Skocz do zawartości
IGNORED

Wzmaki z regulacją treble/bas


Gość Gość

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, billy idol napisał:

tak

ma tyle filtrów ile pasm obsługuje

ale to jest korektor graficzny

korektor parametryczny ma jeden filtr

, używam takiego na co dzień

To, że używasz takiego z jednym filtrem to nie oznacza, że nie ma takich z kilkoma. A to, że graficzny to nie parametryczny to też wiadomo.

Teraz, Zwykły Drut napisał:

To, że używasz takiego z jednym filtrem to nie oznacza, że nie ma takich z kilkoma

nie ma

bo wtedy byłby grafocznym własnie

” jak sobie wygracie wybory to będziecie mogli przegłosować sobie co chcecie, a teraz my mamy większość, cisza……”

tak ma tyle filtrów ile pasm obsługuje

ale to jest korektor graficzny

korektor parametryczny ma jeden filtr

, używam takiego na co dzień

 

Nie nie. PArametryczny tez ma wiele pasm, a nazwa parametryczny pochdzi z tego, ze poszczegolne parametry kazdego z tych filtrow moga byc indywidualnie zdefiniowane

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W graficznym te parametry sa stale i nie moga byc zmienione

IMG_2028.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A ten to jaki będzie? ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Dajcie spokój.

Parametryczny to taki w którym można regulować 3 parametry: częstotliwość środkową, wzmocnienie (osłabienie) i szerokość pasma.

W graficznym można regulować tylko wzmocnienie/osłabienie. Częstotliwość dla każdego suwaka, gałki jest stała jako i szerokość pasma.

Parametryczny to zatem 3 gałki na jeden filtr. Ale może ich być wiele...

Graficzny to zazwyczaj 10 suwaków o częstotliwościach np.: 32Hz, 64Hz, 128Hz, 250Hz, 500Hz, 1k, 2k, 4k, 8k, 16k. Ponieważ ustawienie suwaków wskazuje przebieg wzmocnienia w paśmie dlatego nazywa się to graficznym...

Ale tu rozmawiamy o wzmacniaczach z regulacją w zakresie basów i sopranów. Coś jeszcze innego. Jeden z moich wzmacniaczy ma regulację na dole od (przełącznik) 200Hz lub 400Hz w dół oraz na górze od (przełącznik) 3kHz albo 6kHz w górę o +-10dB. Można to oczywiście wyłączyć. 

 

Przemak pokazał :

Od góry:

1. pasmowy górnoprzepusto-zaporowy. Zależnie od dB wzmocni albo osłabi. Bez regulacji szerokości pasma.

2. Parametryczny.

3. Parametryczny.

4. pasmowy dolnoprzepustowo-zaporowy. Zależnie od dB wzmocni albo osłabi. Bez regulacji szerokości pasma.

 

9 minut temu, Grzegorz7 napisał:

Dajcie spokój. (...)

Można to oczywiście wyłączyć. 

O właśnie! I to jest dobre podsumowanie - lepiej wszak móc coś wyłączyć, niż w ogóle nie móc włączyć ?

16 minut temu, Grzegorz7 napisał:

1. pasmowy górnoprzepusto-zaporowy. Zależnie od dB wzmocni albo osłabi. Bez regulacji szerokości pasma.

2. Parametryczny.

3. Parametryczny.

4. pasmowy dolnoprzepustowo-zaporowy. Zależnie od dB wzmocni albo osłabi. Bez regulacji szerokości pasma.

1 i 4 to są korektory półkowe, analogiczne czy wręcz takie same jak stosowane w domowym HIFI korektory james/baxandall. Mogą być przełączone w wierzchołkowe, ale to inna sprawa. Ten korektor w wersji pełnej posiada też filtry o których piszesz, ale tym powyżej żadnych przepustowo-zaporowych nie ma. 

nagrywamy.com

A słuchajcie, czy to oznacza, że topowy system Gryphona i topowy zestaw MBLa Extreme coś tam... to nie są audiofilskie sprzęty?,

bo przecież oba te systemy są wręcz naszpikowane regulacją DSP ???? i co na to kurna audiofile puryści regulacyjni...? ? 

