Skocz do zawartości
IGNORED

Hi-end&vintage kolumny JBL


lukag72
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

Z czym dobrze zagrają JBL4312E? Chcę zmienić swój dotychczasowy wzmacniacz. Nie powiem jaki, żeby nic nie sugerować:) Kasa do wydania 5-6 tys. XLR-y mile widziane

 

Proponuję Bryston 4B ST + BP 20, są xlr'y i kawałek prawdziwego prądu, może trochę poza budżet ale warto.

Lub Phase Linear 400 serie2 + Ph.L. 4000 tu (raczej) w budżecie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, myslę trochę o tym biampingu , jakie końcówki polecicie do xpl-i.

Jeżeli chodzi o niskie to pewnie coś w klasie A, moze stary eletrocompaniet aw100 lub 120 dmb albo w ogóle dwa te same elecrocompaniety na góre i dół + jakiś ciekawy preamp.

 

Chyba, że jest coś tańszego równie dobrego i wydajnego

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Marek, Ty też (jak inni) wpadaj na Audio Video Show 2015 !

 

Bo nie będziesz miał drugiej takiej okazji do posłuchania :

 

''Targi Audio Video Show 2015 zostaną uświetnione obecnością firmy Suport – oficjalnego polskiego dystrybutora takich marek, jak JBL, Mark Levinson, Harman Kardon, AKG czy Yurbuds. Firma pojawi się aż w trzech miejscach na Stadionie Narodowym i zaprezentuje szereg najnowszych produktów od wyżej wymienionych producentów.

 

W Loży Białej posłuchać będzie można najnowszych systemów kina domowego, kolumn, głośników stacjonarnych i przenośnych oraz słuchawek marek JBL, AKG i Harman Kardon. Będzie tam można również znaleźć wyjątkowe kolumny głośnikowe JBL Everest DD67000 w kolorze białym. Będzie to, jak twierdzi Suport, „wyjątkowa okazja, żeby dotknąć luksusu w dziedzinie audio” – w końcu nowe Everesty kosztują 370 000,00 zł za wersję w standardowym kolorze.

 

W SkyBoxie 108 Suport zaprezentuje produkty Luxury Audio Group. Wśród nich pojawią się, między innymi, JBL Studio Monitor 4367 (po raz pierwszy prezentowane w Polsce) oraz wzmacniacz zintegrowany Mark Levinson No 585.

 

Dystrybutor pojawi się też w strefie stoisk słuchawkowych, gdzie zaprezentowane zostaną nowości od AKG, JBL, Harman Kardon i Yurbuds. Atutem tej strefy będzie przede wszystkim możliwość odsłuchania własnej muzyki oraz rozmowa ze specjalistami od poszczególnych produktów.

 

Targi Audio Video Show odbędą się w dniach 6-8 listopada tego roku w Warszawie. Więcej informacji można znaleźć na oficjalnej stronie wydarzenia.''

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

W Loży Białej Everest DD67000 w kolorze białym, czyli ekskluzywny Polar White?, to wtedy z 450 000,00 - 500 000,00 zł

 

Jak elektronika ML-a, więc muszą być: №53, №536, №52, №512 - mogliby do tego dorzucić Lumïna S1 lub Linna Klimax DS2 i jakiś Gramofon.

 

Okablowanie (głośnikowe, interkonekty XLR, zasilające) zapewne najnowsze Cardas Audio, a stoliki od Rogoz Audio.

 

 

W Bi-ampingu to jest jazda, bo JBL-e fenomenalnie! reagują na rozbudowane set-upy; im więcej kabli głośnikowych i wzmacniaczy mocy, im lepiej rozbudowane zasilanie, więcej sieciówek i osobnych listw zasilających dla poszczególnych urządzeń, tym lepiej. Listwy bez żadnych filtrów, tylko porządne rodowane gniazda.

 

Marek, teraz i Ty wiesz jak to jest z Quad-wiringiem w Bi-ampingu, a kiedyś nie chciałeś się przekonać do podłączenia czterech par kabli głośnikowych, tak aby każdy przetwornik był z osobnym kablem głośnikowym. Jak to się mówi, lepiej później niż wcale :-) Napisałem 'później' bo tak późno to jeszcze nie było w Twoim przypadku.

 

Bi-amping Bi-ampingiem (super), ale masz pojęcie ile jeszcze pomagają dodatkowe/osobne kable głośnikowe (na MF, HF i UHF) do Bi-ampingu. Normalnie w dźwięku wszystko fruwa, takie lotne bardzo wysokie i swobodne, totalne wymiatanie i mistrzowska precyzja sceny! Szybciutkie, zwinne, kontrolowane, mega-precyzyjne, otwarte, super rozdzielcze/selektywne, neutralne/naturalne i totalnie uniwersalne. Jest wszystko!

 

Kable głośnikowe i wzmacniacze mocy muszą znajdować się w najlepszym swym zakresie/paśmie, dokładnie w tym w którym mają najwięcej do zaoferowania i przekazania. Piece z najlepszym dolnym zakresem, do basu. A powyżej, te które są totalnie otwarte/transparentne, tak jak przedwzmacniacz, źródło i interkonekty. Przy kablach głośnikowych te z najlepszym basem idą na LF, z najlepszą średnicą do MF, a z najlepsza górą dla HF i UHF osobne komplety takich samych kabli. No chyba, że są jakieś topowe kable które mają wszystko perfect – wtedy 4-ery takie same pary pokrywają całe pasmo.

