Skocz do zawartości
IGNORED

Projektor do niezaadaptowanego pokoju (JVC RS420/440/520)


psyho

Rekomendowane odpowiedzi

Urządzam pokój kinowy w nowym domu. Jest to pomieszczenie w piwnicy, ok. 4x4,5m, ekran na węższej ścianie, odległość widza od ekranu to ok. 3,6m. Pomieszczenie jest przeznaczone pod oglądanie filmów, ale ze względów estetycznych nie jest urządzone jak bat cave. Ściany są wyłożone cegłą, sufit jest biały (i dość nisko - 235cm) a podłoga jest wyłożona ciemnoszarą wykładziną. Nie ma okien, więc światło jest odcięte w 100% po zamknięciu drzwi. Dołączam do postu zdjęcie, żeby zobrazować mniej więcej poziom jasności mebli, ścian itp.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Planuję wykorzystywać pokój w większości do oglądania TV (ok. 60%), sporo do grania (ok. 30%) i trochę filmów.

 

W związku z tym, że światło z projektora będzie się niewątpliwie odbijać od ścian/sufitu/mebli, planuję użyć ekranu ALR MS Reference Series Black. Zasugerowano mi, że jest to nieodpowiedni ekran do mojego pokoju i lepiej by pasował Adeo Reference Grey. Czy to prawda?

 

Wstępnie zdecydowałem się na wybór projektora JVC RS420 (X-5500). Według recenzji ma niski input lag, dobry kontrast (jest to dla mnie ważne, bo mam w salonie TV z ekranem OLED i nie chcę mieć do wyboru oglądania albo dużego ekranu z małym kontrastem albo małego z dużym) i radzi sobie z 4k + HDR (a taki np. Epson TW-9300, który wcześniej rozważałem, nie ma odpowiedniego złącza HDMI do tego). Do tego w najbliższym czasie wychodzi nowa seria, więc jest szansa żeby dostać go w okazyjnej cenie. Zakup planuję raczej na długo, myślę, że nie mniej niż 5 lat.

 

W związku z tym, że projektor kosztuje sporo kasy, zanim "pociągnę za spust", chciałbym się upewnić, że nie robię jakiejś głupoty. Czy warto zaoszczędzić kilka tysięcy i kupić projektor poprzedniej generacji? W nowej wchodzi eshift5 (cokolwiek by to nie zmieniało) i pewnie coś jeszcze. Nie brzmi to na papierze jak jakaś ogromna zmiana, ale może ktoś się orientuje o ile rzeczywiście lepszy jest ten nowy projektor? W drugą stronę jest jeszcze RS520, który jest dużo droższy, ale przy zmianie roku modelowego może trafić mi się w cenie do zaakceptowania. Tu pytanie bardziej o kontrast: na papierze jest trzy razy wyższy niż w RS420, ale z drugiej strony mój pokój raczej do idealnych nie należy, więc ile z tego da się faktycznie zobaczyć, a ile rozmyje się przez odbicia od ścian/sufitu? Czy tej klasy projektor jest w ogóle sens kupować do w miarę "normalnego" pokoju? Czy są jakieś inne projektory w okolicach 20k PLN (albo tańsze, chętnie kupię tańszy :P), które bardziej pasowałyby do moich wymagań?

 

PS. To mój pierwszy post na tym forum, więc przesyłam zwyczajowe pozdrowienia dla wszystkich!

PS2. Wrzuciłem ten post też na forum HDTV Polska (ale na razie bez odpowiedzi). Przepraszam wszystkich, którzy są na obu forach za cross-posting.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W związku z tym, że światło z projektora będzie się niewątpliwie odbijać od ścian/sufitu/mebli, planuję użyć ekranu ALR MS Reference Series Black. Zasugerowano mi, że jest to nieodpowiedni ekran do mojego pokoju i lepiej by pasował Adeo Reference Grey. Czy to prawda?

Przy tym białym suficie i jeśli taki MUSI pozostać, to ja bym brał właśnie jakiś ALR. Chociaż taniej jest przemalować sufit na ciemny kolor, tym bardziej, że to ma być pomieszczenie dedykowane do kina, a nie salon. Ale to już Twoja decyzja.

Kup coś tańszego, poużywaj trochę, zobacz czy chcesz się w to dalej bawić. Nie kupuj sprzętu za 20k jako pierwszy projektor. Takie moje zdanie.

 

Gdzie masz w tym pokoju nagłośnienie?

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Topping dx9

Wstępnie zdecydowałem się na wybór projektora JVC RS420 (X-5500). Według recenzji ma niski input lag, dobry kontrast ...

 

W drugą stronę jest jeszcze RS520, który jest dużo droższy, ale przy zmianie roku modelowego może trafić mi się w cenie do zaakceptowania. Tu pytanie bardziej o kontrast: na papierze jest trzy razy wyższy niż w RS420, ale z drugiej strony mój pokój raczej do idealnych nie należy, więc ile z tego da się faktycznie zobaczyć, a ile rozmyje się przez odbicia od ścian/sufitu?

 

RS520 ma od RS420 dużo większy kontrast i to widać w każdym pomieszczeniu. Jest też jaśniejszy. I m.in. właśnie dlatego kosztuje o 50% więcej od RS420.

Mam i OLEDa i RS520 i preferuje oglądanie z projektora w niezaadaptowanym pomieszczeniu.

