Skocz do zawartości
IGNORED

Mały samochód miasto/trasa - czas umierać


Mrok

Rekomendowane odpowiedzi

...i tak mnie nie przekonasz do Polonezów i ich trwałości, a już pieprzenie o 300.000 km to jakaś farsa - owszem, zdarzało się na Taxi u pana Mariana...

No i właśnie pan Marian na Taxi bez wątpienia po amerykańskich autostradach przejechałby bez remontu 500.000km Polonezem. Więc (jak sam zapewne widzisz) staram się pieprzyć tak samo jak Ty, żeby nam się fajnie razem pieprzyło... ale mi nie wychodzi. Sory.

 

Mialem okazję zwiedzić i jeżdzić wszystkimi kultowymi zabytkami, zaczynając od skrzydlatych Skód, Moskwiczy i Wartburgów, poprzez NSU Prinze, Reanualt 10, 16, 12 Gordini i wszeliego rodzaju BMW, począwszy od modeli 2002 i Alpinach, kończąc właśnie na Mercedesach i różnej maści VW - żle trafiłeś mó przyjacielu...

Trafiłem doskonale, bo wśród pojazdów, którymi miałeś okazję jeździć nie zauważyłem Poloneza. A poza polonezem zestaw niesamowity!

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Taxi nie jeżdzą po amerykańskich autostradach - to są autka do jazdy miejskiej, ale faktem jest, że śmigają też i po autostradach, bo wszystkie one zasuwają przez miasta - tak jest zbudowana infrastruktura drogowa w Stanach - większość autostrad zapieprza przez centrum miasta. Co jak co, ale infrastrukturę drogową mają zajebistą. Zrobione jest to po to, żebyś szybciej za***rdalał i szybciej robił kasę, albo dla siebie, albo dla pracodawcy - nie ma to w sumie znaczenia.

 

Trafiłem doskonale, bo wśród pojazdów, którymi miałeś okazję jeździć nie zauważyłem Poloneza. A poza polonezem zestaw niesamowity!

 

Ha ha ha - ale miałem Fijata 125p z silnikiem Poloneza, którego oczywiście najpierw musiałem solidnie wytłumić, żeby dało się tym jeżdzić. No fakt - to była rewelacja w porównaniu do 126p w wesji zapalanej stacyjką. Ależ q wspomnienia? I to wyciąganie akumulatora w zimie i taszczenie go do domu też było pięknym zjawiskiem. A najlepsze były modele z dżwignią - tzn. rozrusznikiem na linkę! Tego nigdy nie zapomnę! Kijem zapalałem Fiata 126p nie liftinga '-)))

 

I to był faktycznie czas, że można było q umrzeć.

 

Wiem, jestem debilem, ale tak było '-)

Parker's Mood

...ale tak było '-)

A no było. Ale to, to ja już z tylnej kanapy oglądałem. No może czasem obok kierowcy pozwolono mi usiąść.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Co jak co, ale infrastrukturę drogową mają zajebistą. Zrobione jest to po to, żebyś szybciej za***rdalał i szybciej robił kasę,

No nie żartuj

 

Speed limits in the United States are set by each state or territory. Highway speed limits can range from an urban low of 25 mph (40 km/h) to a rural high of 85 mph (137 km/h).
Wolny naród, a taki kaganiec dał sobie założyć. Teraz autostradą przez Wrocław szybciej się jedzie (legalnie). O Niemczech nie wspominając

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Wolny naród, a taki kaganiec dał sobie założyć. Teraz autostradą przez Wrocław szybciej się jedzie (legalnie). O Niemczech nie wspominając

 

W Niemczech zawsze było bez ograniczeń, choć słyszałem, że ostatnio też wprowadzili obostrzenia. Ameryka jest inna - przede wszystkim róznorodna i kolorowa. Jakby pozwolili za dużo, to chińscy czy też portorykańscy albo mongolscy kierowcy rajdowi porozpierdalaliby się się na pierwszym łagodnym zakręcie, szcególnie w dużych aglomeracjach. 3/4 meksykanów nie ma prawa jazdy, a musi jeżdzić, żeby dojechać do roboty, a 7/8 społeczeństwa nie zna zasad ruchu drogowego. Tutaj prawo jazdy jest jak bilet na autobus - każdy musi jeżdzić. Nie rozumiem, że niektóre tęgie głowy tego Forum tego nie rozumieją. Ale nie przejmujcię się aż tak bardzo. Jakbyś jeden z drugim dopiero co zszedł z osła i musiał usiąść za kierownicą, bo inaczej nie da rady tutaj, to byś może zrozumiał co mówię i co chcę przekazać '-)