1 minutę temu, przemak napisał:

...powyżej żadnych przepustowo-zaporowych nie ma. 

Zacznij czytać jakoś normalnie moje posty. 

Nazwałem sobie tak ze względu na skutek ich stosowania. Ty możesz sobie je nazwać filtrami Hopkinsa...

 

 

6 minut temu, m4tech napisał:

A słuchajcie, czy to oznacza, że topowy system Gryphona i topowy zestaw MBLa Extreme coś tam... to nie są audiofilskie sprzęty?,

bo przecież oba te systemy są wręcz naszpikowane regulacją DSP ???? i co na to kurna audiofile puryści regulacyjni...? ? 

Przecież tu nie chodzi o to co jest co... Ludzie wylewają tu swoje kompleksy...

44 minuty temu, billy idol napisał:

tak

ma tyle filtrów ile pasm obsługuje

ale to jest korektor graficzny

korektor parametryczny ma jeden filtr

, używam takiego na co dzień

Może być korektor parametryczny o więcej, jak jednym filtrze. Sam przed laty spotkalem się z takim o trzech filtrach obsługujących pasmo akustyczne podzielone na trzy zakresy- w każdym był filtr o przestawianej częstotliwości środkowej, nachyleniu ch-ki i głębokości korekcji, ale być może urządzenia z pojedynczymi filtrami są bardziej popularne.

1 minutę temu, Grzegorz7 napisał:

Zacznij czytać jakoś normalnie moje posty. 

Nazwałem sobie tak ze względu na skutek ich stosowania. Ty możesz sobie je nazwać filtrami Hopkinsa...

 

 

To pisz posty normalnie a nie niezgodnie z faktami. Sprostowałem ewidentny błąd. Filtr dolnoprzepustowy to jest konkretna rzecz i oczywiście możesz sobie nazywać korektor półkowy filtrem dolnoprzepustowym (nie wiem, dla mnie skutek stosowania jest drastycznie odmienny), ale nie licz na zrozumienie ani akceptację. 

nagrywamy.com

W dniu 6.03.2020 o 18:19, xajas napisał:

...skorygowanie brzmienia twojego systemu - przyblizenie do brzmienia takiego jak u realizatora.

Mam jakieś 300płyt - którego realizatora masz na myśli? 

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

A słuchajcie, czy to oznacza, że topowy system Gryphona i topowy zestaw MBLa Extreme coś tam... to nie są audiofilskie sprzęty?,
bo przecież oba te systemy są wręcz naszpikowane regulacją DSP i co na to kurna audiofile puryści regulacyjni...?  

Tutaj kazdy chlopek roztropek moze twierdzic, ze jego pudeleczka po butach sa tak perfekcyjnie zgrane i brzmia tak „referencyjnie“, ze nie wymagaja rzadnej korekcji
9 minut temu, przemak napisał:

To pisz posty normalnie a nie niezgodnie z faktami. Sprostowałem ewidentny błąd. Filtr dolnoprzepustowy to jest konkretna rzecz i oczywiście możesz sobie nazywać korektor półkowy filtrem dolnoprzepustowym (nie wiem, dla mnie skutek stosowania jest drastycznie odmienny), ale nie licz na zrozumienie ani akceptację. 

Korektor półkowy to zaś żadna konkretna rzecz tylko nazwa od efektu jaki daje taki korektor.

 

6 minut temu, Grzegorz7 napisał:

Korektor półkowy to zaś żadna konkretna rzecz tylko nazwa od efektu jaki daje taki korektor.

 

Jasne. Bądźmy poważni. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

28 minut temu, Grzegorz7 napisał:

Poczytaj trochę o teorii filtrów.

