Skocz do zawartości
IGNORED

Wzmacniacz klasy A\AB kontra wzmacniacz klasy D


Rekomendowane odpowiedzi

14 minut temu, jar1 napisał:

Jednym słowem przy tak wyrównanych poziomach, wszystko gra tak samo

Nie wiem, nie sprawdzałem, na pewno z tymi nowymi gra głośniej bo mają większą czułość wejściową (nowe 1 V, stare 1,2 V) a jak gra głośniej to pewnie jest lepiej albo gorzej, zależy od punktu spojrzenia ;-). 

19 minut temu, jar1 napisał:

Z tym, ze połączenia XLR nie ma nic wspólnego ze wzmacniaczami w klasie d. 

U mnie akurat ma bo oba systemy wzmacniaczy stare i nowe są klasy D i jeden ma wejścia RCA a drugi XLR. Korzystniejsze jest połączenie XLR. Oczywiście w tych z RCA też można wprowadzić izolację mas, np. dodając trafa na wejściach, ale trafa osobom słyszącym 500 kHz mogą nie pasować bo przeważnie mają wysoki poziom zniekształceń na dole. Jak nie patrzeć to same wady ;-).

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

4 godziny temu, robsonic napisał:

A ty jak zwykle tylko chcesz brnac w teorie zamiast chociaz troche popraktykowac... Zatem nie brne dalej z kims kto tylko czyta i delektuje sie polprawdami, ktore napisali w menu Twojego ampa..

Nie, poprawiam Twoje niezgodne z prawdą odpowiedzi. Kolega J.Jerry zadał konkretne pytanie, a Ty odpisałeś jakieś głupoty. To bardzo nieładnie wprowadzać kogoś w błąd, opisując mu jakieś swoje wizje a nie stan faktyczny. Taki pisanie byleby coś napisać, to można sobie uprawiać na blogu, albo pisząc o swoich wrażeniach odsłuchowych. Gdy ktoś zadał konkretne techniczne pytanie, to po prostu nie wypada pisać jak się nie wie, celowo kogoś okłamywać, lub chociażby zaciemniać prawdę. Nie wiem, która z tych opcji miała miejsce w tym przypadku.

System gra dobrze, albo nie....

4 godziny temu, przemak napisał:

przez jakie "nieznane filtry" przechodzi sygnał, nie podasz żadnego przykładu, żeby się można zorientować, o co chodź. Ok, szanuję. 

Bo nie jestem alfa i omega w obrobce audio... Stwierdzam tylko i wylacznie swoje obserwacje, jesli sa bledne to najchetniej praktycznymi przykladami prosze mi tu "tanczyc i spiewac"..... Czlowiek nie musi byc doktorem z wybranej dziedziny by dodac swoje kilka cegielek "prawdy".. Bill Gates czy Steve Jobs nawet nie maja wyksztalcenia sredniego? a mimo wszystko kazdy wie na co bylo ich stac w odpowiednim czasie...

1 minutę temu, robsonic napisał:

Bo nie jestem alfa i omega w obrobce audio... Stwierdzam tylko i wylacznie swoje obserwacje, jesli sa bledne to najchetniej praktycznymi przykladami prosze mi tu "tanczyc i spiewac"..... Czlowiek nie musi byc doktorem z wybranej dziedziny by dodac swoje kilka cegielek "prawdy".. Bill Gates czy Steve Jobs nawet nie maja wyksztalcenia sredniego? a mimo wszystko kazdy wie na co bylo ich stac w odpowiednim czasie...

No właśnie chcę jakiegokolwiek przykładu na te obserwacje, bo nie ma się do czego odnieść... 

nagrywamy.com

12 minut temu, przemak napisał:

No właśnie chcę jakiegokolwiek przykładu na te obserwacje, bo nie ma się do czego odnieść... 

Na przyklad tworczosc JMJ, Vangelis, Tom Habes w opozycji do Aphex Twin, The Orb, X-Dream...  Utwory tych ostatnich brzmia bardzo znosnie nawet przy 24kbps aac natomiast tych pierwszych nie da sie za bardzo sluchac na takich "paczkach".. Czary?

