Jump to content
kivlov

Amplituner 9.2 ATMOS - jaki?

Recommended Posts

Jaki się nagle zrobił wysyp wzmacniaczy Denona na Olx. Cały czas to obserwuję i wcześniej tyle tego nie było. Od 1500r po pma 1520.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proszę nie marnuj swojego i mojego czasu....

Wracając do tematu,

Czy ktoś miał porównanie samego pre z Marantaz'a model 6xxx vs 7xxx?

Teraz, STELVIO napisał:

Jaki się nagle zrobił wysyp wzmacniaczy Denona na Olx. Cały czas to obserwuję i wcześniej tyle tego nie było. Od 1500r po pma 1520.

Często są rzuty tych wzmacniaczy tak samo jak Marantz PM66SE KI itp.... Dlatego warto szukać okazji. Ja zawsze szukałem wzmacniacza Pass'a i przez rok nie było żadnego, a nagle był wysyp, a później znowu cisza.

 


Kolumny: Xavian XN360 ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: MIT MH 750E PLUS 2x3m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 3x Wireworld stratus 5.2 : MIT MH 750E PLUS 2x3m, Ekran: 120" Projektor:Optoma UHD40::: Amplituner: Marantz SR6010 + NAD M25 + Denon PMA1500R Kolumny Dolby Atmors 7.3.2: Xavian XN360 (front), 705V (tył,boki, sufit), CC800V (centralny), 3x SW800V (Subwoofer)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kivlov Dopiero teraz przyjrzałem się jakie ty masz kolumny . No i o czym mowa , przecież nie ma takiego amplitunera ,który by je zadowalająco napędził . Ty tego Marantza możesz potraktować tylko jako preamp . Potwierdziły się moje wcześniejsze wywody , a wątek powinien mieć tytuł  9.2 - Jak wykarmić dwa smoki i siedmiu przerośniętych krasnoludków ?

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, kivlov napisał:

Proszę nie marnuj swojego i mojego czasu....

Wracając do tematu,

Czy ktoś miał porównanie samego pre z Marantaz'a model 6xxx vs 7xxx?

Często są rzuty tych wzmacniaczy tak samo jak Marantz PM66SE KI itp.... Dlatego warto szukać okazji. Ja zawsze szukałem wzmacniacza Pass'a i przez rok nie było żadnego, a nagle był wysyp, a później znowu cisza.

 

Mialem avr 6009 i avr7010.  Ale mialem to w salonie, duze poglosy i glosniki tez nie najlepszych lotow jamo s608. 

 

Wtedy roznicy nie uslyszalem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lolo2 Szkoda, ze nie możesz nic napisać.

@Warm Hoxton Tu zaczyna się zabawa, jak masz sprzęt słaby to i nic nie słyszysz (różnice), jak już wchodzisz na pewny poziom to jednak zaczynasz rozumieć, że Twoje poprzednie spojrzenie na ten temat było Ci obce i żyłeś w błędnym przekonaniu, że tylko moc jest najważniejsza.

Ps. moje kolumny spokojnie zasila wzmacniacz lampowy o mocy 36 WATÓW


Kolumny: Xavian XN360 ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: MIT MH 750E PLUS 2x3m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 3x Wireworld stratus 5.2 : MIT MH 750E PLUS 2x3m, Ekran: 120" Projektor:Optoma UHD40::: Amplituner: Marantz SR6010 + NAD M25 + Denon PMA1500R Kolumny Dolby Atmors 7.3.2: Xavian XN360 (front), 705V (tył,boki, sufit), CC800V (centralny), 3x SW800V (Subwoofer)

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, Warm Hoxton napisał:

Dopiero teraz przyjrzałem się jakie ty masz kolumny . No i o czym mowa , przecież nie ma takiego amplitunera ,który by je zadowalająco napędził

