Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedy mozna bedzie panowie podjechac do was na odsluchy, moze namowie paru kol. z KAIMu?

Welly, welly, welly, welly, welly, welly, well. To what do I owe the extreme pleasure of this surprising visit?

Ja mam propozycję.

 

To może niech kilku sensownych kolegów z forum ( Twonk, Bubusia, Umka, Enzo, Milimetr) pojedzie do Rafała i Wuelema. Niech napiszą na forum jakie jest ich zdanie na temat brzmienia obu systemów. Jest duża szansa że akurat oni zrobią to w miarę obiektywnie :)

 

O ile oczywiście Rafał i Wuelem wyrażą na to zgodę. A wyżej wymienieni wyrażą taką chęć.

 

Może to troszkę zobiektywizuje co jak gra :)

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Ja mam propozycję.

 

To może niech kilku sensownych kolegów z forum ( Twonk, Bubusia, Umka, Enzo, Milimetr) pojedzie do Rafała i Wuelema. Niech napiszą na forum jakie jest ich zdanie na temat brzmienia obu systemów. Jest duża szansa że akurat oni zrobią to w miarę obiektywnie :)

 

O ile oczywiście Rafał i Wuelem wyrażą na to zgodę. A wyżej wymienieni wyrażą taką chęć.

 

Może to troszkę zobiektywizuje co jak gra :)

 

A po co takie porównanie? Nie wierzysz swoim uszom, że aż musisz podpierać się innymi? Nie sądzę, żeby Rafał musiał się ścigać ................................ Napisał wyraźnie, że jest zadowolony z tego co ma i jak to gra. Podobnie jak i ja. Więc po co takie porównania?

 

...................................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................................

Obiektywna ocena? W naszym światku i branzowym zaścianku? Raczysz żartować.

 

Ja po mojej wizycie u Rafała zaczynam się mocno zastanawiać nad takim fractalowym rozpraszaczem na mojej ścianie za kolumnami tak o wymiarach 3m na 1m zamiast tego szczelinowego 2m na 0,6m.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

jak ustalilismy z autorem watku zostaja tylko wpisy w temacie bez przepychanek personalnych

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Za dużo wyciąłeś, dopisuję po zredagowaniu, powinno Ci się spodobać.

 

Żeby do kogoś jechać warto by najpierw wiedzieć jaki ma system tj. pomieszczenie, ew. adaptację akustyczną, sprzęt. A wystarczy podobnie jak ja umieścić w "o mnie". Na palcach jednej ręki można wymienić tu userów, którzy pokazali swój system audio. Ale zawzięcie dyskutują, gardłują i wypowiadają stanowcze ... opinie.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

A po co takie porównanie? Nie wierzysz swoim uszom, że aż musisz podpierać się innymi? Nie sądzę, żeby Rafał musiał się ścigać ................................ Napisał wyraźnie, że jest zadowolony z tego co ma i jak to gra. Podobnie jak i ja. Więc po co takie porównania?

 

...................................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................................

Obiektywna ocena? W naszym światku i branzowym zaścianku? Raczysz żartować.

 

Ja po mojej wizycie u Rafała zaczynam się mocno zastanawiać nad takim fractalowym rozpraszaczem na mojej ścianie za kolumnami tak o wymiarach 3m na 1m zamiast tego szczelinowego 2m na 0,6m.

 

cieszę się że to napisałeś....całkowicie się z tym zgadzam....żeby była jasność

Milimetr to gość do którego ma ogromny szacunek i zaufanie w audio...pamiętam jak opisał mi brzmienie

integry Jadisa przed Audio Show...czytając dosłownie słyszałem ten dzwięk ;-)

drugi to Twonk...ten skurczybyk tak sugestywnie opisuję że również słyszę czytając

ale co będzie jak Milimetr i Twonk będą mieli inne zdanie na brzmienie które usłyszą u Rafała ?

....co wtedy powie babatular....do takich spraw trzeba podchodzić bardzo delikatnie

to nie napierdalanie w ringu....

