Skocz do zawartości
IGNORED

Amplituner 9.2 ATMOS - jaki?


kivlov

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę nie marnuj swojego i mojego czasu....

Wracając do tematu,

Czy ktoś miał porównanie samego pre z Marantaz'a model 6xxx vs 7xxx?

Teraz, STELVIO napisał:

Jaki się nagle zrobił wysyp wzmacniaczy Denona na Olx. Cały czas to obserwuję i wcześniej tyle tego nie było. Od 1500r po pma 1520.

Często są rzuty tych wzmacniaczy tak samo jak Marantz PM66SE KI itp.... Dlatego warto szukać okazji. Ja zawsze szukałem wzmacniacza Pass'a i przez rok nie było żadnego, a nagle był wysyp, a później znowu cisza.

 

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

@kivlov Dopiero teraz przyjrzałem się jakie ty masz kolumny . No i o czym mowa , przecież nie ma takiego amplitunera ,który by je zadowalająco napędził . Ty tego Marantza możesz potraktować tylko jako preamp . Potwierdziły się moje wcześniejsze wywody , a wątek powinien mieć tytuł  9.2 - Jak wykarmić dwa smoki i siedmiu przerośniętych krasnoludków ?

1 godzinę temu, kivlov napisał:

Proszę nie marnuj swojego i mojego czasu....

Wracając do tematu,

Czy ktoś miał porównanie samego pre z Marantaz'a model 6xxx vs 7xxx?

Często są rzuty tych wzmacniaczy tak samo jak Marantz PM66SE KI itp.... Dlatego warto szukać okazji. Ja zawsze szukałem wzmacniacza Pass'a i przez rok nie było żadnego, a nagle był wysyp, a później znowu cisza.

 

Mialem avr 6009 i avr7010.  Ale mialem to w salonie, duze poglosy i glosniki tez nie najlepszych lotow jamo s608. 

 

Wtedy roznicy nie uslyszalem. 

@Lolo2 Szkoda, ze nie możesz nic napisać.

@Warm Hoxton Tu zaczyna się zabawa, jak masz sprzęt słaby to i nic nie słyszysz (różnice), jak już wchodzisz na pewny poziom to jednak zaczynasz rozumieć, że Twoje poprzednie spojrzenie na ten temat było Ci obce i żyłeś w błędnym przekonaniu, że tylko moc jest najważniejsza.

Ps. moje kolumny spokojnie zasila wzmacniacz lampowy o mocy 36 WATÓW

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

30 minut temu, Warm Hoxton napisał:

Dopiero teraz przyjrzałem się jakie ty masz kolumny . No i o czym mowa , przecież nie ma takiego amplitunera ,który by je zadowalająco napędził

Trochę racji w tym jest.Miałem ten sam problem z napędzeniem frontów bo moje kolosy kładły każdy ampli.Po dołożeniu końcówki na same fronty gra to o niebo lepiej ale to za sprawą wydajniejszego zasilania i teraz głośniki mogą pracować tak jak je zaprojektowano.Co do reszty głośników to tez zasilanie potrzebne nawet jak są tylko efektowe wszystko zależy jakich głośników używamy i na jakim poziomie dbi mają grac.Miałem wcześniej CA 650R z wydajnym zasilaniem i grało to swietnie przestrzennie od wczoraj testuje RZ830 i czuć różnice na niekorzyść Onkyo i zastanawiam się nad dołożeniem końcówek na resztę,ale nie wiem czy onkyo gra o tyle gorzej w kinie od CA czy jest mało wydajny prądowo.Wszyscy chwalą RZ za kino a jak  na razie to dla mnie du.. nie urywa.Dziś będę dalej walczył z ustawieniami możne coś wycisnę z niego co mnie usatysfakcjonuje.Jak nie to będę miał na sprzedaż pół roczny RZ830:)

To niskie tony bass zabierają najwięcej mocy z amplitunera, regulując odpowiednio zwrotnicę odcięcia dla poszczególnych głośników odciążamy go, ponieważ subwoffer posiada własnym wzmacniaczem.

"

Laboratorium Denon AVC-X8500H

Najlepsze wyniki (przede wszystkim najniższe THD+N) uzyskałem korzystając z wejścia wielokanałowego oraz trybu Pure Direct, cały komplet przedstawionych pomiarów dotyczy więc takiej konfiguracji.

Denon zwykł (w przypadku urządzeń A/V) dość nietypowo określać moc wyjściową, podstawowa wartość dla każdej z końcówek wynosi 210 W przy trochę nietypowym obciążeniu - 6 Ω. Wnikając dokładniej w specyfikację, natrafiłem na informację o mocy przy 8 Ω - 150 W przy dwóch kanałach wysterowanych jednocześnie. W naszym laboratorium AVC-X8500H uzyskał w jednym kanale 200 W oraz 2 x 171 W (przy 8 Ω); przy pięciu kanałach (wysterowanych jednocześnie) mamy świetne 5 x 136 W, a przy dziewięciu - 9 x 77 W.

Denon od jakiegoś już czasu dopuszcza w swoich amplitunerach A/V użycie obciążeń 4-omowych, do czego (ofi cjalnie) należy uruchomić specjalny tryb z menu. Podobnie zorganizowano to w tym przypadku, wraz z podobnymi wynikami - widać bardzo ostrożne podejście konstruktorów do takiej sytuacji, stąd zaledwie 89 W (w jednym kanale), 2 x 89 W, a dalej 5 x 75 W oraz 9 x 64 W. Przy takim arsenale różnorodnych obwodów trudno zapanować nad wewnętrznymi interferencjami, stąd poziom szumów jest nie najniższy (S/N wynosi 80 dB), ale dynamice udaje się dotrzeć do 103 dB.