 

No nie żartuj

 

Ale co chcesz udowodnić? Wszystkie połączenia są proste i komunikacyjne - nawet debile to potrafią przyswoić. Proste i ponumerowane ulice, wysokości i kierunki. Perfekcja prawie że doskonała. Zupełnie bez europejskich komplikacji. Ale faktem jest, że już w szkołach elementarnych tego uczą, więc mają łatwiej, jakby nie spojrzeć.

Parker's Mood

 

 

A na amerykańskich prostych to i Polonez 500.000 bez remontu dałby pewnie rade.

Musiałbyś po drodze ze 3 silniki wymienić. Nie licząc całej reszty. No i w połowie dystansu rdza by go zżarła.

Ale co chcesz udowodnić?

Nic.

Daję tylko wyraz zdziwieniu.

Z jednej strony dostęp do broni najpowszechniejszy w cywilizowanym świecie, a z drugiej nadopiekuńczość państwa

portorykańscy albo mongolscy kierowcy rajdowi porozpierdalaliby się się na pierwszym łagodnym zakręcie,

 

W Niemczech były od dawna zakusy na wprowadzenie powszechnego ograniczenia prędkości również na autostradach. Ale pokutuje przekonanie, że partia, która to zrobi, przegra następne wyboru. Więc nikt jak na razie się nie poważył.

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Ale to Mini fajne! A niech się nawet trochę pier...i, tylko nie za bardzo, tak żeby budżetu domowego nie zrujnowało.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Nic.

Daję tylko wyraz zdziwieniu.

Z jednej strony dostęp do broni najpowszechniejszy w cywilizowanym świecie, a z drugiej nadopiekuńczość państwa.

To nie jest żadna nadopiekuńczość. Limity prędkości w USA wprowadzono w czasach Kryzysu Paliwowego - chodziło o zmniejszenie zużycia paliwa, produkowanego z importowanej ropy.

 

Natomiast potem - zgodnie z różnymi Prawami Parkinsona itd. władza obszarów raz opanowanych nie odpuszcza.

 

Poza tym owe limity są do pewnego stopnia czynnikiem selekcyjnym - jak ktoś nie umie podporządkować się regułom, traci rózne prawa - jak spróbuje ucieczki przed policją, zostaje skazany z iluś paragrafów, co poważnie utrudnia mu choćby wspomniany już dostęp do broni. Niektóre krnąbrne mniejszości uważają dostanie się na dołek za swojego rodzaju inicjację. Niezapłacone mandaty za prędkość też potrafią w końcu doprowadzić do poważnych kłopotów sądowych.

Ale to Mini fajne! A niech się nawet trochę pier...i, tylko nie za bardzo, tak żeby budżetu domowego nie zrujnowało.

...to jaki w końcu masz ten damski resorak...? ;) ... Mini Cabrio One czy Cabrio Cooper czy Cabrio Cooper S....?

Po pierwsze:

Jaka nadopiekuńczość, skoro amerykańskie 85 to praktycznie tyle samo co nasze 140, a limity mamy jedne z największych na świecie.

 

Po drugie:

Twoja prędkość jest limitowana nie dlatego, że Ty nie potrafisz szybciej jechać, a dlatego, że gdybyś Ty szybciej jechał, to inni uczestnicy ruchu fizycznie nie byliby w stanie odpowiednio na to zareagować, a Ty uniknąć kolizji.

 

Po trzecie:

Następstwa kolizji generowałyby zbyt duże straty do budżetu.

 

Wniosek:

Nie bardzo wiecie o czym mowa.

 

-----

...to jaki w końcu masz ten damski resorak...? ;) ... Mini Cabrio One czy Cabrio Cooper czy Cabrio Cooper S....?