Edytowane przez robsonic
22 minuty temu, robsonic napisał:

Na przyklad tworczosc JMJ, Vangelis, Tom Habes w opozycji do Aphex Twin, The Orb, X-Dream...  Utwory tych ostatnich brzmia bardzo znosnie nawet przy 24kbps aac natomiast tych pierwszych nie da sie za bardzo sluchac na takich "paczkach".. Czary?

Poświęciłem trochę czasu, żeby uścislić, o czym piszemy, dopytać, w miarę starannie zredagowałem post i poza paroma literówkami autokorekty wydaje on się być sensowny. Ty z tego posta zacytowałeś dziesięć praktycznie dowolnych słów, odpowiadając na to niezbyt grzecznie. Ktoś mógłby to nawet nazwać manipulacją - ale w tym przypadku jest to bardziej samozaoranie, bo zacytowałeś też chyba przypadkiem właściwą odpowiedź - inna muzyka jest inna i nic się na to nie poradzi. W szczególności absurdem jest porównywanie pod względem brzmienia różnych utworów różnych wykonawców i wyciąganie wniosków co do technologii bo brzmienie i wszystko jest zależne od tego, co sobie ktoś wymyślił, ale niech tam. Jeżeli porównujemy starą i nową muzykę, robioną inaczej i nie tylko z użyciem innych narzędzi to musimy przede wszystkim uwzględnić to, o czym piszesz, czyli właśnie sprawdzanie i wręcz robienie jej pod kątem jak brzmi dopalona i skompresowana stratnie. To są zresztą podobne wymagania, podstawowe założenia to konkretne mocno ograniczone pasmowo brzmienia/składowe i brak lub chociaż ścisła kontrola drugiego czy trzeciego planu. W latach 70 był to problem nieistniejacy, dzisiaj powszechny. Jasne, środowisko cyfrowe to ułatwia, ale to nie szumy kwantyzacji sprawiają że to tak brzmi. 

Edytowane przez przemak

nagrywamy.com

2 minuty temu, robsonic napisał:

Atak zamiast argumentow jest dla mnie odpowiedzia na jakiekolwiek pytania

Prawda to w 100%

System gra dobrze, albo nie....

54 minuty temu, przemak napisał:

Poświęciłem trochę czasu, żeby uścislić, o czym piszemy, dopytać, w miarę starannie zredagowałem post i poza paroma literówkami autokorekty wydaje on się być sensowny.

Napewno? Kogo pytales , zony? Nie wierze w ani jedno slowo... ale wiesz, ze mam takie prawo...

2 minuty temu, barmanekm napisał:

Prawda to w 100%

Znow pijesz? Eh... Chyba strzele browca to sie moze zaczne zgadzac..

Edytowane przez robsonic
9 minut temu, robsonic napisał:

"celowo kogos oklamywac lub zaciemniac prawde" ?? serio? ?- takie konotacje tylko mi moga sugerowac, ze masz nie po kolei w glowie!!!

W takim razie zwykłe pisanie bez grama pojęcia. Innej możliwości nie ma. Też brzydko.

System gra dobrze, albo nie....

3 minuty temu, barmanekm napisał:

W takim razie zwykłe pisanie bez grama pojęcia. Innej możliwości nie ma. Też brzydko.

Ten watek i tak jest mega offtopem wiec co mi tam..

8 godzin temu, przemak napisał:

niemozliwe, jak chcesz to zrobić?

 

8 godzin temu, przemak napisał:

nie rozumiem co masz na myśli. Jakiś przykład? 

 

8 godzin temu, przemak napisał:

Jakie wady? Nie rozumiem

 

8 godzin temu, przemak napisał:

Jakiś przykład tego powyżej? 

Pytania to takie zdania ze znakiem zapytania na końcu. Wszystkie pochodzą z postu, który łaskawie olałeś. Mi to wisi, bo to sobie wystawiasz świadectwo kultury i wiedzy. 

nagrywamy.com

9 minut temu, przemak napisał:

 

 

 

Pytania to takie zdania ze znakiem zapytania na końcu. Wszystkie pochodzą z postu, który łaskawie olałeś. Mi to wisi, bo to sobie wystawiasz świadectwo kultury i wiedzy. 

Coz....

1 godzinę temu, robsonic napisał:

Na przyklad tworczosc JMJ, Vangelis, Tom Habes w opozycji do Aphex Twin, The Orb, X-Dream...  Utwory tych ostatnich brzmia bardzo znosnie nawet przy 24kbps aac natomiast tych pierwszych nie da sie za bardzo sluchac na takich "paczkach".. Czary?