 

Pudło. Po pierwsze trochę wiem, po drugie to nie na temat. Temat jest o korekcji. Do tego służą korektory, zwane equalizerami. Elementy korektora mają swoje nazwy i bez względu na to, w jaki sposób są realizowane, to korektor może mieć np. filtry wierzchołkowe ale także właśnie górno- i dolnoprzepustowe i półkowe. I zdecydowanie nie jest to to samo, jak twierdzisz (i wiem, że wiesz ale wycofać się z ewidentnej bzdury nie chcesz). Prawie 50 lat temu Meluzyna miała oba, był czas przywyknąć. 

W ogóle od tego by trzeba zacząć, że są przede wszystkim półkowe i wierzchołkowe, uzupełnione przez dolno i gornoprzepustowe, a nie że graficzne i parametryczne, wszystkie z nich mogą być parametryczne. Bo taki pokazywany mac z gałkami to ma korektor graficzny? ?

nagrywamy.com

W dniu 6.03.2020 o 20:34, Grzegorz7 napisał:

Koncerty organowe

Adaptacja jak ch.j, pogłos,... Ale czy nie to stanowi o tej muzyce... albo takie chóry kościelne..

trafiliśmy na festiwal orkiestr dętych...  a ulice bez adaptacji....

W domowych warunkach (przy odtwarzaniu nagrań) wg mnie na słuchawkach stworzysz jako model tego, co w realu.

Gatunek muzyki i głośność ma wpływ na to, jak optymalizuję proporcje pasm. 

( Może czasowo ?) ( Jakoś inaczej ?)

W dniu 7.03.2020 o 13:20, lete napisał:

pomiary niczego sensownego nie wnoszą - poza  przekonaniem, że skoro  pomiar dobry, to znaczy... że

lepiej się nie da, więc trzeba odpuścić 

I wtedy przestaje szukać, tylko słucha tego, co nie gra ? Nie wierzę.

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Uzupełniam, bo niezrozumiałe powyższe akapity:

1 ....najprościej

2 ... robię to przez mniejsze wzmocnienie na konwerterze/przedwzmacniaczu, większe na wzmacniaczu zintegrowanym

(wtedy subiektywnie ciekawiej)

3 ...się

Pospiesznie pisane i niestarannie, sorry.

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

7 minut temu, xetras napisał:

2 ... robię to przez mniejsze wzmocnienie na konwerterze/przedwzmacniaczu, większe na wzmacniaczu zintegrowanym

(wtedy subiektywnie ciekawiej)

To jest kontraproduktywne.

Patrz "Gain Concept" ->  celem powinno byc wejscie z wysokim poziomem sygnalu do wzmacniacza i stosowanie niskiego poziomu wzmocnienia na koncowce/wzmacniaczu zintegrowanym (gain). W ten sposob optymalizujesz relacje S/N -> przez nizszy gain masz nizszy Noise 

15 godzin temu, Grzegorz7 napisał:

Tu na Forum jestem bojownikiem o OZ ?

A czymże innym jak nie korekcją jest BR?

W OZ też się można doszukać korekcji, duży skok na charakterystyce impedancji, jeden, ale wyższy niż dwa w BR i do tego wysoko położony we współpracy z rezystancjami znajdującymi się w ramach zwrotnicy i kabli połączeniowych pomiędzy głośnikiem i wzmacniaczem też powodują zaburzenia przebiegu charakterystyki wypadkowej kolumny. Do tego jeżeli chcemy wyrównać charakterystykę konstrukcji OZ od dołu żeby konkurowała z BR to w zwrotnicy też trzeba wprowadzić elementy dające korekcję. Strasznie idealizujesz tą OZ, nie jestem pewny czy słusznie, ale w końcu każdy słucha tego czego chce. Dobrze że chociaż systemów aktywnych nie krytykujesz tak jak niektórzy hobbyści DIY ;-). 

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

6 minut temu, Lech36 napisał:

W OZ też się można doszukać korekcji

I br i oz to filtr górnoprzepustowy, tylko o innym nachyleniu. Wyższy rząd br oznacza większe przesunięcie fazy, czyli większe opóźnienie grupowe. To jest słyszalne. Coś za coś. 

nagrywamy.com

Spojrzmy na to praktycznie

 

W dzisiejszych czasach:

-  moc nic nie kosztuje i jest nieograniczona -> Class D

- DSP nic nie kosztuje

Dzieki temu masz optymalne warunki na skorygowaanie malej wady obudow zamknietych -> wszesniejszego ale lagodnego spadku pasma w dolnym zakresie.

