Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Te minasy to stara konstrukcja (co nie oznacza gorsza). Mają jeszcze bardzo stare logo "Regis Audio" więc są protoplastami obecnych edycji. Są to wersje PREMIUM z legendarnym i jednym z najlepszych tweeterów. To przemawia za minasami, jednak na paczkach widać lata użytkowania (choć jak na swój wiek są dobrze utrzymane). Do tego zawsze można u producenta zrobić upgrate do wersji 2,5 drożnej.

Xentie to nowsze paczki w zdecydowanie lepszym stanie ale z założenia miały być tańszą linią od minasów.

Edytowane przez Koobal

Słucham tylko muzyki.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/435/#findComment-3858476
Udostępnij na innych stronach

okej, dzieki juz wiem wiecej :-)

 

ale konkretow o Xantii nadal brak.

 

poprzednie kolumny audiovectora zmodyfikowalem poprzez wymiane kondesatorow na mundorfy, rezystorow na milsy, i okablowania na sommer orbit. Reasumujac lubie cos czasem dłubnąć bo efekty zawsze sa fenomenalne, dlatego tak dopytuje o budowe Xantii bo ciekaw jestem czy sa w nich jakies slabe elemeny. Nie mam doswiadczenia ale cos czuje ze nasze polskie konstrukcje zazwyczaj posiadaja juz dosc dobre elementy i nie ma sensu w nich za duzo grzebac jak w przypadku zagranicznych modeli gdzie zazwyczaj warto cos wyrzucic.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/435/#findComment-3858484
Udostępnij na innych stronach

okej, dzieki juz wiem wiecej :-)

 

ale konkretow o Xantii nadal brak.

 

poprzednie kolumny audiovectora zmodyfikowalem poprzez wymiane kondesatorow na mundorfy, rezystorow na milsy, i okablowania na sommer orbit. Reasumujac lubie cos czasem dłubnąć bo efekty zawsze sa fenomenalne, dlatego tak dopytuje o budowe Xantii bo ciekaw jestem czy sa w nich jakies slabe elemeny. Nie mam doswiadczenia ale cos czuje ze nasze polskie konstrukcje zazwyczaj posiadaja juz dosc dobre elementy i nie ma sensu w nich za duzo grzebac jak w przypadku zagranicznych modeli gdzie zazwyczaj warto cos wyrzucic.

Studio 16 Hz nigdy nie oszczedzalo na elementach zwrotnicy co nie oznacza że można zawsze oczko wyżej i poeksperymontować z kondami ,ja też lubię sobie posprawdzać różne warianty ☺

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/435/#findComment-3858494
Udostępnij na innych stronach

Tych Xenti wyszło niewiele. Z założenia miała być to konstrukcja tania na przyzwoitych elementach. Głośniki to dobra jeszcze duńska Vifa TC14, twiteer Vifa BC25-SG znany z audio phisic tempo6. Zwrotnica wiem, że zrobiona na kondach polipropylenowych (chyba jakieś Jentzeny, ale pewny nie jestem).

Słucham tylko muzyki.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/435/#findComment-3858502
Udostępnij na innych stronach

U mnie dzisiaj Joe Bonamassa

 

https://www.youtube.com/watch?v=euMNVyuqmwo

 

Cała płytka na Canto brzmi świetnie. Polecam.

Edytowane przez Silver_85
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/435/#findComment-3858847
Udostępnij na innych stronach

Te minasy to stara konstrukcja (co nie oznacza gorsza). Mają jeszcze bardzo stare logo "Regis Audio" więc są protoplastami obecnych edycji. Są to wersje PREMIUM z legendarnym i jednym z najlepszych tweeterów. To przemawia za minasami, jednak na paczkach widać lata użytkowania (choć jak na swój wiek są dobrze utrzymane). Do tego zawsze można u producenta zrobić upgrate do wersji 2,5 drożnej.

Xentie to nowsze paczki w zdecydowanie lepszym stanie ale z założenia miały być tańszą linią od minasów.

 

Prawdopodobnie jest to para której kiedyś używałem w domu. Są tam zastosowane unikalne woofery, modyfikowana, lepsza wersja słynnej Vify M17WH znanej z Sonus Faberów Minuetto. Tweetery to drugie od góry Dynaudio, czyli Esotec.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/435/#findComment-3858867
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie jest to para której kiedyś używałem w domu. Są tam zastosowane unikalne woofery, modyfikowana, lepsza wersja słynnej Vify M17WH znanej z Sonus Faberów Minuetto. Tweetery to drugie od góry Dynaudio, czyli Esotec.