 

PS. wyobraź sobie ile "ci się rozmyje" przy tym trzy razy mniejszym kontraście. Skoro RS420 "wystarcza" to po co przepłacać? Kup sobie jakiegoś najtańszego LCD albo DLP. Może Ci wystarczy.

 

PS2. Gdybym miał więcej kasy na pewno kupiłbym RS620.

 

PS3. Dobry projektor 4K UHD kosztuje. Tylko z matrycami LCoS. Więc takie twierdzenie Nie kupuj sprzętu za 20k jako pierwszy projektor jest moim zdaniem śmieszne. Jak Cię stać to kupuj lepsze.

 

PS4. Chcesz coś na prawdę dobrego to kup SONY VW5000. Będzie drogo. Ale nie pożałujesz.

 

PS5. Zapytaj o zdanie bum1234, on się zna na wszystkim. Na pewno ci doradzi. Ostatnio mocno udziela się w zakładce Kino Domowe.

 

Pozdro

Muszę przewietrzyć mój system…

 

 

 

PS4. Chcesz coś na prawdę dobrego to kup SONY VW5000. Będzie drogo. Ale nie pożałujesz.

 

....podobno Sony VW760 ES to mega maszyna pod każdym względem... :) ...i do tego "laserem napędzany"...

 

...a jeśli chodzi o JVC to ja osobiście też celowałbym minimum w RS520 to dużo lepszy proj od 420....dlatego taka różnica w cenie...

Dobry projektor 4K UHD kosztuje. Tylko z matrycami LCoS. Więc takie twierdzenie Nie kupuj sprzętu za 20k jako pierwszy projektor jest moim zdaniem śmieszne. Jak Cię stać to kupuj lepsze.

Ależ oczywiście że jeśli go stać to niech kupuje, ale "zabawa" z projektorem wymaga jednak trochę wiedzy, dostosowania pomieszczenia itd. Nie każdemu coś takiego odpowiada, bo chce po prostu postawić, włączyć i oglądać.

Można też kupić wypasiony samochód sportowy ledwo umiejąc jeździć, bo przecież mnie stać... tylko pytanie po co. Chyba że do garażu i na pokaz to jeszcze jakoś można zrozumieć.

Nie widzę w tym pomieszczeniu nagłośnienia, więc co to za kino z wypasionym projem i dźwiękiem np. z komputerowych głośniczków. O tym właśnie mówię, że to ma razem mieć jakiś sens, a nie kupię wypasiony proj i wystarczy... to chyba nie to podejście.

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Topping dx9

 

Ależ oczywiście że jeśli go stać to niech kupuje, ale "zabawa" z projektorem wymaga jednak trochę wiedzy, dostosowania pomieszczenia itd.

 

dokładnie

Mam i OLEDa i RS520 i preferuje oglądanie z projektora w niezaadaptowanym pomieszczeniu.

 

Nie szkoda Ci JVC w niezaadoptowanym pomieszczeniu. ? Mój rs49 jest totalnie wrażliwy na jakiekolwiek światło czy odbicia. Żaden wczęśniejszy projektor aż tak nie degradował czerni nawet przy minimalnym oświetleniu.

Nie szkoda Ci JVC w niezaadoptowanym pomieszczeniu. ?

 

Mam RS49 od dwóch lat i nie zauważyłem nic podobnego jak opisujesz, a wręcz przeciwnie. Po przesiadce z Sony na JVC ta degradacja nawet przy zapalonym świetle w pokoju jest mniejsza na korzyść JVC.

Nie widzę w tym pomieszczeniu nagłośnienia, więc co to za kino z wypasionym projem i dźwiękiem np. z komputerowych głośniczków. O tym właśnie mówię, że to ma razem mieć jakiś sens, a nie kupię wypasiony proj i wystarczy... to chyba nie to podejście.

 

Zdjęcie robiłem jak jeszcze nie przyszły głośniki. Mam w tym pokoju zestaw Monitor Audio Silver 6AV12 + Denon AVR-X3400h - nawet niewygrzane i nieskalibrowane grają nieźle, więc jestem zadowolony.

 

Przy tym białym suficie i jeśli taki MUSI pozostać, to ja bym brał właśnie jakiś ALR. Chociaż taniej jest przemalować sufit na ciemny kolor, tym bardziej, że to ma być pomieszczenie dedykowane do kina, a nie salon. Ale to już Twoja decyzja.

Kup coś tańszego, poużywaj trochę, zobacz czy chcesz się w to dalej bawić. Nie kupuj sprzętu za 20k jako pierwszy projektor. Takie moje zdanie.

 

Pokój wprawdzie nie jest salonem, ale nie traktuję go też do końca jako dedykowane kino - to jest taki mój "man cave", więc chcę żeby się tam przyjemnie spędzało czas. Czarny, nisko zawieszony sufit raczej będzie robił tam mocno klaustrofobiczne wrażenie. Jak będę niezadowolony z kontrastu, to trudno, pewnie przemaluję sufit, albo dam tam jakieś stare drewno, żeby w miarę fajnie wyglądało. Mam nadzieję, że nie będę musiał tego robić.