Trochę racji w tym jest.Miałem ten sam problem z napędzeniem frontów bo moje kolosy kładły każdy ampli.Po dołożeniu końcówki na same fronty gra to o niebo lepiej ale to za sprawą wydajniejszego zasilania i teraz głośniki mogą pracować tak jak je zaprojektowano.Co do reszty głośników to tez zasilanie potrzebne nawet jak są tylko efektowe wszystko zależy jakich głośników używamy i na jakim poziomie dbi mają grac.Miałem wcześniej CA 650R z wydajnym zasilaniem i grało to swietnie przestrzennie od wczoraj testuje RZ830 i czuć różnice na niekorzyść Onkyo i zastanawiam się nad dołożeniem końcówek na resztę,ale nie wiem czy onkyo gra o tyle gorzej w kinie od CA czy jest mało wydajny prądowo.Wszyscy chwalą RZ za kino a jak  na razie to dla mnie du.. nie urywa.Dziś będę dalej walczył z ustawieniami możne coś wycisnę z niego co mnie usatysfakcjonuje.Jak nie to będę miał na sprzedaż pół roczny RZ830:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To niskie tony bass zabierają najwięcej mocy z amplitunera, regulując odpowiednio zwrotnicę odcięcia dla poszczególnych głośników odciążamy go, ponieważ subwoffer posiada własnym wzmacniaczem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"

Laboratorium Denon AVC-X8500H

Najlepsze wyniki (przede wszystkim najniższe THD+N) uzyskałem korzystając z wejścia wielokanałowego oraz trybu Pure Direct, cały komplet przedstawionych pomiarów dotyczy więc takiej konfiguracji.

Denon zwykł (w przypadku urządzeń A/V) dość nietypowo określać moc wyjściową, podstawowa wartość dla każdej z końcówek wynosi 210 W przy trochę nietypowym obciążeniu - 6 Ω. Wnikając dokładniej w specyfikację, natrafiłem na informację o mocy przy 8 Ω - 150 W przy dwóch kanałach wysterowanych jednocześnie. W naszym laboratorium AVC-X8500H uzyskał w jednym kanale 200 W oraz 2 x 171 W (przy 8 Ω); przy pięciu kanałach (wysterowanych jednocześnie) mamy świetne 5 x 136 W, a przy dziewięciu - 9 x 77 W.

Denon od jakiegoś już czasu dopuszcza w swoich amplitunerach A/V użycie obciążeń 4-omowych, do czego (ofi cjalnie) należy uruchomić specjalny tryb z menu. Podobnie zorganizowano to w tym przypadku, wraz z podobnymi wynikami - widać bardzo ostrożne podejście konstruktorów do takiej sytuacji, stąd zaledwie 89 W (w jednym kanale), 2 x 89 W, a dalej 5 x 75 W oraz 9 x 64 W. Przy takim arsenale różnorodnych obwodów trudno zapanować nad wewnętrznymi interferencjami, stąd poziom szumów jest nie najniższy (S/N wynosi 80 dB), ale dynamice udaje się dotrzeć do 103 dB.

Charakterystyka przenoszenia (rys.1) nie zdradza ingerencji układów cyfrowych (tryb Pure Direct), już od 10 Hz jest idealnie, a spadek -3 dB na drugim skraju mierzonego pasma notujemy przy 90 kHz dla 8  i 80 kHz dla 4 Ω. AVC-X8500H znakomicie panuje nad zniekształceniami harmonicznymi (rys. 2), najsilniejsza jest trzecia, ale i ona zaledwie ociera się o bezpieczny poziom -90 dB."

 

Jak widać do 5.1 to super wariat, ale później już sobie nie radzi, albo przy 4 Ohmach również.


Kolumny: Xavian XN360 ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: MIT MH 750E PLUS 2x3m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 3x Wireworld stratus 5.2 : MIT MH 750E PLUS 2x3m, Ekran: 120" Projektor:Optoma UHD40::: Amplituner: Marantz SR6010 + NAD M25 + Denon PMA1500R Kolumny Dolby Atmors 7.3.2: Xavian XN360 (front), 705V (tył,boki, sufit), CC800V (centralny), 3x SW800V (Subwoofer)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy takim koszcie to już lepiej bawić się innymi sprzętami zapewne. W kinie. Ten x6500h to chyba max co można wziąć. Ale tego też nie jestem pewien. Chyba tak jak było mówione wcześniej lepiej średni ampli i wspomóc się jakąś końcówką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są różne sprzęty. Niektórzy w stereo wolą mieć mega drogi wzmacniacz zintegrowany, a niektórzy dzielony system na monoblokach. Ja tak samo zaczynałem od Integry, później pre i końcówka mocy, a teraz PRE i monobloki.

