Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  392 członków

Audio Physic Klub
IGNORED

Fan-Club Audio Physic


Rekomendowane odpowiedzi

Jacchusia, juz nie kompromituj sie prosze.

Może jaśniej? Bo piszesz tek enigmatycznie i ogólnikowo, że nie wiem czy ty sam wiesz o co ci chodzi.

P.S

Również potrafię:

kopaczmopa, nie wydurniaj się bracie.

„Jeśli nie masz co robić, nie rób tego w moim towarzystwie”

  • 1 miesiąc później...

Trafiła mi się okazja posłuchać moich Tempo w innym pomieszczeniu. Pokój około 18m2

Kolumny mocno dosunięte od tylnej ściany bo odległość od bazy była za duża. Do ścian bocznych miały relatywnie blisko około 50cm.

Wzmacniacz taki jak mój Copland CSA28 i w roli odtwarzacza tanie Bluray. Kable głośnikowe i interkonekt Van Der Hul.

Porównanie odbyło się do Sparków 1. Nie wiem czy to kwestia pomieszczenia czy kabli, które dociążają dźwięk.

Efekt był taki, że Sparki mocno podbijały zakres basu i niskiej średnicy, dźwięk w tym zakresie był ciężki i zhomogenizowany.

Góra pasma również uspokojona nawet za bardzo. Pomyślałem więc, że przesiadka na Tempo 3i będzie bolesna bo kolumny większe o większej powierzchni przetworników, nie wiem jaki jest podział przetwarzanych częstotliwości w stosunku do Tempo 2, które maja zbliżony gabaryt ale tylko jeden przetwornik nisko-średnio tonowy, a tu są dwa.

Kolumny zagrały zupełnie inną sygnaturą brzmienia, pojawiło się dużo więcej przestrzeni i rozdzielczości w dźwięku. Bas to jest bas bez podbijania niskiej średnicy ładnie rozciągnięty nie brakuje jego masy, a nie jest przepakowany i dudniący.

Przy perkusji słychać szybkie zwarte uderzenia w membrany bębnów, nawet szybkie pasaże są świetnie czytelne nie zlewają się. Bardzo rasowo to wypada jak na dużo droższych kolumnach z trochę mniejszą masą ale nic na zasadzie monitorowego basu czy furkoczacych basrefleksów.

Kolumny zniknęły z pomieszczenia, scena co prawda nie wyszła poza nie jak to się czasem zdarzało u mnie w domu ale i tak stereofonia była doskonała pojawiło się budowanie planów w głąb.

Sparki przy nich graja do przodu i za bardzo próbują udawać duże kolumny, moim zdaniem to jest błąd i w taki porównaniu słychać różnice kilku klas.

Sam byłem zaskoczony tym jak te kolumny grają. Góra pasma szybka rozdzielcza i perlista bez natarczywości. Dla mnie bajka aż mnie korci by je zatrzymać i nie sprzedawać do momentu aż skończę zabiegi z moimi Elektro Voisami.

Mało widziałem na tym forum informacji o tych kolumnach ale powiem tak, ... Tempo 3i to jest chyba niedoceniany model.

Okazuje się, że przy mało audiofilskim ustawieniu potrafią zadziwić swoim brzmieniem ale muszą być podpięte do dobrego wzmacniacza. Copland to jest bardzo udany partner dla nich, który bije na głowę Roksan Kandy K2, słuchałem takiego połączenia i dlatego poprzedni właściciel je sprzedał. Do tego dobrać okablowanie w tym wypadku Van Der Hul, którego nie lubię, sprawdził się doskonale.

Czy może być lepiej, można by chcieć bardziej nasyconej średnicy ale właśnie taka mam w EV, a brakuje mi kilku cech Tempo, gdyby nie to że naprawdę nie mam w domu miejsca na trzymanie jeszcze jednej pary kolumn to bym się z nimi nie starał rozstać.

  • 2 tygodnie później...

Witam, cały czas szukam odpowiednich kolumn do mojego zestawu i nie sposób ominąć AP. W dźwięku chodzi mi o potęgę ale nie w rozumieniu wszechobecnego, rozlanego basu, raczej myślę o rozmachu, dynamicę i kiedy trzeba niiisko schodzącym basie. Druga bardzo ważna sprawa to przestrzeń i namacalne źródła. W głównej mierze słucham bluesa trochę miłego jazzu i klasyki rocka, więc w większości gitary,organy Hammonda, ale też skrzypce,trąbki i wokal muszą być na odpowiednim poziomie.

