Skocz do zawartości
IGNORED

Mały samochód miasto/trasa - czas umierać


Mrok

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, Yodas napisał:

Wiem,wiem to dla Twojej Pociechy kupione... ?

Tak, ja to tylko awaryjnie skorzystam czasem.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

  • Moderatorzy

Przyszłość miejskich samochodów ?

Zasięg 250 , 0-100 koło 7 s , szybkie ładowanie , w mojej Łodzi ma być niedługo 200 punktów szybkiego ładowania.

Co ciekawe góra deski rozdzielczej pokryta jest jakimś filcem - przejęli arabski pomysł z futerkiem żeby w środku mniej się nagrzewało.

 

? jakby co to jest do sprzedania, czeka tylko na profesjonalne przełożenie kiery i środka na lewą stronę

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Daleka,daleka przyszłość....a dlaczego? Niestety ceny elektryków zabijają...jak będą kosztować w dzisiejszych cenach nieelektryków to zacznie to wszystko działać...

Jak na razie to kaprys dla bogatych...

Oczywiście ktoś powie, że można kupić używane... oczywiście, że można ale raczej na pewno trzeba będzie zainwestować w akumulatory, a to tanie nie jest...

Jeśli chodzi o ekonomię to 100km "elektrycznych" nie jest wcale takie taniutkie...

 

Mojej Żony Corsa z podtlenkiem elpidżi pali 7l LPG...mam kolegę Taxi ma Toyotę hybrydę i do tego zagazaowaną 100km po mieście kosztuje go 12zł...

 

 

Ja przez znakomitą większość mojej "kariery" kierowcy zawsze jeździłem Beemkami i Gwiazdami R6,V6 czy V8 wszystko w benzynie...i jak dla mnie dźwięk motoru ma bardzo wielkie znaczenie... :)

Jedyne auta R4 jakie miałem to Hondy CRX ,ale to było 25 lat temu...potem już tylko więcej cylindrów...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Godzinę temu, Yodas napisał:

Daleka,daleka przyszłość....a dlaczego? Niestety ceny elektryków zabijają...

Nie taka znów daleka. Na razie to nowość, więc płaci się sporo za optacowanie i niewielką produkcję. 

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

W dniu 19.11.2019 o 16:47, Yodas napisał:

Fakt...jak byłem młody łeb to lubiłem pojeździć "bez sensu"

Ja w przyszły piątek pożyczam Fiestę i zasuwam do Kildare Outlet Village. Pewno, że Mietkiem byłoby wygodniej ale chcę sprawdzić jak się samochodzik sprawuje na dłuższej trasie.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

W dniu 18.11.2019 o 20:48, Zbig napisał:

A skąd weźmiesz wodór?  Bo jak z elektrolizy to sama reakcja pochłania prawie 50 kWh na uzyskanie kilograma wodoru na którym auto klasy średniej przejedzie 100 km.

 

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

4 godziny temu, Less napisał:

 

A mógłbyś streścić, bo nie bardzo chce mi się oglądać prawie godzinny film popularnonaukowy o nieznanej wartości?

Jak do tej pory o żadnej rewolucji nie słyszałem.  96% produkcji wodoru pochodzi z paliw kopalnych, czyli źródła nieodnawialne plus generacja dwutlenku węgla.  4% to elektroliza, gdzie w samym procesie trzeba dostarczyć 2,5 raza więcej energii niż wartość energetyczna uzyskanego wodoru.  Jakieś 7-8 lat temu było głośno o sztucznej fotosyntezie ale projekt upadł i zrezygnowano z komercjalizacji ze względu na wysokie koszty.  Testowane są metody biologiczne - produkcja wodoru przez algi, tylko że jak łatwo policzyć, aby wyprodukować wodór potrzebny do napędzenia auta które przejedzie 20 tys km rocznie, potrzeba 70 m3 hodowli, przy założeniu 100% wydajności pola...

 

Czteroosobowe, małe Cabrio, nie większe niż Golf. Golf jakoś mi nie leży, Mini już mam. Myślę o następcy. Jakieś opcje?

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

6 minut temu, TomekL3 napisał:

...może takie

We wszystkich CC razi przerośnięty kufer.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

19 minut temu, TomekL3 napisał:

Wprawdzie trochę większy od Golfa...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Gdyby to było dla mnie... musi być małe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

W dniu 14.11.2019 o 22:29, d-t-x napisał:

Bzdura wyssana z palca. Dziś zrobiłem trasę 120 kilometrów Rapidem 1.2 TSI. Średnie spalanie 5,4 litra, cała trasa od 70 do 100 km/h, trochę w korku na wjeździe do miasta. W mieście dobijam do 8, choć setką nie jeżdżę.

A przy 120km/h 6-7l. Wynik starego wolnossaka z przed 20lat i normalnej wielkości i mocy. 

