrms, ale pewnie takie jak w/w też mogą być używane, będą stawiać inne wymagania przedwzmacniaczom.

Np. Purifi z gainem 12,8 dB potrzebuje kawał napięcia na wejściu, żeby osiągnąć 400 W. 

Pliki nieświeze grac dobrze nie beda, i tyle.

2 minuty temu, ProjectPi napisał:

Np. Purifi z gainem 12,8 dB potrzebuje kawał napięcia na wejściu, żeby osiągnąć 400 W. 

Zgadza się, w moim przypadku świadomie używam końcówek o czułości 1Vrms do 400W/4 nawet w sekcji tonów wysokich a i tak szumu z pozycji odsłuchowej nie słychać, nawet po precyzyjnym serwisie uszu jaki niedawno odbyłem 😉. Po włożeniu ucha do głośników coś tam słychać, ale tylko po serwisie uszu, przed może być nie słychać co niedawno się u mnie wydarzyło, wtedy nie słyszałem tym zatkanym uchem szumu, ale muzyka też się zmieniła nie do poznania 😉.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

2 godziny temu, rafa napisał:

Mozesz miec piec albo siedem (albo wiecej) pelnowymiarowych identycznych kolumn ustawionych dookola i wszystkie beda mogly poprawnie odtwarzac pelne pasmo. Jego nie brakuje w sciezce dzwiekowej.

Czy aby na pewno!?

20 godzin temu, przemak napisał:

Tył ma standardowo ograniczone pasmo. Nie wiem, czego słuchałeś, ale zasadniczo dołu do tyłu się w ogóle nie daje, najwyższej góry zresztą też.

 

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

2 godziny temu, rafa napisał:

W kolko powtarzasz te kocopoly.. do znudzenia

Jakie tam kocopoły. „Źródła pozorne powstają dopiero w mózgu”. Zaprzeczysz? Nie możesz wiedzieć, co u autora tej koncepcji w mózgu powstaje. 🙂
Co innego „obraz pozorny”. To zjawisko jest opisane i wyjaśnione.

Gość

(Konto usunięte)
2 godziny temu, Lech36 napisał:

Zgadza się, ale rozważając potrzebne wzmocnienie przy którym nasz wzmacniacz osiągnie maksimum mocy dla danego obciążenia to dla takich o dużej i bardzo dużej mocy będzie potrzebne zdecydowanie większe wzmocnienie a co za tym idzie wzrośnie szum.

to nie jest prawda

czułość wzmacniacza nie zależy zupełnie od jego mocy

wzmocnienie wzmacniacza jest cechą konstrukcyjną i są wzmaki małej mocy a dużej czułości jak również duże wzmacniacze ,których czułość jest bardzo niska

czyli przy niskiej wartości sygnału wejściowego osiągają maksimum mocy

np Gryphon Mephisto przy odpowiedniej impedancji kolumn może oddać 9000 wat przy czułości wejściowej ok 1V

 

innym przypadkiem jest wzmacniacz 25W który do pełnej mocy potrzebuje sygnału ok 25V np First Watt F4 Nelsona Passa

22 minuty temu, szymon1977 napisał:

Czy aby na pewno!?

tak

kolumny efektowe mogą być też pełnopasmowe

tylko odtwarzają pasmo jakie dostają z procesora dźwięku

ale sygnał z procesora dźwięku nie ma żadnego wpływu na konstrukcję kolumny

26 minut temu, slawek.xm napisał:

kolumny efektowe mogą być też pełnopasmowe

tylko odtwarzają pasmo jakie dostają z procesora dźwięku

ale sygnał z procesora dźwięku nie ma żadnego wpływu na konstrukcję kolumny

Przeczytaj jeszcze raz oba zacytowane przeze mnie fragmenty 🙂

 

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Gość

(Konto usunięte)
12 minut temu, szymon1977 napisał:

Przeczytaj jeszcze raz oba zacytowane przeze mnie fragmenty 🙂

 

umiem czytać ze zrozumieniem i nie muszę powtarzać tej czynności

to ty próbujesz patrzeć na kolumny przez pryzmat ograniczonego sygnału a to Ci zawęża horyzonty 🙂

46 minut temu, slawek.xm napisał:

umiem czytać ze zrozumieniem

Więc przeczytaj:

"beda mogly poprawnie odtwarzac pelne pasmo. Jego nie brakuje w sciezce dzwiekowej."

Vs

"Tył ma standardowo ograniczone pasmo."

 

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

10 godzin temu, raiwan napisał:

4k mi kompletnie nie potrzebne. Używam amplituner tylko do dźwięku przez kanał Arc. Najchętniej bym kupił sama końcówkę z procesorem dźwięku i tyle. Szkoda, że takich rzeczy nikt nie produkuje. Po co mam płacić za coś co i tak robi tv i to lepiej. Bezsens powielać to samo. Lepiej jakby w TV robili lepsze procesory dźwięku albo w amplitunerze dekoder i wtedy tylko monitor by się podłączało... 🙂

Tez nie widziałem można co najwyżej kupić końcówkę i procesor do tego, no ale to znów znaczne koszty, choć niektórzy twierdzą, że takie rozwiązanie jest lepsze, bo daje pewną elastyczność modernizacji i lepszą jakość.

Człowiek odbiera jako "przestrzenny" również dźwięk monofoniczny w którym jest duża zawartość pogłosu naturalnego lub dodanego w studiu, przynajmniej tak opisuje taki dźwięk. Ten mój kolega z głębokim ubytkiem słuchu w jednym uchu, którego wspominałem wcześniej właśnie chętnie prezentuje nagrania zawierające dużo dodanego pogłosu np. z płyt J. Iglesiasa. 