 

Przy nowych paczkach kable głośnikowe muszą być super od średnicy po samą górę, gdyż driver w 4367 gra od średnicy aż do 40kHz. Takie kolumny są stworzone do Bi-ampingu.

 

Do Everestów DD67000 Bi-amping jak najbardziej! Nawet Quad-amping po wyciągnięciu na zewnątrz osobnych przewodów od skrajnych zwrotnic – taka opcja tylko dla totalnych hardcorowców :-) Oryginalnie zostały wstawione terminale dające możliwość podłączenia Bi-ampingu, który na pewno jest wystarczający.

 

Co tu mówić o Bi-ampie, niech chociaż podłączą w Bi-wiringu, bo kabli raczej im nie szkoda, ale ciężko podłączyć dodatkową parę ;-) ... a ja lubię dużo kabli i monofonicznych wzmacniaczy mocy :-)

 

Jak 4367 Studio Monitor będą grały z №585 wtedy pliki można zapodawać z Mac'a bo №585 ma DAC'a na ESS Sabre 32-bit. Tylko zamiast MacBook'a Pro, pewnie lepiej Lumïna S1 lub ML-a №512.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez atlon11
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, myslę trochę o tym biampingu , jakie końcówki polecicie do xpl-i.

Jeżeli chodzi o niskie to pewnie coś w klasie A, moze stary eletrocompaniet aw100 lub 120 dmb albo w ogóle dwa te same elecrocompaniety na góre i dół + jakiś ciekawy preamp.

 

Chyba, że jest coś tańszego równie dobrego i wydajnego

XPL-e 200 podłączysz w Bi-ampingu z Quad-wiringiem i będzie granie na długie lata :-) ... jak nie na zawsze.

 

Co do kolumn, Marek dobrze Ci odpisał, niemalże tak jak pomyślałem, czytając wcześniej Twój wpis.

 

Array 800, Century Gold (CC 9V), LSR6332 / LSR32 Linear Spatial Reference Studio Monitor, LSR708i Master Reference Monitor, 4319 Control Monitor, 4429 Studio Monitor, 4428 Studio Monitor – to same podstawkowe perełki JBL-a. Kolejność (ułożenia od najlepszych) pozostawiam dla innych :-)

 

Nie jedne z nich mogą konkurować z podłogowymi XPL200 i wygrywać w różnych aspektach.

 

Z vintage'owych podstawkowych kolumn L65 Jubal, ładnie zagrają po tuningu zwrotnic.

 

W XPL200 masz fajne zestawienie przetworników z tytanowymi membranami na wysokich i średnich, co od razu daje przewagę nad papierowymi średniotonowcami. Co tytan to tytan! – precyzyjny, wyraźny, bardziej neutralny i uniwersalny. Na basie co innego, woofery z kilkuwarstwowymi papierowymi membranami są najlepsze – dają basy jak i najniższą średnicę o najlepszej jakości. Ale wszystko co powyżej musi być maksymalnie mocne i twarde, tak aby był wyraźny i czytelny detal nie do złamania.

 

W 4-drożnych XPL-ach 200 drzemie potencjał! – który musisz wykorzystać dobierając jak najlepszą i rozbudowaną amplifikację.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ).pdf

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

page08.jpg

Był jeszcze prototyp XPL250 :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Podłogowe, 2-drożne kolumny S3100 MkII nie mają prawa przegrać (z XPL200), mając na pokładzie woofer ME150HS i driver 275Nd + CC 9V, jak to widać w schemacie zwrotnicy:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Łatwo przenieść ich brzmienie na jeszcze wyższy poziom, podłączając 27V w miejsce 9V ...i to się tyczy każdych kolumn, które mają zwrotnice 'dopalane' bateriami.

 

W nowych kolumnach napięcie dla kondensatorów prostują diody prostownicze. Zwrotnica z 4367 Studio Monitor :

12143093_1162154757147215_3159179601199411115_n.jpg?oh=308079d507d45a16981650cf24a8e02d&oe=56BC57CE

No to się porobiło, Harman zwolnił legendę JBLa - Grega Timbersa, typowo po Amerykańsku "już tu nie pracujesz"...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Garry Margolis, specjalnie się zarejestrował aby napisać ten jedyny post! (#72) :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...''When I started at JBL in 1974, Greg patiently taught me how loudspeakers really worked. Over the next 17 years, I had the privilege of working with him on many projects, including some of the revered systems written about in this forum.

 

Greg's remarkable combination of engineering brilliance, great hearing, and impeccable taste, coupled with the talented fellow engineers who designed transducers alongside him and the manufacturing resources that could realize those designs, resulted in systems that were the best of their breed in their price ranges. When I left JBL, nearly 25 years ago, one of my major regrets was not being able to work with him any longer.

 

But I frequently think about Greg: how he'd tweak network designs to achieve subtle, almost infinitesimal improvements; how the 4315 was adopted by Polygram (Philips/Deutsche Grammophon) for their pressing plant QA -- they were VERY fussy; how the 4313 was a design success but a commercial flop -- the classical engineers loved it, but they were a tiny fraction of the market; how we built the Everest prototypes in separate enclosures for each transducer so we could get the angles properly set (although Greg's predicted angles turned out to be correct); how we listened to and decided to incorporate the first commercial use of bypass caps in passive networks; how he compressed the 12 cubic foot volume of his original 2245H subwoofer design into the ~ 5 cubic feet of the B460 by using a QB5 acoustical tuning and a BX22 external crossover/equalizer to get a 6th-order Butterworth response -- it's still the finest consumer subwoofer I've ever heard; how he used a Chebychev alignment for the woofers in the K2 to achieve the "faster" bass preferred by Japanese consumers; etc. etc. etc.

