Skocz do zawartości
IGNORED

Kupujesz auto ? Nie kupuj diesla !


rambo54

Rekomendowane odpowiedzi

Gdy Niemcy wezmą się za elektryczne samochody to skończą się problemy z jakością.

 

I zaczną się podatku od benzyniakow. I koszenie konkurencji benzyniwej poprzez biurokrację. My akurat tylko na podatkach oberwiemy bo przemysłu motoryzacyjnego nie mamy.

 

chwilowy brak działalności w audio.

Gdyby im naprawde zalezalo na ograniczeniu emisji spalin, to takie auta jak Tesla byly by tansze.

Myślisz że produkcja energii elektrycznej nie wiąże się z emisją spalin ? Szczególnie w Polsce jest ona ogromna.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

 

Myślisz że produkcja energii elektrycznej nie wiąże się z emisją spalin ? Szczególnie w Polsce jest ona ogromna.

Myślę że łatwiej kontrolować jakość filtrowania w kilkudziesięciu elektrowniach niż w milionach samochodów. Dodatkowo, elektrownie nie przejeżdżają mi co chwila obok domu.

jak zwylke pitolicie jak dzieci w przeszkolu,

zaden rzad na swiecie nie zrezygnuje z podatkow zawartych w paliwach plynnych,pb,d,lpg,czy innych.bo budzety tego nie wytrzymaja.

kolejna sprawa,ktorej nie obejmuja wasze ciasne mozgi to ,,,,,brak energi do zasilania elektrycznych aut,bo jakos chyba trzeba je zasilac,a budowy nowych elektrowni nie widac na masowa skale,a nawet sie ich nie projektuje.zadne fotovoltaiki nie rozwiaza sprawy,,,to tez jedna wielka sciema,,

KONIEC tematu,auta elektryczne na wylacznie, to jedna wielka sciema.Tir zasilany akumatorami,,,,heheh,,,

????????????????chciales zablysnac jak zwykle i,,,??

 

Tir z palakiem jak trolejbus,heheh.to miales na mysli?jak rozumiem,,,

nie bylem na tym forum 2-3 miesiace,jak dzis wszedlem,to wiekszosc wpisow reprezentuje tak niski poziom jakiejkolwiek wiedzy,ze nie jest to nawet zabawne.

????????????????chciales zablysnac jak zwykle i,,,??

 

Tir z palakiem jak trolejbus,heheh.to miales na mysli?jak rozumiem,,,

nie bylem na tym forum 2-3 miesiace,jak dzis wszedlem,to wiekszosc wpisow reprezentuje tak niski poziom jakiejkolwiek wiedzy,ze nie jest to nawet zabawne.

 

To co jeszcze tutaj robisz?

czemu my szaraki mamy się przejmować ekologią skoro wszyscy łącznie z producentami i rządami mają to gdzieś ? Rządy krajów europejski co roku zlecają testy drogowe i od lat są świadome, mimo to nikt z tym nic nie zrobił. Czyli najpierw promujemy diesla, teraz z nim walczymy...

 

We wszystkim jak leci i tak się wycina katalizatory więc to wszystko można o pancerną brzozę rozbić, w krajach gdzie się kontroluje spaliny samochody benzynowe mają problem by przejść pierwszy przegląd. Inna sprawa, jakakolwiek zawirowania w układzie zapłonowym, nawet lekko zużyta Świecia i już wszystkie normy robią wyjazd, no ale benzyny są super.. czasem tylko przydymią na czarno.. obejrzyjcie swoje wydechy.

 

Nie tędy droga... ekologia z kasą nie ma nic wspólnego, zacznijmy od czystych paliw, płynnych katalizatorów..

Tomek nie unoś się.

Masz sporo racji ale...

Policzmy:

Ile samochodów jeździ średnio w ciągu doby po Polsce?

Z jaką średnią mocą?

Liczenie nie jest jego mocną stroną... Podobnie jak wyobraźnia... Ludzkość przez tysiące lat jakoś sobie radziła bez tirów LOL

 

 

 

To co jeszcze tutaj robisz?