 

Wiadomo, że trochę bez sensu wydać na proja/głośniki/etc kasę, za którą można by kupić nowy samochód i potem oglądać filmy w salonie na telewizorze za 1/8 tej kwoty, bo tam jest lepszy obraz. Z drugiej strony, to nie planuję też eksperymentować i zmieniać projektora czy innych części zestawu co pół roku. Koniec końców chcę w komfortowych warunkach grać w gry i oglądać filmy, a nie słuchać głośników i oglądać projektor. Co dla jednego jest hobby czy zabawą, dla mnie jest raczej zakupem porównywalnym do zakupu pralki/lodówki/samochodu. Chcę kupić coś w miarę porządnego, co mi posłuży przez parę lat i da mi jak najlepszą jakość w granicach mojego budżetu.

 

Co do projektora, to ostatecznie zamówiłem RS540. Po przemyśleniu sprawy stwierdziłem, że różnica w cenie, choć nie tak mała, jest wciąż relatywnie dość skromna relatywnie do ceny całego pokoju, więc potencjalnie 3x lepszy kontrast i inne ulepszenia w stosunku do RS420 powinny być warte swojej ceny.

 

Co do ekranu, to cały czas mam trochę mętlik w głowie. Jedni radzą szary ekran, inni biały, jeszcze inni ALR... Ostatecznie przekonało mnie do Adeo Reference Grey to, że nawet sprzedawcy w sklepach, w których jest Adeo i MS rekomendowali szary ekran Adeo, który jest przecież znacznie tańszy. Myślę, że jak już go zamontuję, to napiszę na forum, jak wyszło, żeby ludzie w podobnej sytuacji jak ja mieli więcej informacji.

Mam RS49 od dwóch lat i nie zauważyłem nic podobnego jak opisujesz, a wręcz przeciwnie. Po przesiadce z Sony na JVC ta degradacja nawet przy zapalonym świetle w pokoju jest mniejsza na korzyść JVC.

 

promocja nowego typu kina: po reklamach w kinie światło nie będzie gaszone, bo przecież są lepsze projektory i ekrany......

 

Myślę, iż należy wyraźnie podzielić zapotrzebowanie: albo kino domowe wg określonych przyjętych standardów (kontrolowane warunki oświetleniowe, tzw. jaskinia) albo pokój zabawowy, rodzinny, wielofunkcyjny, piaskownica dla dzieci i film dla dorosłych mając oko na dzieci w półmroku lub przy zapalonych cześciowo światłach. Nie widzę sensu i wmawiania, iż coś można lub nie skoro pewne określone standardy zostały ogólnie zaakceptowane i przyjęte i są stosowane.

 

to jest taki mój "man cave", więc chcę żeby się tam przyjemnie spędzało czas. Czarny, nisko zawieszony sufit raczej będzie robił tam mocno klaustrofobiczne wrażenie.

 

określiłeś własne preferencje i dobrze: każdy powinien wiedzieć czego oczekuje. I wg tych kryteriów każdy określa czy czas spędzony jest miły czy klaustrofobiczny.

Pewnie, że się da oglądać obraz z tego JVC'a w warunkach, które preferujesz/proponujesz. Jednak najprawdopodobniej nie osiągniesz optimum i 100% możliwości tego projektora. Ot tyle i aż tyle.

 

Pozdrawiam

Mam RS49 od dwóch lat i nie zauważyłem nic podobnego jak opisujesz, a wręcz przeciwnie. Po przesiadce z Sony na JVC ta degradacja nawet przy zapalonym świetle w pokoju jest mniejsza na korzyść JVC.

Może Twoje ekrany mają taki a nie inny wpływ, tego nie wiem. U mnie jest odwrotnie a jeśli pamiętam mieliśmy te same soniaki, i to nie kwestia lapmy , soniak na świeżej lapmie 200godzin.

Przede wszystkim jednak każdy projektor traci wiele w nieoptymalnych warunkach. Każdy kto twierdzi inaczej bredzi albo na siłę próbuje wmówić komuś "że akurat jego projektor jest inny". Albo określenia które często czytam na forach o mega czerni przy jasnych ścianach. Taaaa....

To raczej kwestia na ile poziom spadku czerni i kontrastu jest akceptowalny w konfrontacji z wystrojem pomieszczenia.

Mnie w pytaniu tylko zastanawiało rzecz na ile jest warto zmieniać co chwila na droższy model skoro podstawowy warunek nie jest spełniony czyli zaadoptowane pomieszczenia , ale tylko w takim kontekście. Nie neguję samej próby polepszania obrazu ani nie wnikam czy ktoś takie pomieszczenie musi mieć.

 

Co do projektora, to ostatecznie zamówiłem RS540. Po przemyśleniu sprawy stwierdziłem, że różnica w cenie, choć nie tak mała, jest wciąż relatywnie dość skromna relatywnie do ceny całego pokoju, więc potencjalnie 3x lepszy kontrast i inne ulepszenia w stosunku do RS420 powinny być warte swojej ceny.

W Twoim pomieszczeniu jest wykładzina i ściany z cegły. To dużo lepiej niż białe ściany, szary sufit wniósł by wiele a pewnie pasowałby ro reszty, bez dyskusji lepsze były czernie chociaż w bliskości ekranu to z kolei wniosłoby więcej aby ten 3 x lepszy kontrast jak piszesz zobaczyć. Przy białym suficie i zapewne niewielkiej bliskości ekranu od sufitu piwnicznego /pewnie mniej niż standardowa wysokość pomieszczenia/ to możliwości tego JVC zobaczysz czytając parametry kontrastu w ulotce.