 

One of Greg's best designs never saw the light of day. Shortly before I left JBL, I heard his prototype XPL250s, which used a 3" titanium dome midrange instead of an LE5 cone variant. I wanted to steal them! -- they were incredible! -- but Greg insisted he was far from finished. He continued to improve the XPL250, but it was never released. However, Greg switched gears from four-way direct-radiator systems and, after the success of the K2, he went on to design HF compression driver systems that I've never had the opportunity to hear, but I'm certain they continued to demonstrate his brilliance.

 

I don't know any of the upper-level management people at Harman now, so I can't speak to their reasons for unceremoniously dumping Greg out the door. But I'm appalled, and I expect that every person who had the honor of working with him feels similarly. Harman didn't even allow his co-workers to give him a worthy sendoff. For shame!

 

I know that Greg continued at Harman well after he could have comfortably retired because of his love for his work. Whatever he decides to do now, I expect that it will be at least as brilliantly realized as his previous work, and I look forward to the results!'' - Garry Margolis, Los Angeles, CA

 

Tu było napisane coś takiego: w JBL od 31 lipca 1972 r. do 6 października 2015 r.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

G.T. lubi zwierzęta, tak się do niego garną te wszystkie psy :-) ...i to całkiem duże.

859487_153804688157616_883229240_o.jpg

1002285_139974032874015_161585515_n.jpg?oh=9a8b4d64ac3c5fa2d26ba58042b73962&oe=56C2DB18

W pracy (marzec, 2012) na pulpicie, tak jakby te zwierzęta, a jakie głośniki (Harman Kardon SoundSticks III) do komputera :-) ... prawie jak Revel Ultima Salon2 ;-)

LDH7ML9WP02GBOYMO54H.jpg

Ponad 43-lata przepracował w JBL-u, i tak skojarzyłem sobie z nazwą 4367 – 43 od przepracowanych pełnych lat, a 67 od jego wieku/lat, ale nie wiem czy tyle ma czy więcej. Tylko tak sobie pomyślałem.

 

W tym samym roku (1972 r.) w którym rozpoczął pracę dla JBL, została założona firma Mark Levinson.

 

I na innych forach też się rozpisali nt.:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Począwszy, od pierwszej wersji 4350 z białymi membranami wooferów, w tych wszystkich wymienionych projektach (rarytasach) Greg Timbers brał udział?

 

Możesz rozszerzyć listę? ... (co do sztuki) o wszystkie kolumny i projekty w których uczestniczył Greg Timbers.

 

C60, C50 i C44 były jeszcze produkowane na początku 70-tych lat, to pewnie też je zna, jak i wszystkie starsze: Iconic model 812 field-coil (815, 801), Salon Iconic model 810 field-coil (815, 801), D1002 (D130A, D175), C-31 (130B x2, 175DLH), C45 Metregon (130A, 275, lub 150-4C, 375, albo LE15A, 375), C44 D44000 Paragon (150-4C, 375, 075), Hartsfield (150-4C, 375, 075), bo w JBL-u to wszystko mają, nawet można na nie popatrzeć, ale dotykać już nie, szczególnie najstarszych rarytasów.

 

C60 Sovereign 1 S8R (LE15A, PR15, 375, 075)

C50 Olympus S8R (LE15A, PR15, 375, 075)

C44 D44000 Paragon (LE15A, 375, 075)

C44 D44000 Paragon (LE15H, 376, 075)

4350 Studio Monitor (2230A x2, 2202A, 2440, 2405)

4350A Studio Monitor (2231A x2, 2202A, 2440, 2405)

4350B Studio Monitor (2231H x2, 2202H, 2440, 2405)

4355 Studio Monitor (2235H x2, 2202H, 2441, 2405H)

4345 Studio Monitor (2245H, 2122H, 2420, 2405)

4344 Studio Monitor (2235H, 2122H, 2421B / 2425J, 2405 / 2405H)

4344 MkII Studio Monitor (ME150HS, 2123H, 275Nd, 2405H)

4348 Studio Monitor (1500Fe, 2251J-1, 435Al, 045Ti)

4365 Studio Monitor (1501Fe, 476Mg, 045Ti-1)

4367 Studio Monitor (2216Nd-1, D2430K D2)

M2 Master Reference Monitor (2216Nd, D2430K D2)

M9500 (1400Nd x2, 475Nd)

1400 Array (LE14H-3, 435Al-1, 045Ti-1)

S3900 (100FE-12 x2, 175Nd-3, 139Nd)

S4700 (2216Nd, 175Nd-3, 138Nd)

K2 S5800 (1200FE-12 x2, 435Al, 045Ti)

K2 S7500 (1400Nd x1, 475Nd)

K2 S9500 (1400Nd x2, 475Nd)

K2 S9800 / K2 S9800 SE (1500AL, 435Be, 045Be)

K2 S9900 (1500AL-1, 476Mg, 045Be-1)

Everest DD55000 (150-4H, 2425H, 2405H)

Everest DD66000 (1501AL x2, 476Be, 045Be-1)

Everest DD65000 (1501AL-1 x2, 476Mg, 045Mg)

Everest DD67000 (1501AL-2 x2, 476Be, 045Be-1)

 

1400 Array / Everest DD66000 / K2 S9900

18.jpg

G.T. w firmie JBL - marzec, 2012 r. :

9L4DR4OHDSIPO1CS6X3M.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez atlon11
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego atlon11, sporo ciekawych rzeczy napisałeś i wstawiłeś, dzięki.