Ogarnąłem po krótce cały klub i wyciągnąłem wnioski że wpisało by się w oczekiwania(choć trochę ciasno u mnie) Virgo2 lub Avanti2. Ta ciasnota to 16 m2. (4,6x3,6) kolumny stoją na dłuższej,tylnej ścianie odsunięte o 100cm.baza to ok.250cm. kolumny mają po bokach ok. metra do ściany a 230cm do odsłuchu,ścianę za głową mam ok.30cm. Czytałem i wyczytałem że to dobre ustawienie dla AP. Piecyk, który miałby to napędzić to 2x100watt lampa na KT120. Myślę o rynku wtórnym i kwocie do 10 tyś. podoba mi się Avanti2 podobno ta wersja z jednym głośnikiem na froncie może spokojnie operować w mniejszych pomieszczeniach.Nie wiem z czego jest ta membrana w średnitonówce ale jeśli to jakiś stop metaliczny to fajnie bo miałem kiedyś klipsche i bardzo mi się podobał dźwięk gitary z takiego przetwornika (bardzo realistyczny).Wyraźcie pogląd jako praktycy na moje założenia lub podsuńcie jakąś fajną alternatywę.

Dzięki.

Myślę o rynku wtórnym i kwocie do 10 tyś. podoba mi się Avanti2 podobno ta wersja z jednym głośnikiem na froncie może spokojnie operować w mniejszych pomieszczeniach

Nie potwierdzę tego akurat... Miałem akurat TE Avanti i co nieco o nich powiedzieć mogę. Super kolumny i nie sprzedałbym szybko gdyby nie sytuacja w życiu.... Jest jednak haczyk - nie wiem czy te 100W będzie wystarczające - tu bardziej o wydajność chodzi niż o moc.. Z drugiej strony bez przemyślenia kwestii akustyki - odbić, tłumienia itd - nie uzyskasz nawet 30% tego co potrafią.. Idealne dla Avanti są pomieszczenia powyżej 30m - wówczas scena jest poprawna dopiero. U siebie osiągnąłem sporo, ale da się więcej. Walczyłem sporo z akustyką pod te kolumny ( a wcześniej pod Avanti I mk2 ) . Polecam - ale warto mieć na względzie powyższe.

To nie są łatwe kolumny ( jak chociażby Tempo czy Sparki ).

Do 16m aby uzyskać dobrą scenę obstawiałbym na dobre monitory mimo wszystko.

Edytowane przez Different

nie wiem czy te 100W będzie wystarczające - tu bardziej o wydajność chodzi niż o moc..

Myślę że prądu wystarczy (odzielne trafo na każdy kanał,takie dual mono).

Miałem już duże kolumny w tym pomieszczeniu,ale jednak za duże lecz scena i przestrzeń była,jedynie basu było zbyt wiele a były to Dali Grand, zmieniłem na takie do "tego metrażu" i z wielkości dźwięku zrobiła się lipa. Myślę że Avanti są takim czymś między tymi dwoma, bo mniejsze(18cm) woofery niż w grandach(22cm) i w obudowie zamkniętej. Mam wielką nadzieję że wreszcie będę zadowolony a skoro wzmak wysterował Dali to z Avanti tym bardziej powinien dać radę.Pewnie że w większym pomieszczeniu zagrają jeszcze lepiej ale ściany nie przesunę a z małych paczek potęgi ni jak się nie osiągnie..

Edytowane przez Kazuki

Mam wielką nadzieję że wreszcie będę zadowolony a skoro wzmak wysterował Dali to z Avanti tym bardziej powinien dać radę.Pewnie że w większym pomieszczeniu zagrają jeszcze lepiej ale ściany nie przesunę a z małych paczek potęgi ni jak się nie osiągnie

Byłbym ostrożny w takich wnioskach. Słuchałem ich naprawdę w wielu ustawieniach w swoim pokoju ( zerknij na mój wątek o poszukiwaniu sceny ) w okolicach 20m. Słuchałem ich z różną elektroniką.

Są świetne! Ale nie są łatwe... Te dwie 18ki to nie są byle jakie głośniki tylko SEAS-y, które lubią prąd - podobnie jak cała konstrukcja.

Nie chcę Cię zniechęcić bo wrócę za jakiś czas do Avanti ( II lub III, a może i I ), ale ostrzegam przed wymaganiami jakie stawia ta konstrukcja. Moim zdaniem Dali Grand to zabawki przy Avanti ( pod wieloma względami ).

Moim zdaniem Dali Grand to zabawki przy Avanti ( pod wieloma względami ).

O to odważne stwierdzenie, jeśli kupię Avanti wtedy się odniosę do tego bardziej a raczej z czasem kupię bo korci mnie niesamowicie. Na pewno się nie sparzę bo takie kolumny bez problemu odsprzedam.Ajeśli nie wypali to czego szukać? Odnośnie Virgo2 będzie jeszcze gorszym pomysłem?..