Myślę, iż należy wyraźnie podzielić zapotrzebowanie

 

Myślę więc jestem....

 

Może Twoje ekrany mają taki a nie inny wpływ, tego nie wiem.

 

Nie wiem, ale wiem lepiej...

 

Panowie jeśli jesteśmy takimi znawcami to takie, krótkie pytanie! Czym różni się ekran o odbiciu 0.8G od ekranu ARL o odbiciu 1,4G przy jednolitym zachowaniu czerni? Czyli czerń uzyskana na tych ekranach jest identyczna.

Nie wiem, ale wiem lepiej...

 

Jest też inne powiedzenie : "wszedłem, bekłem, pierdłem, wyszłem"

Oczywiście rozumiem "producenta" który ludziom wciska kit w postaci filmów na YT, udowadniając że można oglądać projektor w dzień w pokoju z oknami, albo zapalić światełka z tyłu ekranu i "podnieść kontrast".

Oczywiście że można, można mieć pokój rozrywki gdzie obraz nie jest najważniejszy, albo też zaadoptować odpowiednio salę o olać Twoje ekrany. W końcu nie wszystkim musi pasować odpust za ekranem bo chcą mieć kino. Wolnoć Tomku....

Panowie jeśli jesteśmy takimi znawcami to takie, krótkie pytanie!

Ja niestety nie jestem, tylko parę lat się w to bawię, troszkę projektorów , ekranów i zmiany adaptacji salki już było. Więc tylko własne doświadczenia. Daruj więc uszczypliwości , bo przez długi czas odkąd odsprzedawałeś "płytę ekranową" jakoś nie wyrywałeś się z wiedzą.

No i gdzie te ekrany rozwijane, co miały być rok temu?

Tylko nie pisz o problemach z obudową....

Moim zdaniem nie będzie (tzn nie będzie takiej samej powierzchni) z jednego prostego powodu - płyta jest, zwijanego materiału nie ma bo to nie taka fabryka

 

Oczywiście rozumiem "producenta" który ludziom wciska kit w postaci filmów na YT, udowadniając że można oglądać projektor w dzień w pokoju z oknami, albo zapalić światełka z tyłu ekranu i "podnieść kontrast".

Oczywiście że można, można mieć pokój rozrywki gdzie obraz nie jest najważniejszy, albo też zaadoptować odpowiednio salę o olać Twoje ekrany. W końcu nie wszystkim musi pasować odpust za ekranem bo chcą mieć kino. Wolnoć Tomku....

mocno powiedziane ale prawdziwe :)

Oczywiście rozumiem "producenta"

 

Widać nie rozumiesz tego wcale.

Takie prezentacje robi się specjalnie aby pokazać właściwości ekranu o wysokim kontraście. Jest wielu producentów ekranów ARL, którzy prezentują właściwości własnych ekranów w ten i podobny sposób. Ma to na celu ukazanie o ile jest większy kontrast oraz jasność na właśnie takim ekranie w porównaniu do ekranu standardowego...

 

Aktualnie większość renomowanych producentów ekranów rezygnuje z produkcji ekranów standardowych białych i szarych na rzecz ekranów o wysokim kontraście. Ekrany standardowe są zastępowane w super przystosowanych salach kinowych, oraz w zwykłych salonach z białymi ścianami. Nie tylko jedną z zalet jest zmniejszenie wpływu odbić na obraz ale jest jeszcze jedna o wiele ważniejsza rzecz, o której wspomnę za chwilę.

 

Nie mam pojęcia jakie ekrany testowałeś i jakie projektory widziałeś w połączeniu z tymi ekranami. Z tego co wywnioskowałem nie widziałeś ekranu o wysokim kontraście. Nie ma się też czemu dziwić bo nasi rodzimi sprzedawcy oferują jedynie Adeo lub Kauber z bardziej znanych i do większości pomieszczeń proponują szary ekran. Nie mam pojęcia czym jest to spowodowane lecz widać po takim stanie rzeczy, że nie idą do przodu z technologią, która to w świecie projekcji rozwija się szybciej jak w TV. A wypowiedzi niektórych na temat ekranów o wysokim kontraście, że są cytuję: "oczojebne", " mają hot spoty" i inne bzdury, świadczą o tym, że nie mają pojęcia i za pewne nie widzieli takiego ekranu na oczy. I jeszcze nie są świadomi do czego służy taki ekran.

 

 

Jeśli jak to można nazwać "fachowiec" doradza klientowi do projektora JVC 4K HDR, ekran szary i nie ważne czy to super przystosowana sala kinowa czy tylko przystosowana w części, to można stwierdzić, że ten "fachowiec" nie ma bladego pojęcia co mówi i tylko wyrządza krzywdę temu klientowi. Stosowanie ekranu "standardowego" szarego z projektorem JVC 4K HDR to jak zamiast dobrego odtwarzacza podłączyć starego VHSa i cieszyć się, że ma się projektor 4K.

 

Kto zastanawiał się nad tym po co JVC zwiększyła jasność projektorów kosztem obniżenia kontrastu. Poprzednie modele miały podawany kontrast 600.000/60.000, a nowe mają 400.000/40.000 kosztem podniesienia jasności? Przecież 1300ansi wystarczało bez najmniejszego problemu do doświetlenia ekranu 160". Po co robić taki zabieg. Po co więcej lumenów kosztem kontrastu?!