 

Wracając do tematu, co to jest quad wiring no i na czym najlepiej oprzeć tą najlepszą amplifikację.

Myślę trochę o crownie k2 na niskie i electrocompaniet aw100 na gòrę i średnie. Pewnie nożna inaczej , lepiej

Myślę ,że narazie będzie to pasywny biamping a za jakis czas pomyśle o mini dsp albo jakaś dobra zwrotnicę ktòra podzieli pasmo na 250hz .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to jest quad wiring

 

Poczwórne okablowanie głośnikowe. Czyli, gdybyś zastosował u siebie Quad-wiring, wtedy miałbyś tyle osobnych kabli głośnikowych ile przetworników w 4-ero drożnych kolumnach :-)

 

Quad-wire, wyżej jest Penta-wire, definicję znalazłem tylko dla Tri-wiringu (tri-wire) :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Array 800

 

800 Array – tak prawidłowo w przypadku Project Array :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co "quad" znaczy to akurat wiem, rozumiem że ten quad wiring to jest pominiecie zwrotnic glosnikowych przy zastosowaniu aktywnych zewnętrznych, inaczej tego nie moge sobie wyobrazić. Akurat na to sie nie pisze, za duzo kombinacji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszelkie wypasione pasywne zwrotnice z CC 27V dają lepsze rezultaty niż jakiekolwiek aktywne, to jest najlepsze co może być i najdroższe.

 

W Quad-wiringu/ampingu przy 4-drożnych kolumnach zwrotnice (poszczególnych głośników) nie są połączone na wejściu, tak, że można, a nawet trzeba podłączać osobne komplety kabli głośnikowych.

 

Ja już doskonale wiem, ile tracą dwa drivery z tweeterem na jednym wspólnym okablowaniu w paśmie średnio-wysokotonowym, a co zyskują na kilku osobnych – to nie jest trochę, to jest kolosalna różnica!

 

Dosłownie wszystko tracą i to w Bi-ampingu z basem zasilanym osobno. A jeszcze większa strata byłaby, gdybym podłączył jeden wzmacniacz z jednym kablem głośnikowymi na całe pasmo.

 

Raz było tak, słuchałem jak zawsze w Bi-ampingu z Quad-wiringiem ... i pomyślałem by odłączyć 3 komplety kabli i podłączyć tylko 1-dną parą obie sekcje średnio-wysokotonowe, to i tak zrobiłem.

 

Pamiętam do dziś, co wtedy usłyszałem!... wszystko siadło / osłabło i to jak, do tego stopnia, że po 15-20 minutach zacząłem im prędzej/szybciej, wszystko podłączać z powrotem :-)

 

Tylko jeden jedyny raz odłączyłem dodatkowe kable głośnikowe, aby dokładnie usłyszeć / przekonać się co dźwięk bez nich traci, a ile z nimi zyskuje. Od tamtej pory nie istnieje u mnie coś takiego, jak podłączanie wspólnych kabli dla kilku przetworników. Tylko i wyłącznie osobne kompleciki!

 

To jest granie pod każdą muzykę od najmniejszych po największe składy pełna swoboda i lajcik, i to wszystko na zwykłych bezpiecznikach :D ... hula jak trza. Scena jest genialna – mistrzostwo świata!

 

Ja to wiem jak wysterować sekcje średnio-wysokotonowe w Tower SM-1 :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez atlon11
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Kto wstawia cewki z polinku, ten musi mieć lipę! – bo te ich wszelkie cewki to jedna wielka lipa sygnowana marką Jantzen Audio Denmark.

 

Ktoś wstawiał drutowe/powietrzne i rdzeniowe cewki jantzena i kondy tejże marki model cross-cap w studyjnych klonach, no to gwarantuję maksymalną lipę, tym bardziej z były z byle jakim wewnętrznym okablowaniem. A kto inny pisał że niby klony lepsze od oryginału – hehe dobry numer, bo z oryginałem nic wspólnego nie miały, jak każdy głośnik z innego modelu, inna obudowa, zwrotnica bez żadnego oryginalnego komponentu i okablowanie huk wie jakie, zamiast stare oryginalne sztywne/twarde multi-strand z cynowanej miedzi.

 

Kto pisał, ten sam wstawił na stałe taśmowe cewki cross-coil z polinku, cross-capy na mid-woofer i kilka lepszych kondów wyżej, i tu cudów być nie może z tymi cewkami.

 

Kto inny do pasywnych zwrotnic wstawił taśmowe cewki wax-coil z polinku i jakieś duelundy srundy robione przez jensena, jak i same jenseny pio-cu do aktywnych lampowych analogowych zwrotnic – następny szmelc i spaprane brzmienie.

 

 

Jak było, tak jest 4:0 :-) dla starych oryginalnych cewek z cynowanym miedzianym przewodnikiem i rdzeniem EI. Jakie one są równe/spójne selektywne/rozdzielcze i dokładne/poukładane, szybkie, otwarte – to jest inna bajka. Wszędzie (w całym paśmie) mam taki sam rodzaj cewek, nawet na średnicy, równiutko spójniutko każda muzyka gra nawet na bardziej gęstych lampiszonach ciągnie całe pasmo, łącznie ze średnicą bez żadnego rozmycia i osłabienia.

 

Nie dziwota, że przez tyle dekad (z 40-50 lat) stosowane takie cewki. Stare, prawie 70-cio letnie cewki lepsze od nowego szmelcu. Taśmowe, powietrzne drutowe, jedne i drugie hierowe! ...mimo że indukcyjność i rezystancja takie same, to brzmienie zdecydowanie już nie te.