Tak samo jest w kinie domowym. Nie wszyscy mają ochotę miejsce i czas na dostrajanie systemu.


Kolumny: Xavian XN360 ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: MIT MH 750E PLUS 2x3m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 3x Wireworld stratus 5.2 : MIT MH 750E PLUS 2x3m, Ekran: 120" Projektor:Optoma UHD40::: Amplituner: Marantz SR6010 + NAD M25 + Denon PMA1500R Kolumny Dolby Atmors 7.3.2: Xavian XN360 (front), 705V (tył,boki, sufit), CC800V (centralny), 3x SW800V (Subwoofer)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, kivlov napisał:

@Lolo2 Szkoda, ze nie możesz nic napisać.

@Warm Hoxton Tu zaczyna się zabawa, jak masz sprzęt słaby to i nic nie słyszysz (różnice), jak już wchodzisz na pewny poziom to jednak zaczynasz rozumieć, że Twoje poprzednie spojrzenie na ten temat było Ci obce i żyłeś w błędnym przekonaniu, że tylko moc jest najważniejsza.

Ps. moje kolumny spokojnie zasila wzmacniacz lampowy o mocy 36 WATÓW

A nie pomyślałeś by je sprzedać i kupić coś chociażby na 18 -kach od scan speka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paul klacska do mnie to pytanie? Bo nie bardzo rozumiem?


Kolumny: Xavian XN360 ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: MIT MH 750E PLUS 2x3m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 3x Wireworld stratus 5.2 : MIT MH 750E PLUS 2x3m, Ekran: 120" Projektor:Optoma UHD40::: Amplituner: Marantz SR6010 + NAD M25 + Denon PMA1500R Kolumny Dolby Atmors 7.3.2: Xavian XN360 (front), 705V (tył,boki, sufit), CC800V (centralny), 3x SW800V (Subwoofer)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem skąd wziąłeś te informacje, ale mam 18cm revelatory od Scan Speak.


Kolumny: Xavian XN360 ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: MIT MH 750E PLUS 2x3m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 3x Wireworld stratus 5.2 : MIT MH 750E PLUS 2x3m, Ekran: 120" Projektor:Optoma UHD40::: Amplituner: Marantz SR6010 + NAD M25 + Denon PMA1500R Kolumny Dolby Atmors 7.3.2: Xavian XN360 (front), 705V (tył,boki, sufit), CC800V (centralny), 3x SW800V (Subwoofer)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma 20cm, sa jak już 22cm lub 26cm


Kolumny: Xavian XN360 ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: MIT MH 750E PLUS 2x3m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 3x Wireworld stratus 5.2 : MIT MH 750E PLUS 2x3m, Ekran: 120" Projektor:Optoma UHD40::: Amplituner: Marantz SR6010 + NAD M25 + Denon PMA1500R Kolumny Dolby Atmors 7.3.2: Xavian XN360 (front), 705V (tył,boki, sufit), CC800V (centralny), 3x SW800V (Subwoofer)

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, kivlov napisał:

żyłeś w błędnym przekonaniu, że tylko moc jest najważniejsza

Nieśmiało zapytam , niby to ja plotę bzdury ?

Tak czy inaczej najfajniejsze jest to , że chłopaki z Aurorami , Celanami i RPekami , nabrali wiary , iż dopałka zrobi w ich systemie porządek jak u Ciebie . Niezłe placebo . Niektórzy już są zachwyceni .

A ten Marantz 6010 to na przeczekanie do czasu gdy pojawi się procek Mcintosha w okazyjnej cenie ? No i czy próbowałeś pre z Marantza + lampa jako końcówka ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie na jakiej szerokości  zawiesić atmosy?