 

Pmcomp, jesteś bardzo oszczędny w pochwałach ale pamiętam

jakie wrażenie zrobił na Tobie dzwięk u Rafała i wiem że tak muzyka tam brzmi ;-)

 

jeszcze większy dylemat będzie miał babatular gdy Milimetr i Umka napiszą pozytywnie a Twonk i Bubusia negatywnie

Edytowane przez Miroslav1

Dlatego jak ktoś chce to powinien odwiedzić Rafała i posłuchać na własne uszka. Dopóki Rafał nie zamknie drzwi, bo ile mozna gościć tabuny albo nie wprowadzi biletów wstępu.

Ja na bilet wstępu przywiozłem dobrego single malta. To dobra waluta. Łagodzi obyczaje i nikt na nikogo nie musi wrzeszczeć. Umka też taką stosuje u mnie i wie co robi bo zawsze jest fajnie, pomimo ze z Mirkiem Tomaszewskim z Linnartu jadą po moim systemie jak po łysej kobyle.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Moja propozycja jest dla Was koguty. A że zaproponowałem forumowiczów którzy są sensowni i mają odpowiednie dystans do tej zabawy to być może ich opinia będzie dla Was bardziej wiążąca.

A jak gra system Rafała to będę wiedział dopiero wówczas jak skorzystam z zaproszenia Rafała i posłucham tego systemu.

 

Babatular ma luz i dystans do tego co się tutaj pisze.

Edytowane przez babatular

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Moja propozycja jest dla Was koguty. A że zaproponowałem forumowiczów którzy są sensowni i mają odpowiednie dystans do tej zabawy to być może ich opinia będzie dla Was bardziej wiążąca.

A jak gra system Rafała to będę wiedział dopiero wówczas jak skorzystam z zaproszenia Rafała i posłucham tego systemu.

 

Babatular ma luz i dystans do tego co się tutaj pisze.

 

Moja propozycja jest dla Was koguty. A że zaproponowałem forumowiczów którzy są sensowni i mają odpowiednie dystans do tej zabawy to być może ich opinia będzie dla Was bardziej wiążąca.

A jak gra system Rafała to będę wiedział dopiero wówczas jak skorzystam z zaproszenia Rafała i posłucham tego systemu.

 

Babatular ma luz i dystans do tego co się tutaj pisze.

 

Kto to są sensowni ???

Pytam bo zdaje sie wiem jak są ci sensowni ...

Ja też mam dużo luzu ... ;).

 

Moja propozycja jest dla Was koguty. A że zaproponowałem forumowiczów którzy są sensowni i mają odpowiednie dystans do tej zabawy to być może ich opinia będzie dla Was bardziej wiążąca.

A jak gra system Rafała to będę wiedział dopiero wówczas jak skorzystam z zaproszenia Rafała i posłucham tego systemu.

 

Babatular ma luz i dystans do tego co się tutaj pisze.

 

To odwiedź Rafała.

 

A dlaczego ma luz? Bo tak twierdzi ??? To zupełnie jak my wszystcy. Heh.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Nie chce się odnosić do recenzji Wuelema nt. systemu Rafała. Ale napisze jedno, nie dziwi mnie jego krytyka nt. basu. Duży głośnik, a w tym przypadku dwie 18" (nie 18cm) mają w tej kwestii WIELE więcej do powiedzenia, a raczej zagrania. KIażdy kto słuchał wie o czym mowa, rozpiętość basu, jego swoboda etc... To nie jest to samo co zdyszane 18cm. Sam na codzień używam 18cm i tylko jednej i żałuję że nie mogę wepchąć nic większego ze względu na pomieszczenie, ale może w przyszłości jak będzie nowe lokum nadrobię zaległości.