To co zawsze robił. Pielęgnuje swoje dysonanse poznawcze.

zaden rzad na swiecie nie zrezygnuje z podatkow zawartych w paliwach plynnych,pb,d,lpg,czy innych.bo budzety tego nie wytrzymaja

 

Jakie rządy? USA? U nich stawka podatkowa na paliwa płynne nie różni się zasadnioczo od opodatkowania prądu elektrycznego, więc nic im się nie załamie, a oni póki co są trendsetterami w motoryzacji. Unia Jewropejska? Spoko, poradzą sobie. Dostawią Ci w domu najwyżej specjalne gniazdo elektryczne do ładownia samochodu z podlicznikiem na inną stawkę podatkową. W PL i podobnych innych bidakrajach będą kręcić jak z olejem opałowym, ale problem lokalny. Choć dziwne że tak promują te samochody elektyczne w UE jakby faktycznie stracili instynkt samozachowawczy.

 

Co do deficytu prądu i elektowni, to przecież nie będzie jakoś tak, że raptam ktoś przestawi wszystko na elektykę w weekend, Proces będzie powolny może 10 lat może 50, ale nieunikniony, a kiedy? To tylko kwestia definitwynego przecięcia się krzywych kosztu produkcji energi z kończącej się ropy vs kosztów producji akumulatorów i prądu choćby z gówna krowiego. Było tak, że na krótko OPEC i inne Rokefelery przyszaleli i podregulowali ceną 150$/blk i jak grzyby wyrosły jakieś tesle sresle itp. Musieli szybko spuścić z tonu. Ale ropy i tak będzie mniej, będzie droższa i sukcesywnie transport będzie się wyzbywał silników cieplnych, jako nieefektywnych.

Kiedyś TIR na bateryjkę? to tylko kwestia skali.

Gorzej widzę transport lotniczy, z silnika elektrycznego odrzutowca nie zbudujesz, co najwyżej śmigłowy, a to dwa razy powolniejsze ustrojstwo.

tiry powinny zostać ograniczone tylko do dystrybucji lokalnej, krótki odcinki.

 

BTW: to gdybanie nie ma sensu.. rozwiązań jest wiele tylko chętnych brakuje.

Nasuwa mi się pytanie, co lepsze?

Puścić do Biedry czy Lidla tira lub dużą ciężarówkę, czy kilka małych ciężarówek?

"...Kto zagląda pod powierzchnię, czyni to na własną odpowiedzialność..."

Don Kichote to zły człowiek był...

Nasuwa mi się pytanie, co lepsze?

Puścić do Biedry czy Lidla tira lub dużą ciężarówkę, czy kilka małych ciężarówek?

 

 

Najlepszy bylby tramwaj.

Nasuwa mi się pytanie, co lepsze?

Puścić do Biedry czy Lidla tira lub dużą ciężarówkę, czy kilka małych ciężarówek?

oj żebyśmy mieli tylko takie problemy :)

 

Skoro w nowych dieslach stosuje się specjalne aparatury mające za zdanie dawkowanie specyfików i przynosi to porządne efekty to może zaczęlibyśmy od modyfikacji paliw ? Tankuje to każdy więc łapiemy wszystkie pojazdy na globie, niezależne jest od właściciela który najczęściej te systemy dezaktywuje itd. O ile pamiętam paliwa morskie chemii oczyszczającej mają bardzo dużo, jakąś się to sprawdza.

 

Jak już o paliwach, to każdy wie że do żadnego nowego diesla nie można lać biokomponentów, tymczasem co mamy na każdej stacji ? dlaczego jedno auto po 200 tyś km ma zdrowego DPF'a a drugie problem już przy 70 tyś ? każdy chyba wie co robi olej rośliny.

...zastapic etanolem

 

srolem

 

10 puszcz brazylijskich nie starczyłoby na wyprodukowanie biomasy do produkcji etanolu dla potrzeb energetycznych transportu zaspokajanych obecnie z ropy naftowej

 

 

jakos sobie radza,,,,takze nie klam!!!!!

 

etanol w brazylii robi sie z trzciny ,nie z puszczy "omnibusie",i jest 2 razy tanszy od benzyny.