 

Kto wstawi choć jedną nieodpowiednią cewkę (mimo że mH i Rdc będą takie same) to można tak spierniczyć brzmienie że nie pomoże żaden kondensator :D

 

Srebrno-Złote drutowe/powietrzne, taśmowe, i z rdzeniem EI cewki od Mundorf-a, na pewno lepsze od tych z polinku, ale czy lepsze od starych oryginalnych, to tylko bezpośrednie porównanie może dać odpowiedź!

 

Poza litz wire wax coil, wszystkie z polinku przerobiłem po drodze ...i na końcu okazało się, że całe pasmo / wszystko z oryginalnymi najlepiej. Oryginału nic nie może pokonać! – co za wyster, kontrola, prowadzenie, realizm, uniwersalność, otwartość, selekcja, plany, scena.

 

Wystarczy, zmienić choćby jedną cewkę i już zdecydowanie nie to brzmienie co na oryginalnych. Miedziane taśmowe jakieś spowolnione/osłabione, rozdmuchane/pogrubione, rozmyte/zmulone, detale przeciągnięte niedosterowane – taśmy to mogą łapać ale zniekształcenia bo nie radzą sobie z detalem ich kontrolą i zamazują dźwięk.

 

Powietrzne miedziane/drutowe też hierowe, również brakuje im mocy, równowagi tonalnej, jakieś takie słabe, trochę detalu ciągną ale bardziej anemicznie i słabiutko bez wyrazu.

 

Oryginalne wstawiam i normalnie inna bajka! Tu nawet nie ma co zmieniać/porównywać, tylko słuchać :-)

 

To może być coś takiego jak z transformatorami wyjściowymi w starych najbardziej kultowych wzmacniaczach/monoblokach Western Electric i Fairchild 620 – niech ktoś spróbuje je podrobić i pokonać ich brzmienie nie mając takich samych traf.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez atlon11
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XLR w Sansui to wejście bezpośrednio na końcówkę czyli z Primare sobie nie pogra(?).

Poza tym, czy mówimy tu o 'prawdziwym' czy po obu stronach jest desymetryzator?

 

Nie znam 911 ale D11 i AU-X1 to bdb brzmiące klocki ale z problemami. D11 miałem a X1 często słuchałem u znajomego. ale niestety znowu się rozsypał i dał sobie spokój, to był chyba już 4 raz kiedy poleciały tranzystory na wyjściu.

AU-X1 to genialnie brzmiąca (detal, dynamika) ale przeklęta maszyna która od byle g. wpada w oscylacje i wywala tranzystory mocy. Facet dwoił się i troił żeby poprawić błędy ze schematu i po ostatniej wymianie wzmak pograł ze 2 lata i padł.

 

W moim D11 szumiał któryś z tranzsystorów w sekcji Phono MC, czytając w internecie dowiedziałem się że "Sansui tak czasami ma"...

osobiście uważam że Sansui z serii aux 901 , 711 czy 911, to idealna alternatywa choć stare , zachowane w dobrej kondycji potrafią dać dużo frajdy. Szczególnie po przez wyjście XLR. które tu jest prawie idealne. Kiedyś Nad zrobił S300 prawie identyczny jak Grypfon co z tego że prawie, skoro- 300 się sypią a Gryphony jakoś nie .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo NAD to od zawsze była klasa B jeśli chodzi o wykonanie i komponenty - chińskie kondy, kiepskie luty.

Gryphon nie może sobie na coś takiego pozwolić i tam pewnie siedzą markowe Nichicony a i kontrola jakości jest inna.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Marek.S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki właściciel, takie kolumny :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

rzeczownik

(1.1) monarcha, król, władca

(1.2) hist. suweren

przymiotnik

(2.1) niezawisły, suwerenny, nieograniczony

(2.2) najwyższy, całkowity

(2.3) niezastąpiony, znakomity

 

C60 | Sovereign 1 S8R + Hartsfield mid-frequency section

Four-Way

Crossover frequencies: 500Hz, 3.2kHz, 10kHz

Low-frequency transducer: LE15A woofer + PR15

Mid-frequency transducer: 375 driver + horn + lens

High-frequency transducer: LE85 driver + horn + lens

Ultrahigh-frequency transducer: 075 bullet tweeter

Weight: 220-250kg (each) with stand

IMG_2162.JPG

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Sprzedam moje L200. W bardzo dobrym stanie. Zdjęcia zamieściłem w części z ogłoszeniami.

 

Napisz kilka słów jak grają (L200) w porównaniu z 250Ti, które jakiś czas temu sprzedawałeś..

Dzięki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jbl 250ti zostały w rodzinie. Dźwiękowo różnią się dosyć wyraźnie. 250 ti grają bardzo gładko, mają klasyczne głośniki dynamiczne i tytanowego tweetera, natomiast w L200 mamy Horna, który ma wykonać to samo zadanie co 3 głośniki w 250ti. Nie jest to łatwa sztuka.

Głośnik basowy w L200 jest łatwiejszy w kontrolowaniu niż w 250ti, szybszy, bardziej melodyjny, ale nie jest miękki jak w niektórych 15'' Tannoyach, dla mnie jest to bass referencyjny. Niskie średnie i średnie tony też świetne, tworzą bardzo dobre stereo i sporą scenę. Niestety jak dla w kolumnach brakuje tweetera.