Nie widac czy jak?

PS. Dodalbym jeszcze rozkminke tworczosci grupy staruszkow  "Kraftwerk" i proby zrobienia najbardziej spakowanych mp3, ktore "zachowuja" jakosc oryginalu. Z tego co chlopaki sie tlumaczyli na wielu wywiadach ich muza w wiekszosci powstawala na samplach, ktore sami generowali na owczesnych prymitywnych cyfrowych generatorach... Mam ich dual album na CD (The man machine i Radio activity), zrenderowany do mp3 fraunhofer 96kbps brzmi wlasciwie tak samo ?

PS. Czyzby bledy kwantyzacji pomijaly pewne tony?... ?

Edytowane przez robsonic
Godzinę temu, robsonic napisał:

Coz....

Nie widac czy jak?

PS. Dodalbym jeszcze rozkminke tworczosci grupy staruszkow  "Kraftwerk" i proby zrobienia najbardziej spakowanych mp3, ktore "zachowuja" jakosc oryginalu. Z tego co chlopaki sie tlumaczyli na wielu wywiadach ich muza w wiekszosci powstawala na samplach, ktore sami generowali na owczesnych prymitywnych cyfrowych generatorach... Mam ich dual album na CD (The man machine i Radio activity), zrenderowany do mp3 fraunhofer 96kbps brzmi wlasciwie tak samo ?

PS. Czyzby bledy kwantyzacji pomijaly pewne tony?... ?

Odpowiedź na jedno pytanie, do której dość obszernie się odniosłem. W zamian zamiast uwag czy polemiki otrzymałem absolutnie nie akceptowalne i prostacko chamskie uwagi o mojej żonie. Być może dla ciebie to normalne i dopuszczalne, dla mnie nie. Uważam, że nie zasługujesz na żadne komentarze. 

nagrywamy.com

Dzięki, @robsonic, za ten piątkowy link z 25 X z godziny 16.32..

Bardzo mi się przyda.

Rozstrojony i nastrojony fortepian. Jest zapewne wiele takich akcji ze zmagań z muzyką, ale ta aktorsko fajnie zagrana - pan na filmie wygląda bardzo groźnie ?

Komentarze też sobie poczytam.

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Trochę się pozastanawiałem nad działaniem klasy D i bez sprzężenia zwrotnego wszystko mi się zgadza, podobnie jest ze wzmacniaczami klasy AB. W AB podajemy na wejście plus sygnał, a wyjście wzmacniacza próbuje ustalić te same napięcie na wyjściu minus, efekt widać na wyjściu wzmacniacza w postaci niezniekształconego sygnału, o ile coś nie wpadnie do pętli. Teraz jak to przełożyć na klasę D, skoro w pętli wzmacniacza AB znajduje się właśnie klasa D jako bufor...być może to jest właśnie odpowiedź. Jednak pozostaje kwestia jakie zniekształcenia są korygowane i dlaczego czysta klasa D nie chce grać. Być może nie da się spełnić wszystkich warunków jak stabilne zasilanie, przełączanie mosfetów, filtry wyjściowe i pomóc ma sprzężenie zwrotne, które jednak musi podać odpowiednio zniekształcony sygnał, jak taki sygnał wygląda? Tymczasem na płytach wzmacniaczy D widać sporo scalaków w tym firmowe, więc nie wydaje się to być takie proste, a raczej bardzo skomplikowane i może używa się ogromnych mocy obliczeniowych, a pętlę sprzężenia trzeba traktować symbolicznie.

W dniu 27.10.2019 o 12:22, robsonic napisał:

Pierwsze kostrukcje wzmakow klasy D byly bez petli. Implementowanie petli sprzezenia zwrotnego w domysle tak jak to ma miejscie w A/AB kompletnie mijalo sie z celem... Dlatego przez dekady technologie impulsowek czekaly na lepsze czasy.  Dopiero teraz jak elektronika staniala a moce obliczeniowe kontrolerow sa naprawde ogromne stosuje sie skomplikowane uklady liczace, ktore analizujac sygnal wyjsciowy modyfikuja sygnal wejsciowy tak by na wyjsciu byly mozliwie najmniejsze znieksztalcenia. Wzmacniacze w klasie D staly sie powaznymi maszynami liczacymi - komputerami ?