?👈

Duży głośnik, a w tym przypadku dwie 18" (nie 18cm) mają w tej kwestii WIELE więcej do powiedzenia, a raczej zagrania

Niestety ale w zakresie zejścia i SPL niskiego basu nie mają nic więcej do powiedzenia. Wspomniane 18 calowe suby wykonane na estradowych Eminence za 175$ detal mają przy 30Hz 77dB a 18cm Scan z Ethosów 80dB, przy 40Hz idą łeb w łeb. Duża estrada ma przewagę w SPL wyższego basu na poziomie 100Hz i osiąga nawet 100dB, tyle że takich poziomów nikt nie wykorzystuje w domu. Jak ktoś chce zwiększyć efektywność to zwielokrotni ilość przetworników. Jedne i drugie będą pracowały w optymalnych warunkach. Z armaty nie ma sensu strzelać do wróbla. Tak samo pchanie się w małe pomieszczenia z gigantycznym SPL i późniejsze popierdywanko na poziomie 70-75dB jest przerostem formy nad treścią. Dodatkowym minusem stosowania dużych estradówek jest ich umiejscowienie. Mniejsze głośniki można ustawić optymalnie w kolumnie głównej frontem do słuchacza, duże jako osobny subwoofer z dwoma przetwornikami (jeden skierowany do góry, drugi do dołu) nie daje takich możliwości. Trzeba stosować 2 szt i iść na kompromis z ustawieniem i zgraniem fazowym z kolumnami głównymi.

Kolejne ograniczenie to konieczność niskiego cięcia dużych wooferów (grających w sufit i podłogę) aby nie ingerowały w średnicę (co i tak robią). Mniejsze przetworniki można ciąć wyżej i będą lepiej zgrane fazowo ze średniakiem. Odwdzięczą się także dużo lepszą spójnością i "sklejeniem" z środkiem pasma. Wiele osób słuchających na estradówkach ma strasznie poszarpany dźwięk i nie przywykła do w pełni wyrównanego pasma.

Stąd zachwyty nad pojedynczymi dźwiękami a nie całością przekazu. Łatwo to sprawdzić puszczając skomplikowane składy na naturalnych poziomach głośności, taki przekaz szybko męczy. Nie wspomnę już o tworzeniu sceny, jej właściwej głębokości i szerokości.

  • Moderatorzy

A ten znowu z liniką bedzie mierzył centymetry - nie uwzględnia żadnych innych czynnikowi i właściwości głośnika tylko wielkość membrany...

 

Przeciez Grzesiek mógł włożyć znacznie większe glosniki, (nawet taniej by to wyszlo) rozmawiałem z nim na ten temat i po prostu powiedzial, ze takie próby nie przyniosły za dobrych efektów. Ani wielkość kolumny ani koszt materiału nie byl problemem tylko wlasnie efekt dźwiękowy. Jedyny plus jest taki ze ma teraz zapas kilkunastu sztuk glosnikow subbasowych i moze sobie wsadzić do bagażnika i szpanować pod wiejska dyskoteka - do tego wiekszosc z nich jest tworzona.

-----------------

Dużo prawdy, dlatego 18 cali do małego pokoju jest bez sensu. Ale 10 cali jak najbardziej.

 

Sylwek tylko jaki głośnik ? Szukam takiego sprawnego głośnika 10 calowego co by przetwarzał efektywnie wyższy bas . Czyli odpadają wszystkie „pompujące '' głośniki (ponad 5mm liniowego wychylenia) ,a mam ich mnóstwo (ScanSpeaki, Seasy , SB Acoustic ,Etony etc) Twój pomysł konstrukcji 4 drożnej jest bardzo dobry ,gdzie sprawny 6,5-7 calowy głośnik np.18W revelator przetwarzał by wyższy jego zakres ,lecz w praktyce nie wygląda to tak kolorowo .