 

To jedna z pierwszych wersji Minasów ,w zasadzie protoplasta Minas Anorów I generacji (kawałek historii) w mniejszej objetościowo skrzynce . Te midwoofery pochodziły dokładnie z Dali 450 to znaczy nowe ale takie same typy .Była to wersja 9 ohmowa ,w miejsce 8 ohmowej .Inne parametry Thielle Smalla ,większy VAS ,niższy Fs- 33 Hz.

W Sonus Faber Minuetto był ten sam kosz 170mm,ten sam 90mm uklad magnetyczny ale wyższy FS -54Hz ,ale i wyższa efektyność. Ta sama membrana lecz kopułka wypukła. Kiedyś ....wyszły 3 drożne kolumny kolumny 16Hz z tym średniakiem z Sonusa ,na basie M22WR Vify i D260 wysokotonowy ,pamiętasz Adam nabył je Marek z Rybnika ,sąsiad tdrozda (2004 r.)

 

A te Minasy to dokładnie takie jakie miałeś na początku :-)

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/435/#findComment-3859001
Udostępnij na innych stronach

okej, dzieki juz wiem wiecej :-)

 

ale konkretow o Xantii nadal brak.

 

poprzednie kolumny audiovectora zmodyfikowalem poprzez wymiane kondesatorow na mundorfy, rezystorow na milsy, i okablowania na sommer orbit. Reasumujac lubie cos czasem dłubnąć bo efekty zawsze sa fenomenalne, dlatego tak dopytuje o budowe Xantii bo ciekaw jestem czy sa w nich jakies slabe elemeny. Nie mam doswiadczenia ale cos czuje ze nasze polskie konstrukcje zazwyczaj posiadaja juz dosc dobre elementy i nie ma sensu w nich za duzo grzebac jak w przypadku zagranicznych modeli gdzie zazwyczaj warto cos wyrzucic.

Wpisz frazę xentia w wyszukiwarce forumowej to coś znajdziesz

Oststnio chyba user rychuuu o xentiach pisał

Edytowane przez Rezyslaw
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/435/#findComment-3859794
Udostępnij na innych stronach

Kolumny XENTIA II zbudowane sa w oparciu o głośniki Vify TC14 oraz wysokot.BC25TG

Kolumny są wykończone pięknym lakierem fortepianowym. Zwrotnica na podstawowych podzespołach lecz solidnych.

 

 

Po zakupie można uopgradowac ten model u Producenta po przez wymianę głośnika wyso. na Morel i upgradowac zwrotnice. Wówczas można przenieść sie zdecydowanie wyżej w hierarchii brzmienia nie tracąc kasey jak to zwykle ma miejsce przy sprzedaży posiadanych kolumn.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/435/#findComment-3859961
Udostępnij na innych stronach

Zalać bak jechać posłuchać i samemu wyrobić sobie zdanie a doświadczenie przy tym i możliwość porównania do innych kolumn S16 Hz

O dokładnie. 3 razy jeździłem na osłuchanie się zanim swojego Anora z Minasem kupiłem. Było warto i tej benzynki spalonej nie żałuje, bo kupiłem dokładnie to co potrzebowałem. Teraz głowy sobie niczym sprzętowym nie zawracam tylko muzyki słucham, bo po to są kolumny domowe, nie żeby je wymieniać i wymieniać :)

 

ps.

w wątku jest spis lokalizacji użytkowników kolumn od 16 Hz przeszukaj wątek, może ktoś po sąsiedzku ma Minasy, a one o tym jeszcze nie wiedzą :) Podskoczysz z browarem do któregoś forumowicza.

Edytowane przez robin102

marzę o wielu płytach których nie mam, a które mi się marzą i o czasie na ich słuchanie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/435/#findComment-3860083
Udostępnij na innych stronach

Panowie po upgrade na Elite + zmiana kondów w zwrotnicy na Audyn Plus mam niestety wrażenie, że przestrzeń i stereofonia uległa pogorszeniu. Czy winę za te zmiany ponoszą nie wygrzane jeszcze (gram dopiero około 6-7 h) w/w elementy ? Jakie macie doświadczenia w tym temacie? Nie wiem - może ja mam jakieś zwidy :)

Sprawa dotyczy Minas Anor.

Edytowane przez Piotr_57210
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/435/#findComment-3860098
Udostępnij na innych stronach

Daj im ze 100 godzin na ułożenie a dopiero potem zacznij formalne porównania.