Moc obliczeniowa jest charakterystyczna dla nieanalogowych układów i tak powinno być w wzmacniaczach impulsowych, tylko jest jedno ale. Skoro można ustawić DSP dźwięk jaki się chce, czemu nie można ustawić różnych brzmień klasy D, tylko mamy niby jedno brzmienie, no i znów mamy różnej jakości wzmacniacze, a to podobno są urządzenia podobne do kalkulatorów.

W czym w ogóle brzmieniowo klasa D jest lepsza od klasy AB? - to pytanie do zwolenników.

17 minut temu, J.Jerry napisał:

ednak pozostaje kwestia jakie zniekształcenia są korygowane i dlaczego czysta klasa D nie chce grać. Być może nie da się spełnić wszystkich warunków jak stabilne zasilanie, przełączanie mosfetów, filtry wyjściowe i pomóc ma sprzężenie zwrotne, które jednak musi podać odpowiednio zniekształcony sygnał, jak taki sygnał wygląda? Tymczasem na płytach wzmacniaczy D widać sporo scalaków w tym firmowe, więc nie wydaje się to być takie proste, a raczej bardzo skomplikowane i może używa się ogromnych mocy obliczeniowych, a pętlę sprzężenia trzeba traktować symbolicznie.

Te złożone scalaki, jeżeli faktycznie są złożone to raczej przy tych zaawansowanych modulatorach. Tam też może być, jakieś złożone sprzężenie zwrotne. Przy "analogowej" klasie D, sprzężenie działa dokładnie na takiej samej zasadzie jak w A lub AB i w pętli jest kilka elementów pasywnych. Nic ponadto co w innych klasach.

Zresztą to dosyć rozwojowa technologia, więc być może pojawiło się, albo pojawiają się jakieś eksperymentalne, lub autorskie rozwiązania. Na pewno jest pole do popisu.

System gra dobrze, albo nie....

17 minut temu, J.Jerry napisał:

W czym w ogóle brzmieniowo klasa D jest lepsza od klasy AB? - to pytanie do zwolenników.

A ja nie wiem czy jest lepsza. Trzeba porównać konkretne wzmacniacze. Moim zdaniem w jednej i w drugiej klasie można osiągnąć jakość powyżej możliwości ludzkiego słuchu. Jakieś uogólnienia mogą się brać z dużej ilości słabych konstrukcji. I tych pewnie jest więcej w klasie D, bo dobre technicznie wzmacniacze impulsowe pojawiły się stosunkowo niedawno.

System gra dobrze, albo nie....

24 minuty temu, J.Jerry napisał:

W czym w ogóle brzmieniowo klasa D jest lepsza od klasy AB? - to pytanie do zwolenników.

Trzeba konkretnie. Bo ja np. zasadniczo w klasie A mam modyfikowane bambino mono, więc chińczyk w klasie D za 15 dolców z zasilaczem od laptopa u mnie gra obiektywnie i subiektywnie lepiej ?

nagrywamy.com

Powyżej możliwości ludzkiego słuchu, to raczej dotąd nie było wzmacniaczy, ponieważ ludzie je rozróżniają i wybierają zamiast powiedzieć poproszę jakiś wzmacniacz. Mówisz jak byś używał wzmacniacz klasy D i niezbyt był do tego przekonany. Zresztą z recenzji klasy D nie przebija się entuzjazm, że klasa AB może odejść, to jeszcze nie czytałem

Teraz, przemak napisał:

zasadniczo w klasie A mam modyfikowane bambino mono, więc chińczyk w klasie D za 15 dolców z zasilaczem od laptopa u mnie gra obiektywnie i subiektywnie lepiej

Mówiąc obrazowo tak jak by porównać wodę z kałuży do wody destylowanej?

10 minut temu, J.Jerry napisał:

Mówiąc obrazowo tak jak by porównać wodę z kałuży do wody destylowanej?

Tak, tylko nie bardzo wiadomo, czy celem jest woda destylowana czy piwo ?

nagrywamy.com

To jest tak, że chciałbyś mieć najczystszą wodę i zamiast dostać szklankę wody z najszlachetniejszego źródła (naturalnie odpowiednio zanieczyszczoną) dostajesz wodę destylowaną, której niewiele pomoże dosypywanie minerałów. Piwo na wodzie destylowanej?

