Skocz do zawartości
IGNORED

Klub Audiovector


diemon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

51 minut temu, zbigr7 napisał:

Dzięki, ale dobrze + też nieźle rokuję czyli mogę spokojnie na nich pograć a w przyszłości eeeeewentulanie pomyśleć o kolejnym wzmacniaczu

I jedna droga (wymiana wzmacniacza na lepszy teraz, a potem z czasem kolumn na np R3) i druga (juz teraz kupno R3 a potem wymiana wzmacniacza na lepszy) ma swoje uzasadnienie i sens. Najlepiej porównać obie konfiguracje i wybrać lepszą dla siebie 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, moto3650 napisał:

Panowie, w takim wypadku co poprawnie napędzi AV r1 signature? Coś co trochę wypełni niskie częstotliwości, ponieważ jest ich mało. 

 

Witam

Moim zdaniem nie chodzi o wzmacniacz tam nie ma dołu.

Jedyna droga rel tx5,tx7 albo potęga tx9 musisz zobaczyć który lepiej pasuje do twojego pomieszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, sub odpada, nie chce takiego rozwiazania. Charakterystyka brzmienia mi się podoba. Średnie, wysokie. Bas jest też w miarę, ale trochę go za mało, szczupło.

Możecie mi coś polecić co zachowa ta sygnaturę dźwięku, ale zostanie uzupełnione dołem. Elac vela(ciężko wypożyczyć) ? Jakiś amphion ? Głośniki muszą być podstawkowe, najlepiej takie które mogą stać blisko ściany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, moto3650 napisał:

Rozumiem, sub odpada, nie chce takiego rozwiazania. Charakterystyka brzmienia mi się podoba. Średnie, wysokie. Bas jest też w miarę, ale trochę go za mało, szczupło.

Możecie mi coś polecić co zachowa ta sygnaturę dźwięku, ale zostanie uzupełnione dołem. Elac vela(ciężko wypożyczyć) ? Jakiś amphion ? Głośniki muszą być podstawkowe, najlepiej takie które mogą stać blisko 

Osobiście mogę ci polecić gdzie będzie wszystkiego w sam raz monitory pylona jasper 18 świetne granie ale trzeba samemu posłuchać.

Tam niczego nie brakuje to jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem już że tak się wyrażę pełnoprawnym członkiem zacnego klubu audiovektor ponieważ zakupiłem R3. 

Mam pytanko do posiadaczy R3 czy ktoś podmieniał oryginalne zworki w kolumnach bo wyglądają całkiem przyzwoicie oraz czy warto bawić się w bi wire? 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Wczoraj skończyłem montaż paneli akustycznych. Pomieszczenie więc mam już częściowo zaadaptowane.  Ustrojstwa akustyczne kupiłem w gdyńskiej firmie Addictive Sound. Służą oni również doradztwem w doborze paneli.

W rogach pokoju za kolumnami ustawiłem cztery pułapki basowe. Bezpośrednio za głośnikami po jednym abfuserze.

Ponieważ głośniki wysokotonowe Audiovector SR6  również emitują dźwięk z tyłu "bezpieczniej" było zastosować  panele, które zarówno mają właściwości pochłaniające oraz rozpraszające w szerokim zakresie częstotliwości.

Kontaktowałem się osobiście z dyrektorem sprzedaży Audiovector Martinem Dunhoffem by poznać jego opinię na temat adaptacji. Stwierdził, że jak najbardziej można stosować pułapki basowe, absorbery i dyfuzory w celu poprawy akustyki pomieszczenia. 

Centralnie na środku ściany za sprzętem zawiesiłem jeden absosrber. Na ścianach bocznych w miejscach pierwszych odbić również po jednym absorberze. Natomiast na suficie dwa absorbey przedzielone dyfuzorem binarnym. 

Wrażenia z odsłuchu napiszę później ponieważ obecnie niestety dopadło mnie przeziebienie i temperatura. Muszę więc w pierwszej kolejności się wyleczyć by moja relacja była własciwa 🙂

 

20221208_104756.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.12.2022 o 14:20, kuba7777 napisał:

Wczoraj skończyłem montaż paneli akustycznych. Pomieszczenie więc mam już częściowo zaadaptowane.  Ustrojstwa akustyczne kupiłem w gdyńskiej firmie Addictive Sound. Służą oni również doradztwem w doborze paneli.

W rogach pokoju za kolumnami ustawiłem cztery pułapki basowe. Bezpośrednio za głośnikami po jednym abfuserze.

Ponieważ głośniki wysokotonowe Audiovector SR6  również emitują dźwięk z tyłu "bezpieczniej" było zastosować  panele, które zarówno mają właściwości pochłaniające oraz rozpraszające w szerokim zakresie częstotliwości.