 

Nie słyszałem dobrze zgranej fazowo 4 drożnej konstrukcji w sposób pasywny .Nie mówię że się nie da ,może gdzieś coś takiego jest .Z reguły w tego typu konstrukcjach każdy głośnik gra swój zakres ale aby tworzył pozorne źródła dźwięku i aby dźwięk był oderwany od zestawów głośnikowych to już wielka sztuka dla tego typu zestawów. Aktywnie owszem jest nieco łatwiej ale tyle wzmacniaczy potrzeba tej samej najlepiej klasy co drożności w kolumnach czyli 4 stereofoniczne ,a i filtry aktywne to nie samo dobro. Dla mnie zespolenie muzyki w całość jest jedną z najważniejszych spraw

 

Mam za sobą kilka projektów 3,5 i 4 drożnych, Szymon też coś o tym wie i niestety dalekie są od spójności, o barwie nie wspomnę . Tu zdecydowanie korzystniej byłoby zrobić 3 drożną kolumnę z sekcją aktywną czyli taka niepompująca duża membrana .Nie ma sensu w tym momencie korzystać z 10 calowca bo taki głośnik o małym skoku nie zejdzie niżej niż 6,5 calowy a i efektywność tego basu po filtracji nie będzie imponująca. Jeżeli mamy iść w zupełną prawdziwość basu o ile pomieszczenie nas nie ogranicza a z tym jest zwykle duży problem to tylko największe jednostki napędowe mają sens właśnie 18 calowe ,nie wspominam o 21 calach .

 

''Pompowane głośniki '' dla mnie sensu nie mają jako uzupełnienie dołu pasma kolumny 3 drożnej .

Natomiast próbowalismy wstawić do owych 18 metrow co prawda wyższego pomieszczenia niż inne kolumny 3 way na 1 x22cm ScanSpeaka oraz 2x22cm ScanSpeaka na papierowej membranie w sprawnej skrzyni w mniejszym litrażu i niestety w tego typu pomieszczeniu nie sprawdziło się to rozwiązanie ,było tylko gorzej . Szybkość zachwiana ,energia ,drive wyższego basu gorszy ,żadnej korzyści nie było z ciut niższego zejścia !

 

Ale przecież takie konstrukcje wykonuję gdzie jest 8 cali ScanSpeak ,to bardzo obszerny bas z niskim rezonansem ,ale żeby napompować ten głośnik prądu potrzeba ,odwdzięczy się bardzo dobrym basem ,lecz energia mniejsza a w tym atak ,tempo i rytm niż 18 revelator . To doskonały głośnik skonstruowany jako midwoofer ! Śmiechu warte celuloza jest bardzo sztywna i relatywnie lekka z układem drgającym ,barwa wyśmienita ,przecięcia w membranie na wylot i uzupełnienie ich substancją tłumiącą miała za zadanie nadać barwy średnicy ,czyli tlumić rezonanse a nie jak zwykle powlekano membranę lecz to się nie udało ,membrana wykazuje dużą sztywność ,pracuje tłokowo bardzo dobrze ten woofer (nazwany midwooferem)

 

Wszak te nacięcia mi są do niczego nie potzrene a ScanSpeak pod zamówienie wykonuje 18 tki revelator bez nacięć ,to powinno usztywnić a w zasadzie nie osłabiać tej membrany .Takie głośnik zamówił Gamut do niektórych modeli. I ja zamówię jako OEM.

 

Niektórzy tutaj tez mówią że mają 6,5 calowe głośniki w swoich kolumnach ,uśmiecham się pod nosem jak ktoś proponuje 18 WU iluminatora ,to nie głupi głośnik ale przy tym zaaplikowanym w Ethosach to karykatura basu ,jego prawdziwości ,szybkości ,energii ,wydolności .

 

Ktoś inny mówi ja tez mam w swoich kolumnach 6,5 cala SEASA CA18RLY lub CA18RNX lub ER 18 ,a ja się tylko mogę pośmaić z możliwości przetwarzania basu z tych midwooferów ,taki Satori 16 , SB 17NRX ,17MF o 23 -ce nie wspomne na pewno do basu się nie nadają .