W dniu 19.11.2019 o 16:15, Yodas napisał:

Daleka,daleka przyszłość....a dlaczego? Niestety ceny elektryków zabijają...jak będą kosztować w dzisiejszych cenach nieelektryków to zacznie to wszystko działać...

Jak na razie to kaprys dla bogatych..

 

Elektryki dla mnie to taki okres przejściowy. Wszystko raczej pójdzie w wodór w przyszłości. 

?👈

Godzinę temu, rafal735r napisał:

Elektryki dla mnie to taki okres przejściowy. Wszystko raczej pójdzie w wodór w przyszłości. 

Ciekawe skąd go weźmiesz...

W dniu 17.11.2019 o 18:31, il Dottore napisał:

Ford gufno wort. ?

Ale muszę powiedzieć, że jestem zachwycony zwartością, solidnością, wyciszeniem i ogólnym dopracowaniem Fiesty ST-Line. Dzisiaj się pobawiłem Android Auto i systemem rozpoznawania głosu. Auto gada po polsku i rozumie potoczny polski. Mówisz: "napiłbym się kawy" i natychmiast dostajesz info gdzie w pobliżu kupisz kawę. Takie tam pierdoły, ale usługi sieciowe wynoszą samochód na zupełnie inny poziom użyteczności Łatwość podłączenia i  konfiguracji jest nieprawdopodobna. Nie ma sensu płacić na navi, bo integracja z  Google Maps jest fenomenalna. Wszystko łatwiutkie, dostosowane do przysłowiowego 12-letniego Murzyna-analfabety.

MMUX Mercedesa jest oczywiście dużo ładniejszy i ekrany mają wyższą rozdzielczość, inny świat. Ford nie oferuje też Augmented Reality czyli nakładania informacji z nawigacji na obraz z kamery no ale i tak Sync 3 to w tej chwili rynkowa czołówka systemów inforozrywki. Responsywność jak w smartfonie. Extra! W służbowych Kugach w robocie mamy Sync 2 i to jest siermięga w porównaniu. Wielka zmiana na lepsze.

Za wyjątkiem nowego Puga 208 próbowaliśmy z synem wszystkie auta segmentu B i nasza wspólna opinia była taka, że jak dać zarobić - to tylko Fordowi. Bez dwóch zdań Fiesta jest królową segmentu. Oczywiście z naszego subiektywnego punktu widzenia (auto dla max 2 osób), bo gdyby rozpatrywać możliwości transportowe to nowe Polo wewnątrz ma wymiary większe niż Golf 4. Ale nam nie zależało, by auto segmentu B udawało kompakt. Priorytety mieliśmy zupełnie inne. Dlatego wybór zawsze będzie subiektywny.    ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W tamtym roku kupiłem nowego 208 Allure z salonu . Wykonanie super , masa bajerów, sterowanie głosem , wbudowana karta SIM itd ale silnik 1.2 zaczął szwankować . Coś tarło w środku . Serwis zalał gęsty olej i po 4000km było jeszcze gorzej . Dodatkowo w upały falowały wolne obroty .

Sprzedałem .

Szkoda bo bardzo mało palił i był zwinny .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Godzinę temu, rafal735r napisał:

A przy 120km/h 6-7l. Wynik starego wolnossaka z przed 20lat i normalnej wielkości i mocy. 

Tylko że w mieście wolnossak tej wielkości potrafiący zrobić 10 sekund do setki nieco dynamiczniej traktowany palił 11-12 litrów / 100 km

1 minutę temu, rafal735r napisał:

Nie bój żaby. Są od tego mądre głowy. Uzależnienie od wtyczki zawsze będzie problemem elektryków. 

Czyli nie masz bladego pojęcia, tak jak myślałem.  Niestety mądre głowy, w tym MIT,  jak dotąd spasowały i na horyzoncie nic konkretnego nie widać.  96% wodoru pozyskiwanego jest z paliw kopalnych i przy emisji CO2,  reszta z elektrolizy gdzie proces jest kilkukrotnie bardziej energochłonny niż ładowanie akumulatorów.

Póki co wodorem to sobie można napędzać autobusy miejskie bo dla nich wystarczy wodoru który powstaje jako produkt uboczny w procesach przemysłowych.  O ilościach potrzebnych do zasilenia aut osobowych nie ma nawet co marzyć.

Co nie zmienia faktów że latanie z wtyczka będzie problemem i trzeba szukać innych rozwiązań. 

18 minut temu, Zbig napisał:

Tylko że w mieście wolnossak tej wielkości potrafiący zrobić 10 sekund do setki nieco dynamiczniej traktowany palił 11-12 litrów / 100 km

No gdzieś tak nieco ponad 11l. Ale coś za coś. Prosta i wytrzymalsza konstrukcja. 

?👈

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.