 

Jbl 250 ti grają bardzo łagodnie. L 200 to kolumny trudniejsze w słuchaniu, ale z pewnością znajdą entuzjastę, może wsród miłośników lampy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem ale pierwsze L200 to dla mnie dudniące puchy w stylu L100 a nie referencyjny bas, dlatego powstały poprawione L200A i potem jeszcze L300(=4333)....a są trudne w słuchaniu bo horny na starych filtrach się wydzierają i nie mają supertweeterów czyli wyciskają ostatnie soki z aluminiowego LE85.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Marek.S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem ale pierwsze L200 to dla mnie dudniące puchy w stylu L100 a nie referencyjny bas, dlatego powstały poprawione L200A i potem jeszcze L300(=4333)....a są trudne w słuchaniu bo horny na starych filtrach się wydzierają i nie mają supertweeterów czyli wyciskają ostatnie soki z aluminiowego LE85.

 

Przypomnij mi proszę różnice między JBL L200, a L200A. Miałeś okazję je porównywać bezpośrednio ze sobą lub z L300 na tym samym zestawie? Dzięki za info.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pmyliłem wersje, chodziło mi o L200 i L200b. JBL zdał sobię sprawę że coś jest nie tak z basem i w B wyrzucili jeden port br.

 

Czasmi widujesz w internecie zdjęcia L200 z zatkanym jednym portem bassrelex (ang. plumbers pipe plug, nie wiem jak to przetłumaczyc na polski) - właśnie żeby upodobnić je do L200b.

Po dodaniu 2405H do 200B wychodziły pseudo L300.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Marek.S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jbl 250ti zostały w rodzinie. Dźwiękowo różnią się dosyć wyraźnie. 250 ti grają bardzo gładko, mają klasyczne głośniki dynamiczne i tytanowego tweetera, natomiast w L200 mamy Horna, który ma wykonać to samo zadanie co 3 głośniki w 250ti. Nie jest to łatwa sztuka.

Głośnik basowy w L200 jest łatwiejszy w kontrolowaniu niż w 250ti, szybszy, bardziej melodyjny, ale nie jest miękki jak w niektórych 15'' Tannoyach, dla mnie jest to bass referencyjny. Niskie średnie i średnie tony też świetne, tworzą bardzo dobre stereo i sporą scenę. Niestety jak dla w kolumnach brakuje tweetera.

 

Jbl 250 ti grają bardzo łagodnie. L 200 to kolumny trudniejsze w słuchaniu, ale z pewnością znajdą entuzjastę, może wsród miłośników lampy.

 

Dzięki za komentarz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Pierwszy na świecie test kolumn głośnikowych JBL Model 4367 Studio Monitor :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Wojciech obcykany w studyjniakach JBL-a. Testował 4319, 4429, a teraz 4367.

02.jpg

14.jpg

Studyjniaki to nie byle jakie paki :-)

 

Choć od 4319 Control Monitor i 4429 Studio Monitor, lepsze są droższe domowe S3900, które również testował.

 

A jak 4367 Studio Monitor -- mają w ogóle jakąś konkurencję w swej cenie 15 000 USD

 

Jak tak dalej pójdzie, to Pan Wojciech Pacuła kupi sobie do pokoju największe/najlepsze Everesty DD67000 i Westlake Audio Tower SM-1 :-)

 

Pacuła, Henninger i inni wiedzą co najlepsze :-) ... bo mają gust i porządny rasowy słuch.

 

Wiedzą, co to prawdziwe granie bez limitu, ograniczeń i kompresji, gdzie wszystko ukazane jest mega-realistycznie, spójnie/równo, bez kompresji żadnych podbarwień i zniekształceń, ze świetnym całym pasmem od dołu po samą górę i mega realistycznymi/wiernymi dźwiękami/transjentami, których (przy świetnej i rozbudowanej amplifikacji) nie da się złamać na żadnej muzyce. Do tego mistrzowska scena i stereo. Nie mają limitu, nie mają ograniczeń, nie mają kompresji.

 

Wojciech Pacuła wymienia w kolejności trzy kolumny/zespoły głośnikowe jakie najbardziej chciałby mieć u siebie!

 

I tak wygląda Jego podium :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

1. JBL Project EVEREST DD67000

2. Tannoy Westminster Royal SE

3. AudioMachina PURE NSE

 

*****

Mark Henninger on November 22, 2015 :

 

''The 2015 holiday shopping season is upon us, and new speakers are sure to be on many AV enthusiasts’ wish lists. Here are several speaker systems that recently impressed me with their fidelity as well as the value they represent.

 

Cost No Object: JBL Synthesis Everest DD67000 ($75,000 - $90,000 per pair, USA)

AVS-Holiday-Gift-Guide.jpg

If cost were truly no object and I could have any speaker I wanted, my choice would be the Everest DD67000s from JBL. I spent last weekend listening to a pair that belong to Harry Weisfeld of VPI Industries, powered by a McIntosh MC303 amplifier. Harry was pegging the VU meters on the amp, and the Everests were turning all that electricity into some of the most dynamic sound I have ever heard come from any pair of speakers. They look as good as they sound, which is to say they are awe-inspiring.''...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez atlon11
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MacBooki i referencyjne ML-e z JBL-ami S4700 i Revel-ami Ultima Salon2.

 

Mark Henninger on October 31, 2015 :

 

''The first system I heard consisted of a Mark Levinson No. 585 Integrated Amplifier powering a pair of JBL Synthesis S4700 speakers ($20,000 per pair). The first track I heard was “The Pink Panther Theme” by Henri Mancini, and it got my attention with horns that were incredibly “live” sounding. The next demo track, Christy Baron’s “Ain’t no Sunshine” passed the female vocals test with flying colors. The system produced my favorite kind of sound—it was totally involving, rich, detailed, and transparent.