 

Wszystko jest związane z technologią HDR. Tak jak producenci telewizorów dążą do stworzenia coraz to jaśniejszych matryc np. 1000nit, 2000nit, itd.( te telewizory nie świecą przecież z taką jasnością stale ), tak i w projekcji HDR stawia pewne wymogi. Aby uzyskać odpowiednie wartości nie wystarczy tylko nabyć projektor z HDR. Takowy projektor musi współpracować z odpowiednim ekranem, który jest wstanie przekazać widzowi to co wyświetli projektor i przekazać to tak aby ten HDR miał sens. Według pomiarów dokonywanych przez fachowców ekran do HDR powinien mieć odbicie nie mniejsze niż 1,1G. Dlatego też stosuje się ekran polepszający kontrast o wyższym współczynniku odbicia. Stosowanie ekranu o odbiciu 0.8-0.9 G nie ma najmniejszego sensu.

 

Jeśli kolego jesteś zainteresowany rozwijaniem doświadczeń w projekcji proponuję obejrzeć te ekrany:

 

Cinegrey3D

Cinegrey5D

Peak Contrast S

DNP Supernova High Gain

Stewart Grayhawk

Stewart Firehawk GS3

Stewart Firehawk GS4

Draper 3.0

Draper 2.1

 

Wszystkie te ekrany można zobaczyć u naszych zachodnich sąsiadów. Porównaj teraz ofertę naszych sprzedawców. I wywnioskuj jakie mogą mieć doświadczenie jeśli nic z tej listy nie widzieli na oczy. A tych ekranów jest jeszcze więcej.

 

Pozdrawiam.

Cinegrey3D

Cinegrey5D

Peak Contrast S

DNP Supernova High Gain

Stewart Grayhawk

Stewart Firehawk GS3

Stewart Firehawk GS4

Draper 3.0

Draper 2.1

No jeśli tak wymieniasz to wymień też stosunkowo tani i polski ekran jest też Kauber 3D który w niczym nie ustępuje MS a jest i wersji ramowej i zwijanej!!!

No jeśli tak wymieniasz to wymień też stosunkowo tani i polski ekran jest też Kauber 3D który w niczym nie ustępuje MS a jest i wersji ramowej i zwijanej!!!

 

Kauber 3d to nic innego jak wymieniony wcześniej Peak Contrast S tegoż właśnie producenta.Nazwa ta jest przeznaczona na rynek zachodni.Takiej informacji udzielił mi producent.

Widać nie rozumiesz tego wcale.

Takie prezentacje robi się specjalnie aby pokazać właściwości ekranu o wysokim kontraście. Jest wielu producentów ekranów ARL, którzy prezentują właściwości własnych ekranów w ten i podobny sposób. Ma to na celu ukazanie o ile jest większy kontrast oraz jasność na właśnie takim ekranie w porównaniu do ekranu standardowego...

Ależ rozumiem doskonale, czy to nie przypadkiem cała kwadratowa rozmowa wzięła się od pytania o zasadność w pierwszej kolejności przystosowania sali do JVC? Odbąknąłeś coś w efekcie "wiem ,ale nic nie wiem". Lub też "myślę więć jestem"? Jakież to merytoryczne ale też nic nie wnoszące poza zadartym noskiem do góry? Coś w stylu jestem "producentem" więc czyjeś zdanie mam w d... , wiem lepiej.

Dla mnie więc to nadal ściema i marketing, bo o ile nie wszyscy mają przystosowane sale /choć wielu albo większość dąży do przystosowania choć w części/ to nie znam wiele przypadków nawet na tym forum aby projektor był kupowany do oglądania w świetle dziennym albo z włączonym światłem sztucznym przynajmniej tak jak na prezentacjach. Prezentujesz go więc w warunkach najbardziej korzystnych dla siebie a nie klienta , bo a takich warunkach jest największa różnica, a nie w takich w jakich w większości są używane. Wtedy efekt jest mniejszy, może ktoś wtedy rozważyłby wydanie bądź co bądź ciężkiej kasy w stosunku do ekranu ramowego standardowego widząc już mniejsze różnicę. Piszesz że wielu wymienia na Twój ekran w salach dostosowanych, ciekawe. Bo w dobrze zaadaptowanej sali różnice są takie sobie. Zwłaszcza jeśli zamiast farby na ścianach w "prawdziwej" salce jest czarny materiał. To może stanowić dla Ciebie wątpliwość czy widziałem ekran ARL /wywnioskowałeś to jak piszesz/. Ciekawe po czym takie wnioski. Tak widziałem i dlatego o tym piszę. Za to moją wątpliwość wzbudza czy Ty na pewno widziałeś dobrze zaadoptowaną salę.

Skoro też tak zależy Ci na propagowaniu i oświecaniu ludzi to odpowiedz dlaczego przez bardzo długi czas na tym i na sąsiednim forum pytania o zasady działania. Bo jak pamiętam nie udzieliłeś ani razu podpowiedzi a udzielona została dopiero w teście. Czy aby też nie dlatego że dużo zależy od kątów odbicia światła, a więc lokalizacji względem siebie projektor/ekran/okna lub światło zewnętrzne? Może okazałoby się że w niektórych albo nawet wielu pomieszczeniach Twój ekran traci mocno swoje właściwości, choćby światło lub okna naprzeciw ekranu? Pomijasz albo ironizujesz konteks hot spotów, ale dodaj choć nierównomierną jasność.