Odnośnie Virgo2 będzie jeszcze gorszym pomysłem?..

Virgo 2 są skromniejsze i to może być ich atut... Potrzebują mniej - wszystkiego...

Avanti I potrzebowały elektrowni, a Avanti II delikatniej, ale i tak wymagająco... Pod względem akustyki obie potrzebują trochę rozpraszania i tłumienia - a na pewno sensownego rozkładu rezonansów pomieszczenia ( boczne głośniki na dole kolumn ) w kontekście danych kolumn. Ustawienie na dłuższej ścianie wycinało bas niższy i uderzenie...

Ustawienie na dłuższej ścianie wycinało bas niższy i uderzenie...

ale zyskiwała przestrzeń i konturowość..tak przerabiałem to wszystko..nie jestem z "pierwszej łapanki" pytam Was o AP bo nie miałem nigsy doświadczenia z tymi paczkami..O Dali mogę powiedzieć więcej, o klipsch-ach dawnej produkcji, o studio 16hz. Dali tak jak AP do jakiegoś czasu to inna bajka, klipsch cornwall... gdybym miał salon to już niczego bym nie szukał..

16 metrów kwadratowych to dobra przestrzeń dla Tempo 6, w zasadzie idealny metraż dla nich. Do tego łatwo je napędzić piecykiem lampowym o mocy 100W na KT120. Pachnie mi to Cronusem Magnum, który w zestawieniu z Tempo 6 jest idealny. Jestem mega zadowolony z takiego połączenia i wyleczyłem się z potrzeby zmieniania sprzętu. Virgo i Avanti to jednak paczki potrzebujące więcej powietrza. Jak wiem, że Tempo 6 wyglądają na małe, ale prawda jest taka, że w 16 metrach zrobią burzę, bo mają potencjał do 25 metrów. Avanti i Virgo się uduszą lub będą wymagały zabiegów kastrujących ich potencjał. Warto jednak sprawdzić samemu.

Pachnie mi to Cronusem Magnum, który w zestawieniu z Tempo 6 jest idealny. Jestem mega zadowolony z takiego połączenia i wyleczyłem się z potrzeby zmieniania sprzętu.

 

Popatrz, popatrz - mam dokładnie tak samo. ;)

Do tego wymieniłem źródło i teraz zostało mi tylko słuchanie muzyki.

Żadnych zmian*. Jakie to nudne.... ;-b

 

Pozdr.

 

 

*w przyszłości jakiś fajny transport plików po I2S

"To co teraz, ha?"

Popatrz, popatrz - mam dokładnie tak samo. ;)

Do tego wymieniłem źródło i teraz zostało mi tylko słuchanie muzyki.

Żadnych zmian*. Jakie to nudne.... ;-b

 

Pozdr.

 

 

*w przyszłości jakiś fajny transport plików po I2S

 

Bo to naprawdę udane połączenie jest, czuję absolutny spokój, od czasu gdy sparowałem Cronusa z Tempo 6 i trwa to już tak 3 lata. Od tego czasu dałem spokój poszukiwaniom, bo gdzieś mam świadomość, że gdybym chciał jakoś znacząco lepiej, musiałbym znacznie... znacznie głębiej sięgnąć do kieszeni. Udane sparowanie daje więcej niż kupowanie dwóch drogich, acz przypadkowych elementów, które pomimo swojej zaawansowanej ceny, często nie tworzą udanych konstelacji. Do tego odpowiedni pokój z poprawną akustykę i można zacząć cieszyć się muzyką. Choć niektórym same poszukiwania i wieczne zmienianie sprzętu dają więcej frajdy, niż słuchanie muzyki. Tyle, że na tą chorobę leku już nie ma.

Mało widziałem na tym forum informacji o tych kolumnach ale powiem tak, ... Tempo 3i to jest chyba niedoceniany model.

Okazuje się, że przy mało audiofilskim ustawieniu potrafią zadziwić swoim brzmieniem ale muszą być podpięte do dobrego wzmacniacza.

Piterski , zgadzam się z Twoja oceną. Mam co prawda Tempo 3, z dwoma takimi samymi przetwornikami średnio-niskotonowymi i być może nieco się różnią od wersji 3i. Miałem jakiś czas temu ochotę na pozbycie się ich, ale oddałem je jednak w dobre ręce na przegląd stanu kondensatorów, lutów w zwrotnicach , bo już swoje lata mają. Po obejrzeniu zwrotnicy zdecydowałem się na ich lekką reanimację - dostały kondensatory Mundorfa , okablowanie wewnętrzne pozostawiliśmy , mają fabrycznie kable WireWorlda. Na koniec dołożyłem nieco grosza na wymianę terminali, bo te seryjne to strasznie kaleczyły mi miedziane widełki , były mało użyteczne. Stanęło na terminalach Supry Boxcon , a te świetnie się wpasowały, a i cena niewygórowana za taką jakość wykonania.