Ja płaciłem, a ma moja Dama: Mini One.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

 

 

Po pierwsze:

 

 

Ja płaciłem, a ma moja Dama: Mini One.

 

...no raczej....bo nie wyobrażam sobie Czterdzistolatka za kółkiem Tego....chyba, że nie jest Hetero... :)

Moim zdaniem to autko dla młodzieży lub Kobitki ale już niezależnie od wieku...hehe

 

Czyli 1.6 90km czy w dieslu ?

Benzyna.

 

...no raczej....bo nie wyobrażam sobie Czterdzistolatka za kółkiem Tego....chyba, że nie jest Hetero... :)

Też tak miałem, dopóki nie wsiadłem za kółko.

 

Sterotypy, mi sie mini podoba sam chcialem kiedys kupic clubmana s, ale troche za ciasny na rodzinne i moca mnie nie porwal

Dlatego u mnie Mini Cabrio, a obok rodzinne pudło na kołach.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Po drugie:

Twoja prędkość jest limitowana nie dlatego, że Ty nie potrafisz szybciej jechać, a dlatego, że gdybyś Ty szybciej jechał, to inni uczestnicy ruchu fizycznie nie byliby w stanie odpowiednio na to zareagować, a Ty uniknąć kolizji.

 

Po trzecie:

Następstwa kolizji generowałyby zbyt duże straty do budżetu.

Przykład Niemiec wskazuje, że są to argumenty chybione.

 

A 85 m/h to chyba tylko w Teksasie.

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Gość

(Konto usunięte)

A 85 m/h to chyba tylko w Teksasie.

 

fastest-speed-limit-each-state-US.jpg

 

Przykład Niemiec wskazuje, że są to argumenty chybione.

 

https://www.infolinia.com/najwiecej-ofiar-smiertelnych-na-amerykanskich-drogach

 

Badanie [obejmowało lata 2010-2016] wykazało, że Stany Zjednoczone miały również jeden z najwyższych wskaźników śmiertelności na drogach w przeliczeniu na jednego mieszkańca. W USA 11.6 na 100,000 ludzi traci życie w wypadkach samochodowych. W krajach takich jak Wielka Brytania, Izrael, Japonia, Niemcy, Hiszpania czy Australia od 2 do 5 osób na 100,000 ginie na drodze.

(...)

Wzrost liczby zgonów [na 13.5 %] w wypadkach drogowych w Stanach Zjednoczonych wydaje się być związany z dwoma głównymi czynnikami. To większa liczba samochodów na drodze łączona z poprawą sytuacji ekonomicznej oraz rozproszona uwaga kierowców - powiedział Fred Wegman, przewodniczący Międzynarodowej Grupy ds. Danych i Analiz Ruchu Drogowego, oddziału Międzynarodowego Forum ds. Transportu.

 

"Rozproszenie uwagi kierowców jest bardziej widoczne w Stanach Zjednoczonych niż w innych krajach" - dodał Wegman.

Znowu tabelka? Niezgodna z rzeczywistiścią - zależy nie tylko od prawa stanowego, ale również od powiatu, a nawet miasteczka przez które pomyka autostrada, a że większość autostrad zasuwa przez środek miast, więc limity muszą być różne.

 

Niezapłacone mandaty za prędkość też potrafią w końcu doprowadzić do poważnych kłopotów sądowych.

 

Za speed musisz zapłacić mandat - nie ma innej opcji, no chyba, że bierzesz adwokata i idziesz do sądu udowodniając, że nie przekroczyłeś limitu - ale nie wiem po co '-) ?

Poza tym, jak nie chcesz mieć mandatu za speed na rekordzie (bo niestety za speed idzie wszystko na rekord), to trzeba iść do szkoły (Traffic Safety School i kosztuje to $100..), żeby tam posiedzieć cztery godziny i słuchać wykładowcy jak należy jeżdzić defensywnie. Jeżeli złapiesz drugi mandat w roku za speed, trzeba odsiedzieć w TSS osiem godzin - oczywiście jak nie chcesz mieć tych manadatów na rekordzie. Jak złapiesz trzeci mandat za speed - i nie masz zrobionej szkoły - zawieszają prawo jazdy. Teraz za niezapłacone mandaty parkingowe socjalistyczne Chicago zawiesza prawo jazdy - nie ma lipy '-) Kiedyś mogłeś mieć pięć niezapłaconych i wszystko grało i jeżdziło. Czasy się zmieniły.