Kto zastanawiał się nad tym po co JVC zwiększyła jasność projektorów kosztem obniżenia kontrastu. Poprzednie modele miały podawany kontrast 600.000/60.000, a nowe mają 400.000/40.000 kosztem podniesienia jasności? Przecież 1300ansi wystarczało bez najmniejszego problemu do doświetlenia ekranu 160". Po co robić taki zabieg. Po co więcej lumenów kosztem kontrastu?!

No nie żartuj, naprawdę uważasz użytkowników którzy wydają na JVC 20kz w górę za ciemniaków że aż musisz to wyjaśnić niżej? To podpowiem tyle to wie zapewne każdy kto kupował TV za 1/4 tej ceny a choć raz wpadł na forum tematyki HDTV.

Jeśli kolego jesteś zainteresowany rozwijaniem doświadczeń w projekcji proponuję obejrzeć te ekrany:

 

Cinegrey3D

Cinegrey5D

Peak Contrast S

DNP Supernova High Gain

Stewart Grayhawk

Stewart Firehawk GS3

Stewart Firehawk GS4

Draper 3.0

Draper 2.1

Dzięki za wskazanie,trochę bywam na forach o tematyce HDTV, więc zbędny trud, ale dobrze że w końcu konkrety, po raz pierwszy jakieś alternatywy , bo na początku pisałeś że Twój ekran jest jedyny w swoim rodzaju, wręcz pisałeś coś o patencie. To jak to jest, ukradli Ci patent? Ja bym ich pozwał.

Dla mnie więc to nadal ściema i marketing, bo o ile nie wszyscy mają przystosowane sale /choć wielu albo większość dąży do przystosowania choć w części/ to nie znam wiele przypadków nawet na tym forum aby projektor był kupowany do oglądania w świetle dziennym albo z włączonym światłem sztucznym przynajmniej tak jak na prezentacjach. Prezentujesz go więc w warunkach najbardziej korzystnych dla siebie a nie klienta

 

+1

yeps

 

Bo w dobrze zaadaptowanej sali różnice są takie sobie. Zwłaszcza jeśli zamiast farby na ścianach w "prawdziwej" salce jest czarny materiał.

Ale założyciel tematu pisał, że ma nieprzystosowaną salę, więc tam taki ALR mógłby się sprawdzić, tym bardziej, że chce dobry projektor, więc szkoda marnować jego potencjału.

Co do sal przystosowanych to rzeczywiście ALR niewiele daje, a już na pewno nie za kasę, którą za niego chcą i w tym jest cały problem. Stosunek jakości do ceny jest wyjątkowo marny przy tych ekranach.

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Topping dx9

Ale założyciel tematu pisał, że ma nieprzystosowaną salę, więc tam taki ALR mógłby się sprawdzić, tym bardziej, że chce dobry projektor, więc szkoda marnować jego potencjału.

Co do sal przystosowanych to rzeczywiście ALR niewiele daje, a już na pewno nie za kasę, którą za niego chcą i w tym jest cały problem. Stosunek jakości do ceny jest wyjątkowo marny przy tych ekranach.

 

A black diamond jakosc/cena jest dobry ?? :) a ci co kupuja sieciowki po kilka tysiecy zl ?? itd. Subiektywna opinia...nie wszystko jest dla wszystkich....

 

 

Zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.

Gwoli ścisłości, żaden "fachowiec" mi nie powiedział, że na szarym ekranie dostanę wyższy kontrast niż na ekranie MS. Wydaje mi się, że nikt, kto rozumie jak działają ekrany ALR nie powie czegoś takiego. Doradzono mi natomiast, że przy moim pomieszczeniu lepszy bilans zalet i wad uzyskam stosując właśnie ten szary ekran Adeo Reference Grey. Muszę powiedzieć, że po przeczytaniu recenzji w HDTV Polska[1], która była według mojego odczucia entuzjastyczna, bardzo mnie to zaskoczyło.

 

W recenzji jako wady ekranu MS Future padają: "większa nierównomierność jasności niż w przypadku matowego ekranu" oraz to, że "może znaleźć się użytkownik, któremu nie przypadnie do gustu charakterystyczna struktura ekranu". Równocześnie w treści znajdujemy informację, że "Wobec tego nie martwiłbym się o hotspoty pod warunkiem, że zamontujemy projektor w sposób optymalny (rys. 3), oraz gdy nie używamy projektora typu short-throw" oraz "Z tego względu jego struktura nie wydaje się tak gładka…. Trudno to opisać słowami, więc nie będę tego robił tym bardziej, że ekran Future jest pod tym względem naprawdę mocno dopracowany i rzekłbym, że kwestia struktury nie jest tutaj problemem". Do tego ekran jest opisany jako "uniwersalny" i robi ogromną różnicę gdy (...) nasze pomieszczenie jest niezaadaptowane, szczególnie w pobliżu ekranu". Zakładając, że artykuł nie jest sponsorowany, to czy trudno się dziwić laikowi, który stwierdza, że to najlepszy wybór ekranu do pokoju, takiego jak mój?