Efekt - Tempo 3 nic nie tracąc ze swoich cech uzyskały większe wypełnienie w średnim i niskim zakresie, a góra po ułożeniu się Mundorfa Supreme jest naprawdę wyśmienita.

Zgadzam się też w kwestii wzmacniacza, aktualnie mam je podłączone do Abrahamsena v 2.0 UP, i ten w moich warunkach świetnie sobie z nimi radzi. Może moc nie jest oszałamiająca, bo to 140 W dla 4 Omów. Jednak z trafem 1000 VA i taką baterią kondensatorów nie widzę ewidentnych ograniczeń.

W przyszłym tygodniu chcę jeszcze podłączyć do systemu hybrydę LAR IA 120 H w nowym wykonaniu. Sam jestem ciekawy co z tego wyniknie ...

Hej, a czy Ktoś z Was podłączał do AP wzmacniacz Unison Research unico 100 ? Jakieś doświadczenia z tym sprżetem ?

Mam na myśli konkretnie AP Virgo V. Szukam wzmacniacza do nich i mając poprzednio ECI3 szukam czegoś właśnie mocnego, co zawładnie głośnikami.

  • 3 tygodnie później...

Ja byłem. Specjalnie przysiadłem w pokoju AP. Nie było to wg mnie sound z czołówki tegorcznego AVS

To co zapamiętałem to brak tzw zszycia pasm. Szczególnie bas wydawał się jakimś odbębnym bytem :(

Ogólnie nie byłem szczesliwy słuchają tego systemu.

Ja byłem. Specjalnie przysiadłem w pokoju AP. Nie było to wg mnie sound z czołówki tegorcznego AVS

To co zapamiętałem to brak tzw zszycia pasm. Szczególnie bas wydawał się jakimś odbębnym bytem :(

Ogólnie nie byłem szczesliwy słuchają tego systemu.

 

.....może to wina primare...? albo sama konstrukcja ..... hmm ciekawe jak by to zagrało z końcówkami np mcintosh....?

w tych głośnikach basowiec jest jakoś schowany, może tutaj coś jest nie do końca ok

nie wiem jak z mcintosh, ale co do tej marki to zestaw z Rockportami był chyba największym zawodem na AVS.

miałem podobne jak Ty odczucia... juz zdecydowanie i w ciemno stawiam że Thiel 3.7 - którego wycofali ze sprzedaży - z makami to z pewnością zagrałby zdecydowanie lepiej...

 

marża marża i jeszcze raz marża....:) z dobrowolnych datków sklepy nie żyją ale mogli chociaż zlecić dobranie odpowiedniego toru komuś kto ma słuch:)

 

miałem podobne jak Ty odczucia... juz zdecydowanie i w ciemno stawiam że Thiel 3.7 - którego wycofali ze sprzedaży - z makami to z pewnością zagrałby zdecydowanie lepiej...

 

marża marża i jeszcze raz marża....:) z dobrowolnych datków sklepy nie żyją ale mogli chociaż zlecić dobranie odpowiednich głośników komuś kto ma słuch:)

  • 2 tygodnie później...

Witam.

 

Rozważam kupno Audio Physic . Czy możecie nakreslić jakie różnice w dźwięku są między tempo 6, a tempo 25.

Podobno góra fajniejsza w 25 za sprawą lepszego twetera , ale mi się bardziej rozchodzi o muzykalnosc. Które są bardziej muzykalne ?

Witam.

 

Rozważam kupno Audio Physic . Czy możecie nakreslić jakie różnice w dźwięku są między tempo 6, a tempo 25.

Podobno góra fajniejsza w 25 za sprawą lepszego twetera , ale mi się bardziej rozchodzi o muzykalnosc. Które są bardziej muzykalne ?

Radzę Ci posłuchać przed zakupem - seria 25 jest bardzo...specyficzna. Miałem Sitary 25 i były bardzo muzykalne ale w niektórych systemach mogły wydawać się jak za kocem.

Miałem Sitary 25 i były bardzo muzykalne ale w niektórych systemach mogły wydawać się jak za kocem.

Systemy jak systemy, wiele realizacji, zwłaszcza tych mało doświetlonych w górze pasma brzmi właśnie jak za kocem. Ogólnie spierdolona góra jak dla mnie. Stara seria to zupełnie inna bajka. Przejrzyste, zdrowe brzmienie.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.