Kontaktowałem się osobiście z dyrektorem sprzedaży Audiovector Martinem Dunhoffem by poznać jego opinię na temat adaptacji. Stwierdził, że jak najbardziej można stosować pułapki basowe, absorbery i dyfuzory w celu poprawy akustyki pomieszczenia. 

Centralnie na środku ściany za sprzętem zawiesiłem jeden absosrber. Na ścianach bocznych w miejscach pierwszych odbić również po jednym absorberze. Natomiast na suficie dwa absorbey przedzielone dyfuzorem binarnym. 

Wrażenia z odsłuchu napiszę później ponieważ obecnie niestety dopadło mnie przeziebienie i temperatura. Muszę więc w pierwszej kolejności się wyleczyć by moja relacja była własciwa 🙂

 

20221208_104756.jpg

Daj proszę znać, sam jestem ciekaw 👌

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Witam,
myślę, że nadszedł już czas by napisać parę słów odnośnie poczynionej adaptacji akustycznej pokoju. Pierwszą rzeczą, którą sprawdziłem po zawieszeniu wszystkich paneli było nie uruchomienie sprzętu lecz klaskanie w dłonie w miejscach gdzie ustawione są kolumny. Był tam dotychczas pogłos, występował tzw. efekt echa trzepoczącego. Teraz oczywiście jakiś pogłos pozostał ale całkowicie zniknęły te nieprzyjemne dźwięki trzepotania.

Muszę przyznać, że miałem kilka podejść do pierwszych odsłuchów. Po pierwszym uruchomieniu stwierdziłem, że w skutek choroby mój słuch jest jeszcze zaburzony. Odczekałem więc kolejne dwa dni. Po tym czasie jednak miałem dalej te same odczucia jakby coś było nie tak z dźwiękiem. Sprawdziłem wszystkie połączenia kablowe i mimo wszystko wysłuchałem kilku nagrań. Miałem chwilę konsternacji i myśl, że może jednak przesadziłem trochę z ilością tych paneli. Kolumny jakby grały ciszej i czegoś mi brakowało. Byłem nawet trochę zaniepokojony. Następnego dnia odsłuchy rozpoczęłam od samego rana. Zwiększyłem trochę głośność na potencjometrze i włączyłem swoją ulubioną płytę Pink Floyd „Division Bell”. Płytę tę znam doskonale, a pliki są w dobrej jakości HI-RES 24bit – 192kHz. Po przesłuchaniu całej płyty w końcu pojawił się uśmiech na mojej twarzy. Z całą pewnością nic z najmniejszych niuansów, których jest na tej płycie naprawdę dużo mi nie umknęło. Wręcz przeciwnie teraz każdy subtelny dźwięk stał się bardziej czytelny i dłużej słyszalny.

Kolejną płytą była „The Worlds Greatest Audiophile Vocal Recordings” HI-RES 24bit – 96kHz. W nagraniu Spanish Harlem Rebecci Pidgeon głos nabrał jeszcze większego realizmu i subtelności. Stał się bardziej wyraźny i namacalny.

Kolejne płyty to „Random Access Memories” Daft Punk, utwór Get Lucky oraz Depeche Mode płyta „Violator” Remaster 24 bit - 88 kHz. Często słucham tej płyty przy okazji testowania zmian w systemie.
Teraz najwyższy czas by napisać o zakresie niskich częstotliwości gdzie moim zdaniem zmiana jest największa i najbardziej słyszalna. Pierwszym etapem adaptacji akustycznej w moim pokoju było ustawienie pułapek basowych w rogach za kolumnami. Ta zmiana była natychmiast zauważalna. Bas stał się bardziej punktowy, zróżnicowany i lepiej kontrolowany. Wyraźnie głębszy i mocniej zaznaczony w każdym utworze. Bardziej nasycony, a wręcz lekko ocieplony.

W mojej przygodzie „audio”, która trwa już kilkadziesiąt lat oczywiście wymieniłem już wiele kolumn, wzmacniaczy czy źródeł. Jednak cały czas czegoś mi w tym wszystkim brakowało. Określałem to niedostatkiem „muzykalności”. Teraz sądzę, że głównym powodem był właśnie problem z akustyką mojego pokoju. Niestety nigdy o tym nawet nie pomyślałem i wymieniałem ciągle coś w systemie.  Uważam, że od akustyki powinno się zacząć gdyż naprawdę może wnieść dużo dobrego. Znacznie więcej niż wymiana kabli czy sprzętu. Potrzebowałem na osłuchanie się po adaptacji trochę czasu ale teraz mogę stwierdzić, że z pewnością różnica w przekazie muzyki jest dość znaczna. Przynajmniej w moim przypadku zniknął nazwie to „hałas”. Słuchanie nawet kilkugodzinne nie powoduję zmęczenia, a wręcz chce się słuchać jeszcze więcej i więcej. Potencjometr głośności mogę teraz chwilowo ustawić na 75% gdzie nigdy wcześniej nawet nie próbowałem zbliżać do takiej głośności. Scena ma większą głębie i lepszą lokalizację. Słychać znacznie wyraźniej akustykę pomieszczenia nagranej płyty. Dźwięk jest bardziej ocieplony bez cech ostrości, agresywności nawet słuchając AC/DC czy Metalliki.