W dawnych czasach zarowno  moc (lampa/tranzystor) jak i DSP (brak techniki cyfrowej) byly niedostepne/ograniczone albo skomplikowane, wiec korzystnym wyjsciem/rozwiazaniem bylo uzycie BR, ktory odpowiednio dostrojony pomagal rozciagnac/wyrownac pasmo w dolnych rejestrach 

 

Czyli tak jak Przemak pisze: "cos za cos"

Korekcja dsp to nadal korekcja, że wszystkimi wadami typu faza czyli opóźnienia. Fir w sumie niewiele zmienia, bo pojawiają się kolejne problemy, to taka nowa puszka pandory. 

nagrywamy.com

5 minut temu, przemak napisał:

To jest słyszalne.

W jakim sensie jest słyszalne? Czy mając dwie konstrukcje, jedną BR a drugą OZ, ale tak zestrojone że wypadkowa promieniowania (SPL) od np. 100 Hz w dół będzie identyczna dla obu to będziesz słyszał różnicę pomiędzy nimi? Oczywiście mówimy to o maksymalnie prawidłowej konstrukcji wylotu BR, bez ostrych krawędzi i najlepiej nie na przedniej ściance kolumny. To że z reguły głośnik umieszczony w OZ będzie miał większy spadek na np. 30 Hz od tego samego głośnika umieszczonego w BR to wiadomo i to rzeczywiście jest słyszalne.  

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

3 minuty temu, lete napisał:

Żadnego kręcenia gałami! Nie zgadzam się. Protestuję!

Ja nie kręcę, używam "gał" w celach badawczych ;-). Po zbadaniu problemu z reguły wracam do neutrum.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Godzinę temu, xajas napisał:

Patrz "Gain Concept" -> 

celem powinno byc wejscie z wysokim poziomem sygnalu do wzmacniacza i stosowanie niskiego poziomu wzmocnienia na koncowce/wzmacniaczu zintegrowanym (gain). W ten sposob optymalizujesz relacje S/N -> przez nizszy gain masz nizszy Noise 

Poczytam, o co chodzi. Dzięki.

Kiedy tak ustawiam gałkę na integrze z małym tłumieniem względem nominalnej mocy- wtedy głośniki mam bardziej rozbujane. Tak to odbieram. Możliwe że S/N jest mniejszy - płytszy, ale przy ulubionym poziomie głośności wtedy więcej się dzieje dźwiękowo.

 

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Godzinę temu, Lech36 napisał:

W jakim sensie jest słyszalne? Czy mając dwie konstrukcje, jedną BR a drugą OZ, ale tak zestrojone że wypadkowa promieniowania (SPL) od np. 100 Hz w dół będzie identyczna dla obu to będziesz słyszał różnicę pomiędzy nimi? Oczywiście mówimy to o maksymalnie prawidłowej konstrukcji wylotu BR, bez ostrych krawędzi i najlepiej nie na przedniej ściance kolumny. To że z reguły głośnik umieszczony w OZ będzie miał większy spadek na np. 30 Hz od tego samego głośnika umieszczonego w BR to wiadomo i to rzeczywiście jest słyszalne.  

Trudne pytanie. W sumie - tak. Sądzę, że słyszę różnice. Zauważ, że postawiłeś trudne warunki, tak samo grające br i oz będą się istotnie różnić rozmiarami głośników i obudów, to raz. Ale różnice w dole imo są słyszalne. Wymaga to oczywiście odpowiednich warunków, jak ktoś ma pogłos rzędu pół sekundy i rezonanse, to opóźnień rzędu 20-30ms nie usłyszy, to jasne. Może też trzeba grać na instrumencie. W czasie grania słychać bardzo, jak się to usłyszy, to potem już zostaje. 

nagrywamy.com

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.