 

Norah Jones’ “Come Away With Me” possessed an expansive soundstage that extended well beyond the physical speakers, and demonstrated how the system handles various production styles—it can handle grand-sounding as well as intimate recordings.''...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

... Jest tam obszernie napisane także o Revel-ach jak to wymiatają z najdroższymi dzielonymi Levinsonami. Również i w następnym linku, kto inny skrobnął co nieco o brzmieniu Salon2 :

 

''The second system was utilizing the Mark Levinson No. 585 integrated amp in its full functionality, with a connected laptop playing the music files. The speakers used were the JBL S4700 3-way with horn-loaded tweeters and a 15” woofer, having a 94db/1w/1m sensitivity ($22,000/pair). On display were also the JBL 3900 speakers that use a 10”x2 woofer ($14,400/pair) and the JBL 4429 3-way studio monitor ($7,200/pair).

 

The first system employed a Mark Levinson No. 585 integrated amp, No. 52 Reference Dual Mono Preamplifier ($42,000), and a pair of ML No. 53 500 wpc monoblock amplifiers ($35,000/each; $70,000/pair). Music files were fed from a laptop through a 32-bit/192 kHz DAC ($16,000). The speakers in play were the Revel Ultima 2 Series Salon2 loudspeakers ($33,000/pair). The sound was'' .... ... ..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

DSC06281-Custom.jpg

Ważne jest jakimi kablami połączone zostały poszczególne komponenty systemów. Ktoś rozpoznaje widoczne kable?

DSC06273-Custom.jpg

W systemie z topowymi Revel-ami jest coś jeszcze na najniższej półce. Może jakiś zewnętrzny DAC, lub coś innego.

12249895_940638975985318_2199925084487920379_n.jpg?oh=5b97e98332adec88d860caeda4627cc9&oe=5709FF01

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

P.S.: Kable głośnikowe wyglądają na Straight Wire Crescendo III

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mogą pisać lub mówić, że takie same (co w M2) jak nie takie same przetworniki w 4367 o czym pisałem od początku, bo z nowymi wooferami 2216Nd-1. 2216Nd po modyfikacjach/zmianach = 2216Nd-1. A w necie ktoś napisze że woofery 2216Nd, do tego poda błędną specyfikację z nieoryginalnej strony, ze złą nazwą driverów D2430K D2, i inni na wszelkich forach pisali to samo z błędami. Toż to od razu było widać, że z błędami i dla tego na samym początku napisałem z własną poprawką. W porównaniu do M2, kolumny 4367 nawet inne obudowy mają. Już same nowe horny HDI™ waveguide dają inne brzmienie. No i A-klasowe zwrotnice wykorzystują napięcie pobierane z sygnału wejściowego i prostowane na diodach IN 4935, tak aby kondensatory grały na 100% możliwości.

 

Firmowe/fachowe schematy (zwrotnic z 4367) we wpisie #74 :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Do pobrania dokument ''JBL 4367 STUDIO MONITOR WHITE PAPER'' :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...te ich opisy i wszelkie dane są mega-profesjonalne, bo wykwalifikowani ludzie pracują nad każdym detalem kolumn, i nie robią z niczego sekretu. Tego nie zastanę u innych producentów!

 

I jak tu się nie zgodzić, jak oczywista prawda, także z tym co podkreśliłem :

 

The networks also employ DC voltage bias to operate the capacitors effectively in a Class A mode. DC Bias for the 4367 Studio Monitor is accomplished using a diode charging circuit internal to the crossover network and driven by the applied signal, so no additional external power is needed for this feature.

 

The biasing of the capacitors is done through a diode that creates DC voltage from the input signal, and a large value resistor to isolate the diode from the input and limit the current drawn. This keeps the charging circuitry from affecting the audio signal in any way.

 

Each capacitor position is actually made up of two capacitors connected in series. The voltage generated from the resistor and diode combination is applied to the center connection of the two capacitors. This produces a voltage potential between the two plates within the capacitor. When the two parts are taken as a whole, there is no DC voltage that appears across them, but individually they are each biased. The sonic result of the biasing yields an increase in detail, increased smoothness and considerably more natural decay of sounds within the music.

 

W.P. w teście nic tam nie pisał o diodach prostowniczych, może nie zauważył że A-klasowe zwrotnice, stąd tyle kondensatorów. Pisze o 2216Nd, ale ten zmodyfikowany woofer to się nazywa 2216Nd-1.

 

W jego teście kolumn 4429 przy opisie konstrukcji jest techniczny błąd, który pewnie wkradł się przypadkowo, bo podał tą samą nazwę dla drivera 175Nd-3 MF/HF jak i UHF. A na UHF-ie są 138Nd. W S3900 inne woofery, driver też 175Nd-3, ale jeszcze nowszy UHF driver 139Nd.

 

We wstępie testu S3900, pisze o historii firmy, od starszych do nowszych konstrukcji, i też jest błąd, tu przekreślony: ''Historię kończy poszerzenie serii Everest. Kilka lat temu JBL wprowadził do sprzedaży model DD65000, a w tym roku najdroższy DD67000 z charakterystyczną ścianką przednią z włókna węglowego.''

 

Prawidłowo jest tak:

 

1985 r. - Project Everest DD55000

2006/7* r. - Project Everest DD66000

2012/13* r. - Project Everest DD67000 & DD65000

 

* - one pojawiały się mniej więcej na przełomie grudnia/stycznia, w zależności od kontynentu :-)

 

DD67000 & DD65000 ogólnoświatową premierę miały na CES 2013, a w Japonii pod sam koniec 2012 r. na Tokyo International Audio Show. Podobnie z poprzednimi Everestami DD66000 które powstały na 60-lecie więc musieli zdążyć do końca grudnia 2006 r., i w pierwszej kolejności prezentowane były w Tokyo (Grand Hotel), gdzie był zaproszony Greg Timbers i inni którzy brali udział w Projekcie Everest DD66000.