Odbior przez jedno ucho a monofoniczne zrodlo dzwieku to pezeciez zupelnie inne historie bez zwiazku
Sugeruje się, że w ograniczonym zakresie mózg będzie mitygował efekty zmian i kompensował np. poprzez dostosowanie czułości do nowego stanu (np. braku ucha lub pogorszenie słyszalności w jednym). Lub poprzez wykorzystanie szerszego spektrum (niż poprzednio wykorzystywanego) informacji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Bardzo ciekawy artykul

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
47 minut temu, xajas napisał:

Bardzo ciekawy artykul

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mam wrażenie, że ktoś coś o tym wspominał 🙂

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

2 godziny temu, szymon1977 napisał:

Więc przeczytaj:

"beda mogly poprawnie odtwarzac pelne pasmo. Jego nie brakuje w sciezce dzwiekowej."

Vs

"Tył ma standardowo ograniczone pasmo."

 

W czasach Dolby Surround były ograniczone do 100Hz-7kHz. W latach '80

Od dawna wszystkie kanały są pełno pasmowe. A co tam umieszczają twórcy filmów to już ich sprawa.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
2 minuty temu, rafa napisał:

Od dawna wszystkie kanały są pełno pasmowe. A co tam umieszczają twórcy filmów to już ich sprawa.

I właśnie pytanie, co i czym sprawdzamy - bo jeżeli źródłem jest komercyjny produkt, to conajmniej bass management ma zaszyty od razu a pasmo jest jakie chciał twórca, a jeżeli sami podajemy sygnały na konkretne kanały (tylko niby jak?), to trzeba sprawdzić, czy da się na tylnych/górnych bass management w ogóle wyłączyć.

nagrywamy.com

W amplitunerach które miałem, zawsze miałem możliwość ustawienia dolnego odcięcia dla każdego z kanałów.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
45 minut temu, rafa napisał:

Od dawna wszystkie kanały są pełno pasmowe. A co tam umieszczają twórcy filmów to już ich sprawa.

No i to jest sedno sprawy! Przypomnę, temat pojawił się bo ktoś (kolega raiwan?) pyta o amplituner z równymi wszystkimi kanałami, podczas gdy jakość kanałów prawdopodobnie ma równą, a "słabszy" dźwięk dla nich nagrano.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

11 godzin temu, xajas napisał:

To nie „szersze“ spektrum tylko „inne“,

No więc pisząc nie mogłem znaleźć odpowiedniego słowa, a musiałem się streszczać. Chodziło mi szersze w rozumieniu jakościowym, nie ilościowym. 🙂 Stąd ten łamaniec o informacji. 🙂
Wybacz za brak precyzji.

Edytowane przez A co tam

No właśnie sprawdzę i dam znać co z tymi tylnymi kanałami, czy po podpięcie ich pod fronty będą grały całym pasmem. Też podłącze inne źródło niż tv i sprawdzę jak wtedy zachowają się tylne głośniki, bo może sygnał dla tylnych ograniczać sam tv.

Na razie mnie męczy przeziebienie i nie mam sił, żeby to robić. 

Ja bym chętnie przeszedł tylko na stereo gdyby w stereo było też tak, że jak usiądę sobie wygodnie w rogu narożnika to wokal byłby nadal centralnie z obrazem a nie na przykład przy lewym glowniku pół metra od tv. Wtedy nie ma sensu tak oglądać filmów i tak dalej. Trzeba długo niewygodnie tkwić w miejscu odsłuchu, a kiedy ogląda się coś z kimś, to wtedy dźwięk nie oddaje dla pozostałych tych efektów i film traci na wartości. 

Wiem, że stereo potrafi oddać efekty dźwięku dookoła bo czasami muszę się upewnić, czy nie mam włączonego dolby tv, czy jest na stereo, bo dźwięk jest dookoła mnie 🙂

Edytowane przez raiwan
8 godzin temu, szymon1977 napisał:

No i to jest sedno sprawy! Przypomnę, temat pojawił się bo ktoś (kolega raiwan?) pyta o amplituner z równymi wszystkimi kanałami, podczas gdy jakość kanałów prawdopodobnie ma równą, a "słabszy" dźwięk dla nich nagrano.

Widzialem amplitunery gdzie np glowna czesc (5 kanalow) byla na klasycznym wzmocnieniu w klasie A/B a dwa dodatkowe kanaly byly na malym wzmacniaczu w klasie D. 

Najlepiej miec koncowki mocy i wtedy nie ma watpliwosci ze nigdzie mocy nie braknie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
2 minuty temu, rafa napisał:

Widzialem amplitunery gdzie np glowna czesc (5 kanalow) byla na klasycznym wzmocnieniu w klasie A/B a dwa dodatkowe kanaly byly na malym wzmacniaczu w klasie D. 

Najlepiej miec koncowki mocy i wtedy nie ma watpliwosci ze nigdzie mocy nie braknie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arcam ma 7 identycznych kanałów w klasie A/B. Wszystkie ścieżki takie same od początku do końca i te same tranzystory końcowe. No może delikatnie się różnią przez system zabezpieczeń 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
12 godzin temu, xajas napisał:

Bardzo ciekawy artykul

Ciekawe są również te wizualizacje widmowe pokazujące zróżnicowanie czułości na częstotliwości w zależności od stron (lewa/prawa) Fig. 1. Widmo w tej przestrzeni abstrakcyjnej (kHz/dB) przypomina powierzchnię wody na wietrze. To pokazuje jak iluzoryczne i mylące mogą być wszelkie oceny "na ucho". Ciekawe jak to wygląda dodatkowo w funkcji czasu. W biologii wszystko się rusza, więc zakładam, że tutaj to jest stan uchwycony, nie uśredniony. Nie mam dostępu do oryginału.

Edytowane przez A co tam
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.