Na wysokości kolan to wiem a szerokość jak tylne efektowe przy systemie 7.1 czy wężej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowania za pomocą )

Nic trudnego poszukać 🙂


Kolumny: Xavian XN360 ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: MIT MH 750E PLUS 2x3m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 3x Wireworld stratus 5.2 : MIT MH 750E PLUS 2x3m, Ekran: 120" Projektor:Optoma UHD40::: Amplituner: Marantz SR6010 + NAD M25 + Denon PMA1500R Kolumny Dolby Atmors 7.3.2: Xavian XN360 (front), 705V (tył,boki, sufit), CC800V (centralny), 3x SW800V (Subwoofer)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Decyzja podjęta końcówka mocy 7 - kanałowa Nad M25 zostaje u mnie na stałe - kapitalnie spisuje się w kinie.

  • Like 1

Kolumny: Xavian XN360 ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: MIT MH 750E PLUS 2x3m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 3x Wireworld stratus 5.2 : MIT MH 750E PLUS 2x3m, Ekran: 120" Projektor:Optoma UHD40::: Amplituner: Marantz SR6010 + NAD M25 + Denon PMA1500R Kolumny Dolby Atmors 7.3.2: Xavian XN360 (front), 705V (tył,boki, sufit), CC800V (centralny), 3x SW800V (Subwoofer)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.11.2019 o 10:52, hank napisał:

Panowie na jakiej szerokości  zawiesić atmosy?

Na wysokości kolan to wiem a szerokość jak tylne efektowe przy systemie 7.1 czy wężej?

To może ja napiszę w bardziej zrozumiały sposób .

Odległość między głośnikami Atmos powinna wynosić od 0,5 do 0,7 odległości pomiędzy głośnikami Ls i Rs . To jest najważniejsze . Natomiast odległość od słuchacza ( przód lub tył ) zależy od odległości uszów słuchacza do sufitu . Także stwierdzenie " na lini kolan i w lini frontowych jest delikatnie mówiąc nieprecyzyjne .

Proszę czytać a nie tylko oglądać komiksy .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@RAF77 jak masz poustawiane kolumny w Kinie? Fronty i centralny jako Full Band? oraz Large? Czy odcinasz wszystkie na 80hz i robisz jako small a reszta pasma na subwoofer(100-120hz) ?

Bo tylko ty masz ten sam set z przodu co ja...

Share this post


Link to post
Share on other sites
[mention=63713]RAF77[/mention] jak masz poustawiane kolumny w Kinie? Fronty i centralny jako Full Band? oraz Large? Czy odcinasz wszystkie na 80hz i robisz jako small a reszta pasma na subwoofer(100-120hz) ?
Bo tylko ty masz ten sam set z przodu co ja...
Myślisz że to ma jakieś znaczenie że ma te same kolumny? Pomieszczenie też robi swoje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chodzi o pomieszczenie tylko o ustawienie kolumn...wedle thx powinno się wszystko na small oraz 80hz a suba na 120hz... co ma tu pokój do rzeczy ??

Nierozumiem? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ustawia się tak jak napisałeś. Ale niektórzy robią sobie małą korektę pod siebie. I też pomieszczenie. Na subie np zmiana fazy jeszcze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
[mention=63713]RAF77[/mention] jak masz poustawiane kolumny w Kinie? Fronty i centralny jako Full Band? oraz Large? Czy odcinasz wszystkie na 80hz i robisz jako small a reszta pasma na subwoofer(100-120hz) ?

Bo tylko ty masz ten sam set z przodu co ja...

Trochę z tym eksperymentowałem i mam wszystkie ustawione na duże i wszystkie odcięte na 60Hz.

Lfe na subie standardowe 120Hz i sub lfe+main.

 


Video;TV LG79",Epson eh-tw7300, adeo130" Audio;CD, BD, AVR, PM, MM; Marantz.

Kolumny; Wharfedale Diamond 10.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.