45 minut temu, J.Jerry napisał:

Powyżej możliwości ludzkiego słuchu, to raczej dotąd nie było wzmacniaczy, ponieważ ludzie je rozróżniają i wybierają zamiast powiedzieć poproszę jakiś wzmacniacz

Bo nie wszystkie są powyżej tych możliwości, mają różne moce, różny wygląd, różnie współpracują z kolumnami, no i niektóre zniekształcenia, co są słyszalne mogą być odbierane jako przyjemne lub nie. 

System gra dobrze, albo nie....

To jest tak, że chciałbyś mieć najczystszą wodę i zamiast dostać szklankę wody z najszlachetniejszego źródła (naturalnie odpowiednio zanieczyszczoną) dostajesz wodę destylowaną, której niewiele pomoże dosypywanie minerałów. Piwo na wodzie destylowanej?


O, o, o, dokladnie tak przygotowuje sie wode na najlepsze wyrafinowane kawy/automaty expresso. Czysta „destyloowana wode wzbogaca sie kotrolowana dawka mineralow, decydujacych o koncowym smaku :-)
11 godzin temu, J.Jerry napisał:

Zresztą z recenzji klasy D nie przebija się entuzjazm, że klasa AB może odejść, to jeszcze nie czytałem

Dlaczego miałby się przebijać entuzjazm? Dlaczego klasa AB miałaby odchodzić? Wszystko może egzystować równolegle. Entuzjazm nie wchodzi w rachubę przy prawidłowym technicznie porównaniu, jest tylko zimna ocena różnic które da się usłyszeć ludzkim biologicznym systemem odbioru dźwięków. Włączanie entuzjazmu w trakcie porównań prowadzi do tego że ocena jest subiektywna a powinna być maksymalnie obiektywna.

Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

13 godzin temu, J.Jerry napisał:

Zresztą z recenzji klasy D nie przebija się entuzjazm, że klasa AB może odejść, to jeszcze nie czytałem

Ostatnio bylem w sklepie Thomanna i zajrzalem do pomieszczens z aktywnymi glosnikami/wzmacniaczami - tutaj tylko kilka z nich.

Ciekawe ile z  nich jest nie-Class D

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

a1.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
13 godzin temu, J.Jerry napisał:

W czym w ogóle brzmieniowo klasa D jest lepsza od klasy AB? - to pytanie do zwolenników.

Klasa lepsza, hehe...

Znów mnie rozśmieszasz  Układowo niech ktoś rozpisze swą bajeczkę.

I tak kończy się na tym, kto ma większego, szybszego, lepszego.:-)

Tzn. gust warunkuje preferencje i wg tego, jak przypuszczam, będzie taku mecz- klasa vs klasa.

To poniżej nie wiem jak usunąć.

asavs klasa

@xajas

Względem wzmacniacza pracującego w D te A/B filtrują.

Póki nie było porównania, jeszcze tak to nie dokuczało . ?

W domu nie słucha się performersko i spektakularnie - (ja nie).

Męczy takie granie.

Edytowane przez xetras
Usuwanie blanka - próba

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

19 minut temu, xetras napisał:

Względem wzmacniacza pracującego w D te A/B filtrują.

Póki nie było porównania, jeszcze tak to nie dokuczało . ?

W domu nie słucha się performersko i spektakularnie - (ja nie).

Męczy takie granie.

Na szczescie kazdy ma prawo na swoje indywidualne subjektywne zdanie.

Ale jesli popatrzec dokad zmierza rynek zarowno "Domestic Audio" jak i "Pofessional Audio", to trend jest jednoznaczny. I to jest to, co ja bym raczej nazwal "objektywnym" zdaniem.   

To co mysli o tym xajas czy xetras, albo co wykazuja ich amatorskie porownania sie nie liczy ?

Edytowane przez xajas
14 godzin temu, J.Jerry napisał:

Piwo na wodzie destylowanej?

 

D jest czysta. Od niedawna - jadalna .

Czy to TacT Millenium zaczął te udane konstrukcje  co do domowego ( a nie car- lub pro-) sprzętu audio? Był jakiś model zaakceptowany u klienteli ?

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.