Charakterystyka przenoszenia (rys.1) nie zdradza ingerencji układów cyfrowych (tryb Pure Direct), już od 10 Hz jest idealnie, a spadek -3 dB na drugim skraju mierzonego pasma notujemy przy 90 kHz dla 8  i 80 kHz dla 4 Ω. AVC-X8500H znakomicie panuje nad zniekształceniami harmonicznymi (rys. 2), najsilniejsza jest trzecia, ale i ona zaledwie ociera się o bezpieczny poziom -90 dB."

 

Jak widać do 5.1 to super wariat, ale później już sobie nie radzi, albo przy 4 Ohmach również.

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Przy takim koszcie to już lepiej bawić się innymi sprzętami zapewne. W kinie. Ten x6500h to chyba max co można wziąć. Ale tego też nie jestem pewien. Chyba tak jak było mówione wcześniej lepiej średni ampli i wspomóc się jakąś końcówką.

Są różne sprzęty. Niektórzy w stereo wolą mieć mega drogi wzmacniacz zintegrowany, a niektórzy dzielony system na monoblokach. Ja tak samo zaczynałem od Integry, później pre i końcówka mocy, a teraz PRE i monobloki.

Tak samo jest w kinie domowym. Nie wszyscy mają ochotę miejsce i czas na dostrajanie systemu.

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Gość

(Konto usunięte)
Godzinę temu, kivlov napisał:

@Lolo2 Szkoda, ze nie możesz nic napisać.

@Warm Hoxton Tu zaczyna się zabawa, jak masz sprzęt słaby to i nic nie słyszysz (różnice), jak już wchodzisz na pewny poziom to jednak zaczynasz rozumieć, że Twoje poprzednie spojrzenie na ten temat było Ci obce i żyłeś w błędnym przekonaniu, że tylko moc jest najważniejsza.

Ps. moje kolumny spokojnie zasila wzmacniacz lampowy o mocy 36 WATÓW

A nie pomyślałeś by je sprzedać i kupić coś chociażby na 18 -kach od scan speka?

@paul klacska do mnie to pytanie? Bo nie bardzo rozumiem?

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Nie wiem skąd wziąłeś te informacje, ale mam 18cm revelatory od Scan Speak.

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Nie ma 20cm, sa jak już 22cm lub 26cm

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

4 godziny temu, kivlov napisał:

żyłeś w błędnym przekonaniu, że tylko moc jest najważniejsza

Nieśmiało zapytam , niby to ja plotę bzdury ?

Tak czy inaczej najfajniejsze jest to , że chłopaki z Aurorami , Celanami i RPekami , nabrali wiary , iż dopałka zrobi w ich systemie porządek jak u Ciebie . Niezłe placebo . Niektórzy już są zachwyceni .

A ten Marantz 6010 to na przeczekanie do czasu gdy pojawi się procek Mcintosha w okazyjnej cenie ? No i czy próbowałeś pre z Marantza + lampa jako końcówka ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nic trudnego poszukać ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Decyzja podjęta końcówka mocy 7 - kanałowa Nad M25 zostaje u mnie na stałe - kapitalnie spisuje się w kinie.

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

W dniu 8.11.2019 o 10:52, hank napisał:

Panowie na jakiej szerokości  zawiesić atmosy?

Na wysokości kolan to wiem a szerokość jak tylne efektowe przy systemie 7.1 czy wężej?

To może ja napiszę w bardziej zrozumiały sposób .

Odległość między głośnikami Atmos powinna wynosić od 0,5 do 0,7 odległości pomiędzy głośnikami Ls i Rs . To jest najważniejsze . Natomiast odległość od słuchacza ( przód lub tył ) zależy od odległości uszów słuchacza do sufitu . Także stwierdzenie " na lini kolan i w lini frontowych jest delikatnie mówiąc nieprecyzyjne .

Proszę czytać a nie tylko oglądać komiksy .

Gość

(Konto usunięte)

@RAF77 jak masz poustawiane kolumny w Kinie? Fronty i centralny jako Full Band? oraz Large? Czy odcinasz wszystkie na 80hz i robisz jako small a reszta pasma na subwoofer(100-120hz) ?

Bo tylko ty masz ten sam set z przodu co ja...

[mention=63713]RAF77[/mention] jak masz poustawiane kolumny w Kinie? Fronty i centralny jako Full Band? oraz Large? Czy odcinasz wszystkie na 80hz i robisz jako small a reszta pasma na subwoofer(100-120hz) ?
Bo tylko ty masz ten sam set z przodu co ja...
Myślisz że to ma jakieś znaczenie że ma te same kolumny? Pomieszczenie też robi swoje.
[mention=63713]RAF77[/mention] jak masz poustawiane kolumny w Kinie? Fronty i centralny jako Full Band? oraz Large? Czy odcinasz wszystkie na 80hz i robisz jako small a reszta pasma na subwoofer(100-120hz) ?

Bo tylko ty masz ten sam set z przodu co ja...

Trochę z tym eksperymentowałem i mam wszystkie ustawione na duże i wszystkie odcięte na 60Hz.

Lfe na subie standardowe 120Hz i sub lfe+main.

 

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.