 

DD67000 & DD65000 to udoskonalone projekty, już świetnych DD66000 nad którymi pracę zaczęto na początku nowego tysiąclecia.

 

Ten Pan z miasta Irvine w Kalifornii ma Everesty DD65000 i słucha ich codziennie :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

... Pisze tutaj z zapytaniem kiedy będzie uaktualniona strona synthesis by móc porównać różne produkty. Bo jak na razie jest w trakcie upgrade'u:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

W dniach 6-8.11.2015 odbywała się 25th. Osaka High End Audio Show 2015 (OHAS 2015)

11703158_451192951709479_5620888171061126961_n.jpg?oh=d2a6350550242573705a2e23cc220623&oe=56EA10EB

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

... gdzie grały dwa różne systemy z Everest DD67000

 

I który tu system/zestawienie byście wybrali? Numer 1, czy 2?, bo ja system ''number one'' z taka elektrownią :-) ...

 

W 1-pierwszym systemie:

- drewniane podstawy pod kolumny Everest DD67000

- monofoniczne wzmacniacze mocy ML No.536

- dzielony przedwzmacniacz ML No.52

- odtwarzacz ML No.512 CD/SACD

- zintegrowany wzmacniacz ML No.585

- dwa drewniane stoliki audio, i dwie platformy antywibracyjne - po jednej dla No.512 i No.52

- kable Siltech

25.jpg

29.jpg

standy czekały na 4367

27.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

2-drugi system z Everest DD67000 w takiej oto konfiguracji :

- Clarex SWB-5001EV -- podstawy na bazie żywicy polimetakrylanu metylu (PMMA) -- [email protected]

- monobloki Accuphase M-6200

- przedwzmacniacz Accuphase C-3850

- przetworniki C/A i odtwarzacze; MSB Diamond DAC V + MacBook, Luxman D-08u CD/SACD Player, Accuphase DP-720 SACD Player

- gramofony Bergmann Magne, Luxman PD-171AL + Luxman EQ-500 vacuum tube phono preamplifier

- kable głośnikowe Nordost Odin 2

 

Acuu P-7300 czekał na S7. Poza tym w górnym-lewym rogu cały rack wypchany elektroniką po brzegi.

 

Accuphase C-3850 ten którego ma Slajuch (sly30). Toż on chwalił się Burmesterem 077 jaki to wspaniały preamp, a teraz wyrzucił go na rzecz Accu C-3850.

Podobnie z Amplifonami SET-140 które zostały pokonane na basie przez Accu M-6200.

 

Slajuch na Accu się przerzucił, zaczęły mu dobrze grać od modelu A-200 ale z wypchniętą średnicą jak to pisał. Za to słucha z nowszymi monoblokami M-6200 i preampem C-3850, a Amplifon SET-140 powyżej subwoofera, bo one nie mają typowego woofera. Tak to jest jak nie ma najlepszych kolumn to będzie zmieniał bez końca. Na audio-markt.de nikt tych jego pięcioletnich kolumn nawet nie chciał kupić. Pewnie do topowych Everest'ów lub Westlake'ów chciał dozbierać/dołożyć i z czasem kupić (gdy już by miał konkretną kwotę), a że nie sprzedał G. Utopii EM III to zostaje z tym co ma haha ha. On przy tych swoich kolumnach będzie zmieniał (pożyczał od dystrybutorów) elektronikę do usranej śmierci i nigdy nie zazna nirwany :-)

 

Paki/kolumny z hornami są wyłącznie dla facetów z jajami, a nie dla ci.. :D, bo kto nie ma paczek typu ''horn'', ten nie ma jaj :D

6_1.jpg

 

Coś ludzie przysypiają przy tych Magico S7 ;-). Elb, się urazi, bo ma S5-piąteczki, ale ja wolałbym gdyby miał tubeczki :-)

Ostatnio zaczął się przestawiać na paczki typu horn, bo dają mu świetną frajdę ze słuchania, i może w końcu kupi sobie coś konkretnego :-)

12.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez atlon11
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jak dziala to CC na diodzie. Przeciez zeby na takich kolumnach os8agnac 9V to drzeba dawac do pieca jak nie wiem, poza tym ladunek jest caly czas nierowny. Wychodzi w sumie na to ze kondy sa ladowane impulsami?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ilu V dochodzisz na wyjściu końcówki mocy, jak dajesz dobrze do pieca? Z kilkanaście V powinieneś mieć przy konkretnych poziomach wzmocnienia.

 

Diody te napięcie prostują dla kondensatorów.

 

Wcześniej, na wyjściu końcówki mocy poziom napięcia odpowiada sygnałowi akustycznemu, jaki jest odtwarzany, więc kondy są ładowane w takt muzyki :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie, czyli nie ma na nich cały czas klasy A bo nie ma stałego poziomu naładowania.

 

Kilkanaście V nie będzie z 12W końcówki. Szczególnie w biampingu, chyba że ładuje je biorąc prąd z basu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Marek.S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wzmajemnie :-)

 

Ciekawe czy ten wpływ CC można w jakiś sposób zmierzyć. Kiedyś czytałem że według japońców po jakimś czasie (90dni?) trzeba wymienić bateryjki bo zaczyna źle grać :o)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Marek.S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.