 

. To dobre dla Brazylii, gdzie jest pod dostatkiem terenów pod uprawę trzciny cukrowej i sprzyjający klimat. Średnia wydajność trzciny sięga 90 ton/hektar. W rezultacie z hektara otrzymać można 7,5 tys. litrów etanolu (por. wykres obok, dane Międzynarodowej Agencji Energii z 2005 r.). To znacznie więcej niż w przypadku amerykańskiej kukurydzy, buraków cukrowych w Europie czy nawet trzciny cukrowej uprawianej w Indiach. Wydaje się też, że obrońcy amazońskiej dżungli mogą spać spokojnie. Pola trzciny cukrowej, wykorzystywanej do produkcji alkoholu, leżą z dala od Amazonii. Zajmują 3,4 mln ha, co stanowi zaledwie 1 proc. powierzchni ziemi nadającej się pod uprawy lub pastwiska w Brazylii i zaledwie 0,4 proc. powierzchni całej Brazylii. Odłogiem leży wciąż 25 mln ha ziemi, na której można uprawiać trzcinę bez wycinania dżungli i ograniczania upraw kukurydzy czy soi lub zmniejszania powierzchni czynnych pastwisk.

 

widzisz klamco,,,,

 

Litr etanolu w gorzelni kosztuje około 1,8zł/ przy zakupie całej cysterny

Wiem że z trzciny mędrzołku od copy paste internetowego, Początek wklejonego tekstu wyczerpuje temat tej Twojej genialnej recepty na wyczerpanie zasobów światowych ropy, zwłaszcza jakbyś nie wycinał z kontekstu, a podał całość, lub przynajmniej link.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Nikt nie usiłuje rzecz jasna nikogo przekonywać, że alkohol etylowy stanowi uniwersalne rozwiązanie problemu paliwowego lub ekologicznego. To dobre dla Brazylii, gdzie jest pod dostatkiem terenów pod uprawę trzciny cukrowej i sprzyjający klimat...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

. To dobre dla Brazylii, gdzie jest pod dostatkiem terenów pod uprawę trzciny cukrowej i sprzyjający klimat. Średnia wydajność trzciny sięga 90 ton/hektar. W rezultacie z hektara otrzymać można 7,5 tys. litrów etanolu (por. wykres obok, dane Międzynarodowej Agencji Energii z 2005 r.). To znacznie więcej niż w przypadku amerykańskiej kukurydzy, buraków cukrowych w Europie czy nawet trzciny cukrowej uprawianej w Indiach. Wydaje się też, że obrońcy amazońskiej dżungli mogą spać spokojnie. Pola trzciny cukrowej, wykorzystywanej do produkcji alkoholu, leżą z dala od Amazonii. Zajmują 3,4 mln ha, co stanowi zaledwie 1 proc. powierzchni ziemi nadającej się pod uprawy lub pastwiska w Brazylii i zaledwie 0,4 proc. powierzchni całej Brazylii. Odłogiem leży wciąż 25 mln ha ziemi, na której można uprawiać trzcinę bez wycinania dżungli i ograniczania upraw kukurydzy czy soi lub zmniejszania powierzchni czynnych pastwisk.

 

Aby zastąpić obecną światową produkcję ropy etanolem z trzciny cukrowej, potrzeba, przy uwzględnieniu różnicy w wartości opałowej, ok. 1 mld 113 mln ha, czyli ponad 130% całkowitej powierzchni Brazylii...

wiecie dlaczego koncerny motoryzacyjne wprowadzaja auta hybrydowe i elektryczne????

tak jak myslalem g,,,,o wiecie.

jak o wszystkim.

 

No co, co nie wiecie? No g...o wiecie, a Tomek...pewnie, ze wie, jak o wszystkim, ale Tomek nie powie - sami glowkujcie!

Głupota – niedostatek rozumu przejawiający się brakiem bystrości, nieumiejętnością rozpoznawania istoty rzeczy, związków przyczynowo-skutkowych, przewidywania i kojarzenia. Charakteryzuje się pychą, śmiałością, podejrzliwością, niskim lub nieistniejącym samokrytycyzmem, niezdolnością do zdziwienia, dążnością do ekspansji.

Czyli, uwzględniając wartość opałową, ponad 2 razy drożej niż ropa Brent...

 

heheh,tak jak mowilem,pisze z dzieciakami

ropa brent to nie benzyna,czy tez olej napedowy

Zbig

nikt nie uczyl myslenia???naprawde???

 

 

podaje dla ulatwienia,bo przestaliscie myslec .

 

ZENADA!!!!

 

Średnie ceny paliw w polskich rafineriach

Aktualizacja 2016-11-01

Pb 98 3700,00

Pb 95 3497,60

ON 3481,80

OPL 2241,

 

za 1m szescienny

 

w PLN netto

 

po odjeciu akcyzy 1540zl,i oplaty paliwowej 154zl,,,,,,,reszte zostawiam do samodzielnego ruszenia glowa

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.