Moje pomieszczenie pewnie miało duże problemy z akustyką gdyż prawie wszystkie ściany były puste. Tylko na jednej znajdował się obraz. Kolumny też są ustawione w rogach pokoju co mogło wpływać niekorzystnie. Akustyka naszego pomieszczenia z pewnością ma duże znaczenie i jest ważnym elementem, o którym nie powinniśmy zapominać. Oczywiście w każdym przypadku możemy mieć większe lub mniejsze problemy z akustyką dlatego musimy podejść do tego zagadnienia indywidualnie.  W mojej ocenie dopasowanie wszystkich elementów naszych systemów dopiero sprawi, ze poczujemy pełne zadowolenie słuchając naszej ulubionej muzyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
24 minuty temu, Jamnik 1 napisał:

Witam posiadam Audiovector qr3 podłączony do Emotiva PT-1 plus BasX A2 i CD ERC 4 ,wszystko spięte Tellurium Q Black II. Kolumny bardzo dobrze grają porównuje do moich poprzednich Avance Dany 670 AV. 

Jako posiadacz QR3 gratuluję zakupu i potwierdzam - to znakomite skrzynki 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
W dniu 8.12.2022 o 14:20, kuba7777 napisał:

Wczoraj skończyłem montaż paneli akustycznych. Pomieszczenie więc mam już częściowo zaadaptowane.  Ustrojstwa akustyczne kupiłem w gdyńskiej firmie Addictive Sound. Służą oni również doradztwem w doborze paneli.

W rogach pokoju za kolumnami ustawiłem cztery pułapki basowe. Bezpośrednio za głośnikami po jednym abfuserze.

Ponieważ głośniki wysokotonowe Audiovector SR6  również emitują dźwięk z tyłu "bezpieczniej" było zastosować  panele, które zarówno mają właściwości pochłaniające oraz rozpraszające w szerokim zakresie częstotliwości.

Kontaktowałem się osobiście z dyrektorem sprzedaży Audiovector Martinem Dunhoffem by poznać jego opinię na temat adaptacji. Stwierdził, że jak najbardziej można stosować pułapki basowe, absorbery i dyfuzory w celu poprawy akustyki pomieszczenia. 

Centralnie na środku ściany za sprzętem zawiesiłem jeden absosrber. Na ścianach bocznych w miejscach pierwszych odbić również po jednym absorberze. Natomiast na suficie dwa absorbey przedzielone dyfuzorem binarnym. 

Wrażenia z odsłuchu napiszę później ponieważ obecnie niestety dopadło mnie przeziebienie i temperatura. Muszę więc w pierwszej kolejności się wyleczyć by moja relacja była własciwa 🙂

 

20221208_104756.jpg

A za plecami coś dałeś ? 

Próbowałeś trochę kolumny odsunąć od ściany? 

Pokoik wygląda bardzo ładnie. Gratuluję. 

Wiem że to było dawno, ale widzę że logujesz się. Jakieś zmiany były od tamtej pory? 

Pozdr. 

Node 2i lps, Adi-2 lps, UR Unico Gold Lion, Harbeth 7ES-3

z Bogiem, dzielny audiofilu 🫡

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, J4Z napisał:

A za plecami coś dałeś ? 

Próbowałeś trochę kolumny odsunąć od ściany? 

Pokoik wygląda bardzo ładnie. Gratuluję. 

Wiem że to było dawno, ale widzę że logujesz się. Jakieś zmiany były od tamtej pory? 

Pozdr. 

Dzięki, póki co za plecami nic nie robiłem. Jest około 3m pustej przestrzeni i tylna ściana niestety zabudowana meblami kuchennymi.

Kolumny oczywiście miałem odsunięte trochę bardziej od ściany. Jednak takie ustawienie w mojej ocenie jest bardziej odpowiednie przynajmniej dla tych kolumn. 

Jeżeli chodzi o panele akustyczne to od tego czasu nic nie zmieniałem. W przyszłości biorę pod uwagę ustawienie zdejmowanego dyfuzora, który zakryje powierzchnię ekranu telewizora.