 

Moje zaskoczenie, tym że zasugerowano mi inny ekran jako lepszy wybór, było na tyle duże, że zacząłem szukać informacji o tych ekranach i co z nimi jest nie tak. Trafiłem przy tym na porównanie ekranów ALR na Projector Central[2]. Mimo, że test ten dotyczy tylko ekranów ALR, to ponieważ porównuje ekrany tak od siebie różne jak DNP Supernova i SI Black Diamond, to wydaje mi się, że można na tej podstawie ekstrapolować, jakie będzie porównanie ekranu szarego Adeo i MS. DNP Supernova jest ekranem bez widocznej struktury, o szerokim kącie widzenia i gain 0.8 [3]. Black Diamond ma gain 1.4, wąski kąt widzenia i strukturę, która jest widoczna w niektórych scenach [4]. Cytując za Projector Central: "[DBO Supernova] gives you the benefits of a clean picture with zero texture artifacts and an extremely wide viewing angle, in exchange for lower contrast and saturation. The good news is that in relatively low ambient light environments, you may be able to offset the contrast and saturation limitations on these screens by using a high contrast projector, thereby ending up with the best overall solution for your particular needs.". JVC RS540 (czy jakikolwiek inny JVC) raczej kwalifikuje się jako "high contrast projector", a mój pokój jako "relatively low light environment", więc rekomendacja fachowca pokrywa się z rekomendacją Projector Central. Nawet jeżeli to tylko tzw. efekt potwierdzenia z mojej strony, to wystarcza to, żeby zaspokoić moją ciekawość.

 

Odnośnie kontrastu, zaciekawiła mnie pozorna sprzeczność w odpowiedziach:

 

RS520 ma od RS420 dużo większy kontrast i to widać w każdym pomieszczeniu.

 

Przy białym suficie i zapewne niewielkiej bliskości ekranu od sufitu piwnicznego /pewnie mniej niż standardowa wysokość pomieszczenia/ to możliwości tego JVC zobaczysz czytając parametry kontrastu w ulotce.

 

Wróciłem do recenzji projektorów na HDTV Polska i porównałem pomiary kontrastu pomiędzy JVC RS500 [5] i Sony HW45 [6]. Interesująco wypada porównanie kontrastu między tymi dwoma projektorami - poza kontrastem on-off, przewaga w każdym pomiarze jest na korzyść Sony. Do tego pomiar był wykonywany w salce całkiem pomalowanej na czarno... Bazując na tych liczbach nie trudno uznać, że jak nie mamy ścian pokrytych czarnym aksamitem, to nie ma znaczenia, jaki projektor kupimy;) Do tego dochodzi jeszcze artykuł z Projector Central, który stwierdza, że porównania kontrastu powinno się dokonywać na bazie kontrastu ANSI, a nie on-off (czy dynamicznego on-off)[7]. To jak to jest z tym kontrastem, widać go czy go nie widać? Jak to możliwe, że projektor uniwersalnie uznawany za posiadający jeden z lepszych poziomów czerni na rynku przegrywa w pomiarach z projektorem "entry-level"?

 

Na szczęście, czytając na temat zaciemniania pomieszczenia natknąłem się na blog Projection Dream[8], który jako jedyny znany mi porównuje projektory w pomieszczeniu przystosowanym i całkowicie nieprzystosowanym. Co ważniejsze, na blogu tym znajduje się też analiza jasności scen w filmach[9]. Z analizy wynika, że aż ponad 20% scen w filmach ma ADL poniżej 1%! Stąd wydaje mi się wynika różnica w tym co widzą nasze oczy, a tym co wynika z testów. Jakość czerni projektora oceniamy na podstawie tych właśnie ciemnych scen. Nawet jeżeli projektor JVC gorzej wypada w scenach jasnych, to nie zauważamy tego w ten sam sposób, bo oceniamy go przede wszystkim na podstawie scen ciemnych.

 

Z recenzji umieszczonych na tym blogu widać też różnice między projektorami typu np Epson TW-9300 [10] i JVC X5000 (RS420) [11] w jasnym salonie i potwierdzenie znajduje stwierdzenie pmcompa, że różnica jest widoczna. Z drugiej strony, widać też jak bardzo traci obraz projektora w białym pomieszczeniu, jak pisał Risto. Dla mnie dość ważną informacją w tym wszystkim jest na pewno to, że efekt pokoju wzrasta wraz z jasnością sceny (niewiarygodne!), więc tam, gdzie efekt białych ścian byłby najbardziej irytujący, jest on też najmniejszy.

 

Przekonaliście mnie za to do przemalowania sufitu:) Będzie ciemny szary, bo czarny wyglądał paskudnie na symulacji (za to szary wyglądał nawet lepiej niż biały ¯\_(ツ)_/¯).