 

 

To wszystko kto co w życiu słyszał :-) Jeden posiadacz kolumn na dwóch 18 tkach iluminatorach nie dowierzał jak to brzmi u Rafała a doświadczenie ma nie małe:-)

 

Aby przeskoczyć tą prawdziwość basu ,jego energii i szybkości w konstrukcji 3 drożnej powtarzam bo 4 drożne pasywne można sobie włożyć w w kant muszą być tylko niepompujące głośniki dużych średnic i takowy kiedyś wykonam , Eminence i 18 Sound nie są drogie ,dobra buda tylko potrzebna ,ekstremalna to za duże pieniądze.

 

Taki mały 6,5 calowy głośnik jak revelator w tak dobrej budzie jaką jest Ethos wprawdzie pompuje jak każdy bass reflex ale robi to bardzo dobrze ,poziom wytrzymałości głośnika spory .Poziomy jakie osiąga bez zniekształceń w nie za dużych pokojach są wystarczające w zupełności .

 

Sylwek pamiętasz co napisał Rezysław po pierwszym spotkaniu na zadane przez Ciebie pytanie .Napisał że orkiestra gra jak orkiestra wojskowa .

Energia w tym niedużym pokoju przekazana jest czysto bes zniekształceń .Kto był słuchał orkiestra wojskowa ,czyli duży skład i duża skala dynamiczna i brak kompresji ,powtarzam w niedużym pokoju .

 

Doprawdy zgromadziłem tego tych driverów tych rynkowych ,wiadomo wszystkiego nie wiem a i coś bym tam innego spróbował,nie mam Audio Technology ,pamiętajcie Ejvind Skaaning

zakładał też fabrykę ScanSpeaka ,a jak ktoś w temacie to jedna najważniejsza firma niemiecka wykonuje membrany dla całej tej śmietanki audio .

Edytowane przez Studio16Hertz

Sylwek tylko jaki głośnik ?

AS250 CELL

jedyny minus to kosmiczna cena ale nie mówimy tutaj o rozwianiach budżetowych.

Można go zapakować nawet do 20L skrzynki.

Łączy estradowy wykop z kulturą grania domowych głośników.

Nie wymaga super niskiego cięcia.

Problemem jest upierdliwy rezonans na 1.2k .

250mm średnica kosza daje jeszcze akceptowalną szerokość skrzynki w średnich pomieszczeniach .

 

Niemej jednak w pomieszczeniu kilkunastu m^2 dwa 18cm revelatory to optymalne połączenie.

Razem mają ponad 300cm ^2 SD więcej niż jakiekolwiek 8 cali . Grają średnicą przez co można zastosować łagodny filtr przy cięciu pozwalającym całkowicie odciążyć głośnik średniotonowy od wychyleń i mocy .

 

Duża estrada ma przewagę w SPL

I o rząd wielkości niższych zniekształceniach ...

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

AS250 CELL

Masz takowy żeby posłuchać?

Osobiście jeszcze nie słyszałem dobrego wyższego basu z ceramika ale chętnie sprawdzę proponowany model.

Ja niestety nie.

Ogarniałem projekt na nich dla Konrada .

https://ssl.diyaudio.pl/showthread.php/3834-Budowanie-na-ekranie-czyli-relacje-z-budowy-na-zywo-)?p=501560&viewfull=1#post501560

 

Głośniki nie są ceramiczne ale aluminiowe . Membrana jest w formie kanapki 3D. Aluminium a pomiędzy nim kratownica w kształcie plastra miodu .

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

Ja niestety nie.

Ogarniałem projekt na nich dla Konrada .

https://ssl.diyaudio.pl/showthread.php/3834-Budowanie-na-ekranie-czyli-relacje-z-budowy-na-zywo-)?p=501560&viewfull=1#post501560

 

Głośniki nie są ceramiczne ale aluminiowe . Membrana jest w formie kanapki 3D. Aluminium a pomiędzy nim kratownica w kształcie plastra miodu .

Tutaj piszą, że membrana jest ceramiczna?

https://www.hifisound.de/Do-it-yourself-Products/Speaker-Drivers/Accuton-AS250-8-552-Cell-Concept-Driver-Ceramic-Woofer.html

Słuchałeś tych przetworników w akcji?