Natomiast jeżeli chodzi o sprzęt to wymieniłem wzmacniacz Hegel H590 na Gryphon Diablo 300 z DAC. Ponadto doszedł subwoofer REL s812.

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, kuba7777 napisał:

za plecami nic nie robiłem. Jest około 3m pustej przestrzeni i tylna ściana niestety zabudowana meblami kuchennymi.

Szkoda, za plecami to jedno z ważniejszych odbić myślę, ale siła wyższa... Choć jakbyś się uparł, mógłbyś dać coś na meble. 😀 Robiłeś pomiary pomieszczenia?

40 minut temu, kuba7777 napisał:

Natomiast jeżeli chodzi o sprzęt to wymieniłem wzmacniacz Hegel H590 na Gryphon Diablo 300 z DAC.

Klocki już za małe worki 👍 

Node 2i lps, Adi-2 lps, UR Unico Gold Lion, Harbeth 7ES-3

z Bogiem, dzielny audiofilu 🫡

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, J4Z napisał:

Szkoda, za plecami to jedno z ważniejszych odbić myślę, ale siła wyższa... Choć jakbyś się uparł, mógłbyś dać coś na meble. 😀 Robiłeś pomiary pomieszczenia?

Klocki już za małe worki 👍 

Cały czas myślę co ewentualnie mógłbym zrobić z adaptacją za plecami ale póki co muszę w pierwszej kolejności odbudować budżet😅

Niestety pomiarów nie robiłem. Teraz już wiem, że w zasadzie to od tego powinienem zacząć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Witam - czy ktoś z klubu miał wcześniej ATC i mógł by sie odnieść jak to wygląda po zmianie na Audiovectora ? Mam aktualnie 11 i planuję zakupić monitory które będą grały co najmniej 1 półkę wyżej, czyli lepiej, naturalniej z dużą przestrzenią i wysoką kulturą prezentacji, muzyka jakiej słucham to głownie jazz, akustyka oraz koncerty. Pokój odsłuchowy to biuro ok 7m2, ważne jest również to by nie zrobić skoku w bok a zdecydowanie naprzód, jeżeli chodzi o same głośniki to głownie chodzą mi po głowie monitory r1, Dziękuję za pomoc i wszystkie cenne wskazówki i informacje na temat 🙂

„Nie ma drogi do szczęścia, to szczęście jest drogą”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...

Wyjaśnij proszę skąd na wstępie pytanie odnośnie elektroniki I pomieszczenia? Wymienione modele mają podobne wymagania co do elektroniki I pomieszczenia. Ki3 super to w zasadzie wyższa półka ale znacznie starsza no i w podstawowej wersji. Gra łagodniej. Qr5 jest na wstędzę i warto to sprawdzić przed zakupem czy nam to odpowiada. Mi osobiście nie....

Bardzo miło wspominam sr3 signature. Aksamitna I bardzo szczegółowa gora pasma robiła robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, puszkin napisał:

Wyjaśnij proszę skąd na wstępie pytanie odnośnie elektroniki I pomieszczenia? Wymienione modele mają podobne wymagania co do elektroniki I pomieszczenia. Ki3 super to w zasadzie wyższa półka ale znacznie starsza no i w podstawowej wersji. Gra łagodniej. Qr5 jest na wstędzę i warto to sprawdzić przed zakupem czy nam to odpowiada. Mi osobiście nie....

Bardzo miło wspominam sr3 signature. Aksamitna I bardzo szczegółowa gora pasma robiła robotę.

Po pierwsze QR5 nie jest na wstędze, tylko na wysokotonówce AMT,a to różnica. Po drugie z tego co się orientuję Ki3 Super były zestawiane w zestawach ze wzmacniaczami ówcześnie kosztującymi kilka tys zł, nawet z budżetowymi można było je zgrywać. A QR5 zabrzmią słabo z tanim wzmacniaczem przeciętnej klasy.. Co do jednego się zgodzę - SR3 Signature to było cudo...Nowe R3 to już inny profil dźwięku...

Godzinę temu, igik napisał:

18m

Sugden a21 al signature 

Pieca nie znam, ale do takiego metrażu zdecydowanie nie QR5 - ale to moje zdanie 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, igik napisał:

18m

Sugden a21 al signature 

Miałem tego sugdena i podstawkowe  Audiovector s1 signature. Grało to bardzo dobrze. W 18 m podstawkowe s1 signature jeszcze dawały radę .Powyżej tego metrażu to już podłogowe r3 signature,w małej klitce się „uduszą”

Po przeprowadzce mam pomieszczenie 14m i Audiovector s1 sign. ze wzm. Roksan Oxygene gra to zacnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.