 

Tak, tak wiem.... Interesuje mnie jednak czy podczas wygrzewania też mieliście takie wrażenie po upgrade.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/435/#findComment-3860129
Udostępnij na innych stronach
Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Oczywiście że każdy nowy element układa się w torze. Kable, rezystory, kondensatory. Część krócej, część dłużej. Najkrócej wygrzewała mi się sieciówka Black Rhodium, może dlatego że producent wcześniej użył profesjonalnej wygrzewarki. Po około 20 godzinach grała już blisko poziomu docelowego a po 50 godzinach osiągnęła efekt końcowy. Z kolei Electraglide Epiphany X.3 wygrzewała mi się conajmniej 500 godzin, pierwsze odsłuchy były dramatyczne.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/435/#findComment-3860138
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że każdy nowy element układa się w torze. Kable, rezystory, kondensatory. Część krócej, część dłużej. Najkrócej wygrzewała mi się sieciówka Black Rhodium, może dlatego że producent wcześniej użył profesjonalnej wygrzewarki. Po około 20 godzinach grała już blisko poziomu docelowego a po 50 godzinach osiągnęła efekt końcowy. Z kolei Electraglide Epiphany X.3 wygrzewała mi się conajmniej 500 godzin, pierwsze odsłuchy były dramatyczne.

 

Ja oczywiście będę czekał cierpliwie na wygrzanie. Żeby mnie tu ktoś źle nie zrozumiał, że grymaszę czy coś w tym stylu. Poprostu chciałem wiedzieć czy zaraz po zrobieniu upgrade ktoś miał podobne odczucia do moich.

Edytowane przez Piotr_57210
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/435/#findComment-3860160
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak wiem.... Interesuje mnie jednak czy podczas wygrzewania też mieliście takie wrażenie po upgrade.

Nowe tweetery wprost z pudełka, nowe kondensatory, to musi pograć żeby się rozruszać. A jeżeli tweeter ma ferrofluid, to tym dłużej.

 

 

 

Oczywiście że każdy nowy element układa się w torze. Kable, rezystory, kondensatory. Część krócej, część dłużej. Najkrócej wygrzewała mi się sieciówka Black Rhodium, może dlatego że producent wcześniej użył profesjonalnej wygrzewarki. Po około 20 godzinach grała już blisko poziomu docelowego a po 50 godzinach osiągnęła efekt końcowy. Z kolei Electraglide Epiphany X.3 wygrzewała mi się conajmniej 500 godzin, pierwsze odsłuchy były dramatyczne.

To może moje sieciówki też już się wygrzały ... wymieniałem przy nich wtyki jakoś dzień przed naszymi odsłuchami.
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/435/#findComment-3860165
Udostępnij na innych stronach

Co do wygrzewania. Może ktoś Was używał srebrnego kabla zasilającego z Sonus Oliva ?

Kiedyś kupiłem go do źrudła i szybko rzuciłem w kąt. Wydawał mi się tragiczny. Do tej pory gram na oryginalnym kablu ze źrudła (Oppo 105) bo jak do tej pory nie znalazłem nic co by mnie rzuciło na kolana. (Może tylko jeden kabelek ale nówka 5 tys pln)

Może jednak warto się z nim pomęczyć i dobrze wygrzać ?

Gra ktoś na czymś takim ? Czy lepiej jednak nie zawracać sobie nim głowy ?

Edytowane przez Piotr_57210
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/435/#findComment-3860208
Udostępnij na innych stronach
Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Nie znam rzeczonego kabelka Sonus Oliva, tzn. raz go gdzieś słyszałem i nie wzbudził u mnie entuzjazmu, ale to był zbyt mało miarodajny odsłuch. Na pewno należy dać mu z 50 godzin a dopiero potem oceniać brzmienie. Z moich doświadczeń wynika, że srebro układa się szybciej niż miedź.

Edytowane przez tomkly
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/435/#findComment-3860213
Udostępnij na innych stronach

Nie znam rzeczonego kabelka Sonus Oliva, tzn. raz go gdzieś słyszałem i nie wzbudził u mnie entuzjazmu, ale to był zbyt mało miarodajny odsłuch. Na pewno należy dać mu z 50 godzin a dopiero potem oceniać brzmienie. Z moich doświadczeń wynika, że srebro układa się szybciej niż miedź.

 

Dam mu szansę. Wpiąłem go w system. Po co ma się kurzyć :)

Żeby był choć trochę lepszy od komputerowego.... Na razie mam wrażenie, że panuje chaos :)

Niech pogra trochę.

Edytowane przez Piotr_57210
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/435/#findComment-3860218
Udostępnij na innych stronach

Co do wygrzewania. Może ktoś Was używał srebrnego kabla zasilającego z Sonus Oliva ?