Producent wie raczej lepiej z czego robi membranę :)

http://www.accuton.com/en/products/speakersystem/aluminium-sandwich-driver/as250-8-552-cell/

"Domematerial Aluminium-Sandwich"

 

Robiłem paczki na nich . Coś link chyba za długi może tak będzie lepiej :

(linkowanie konkurencyjnego forum)

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

Producent wie raczej lepiej z czego robi membranę :)

http://www.accuton.com/en/products/speakersystem/aluminium-sandwich-driver/as250-8-552-cell/

"Domematerial Aluminium-Sandwich"

 

(.............)

Można ich gdzieś posłuchać? Ciekawe co z tego wyszło.

Strojone były prawie przez płot z wami, teraz stoją w Krakowie.

DCD 2010, PMA-2020AE, SR7007+ Diy MTM W15, focal be, W15 / ceol n9 + excite x16

Strojone były prawie przez płot z wami, teraz stoją w Krakowie.

Interesują mnie konkrety czyli gdzie można ich posłuchać i z jakimi konstrukcjami były porównywane.

Samo pisanie że głośnik x jest dobry nic nie daje. Nie rozumiem po co pisać o obcym sprzęcie. Masz w domu i udostępnisz to pisz.

Jeżeli właściciel tych paczek nas czyta i ma ochotę zaprosić do siebie to jest sens o nich dywagować. W przeciwnym wypadku to strata czasu.

No to się wczoraj słuchanie odbyło. Kolejna wizyta, dzięki.

Może miniabyr i mirek24 sami cos napiszą.

Miałem ogromną satysfakcję na tym utworze:

 

Cincinnati Pops Orchestra - Erich Kunzel – Johann Strauss Jr. - Banditen Galop, Op. 378

 

Obaj Panowie ... podskoczyli. Paweł mało nie zaliczył sufitu :).

 

Tutaj jakaś próbka znaleziona w necie co by mieć pojęcie o czym piszę

 

https://www.youtube.com/watch?v=Jh5R38wV99E

 

 

Cała płyta:

 

141013105400-1-56288161201303230946463931190048447_002.jpg

 

51hlrd3Fh1L.jpg

 

 

Moim zdaniem coś Rafał pozmieniał od mojej ostatniej wizyty. "Przyznał się" do podstawek po kolumny. Moim zdaniem bas był "gorszy" niż ostatnim razem tzn. było go po prostu za dużo. Szczególnie dawało się to we znaki w nowszych realizacjach. Stare z lat 40-70 brzmiały OK. Czyli zmiana moim zdaniem ilościowa.

Reszta na najznakomitszym poziomie. Wokale, góra i przede wszystkim kreowanie sceny. Boczne ściany i tylne nie grały. Wszystko odbywa się z przodu, głównie w głąb. Gra cała ściana. Dźwięki także zza kolumn. I fantastyczne zróżnicowanie w osi góra-dół. Baaardzo wysoka scena. To trudne do zrealizowania.

Do tego porażająca dynamika w skali macro.

Amused to Death Watersa grał jak wspominałem po pierwszym razie na osiach po przekątnych pokoju. Coś niesamowitego.

 

PS. vocal Carli Bruni na poziomie tam gdzie miał być, a nie na wysokości psa.

 

PS2. i PCet i dCS sterowane zewnętrznym zegarem Jaya.

 

Pozdro

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Interesują mnie konkrety czyli gdzie można ich posłuchać i z jakimi konstrukcjami były porównywane.

Samo pisanie że głośnik x jest dobry nic nie daje. Nie rozumiem po co pisać o obcym sprzęcie. Masz w domu i udostępnisz to pisz.

Jeżeli właściciel tych paczek nas czyta i ma ochotę zaprosić do siebie to jest sens o nich dywagować. W przeciwnym wypadku to strata czasu.

Nie to nie moje paczki, ale korzystałem z usług Raven'a w tym samym czasie co kolega który jest posiadaczem tych accuton-ów.