 

Limity prędkości na autostradach w US są różne, w zależności od miejsca i prawa w danym miejscu - w Luizjanie i wielu innych stanach 75 mil na godzinę, są i stany, w których jest limit do 85 mph, w Illinois podnieśli do 65 mph, chociaż na niektórych odcinkach w dalszym ciągu jest 55, ale i tak nikt tych limitów w Socjalnois nie przestrzega - mówią, że to chyba jedyny stan, w którym permanentnie łamie się prawo drogowe. Na dalekim wygwizdowie, albo w Wisconsin limit 65 mil na godzinę jest na normalnych drogach, co prawda nie wszędzie, ale faktem jest, że można tam się poruszać o wiele szybciej niż w dużych aglomeracjach i ich obrzeżach - w sumie podobnie jak na autostradach.

Parker's Mood

Przykład Niemiec wskazuje, że są to argumenty chybione.

Wprost przeciwnie. Bo przeciez w Niemczech poza "kilkoma" przystosowanymi do tego autostradami też ograniczenia, a w mieście równie niskie. Właśnie ze wzlędów, o których ja pisałem.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

A co do Mini, to jak na tak mały samochód, jest tam nieprawdopodobna ilość miejsca, choć jak dla mnie, to nawet w Mercedesie klasy E jest za ciasno. Nie pałam już miłością do osobowych autek. Lubię przestrzeń, podobnie jak w audio zresztą '-). Ale faktem jest, że benzyna nie jest tutaj tak droga jak Europie, choć do Wenezueli jeszcze Stanom bardzo daleko '-)

 

Choć demokratyczni fachowcy w Socjalnois pracują nad tym...???

Parker's Mood

A co do Mini, to jak na tak mały samochód, jest tam nieprawdopodobna ilość miejsca...

Racja. Jak ustawię fotel na maksa w górę, to zostaje miejsca nad głową. A dzieciaki z tyłu luz mają, a ja się zmieszczę. Taki 207CC to przy Mini sardynki w puszce.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Przykład Niemiec wskazuje, że są to argumenty chybione.

Nie tylko, przez coś koło roku bodajże w stanie Montana było "prawnicze" zawieszenie wszelkich limitów na tamtejszych autostradach. Liczba wypadków spadła, a po przywróceniu ograniczeń wzrosła, jednak nikogo nie przekonało to do permanentnego zniesienia limitów.

...przez coś koło roku bodajże w stanie Montana było "prawnicze" zawieszenie wszelkich limitów na tamtejszych autostradach.

Widać mają dobre drogi, mały ruch i kumatych kierowców. Bez spełnienia tych trzech warunków eksperyment by się nie udał.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Bo przeciez w Niemczech poza "kilkoma" przystosowanymi do tego autostradami też ograniczenia,

Te "kilka" to dwie trzecie ogólnej długości wszystkich autostrad.

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

I jaki z tego wniosek? Ze skoro tylko 2/3, to pozostała 1/3 nie spełnia warunków, żeby jeździć na nich bez ograniczenia prędkości.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Przykład Niemiec wskazuje, że są to argumenty chybione.

 

A 85 m/h to chyba tylko w Teksasie.

Tylko na jednym 41 milowym odcinku. Jakiwś 95% autostrad międzystanowych ma ograniczenie 70 lub 75 mph

 

 

Widać mają dobre drogi, mały ruch i kumatych kierowców. Bez spełnienia tych trzech warunków eksperyment by się nie udał.

Przede wszystkim mają dobrze poinformowanych ubezpieczycieli.

 

Nie, mapka. Tabelka to kiedy są wierszyki i kolumienki (nie audio).

 

Nie ma znaczenia czy wklejasz tabelki, mapki czy też inne udowadniacze - to ten sam ruski cyrk.

Parker's Mood

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.