Kiedyś kupiłem go do źrudła i szybko rzuciłem w kąt. Wydawał mi się tragiczny. Do tej pory gram na oryginalnym kablu ze źrudła (Oppo 105) bo jak do tej pory nie znalazłem nic co by mnie rzuciło na kolana. (Może tylko jeden kabelek ale nówka 5 tys pln)

Może jednak warto się z nim pomęczyć i dobrze wygrzać ?

Gra ktoś na czymś takim ? Czy lepiej jednak nie zawracać sobie nim głowy ?

Problemem u kolegi jest oppo. Nowe przetworniki pokazuja jego ograniczenia w rozdzielczosci i uproszczenie grania. U mnie nawet stary revox b225 go znokautowal. Im lepsze komponenty systemu tym trudniej go prawidlowo zlozyc.
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/435/#findComment-3860221
Udostępnij na innych stronach

Problemem u kolegi jest oppo. Nowe przetworniki pokazuja jego ograniczenia w rozdzielczosci i uproszczenie grania. U mnie nawet stary revox b225 go znokautowal. Im lepsze komponenty systemu tym trudniej go prawidlowo zlozyc.

 

Pewnie trochę racji masz. Lecz ja słuchałem Minasów w wersji standard na tym samym systemie .

Chyba nie chcesz mi powiedzieć, że po użyciu lepszych twiterów przestrzeń i stereofonia ulegnie pogorszeniu w tym samym systemie ?

Ja rozumiem, że rożne inne wady połączenia Minasów z Oppo mogą wyjsć na jaw. Ale przestrzeń, stereofonia ? Chyba lekka przesada.

Edytowane przez Piotr_57210
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/435/#findComment-3860233
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie to chce powiedziec. Im lepsze komponenty tym bardziej slyszalne ograniczenia najslabszego ogniwa. Przywiez te minasy do Lodzi to Ci kopara opadnie co naprawde potrafia :)

 

Przede mną jeszcze odsłuchy DAC-a od McGyvera. Oppo w roli transportu. Zobaczymy jak to wypadnie.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/435/#findComment-3860262
Udostępnij na innych stronach

Jak sluchasz z plikow to wez daczek LKSa z nowym modulem amanero. Do 10kzl nie znam lepszego daczka z wejsciem usb. Jako odtwarzacz cd i przyszlosciowo transport Teac vrds 25x. Obydwa sprawdzone i dobrze pasuja do barwnych minasow. Jak masz wiecej $ to DCS elgar+ lub nowsze. Uwazaj tylko na popalenca elgara z allegro.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/435/#findComment-3860293
Udostępnij na innych stronach

Szymon, powinieneś posłuchać mojego Protagonista. Gra lepiej niż Elgar.

 

Masz swój wątek na temat tego DACa jaki stworzyłeś? Chętnie dowiem się kilku informacji a nie chcę tutaj robić off topa.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/435/#findComment-3860348
Udostępnij na innych stronach

Masz swój wątek na temat tego DACa jaki stworzyłeś? Chętnie dowiem się kilku informacji a nie chcę tutaj robić off topa.

Nie mam wątku, nie chcę być posądznym o kryptoreklamę. Jeżeli chcesz, to możemy o tym pogadać tu: http://www.audiostereo.pl/mcgyvers-audio-asgaard_127232.html#entry3824269 albo na PM, jak wolisz.
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/435/#findComment-3860356
Udostępnij na innych stronach
Gość BOBSAPP

(Konto usunięte)

Nie mam wątku, nie chcę być posądznym o kryptoreklamę. Jeżeli chcesz, to możemy o tym pogadać tu: http://www.audiostereo.pl/mcgyvers-audio-asgaard_127232.html?do=findComment&comment=3824269 albo na PM, jak wolisz.

 

Chętnie poczytam na twoim panelu o związanych z tym dackiem sugestiach / charakterystyce...

Myślę że będzie sporo zainteresowanych...

Więc proszę na otwartym forum - jeżeli to nie kłopot.

Edytowane przez BOBSAPP
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/435/#findComment-3860365
Udostępnij na innych stronach

Szymon, powinieneś posłuchać mojego Protagonista. Gra lepiej niż Elgar.

Miałem nawet jeden z pierwszych egzemplarzy. Bardzo dobre daczki ale ja mam odmienną koncepcję budowy systemu z maksymalnie rozdzielczym źródłem i przetworniki lampowe chodź bardzo kocham, nie znajdują w niej miejsca. Zachęcam jednak do sprawdzenia samemu.
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/435/#findComment-3860421
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.