 

[1]:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

[2]:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

[3]:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ?page=DNP-Supernova

[4]:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ?page=SI-Black-Diamond

[5]:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

[6]:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

[7]:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

[8]:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

[9]:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) en/movie-brightness-adl-contrast-measurements/

[10]:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) en/epson-eh-tw9300-eh-tw7300-eh-ls10000-battle/

[11]:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) en/jvc-dla-x5000-review-projector/

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Co do sal przystosowanych to rzeczywiście ALR niewiele daje

Sęk w tym że nie chodzi o to ze niewiele daje tylko że szkodzi w takim przypadku

 

W recenzji jako wady ekranu MS Future padają: "większa nierównomierność jasności niż w przypadku matowego ekranu" oraz to, że "może znaleźć się użytkownik, któremu nie przypadnie do gustu charakterystyczna struktura ekranu". Równocześnie w treści znajdujemy informację, że "Wobec tego nie martwiłbym się o hotspoty pod warunkiem, że zamontujemy projektor w sposób optymalny (rys. 3), oraz gdy nie używamy projektora typu short-throw" oraz "Z tego względu jego struktura nie wydaje się tak gładka…. Trudno to opisać słowami, więc nie będę tego robił tym bardziej, że ekran Future jest pod tym względem naprawdę mocno dopracowany i rzekłbym, że kwestia struktury nie jest tutaj problemem". Do tego ekran jest opisany jako "uniwersalny" i robi ogromną różnicę gdy (...) nasze pomieszczenie jest niezaadaptowane, szczególnie w pobliżu ekranu". Zakładając, że artykuł nie jest sponsorowany, to czy trudno się dziwić laikowi, który stwierdza, że to najlepszy wybór ekranu do pokoju, takiego jak mój?

teoria teorią a praktyka wszystko zweryfikuje - potwierdzeniem tego jest słowo klucz - zgadnij które :) w powyższym fragmencie. Kup sobie dwa ekrany z mozliwością zwrotu i sam ocenisz.

Gwoli ścisłości, żaden "fachowiec" mi nie powiedział, że na szarym ekranie dostanę wyższy kontrast niż na ekranie MS. Wydaje mi się, że nikt, kto rozumie jak działają ekrany ALR nie powie czegoś takiego. Doradzono mi natomiast, że przy moim pomieszczeniu lepszy bilans zalet i wad uzyskam stosując właśnie ten szary ekran Adeo Reference Grey. Muszę powiedzieć, że po przeczytaniu recenzji w HDTV Polska[1], która była według mojego odczucia entuzjastyczna, bardzo mnie to zaskoczyło.

 

W recenzji jako wady ekranu MS Future padają: "większa nierównomierność jasności niż w przypadku matowego ekranu" oraz to, że "może znaleźć się użytkownik, któremu nie przypadnie do gustu charakterystyczna struktura ekranu". Równocześnie w treści znajdujemy informację, że "Wobec tego nie martwiłbym się o hotspoty pod warunkiem, że zamontujemy projektor w sposób optymalny (rys. 3), oraz gdy nie używamy projektora typu short-throw" oraz "Z tego względu jego struktura nie wydaje się tak gładka…. Trudno to opisać słowami, więc nie będę tego robił tym bardziej, że ekran Future jest pod tym względem naprawdę mocno dopracowany i rzekłbym, że kwestia struktury nie jest tutaj problemem". Do tego ekran jest opisany jako "uniwersalny" i robi ogromną różnicę gdy (...) nasze pomieszczenie jest niezaadaptowane, szczególnie w pobliżu ekranu". Zakładając, że artykuł nie jest sponsorowany, to czy trudno się dziwić laikowi, który stwierdza, że to najlepszy wybór ekranu do pokoju, takiego jak mój?

 

Moje zaskoczenie, tym że zasugerowano mi inny ekran jako lepszy wybór, było na tyle duże, że zacząłem szukać informacji o tych ekranach i co z nimi jest nie tak. Trafiłem przy tym na porównanie ekranów ALR na Projector Central[2]. Mimo, że test ten dotyczy tylko ekranów ALR, to ponieważ porównuje ekrany tak od siebie różne jak DNP Supernova i SI Black Diamond, to wydaje mi się, że można na tej podstawie ekstrapolować, jakie będzie porównanie ekranu szarego Adeo i MS. DNP Supernova jest ekranem bez widocznej struktury, o szerokim kącie widzenia i gain 0.8 [3]. Black Diamond ma gain 1.4, wąski kąt widzenia i strukturę, która jest widoczna w niektórych scenach [4]. Cytując za Projector Central: "[DBO Supernova] gives you the benefits of a clean picture with zero texture artifacts and an extremely wide viewing angle, in exchange for lower contrast and saturation. The good news is that in relatively low ambient light environments, you may be able to offset the contrast and saturation limitations on these screens by using a high contrast projector, thereby ending up with the best overall solution for your particular needs.". JVC RS540 (czy jakikolwiek inny JVC) raczej kwalifikuje się jako "high contrast projector", a mój pokój jako "relatively low light environment", więc rekomendacja fachowca pokrywa się z rekomendacją Projector Central. Nawet jeżeli to tylko tzw. efekt potwierdzenia z mojej strony, to wystarcza to, żeby zaspokoić moją ciekawość.

 

Odnośnie kontrastu, zaciekawiła mnie pozorna sprzeczność w odpowiedziach:

 

 

Żeby uwydatnić zalety ALR trzeba mieć warunki do instalacji, odpowiednia odleglosc projektora od ekranu, chyba ze kupisz mniejszy ekan

ALR sprawdza sie przede wszystkim w jasnych niededykowanych pomieszczeniach.

 

Ciemne pomieszczenie uwydatnia jasnosc projektora, stad przy ekranie ktory odbija kierunkowo swiatlo pokroju ALR, na malej odleglosci od projektora moze wystapic zjawisko nierownomiernego podswietlenia itp.

Jesli masz watpliwości zamow oba ekrany z mozliwoscia zwrotu i przetestuj w swoich warunkach.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.