Stąd wiem gdzie były skrojone i dla kogo.

DCD 2010, PMA-2020AE, SR7007+ Diy MTM W15, focal be, W15 / ceol n9 + excite x16

 

Miałem ogromną satysfakcję na tym utworze:

 

Cincinnati Pops Orchestra - Erich Kunzel – Johann Strauss Jr. - Banditen Galop, Op. 378

 

Obaj Panowie ... podskoczyli. Paweł mało nie zaliczył sufitu :).

 

 

Piotrze jak mi strzelił jeden z monobloków (klasa D) w kolumnę to ja o mało nie zszedłem na zawał.

Mam nadzieje, że u Rafała można posłuchać zestawu z deczko ciszej niż się to odbywa na pokazach.

 

Mam ochotę do Rafała przyjechać, będę wypytywał o szczegóły po urlopie.

No to się wczoraj słuchanie odbyło. Kolejna wizyta, dzięki.

Może miniabyr i mirek24 sami cos napiszą.

Miałem ogromną satysfakcję na tym utworze:

 

Cincinnati Pops Orchestra - Erich Kunzel – Johann Strauss Jr. - Banditen Galop, Op. 378

 

Obaj Panowie ... podskoczyli. Paweł mało nie zaliczył sufitu :).

 

Tutaj jakaś próbka znaleziona w necie co by mieć pojęcie o czym piszę

 

https://www.youtube.com/watch?v=Jh5R38wV99E

 

 

Cała płyta:

 

 

 

 

 

 

Moim zdaniem coś Rafał pozmieniał od mojej ostatniej wizyty. "Przyznał się" do podstawek po kolumny. Moim zdaniem bas był "gorszy" niż ostatnim razem tzn. było go po prostu za dużo. Szczególnie dawało się to we znaki w nowszych realizacjach. Stare z lat 40-70 brzmiały OK. Czyli zmiana moim zdaniem ilościowa.

Reszta na najznakomitszym poziomie. Wokale, góra i przede wszystkim kreowanie sceny. Boczne ściany i tylne nie grały. Wszystko odbywa się z przodu, głównie w głąb. Gra cała ściana. Dźwięki także zza kolumn. I fantastyczne zróżnicowanie w osi góra-dół. Baaardzo wysoka scena. To trudne do zrealizowania.

Do tego porażająca dynamika w skali macro.

Amused to Death Watersa grał jak wspominałem po pierwszym razie na osiach po przekątnych pokoju. Coś niesamowitego.

 

PS. vocal Carli Bruni na poziomie tam gdzie miał być, a nie na wysokości psa.

 

PS2. i PCet i dCS sterowane zewnętrznym zegarem Jaya.

 

Pozdro

 

Rafał, bardzo dziękuje za sobotnią prezentację. System i pokój robi wielkie wrażenie. Nieprawdopodobna makrodynamika, scena, różnicowanie wysokości, definicja planów, tego nie da się opisać. Większość systemów grających tak potężnie jak Twój ma jedną wadę, wokalista/wokalistka wielości Godzilli. A u Ciebie głos jest zawieszony na wysokości 150-170 cm i wydobywa się z wirtualnych ust normalnej wielkości. Szacun. Żaden z dotychczas znanych mi systemów tego tak nie zrobił. Nieprawdopodobne jest to że w tak małym pomieszczeniu można zmieścić takie wielkie granie, Akustyka głupcze....Co na minus?

 

1, Bas słabo zróżnicowany, podbarwiony po pierwsze bas refleksem, (kolumny odstają od reszty), po drugie chyba modami pomieszczenia. Tam gdzie niskiego basu nie było było ok. Kontrabas i gitara basowa słabo, znam lepsze systemy.

 

2. Mikrodynamika mogła by być lepsza, to chyba wina wzmacniacza, słyszałem gdzieś tam lepiej ;-).

 

3. Miejscami nieco za ciemno, ale to chyba moje preferencje, stary jestem ...

 

pozdrawiam

Edytowane przez mirek24

Moim zdaniem coś Rafał pozmieniał od mojej ostatniej wizyty. "Przyznał się" do podstawek po kolumny. Moim zdaniem bas był "gorszy" niż ostatnim razem tzn. było go po prostu za dużo. Szczególnie dawało się to we znaki w nowszych realizacjach. Stare z lat 40-70 brzmiały OK. Czyli zmiana moim zdaniem ilościowa.

 

Piotr ja słuchałem i byłem jak fraktali jeszcze nie było,a to bardzo dawno .W przelocie 2 miesiące temu zawitałem na 15 minut. Ale widzę że zaszły zmiany ,podstawki + klimatyzator . Co jeszcze przekonam się .W tak małym pokoju każdy detal ma wpływ na brzmienie . Bo w gruncie rzeczy upakowaliśmy system i kolumny do pokoju zdecydowanie mniejszego niż zalecany 25-35 m2 ,a graja także w 44 m2 ,więc kolumny były nastrojone " na styk " do tak niedużego pokoju .Powinienem być do tygodnia czasu więc przysłucham się przypadłościom i zaradzę na pewno . Tutaj lampy mogą też lekko przysiadać i brzmienie poszło w dół z gorszą precyzją dołu.

 

Spokojnie znowu ocenisz następnym razem brzmienie , ja go przywrócę co najmniej do tego co było przy Twojej pierwszej wizycie .

 

Rafał, bardzo dziękuje za sobotnią prezentację. System i pokój robi wielkie wrażenie. Nieprawdopodobna makrodynamika, scena, różnicowanie wysokości, definicja planów, tego nie da się opisać. Większość systemów grających tak potężnie jak Twój ma jedną wadę, wokalista/wokalistka wielości Godzilli. A u Ciebie głos jest zawieszony na wysokości 150-170 cm i wydobywa się z wirtualnych ust normalnej wielkości. Szacun. Żaden z dotychczas znanych mi systemów tego tak nie zrobił. Nieprawdopodobne jest to że w tak małym pomieszczeniu można zmieścić takie wielkie granie, Akustyka głupcze....Co na minus?

 

1, Bas słabo zróżnicowany, podbarwiony po pierwsze bas refleksem, (kolumny odstają od reszty), po drugie chyba modami pomieszczenia. Tam gdzie niskiego basu nie było było ok. Kontrabas i gitara basowa słabo, znam lepsze systemy.

 

2. Mikrodynamika mogła by być lepsza, to chyba wina wzmacniacza, słyszałem gdzieś tam lepiej ;-).

 

3. Miejscami nieco za ciemno, ale to chyba moje preferencje, stary jestem ...

 

Dzięki za plusy , te minusy zminimalizujemy do kolejnej wizyty.

Edytowane przez Studio16Hertz

Czyli można rozmawiać i krytykować bez pyskówek zwłaszcza że powyższe obserwacje pokrywają się z moimi wcześnieszymi uwagami.Tylko jaki wniosek z tego wyciągnąć? Grzesiek po raz kolejny będzie dostrajał kolumny do systemu i akustyki to po kiego przywozić graty do porównania z indywidalnym i jednostkowym systemem a jak sie okaże że znowu trzeba kondy w Amplifonie wymienić to jakiekolwiek porównywanie to jest zwykła mina

Interesują mnie konkrety czyli gdzie można ich posłuchać i z jakimi konstrukcjami były porównywane.

Samo pisanie że głośnik x jest dobry nic nie daje. Nie rozumiem po co pisać o obcym sprzęcie. Masz w domu i udostępnisz to pisz.

Jeżeli właściciel tych paczek nas czyta i ma ochotę zaprosić do siebie to jest sens o nich dywagować. W przeciwnym wypadku to strata czasu.

czy to nie tych "nieceramicznych" Accutonów Gauder nie używa przypadkiem w swej najtańszej serii Arcona?

 

Arcona_1.jpg

Edytowane przez Marcin_Sz

Sprzedam VITUS RI100

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.